Hei te itsemurhaa hautovat:

Neuvoja.

Ajatelkaa kuinka monen ihmisen elämän saatatte tuhota teollanne. Kuinka moni nuori saattaa tehdä perässä kun ajattelee että joo toikin teki, mä teen kans! Ei helvetti näin voi jatkua!

Ajatelkaan edes muita. Ja ne kaikki ihmiset jotka tuntevat huonoa omaatuntoa tekonne vuoksi. Ajattelevat että hitto kun en mä edes huomannu että sillä meni huonosti. Hei meillä kaikilla menee joskus huonosti. Mulla jopa joka päivä!
Itken vähän väliä kurjaa parisuhdetta ja asioita joille en voi tehdä mitään vaikka haluaisin, mutta kun aikuisten ihmisten elämään ei voi puuttua.

Miettikää nyt hieman mitä oikein haudotte.
Pyytäkää apua, tiedän ettei sitä ole helppo saada,
mutta luulisi edes sukulaisten kuuntelevan.

14

1680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hautoja

Kiitos vaan asiantuntevista kommenteista.

Se oli ironiaa, pöhkö.

Minä en kyllä usko, että minun itsarini jälkeen yksikään nuori saisi päähänsä, että vitsi kun siistii, teenpä perässä, jee jee.

Joskus vaan tulee ihmisen elämässä se piste, kun se tajuaa, että mitään ei ole enää tehtävissä tilanteen parantamiseksi. Tajua tämä: joidenkin ihmisten tilanteelle ei ole mitään tehtävissä ja joskus mikään ei koskaan muutu paremmaksi. Kaikkiin risukasoihin ei koskaan paista aurinko.

Jos ihminen ajautuu siihen pisteeseen, hän on todennäköisesti harkinnut tekoaan aika pitkään ja miettinyt kaikki mahdolliset vaihtoehdot saada asiansa kuntoon. Hän on todennäköisesti aika varma, ettei halua jatkaa elämäänsä.

Tuleeko mieleesi, että meillä kaikilla ei edes ole ihmisiä, jotka murtuisivat tekomme vuoksi? Hyvähän sun on puhua, jos sulla on parisuhde ja läheisiä ja kaikkee kivaa, mikä estää sitä tekemästä.

• Neuvoja.

Onhan minullakin kuollut kaksi vanhinta sisartani, isä ja äiti, isäpuoli sekä kaikki isovanhemmat, enkä ole edes vanha!

Miten helvetin huonosti pitää asiat olla, ettei niistä selviä, onko jollain vielä huonommin asiat kuin mulla?

Enkä todellakaan aio tappaa itseäni.

• kokeilko

MISSÄÄN tapauksessa tehkö sitä.
      Itse olin jo päättänyt tehdä sen,kun elämässä ei ollut valopilkkua näkyvissä.Ainoastaan tapa ja aika oli enään auki.
      Jossain kait kuitenkin lepatti pieni elämänliekki,koska se vain jotenkin jäi tekemättä.
      Se oli raskasta aikaa ,eikä sen jälkeenkään heti helppoa ollut.Elämänvoimaa ja -uskoa piti imeä naurettavan mitättömistä asioista.Tuntui,että sitä sai muutamaksi sekunniksi tai minuutiksi kerrallaan.
      SEN SUUREMPAA VIRHETTÄ EI VOI TEHDÄ!

• ne minuutit

Jolloin yrittää puhaltaa elämänsä lamppuun lisää liekkiä. Kun ei syty niin ei syty...
        Ajatelkaa muita, älkää tehkö sitä!?!? Miksi näin, eihän muutkaan ajattele tekijää. Tiedättekö miltä se tuntuukun hyvää yrittää niin lunta heitetään tupaan? Tiedättekö miltä se tuntuu kun ei tee mitään niin silti joku keksii vaikka mitä? Tiedättekö miltä tuntuu kun olet yksin kotona istut ja katsot televisiota ja silti teet vaikka mitä pahaa. Ei helevetti. Ja sitten ihmetellään miksi näin kävi. Kun saa narsistin kimppuunsa se on paha juttu se ja kun niitä on useampi niin se on paha juttu sekin.
        Mutta toivottavasti tietävät mitä ovat tehneet.
        Minä ainakin tiedän mitä teen...

• minä vain

Minä olen mietinyt. Poikani oli narsistin kanssa naimisissa ja ei jaksanut, teki sitten oman ratkaisunsa. Valitettavaa vain on, että en tiedä kärsiikö narsisti vaimo nyt, siltä ei tunnu, hän syyttää ja syyttää nyt minua poikani äitiä, minä olen syyllinen poikani kuolemaan. Jos olisin heikompi ihminen olisin murtunut, hän on todella julma minua kohtaan. Narsistilla täytyy aina olla uhrinsa. Älä alistu uhriksi. Poikani oli kiltti, ei löytänyt tietä ulos tuosta suhteesta ajoissa. Voimia sinulle, meitä narsistien uhreja on paljon.

• Ei tunne

Syyllisyyttä vaan syy on aina jonkun toisen. Narsisti tuntuu olevan myös aika tunnekylmä ihminen. Laskelmoiva ja elää aina sen mukaan mikä on itselle parasta... Tuskin kenenkään kuolema Narsistia saa suremaan, uutta uhria etsimään vaan... Voimia sinulle!!!

• syy surkea

parisuhde on itsemurhaan? Voi kiesus! Tai, yleensä joku yksittäinen toinen ihminen..?

• saa pahaa jälkeä
        syy surkea kirjoitti:

parisuhde on itsemurhaan? Voi kiesus! Tai, yleensä joku yksittäinen toinen ihminen..?

jälkikasvuunsa käyttäytymisellään. Mutta, täysikasvuinen pitäisi pystyä pitämään puoliaan ja haihtua jonkun idiootin vaikutuspiiristä ajoissa.

• kerran keksitään
        saa pahaa jälkeä kirjoitti:

jälkikasvuunsa käyttäytymisellään. Mutta, täysikasvuinen pitäisi pystyä pitämään puoliaan ja haihtua jonkun idiootin vaikutuspiiristä ajoissa.

Sitä ain syytetään...
        Juuri tätä se on jos ei tiedä millaisen helvetin narsisti voi saada aikaan.
        Eikä siinä auta vaikka häviää "jonkun idiootin" vaikutuspiiristä, kiusanteko voi jatkua vuosia senkin jälkeen.
        Tiedätte sen sitten itse jos samaan tilanteeseen joudutte. Ne onpi aika uskomattomia, mutta ikävä kyllä tosia, mitä tälläinen henkilö voi saada aikaan.

• voi jättää
        kerran keksitään kirjoitti:

Sitä ain syytetään...
        Juuri tätä se on jos ei tiedä millaisen helvetin narsisti voi saada aikaan.
        Eikä siinä auta vaikka häviää "jonkun idiootin" vaikutuspiiristä, kiusanteko voi jatkua vuosia senkin jälkeen.
        Tiedätte sen sitten itse jos samaan tilanteeseen joudutte. Ne onpi aika uskomattomia, mutta ikävä kyllä tosia, mitä tälläinen henkilö voi saada aikaan.

...omaan arvoonsa. Narsisti saati psykopaatti ei voi ymmärtää toisen ihmisen tunteita. Narsisti vain porskuttaa ja pönkittää egoaan toisten vaikeuksilla. Syy on tosiaakin aina muissa - varokaa ihmiset sellisia tyyppejä, poistakaa heidä lähipiiristä tavalla tai toisella, heitä on kuitenkin aina muutama kymmenessä. Heillä ei ole mitään annettavaa. Varokaa juuri sitä joka sanoo että pitäisi vain nähdä hyviä asioita, eikä kenelläkään ole syytä itsariin - juoskaa silloin pois ja kovaa!!!

Vain aidosti empatiaa kokevat ihmiset ovat rakastamisen arvoisia. Narsisti saa omasta mielestäni pärjätä ihan itsekseen, itserakkautensa turvin, vaikka heidän egonsa vaatiikin muiden ihailua - se juuri ruokkii narsismia. Jos narsisti ei sitten jaksakaan - SE on ihan heidän omaa syytään!!! Herkät tuntevat, itsemurhaan päätyvät ihmiset ovat usein näiden narsistien uhreja.

• kivilo

olen miettiny monen monet kerrat elämäni päättämista itse.kerran olin.kerran olin hius karvan päässä onnistua pillereitä ja viinaa sekaisin.siitä on nyt 10 vuotta noin senkin jälkeen on ja tulee itsetuho ajatuksia.nyt olen saanut elää päivä kerrallaan selvinpäin noin 1 vuoden mutta itsetuho ajatukset ei lopu pitäsikö tehä jotain joka jäis multa mustoksi ehkä

• Kaiken turhuus

Lähesten suruhan se on (toistaiseksi) estänyt minuakin turvautumasta lopulliseen ratkaisuun, vaikka uskonkin kyllä olevani heille tosiasiallisesti pelkkä taakka. Tilanteeni ei objektiivisesti ajatellen ole mitenkään erityisen "huono", mutta minä nyt en vain oikein jaksaisi enää tätä masentavaa kituutusta, jota elämäksi nimitetään. Meille kaikille ei ole suotu sellaisia elämän eväitä, että eläminen olisi miellekästä.

• ei lisää taakkaa

Itsemurhaa hautovan taakka on jo niin suuri, ettei häntä oikein voi pyytää ajattelemaan toisten suruja. Hän on liian voimaton empatisoimaan toisia. Hän saattaa uskoa olevansa taakka toisille, ja poistumisensa olevan kaikille helpotus. Hän on väärässä, mutta ei tajua sitä itse.

Häntä pitäisi ennen kaikkea auttaa pitämään itseään ja elämäänsä arvokkaana ja rohkaista jaksamaan muuttaa elämäntilannettaan edes asenteen verran positiivisempaan suuntaan. Rakastamaan itseään.

Mutta jos hän ei avaudu muille olostaan, eivät auttajatkaan löydä paikalle.

• JK

VAI IIN

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      92
      2205
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      154
      1820
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1343
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      826
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      749
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe