HERÄTKÄÄ,

eepu*

Miettikää, mikä teidän rauhaanne sopii!

Profetiaa adventtikansalle:
”Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät; teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.
Katso, työmiesten palkka, jonka te vainioittenne niittäjiltä olette pidättäneet, huutaa, ja leikkuumiesten valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.
Te olette herkutelleet maan päällä ja hekumoineet, te olette sydäntänne syötelleet teurastuspäivänä.
Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.” (Jaak.5:1-69

"Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.
Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta; ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."
"Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne" (Luuk.19:41-44; 23:28 )

”'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen TODISTAJA, Jumalan luomakunnan alku:
Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.” (Ilm.3:14-18)

”Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.” (Jaak.4:8-10)

” "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.” (Efe.5:14-20)

”Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" (Ilm.3:19-22)

4

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eepu*

Oletko vain laumasielu-uskovainen, joka pelkää lähteä tutkimaan ja omaksumaan itsenäisesti uutta totuutta asiasta? Etkö osaa Iloita Totuudesta, joka vain voi tehdä teidät vapaiksi?!
      Oletko vain seurakuntaoppimuottiin kerran valettu uskovainen, eli paikalleen jämähtänyt/kuollut, joka toistaa ja jolle riittää kerran opittutieto, tutkimatta ja haluamatta koskaan enää tietääkään mistään muusta selvemmästä uskonpuhdistuksen ilmaisemasta paremmasta totuudesta? Mutta oletko silloin rehellinen itsellesi, Jumalalle?

Kysynkin, että missä he ovat, jotka osoittavat olevansa; rohkeat ja lujat ja rehelliset Jumalan Sanan totuudenetsijöinä, valitettavasti en ole kohdannut enkä löytänyt heitä, en täältä enkä muualtakaan, löytyneekö koko maailmastakaan heitä ja Herra saapuu pian, Herätkää!
      *
      Saatana ei pelkää mitään muuta niin paljon kuin, että ihmisten silmät ja korvat avautuisivat tälle uskonmukaiselle (Apt.2:38) upotuskasteelle Vapahtajan Nimeen (ei kolmeen arvoasemaan), tälle Totuusasialle ja hän olisi lyöty!!! -- Miksi, koska silloin Jumalan Pyhän Hengen Voima saisi asettua teihin, ja hänellä ei olisi teihin enää mitään valtaa, sillä Vapahtaja tekee teidät VAPAIKSI synnin orjuudesta, ks.Joh.8:31-36!

Mutta, muistakaa, että pelastuksemme synnistä, se on yhteistyötä Jumalan kanssa, Pyhä Henki, joka meissä kastetuissa vaikuttaa ja johdattaa meidät kaikkeen Totuuteen ja hyvään, meidän tulee olla myös sen äänelle; Jumalan Sanalle ja Hengelle aina KUULIAISIA, olkaa siis rukouksessanne ja pyhityksessänne kestäväiset, etsikää rukoillen Totuutta Sanasta – vaeltaa niin kuin Vapahtaja: Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
      ”Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.”! (Room. 6:4) Sillä; "Ilman PYHITYSTÄ ei kukaan ole näkevä Herraa"!
      – ”Asuuko Pyhä Henki/Kristus teissä”?
      Oletko siis Raamatun kastejärjestyksen mukaan vielä koskaan ANTANUT ITSEÄSI Vapahtajan pestäväksi, jos et niin sinulta puuttuu (tai et ole rukoilevainen/kuuliainen sen äännelle) Pyhän Hengen Lahja pyhitykseen!

”Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;” (Heb.12:14)
      ”Älköön siis synti (enää) hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,” (Room.6:12)

Ja sitten; "..kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille." ( Ks. Joh.16:13,14; Apt.1:5)
      “Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. Mutta te - teissä pysyy se VOITELU, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niin kuin hänen VOITELUNSA OPETTAA teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niin kuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.” (1.Joh.2:26,27)

--- Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
      Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
      Olkaamme siis rukouksessamme ja pyhityksessämme kestäväiset, etsikäämme aina rukoillen Totuutta Hänen Sanastaan!

*
      Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• eepu*

”Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.” (1.Kor.12:1)
        ”Mutta jos seurakunnan palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.” (1.Tess.5:2; Luuk.12:45,46)

Onko sinulla mahdollisuus omassa seurakunnassasi toteuttaa kutsumustasi/Armolahjaasi?
        Arvostetaanko seurakunnassasi Armolahjoja ja uskonpuhdistusta?

