kihiniön ambulanssis

näky

olevan kyllä sellanen työpari tänään että HUHHUH, toivottavasti oli vaan joku harjotus tai muuta. pääseekö sinnekki kuka tahansa töihin, riittääkö jos on vanhainkodis töis???

37

9010

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ###

Oli siä eilen ainakin ihan koulutettua ja viä jopa vähän kokenuttaki henkilökuntaa...

• Kihniössä on

hyvissä käsissä. Jipii...

• nytte
        Kihniössä on kirjoitti:

hyvissä käsissä. Jipii...

viittikö, onhan siellä töissä henkilö jolla on kymmenien vuosien kokemus!! Hommat hoidetaa samalla lailla kun vuosikymmeniä sittenkin...

• sahun lähihoitaja
        nytte kirjoitti:

viittikö, onhan siellä töissä henkilö jolla on kymmenien vuosien kokemus!! Hommat hoidetaa samalla lailla kun vuosikymmeniä sittenkin...

..sinulle.Minun työparillani on todellakin liki 30v.kokemus sairaankuljetuksesta.Osaa varmasti hommansa paremmin kuin kukaan.Luulen että jokainen kihniöläinen toivoo hänen saapuvan paikalle kun hätä on.Varsinkin jos vaihtoehtona olisi odotella apua jostain kaukaa.T.Sairaanhoidon ja huolenpidon linjan käynyt lähihoitaja,valmistunut 2006v.:)niin ja saa minulle suoraankin tulla juttelemaan.

• ihmettelen..
        sahun lähihoitaja kirjoitti:

..sinulle.Minun työparillani on todellakin liki 30v.kokemus sairaankuljetuksesta.Osaa varmasti hommansa paremmin kuin kukaan.Luulen että jokainen kihniöläinen toivoo hänen saapuvan paikalle kun hätä on.Varsinkin jos vaihtoehtona olisi odotella apua jostain kaukaa.T.Sairaanhoidon ja huolenpidon linjan käynyt lähihoitaja,valmistunut 2006v.:)niin ja saa minulle suoraankin tulla juttelemaan.

Mielestäni pelkkä koulutus ei tee vielä ammattilaista, kyllä siihen vaaditaan vähän sitä työkokemustakin.. ja yksi tärkeä tekijä ammattitaidossa on myös ammatillisuus. Monestakohan sellaista ammatillisuutta mahtaa löytyä??

• ihmettelen..
        ihmettelen.. kirjoitti:

Mielestäni pelkkä koulutus ei tee vielä ammattilaista, kyllä siihen vaaditaan vähän sitä työkokemustakin.. ja yksi tärkeä tekijä ammattitaidossa on myös ammatillisuus. Monestakohan sellaista ammatillisuutta mahtaa löytyä??

Tarkoitukseni ei ollut vastata juuri tähän viestiin vaan keskustelun avaukseen, mutta pointti varmasti tuli selväksi.

• olitko selvin päin?

Kun arvostelit ambulanssiamme ja sen väkeä.
      Kuten olen tuonut esiin, meillä on hyvä ambulanssi ja siihen liittyvä väki, jipii.

• ja kuullut

Kihniön lanssis ammattiataitoinen ja koulutettu väki. Keskustelun aloittaja, mikä oli vaivasi, miksi lanssiväki ei ollut mielestäsi ammattitaitoista, siis mikä meni pieleen? Anna tulla rohkeasti, edes tällä palstalla.

• ?????

kyseisen sijaisen koulutus ei ollut tiedossa

• olla ketjun
        ????? kirjoitti:

kyseisen sijaisen koulutus ei ollut tiedossa

aloittaja. kirjoituksesi sekä sen tyyli viittasi kovasti siihen. Taisi alkaa hävettämään? Hyvä niin.

