AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Hyviä talleja Hesan lähellä?
30 Vastausta 2 026 Lukukertaa

Hyviä talleja Hesan lähellä?

Olen aloittamassa ratsastuksen ja haluaisin vinkkejä, missä kannattaa aloittaa.
Kaverini ovat kertoilleet tarinoita joistain talleista, eivätkä ne kuulosta kauhean kivoilta. (Punämetsän ratsastuskoulu, Tuomarinkylän ratsastuskoulu)

Eli joku kiva, siisti talli jossa on hyvä opetus ja kiltit hevoset.

Sipoossa

Hei! Suosittelen Husön ratsastuskeskusta Sipoossa. Puitteet hienot, mutta ryhmät isot.

Ihmisillä on taipumus liioitella

Itsekin kuulin paljon kaikenlaisia tarinoita tuomarinkylän ratsastuskoulusta. Kun aloitin, kaikki oli ihan muuta.
Kannattaa kokeilla vaan rohkeasti kaikkia talleja!
Mutta tässä:

Tuomarinkylän ratsastuskoulu
Tuomarinkylän ratsastusopisto (ehkä hieman parempi tallihenki)
Keskustalli
Ruskeasuon talli
Etelävantaan ratsastuskoulu
Eteläespoon ratsastuskoulu

jne. Mee http://nouseratsaille.com
(vai miten se ny oli) sielt löytyy

Husö.. :)

Moi!

Suosittelen lämpimästi Husöön ratsastuskoulua. siellä on noin 46 Opetushevosta ja ponia.
Paljon erilaisa heppoja. Kaikki kuitenkin kilttejä ja osaavaisia. Husöössä on hyvä opetus ja jne..

Kaunis paikka. 2 kenttää, maneesi & UPEAT maastoreitit. Kesäleireillä käytetään lähirannassa huittamassa heppoja!!

Husön Ratsastuskeskuksen nykyisen vetäjän kyseenalainen maine

Puitteet ei ole ainoa peruste ratsastustallin valinnassa.
Husö tarjoaa upeat puitteet, mutta maine jota nykyinen ratsastuskeskuksen vetäjän perhe niittää on todella kyseenalainen.
Ei tulisi mieleenkään päästää lastani tällaisten ihmisten kanssa tekemisiin saatikka, että tukisin heidän liiketoimintaansa, jotta voisivat jatkaa lapsiperheiden tekemisen helvetiksi.
Olen itse henkilökohtaisestikin saanut törkeää kohtelua tuolta tallin nykyiseltä vetäjältä, joten ei kiitos enää Husöhön! Mutta olen kuullut että Husö oli erinomainen paikka ennen kuin omistaja vaihtui.

lue!

tuomarinkartanon ratsastusopisto.<3
paras paikka!
hevoset ihania,(ja hyvin hoidettuja) tunnit on monipuolisia.! maastoaa esteitä koulua. hyvät kulkuyhteydet ja kiva ilmapiiri, hyvä tallihuone jossa voi vaihtaa vaatteet.
EN KEKSI MIINUKSIA !

Talli

Mä suosittelen Poni-haan tallia. Siellä on kivoja heppoja ja hyviä opettajia.
Siel ei oo hevosille omii harjoi, se on miinus.
www.poni-haka.com

Itse ratsastan tuomarinkylän ratsastuskoulussa. Se on ihan kiva talli mut siel ei oo kauheen hyvä tallihenki. Omistajatkin polttavat tupakkaa. Omistaja on sellanen vanhempi nainen ja sen poika. Se nainen on haukkunut mutkin ihan piloille. Mä harkitsin jopa ratsastuksen lopettamista sen takii. Hevoset purevat melkein kaikki. Opetus on kyl tosi hyvää ja ryhmät on sopivan kokoiset. Hevoset on boxsissa purevia mut tunnilla ne on tosi kilttejä.
www.tuomarinkylanratsastuskoulu.fi
moi!