Oletko uskossa (ks.2.Kor.13:5) uskonmukaisesti kastettu omistatko sinä Pyhän Hengen Lahjaa;
        Sillä; ”Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
        Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.” (Ks.1.Kor.12:4-13)

”Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien." (Mikä on se verraton tie? Lue; 1.Kor.13.Luku)” Minkä Lahjan sinä omistat yhteiseksi hyödyksi, osaatko vastata, tai onko niin että et vielä omista Armolahjaa(si)?
        (1.Kor. 12:7, 31; Lue 1.Tess.5.Luku; 1.Kor.12.Luku)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥    

• armolahjaa
        eepu* kirjoitti:

”Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.” (1.Kor.12:1)
        ”Mutta jos seurakunnan palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.” (1.Tess.5:2; Luuk.12:45,46)

Onko sinulla mahdollisuus omassa seurakunnassasi toteuttaa kutsumustasi/Armolahjaasi?
        Arvostetaanko seurakunnassasi Armolahjoja ja uskonpuhdistusta?

Oletko uskossa (ks.2.Kor.13:5) uskonmukaisesti kastettu omistatko sinä Pyhän Hengen Lahjaa;
        Sillä; ”Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
        Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.” (Ks.1.Kor.12:4-13)

”Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien." (Mikä on se verraton tie? Lue; 1.Kor.13.Luku)” Minkä Lahjan sinä omistat yhteiseksi hyödyksi, osaatko vastata, tai onko niin että et vielä omista Armolahjaa(si)?
        (1.Kor. 12:7, 31; Lue 1.Tess.5.Luku; 1.Kor.12.Luku)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥    

ei ole naisille annettu. Nykyiset naispapittaret häpäisevät alttarit.

Uskonpuhdistus alkaa siitä kun naiset vetäytyvät pois alttarin takaa. alttaria saastuttamasta. Kyllä heille muitakin tehtäviä löytyy vaikka kuinka.

• eepu*

”Sillä YKSI on JUMALA ,
      yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,” (1.Tim.2:5)
      "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
      1.Kor.15:28

MUTTA; Mistä tuo ”kolminaisuusoppi” tuli ja miten se ymmärrettiin/ymmärretään adventismissa, tästä aiheesta löysin alla olevan McElwain kirjoituksen.
      Kirjoituksen jaottelu ja hakasulkulisäykset ovat minun omia lisäyksiä.

Kirjoittanut: McElwain 20.1.2007 klo 22.16
      ”En ole adventisti, mutta voin vastata tähän. Kolminaisuus-sana esiintyi ensimmäisen kerran adventistien oppilistassa v. 1930-31, kun uusi lista laadittiin.

Vanha lista, Ellen Whiten ajoilta, voi tulkata eri tavoin, mutta näyttää siltä, että varhais-adventistit olivat jonkunlaisia "areiolaisia"[*].
      [Mutta] Eivät pitäneet Jeesusta luotuna, vaan sana, jota käytettiin oli englanniksi "generated".
      Jumala olisi "generated" Pojan ensin ja sitten Pojan kautta luonut kaiken muun. Tämä tulee selvästi esille James Whiten, Uriah Smithin, ja muitten varhais-adventisti johtajien kirjoituksista.

Adventistit löytävät Ellen Whitesta perusteluja kolminaisuus-opille, mutta nämä ovat kaikki myöhäisiä, useimmiten kirjoituksista, jotka olivat kohdistettu Kelloggin niin-sanottuun "panteismiin", joka kielsi jollain tavalla Jumalan persoonallisuuden. Ilmeisesti olisi parasta sanoa, että kolminaisuusoppi yleistyi adventismissa 1888-1930 välisenä aikana.
      Vaikka vanhassa oppilistassa todetaan, että kaikki ovat yhtä mieltä niistä asioista, on vaikea sanoa mitään Ellen Whitesta varmaksi. Hän ei ehkä tajunnut mitään koko kysymyksestä nuoruudessaan. Kuitenkaan hän ei mainitse kolminaisuus-sanaa vanhanakaan. Mutta hänen miehensä oli selvästi kolminaisuuden vastustaja kuolemansa asti.

Adventtikirkon virallinen oppilista (ensimmäinen joka on tosiaan ollut virallinen) vuodelta ca. 1980 selvästi pyrkii esittämään adventismi kolminaisuusopin kannattajana.
      Omituisena asiana on se, että siinäkään ei mainita, että kaikki Jumalan persoonat ovat yhtä "substanssia". Siinä se poikkeaa vieläkin hivenen kristinuskon symbolista yleensä.

Toinen mielenkiintoinen asia on se, että Adventtikirkko on omaksunut länsimaisen formuloinnin filioque[**] mukana. Herää kysymys miksi ilman muuta juuri tätä, kun kerran on ollut pitkä tie kolminaisuuteen. Olisi voinut olla ortodoksinen tai monofysiittinen[***] ilmaisu. Ilmeisesti Adventtikirkko näkee itsensä osana protestantismista."

*) [”Areios käytti apunaan uusplatonistisen filosofian käsitteitä ja määritteli jumalakäsityksen siten, että vain Isä Jumala kuului ehdottoman transsendenttiseen Ykseyteen.
      Sen sijaan pre-eksistentti Jumalan Sana eli Logos oli luomakunnan esikoinen, mutta kuului yhtä kaikki luotuun taivaalliseen maailmaan.
      Koska Logos kuului luotuun todellisuuteen, Areioksen sanojen mukaan "oli aika, jolloin häntä ei ollut". (kun taas) Areioksen vastustajat korostivat Logoksen jumaluutta ja ikuisuutta.” ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi ) ]

**) [”ja pojasta” (http://fi.wikipedia.org/wiki/Filioque )]

***) [”Monofysiittinen näkemys, jonka mukaan Jeesus oli vain täydellinen ihminen.” (http://www.kolumbus.fi/harry.hilden/artikkeleita.htm ).
      ”Monofysiittiprinsiipin mukaan koptit uskovat Kristuksen ihmisolemuksen absorboituneen hänen jumalalliseen olemukseensa.”( http://www.geocities.com/timo_kinnunen_2000/uskohake.htm )]

Kolminaisuuden sekoittamana/hapattamana on Raamatun Sanaa muutettu;

Tuon kolminaisuudenopin sekoittamana meni katolinen kirkko Nikean (v.325) piispainkokouksen päätöksestä muuttamaan myös Matteuksen Evankeliumiin (Matt.28:19) kastamissanoihin tuon ihmisviisauskäsityksensä ja näin poisti Vapahtajan Nimen!

Tuosta historiasta on kirjoitettu:
      Vuonna 1999 ilmestynyt Tapani Kärkkäisen kirjoittama teos, nimeltään "Ortodoksin käsikirja: Kirkon historia", kertoo sivullaan 31 seuraavaa:
      "Areioksen herättämä ongelma ei sinänsä ollut uusi, sillä kysymys Kolminaisuuden toisen persoonan eli Pojan yhteydestä Isään oli askarruttanut teologien mieliä jo kauan. Miten Jumala saattoi olla yhtä aikaa yksi ja kolme? Miten monoteistiseen uskoon sopi oppi Isästä ja Pojasta?
      Kiistan ratkaisemiseksi keisari Konstantinos Suuri kutsui 325 koolle ensimmäisen yleisen kirkolliskokouksen. Kokouspaikalle Nikeaan (nykyinen Iznik), Konstantinopolin lähellä, saapui viitisensataa piispaa etupäässä valtakunnan itäosista."

*
      "Kun Nikean kirkolliskokous vuonna 325 poisti VAPAHTAJAN NIMEN (so. JAH SHUA MESSIAS) Uuden Testamentin "lähetyskäskystä" (Matt.28:19) ja laittoi sen tilalle kolme arvo-asemaa (Isä, Poika, Pyhä Henki), --- tekivät he silloin maailmankaikkeuden suurimman rikoksen!"
      TOISEKSI; kun Raamatussa mainitaan Pyhällä Hengellä kastamisesta, niin ei koskaan sanota, että teidät kastetaan Pyhän Hengen nimeen, --- vaan teidät kastetaan Pyhällä Hengellä uskonkautta, ja tämän Pyhän Hengen lahjan Jumala antaa YLHÄÄLTÄ. ( ks.Apt.1:5; 11:16,17; Matt 3:11; Mark 1:8.)
      Eräässä vanhassa brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain --Vapahtajan (JAH SHUAN MESSIAAN) Nimeen,
      mutta me, roomalaiskatolinen kirkko, muutimme tämän Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ".

*
      Mutta Objektiivisesti luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
      -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, [ joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis kolmeen arvoasemaan)], sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!

*

minulle niin Rakkaassa

eepu
      *
      Jk.:
      - Jumala on YKSI! (Room.3:30; Gal.3:20; Jaak.2:19)
      - Vapahtajan Nimi on; JAHSHUA MESSIAS [JUMALA PELASTAA (Joh.5:43; 10:25)]
      - Kasteen tulee tapahtua Vapahtajan Nimeen [Apt.4:12 (ei kolmeen arvoaseman ”nimeen”)]

- Kirkko on paavin peruja, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = sunnuntai. --- Mutta Oikea kristillinen yhteisö on; εκκλησια (ekklesia ) = ULOSKUTSUTTU – seurakunta!
      Lähtekää siitä ULOS, UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!

Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan”!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5672
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      5203
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3648
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3603
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3096
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      84
      2991
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      45
      2768
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56