• vaimo ja äiti

Meidän on syytä olla kiitollisia että kunnassamme edes ON ambulanssi! -Ilman tätä etuoikeutta mm.mieheni olisi kenties jo kuollut ja minä yksin lastemme kanssa.
      Näillä ammattilaisilla mm.palkkaus ontuu pahasti,mutta silti he löytävät tarmon päivittäiseen työhönsä.
      Ja täytyyhän vastavalmistuneillekin löytyä työpaikkoja.Mistä he sen pitkän työuransa ja ammattitaitonsa muuten hankkivat?!?
      Mikäköhän oli aloittajan motiivi lähteä tälläistä parjausviestiä kirjoittamaan?!?
      Ehkäpä kannattaisi ottaa asioista selvää ennenkuin.....

• viestin kirjoittajalle

Arvoisa ketjun avausviestin kirjoittanut henkilö.
      Sinusta on tehty tutkintapyyntö poliisille 4.11.2008.

Toivomme, että otat itse nyt yhteyttä ambulanssin henkilökuntaan, jotta voimme selvittää tämän.

• Poliisin ystävä

Kuulin just ikaalisten poliisilta et tutkintapyynnöllä on pyyhitty persettä, varsin hyvään tarkoitukseen paperi meni...

• ???
        Poliisin ystävä kirjoitti:

Kuulin just ikaalisten poliisilta et tutkintapyynnöllä on pyyhitty persettä, varsin hyvään tarkoitukseen paperi meni...

Mikäs poliisi ystävilleen tuollaisia saa kertoa?

• tämän kyseisen
        Poliisin ystävä kirjoitti:

poliisin nimi sitten tänne.

• Ei kareHRI

Asiahan nyt on niin, että hehkilökunnan valitsee ammattihenkilö / -henkilöt ei varmasti ketä tahansa. Toisekseen arvostakaamme henkilöitä jotka tuohon hommaan ryhtyvät, ei pelkkää AUTOILUA, pelipaikalla saattaa olla edessä verta ja paskaa, silti maltti pitää säilyä.

• mut

porukassa on kuulemma sellainen joka tykkää vain autoilla, mielestäni hoitotyö kuuluu molemmille, jos vain osaa?!

• Närkästynyt
        mut kirjoitti:

porukassa on kuulemma sellainen joka tykkää vain autoilla, mielestäni hoitotyö kuuluu molemmille, jos vain osaa?!

sitä sairasta hoitoon saada, jos ei toinen aja...

Häpeä, pöhkö ketjun aloittaja, hyvä hoitaja siellä autossa tuurasi. Ryhdistäydy ja ala sinäkin tehdä jotakin hyödyllistä.

• itse olisin
        mut kirjoitti:

ambulanssissa töissä, haluaisin ajaa koko ajan. Joku tykkää ajaa autoa, toinen taas ei. Mikä oli viestisi pointti??

• oikeassa olet
        Närkästynyt kirjoitti:

sitä sairasta hoitoon saada, jos ei toinen aja...

Häpeä, pöhkö ketjun aloittaja, hyvä hoitaja siellä autossa tuurasi. Ryhdistäydy ja ala sinäkin tehdä jotakin hyödyllistä.

ei vaan ollut tuo hoitajankoulutus tiedossa, pahoitteluni. otan kantaa tuohon ajamiseen sen verran että kyllä siellä autossa kaiketi täytyy olla molemmilla ammattitaitoa, ettei toinen vaan ole kuljettaja? korjannette jos olen väärässä!

• hoidetaan
        oikeassa olet kirjoitti:

ei vaan ollut tuo hoitajankoulutus tiedossa, pahoitteluni. otan kantaa tuohon ajamiseen sen verran että kyllä siellä autossa kaiketi täytyy olla molemmilla ammattitaitoa, ettei toinen vaan ole kuljettaja? korjannette jos olen väärässä!

yhdessä siellä mihin apu kutsutaan.Siinä riittää töitä molemmille varmasti.Ei siinä ehdi toinen odotella toimettomana vieressä.Kun pystytään niin lähdetään siirtämään ja toinen ajaa.Yleensä nämä parit keskenään varmaan tietävät miten tekevät.Jos ei hommasta tiedä on aika turha kommentoida.Jos parityöskentelyssä on ongelmia niin kyllä se varmasti hoituu muiden kuin kyläläisten taholta.
        Tuohon vielä kun vastasit ettei koulutus ollut tiedossa.
        Tiedätkö sitä että Kihniössä ei ole n.15v ollut vanhainkotia vaan terveyskeskus ja vuodeosastot.Jos olet kuntalainen joka kokee pystyvänsä kommentoimaan toisten töitä niin ota nyt hyvä ihminen kuntasi asioista selvää vähän enemmän.

• Jotaki tietävä
        oikeassa olet kirjoitti:

Olen tässä sivusta seurannut keskustelua ja päätin kommentoida koulutus asiaa. PSHP:n perustason koulutus vaatimuksessa mainitaan lähihoitaja ensihoito, ilmeisesti muut suuntautumis vaihtoehdot ei anna riittävää pätevyyttä?? Eli palatkaamme lähtöruutuun.

• aloitit koko aiheen..
        itse olisin kirjoitti:

ambulanssissa töissä, haluaisin ajaa koko ajan. Joku tykkää ajaa autoa, toinen taas ei. Mikä oli viestisi pointti??

Miettikää te ahdasmieliset kihniöläiset että jos kyseinen henkilö ei olisi tuurannut, kihniön ambulanssi olisi seissyt paikallaan eikä liikkunut mihinkään! Kyseisellä henkilöllä on kyllä ammattitaitoa ja pelastanut mm. minun hengen hieman yli vuosi sitten mistä olen ikuisesti hänelle kiitollinen =) Ilman häntä en olisi tässä maailmassa. Enpä ole tainnut edes kiittää siittä, noloa kyllä.. mutta kyllä hän tietää että olen kiitollinen ja kaikki sukulaiset/ystävät myöskin =) eikö teillä muuta päänvaivaa ole??

• on täynnä
        aloitit koko aiheen.. kirjoitti:

Miettikää te ahdasmieliset kihniöläiset että jos kyseinen henkilö ei olisi tuurannut, kihniön ambulanssi olisi seissyt paikallaan eikä liikkunut mihinkään! Kyseisellä henkilöllä on kyllä ammattitaitoa ja pelastanut mm. minun hengen hieman yli vuosi sitten mistä olen ikuisesti hänelle kiitollinen =) Ilman häntä en olisi tässä maailmassa. Enpä ole tainnut edes kiittää siittä, noloa kyllä.. mutta kyllä hän tietää että olen kiitollinen ja kaikki sukulaiset/ystävät myöskin =) eikö teillä muuta päänvaivaa ole??

ahdasmielisyyttä ja muiden elämän kyttäämistä.
        Itsekin arvostan tätä hoitajaa. Osaa hommansa ja on juuri oikealla alalla. Ja miksei vaikka kokonaan sairaankuljetuksessa :)

• Ei kareHRI
        on täynnä kirjoitti:

Itsekin arvostan tätä hoitajaa. Osaa hommansa ja on juuri oikealla alalla. Ja miksei vaikka kokonaan sairaankuljetuksessa :)

KIHNIÖ kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, ja rinta kaarella.
        Täynnä, tarkoittaa että ei sovi enempää.
        Kihniön asukkaista enemmistö on mielestäni hyvinkin suvaitsevaa ja sydämmellistä.
        Onhan täällä toki kyttääjiäkin, ja he ovatkin alallaan tosi ammattilaisia, varjopuoli löytyy asiasta kuin asiasta.
        En tiedä kuka sielä ampparissa on töissä ollut, mutta kyllä kai esimiehillä löytyy munaa valita sinne pätevimmät.

• 879546
        Ei kareHRI kirjoitti:

Kihniön asukkaista enemmistö on mielestäni hyvinkin suvaitsevaa ja sydämmellistä.
        Onhan täällä toki kyttääjiäkin, ja he ovatkin alallaan tosi ammattilaisia, varjopuoli löytyy asiasta kuin asiasta.
        En tiedä kuka sielä ampparissa on töissä ollut, mutta kyllä kai esimiehillä löytyy munaa valita sinne pätevimmät.

MITÄ TARKOITTAA VAITIOLOVELVOLLISUUS

• muiden kyttäämistä..
        on täynnä kirjoitti:

Juurikin näin. ja jos ei ole puhumisen aihetta niin keksitään itse juoruja, heh.. monia olen kuullut ja kyllä on jotkut ollu niin hulluja..
        Olen aivan samaa mieltä että on oikealla alalla, niinkuin aikasemmin kirjoitinkin että on ammattitaitoinen ja minunkin hengen pelastanut =) sietäisi saada enemmän kiitosta hyvästä työstään =) Monta vuotta Kihniöllä työskennellyt ja tällaisilla keskusteluilla sitten mollataan syyttä suotta, hävetköön ne jotka eivät kiitosta anna..! Itse kihniöläinen syntyjään mutta onneksi olen muuttanut pois jo ajat sitten ja asun kaukana sieltä.. Sukulaisia kihniössä ja kyllä muutama ihana ymmärtäväinen ja tietoinen ihmisestä, puolusti henkilöä ja sanoi juurikin että ammattitaitoinen ja hyvä tietää jos apua ambulanssista tarvitsee että paikalla on asiansaosaava ja ammattitaitoinen henkilö, niinkuin ambulanssin vakihoitajatkin. ja todellakin jos on paikallinen niin kannattaisi kyllä opiskella kuntatietoutta enemmän koska eihän sitä vanhainkotia ole enään vuosiin ollut vaan kihniön terveys-ja palvelukeskus ;) Jossa on ammattitaitoista ja ystävällistä väkeä, eikä sinne pääse noin vaan töihin niinkuin olen kuullut muutamia kommentteja että kuka tahansa pääsee töihin sinne ettei muka tartte olla koulutusta.. just joo.. Enemmän kiitosta terveys-ja palvelukeskuksen kaikille työntekijöille!! =)

• hieman..
        Ei kareHRI kirjoitti:

En tarkoittanut että koko KIHNIÖ (isolla kirjoitettuna..) olisi täynnä ahdasmielisiä, jos olen niin kirjoittanut on tullut inhimillinen erehdys. Olen tosiaan itse sieltä syntyjään ja on rakkaita sukulaisia siellä, joita käyn mahdollisuuksien mukaan katsomassa.. mutta.. olen törmännyt vuosien mittaan niin suoraan sanottuna ahdasmielisiin ja ilkeisiin kommentteihin mm. täällä suomi24 palstalla on ollut joskus hyvästä tutustani niin ilkeitä ja törkeitä kommentteja että silloin suutuin todella (!!!) kuinka törkeitä osataan olla..! ja nyt tämä kun ammattitaitoinen henkilö tuurasi ambulanssissa mielellään auttaakseen ihmisiä kun sehän hänen työtänsä ja oikeastaan koko elämä on ja lisäksi todella ilman tätä henkilöä ambulanssi olisi seisonut jos ei olisi auttanut. Sitten varmasti olisi noussut keskustelu tyyliin että ei täältä edes löydy ammattitaitosta väkee kun ei saada ambulanssia liikenteeseen.. Mutta pointti oli kuitenkin se että kyllä sieltä KIHNIÖstä löytyy mukavaakin väkeä, mutta valitettavasti omalla kohdallani/muiden kohdalla kylmä totuus on että olen törmännyt useimmin näihin ennakkoluuloisiin ja (todella) ilkeisiin kommentteihin/ihmisiin..
        ehkäpä? se on kun on pieni kylä, kaikki tuntee toisensa ja tietää (ainakin luulee) toistensa asiat niin jopa pienetkin väliaikaiset tai pysyvät muutokset/uudistukset, ei KIHNIÖläiset yms.. saavat erittäin ilkeän vastaanoton.. Näihin olen törmännyt liian usein valitettavasti. ja suoraan sanottuna ennen olin ihan ylpeä että olen KIHNIÖläis syntyinen, mutta enpä ole enään.. :( Ehkäpä tämä asia nyt tuli selvitettyä tarpeeksi asiallisesti? Ainut syy miksi kirjoitin alunperin tänne oli se että pisti niin vihaksi tämä koko keskustelu.. Kuinka moni muu ammattitaitoinen menisi mielellään tuuraamaan melkeinpä yötäpäivää ajaksi, paikassa missä ei edes näköjään kiitosta saa työstään :( muistaakseni alunperin nimimerk. -Häpeä sinä joka.. aloitit koko keskustelun..-

• Voi ei..että jaksetaan..
        879546 kirjoitti:

MITÄ TARKOITTAA VAITIOLOVELVOLLISUUS

Tällaisestakin nyt nostetaan haloo. Minkälainen vaitiolovelvollisuus on poliiseilla? kun tuolla alussa luki että poliisin ystävä kertoi että tutkintapyynnöllä on pyyhitty *ersettä? Kyllä minun tuntemat sairaanhoitopiirin työntekijät ovat erittäin ammattilaisia, eivätkä vaitiolovelvollisuuttaan riko. joskus olen jotain kysynytkin jotain uteliaisuuttani niin eipä ole kukaan mitään kertonut juurikin vaitiolovelvollisuuden ja ammattietiikan nimissä,k mitä kunnioitan suuresti.
        Mutta tämähän nyt on vain minun mielipide asiaan.

• höm höm
        hieman.. kirjoitti:

En tarkoittanut että koko KIHNIÖ (isolla kirjoitettuna..) olisi täynnä ahdasmielisiä, jos olen niin kirjoittanut on tullut inhimillinen erehdys. Olen tosiaan itse sieltä syntyjään ja on rakkaita sukulaisia siellä, joita käyn mahdollisuuksien mukaan katsomassa.. mutta.. olen törmännyt vuosien mittaan niin suoraan sanottuna ahdasmielisiin ja ilkeisiin kommentteihin mm. täällä suomi24 palstalla on ollut joskus hyvästä tutustani niin ilkeitä ja törkeitä kommentteja että silloin suutuin todella (!!!) kuinka törkeitä osataan olla..! ja nyt tämä kun ammattitaitoinen henkilö tuurasi ambulanssissa mielellään auttaakseen ihmisiä kun sehän hänen työtänsä ja oikeastaan koko elämä on ja lisäksi todella ilman tätä henkilöä ambulanssi olisi seisonut jos ei olisi auttanut. Sitten varmasti olisi noussut keskustelu tyyliin että ei täältä edes löydy ammattitaitosta väkee kun ei saada ambulanssia liikenteeseen.. Mutta pointti oli kuitenkin se että kyllä sieltä KIHNIÖstä löytyy mukavaakin väkeä, mutta valitettavasti omalla kohdallani/muiden kohdalla kylmä totuus on että olen törmännyt useimmin näihin ennakkoluuloisiin ja (todella) ilkeisiin kommentteihin/ihmisiin..
        ehkäpä? se on kun on pieni kylä, kaikki tuntee toisensa ja tietää (ainakin luulee) toistensa asiat niin jopa pienetkin väliaikaiset tai pysyvät muutokset/uudistukset, ei KIHNIÖläiset yms.. saavat erittäin ilkeän vastaanoton.. Näihin olen törmännyt liian usein valitettavasti. ja suoraan sanottuna ennen olin ihan ylpeä että olen KIHNIÖläis syntyinen, mutta enpä ole enään.. :( Ehkäpä tämä asia nyt tuli selvitettyä tarpeeksi asiallisesti? Ainut syy miksi kirjoitin alunperin tänne oli se että pisti niin vihaksi tämä koko keskustelu.. Kuinka moni muu ammattitaitoinen menisi mielellään tuuraamaan melkeinpä yötäpäivää ajaksi, paikassa missä ei edes näköjään kiitosta saa työstään :( muistaakseni alunperin nimimerk. -Häpeä sinä joka.. aloitit koko keskustelun..-

joo et sinä kirjoittanutkaan että kihniö on täynnä ahdasmielisia ym ihmisiä, vaan minä.

Mutta ihmettelenpä hieman tuota yhtä viestiä kun joku alkoi puhumaan vaitiolovelvollisuudesta. Saanenko kysäistä siltä henkilöltä että miten tässä vaitiolovelvollisuutta on sitten rikottu?

• hälytys
        höm höm kirjoitti:

joo et sinä kirjoittanutkaan että kihniö on täynnä ahdasmielisia ym ihmisiä, vaan minä.

Mutta ihmettelenpä hieman tuota yhtä viestiä kun joku alkoi puhumaan vaitiolovelvollisuudesta. Saanenko kysäistä siltä henkilöltä että miten tässä vaitiolovelvollisuutta on sitten rikottu?

katselinkin ajatuksissasi aivan läpiä päähäni.

• .. itsekin..
        höm höm kirjoitti:

Mitenkä täällä on muka vaitiolovelvollisuutta rikottu? Kauanko tätä aihetta muuten jaksetaan vielä vatvoa.. Eikö se nyt ole jo tullut selväksi että ambulanssissa ja muuallakin on ollut vain ja ainoastaan ammattitaitoista väkeä..

• Satunnainen lukija

Tässä ihmeissäni luin tätä viesti ketjua ja ihmettelen että mistä oikein tuulee?
      Mitä ihmeen väliä sillä on kuka siellä ambulanssissa on jos ammattitaito on kohdallaan. Ja toiseksi onko silläkään niin väliä jos tuuraajan kokemus ym. ei kohtaa juuri sillä hetkellä kirjoittajan kriteerejä.
      Teillä on terveyskeskus, teillä on ambulanssi ja luultavasti muitakin palveluja.

Tuolla jossain puhuttiin vaitiolovelvollisuudesta.
      Miettikää kuinka helppo minun, aivan tuntemattoman, on etsiä tietoja näistä kyseisistä henkilöistä. Se että poliisin kaverit tietää kaiken on huolestuttavaa.

• ja koko maan ohje

on että ambulanssissa täytyy olla vähintään pelastajatutkinto tai lähihoitaja-ensihoitaja. muita koulutustasoja esim. juuri sairaanhoidon ja huolenpidon lähihoitajaa ja opiskelijoita voidaan käyttää tilapäisapuna. mutta vakihenkilöiksi EI!! ja tämä toisaalta olisikin väärin sekä potilaita ja alalle opiskelleita kohtaan. akuuttihoito on erikoisala joka vaatii myös sen alan koulutuksen!! tämän alalla olleena voin sanoa varmasti!

• jotka tietää tai muita pik...
        ja koko maan ohje kirjoitti:

on että ambulanssissa täytyy olla vähintään pelastajatutkinto tai lähihoitaja-ensihoitaja. muita koulutustasoja esim. juuri sairaanhoidon ja huolenpidon lähihoitajaa ja opiskelijoita voidaan käyttää tilapäisapuna. mutta vakihenkilöiksi EI!! ja tämä toisaalta olisikin väärin sekä potilaita ja alalle opiskelleita kohtaan. akuuttihoito on erikoisala joka vaatii myös sen alan koulutuksen!! tämän alalla olleena voin sanoa varmasti!

Kyseinalaistakaa nyt kaikki jotka ei ole vesselien sukulaisia. Nyt tilanne pian sellainen
        et alkaa meneen päin v...a. Kun ei kukaan muu
        osaa mitään. NYT OLIS PEILIIN KATSOMISEN AIKA.

• Vastaukskiitollinen
        jotka tietää tai muita pik... kirjoitti:

Kyseinalaistakaa nyt kaikki jotka ei ole vesselien sukulaisia. Nyt tilanne pian sellainen
        et alkaa meneen päin v...a. Kun ei kukaan muu
        osaa mitään. NYT OLIS PEILIIN KATSOMISEN AIKA.

Eksyin tänne sattumalta, en edes tiennyt kihniö nimisestä paikasta ennen tätä. Kertokaa nyt sisäpiiriläiset vielä että mistä tämä kaikki sai alkunsa, tuliko vain ambulanssi paikalle kuskin kera joka odotti potilaan nousevan kyytiin omin avuin kuten taksiin? Entä pitikö tippakin laittaa itse, entä tuliko tippa silmään kun muisteli vanhoja aikoja kun oli avustajakin?

• Vastaukskiitollinen

ei väkisin, reilun vuoden jaksoin odottaa vastausta ja pidettää henkeä. Mutta ei enää, mittani on täysi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2529
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2527
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2402
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2190
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1897
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1749
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1215
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1054
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1035
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      59
      955
    Aihe