Korjaisin vähän sun juttuu tuomarinkylästä. Tallihenki on hyvä ja kaikkia autetaan jos tarvevaatii. Tallinomistaja (nainen) on kyllä hiukan "karmiva" (=D) ja on se minuakin haukkunut, mutta en ole koskaan nähneet heidän polttavan tupakkaa tallin lähistöllä!!!!! Jotukut (huom! jotkut) hevoset ovat ilkeitä boxissa koska edellisessä/edellisissä tallissa niitä on kohdeltu huonosti. Opettajat ovat hyviä ja olen kehittynyt paljon kun aloitin ratsastuksen tuomarinkylässä! KANNATAA KOKEILLA!!!!!

HUSÖN RATSASTUSKESKUS

Husö on TOSI kiva talli. Olen käynyt siellä säännöllisesti 2 vuotta. opettajat on osaavaisia ja mukavia. Osa on karsinassa vähän äksyjä. Ratsastusryhmät ovat kyllä harmiteltavan isot.

+maneesi

+2 kenttää

+PALJON erilaisia heppoja

+Hepoilla omat harjat

+Mahdollisuus laittaa heppa tunnille hoitajan kanssa(joskus ilmankin)

+IHANAT opet!!!

+Upeat maastot

+Monipuoliset tunnit

+Tasoryhmät

+Hyvät tilat

-Jotkut hepoista äksyjä

-Isot ryhmäkoot (max. 10)

-Hepat on aika harvoin ulkona(tarhassa/laitsalla)

SUOSITTELEN! Mutta kokeilemalla sen sitten tietää ! =D

www.huso.net <----- Sivut

ööö

Miten niin hepat ovat husössä vähän tarhassa tai laitumella?
nehän ovat siellä kesällä kokoajan ja talvisinkin puolipäivää joka ikinen päivä. Harvalla tallilla on helsingin lähellä yhtä hienot mahdollisuudet hevosten ulkoiluun.
Ryhmäkoko husössä on 8 hlö tunnilla.

hyviä talleja

Nuuksion ratsastuskeskus (http://www.ratsastuskeskus.com)

+ Tilava ja valoisa talli
+ Hyvin koulutetut tuntihevoset
+ Kukaan tuntihevosista ei pure tai potki
+ Iso kenttä ja maneesi
+ Laadukas opetus
+ Ystävälliset opettajat
+ Mahdollisuus pienryhmään (max. 4 kerrallaan)

- Osa vanhemmista hoitajista on ilkeitä seläntakanapuhujia, mutta niistä ei kannata välittää!
- Melko isot ryhmäkoot jos ei ole pienryhmässä(max. 8 kerrallaan)
- Lähinnä vain isoja poneja ja hevosia (yksi pikkuponi löytyy, sekin n. 120cm korkea)

Ponimaa (http://www.ponimaa.fi)

+ Erikokoisia tuntiponeja
+ Ystävälliset hoitajat/tallitytöt
+ Laadukas opetus
+ Mukava(t) opettaja(t)
+ Tuntiponit hyvin koulutettuja
+ Kaikki tuntiponit ovat ystävällisiä eivätkä pure/potki
+ Hyvät maastot

- Ei maneesia ja kenttä melko pieni
- Ei ollenkaan tuntihevosia, vain tuntiponeja
- Varusteet ovat hieman sekavasti, lisäksi poneilla ei ole omia harjoja
Hei!

Olen menosa Nuuksioon kokeilutunnille,kun vaihdan ratsastuskoulua.Millaisia nämä ilkeät hoitajat sitten oikein ovat?

Laittavatko hoitajat hevoset ennen ratsastustuntia ja sen jälkeen hevosen kuntoon ja hoitavat,vai saako itse laitella?

Eli huudellaanko ja arvostellaanko toisten ratsastusta tuntien aikana? Olen sennu ja haluan ystävällisen ratsastuskoulun.

ainakin opettaja otti heti yhteyttä ja hevoset näyttävät tarpeeksi kookkailta sennule.

Entä savijärvi,sinnekin olen menossa kokeilemaan?

Onko tätä enää?

