Olen aloittamassa ratsastuksen ja haluaisin vinkkejä, missä kannattaa aloittaa.
Kaverini ovat kertoilleet tarinoita joistain talleista, eivätkä ne kuulosta kauhean kivoilta. (Punämetsän ratsastuskoulu, Tuomarinkylän ratsastuskoulu)
Eli joku kiva, siisti talli jossa on hyvä opetus ja kiltit hevoset.
Sipoossa
Hei! Suosittelen Husön ratsastuskeskusta Sipoossa. Puitteet hienot, mutta ryhmät isot.Ihmisillä on taipumus liioitella
Itsekin kuulin paljon kaikenlaisia tarinoita tuomarinkylän ratsastuskoulusta. Kun aloitin, kaikki oli ihan muuta.Kannattaa kokeilla vaan rohkeasti kaikkia talleja!
Mutta tässä:
Tuomarinkylän ratsastuskoulu
Tuomarinkylän ratsastusopisto (ehkä hieman parempi tallihenki)
Keskustalli
Ruskeasuon talli
Etelävantaan ratsastuskoulu
Eteläespoon ratsastuskoulu
jne. Mee http://nouseratsaille.com
(vai miten se ny oli) sielt löytyy
Husö.. :)
Moi!Suosittelen lämpimästi Husöön ratsastuskoulua. siellä on noin 46 Opetushevosta ja ponia.
Paljon erilaisa heppoja. Kaikki kuitenkin kilttejä ja osaavaisia. Husöössä on hyvä opetus ja jne..
Kaunis paikka. 2 kenttää, maneesi & UPEAT maastoreitit. Kesäleireillä käytetään lähirannassa huittamassa heppoja!!
Husön Ratsastuskeskuksen nykyisen vetäjän kyseenalainen maine
Puitteet ei ole ainoa peruste ratsastustallin valinnassa.Husö tarjoaa upeat puitteet, mutta maine jota nykyinen ratsastuskeskuksen vetäjän perhe niittää on todella kyseenalainen.
Ei tulisi mieleenkään päästää lastani tällaisten ihmisten kanssa tekemisiin saatikka, että tukisin heidän liiketoimintaansa, jotta voisivat jatkaa lapsiperheiden tekemisen helvetiksi.
lue!
tuomarinkartanon ratsastusopisto.<3paras paikka!
hevoset ihania,(ja hyvin hoidettuja) tunnit on monipuolisia.! maastoaa esteitä koulua. hyvät kulkuyhteydet ja kiva ilmapiiri, hyvä tallihuone jossa voi vaihtaa vaatteet.
EN KEKSI MIINUKSIA !
Talli
Mä suosittelen Poni-haan tallia. Siellä on kivoja heppoja ja hyviä opettajia.Siel ei oo hevosille omii harjoi, se on miinus.
www.poni-haka.com
Itse ratsastan tuomarinkylän ratsastuskoulussa. Se on ihan kiva talli mut siel ei oo kauheen hyvä tallihenki. Omistajatkin polttavat tupakkaa. Omistaja on sellanen vanhempi nainen ja sen poika. Se nainen on haukkunut mutkin ihan piloille. Mä harkitsin jopa ratsastuksen lopettamista sen takii. Hevoset purevat melkein kaikki. Opetus on kyl tosi hyvää ja ryhmät on sopivan kokoiset. Hevoset on boxsissa purevia mut tunnilla ne on tosi kilttejä.
www.tuomarinkylanratsastuskoulu.fi
Korjaisin vähän sun juttuu tuomarinkylästä. Tallihenki on hyvä ja kaikkia autetaan jos tarvevaatii. Tallinomistaja (nainen) on kyllä hiukan "karmiva" (=D) ja on se minuakin haukkunut, mutta en ole koskaan nähneet heidän polttavan tupakkaa tallin lähistöllä!!!!! Jotukut (huom! jotkut) hevoset ovat ilkeitä boxissa koska edellisessä/edellisissä tallissa niitä on kohdeltu huonosti. Opettajat ovat hyviä ja olen kehittynyt paljon kun aloitin ratsastuksen tuomarinkylässä! KANNATAA KOKEILLA!!!!!
HUSÖN RATSASTUSKESKUS
Husö on TOSI kiva talli. Olen käynyt siellä säännöllisesti 2 vuotta. opettajat on osaavaisia ja mukavia. Osa on karsinassa vähän äksyjä. Ratsastusryhmät ovat kyllä harmiteltavan isot.+maneesi
+2 kenttää
+PALJON erilaisia heppoja
+Hepoilla omat harjat
+Mahdollisuus laittaa heppa tunnille hoitajan kanssa(joskus ilmankin)
+IHANAT opet!!!
+Upeat maastot
+Monipuoliset tunnit
+Tasoryhmät
+Hyvät tilat
-Jotkut hepoista äksyjä
-Isot ryhmäkoot (max. 10)
-Hepat on aika harvoin ulkona(tarhassa/laitsalla)
SUOSITTELEN! Mutta kokeilemalla sen sitten tietää ! =D
www.huso.net <----- Sivut
ööö
Miten niin hepat ovat husössä vähän tarhassa tai laitumella?nehän ovat siellä kesällä kokoajan ja talvisinkin puolipäivää joka ikinen päivä. Harvalla tallilla on helsingin lähellä yhtä hienot mahdollisuudet hevosten ulkoiluun.
Ryhmäkoko husössä on 8 hlö tunnilla.
hyviä talleja
Nuuksion ratsastuskeskus (http://www.ratsastuskeskus.com)+ Tilava ja valoisa talli
+ Hyvin koulutetut tuntihevoset
+ Kukaan tuntihevosista ei pure tai potki
+ Iso kenttä ja maneesi
+ Laadukas opetus
+ Ystävälliset opettajat
+ Mahdollisuus pienryhmään (max. 4 kerrallaan)
- Osa vanhemmista hoitajista on ilkeitä seläntakanapuhujia, mutta niistä ei kannata välittää!
- Melko isot ryhmäkoot jos ei ole pienryhmässä(max. 8 kerrallaan)
- Lähinnä vain isoja poneja ja hevosia (yksi pikkuponi löytyy, sekin n. 120cm korkea)
Ponimaa (http://www.ponimaa.fi)
+ Erikokoisia tuntiponeja
+ Ystävälliset hoitajat/tallitytöt
+ Laadukas opetus
+ Mukava(t) opettaja(t)
+ Tuntiponit hyvin koulutettuja
+ Kaikki tuntiponit ovat ystävällisiä eivätkä pure/potki
+ Hyvät maastot
- Ei maneesia ja kenttä melko pieni
- Ei ollenkaan tuntihevosia, vain tuntiponeja
- Varusteet ovat hieman sekavasti, lisäksi poneilla ei ole omia harjoja
Olen menosa Nuuksioon kokeilutunnille,kun vaihdan ratsastuskoulua.Millaisia nämä ilkeät hoitajat sitten oikein ovat?
Laittavatko hoitajat hevoset ennen ratsastustuntia ja sen jälkeen hevosen kuntoon ja hoitavat,vai saako itse laitella?
Eli huudellaanko ja arvostellaanko toisten ratsastusta tuntien aikana? Olen sennu ja haluan ystävällisen ratsastuskoulun.
ainakin opettaja otti heti yhteyttä ja hevoset näyttävät tarpeeksi kookkailta sennule.
Entä savijärvi,sinnekin olen menossa kokeilemaan?
Onko tätä enää?
Kävin joskus muinaisuudessa (n. 15v. sitten) melko pienellä tallilla, Itä-Helsingin suunnalla, oisko paikka ollut Hallkullanniemi tms. Tietääkö joku onko ko. tallia olemassa enää? Opettajana oli tosi mukava tyyppi, Mallu.Etelä-Vantaan ratsastuskoulu
on muuten kiva paikka, mutta isot ryhmät 10 hlöä. Hepat ok, muutama vähän äksy, suurin osa kilttejä. Kivat opet, erityisesti omistaja ja hänen siskonsa (erittäin osaavia). Suurena plussana, että hevosilla ei ole hoitajia! Saa/joutuu laittamaan itse ja jos tarvitsee apua sitä saa tallihenkilökunnalta. Miinuksena taas ettei siellä pääse maastoon.Tuomarinkylän ratsastusopisto <3 :))
Suosittelen Tuomarinkylän ratsastusopistoa.+Tasokkaat ja osaavat hevoset/ponit
+Tasokkaat, mukavat ja ystävälliset opettaja(t)
+Apua saa tarvittaessa
+Hyvä ilmapiiri
+Varusteet, boxit, harjat yms. on merkitty selvästi kenen hepan ne on
+Tallin ilmoitustaululla lukee paljon ohjeita
+2 maneesia
+Yksi pieni ja kaksi suurta kenttää
+Paljon laitumia
+Ihanat maastot
+Maasto, este, puomis, koulu, leikkis
+HEVOSET OVAT IHANIA <3
+Tilavat käytävät
-Joillakin hevosista on hieman pienet boxit mutta remontti on tulossa
-Yksi hevonen on äksy boxissa ja yleensä kannattaa sen kanssa hoitajan apua, boxin ovessa lukee huomauts
Moni on vaihtanut Tuomarinkylän ratsastuskoululta opistolle ja sanoo opan olevan paljon parempi!
Tuomarinkylän ratsastuskoulu
Tosi kiva paikka!Ei kannata uskoa huhuja.Meijän ridaryhmä on tosi kiva ja kaikki auttaa toisiaan.Opetus on laadukasta ja kaikki ponit ei todellakaaan pure.Monia kivoja hoidettavia mm. Galitsia,Pharao,Poju,Unda ja Polar.Melkein kerran kuukaudes hypätään ja käydään usein maastossa.Hepat on ihania ridaa<3 Älkää uskoko huhuja!!!TUOMARINKARTANON RATSASTUSOPISTO!
Tuomarinkartanon ratsastusopisto on paras paikka! Mä ratsastan siellä ja siellä on kiltit hepat/ponit, kiva henkilökunta ja TOSI hyvä opetus! Sinne vaan!IHMISET KERTOVAT VAIN HYVÄT PUOLET HUSÖSTÄ. AIKOOKO KUKAAN KERTOA MM. NIISTÄ VARKAISTA, JOTKA PÖLLIVÄT TOISTEN RATSASTUS KAMOJA YMS? ENTÄ NIISTÄ ISOISTA HOITAJISTA JOTKA TULEVAT NAURAMAAN?
HUSÖSSÄ ON MAAILMAN PASKIN ILMAPIIRI ! ITSE RATSASTIN SIELLÄ, MUTTA LOPETIN KUN RUPESI PIIIKKU HILJAAA KYRSIMÄÄN SE PSKAN JAUHANTA !
ALKEISET EIVÄT SAA EDES RAUHASSA OPETELLA, KUN ISOT HOITAJAT TULEVAT HETI VIEREEN KIMITTÄMÄÄN.! AIVAN HUONO TALLI!
MITÄ NIIHIN RYHMIIN TULEE NIIN MINÄPÄ KERRON:
MANEESI JA KENTTÄ JAETAAN KAHTIA, TYPERÄÄ? HEPAT JOUTUU SEISOO KAIKET PÄIVÄT SISÄLLÄ, JEEJEE EHKÄ KESÄLLÄ SAA OLLA LAITSALLA MUTTA SE EI RIITÄ! TALVELLA NE TARVITSEE MYÖS SITÄ ULKOILMAA JA SE EI RIITÄ ETTÄ NE VIEDÄÄN TALLISTA MANEESIIN JUOKSEMAAN PIENTÄ KEHÄÄ ! HUSÖ ON OIKEESTI SURKEIN TALLI KOKO HELSINGISSÄ. AINIIN, MTÄ TULE HUSÖÖN OMISTAJAAN, EN IHAN LUOTTAISI ;)
HUSÖ OLI HYVÄ PAIKKA, ENNENKUIN OMISTAJA VAIHTUI.
JA HUSÖ OSTAA NUORIA HEVOSIA, PILAA NE LAITTAMALLA ALKEISILLE RATSASTAJILLE JA KUN HEPAT ON PILALLA NIIN NE MYYDÄÄN/LOPETETAAN.
NIIIN ETTÄ EN SUOSITTELE !!!!!!
jrs:n kotisivut löytyy www.jarvenpaanratsastusseura.fi. Siellä on muuten huomenna harjoituskisat, käy vaikka siellä kurkkimassa!
Olen vaihtamassa Eriksnäsiin,paljon hevosvaihtoehtoja näyttää olevan.
Knaperbackassa hevoset ja ponit kyllä voivat hyvinmut junnupainoitteinen talli siis,mutta plussana erittäin hyvä talli-ilmapiiri,tuntientasi kohtalainen.
Ehdottakaa,jos tiedätte hyviä sennuille sopivia talleja,mitään ilkeyttä en hyväksy,kun mulla on lievästi vammainen lapseni mukana katsomassa.
Knaperbackassa en kuullut koskaan mitään ilkeyksiä,enkä pois lähtisikään,jos hevosvalikoima olis laajempi.
Myös ryhmät ei oikein kohdallaan,kun aloittelijoita samalla tunnilla ja ponit pyörivät keskelä tai muuten tiellä.
eriksnäsissä pääsin heti tasokkaaseen ryhmään,eikä poneja lainkaan,ope myös ystävällinen ja kannustava.
http://critiqueques.blogspot.com/
Voisitko kertoa Primustallista, millainen se on, mikä on ryhmien koko ja millaiset hevoset? Entä opetus?
katso lisää: www.primustalli.fi
www.ponikoulu.net