Tarkistatteko kassakuitin?

OliviaKoo

Huomasin tänään lähikaupassani jo kolmannen kerran tällä viikolla, että tuotteen hinta kassakuitissa ja hyllynreunan etiketissä eivät täsmää.
Hinnat nousevat sellaista vauhtia, että kassakoneelle ne kyllä ehditään kirjata, mutta ei hyllyjen reunoihin.

Onneksi minulla on jo monta vuotta ollut tapa, että tarkistan kuitin jo kassalla, näin saan virheen heti korjattua.

Jonkun mielestä saattaa tuntua tyhmältä ja tarpeettomalta oikaista viiden tai kymmenen sentin hintavirhettä, mutta minä sen kyllä teen.

Markka-aikaan hinnat eivät nousseet kerralla niin paljon kuin ne nyt nousevat, onhan kymmenen senttiä jo 60 penniä.
En kylläkään - ainakaan tarkoituksella - kääntele enää euroja ja senttejä markoiksi, mutta hinnannousussa tulee väistämättä niin tehtyä.
Ja nyt nousut ovat ihan toista luokkaa kuin markka-aikaan.

31

1555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina,,,

      Viimeksi hulluilla päivillä oma mielikuvani ostoksien loppusummasta oli hyvin erilainen, kuin summa.
      Siellä oli pakkaajat (elintarvikeos) ja saadessani ostokset laitoin ne kassan viereen ja luin kuittia.
      Oli veloitettu 3 kahvipaketin hinta, ensin 3X ja sitten vileä 2X. Eroa 6e
      Korjattiin anteeksipyynnön kera. Millähän olisin todistanut, jos vasta kotona olisin huomannut?

      Samoin kauppa jossa asioin useasti, on välillä eri hinta hyllyssä, kuin kuitissa.

      Eli tapa on tarkistaa joka kerta.
      Myös Lidlissä kerran veloitettiin eräs ostos pariin kertaan, sen huomasin vasta kotona.
      Jokunen sähköposti siinä meni edestakaisin, kun liikkeessä eivät seuraavana päivänä halunneet korjata enää virhettä. (ei ollut todistettavissa)

      No, hyvittivät sitten, 10e lahjakortilla.

    • vilkaista

      tuota kyllä sattuu. Paikallinen tavaratalo jaksoi kolmisen viikkoa mainostaa aika edullisia hintojaan ja ne hinnat olivat hyllyissäkin. Kukaan vain ei ollut muistanut laitella niitä ATK:lle, vaan kassaneiti rahasti tuplasti eikä sanominenkaan mitään auttanut: "Näin se vaan on tietokannassa"

      • valitusta peliin

        Jestas, siis etkö pyytänyt paikalle, kassavastaavaa, osastonhoitajaa, tai edes lähettänyt meiliä?

        Kyllä kai meidät vaikka nyljetään jos ei omasta oikeudesta välitä.

        Älä hyvä ihminen suostu tuollaiseen. Vinkki maakunnan lehteen, jos ei asiat lutviudu.


      • se sama
        valitusta peliin kirjoitti:

        Jestas, siis etkö pyytänyt paikalle, kassavastaavaa, osastonhoitajaa, tai edes lähettänyt meiliä?

        Kyllä kai meidät vaikka nyljetään jos ei omasta oikeudesta välitä.

        Älä hyvä ihminen suostu tuollaiseen. Vinkki maakunnan lehteen, jos ei asiat lutviudu.

        menin jotain 3 vuotta takaperin tavaratalon vetäjän puheille,

        näytin noin 8 kauppalappua jotka olivat alle 2 kk ajalta, olin saanut takaisin jotain 200 €,
        hän reilusti tunnusti ongelman,
        mutta valitti vain että ei ole saatu vastaavia vastuuntuntoisiksi,

        "kunpa tulisi huono aika, jolloin voidaan karsia jyvät akanoista", hän sanoi,


        sain, oli pakko ottaa vastaan 5x20 € ostosseteleitä, hävetti, en mennyt sinne mistään muusta syystä kun olisin halunnut oikeita hintoja, en ole köyhä.


    • vaa'alla,

      kun punnitsin avocadopussiani.

      Ketään myyjää ei näkynyt, lihatiskin myyjä soitti sitten jonnekin, ja jouduin odottelemaan.
      Vihdoin myyjä tuli, näytin hyllynreunan, jonka hinta oli aivan eri kuin vaa'an antama.