Kävin joskus muinaisuudessa (n. 15v. sitten) melko pienellä tallilla, Itä-Helsingin suunnalla, oisko paikka ollut Hallkullanniemi tms. Tietääkö joku onko ko. tallia olemassa enää? Opettajana oli tosi mukava tyyppi, Mallu.

Etelä-Vantaan ratsastuskoulu

on muuten kiva paikka, mutta isot ryhmät 10 hlöä. Hepat ok, muutama vähän äksy, suurin osa kilttejä. Kivat opet, erityisesti omistaja ja hänen siskonsa (erittäin osaavia). Suurena plussana, että hevosilla ei ole hoitajia! Saa/joutuu laittamaan itse ja jos tarvitsee apua sitä saa tallihenkilökunnalta. Miinuksena taas ettei siellä pääse maastoon.

Tuomarinkylän ratsastusopisto <3 :))

Suosittelen Tuomarinkylän ratsastusopistoa.

+Tasokkaat ja osaavat hevoset/ponit
+Tasokkaat, mukavat ja ystävälliset opettaja(t)
+Apua saa tarvittaessa
+Hyvä ilmapiiri
+Varusteet, boxit, harjat yms. on merkitty selvästi kenen hepan ne on
+Tallin ilmoitustaululla lukee paljon ohjeita
+2 maneesia
+Yksi pieni ja kaksi suurta kenttää
+Paljon laitumia
+Ihanat maastot
+Maasto, este, puomis, koulu, leikkis
+HEVOSET OVAT IHANIA <3
+Tilavat käytävät

-Joillakin hevosista on hieman pienet boxit mutta remontti on tulossa
-Yksi hevonen on äksy boxissa ja yleensä kannattaa sen kanssa hoitajan apua, boxin ovessa lukee huomauts

Moni on vaihtanut Tuomarinkylän ratsastuskoululta opistolle ja sanoo opan olevan paljon parempi!

Tuomarinkylän ratsastuskoulu

Tosi kiva paikka!Ei kannata uskoa huhuja.Meijän ridaryhmä on tosi kiva ja kaikki auttaa toisiaan.Opetus on laadukasta ja kaikki ponit ei todellakaaan pure.Monia kivoja hoidettavia mm. Galitsia,Pharao,Poju,Unda ja Polar.Melkein kerran kuukaudes hypätään ja käydään usein maastossa.Hepat on ihania ridaa<3 Älkää uskoko huhuja!!

!TUOMARINKARTANON RATSASTUSOPISTO!

Tuomarinkartanon ratsastusopisto on paras paikka! Mä ratsastan siellä ja siellä on kiltit hepat/ponit, kiva henkilökunta ja TOSI hyvä opetus! Sinne vaan!
Käyn itse tuomarinkylän ratsastusopistolla, ei mielestäni mitenkään kehuttava tallihenki ainakaan kun en tunne ketään sieltä. (Olisi kiva tutustua jos joku käy siellä) Husön ratsastuskeskus on myös ihan hyvä, vaikkakin tunnit erikseen poni- ja hevostunteja.(en itse pidä siitä) Husö on muutenkin aika iso talli, joten siellä ei ole ihan sellaista tallihenkeä kuten pikkutalleissa joissa kaikki tuntevat toisensa. Poni-haassa en ole käynyt, mutta olen kuullut että siellä olisi kauhean huono tallihenki. Etelä - Vantaan ratsastuskoulun puitteet eivät ole kauhean hyvät, mutta väki on mukavaa.
Jos itte kävis aikanaan ratsastamassa ni kytäjällä.tuomarinkylässä ja ruskeansuolla. Husössä. Kytäjällä ja itte ajais aina jopa sipooseen
No HUSÖTÄ EI AINAKAAN!
IHMISET KERTOVAT VAIN HYVÄT PUOLET HUSÖSTÄ. AIKOOKO KUKAAN KERTOA MM. NIISTÄ VARKAISTA, JOTKA PÖLLIVÄT TOISTEN RATSASTUS KAMOJA YMS? ENTÄ NIISTÄ ISOISTA HOITAJISTA JOTKA TULEVAT NAURAMAAN?
HUSÖSSÄ ON MAAILMAN PASKIN ILMAPIIRI ! ITSE RATSASTIN SIELLÄ, MUTTA LOPETIN KUN RUPESI PIIIKKU HILJAAA KYRSIMÄÄN SE PSKAN JAUHANTA !
ALKEISET EIVÄT SAA EDES RAUHASSA OPETELLA, KUN ISOT HOITAJAT TULEVAT HETI VIEREEN KIMITTÄMÄÄN.! AIVAN HUONO TALLI!
MITÄ NIIHIN RYHMIIN TULEE NIIN MINÄPÄ KERRON:
MANEESI JA KENTTÄ JAETAAN KAHTIA, TYPERÄÄ? HEPAT JOUTUU SEISOO KAIKET PÄIVÄT SISÄLLÄ, JEEJEE EHKÄ KESÄLLÄ SAA OLLA LAITSALLA MUTTA SE EI RIITÄ! TALVELLA NE TARVITSEE MYÖS SITÄ ULKOILMAA JA SE EI RIITÄ ETTÄ NE VIEDÄÄN TALLISTA MANEESIIN JUOKSEMAAN PIENTÄ KEHÄÄ ! HUSÖ ON OIKEESTI SURKEIN TALLI KOKO HELSINGISSÄ. AINIIN, MTÄ TULE HUSÖÖN OMISTAJAAN, EN IHAN LUOTTAISI ;)
HUSÖ OLI HYVÄ PAIKKA, ENNENKUIN OMISTAJA VAIHTUI.
JA HUSÖ OSTAA NUORIA HEVOSIA, PILAA NE LAITTAMALLA ALKEISILLE RATSASTAJILLE JA KUN HEPAT ON PILALLA NIIN NE MYYDÄÄN/LOPETETAAN.
NIIIN ETTÄ EN SUOSITTELE !!!!!!
Jos matka ei käy kohtuuttomaksi, niin kannattaa käydä katsomassa Järvenpään ratsastusseuraan ratsastuskoulua Järvenpään Vanhankylänniemessä. Itse vaihdoin toiselta tallilta sinne muutama vuosi sitten, ja olen viihtynyt hyvin, ensisijaisesti laadukkaan opetuksen vuoksi. Opetus on huolellista ja ystävällistä. Tallilla on iso ulkokenttä ja iso maneesi talvikäytössä. Hintakin on ihan kohdillaan, noin 28€/kerta kausikortilla.
jrs:n kotisivut löytyy www.jarvenpaanratsastusseura.fi. Siellä on muuten huomenna harjoituskisat, käy vaikka siellä kurkkimassa!
Olen ollu syksyn alussa knaperbackassa.muuten hyvä paikka,mutta hevosvalikoimaa löytyy vain hoikille aikuisratsastajille,muillle vain kaksi hevosta,eli ponipainotteinen.suosittelen aloittelijoille,muille en kyllä.

Olen vaihtamassa Eriksnäsiin,paljon hevosvaihtoehtoja näyttää olevan.

Knaperbackassa hevoset ja ponit kyllä voivat hyvinmut junnupainoitteinen talli siis,mutta plussana erittäin hyvä talli-ilmapiiri,tuntientasi kohtalainen.

Ehdottakaa,jos tiedätte hyviä sennuille sopivia talleja,mitään ilkeyttä en hyväksy,kun mulla on lievästi vammainen lapseni mukana katsomassa.

Knaperbackassa en kuullut koskaan mitään ilkeyksiä,enkä pois lähtisikään,jos hevosvalikoima olis laajempi.

Myös ryhmät ei oikein kohdallaan,kun aloittelijoita samalla tunnilla ja ponit pyörivät keskelä tai muuten tiellä.

eriksnäsissä pääsin heti tasokkaaseen ryhmään,eikä poneja lainkaan,ope myös ystävällinen ja kannustava.
En usko että ketään tätä viestiä edes lukee mutta husössä olen ratsastanut monta vuotta ja kerron pari faktaa. Husössä on paljon poneja ja heppoja, jotka kaikki ovat erinlaisia - pari todella kilttiä ja automaattia, mutta myös pari hieman hhastavempaa tapausta. Suurin osa hevostista ovat niin kilttejä karsinassa, mutta esim. Centti saatta kovistella - koska sitä on jotkut pikkulapset härnännyt. Husössä on todella laadukas opetus, kivat opettajat (ripsi on paras):D, tilava kenttä, kivat maastot ja isot karsinat - tosin jollain on pienet. Hevoset kyllä pääsevät joka päivä tarhaan/laitsalle. Noh nyt kerroin nämä hyvät puolet, mutta myös huonoja on. Husössä on todella huono ilmapiiri-niinkuin taisi jo käydä selväksi :) Omistajan vaihdettua siellä tapahtui todella iso muutos =( Nää Trehmanit on kauheen sellasia omahyväsiä tai miten nyt sanotaan, muttei kuitenkaan ilkeitä. Osa hoitajista on ehkä vähän ärsyttäviä, mutta suurin osa ihan muksia :-) Husössä on myös kovinkovin kallista, ja se harmittaa. Hyvä talli, mutte entiset omistajat takas niin täydellinen. :)
Blogistamme löytyy talliarvosteluja myös pääkaupunkiseudulta:

http://critiqueques.blogspot.com/
Itse käyn Tuomarinkylän ratsastusopistolla:---)) IHAN PARAS TALLI! tilavat käytävät, kiltit ja todella hyvin hoidetut hevoset, hyvä ilmapiiri ja ennekaikkea reippaat, iloiset ja avuliaat hoitajat jotka auttavat mielellään jos tarvitsee apua! tallilla on sekä poneja että hevosia ja siellä on myös laadukas opetus:) pääsee maastoilemaan, nekin ovat mukavat, hypätään yleensä joka viides/neljäs kerta, mun tunnilla ainakin!:) ja muuten koulua, ja ilman satulaa pääsee menemään ja leikkituntejakin kokoryhmän halutessakin pidetään:) Kaikinpuolin mukava talli!:___)
Primus talli
Hei!

Voisitko kertoa Primustallista, millainen se on, mikä on ryhmien koko ja millaiset hevoset? Entä opetus?
Primus Tallilla ryhmien koko vaihtelee kuitenkin maksimissaan 8 ratsastajaa. On pienryhmiä 4-5 hengen ryhmässä, kuudenhengen ryhmiä ja sitten näitä kahdeksanhengen ryhmiä. Löytyy myös oma ryhmä tunteja ja junnu ryhmiä. Lämmitetty maneesi, ei talvella siis tule kylmä (: Hevosia on paljon ja hyvin monipuolisia, jotkut niistä yksityisiä. Poneja on 8 + 2 shettistä. Shettikset käyvät vain talutus ratsastusratsastuksissa. Opetus on todella laadukasta kuin myös opettajatkin. Todella hyvä tallihenki (: Kallis paikka se tietenkin on, mutta ihan sen arvoinen. Itse käyn Primus Tallilla ja olen tykännät kyllä kovasti (:

katso lisää: www.primustalli.fi
Tuomarinkartanon ratsastusopisto on mielestäni ensiluokkainen paikka siinä mielessä, että puitteet ovat siellä täydelliset: Erittäin tasokkaat ja todella hyvin hoidetut hevoset, laadukas ja monipuolinen opetus, hyvä maneesi ja kenttä, mukava tallihenki ja avuliaat hoitajat. Ainoa miinus tosi isoista ryhmistä. Juuri isojen ryhmien vuoksi olen päätynyt ottamaan säännöllisest pienryhmätunteja muilla talleilla, ja tästä syystä minulla on myös hyviä vertailukohtia Helsingin tallitarjonnasta olemassa.
Östersundomin Ponikoulu tosi kiva. Kiva ja rehti opettaja ja mukavia poneja ja hevosia. Pienet ryhmät! Tallilla tosi kiva fiilis ja henki, ei selkäänpuukotusta tai muuta negaa.

www.ponikoulu.net
 /   /  / Hyviä talleja Hesan lähellä?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua