Kokeilin tv-shopissakin mainostettua winsor pilates-videoita, niitä on monet julkkikset ja terveysintoilijat kehunut, siis muuallakin kuin siinä mainoksessa.
itse en saanut liikkeistä mitään intoa... vatsassa tai missään ei tuntunut ollenkaan... ainut että sain selkäni ja niskani TODELLA kipeiksi. Joten tein varmaan liikkeet väärin, tai se ei vaan sovi ollenkaan huonoselkäisille.
Videotkin oli tosi lyhyitä, ei tullut edes hiki.
Onko joku oikeasti saanut tuloksia?? Vai miksi tälläistä niin kovasti markkinoidaan, kun on täysin humpuukia... selkä ja niskavikoja vaan saadaan lisää, kun ihmiset koittaa väkertää kotona liikkeitä väärin.
Taidan jatkaa vaan muita jumppia edelleen...
Jossu
Kokemuksia Pilateksesta?!
7
885
Vastaukset
- Joo
"Vai miksi tälläistä niin kovasti markkinoidaan, kun on täysin humpuukia..."
It´s all about the money........Eli näissäkin asoissa pätee sama sääntö kuin elämässä yleensäkin : Jos se kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta, ei se totta olekkaan.- Jossu
niimpä... mua on taas petkutettu.
en mä niihin tv-shopin juttuihin usko, mutta kun on netissä ja tv-ohjelmissa sitä liikuntamuotoa niin kehuttu??!! Luulen, et on muutkin menny höplään... ni ois kiva kuulla kommentteja... :)
Jossu - Aino
Jossu kirjoitti:
niimpä... mua on taas petkutettu.
en mä niihin tv-shopin juttuihin usko, mutta kun on netissä ja tv-ohjelmissa sitä liikuntamuotoa niin kehuttu??!! Luulen, et on muutkin menny höplään... ni ois kiva kuulla kommentteja... :)
JossuMä veikkaan, että jos menisit jollekin oikean ohjaajan ohjaamalle tunnille, niin se pystyisi opettamaan myös helpotetummat versiot liikkeistä jolloin niska ja selkä ei vaurioituisi. Noi videot nyt aina on tollasia mainosvideoita, että jengi oikeesti menis tunneille.
- Jossu
Aino kirjoitti:
Mä veikkaan, että jos menisit jollekin oikean ohjaajan ohjaamalle tunnille, niin se pystyisi opettamaan myös helpotetummat versiot liikkeistä jolloin niska ja selkä ei vaurioituisi. Noi videot nyt aina on tollasia mainosvideoita, että jengi oikeesti menis tunneille.
kiits... mä käyn jo maanantaisin naisten kuntoliikunnassa, ja ei se ota kyllä niskaan tai selkään niin... ajattelin että toi pilates sais hiukan nopeemmin tuloksia aikasemmax, ku tekis jotain muutakin vielä... :) On mulla sit kuitenki muita jumppavideoita, suomalaisten tekemiä.. :)
Kiitos...
Jossu
- eero
Näin sen mainoksen joskus teeveestä ja totesin vaan että ei todellakaan ole huonoselkäisen kunto-ohjelma.
Selkävaivoista kärsivän EI pitäisi tehdä suorien jalkojen nostoja selinmakuulta, käy kipeää. Jos ei ihan heti niin varmasti myöhemmin.- E
Mutta, jos tietää ettei jokin liike ole hyväksi/ei ole kykeneväinen tekemään sitä, se kuuluu jättää tekemättä. Pilateksessa ei pakoteta tekemään liikettä - siinähän opitaan tuntemaan kehoa ja hallitsemaan sitä. Jos tiedät ettei selkä tykkää jostain, älä tee sitä. Simppeliä.
- spinnaaja..
Pakko on tähän nyt ottaa kantaa. Olen harrastanut Pilatesta noin puoli vuotta pari kertaa viikossa. Käyn ohjatuilla tunneilla kuntoklubillani. Tunneille osallistumisen edellytyksenä oli neljän tunnin peruskurssin käyminen.
Pilateksessa oikea tekniikka ja oikeanlainen hengittäminen ovat erittäin tärkeitä. Ja kun homman sisäistää, niin se on äärimmäisen tehokas laji. Tunneilla käy paljon selkävaivaisia, sillä pilates vahvistaa nimenomaan selkälihaksia sekä syviä vatsalihaksia. Tässäkin harjoittelun säännöllisyys on luonnollisesti tärkeää, jotta tuloksia tulee. Mutta niitä kyllä tulee melko piankin. Minulla ainakin vatsanseutu on selvästi tiukentunut ja voimaa on vatsalihaksissa selkeästi enemmän kuin aiemmin. Sen kyllä huomaa salilla vatsalihasliikkeitä tehdessä. Myös liikkuvuus ja tasapaino ovat parantuneet selvästi.
Itsekin kärsin vaikeasta niskan retkahdusvammasta ja jotkin harvat liikkeet eivät minulle sovi, jonka vuoksi en niitä tee. Tosin olen saanut niskakipuihinkin apua tästä lajista. Se on selvää, että mitään liikettä mikä aiheuttaa kipua, ei pidä tehdä. Meillä jo peruskurssilla ohjaaja kartoitti kunkin osallistujan vaivat ja hän huomioi nämä asiat jokaisella tunnilla. Minullekin hän antaa aina vaihtoehtoisia liikkeitä.
Tällä lyhyellä kokemuksella en oikein usko, että tekniikka on opeteltavissa joltain DVD:ltä, vaan se pitää opettaa "kädestä pitäen". Selkävaivaisille voi todeta, että pilatesliikkeissä selän oikea asento on hyvin tärkeä. Jos liikkeet tekee vääriin, niin liike voi aiheuttaa kipua. Suosittelen lämpimästi lajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760