      Hän korjasi sen sitten.

      • tietää, kummin päin?

        Korjasiko kalliimman mukaan? Minulle on käynyt niin. Joskus punnitessani hedelmiä, hinta on ollut kalliimpi kuin ilmoituksessa lukee. Olen etsinyt myyjän (suurella vaivalla). No, hän sitten sanoi, että vaa´assa on oikea hinta. ja korjasi vaakaan sen suuremman hinnan. Joten punnitsemani hedelmä sitten olikin oikeahintainen, vaikka luulin maksavani siitä vähemmän. Sen jälkeen en myyjiä ole etsinyt. Jos hinta ei täsmää ilmoituksen kanssa, laitan sen takaisin enkä osta. Paitsi, jos on halvempi!


      • ...siihen hyllynreunan hintaan; sanoi kiireitä olleen.

        Mutta itsekin olen joskus erehtynyt näppäilemään vaakapaikan numeron sijaan tavaran hinnan, jolloin tultiinkin johonkin tosi hintavaan luomutuotteeseen.

        Kassa onneksi huomasi ja hinta putosi alle puolen.


      • Mummeli 12
        satu kirjoitti:

        ...siihen hyllynreunan hintaan; sanoi kiireitä olleen.

        Mutta itsekin olen joskus erehtynyt näppäilemään vaakapaikan numeron sijaan tavaran hinnan, jolloin tultiinkin johonkin tosi hintavaan luomutuotteeseen.

        Kassa onneksi huomasi ja hinta putosi alle puolen.

        Ostin sipuleita ja vaakapaikka oli 77, hinta 1,45.
        Minä se näppäilin 145 sinne vaakaan, ja ihmettelin pussin hintaa tovin, kunnes huomasin virheeni.


    • juilija

      Etennii tarjouksissa pittää olla tarkkana, usseesti kassa lyöpi kalliimpaa hintaa mitä tarjous. Tarkkana oltava kuin porkkana.

    • Saimander

      No ei ole tullut hintoja seurailtua kassakuiteissa eikä juuri hyllyjen reunoissakaan. Hyvä jos edes vaihtorahoja jaksan katsella, kun usein pitkän työpäivän jälkeen käyn ruokakaupassa.
      En tarkoita että senttejä vähäksyn, sillä niistähän ne eurot muodostuvat. Många bäckar små ...
      Ei myöskään mielestäni ole tyhmää tai tarpeetonta hintalappuja seurata, vaan päinvastoin. Joka sen jaksaa tehdä, tekee sen työn myös minun ja muidenkin kuluttajien puolesta.
      Sen sijaan olen viime aikoina alkanut kiinnittää yhä enemmän huomiota eri kauppojen ja kauppaketjujen hintatasoon. Luulin joskus että Alepa on edullinen, kun nimi jotenkin siihen viittaa, mutta hinnat ovat kuitenkin aivan eri luokkaa kuin esim. Prisman, Lidlistä puhumattakaan. Jo maitolitran hinnassa voi ero olla 10-20 senttiä ja kun itse juon maitoa melkein yhtä paljon kuin kaljaa, toimii sisäänvetotuotteena.

      Tarkoituksellisesti harhaanjohtavat hintamerkinnät suututtavat eniten. Tuotteessa on kissankokoisin numeroin merkitty hinta ja alla toinen, niin pienellä präntillä etten edes uusilla silmälaseillani sitä huomaa. Kassassa hinta onkin puolitoistakertainen, kun minulla ei ole plussakorttia. En myöskään ole toistaiseksi aikonut sellaista hankkia, kun vielä on kauppoja olemassa joissa se ei ole välttämätön.

      Muistathan kuinka kauan vanhempamme puhuivat "vanhasta markasta", kun ne nollat oli otettu pois. Yhtä kauan mekin ajatuksissamme muunnamme eurot markoiksi. Pitää kuitenkin muistaa muuntaa kustannusindeksin mukaan. Se 10 senttinen lienee nyt jotakin 40 pennin luokkaa, onkohan enää sitäkään.

      • väärä hinta

        on edelleen väärä hinta, kesällä kuumalla broilerin hinnasta, kun autossa havaitsin, oli jäätelöä ja pakasteita ostettu

        nyt tarkoituksella ostin sitä ja neljää muuta tuotetta näyttääkseni vaimomini kuinka olen hintatietoinen, yli 12 € tuli 52 € kauppalapusta pois,
        neuvonnassa ja aikaa meni jonotuksessa yli 5 min, asioiden korjauksessa yli 10 min.

        ei ole kivaa, eikä aina voikaan, kun jäätöläkin ostellaan ym. pakasteita.


    • nostaa ---

      näyttävä metakka lehtiin,liian usein on kassalla normaali hinta vaikka tuotteisiin olisi merkitty ale hinta, jos itse ei huomaa niin kylmästi kaupaa vetää täyden hinnan, se on väärin asiakasta kohtaan.

    • Tilja

      En tiedä ovatko virheet hinnoissa ollet tahattomia, mutta niitä tulee vastaan silloin tällöin.

      Otan usein kauppaan mukaan mainoslehden, jossa on tarjoushinnat. Usein käy niin, että kassa yrittää ottaa alentamattoman hinnan.

    • Kävin kaupassa sisareni antama ostoslista mukanani.
      Poimin ostokset ja maksoin kassalle. Tarkka sisareni tarkisti kuitin ja ihmetteli: Miten täällä on laskutettu viidestä (5) jäätelöstä kun ostit vai kaksi.¨

      Minä en moista tiennyt tarkastaa. Teköhän kassa omat ostoksensakin näin menetellen.

      Marketti oli n. 20km:n päässä, eikannattanut ajaa autolla huomauttamaan. Viimeiseksi ostoskerraksi tuo jäi.

    • yhä enemmän

      Elämä on opettanut, tarkastan aina. Usein tarjoustuotteiden hinnat eivät ole ehtineet kassajärjestelmään ja maksat täyden hinnan. Nykyään kun hinnat nousevat joka päivä, eivät merkinnät hyllynreunalla ja kassalla enää täsmää. Tätä elintarvikkeiden hinnannousua ei voi kuin ihmetellä. Köyhät köyhtyvät ja kaupan katteet sen kun kasvavat.
      Olen itse joutunut karsimaan ostoksiani, että saan rahat riittämään. Sääliksi käy kansaneläkkeellä ja peruspäivärahalla toimeentulevia.

    • Usein hinnanmuutokset eivät päivity tarpeeksi nopeasti kassajärjestelmään ja siitä johtuu eri hinta tarjouslapussa, hyllyn reunassa ja kuitissa jonka kassa tulostaa.

      Usein virheitä tapahtuu kiireisessä kassatyöskentelyssä ihna inhimillisestä virheestä, sormi osuu väärään kertoineen jolloin kaksi jäätelöä voi olla kassassa viitenä, tai joskus toisinkin päin, mutta harvemmin kukaan oikaisee kassalla jos huomaa saaneensa tuotteen halvemmalla, tai jopa jotain ilmaiseksikin.

      Kuitin tarkastamin heti maksutapahtumassa on paras tapa oikaista virheet.
      Kesällä annoin viidenkmmenen euron setelin asiakkaalle takaisin vastarahojen joukossa, mutta asiakas olikin rehellinen ja kysyi, maksatsko sinä minulle siitä että ostin lonkeron!
      Ja olisin maksanut kuuden euron lonkeron ostajalle melkein sen viisikymppiä.

      Toivoisin seuraavan kerran kassavirheen tehtyäni asiakkaan oikaisevan jos saa takaisin liikaa, tai liian vähän, koska kassalla sattuu virheitä kuten muuallakin.
      Kukaan tuskin tahallaan..

      • tarkistus

        kassahenkilö, sitä enempi virheitä!

        Tapahtui tänään, kahvipaketti veloitettu 2 kertaa.
        Selitys virheelle, paketti voi heilahtaa ja kone rekisteriöi silloin kahdesti(summa oli peräkkäin), jos kassalla melua niin piippausta ei kuule(vanhalla huonompi kuulo).
        Käskettiin pyytä hyvitys kun käy seuraavan kerran kaupassa.
        Tarkastan ainakin tämän vanhanrouvan tekemiset, ei ollut ensimmäinen kerta.

        Mikähän tuo viive niinkuin ajassa mahtaa olla, kassajärjestelmän ja hyllynreunan välillä?
        Mielestäni sitä viivettä ei saa olla yhtään.


      • tarkistus kirjoitti:

        kassahenkilö, sitä enempi virheitä!

        Tapahtui tänään, kahvipaketti veloitettu 2 kertaa.
        Selitys virheelle, paketti voi heilahtaa ja kone rekisteriöi silloin kahdesti(summa oli peräkkäin), jos kassalla melua niin piippausta ei kuule(vanhalla huonompi kuulo).
        Käskettiin pyytä hyvitys kun käy seuraavan kerran kaupassa.
        Tarkastan ainakin tämän vanhanrouvan tekemiset, ei ollut ensimmäinen kerta.

        Mikähän tuo viive niinkuin ajassa mahtaa olla, kassajärjestelmän ja hyllynreunan välillä?
        Mielestäni sitä viivettä ei saa olla yhtään.

        Jos hinta naputellaan heti hinnanmuutoksen tapahtuessa kassajärjestelmäään, ei viivettä ole, mutta usein jää muutokset viivakoodijärjestelmämuutoksista kassaan muuttamatta, sellaista tapahtuu liian usein.


      • OliviaKoo

        Juuri toisin päin. Hinnat, ne korkeammat, tuntuvat päivittyvän kassajärjestelmään hyvinkin nopeasti, siihen tahtiin, että myymälän henkilökunta ei ehdi vaihtaa uutta hintaetikettiä hyllyn reunaan.

        Tarkoitan nyt ihan normaalihintaisia tuotteita, en tarjouksia.
        Joskus kyllä tuntuu, että tarjoustuotteiden kanssa saa olla vielä tarkempi.

        Olen samaa mieltä, tuskin kauppias tahallaan pitää eri hintoja hyllyn reunassa ja kassakoneella, vahinkoja sattuu, mutta juuri siitä syystä kannattaa asiakkaan olla tarkka.

        Ja sitä suuremmalla syyllä, mitä pitempi kauppamatka on. On helpompi korjata asia heti kassalla kuin tarkistaa kuitti kotona, jossa ei välttämättä enää edes muista, mikä hinta hyllyn reunassa oli.


      • lähes aina,

        Oikaisen kumpaankin suuntaan.

        Vuosi sitten sattui uudelle kassahenkilölle aika suurikin virhe, kaupan häviöksi.

        kun hän ilmoitti summan, totesin sen olevan virheellinen. -"miten nii" oli vastaus.
        Kun kerroin ostaneeni n, 40e enemmän, ja osaavani vielä kertolaskua, -ai jaa, tuli taas vastaus.
        Eli oli luullut veloittaneensa samaa tuotetta, niin monta kuin ostin, vaan olikin vain yhden sitten siihen laittanut.

        Kerroin, asian, ja sain hymähtelyä, jonon kasvamista, ja yrmeätä ilmettä.

        Laitoin palautetta kehiin, koska mielestäni olisi voinut asiallisemmin käyttäytyä, ja sanoa edes kiitos.

        No, eipä häntä koskaan siinä myymälässä enää näkynyt, ei myöskään myymälänhoitaja koskaan soittanut, tai meilannut, vaikka molemmat laitoin palautteeseen.
        Olisi ehkä kannattanut ruveta epärehelliseksi, vielä eläkepäivillään, jäi niin paha maku, koko asiasta.


      • kaupoista ja pian
        OliviaKoo kirjoitti:

        Juuri toisin päin. Hinnat, ne korkeammat, tuntuvat päivittyvän kassajärjestelmään hyvinkin nopeasti, siihen tahtiin, että myymälän henkilökunta ei ehdi vaihtaa uutta hintaetikettiä hyllyn reunaan.

        Tarkoitan nyt ihan normaalihintaisia tuotteita, en tarjouksia.
        Joskus kyllä tuntuu, että tarjoustuotteiden kanssa saa olla vielä tarkempi.

        Olen samaa mieltä, tuskin kauppias tahallaan pitää eri hintoja hyllyn reunassa ja kassakoneella, vahinkoja sattuu, mutta juuri siitä syystä kannattaa asiakkaan olla tarkka.

        Ja sitä suuremmalla syyllä, mitä pitempi kauppamatka on. On helpompi korjata asia heti kassalla kuin tarkistaa kuitti kotona, jossa ei välttämättä enää edes muista, mikä hinta hyllyn reunassa oli.

        tuskin kauppias tahallaan pitää eri hintoja hyllyn reunassa ja kassakoneella, vahinkoja sattuu.
        ------------------------------

        ihmettelen, kuinka välinpitämättömiä myyjiä/osastonhoitajia yleensä pidetään töissä,

        kyllä on niitä jopa kaupan valitsijoita on paljon.

        meilläkin K lähinnä, ehkä edullisinkin, mutta emme jaksa jatkuvasti valittaa, eikä ole kivaa maksaa enemmän kuin kuuluisi, vaikka olis varaa.

        ja siksi käymme siellä k:ssa vai korkeintaan kerran viikossa ja S- marketissa useammin.


        NO LAMA ON TULOSSA,
        toivottavasti se karsii välinpitämättömät osastonhoitajat pois.,


    • Ainoastaan tarjoustuotteiden kohdalla.

      Käyn kaupassa yleensä 6 kertaa / viikko.
      Jonkinlainen takapuolituntuma on pikku ostosten summaan.
      Oleellista poikkeamaa ei ole esiintynyt.
      Normaalituotteiden hinnat tulevat viivakoodista idioottivarmasti.

      Tarjoustuotteiden osalta tarkistan.

      Enemmänkin asiakkaiden itsensä tulisi harrastaa itsetutkiskelua.
      Kaupassa syödään mansikkaa ja karkkia.
      Itsepalveluvaakaa huijataan lisäämällä tavaraa punnituksen jälkeen.
      Kalliimpaan tavaraan tulostetaan vaakalta halvemman lappu. Hedelmät, mauste-/valkosipulikurkut jne.

      Nämä ohimennen havaittuina.

      Erään etnisen vähemmistön heikkous ko. houkutuksille on tiedossa.
      He tosin harrastavat sitä mittavammin ja ronskisti.

      Meikäläiset mummelit ja jossain määrin myös papparaiset, harrastavat tuota ilmeisen nälkäkuoleman pelossa.

      • Vierailija a

        mutta olen kyllä havainnut kun vaálla on yksi hedelmä kädessä ja laitetaan punnituksen jälkeen.

        olen myös havainnut että tietyt myyjät vetävät tutuille ohi kassan aina yhden, kaksi tuotetta,
        minullekin sitä on ehdotettu, jos palauttaa puolet voitosta pois.

        vääriä hintoja on runsaasti, useita kuukausia,
        samoin kun tuolla jo kirjoitin, on usein esim. pikkupullapussissa yms. vajaita painoja,
        ja juustoissa runsaita ylipainoja.

        lisäisin myös, ja tähän lopetan.

        Meillä lihatiskillä pakattaan mm. broilereita ja grillattua lihaa iltamyyntiin umpio paketeihin,
        niissä on aina lapussa aina 10-20 5 ylipainoa, kun punnitsee karkkivaa´alla.
        kerran näin kun laittoi aina veitsen vaa´alle kun punnitsi tuotteita.


    • tarkkana kuin porkkana

      Asioin päivittäin samassa ruokakaupassa. Erään kerran aivan kokeilumielessä punnitsin samaisen tomaattipussillisen kahdessa vaa'assa. Yllätys yllätys. Hinnaksi tuli toisessa vaa'assa euron enemmän kuin toisessa.
      En usko että oli tarkoitus "pissaista asiakkaita silmään", mutta tekevälle sattuu, joten varsinkin näin eläkeläisen pitää olla tarkkana.

      • kevytpeiteissä ym

        vaaoissa en ole huomannut, mutta tuotteita kannattaa punnita, koska niiden määrä ei pidä aina pakkansa.
        useissa tuotteissa on 20 % eroja määrissä, mm

        pikkupullapussissa on usein 1 ero, mutta usein 2-3 erojakin, usein jo pussin päälle sen huomaa.

        perärattaiden peitteissä, 2x3 koossakin yli metrin kokoeroja, suuremmissa ja vahvemmissa myös.
        Kyllä rautakaupoissa on vaakoja on.

        sellaisessa päällystysmuovissa paksummassa kuin kirjamuovi oli
        toinen rulla painoi 550g, toinen 880 g

        suuri painoero on myös palapakatussa/niissä vinoissa paketeissa, juustoissa,
        aina on täyttänyt, mutta kun katsoo ja kolme punnitsee, yhdessä on usein yli 20 % enemmän,
        joskus 500g paketti on painanut 780 g.

        myös broileripihvipaketeissa ym on usein 20% painoeroja, niissä marinoimattomissa.


      • tarkkana kuin porkkana
        kevytpeiteissä ym kirjoitti:

        vaaoissa en ole huomannut, mutta tuotteita kannattaa punnita, koska niiden määrä ei pidä aina pakkansa.
        useissa tuotteissa on 20 % eroja määrissä, mm

        pikkupullapussissa on usein 1 ero, mutta usein 2-3 erojakin, usein jo pussin päälle sen huomaa.

        perärattaiden peitteissä, 2x3 koossakin yli metrin kokoeroja, suuremmissa ja vahvemmissa myös.
        Kyllä rautakaupoissa on vaakoja on.

        sellaisessa päällystysmuovissa paksummassa kuin kirjamuovi oli
        toinen rulla painoi 550g, toinen 880 g

        suuri painoero on myös palapakatussa/niissä vinoissa paketeissa, juustoissa,
        aina on täyttänyt, mutta kun katsoo ja kolme punnitsee, yhdessä on usein yli 20 % enemmän,
        joskus 500g paketti on painanut 780 g.

        myös broileripihvipaketeissa ym on usein 20% painoeroja, niissä marinoimattomissa.

        Olit aivan oikeassa siinä, että tavara joka on kilon paketissa, saattaa painaa paljonkin alle kilon. (tai joskus mutta hyvin harvoin yli kilon)
        Tuossa eilen kertomassani tapauksessa olin pannut pussiin 6 kpl irtotomaatteja.
        Matkalla vaa'alta toiselle ei ne voineet lihoa eikä laihtua.
        Kauppias itse totesi koepunnituksilla, että "anteeksi kovasti, vaaoissa on todellakin heittoja".


    • rahojaan takaisin

      Olen huomannut, monikaan ei katso kuittejaan, ajattele vaan että se on vähän, mutta usein vähästä tulee yli 5 % lisälasku, keskimäärin.
      Toki toisilla on kiire, eikä siinä pääse tuntipalkoille.

      meillä on kaupoissa hyvin paljon vieheitä, usein katselen kun tiedän virheet,
      kun edellä olevalta otetaan vääriä hintoja, useista tuotteista.

      E-liikkeessä saa ilmaiseksi, jos on väärä hinta, kerran kävi jos niin,
      veloittivat vähemmän, valitin, sain rahat takaisin, kyllä hävetti.

      K-kauppaa hieman vältän, kun sielläkin on vääriä hintoja
      ja vain omansa saa takaisin, pitkän selvityksen jälkeen.

      JA ikävintä, ei läheskään aina korjata hintoja,
      vaikka, minäkin olen jo 3-4 kerta niistä huomauttanut
      ja korjattu vain minulle.

      Törkeintä oli, kun valitin, myyjä vei alennuslapun pois ja valehteli.
      Siihen liittyen ikävintä, kun osaan sanoa pahasti,
      sanoin, myyjä tunnusti ja ratkesi itkuun.
      Kyllä pyytelin anteeksi kovin,
      vieläkin harmittaa kun kyse oli vain 8 €urosta.

    • Sinimarjanen

      hinnat kyllä tarkistan aina ja tässä vuosien
      aikana huomasin, että se kyllä se kannatti tehdä.
      Nykyisin isompien tavaratalojen hinnat on jotakuin
      pitäneet paikkaansa, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
      Eräässä pienemmässä marketissa oli aina sama juttu, hyllyn hinta
      ja kassakoneen määrittämässä hinnassa oli kahden euron hintaero
      kiloa kohden kauppiaan hyväksi. Annoin asiasta palautetta, mutta
      aina en muistanut sitä kuittia kauppaan ottaa seuraavalla kertaa.
      Lopulta lopetin koko kaupassa käymisen.
      Ehkä kuitenkin tänä päivänä hinnat pitänee paikkaansa paremmin,
      eli kassakuitti on jokseenkin oikein.
      Eurojen myötä saatiin kyllä monelle tuotteelle tosi massiivinen hinta.

    • Anonyymi

      Ainakin varkauden prismassa kannattaa tarkastaa kuitit ja tosi tarkasti. Melkein joka kerta otettu ylimääräistä. Sama tuote on otettu moneen kertaan, jos ei tarkastaa kuittia.

    • Anonyymi

      Eräässä liikkeessä jossa tuotteet punnitaan vasta kassalla, ihan hyvä systeemi jos vaan kassat tunnistaa tuotteen..
      -ostin kerran amerikan salaattia hinta -99 tarj. mutta kassa veloitti kesäkaalin hinnan 2.99 !
      Kotona huomasin ja arvakkaas viitsinkö lähteä 10km päästä valittamaan, olisi tullut kolme kertaa kalliimmaksi..

    • Anonyymi

      Lähes joka kerta tulee tsekattua se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe