miten se on niin hankala pitää siitä hihnasta niin läheltä kiinni että rakkinne ei pääse touvaamaan 5m sivulle pyörän eteen. semosen tapaukset eivät ole harvinaisia että pyäräilijä joutuu melkein ajamaan hihnaan ja pikkupiski räksyttää toises laidas taluttajasta. kuljetin koiraa 6v kotona ajan aina pidin sitä 2m päässä ymmärti kulkea nykimättä. kaupungissa on enemmän liikennettä pitäs muistaa että takaa voi tulla joku ja huomioida se että pikku nea ei voi poukkoilla eteen. ja se oikea laita mieluummin kun kun olaan pyörä/kävelyteillä. sillä kun molemmin puolin kävellään ei ole mitäään logiikaa enää kuka väistää minne.
koirantaluttajat
69
1096
Vastaukset
- tonttu
Älä dissaa eläimiä vain sen takia että et voi odottaa että koira menee sivuun!
Et ymmärrä, koska sinulla ei ole eläintä näköjään!- koiran komennossa
Aika säälittävä hyssykkä olet, kun et kykene edes koirallesi tapoja opettamaan. Niinpä koirasi onkin nyt pomo... kuten ko. laumaeläimellä asiaan kuuluu.
Kyllä se on ihan silkkaa velttoutta antaa äidin/isin pikku mussukan sinkoilla 5 m liekanarun päässä. Ja vaarallistakin, olen itsekin meinannut pimeällä vetäistä ojanpohjalta singahtavan räksyttäjän päälle, kun ei sitä tien poikki pingottavaa hihnaa pimeällä näe... - tonttu
koiran komennossa kirjoitti:
Aika säälittävä hyssykkä olet, kun et kykene edes koirallesi tapoja opettamaan. Niinpä koirasi onkin nyt pomo... kuten ko. laumaeläimellä asiaan kuuluu.
Kyllä se on ihan silkkaa velttoutta antaa äidin/isin pikku mussukan sinkoilla 5 m liekanarun päässä. Ja vaarallistakin, olen itsekin meinannut pimeällä vetäistä ojanpohjalta singahtavan räksyttäjän päälle, kun ei sitä tien poikki pingottavaa hihnaa pimeällä näe...minulla on kyllä kaksi kissaa eikä mitään koiria jos sinä luulet jotain muuta...
pidän kaikista eläimistä, mutten pidä hätääntyneistä pyöräilijöistä!
Aja bussilla jos on jokin hätä päästä jonnekkin... - eläin.
tonttu kirjoitti:
minulla on kyllä kaksi kissaa eikä mitään koiria jos sinä luulet jotain muuta...
Aja bussilla jos on jokin hätä päästä jonnekkin...Etpä ole ainoa ääliö, joka asettaa eläimen ihmisen edelle.
Ymmärrän kyllä, että asetat arvojärjestyksesi niillä taidoilla, jotka luoja on sinulle suonut. - Laki sanoo näin:
tonttu kirjoitti:
minulla on kyllä kaksi kissaa eikä mitään koiria jos sinä luulet jotain muuta...
Aja bussilla jos on jokin hätä päästä jonnekkin...46 §
Kotieläimen varominen ja eläinten kuljettaminen tiellä
Ajoneuvon kuljettajan on lähestyessään tiellä olevaa hevosta, karjaa tai vastaavia kotieläimiä noudatettava tarpeellista varovaisuutta ja käytettävä riittävän alhaista nopeutta.
Eläimet, joita kuljetetaan tiellä, on pidettävä kytkettyinä tai niitä on vartioitava siten, etteivät ne aiheuta vaaraa tai kohtuutonta haittaa liikenteelle. Ratsastajan ja eläimen kuljettajan on soveltuvin osin noudatettava ajoneuvon kuljettajaa koskevia säännöksiä. - Kissat on kivoja
tonttu kirjoitti:
Aja bussilla jos on jokin hätä päästä jonnekkin...maaleja kun ajaa autolla. aika haastavaa on päälleajaminen, mutta kyllä se onnistuu kun oikein yrittää.
Koira on sentään ystävä, joten sitä pitää väistellä. - EN ODOTA VAAN
keulin nastoilla komiasti päälle :)))
- ja valot
on aina pyörissä...
t. 9,6/10 ajaa pyörällä ilman valoja pimeissä taajamissa. - kaukkarin isäntä
niin minä viritän piruuttani sen narun siihen poikittain: komennan koiran toiselle sivulle siten että pyöräilijä riisikepin on pakko pysähtyä.
jopas lainrikkoja pysähtyy, pari kertaa on tullut käsirysy ja sen seurauksena kaukasianpaimenkoirani leuat pyöräilijän pohkeessa (kevyesti, jos se purisi tosissaan, napsahtais sääriluu poikki kuin tikku)
Koska lainvalvojat ei kerkiä valvomaan näitä välinpitämättömiä lainrikkojia pyöräilijöitä,on kansalaisten otettava laki omiin käsiinsä- itellä on eläimiä
Eikö ihmiset ja eläin sovi samalle jalka käytävälle.Ihmisen pitäis hallita eläintään eikä toisin.Ite tekisin jos jonkun koira esim. käy lahkeeseen tapan sen.VOI VOI sanon omistajalle. Olen vapaa kulkeen suomessa.
- viritän.
Pidätkö itseäsi jotenkin fiksumpana kuin tuo jalkakäytävällä oleva pyöräilijä?
Kirjoituksestasi päätellen olet luonnevikainen vandaali.
- ja ehdottomasti:
Koirat pitäisi taajamista kieltää, tuottavat melua ja paskaa. Taajamakoirat luvanvaraisiksi, koiraa saisi pitää vain jos se on virkakoira.
- 23 kohdattua ongelma
pitänee ministeriöön tehdä aloite että pyöräteillä kävellään oikeessa reunassa. taaks yks oli sitä mieltä yleisöosastolla että saa muut kävellä päälle jos kävelee vasurila. ei siinä koiraalla oon mitää ongelmaa kävellä penkalla saapi paskantaaki eikä tarvii pomppii ja säikähdellä. nyt kun 2 taukkia tulee koirat keskellä kävellen on siinä pyöräilijällä taas jauhot suussa ei tiedä aukaseeko arkkuaan vai kuvitteleeko sivuilla olevan vain hiiriä
- faktahommatämä
Eläin pitää aina olla ulkoiluttajan hallinnassa ja kontrollissa kaikissa tilanteissa. Jalankulkijan velvollisuutta kulkea reunassa ja pitää eläin hallinnassa.
- hohhoijaa...........
Ette voisi esimerkiksi rimpauttaa kelloa takaa tullessa niin taluttaja tietäisi ottaa koiran lyhyeen remmiin? Onhan tätä yriettty selittää aikaisemminkin mutta täysin turhaan. Vähän on harvassa teitä ja paikkoja joissa ei muut liiku, missä saa olla vaan koirien kanssa. ihmeellistä että kenenkään muun ei tarvitse ottaa ikinä koiranomistajia huomioon? Tavalliset kävelytiet ja jalkakäytävät eivät siis käy. Pururadalle ei ole menemistä kesälläkään, talvella ne ovatkin enimmäkseen latuina joten silloin vielä vähemmän. Kesällä voi etsiä metsän, mutta etelässäkin on ollut viimeaikoina talvisin lunta aika hyvin, joten sinne umpihankeenko metsään me koirantaluttajat sitten talvella menemme nivusia myöten? Koirapuistojakaan ei ole kaikkialla eikä niihin kaikki voi mennä. Älkää nyt sitten kumminkaan viitsikö samassa lauseessa toisaalta vaatia, että koira on metrin remmissä ja sotilaallisen kurin alaisuudessa kaikki lenkkinsä vailla ensimmäistäkään mahdollisuutta mihinkään nuuskimiseen, mutta myös huomauttaa kuinka koiraa pidetään huonosti koska sillä ei ole mahdollisuutta virikkeisiin ja vapauteen. Jutuissanne ei ole päätä eikä hännäntupsua suoraan sanottuna. YKSI PIKKU JUTTU, KELLON SOITTAMINEN ja tiedetään varoa ja väliaikoina koirakin saisi olla pitemmässä remmissä tutkimassa ympäristöä eikä taluttajan pään tarvitsisi pyöriä kuin puolukka yrittäen jatkuvasti vahtia hyökkääkö kukaan mistään 60km/h äänettömällä vauhdilla että ehtisi varmistaa ettei vahingossakaan ole mahdollisuutta kenenkään jäädä alle. Mutta kun ei niin ei, se ei käy koska se ei vaan käy. Liian vaikeata. Se on mentävä vissin moottoritielle koirien kanssa, sakot siitä voi tulla ja märinä tuolla autopuolella mutta eipähän olla enää kevyenliikenteen tiellä.
- agagsdfg
Lain mukaan koria pitää pitaa hallinnassa. Jos se ei onnistu pitkässä hihnassa niin silloin se pitää pitää lyhyenä. Aina kun muut joutuvat varottamaan sinua sinä olet laiminlyönyt velvollisuuksiasi. Jos se on noin vaikeaa ottaa muut kadulla liikkuvat jo ennalta huomioon niin pysy takapihallasi.
- NoSe
Joo, tämä piskinkuljettajaryhmä on vain yksi tyhmyyden ilmentymä. Pyörätiellä liikkuminen niin että toiset kulkijat siitä mahdollisimman vähän häiriintyisivät on suomalaisille junteille kyllä aikast vaikeeta. Jos on esim 2-3 henkilön ryhmä, niin kyllä siinä yleensä mennään koko väylän leveydeltä kuulematta, näkemättä, huomioimatta yhtään mitään. Aivan kuin kuviteltaisiin ettei siellä muita olisi liikenteessä ollenkaan. Sitten kun tulet pyörällä takaa päin ja rimpautat kelloa, niin nämä hyväkkäät sinkoilevat hätäpäissään puolelta toiselle suu auki, että mitä ihmettä, onks täällä pyöräilijöitäkin.
Sitten yks porukka on nämä keskustelukerholaiset. Yleensä väylän keskelle kokoontunut, joko nuorista tai eläkeläisistä muodostunut juorukööri. Ollaan niin keskittyneitä siihen omaan rooliinsa, että kaikki muu unohtuu. Taas pyöräilijä tulee ja rimpauttaa kelloa, niin on kun varpusparvi, joka lehahtaa ensin vasemmalle, sitten oikeelle ja osa päinvastoin. Nämä oli vainkaksi esimerkkiä, näitä riittää kyllä. Ihmetellä vain täytyy, ettei yksinkertaiset asiat mene kaaliin, ei sitten millään. - hohhoijaa...........
NoSe kirjoitti:
Joo, tämä piskinkuljettajaryhmä on vain yksi tyhmyyden ilmentymä. Pyörätiellä liikkuminen niin että toiset kulkijat siitä mahdollisimman vähän häiriintyisivät on suomalaisille junteille kyllä aikast vaikeeta. Jos on esim 2-3 henkilön ryhmä, niin kyllä siinä yleensä mennään koko väylän leveydeltä kuulematta, näkemättä, huomioimatta yhtään mitään. Aivan kuin kuviteltaisiin ettei siellä muita olisi liikenteessä ollenkaan. Sitten kun tulet pyörällä takaa päin ja rimpautat kelloa, niin nämä hyväkkäät sinkoilevat hätäpäissään puolelta toiselle suu auki, että mitä ihmettä, onks täällä pyöräilijöitäkin.
Sitten yks porukka on nämä keskustelukerholaiset. Yleensä väylän keskelle kokoontunut, joko nuorista tai eläkeläisistä muodostunut juorukööri. Ollaan niin keskittyneitä siihen omaan rooliinsa, että kaikki muu unohtuu. Taas pyöräilijä tulee ja rimpauttaa kelloa, niin on kun varpusparvi, joka lehahtaa ensin vasemmalle, sitten oikeelle ja osa päinvastoin. Nämä oli vainkaksi esimerkkiä, näitä riittää kyllä. Ihmetellä vain täytyy, ettei yksinkertaiset asiat mene kaaliin, ei sitten millään.No kuulkaas ihmettä, näin varmaan onkin, ja ilmeisesti sitten niinkin että jotkut ihmiset siitä kellonrimpauttamisesta jostain syystä loukkaantuu ja avautuu. Mutta jos tästä tulisi yleinen käytäntö, niin jossain vaiheessa toiston myötä opittaisiin ja asiat alkaisivat sujumaan, ja eikö se olisikin mukavaa?
Ja näillä lakiasiantuntijoilla on jokin ruuvi vielä pahemmin löysällä kuin kellään muulla. Eikö maalaisjärjen käyttö onnistu kun sitä ei ole kirjattu lakiin? Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta että te puhutte ELÄIMESTÄ, älkääkä katsoko niitä koirankoulutusohjelmia enää enempää. Ei minun 6 vuotias koirani ole aikuisiässä toistaiseksi kertaakaan rynnännyt mihinkään eikä räyhännyt kenellekään, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Mistäs helkkarista me omistajat tiedetään ja huomataan mikä juoksuisen nartun tuoksu just sieltä toiselta puolen tietä yhtäkkiä koiran sieraimiin leijailee? Koira on suurinpiirtein kaiketi pienen lapsen tasolla, kaipa te karautatte kuuttakymppiä kaksivuotiaankin ohi, kyllähän se nyt pysyy reunassa kun sille kerran on sanottu?
Revi se kello siitä fillarista sitten helvettiin ja myy huutonetissä jos et sitä kumminkaan aio käyttää. Että voikin olla vaikeata. Ehkä pyöräilijät pitäisi yksinkertaisesti lykätä sinne autojen sekaan kaikkialla, sääli että siitä sitten kärsii nekin jotka homman osaavat, eikä esimerkiksi se hidastaminen ole niin vaikea asia että jos jotain sattuu niin tulee kolari. - NoSe
hohhoijaa........... kirjoitti:
No kuulkaas ihmettä, näin varmaan onkin, ja ilmeisesti sitten niinkin että jotkut ihmiset siitä kellonrimpauttamisesta jostain syystä loukkaantuu ja avautuu. Mutta jos tästä tulisi yleinen käytäntö, niin jossain vaiheessa toiston myötä opittaisiin ja asiat alkaisivat sujumaan, ja eikö se olisikin mukavaa?
Ja näillä lakiasiantuntijoilla on jokin ruuvi vielä pahemmin löysällä kuin kellään muulla. Eikö maalaisjärjen käyttö onnistu kun sitä ei ole kirjattu lakiin? Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta että te puhutte ELÄIMESTÄ, älkääkä katsoko niitä koirankoulutusohjelmia enää enempää. Ei minun 6 vuotias koirani ole aikuisiässä toistaiseksi kertaakaan rynnännyt mihinkään eikä räyhännyt kenellekään, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Mistäs helkkarista me omistajat tiedetään ja huomataan mikä juoksuisen nartun tuoksu just sieltä toiselta puolen tietä yhtäkkiä koiran sieraimiin leijailee? Koira on suurinpiirtein kaiketi pienen lapsen tasolla, kaipa te karautatte kuuttakymppiä kaksivuotiaankin ohi, kyllähän se nyt pysyy reunassa kun sille kerran on sanottu?
Revi se kello siitä fillarista sitten helvettiin ja myy huutonetissä jos et sitä kumminkaan aio käyttää. Että voikin olla vaikeata. Ehkä pyöräilijät pitäisi yksinkertaisesti lykätä sinne autojen sekaan kaikkialla, sääli että siitä sitten kärsii nekin jotka homman osaavat, eikä esimerkiksi se hidastaminen ole niin vaikea asia että jos jotain sattuu niin tulee kolari.Kyllä on kelloa käytetty ja paljon. Siitähän ne sitten hätääntyy ja hässäkkä alkaa, jos ei pidä varaansa. Hiljentelen hyvissä ajoin ja rimputtelen kelloa, niin kyllä se pöljäporukka siitä sitten hajaantuu pikkuhiljaa. Mutta kyllähän nyt normaalijärjellä varustetun ihmisotuksen pitäis tuo tajuta, että pyörätiellä saattaa niitä pyöräilijöitäkin liikkua ja tämä huomioon ottaen jättää ainakin puolet väylästä vapaaksi. Mutta kun ei, niin ei. Minä, minä, minä....j.n.e.
- hohhoijaa...........
NoSe kirjoitti:
Kyllä on kelloa käytetty ja paljon. Siitähän ne sitten hätääntyy ja hässäkkä alkaa, jos ei pidä varaansa. Hiljentelen hyvissä ajoin ja rimputtelen kelloa, niin kyllä se pöljäporukka siitä sitten hajaantuu pikkuhiljaa. Mutta kyllähän nyt normaalijärjellä varustetun ihmisotuksen pitäis tuo tajuta, että pyörätiellä saattaa niitä pyöräilijöitäkin liikkua ja tämä huomioon ottaen jättää ainakin puolet väylästä vapaaksi. Mutta kun ei, niin ei. Minä, minä, minä....j.n.e.
Juu, ideana olisikin että kaikki käyttäisivät kelloa aina niin hommaan kaikki tottuisivat. Eihän se paljoa auta jos sinä yksin tässä maassa rimpauttelet, mutta kiitos siitä kuitenkin. Ja itse olen myöskin "törmännyt" pyöräillessäni useammin hankalasti käyttäytyviin ihmisiin kuin koirantaluttajiin, kyllä se koira melko yleisesti pitkässäkin remmissä on kiinnostuneempi siitä mitä sieltä ojan pohjalta löytyy kuin mitä löytyy asfaltilta. Myöskään pelkän koiran kanssa yksin taivaltaminen ei vie niin paljon huomiota kuin joku mehukas juoru kavereiden kanssa joten ihmisryhmät kiinnittävät tosiaan muuhun liikenteeseen ehkä vähemmän huomiota ja poukkoilevat herkemmin kun toimintasuunnitelma ja hoksottimet eivät ole valmiina "yllätyksiin." Jos itse olen syystä tai toisesta keskellä väylää yksinäni kun kuulen kellon lähellä takanani niin pidän käytössä olevan kulkulinjani enkä siirry sivusuunnassa mihinkään. Jos vierelläni on joku tai olen selkeästi enemmän toisessa reunassa kuin toisessa niin kasaannun sitten siihen suuntaan....
- agdfgadgadg
Juu, ideana olisikin että kaikki käyttäisivät kelloa aina niin hommaan kaikki tottuisivat. Eihän se paljoa auta jos sinä yksin tässä maassa rimpauttelet, mutta kiitos siitä kuitenkin. Ja itse olen myöskin "törmännyt" pyöräillessäni useammin hankalasti käyttäytyviin ihmisiin kuin koirantaluttajiin, kyllä se koira melko yleisesti pitkässäkin remmissä on kiinnostuneempi siitä mitä sieltä ojan pohjalta löytyy kuin mitä löytyy asfaltilta. Myöskään pelkän koiran kanssa yksin taivaltaminen ei vie niin paljon huomiota kuin joku mehukas juoru kavereiden kanssa joten ihmisryhmät kiinnittävät tosiaan muuhun liikenteeseen ehkä vähemmän huomiota ja poukkoilevat herkemmin kun toimintasuunnitelma ja hoksottimet eivät ole valmiina "yllätyksiin." Jos itse olen syystä tai toisesta keskellä väylää yksinäni kun kuulen kellon lähellä takanani niin pidän käytössä olevan kulkulinjani enkä siirry sivusuunnassa mihinkään. Jos vierelläni on joku tai olen selkeästi enemmän toisessa reunassa kuin toisessa niin kasaannun sitten siihen suuntaan....
Ei hitto mikä tampio. Pyydät muita soittamaan kelloa, mutta tunnustat ettei se auta sinunkaan kohdalla. Koira pitkässä remmissä ja itse keskellä. Turha itkeä, kun piskisi kuristuu renkaan ympäri kietoutuneeseen hihnaan.
- hohhoijaa...........
agdfgadgadg kirjoitti:
Ei hitto mikä tampio. Pyydät muita soittamaan kelloa, mutta tunnustat ettei se auta sinunkaan kohdalla. Koira pitkässä remmissä ja itse keskellä. Turha itkeä, kun piskisi kuristuu renkaan ympäri kietoutuneeseen hihnaan.
No enpähän nyt tässä tapauksessa puhunut koiran ulkoiluttamisesta, vaan ihan itsekseni kävelemisestä, koska ihminen jolle vastasin puhui myöskin ihmisjoukoista eikä koirista. En kutsuisi muita tampioiksi jos ei itse osaa edes seurata keskustelua.
- jfkhdfkhgdfiydijd
No enpähän nyt tässä tapauksessa puhunut koiran ulkoiluttamisesta, vaan ihan itsekseni kävelemisestä, koska ihminen jolle vastasin puhui myöskin ihmisjoukoista eikä koirista. En kutsuisi muita tampioiksi jos ei itse osaa edes seurata keskustelua.
Hoipertelet ilman koiraakin laidasta toiseen, vaadit pyöräilijöitä ilmoittamaan sinulle tulostaan kun olet kohdassa josta heidän pitäisi ohittaa sinut ja sitten et kuitenkaan väistä. Tuolla käyttäytymisellä olet täysi tampio.
- hohhoijaa...........
jfkhdfkhgdfiydijd kirjoitti:
Hoipertelet ilman koiraakin laidasta toiseen, vaadit pyöräilijöitä ilmoittamaan sinulle tulostaan kun olet kohdassa josta heidän pitäisi ohittaa sinut ja sitten et kuitenkaan väistä. Tuolla käyttäytymisellä olet täysi tampio.
Niin ajatella, alat jossain määrin päästä jyvälle! Hyvähyvä!
Kyllä, elämässäni on päässyt näin käymään joskus että en ole täysin reunassa, syystä tai toisesta. Vaikka parhaani teenkin. Katsos tässä on juju: KUKAAN MUU ei ole täysin erehtymätön ja virheetön kuin sinä, sinä olet joko jonkinlainen luonnonoikku jos et todella ole eläissäsi tehnyt missään asiassa yhtään virhettä, todennäköisemmin olet kuitenkin sitä joukkoa joiden mielestä kaikki on aina muiden virheitä eikä sinun, tai kaikkivoipaisuuden kuvitelmasi ovat niin syvässä ettet edes huomaa omia virheitäsi. Meitä tavallisia pulliaisia on kuitenkin muitakin, ja vaikka saldoksi tulisikin se pari virhettä liikenteessä koko elämän aikana niin se voit olla JUURI SINÄ joka osuu paikalle juuri silloin. Vaikka et tahdo tätä omassa erinomaisuudessasi ymmärtääkään, niin olisi siis suhteellisen tärkeää että myös sinä osaisit varautua siihen että kaikki ei mene ihan aina niinkuin elokuvissa.
Ja kyllä. Jos siis kuulen LÄHELTÄ takaa kellon soiton (en siis ehdi katsoa taakseni mitä linjaa pyörä tulee) ja olen väylällä, ilman että näköpiirissäni on mitään selkeätä estettä tai perustetta miksi pyöräilijä ohittaisi minut juuri tietyltä puolelta, ja ohitseni kumminkin mahtuu, pidän linjani jotta en viime hetkellä hyppää suoraan pyörän eteen. Kuten itse olen kokenut, ja myös ihminen jolle alunperin vastasin, jotkut ihmiset joskus kellon kuullessaan todellakin säntäilee sinne tänne mikä itseasiassa tekee ohituksen vaikeammaksi kuin se, että olisivat pysyneet sillä linjalla millä olivatkin vaikka vähän leveämminkin.
Nytpä tulikin mieleeni jokin keskustelu, missä muuten hyvin pärjäävä ihminen kertoi sairastavansa lievää tasapainohäiriötä joka silloin tällöin arvaamatta pakottaa hänet ottamaan sivuaskeleen, ja hän sanoi että kovaa vauhtia ohittelevat pyörät pelottavat häntä. Tokikaan äänimerkki ei häntä mitenkään auta, hän horjahtaa jos on horjahtaakseen, mutta ehkä voit miettiä vaikka tätä asiaa joutessasi jos uskot että sinun ei tarvitse koskaan pystyä pysähtymään eikä kukaan koskaan eksy eteesi... ainiin, paitsi kun eihän se tärkeä asia ollutkaan ettei sattuisi mitään, vaan se, että kenen vika ja kenen oikeus ja mitä sanoo laki.... - afgsdfgsdgd
Niin ajatella, alat jossain määrin päästä jyvälle! Hyvähyvä!
Kyllä, elämässäni on päässyt näin käymään joskus että en ole täysin reunassa, syystä tai toisesta. Vaikka parhaani teenkin. Katsos tässä on juju: KUKAAN MUU ei ole täysin erehtymätön ja virheetön kuin sinä, sinä olet joko jonkinlainen luonnonoikku jos et todella ole eläissäsi tehnyt missään asiassa yhtään virhettä, todennäköisemmin olet kuitenkin sitä joukkoa joiden mielestä kaikki on aina muiden virheitä eikä sinun, tai kaikkivoipaisuuden kuvitelmasi ovat niin syvässä ettet edes huomaa omia virheitäsi. Meitä tavallisia pulliaisia on kuitenkin muitakin, ja vaikka saldoksi tulisikin se pari virhettä liikenteessä koko elämän aikana niin se voit olla JUURI SINÄ joka osuu paikalle juuri silloin. Vaikka et tahdo tätä omassa erinomaisuudessasi ymmärtääkään, niin olisi siis suhteellisen tärkeää että myös sinä osaisit varautua siihen että kaikki ei mene ihan aina niinkuin elokuvissa.
Ja kyllä. Jos siis kuulen LÄHELTÄ takaa kellon soiton (en siis ehdi katsoa taakseni mitä linjaa pyörä tulee) ja olen väylällä, ilman että näköpiirissäni on mitään selkeätä estettä tai perustetta miksi pyöräilijä ohittaisi minut juuri tietyltä puolelta, ja ohitseni kumminkin mahtuu, pidän linjani jotta en viime hetkellä hyppää suoraan pyörän eteen. Kuten itse olen kokenut, ja myös ihminen jolle alunperin vastasin, jotkut ihmiset joskus kellon kuullessaan todellakin säntäilee sinne tänne mikä itseasiassa tekee ohituksen vaikeammaksi kuin se, että olisivat pysyneet sillä linjalla millä olivatkin vaikka vähän leveämminkin.
Nytpä tulikin mieleeni jokin keskustelu, missä muuten hyvin pärjäävä ihminen kertoi sairastavansa lievää tasapainohäiriötä joka silloin tällöin arvaamatta pakottaa hänet ottamaan sivuaskeleen, ja hän sanoi että kovaa vauhtia ohittelevat pyörät pelottavat häntä. Tokikaan äänimerkki ei häntä mitenkään auta, hän horjahtaa jos on horjahtaakseen, mutta ehkä voit miettiä vaikka tätä asiaa joutessasi jos uskot että sinun ei tarvitse koskaan pystyä pysähtymään eikä kukaan koskaan eksy eteesi... ainiin, paitsi kun eihän se tärkeä asia ollutkaan ettei sattuisi mitään, vaan se, että kenen vika ja kenen oikeus ja mitä sanoo laki....Tunnustat tekeväsi virheitä ja kun muut siitä sinulle huomauttavat et reagoi siihen mitenkään. Huomaatko missään vikaa?
Kun et katsele ympärillesi niin miten pystyt erottamaan takaa tulevasta äänestä sen etäisyyden? Mitä jos joskus katsoisit sinne äänen suuntaan ja tilan salliessa korjaisit virheesi etkä vain vaatisi muita huomioimaan sinua. Onko sinulle mahdottomuus joskus yrittää ottaa muut huomioon ja yrittäisit kävellä siellä missä kuuluu. Ajattele tilannetta moottoriajoneuvojen liikenteeseen. Onko siellä hyväksyttävää että jotkut seilaavat laidasta laitaan, välillä ajavat kaistaviivojen päällä ja vaikka kuinka torvea soitetaan niin silti jatkat omaa linjaasi ja vätät välität muista. Sielläkin ohittajat ohittavat hitaampia aivan sitä viereistä kaistaa suurimmalla sallitulla nopeudella ja joskus ylikin. Se voi tuntua ohitettavasta huimalta nopeudelta, mutta ei ohituksien takia pelti rytise kun ohitettava noudattaa häntä koskevia sääntöjä. Toivottavasti et käyttäydy auton ratissa niin kuin kävellessä, jos sinulla edes on ajokorttia.
Kävellessä horjahtava ei liiku sivusuunnassa hetkessä väylän toiseen reunaan toisin kuin hallitsemattomasti hihnan päässä hyppivä piski. Ihminen ei ole koira, eikä koira ihminen, vaikka monet koiranomistajat rakasta lemmikkiään niin vertaavat. Ehkä Tll46§:ää voi soveltaa ihmiseen, jos hän on hihnassa. - hohhoijaa...........
afgsdfgsdgd kirjoitti:
Tunnustat tekeväsi virheitä ja kun muut siitä sinulle huomauttavat et reagoi siihen mitenkään. Huomaatko missään vikaa?
Kun et katsele ympärillesi niin miten pystyt erottamaan takaa tulevasta äänestä sen etäisyyden? Mitä jos joskus katsoisit sinne äänen suuntaan ja tilan salliessa korjaisit virheesi etkä vain vaatisi muita huomioimaan sinua. Onko sinulle mahdottomuus joskus yrittää ottaa muut huomioon ja yrittäisit kävellä siellä missä kuuluu. Ajattele tilannetta moottoriajoneuvojen liikenteeseen. Onko siellä hyväksyttävää että jotkut seilaavat laidasta laitaan, välillä ajavat kaistaviivojen päällä ja vaikka kuinka torvea soitetaan niin silti jatkat omaa linjaasi ja vätät välität muista. Sielläkin ohittajat ohittavat hitaampia aivan sitä viereistä kaistaa suurimmalla sallitulla nopeudella ja joskus ylikin. Se voi tuntua ohitettavasta huimalta nopeudelta, mutta ei ohituksien takia pelti rytise kun ohitettava noudattaa häntä koskevia sääntöjä. Toivottavasti et käyttäydy auton ratissa niin kuin kävellessä, jos sinulla edes on ajokorttia.
Kävellessä horjahtava ei liiku sivusuunnassa hetkessä väylän toiseen reunaan toisin kuin hallitsemattomasti hihnan päässä hyppivä piski. Ihminen ei ole koira, eikä koira ihminen, vaikka monet koiranomistajat rakasta lemmikkiään niin vertaavat. Ehkä Tll46§:ää voi soveltaa ihmiseen, jos hän on hihnassa.Erotan, koska kuulossani ei ole vikaa. Tunnut nyt sekoittavan aivan tahallasi kaikki sanomani asiat ja kuvittelevan ja liioittelevan loput, vain jotta pääsisit tappelemaan, oletko trolli? Autoasioistahan voisit mennä keskustelemaan tuonne jatkepuolelle, siellä on teitä muitakin. Ei minkäänlaista toivoa jutella mistään asiallisesti kun ainoa päämäärä keskustelijoilla on päteminen, oman paremmuuden osoittaminen ja muiden lyttääminen. Teille koko liikenne on jonkinlainen taistelutanner, kilpailu, miehuuskoe, osoitus jostain, mikä ikinä. Normaali ihminen yrittää päästä paikasta a paikkaan b joutumatta pulaan ja aiheuttamatta muille vaaraa, teille liikenne on merkki jostain suuremmasta. Pomo ja muija kettuilee eikä uskalla vastaankaan sanoa, pakko päteä jossain?
Joten voit nyt sitten ihan rauhassa jatkaa keskenäsi pähkäilyä siitä miksi juoksen kymmenen koiran kanssa päivittäin siksakkia väylällä ja asetun maahan poikittain makaamaan jos joku soittaa kelloa, kun näyttää siltä että sinun aivoissasi sanomani jostain syystä kääntyy jotenkin tuohon muotoon. Asiaa sietäisi kyllä tutkia... Itse en aio tätä enää jatkaa koska menee sen verran typeräksi, enkä jaksa toistaa asioita jotka ovat tulleet ilmi jo aikaisemmissa kirjoituksissani. Pidä hauskaa. - awerawerwer
Erotan, koska kuulossani ei ole vikaa. Tunnut nyt sekoittavan aivan tahallasi kaikki sanomani asiat ja kuvittelevan ja liioittelevan loput, vain jotta pääsisit tappelemaan, oletko trolli? Autoasioistahan voisit mennä keskustelemaan tuonne jatkepuolelle, siellä on teitä muitakin. Ei minkäänlaista toivoa jutella mistään asiallisesti kun ainoa päämäärä keskustelijoilla on päteminen, oman paremmuuden osoittaminen ja muiden lyttääminen. Teille koko liikenne on jonkinlainen taistelutanner, kilpailu, miehuuskoe, osoitus jostain, mikä ikinä. Normaali ihminen yrittää päästä paikasta a paikkaan b joutumatta pulaan ja aiheuttamatta muille vaaraa, teille liikenne on merkki jostain suuremmasta. Pomo ja muija kettuilee eikä uskalla vastaankaan sanoa, pakko päteä jossain?
Joten voit nyt sitten ihan rauhassa jatkaa keskenäsi pähkäilyä siitä miksi juoksen kymmenen koiran kanssa päivittäin siksakkia väylällä ja asetun maahan poikittain makaamaan jos joku soittaa kelloa, kun näyttää siltä että sinun aivoissasi sanomani jostain syystä kääntyy jotenkin tuohon muotoon. Asiaa sietäisi kyllä tutkia... Itse en aio tätä enää jatkaa koska menee sen verran typeräksi, enkä jaksa toistaa asioita jotka ovat tulleet ilmi jo aikaisemmissa kirjoituksissani. Pidä hauskaa.Ahaa, selvisihän se. Uskot pystyväsi havaitsemaan ympäristösi paljon paremmin mihin ihminen oikeasti kykenee. Mitä muita harhoja sinulla on?
Miksi et itse yritä liikkua niin kuin sanot? Aiheuttamatta vaaraa muille.
Itse olet kertonut niin tekeväsi, en minä niitä ole keksinut. Ja muussakin jatkat edelleen samalla vanhalla linjalla: "Tehkää niin kuin minä sanon, älkää niin kuin minä teen." - :-D
awerawerwer kirjoitti:
Ahaa, selvisihän se. Uskot pystyväsi havaitsemaan ympäristösi paljon paremmin mihin ihminen oikeasti kykenee. Mitä muita harhoja sinulla on?
Miksi et itse yritä liikkua niin kuin sanot? Aiheuttamatta vaaraa muille.
Itse olet kertonut niin tekeväsi, en minä niitä ole keksinut. Ja muussakin jatkat edelleen samalla vanhalla linjalla: "Tehkää niin kuin minä sanon, älkää niin kuin minä teen."Hahaha! :-D Ihmisten kyky havannoida ympäristöään on mielestäsi siis rajallinen mutta mitenkään et aio parantaa itsesi havaittavuutta tietenkään. :-D Heitä nyt varmuuden vuoksi ne heijastimetkin helvettiin! :-D
- sdfhfghertyhed
:-D kirjoitti:
Hahaha! :-D Ihmisten kyky havannoida ympäristöään on mielestäsi siis rajallinen mutta mitenkään et aio parantaa itsesi havaittavuutta tietenkään. :-D Heitä nyt varmuuden vuoksi ne heijastimetkin helvettiin! :-D
Kyllä, vaikka jotkut niin kuvittelevat ei ihminen pysty tekemään tarkkoja havaintoja kuin kapealta sektorilta. Keskittymisen herpaantuessa havaintojen tekeminen entisestään heikkenee. Kokeile: yritä katsoa taaksesi kääntämättä päätä. Kuinka hyvin onnistuu ilman apuvälineitä? Muilla aisteilla saadaan vielä hajanaisempia aistimuksia ympäristöstä, sekä suunnasta ja varsinkin etäisyydestä.
Eihän tässä ollut kysy siitä mitä pyöräilijä tekee vaan miten koiranulkoiluttaja noudattaa lakia ja takaa omalta osaltaan muiden turvallisuuden. Kun hän hoitaa oman osuutensa voi pyöräilijä ohittaa molemmat helposti ja turvallisesti. - :-D
sdfhfghertyhed kirjoitti:
Kyllä, vaikka jotkut niin kuvittelevat ei ihminen pysty tekemään tarkkoja havaintoja kuin kapealta sektorilta. Keskittymisen herpaantuessa havaintojen tekeminen entisestään heikkenee. Kokeile: yritä katsoa taaksesi kääntämättä päätä. Kuinka hyvin onnistuu ilman apuvälineitä? Muilla aisteilla saadaan vielä hajanaisempia aistimuksia ympäristöstä, sekä suunnasta ja varsinkin etäisyydestä.
Eihän tässä ollut kysy siitä mitä pyöräilijä tekee vaan miten koiranulkoiluttaja noudattaa lakia ja takaa omalta osaltaan muiden turvallisuuden. Kun hän hoitaa oman osuutensa voi pyöräilijä ohittaa molemmat helposti ja turvallisesti.Autokaan ei aja päällesi jos noudattaa lakia joten et tarvitse huomioliivejä enää.
- oma valintasi
Riippumatta siitä mitä hajuja se eläin saa kuonoonsa tulee TALUTTAJAN pitää se hallinnassa ja molempien kavällä SAMASSA reunassa. Tai muuten voi käydä näin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011101414569790_uu.shtml- hohhoijaa...........
Niinpä niin, ja usko tai älä juuri tällaisia asioita tässä yrittäisin välttää. Olisin kuvitellut että se olisi kaikkien etu, mutta jostain minulle tuntemattomasta syystä suurin osa vastaajista ei millään palstalla eikä missään keskustelussa ole koskaan myöntyväinen tulemaan asiassa milliäkään vastaan. Niinkuin et sinäkään. Tässä nimenomaisessa tapauksessa taluttaja on ollut toki huolimaton, jos remmin toisessa päässä on pentu niin kummallinen hortoilu on enempi sääntö kuin poikkeus. Koirani painaa siinä 40 kiloa joten oletan että ei siinä pyöräilijäkään ihan ilman asfaltti-ihottumaa selviydy jos jotain sattuu. Ehdottamani tapa olisi vain todella helppo ratkaisu asiaan, mutta eihän sille vaan mitään voi jos huomaavaisuus ilman lain pakotetta tai jotain selvää palkintoa on kertakaikkiaan poissa muodista. Kun se teidän vauhtinnekin on usein sellainen että ette saa ajopeliänne pysähtymään kertakaikkiaan ajoissa, eikä teistä lähde ääntä ja kaikkien muiden pitää teitä sitten varoa henkensä uhalla...jalankulkijoillakaan ei ole pyöräilykypärää....Niin että loppupeleissä on turha syyttää muita koko tien omimisesta ja vain itsensä ajattelusta. Sanalla periaatteellahan hekin toimivat kuin itsekin toimitte?
- dasryaserysey
Niinpä niin, ja usko tai älä juuri tällaisia asioita tässä yrittäisin välttää. Olisin kuvitellut että se olisi kaikkien etu, mutta jostain minulle tuntemattomasta syystä suurin osa vastaajista ei millään palstalla eikä missään keskustelussa ole koskaan myöntyväinen tulemaan asiassa milliäkään vastaan. Niinkuin et sinäkään. Tässä nimenomaisessa tapauksessa taluttaja on ollut toki huolimaton, jos remmin toisessa päässä on pentu niin kummallinen hortoilu on enempi sääntö kuin poikkeus. Koirani painaa siinä 40 kiloa joten oletan että ei siinä pyöräilijäkään ihan ilman asfaltti-ihottumaa selviydy jos jotain sattuu. Ehdottamani tapa olisi vain todella helppo ratkaisu asiaan, mutta eihän sille vaan mitään voi jos huomaavaisuus ilman lain pakotetta tai jotain selvää palkintoa on kertakaikkiaan poissa muodista. Kun se teidän vauhtinnekin on usein sellainen että ette saa ajopeliänne pysähtymään kertakaikkiaan ajoissa, eikä teistä lähde ääntä ja kaikkien muiden pitää teitä sitten varoa henkensä uhalla...jalankulkijoillakaan ei ole pyöräilykypärää....Niin että loppupeleissä on turha syyttää muita koko tien omimisesta ja vain itsensä ajattelusta. Sanalla periaatteellahan hekin toimivat kuin itsekin toimitte?
Hihnan kiristyminen renkaan ympärille ei ole vielä minulle aiheuttanut äkkipysähdystä. Olen tarjonnut taluttajille minuutin aikaa irrottaa hihna ennen kuin katkaisen sen - yksikään ei ole onnistunut. Ja mikäli ihottumaa tulee niin koiranulkoiluttaja pääsee maksamaan sekä lääkärikulut että uudet varusteet. Pieni vaiva siitä että seuraavalla kerralla idiootit osaavat noudattaa sääntöjä eivätkä vaadi muita varottamaan heitä kun ovat itse varomattomia.
Pyöräilijä pystyy ohittamaan reunassa kävelevän jalankulkijan ja koiranulkoiluttajan millä nopeudella tahaansa turvallisesti, mutta keskellä kävelevät tai kokoväylän hihnalla miinoittavat aiheuttavat ne ongelmat.
kokeile jo mennä sinne moottoriteille koiraa ulkoiluttamaan ja ihmettele edelleen miksi sinua ei meinata väistää? Tajuaisitko vihdoinkin että vika voi olla sinussa? - hohhoijaa...........
dasryaserysey kirjoitti:
Hihnan kiristyminen renkaan ympärille ei ole vielä minulle aiheuttanut äkkipysähdystä. Olen tarjonnut taluttajille minuutin aikaa irrottaa hihna ennen kuin katkaisen sen - yksikään ei ole onnistunut. Ja mikäli ihottumaa tulee niin koiranulkoiluttaja pääsee maksamaan sekä lääkärikulut että uudet varusteet. Pieni vaiva siitä että seuraavalla kerralla idiootit osaavat noudattaa sääntöjä eivätkä vaadi muita varottamaan heitä kun ovat itse varomattomia.
Pyöräilijä pystyy ohittamaan reunassa kävelevän jalankulkijan ja koiranulkoiluttajan millä nopeudella tahaansa turvallisesti, mutta keskellä kävelevät tai kokoväylän hihnalla miinoittavat aiheuttavat ne ongelmat.
kokeile jo mennä sinne moottoriteille koiraa ulkoiluttamaan ja ihmettele edelleen miksi sinua ei meinata väistää? Tajuaisitko vihdoinkin että vika voi olla sinussa?Etkö ymmärrä lukemaasi vai mikä mättää? Luuletko että minäkään hurraan niille koko tien leveydeltä seilaaville lattiamopeille jotka kaikenlisäksi aukovat päätään isommilleen vailla minkäänlaista itsesuojeluvaistoa? Mutta kyllä ne ovat onneksi harvassa! Samoin kun on harvinaista aikuisen koulutetun koiran yhtäkkinen ryntääminen mihinkään suuntaan. Mutta se on MAHDOLLISTA. Kuka sinuakin parkaa suojelisi sinulta itseltäsi kun olet näköjään aivan pässi. Että osaat oikein ohittaa millä nopeudella tahansa, pysähtymään tosin et saa mistä nopeudesta tahansa ajoissa mutta sehän olikin tässä nyt aivan sivuseikka, koska joku muu maksaa jos sinulle käy jotain. Hyvä että sinulla on nuo prioriteetit kunnossa. Toivottavasti et siirry minkään isomman rattiin sentään jos periaatteesi on yleisestikin tuo, sinun ei tarvitse varoa, jos muut on varomattomia niin ei ole sinun vika ja joku muu maksaa, sama se sitten vaikka tulisi ruumiita. Sinun täytyy olla aivan hullu jos ylipäänsä kokoajan liikenteessä vaan oletat että kyllä kaikki tekee sääntöjen mukaan eikä kukaan tee vahingossakaan edes virheitä. Minä en liiku millään välineellä tai välineettä liikenteessä laput silmillä, en edes koirani kanssa vaikka minulla ei edes minkäänlaista todellista syytä olettaa että se kenenkään eteen hyökkäisi. Haluan kuitenkin varmistaa ettei sillä ole siihen edes mahdollisuutta, ja yksi vitun helppo ele sinulta tekisi asian varmistamisesta todella merkittävästi helpompaa minulle. MINÄ EN TODELLAKAAN TAJUA SINUA. Ehkä se on niin päin kumminkin, että jokin korpi olisi sinulle se oikea paikka, jos et ymmärrä että mikä tahansa toiminta ihmisten ilmoilla on loppupeleissä yhteispeliä. Jos kukaan ei koskaan ota ketään huomioon missään niin homma ei tule kovin kauaa toimimaan.
- hxfghdfghjfhjdghj
Etkö ymmärrä lukemaasi vai mikä mättää? Luuletko että minäkään hurraan niille koko tien leveydeltä seilaaville lattiamopeille jotka kaikenlisäksi aukovat päätään isommilleen vailla minkäänlaista itsesuojeluvaistoa? Mutta kyllä ne ovat onneksi harvassa! Samoin kun on harvinaista aikuisen koulutetun koiran yhtäkkinen ryntääminen mihinkään suuntaan. Mutta se on MAHDOLLISTA. Kuka sinuakin parkaa suojelisi sinulta itseltäsi kun olet näköjään aivan pässi. Että osaat oikein ohittaa millä nopeudella tahansa, pysähtymään tosin et saa mistä nopeudesta tahansa ajoissa mutta sehän olikin tässä nyt aivan sivuseikka, koska joku muu maksaa jos sinulle käy jotain. Hyvä että sinulla on nuo prioriteetit kunnossa. Toivottavasti et siirry minkään isomman rattiin sentään jos periaatteesi on yleisestikin tuo, sinun ei tarvitse varoa, jos muut on varomattomia niin ei ole sinun vika ja joku muu maksaa, sama se sitten vaikka tulisi ruumiita. Sinun täytyy olla aivan hullu jos ylipäänsä kokoajan liikenteessä vaan oletat että kyllä kaikki tekee sääntöjen mukaan eikä kukaan tee vahingossakaan edes virheitä. Minä en liiku millään välineellä tai välineettä liikenteessä laput silmillä, en edes koirani kanssa vaikka minulla ei edes minkäänlaista todellista syytä olettaa että se kenenkään eteen hyökkäisi. Haluan kuitenkin varmistaa ettei sillä ole siihen edes mahdollisuutta, ja yksi vitun helppo ele sinulta tekisi asian varmistamisesta todella merkittävästi helpompaa minulle. MINÄ EN TODELLAKAAN TAJUA SINUA. Ehkä se on niin päin kumminkin, että jokin korpi olisi sinulle se oikea paikka, jos et ymmärrä että mikä tahansa toiminta ihmisten ilmoilla on loppupeleissä yhteispeliä. Jos kukaan ei koskaan ota ketään huomioon missään niin homma ei tule kovin kauaa toimimaan.
Silloin kun koira pääsee ryntäämään ei se ole ollut hallinnassa. Jos se on mahdollista niin ulkoiluttajan pitää opetella hallinta jossain muualla.
Turvallisesta ohitusnopeudesta pystyy pysähtymään ennalta-arvattavissa tilanteissa. Piskin tai kävelijän äkkinäinen suunnanmuutos ei ole sellainen.
Edellisessä viestissä itkit kun minä käytin sanaa tampio, mutta nyt sinä haukut pässiksi. Kaikki taitaakin olla: "Tehkää niinkuin minä sanon, älkää niin kuin minä teen.".
Sinun liikenneajatuksena taitaa olla: "Minä liikun niin kuin tahdon, muuta varokoon minua koska en väistä kuitenkaan."
Sinähän sanoit jo aikaisemmin liikkuvasi laput silmillä ja et väistä vaikka kuinka kelloa rimputettaisiin.
Et taida tajuta paljon mutakaan. - hohhoijaa...........
hxfghdfghjfhjdghj kirjoitti:
Silloin kun koira pääsee ryntäämään ei se ole ollut hallinnassa. Jos se on mahdollista niin ulkoiluttajan pitää opetella hallinta jossain muualla.
Turvallisesta ohitusnopeudesta pystyy pysähtymään ennalta-arvattavissa tilanteissa. Piskin tai kävelijän äkkinäinen suunnanmuutos ei ole sellainen.
Edellisessä viestissä itkit kun minä käytin sanaa tampio, mutta nyt sinä haukut pässiksi. Kaikki taitaakin olla: "Tehkää niinkuin minä sanon, älkää niin kuin minä teen.".
Sinun liikenneajatuksena taitaa olla: "Minä liikun niin kuin tahdon, muuta varokoon minua koska en väistä kuitenkaan."
Sinähän sanoit jo aikaisemmin liikkuvasi laput silmillä ja et väistä vaikka kuinka kelloa rimputettaisiin.
Et taida tajuta paljon mutakaan.Luovutan, olihan tämä arvattavissa.
Eli en kävele koirani kanssa paikoissa joissa koira ei ole sallittu. Koirani on suht koulutettu, ei kuitenkaan mikään työkoira. Koirani ei ole koskaan käyttäytynyt arvaamattomasti eikä todennäköisesti tule tekemään sitä jatkossakaan. Otan koiran varmuuden vuoksi kuitenkin lyhyeen remmiin aina kun joku menee ohi ja pälyilenkin joka suuntaan kaiken aikaa kuin olisin pahantekoon menossa että huomaisin kaikista suunnista ja kaikilla nopeuksilla liikkuvat kanssakulkijat. Selvää on että sinä et aio tehdä yhtään mitään minun vuokseni, mutta voisinko minä kenties helpottaa sinun tuskaasi jotenkin jotta matkantekosi sujuisi vielä jouhevammin minusta huolimatta? - artartatarstt
Luovutan, olihan tämä arvattavissa.
Eli en kävele koirani kanssa paikoissa joissa koira ei ole sallittu. Koirani on suht koulutettu, ei kuitenkaan mikään työkoira. Koirani ei ole koskaan käyttäytynyt arvaamattomasti eikä todennäköisesti tule tekemään sitä jatkossakaan. Otan koiran varmuuden vuoksi kuitenkin lyhyeen remmiin aina kun joku menee ohi ja pälyilenkin joka suuntaan kaiken aikaa kuin olisin pahantekoon menossa että huomaisin kaikista suunnista ja kaikilla nopeuksilla liikkuvat kanssakulkijat. Selvää on että sinä et aio tehdä yhtään mitään minun vuokseni, mutta voisinko minä kenties helpottaa sinun tuskaasi jotenkin jotta matkantekosi sujuisi vielä jouhevammin minusta huolimatta?Nyt menee kerjoituksesi pahasti ristiin. Ensin vaadit pyöräilijöitä soittamaan kelloa, mutta nyt sille ei olekkaan mitään tarvetta kun osaat kävellä siellä missä kuuluukin. Välillä kerrota harhailevasi keskellä tietä, mutta koiran kanssa pystyt yllättäen keskittymään paljon paremmin. Välillä sanoit että koria saattaa milloin tahaansa lähteä hallinnasta, mutta nyt osaatkin pitää sen muiden ohittaessa hallinnassa. Mitä sinusta pitäisi uskoa kun et itsekkään tiedä mitä milloinkin teet?
Eikö sinun mielestä se ole jo jotain että pyöräilijä ohittaa sinut turvallisen välimatkan päästä, jos vain itse pysyt reunassa? Ilmeisesti mikään ei riitä sinulle. Pelkäätkö pyöriä niin paljon etteivät ne saisi liikkua sinun kanssa edes samalla väylällä?
Yritä nyt pysytellä siellä väylän reunassa, pidä koira aina hallinnassa niin pyöräilijät voivat ohittaa sinut turvallisesti. Kellon rimputus merkitsee että olet jo sössinyt. - hohhoijaa...........
artartatarstt kirjoitti:
Nyt menee kerjoituksesi pahasti ristiin. Ensin vaadit pyöräilijöitä soittamaan kelloa, mutta nyt sille ei olekkaan mitään tarvetta kun osaat kävellä siellä missä kuuluukin. Välillä kerrota harhailevasi keskellä tietä, mutta koiran kanssa pystyt yllättäen keskittymään paljon paremmin. Välillä sanoit että koria saattaa milloin tahaansa lähteä hallinnasta, mutta nyt osaatkin pitää sen muiden ohittaessa hallinnassa. Mitä sinusta pitäisi uskoa kun et itsekkään tiedä mitä milloinkin teet?
Eikö sinun mielestä se ole jo jotain että pyöräilijä ohittaa sinut turvallisen välimatkan päästä, jos vain itse pysyt reunassa? Ilmeisesti mikään ei riitä sinulle. Pelkäätkö pyöriä niin paljon etteivät ne saisi liikkua sinun kanssa edes samalla väylällä?
Yritä nyt pysytellä siellä väylän reunassa, pidä koira aina hallinnassa niin pyöräilijät voivat ohittaa sinut turvallisesti. Kellon rimputus merkitsee että olet jo sössinyt.Siis kokoajan pointti on ollut se ehdotus mitä se kellonsoitto voisi merkitä jotta kaikilla olisi helpompaa ja mukavampaa, eli ilmoitusta että tiedetään varautua. Sinun loppuyhteenvetosi koko keskustelusta on siis: "Kellon rimpautus merkitsee että olet jo sössinyt" ja lisäksi toteat: "Ensin vaadit pyöräilijöitä soittamaan kelloa, mutta nyt sille ei olekkaan mitään tarvetta kun osaat kävellä siellä missä kuuluukin." En todellakaan tiedä mitä sanoa sinulle, joten jääköön tähän.
- sdagdhsdhfsh
Siis kokoajan pointti on ollut se ehdotus mitä se kellonsoitto voisi merkitä jotta kaikilla olisi helpompaa ja mukavampaa, eli ilmoitusta että tiedetään varautua. Sinun loppuyhteenvetosi koko keskustelusta on siis: "Kellon rimpautus merkitsee että olet jo sössinyt" ja lisäksi toteat: "Ensin vaadit pyöräilijöitä soittamaan kelloa, mutta nyt sille ei olekkaan mitään tarvetta kun osaat kävellä siellä missä kuuluukin." En todellakaan tiedä mitä sanoa sinulle, joten jääköön tähän.
Yritä asennoitua että kadulle lähteminen on sinulle merkki, milloin sinun tulee olla koirasi kanssa valppaampi ja pitää se hallinnassa sekä poissa muiden tieltä. Jos haluat antaa sen juoksennella miten sattuu ja samalla itse hortoilla niin metsässä on tilaa.
- hohhoijaa...........
sdagdhsdhfsh kirjoitti:
Yritä asennoitua että kadulle lähteminen on sinulle merkki, milloin sinun tulee olla koirasi kanssa valppaampi ja pitää se hallinnassa sekä poissa muiden tieltä. Jos haluat antaa sen juoksennella miten sattuu ja samalla itse hortoilla niin metsässä on tilaa.
Voi että miten mahtavat loppuyhteenvedot jatkuvat edelleen! :-D No, tämähän tuli nyt sinun osaltasi selväksi, jos tästä joskus jossain vielä keskustellaan niin voit säästää itsesi ja keskustelukumppanin vaivalta ja todeta ykskantaan että sinähän et kelloa rimpauttele ja piste. Ei sitä nyt sen enempää kannata jauhaa toistamiseen.
- asdgfagag
Voi että miten mahtavat loppuyhteenvedot jatkuvat edelleen! :-D No, tämähän tuli nyt sinun osaltasi selväksi, jos tästä joskus jossain vielä keskustellaan niin voit säästää itsesi ja keskustelukumppanin vaivalta ja todeta ykskantaan että sinähän et kelloa rimpauttele ja piste. Ei sitä nyt sen enempää kannata jauhaa toistamiseen.
Minä rimputtelen silloin kun sille on tarvetta. Mutta milloin sinä ymmärrät ettet saa hortoilla kevyenliikenteenväylällä miten sattuu vaikka niin haluaisit?
- hohhoijaa...........
asdgfagag kirjoitti:
Minä rimputtelen silloin kun sille on tarvetta. Mutta milloin sinä ymmärrät ettet saa hortoilla kevyenliikenteenväylällä miten sattuu vaikka niin haluaisit?
Mieti paljonko menee aikaa pyöräilijällä äänettömästi ilmaantua takaa läheisyyteen eri nopeuksilla, ja eri matkoila eli jos väylällä on mutkia, mäkiä, risteyksiä tai muita näköesteitä eikä kilometrin näköesteetöntä suoraa. Mieti sitten paljonko koiranulkoiluttajan pitää vaikkapa näköesteen kohtalaisessa läheisyydessä tuijotella taaksensa että voi olla täysin varma ettei sieltä kukaan tule ilman että koira on lyhyessä remmissä.
- asdasfasfasf
Mieti paljonko menee aikaa pyöräilijällä äänettömästi ilmaantua takaa läheisyyteen eri nopeuksilla, ja eri matkoila eli jos väylällä on mutkia, mäkiä, risteyksiä tai muita näköesteitä eikä kilometrin näköesteetöntä suoraa. Mieti sitten paljonko koiranulkoiluttajan pitää vaikkapa näköesteen kohtalaisessa läheisyydessä tuijotella taaksensa että voi olla täysin varma ettei sieltä kukaan tule ilman että koira on lyhyessä remmissä.
Hyvä, alat pääsemään hajulle. Kun vielä tunnistaisit, kenen vastuulla koiran hallinnassa pitäminen on.
- jippppiiiii
asdasfasfasf kirjoitti:
Hyvä, alat pääsemään hajulle. Kun vielä tunnistaisit, kenen vastuulla koiran hallinnassa pitäminen on.
Pesunkestävä itsekäs kusipää.
- Oma syysi
Jos olet kerran noin epävarma koirastasi, pidä sitä aina lyhyessä remmissä. Koiran ja taluttajan tulee pysyä aina toisella reunalla väylää, oli koira sitten lyhyessä tai pitkässä remmissä. Jos koira olisi aisoissa, ei sinun ikinä edes tarvitse tuijotella taaksesi. Jos koira ei suostu pysymään kunnolla sivussa, pidä sitä aina lyhyessä remmissä. On niitäkin, jotka kuljettaa koiria vain ja ainoastaan lyhyessä remmissä.
- hohhoijaa...........
Oma syysi kirjoitti:
Jos olet kerran noin epävarma koirastasi, pidä sitä aina lyhyessä remmissä. Koiran ja taluttajan tulee pysyä aina toisella reunalla väylää, oli koira sitten lyhyessä tai pitkässä remmissä. Jos koira olisi aisoissa, ei sinun ikinä edes tarvitse tuijotella taaksesi. Jos koira ei suostu pysymään kunnolla sivussa, pidä sitä aina lyhyessä remmissä. On niitäkin, jotka kuljettaa koiria vain ja ainoastaan lyhyessä remmissä.
- ggdeykvgrewas
jippppiiiii kirjoitti:
Pesunkestävä itsekäs kusipää.
Onko sinulla enemmän kerrottavaa itsestäsi?
- 37män
Muutama päivä sitten ajelin tuon Munkkinemen ja Galen Kallelan museon välisen sillan kautta ja siellä talutti kolmea koiraansa joku nainen. Soitin kelloa, ei näkyvää vaikutusta, soitin uudelleen, ei vaikutusta, muta kun tulin rinnalle, nainen rähätti, "mitä sitä kelloasi soittelet, mereenkö minun pitäisi koirat heittää?"
Tee niin tai näi, ain menee väärin päin.- hohhoijaa...........
Joo no pösilöiltä ei valitettavasti koskaan voi välttyä oli asia mikä tahansa, joten älä välitä. Vai eikö siinä mahtunut kasaantumaan enempää? Tai jos se nainen sitten luotti koiriinsa niin että tiesi etteivät ne hyökkää missään olosuhteessa eteen?
- 37män
Joo no pösilöiltä ei valitettavasti koskaan voi välttyä oli asia mikä tahansa, joten älä välitä. Vai eikö siinä mahtunut kasaantumaan enempää? Tai jos se nainen sitten luotti koiriinsa niin että tiesi etteivät ne hyökkää missään olosuhteessa eteen?
No joo, se siltahan on vain pari metriä leveä. Onneksi siinä on kunnolla merkityt kulkusuunnat.
Vaikea on takaa tulevan nähdä, ovatko koirat hallinassa.
En minä ainakaan uskaltasi koiriin luottaa, kun ei ihmisistäkään ole aina varmuutta. - hohhoijaa...........
37män kirjoitti:
No joo, se siltahan on vain pari metriä leveä. Onneksi siinä on kunnolla merkityt kulkusuunnat.
Vaikea on takaa tulevan nähdä, ovatko koirat hallinassa.
En minä ainakaan uskaltasi koiriin luottaa, kun ei ihmisistäkään ole aina varmuutta.Jep, en luottaisi minäkään ja siksi olenkin pyytänyt kelloa rimputtelemaan, vaikka oma koirani ei aikuisena ole kertaakaan käyttäytynyt millään tavalla arvaamattomasti. Sehän on sitten rouvan asia jos haluaa koiransa tapattaa, sinä olet ainakin kaiken voitavasi siis tehnyt vaikka mikään laki ei edes velvoita. Toivotaan että kyseisen kaltaiset rouvat ovat luottamuksessaan oikeassa eikä itsellesi käy mitään kun olet kumminkin voitavasi tehnyt.
- sdfgdghsdghsg
Jep, en luottaisi minäkään ja siksi olenkin pyytänyt kelloa rimputtelemaan, vaikka oma koirani ei aikuisena ole kertaakaan käyttäytynyt millään tavalla arvaamattomasti. Sehän on sitten rouvan asia jos haluaa koiransa tapattaa, sinä olet ainakin kaiken voitavasi siis tehnyt vaikka mikään laki ei edes velvoita. Toivotaan että kyseisen kaltaiset rouvat ovat luottamuksessaan oikeassa eikä itsellesi käy mitään kun olet kumminkin voitavasi tehnyt.
Jos et pysty luottamaan, ei koira ole 100% sinun hallinnassa.
- hohhoijaa...........
sdfgdghsdghsg kirjoitti:
Jos et pysty luottamaan, ei koira ole 100% sinun hallinnassa.
Joo katsos, kun ne eivät ole. Edes niillä jotka niin mieluusti haluavat kuvitella.
- agtrgtete
Joo katsos, kun ne eivät ole. Edes niillä jotka niin mieluusti haluavat kuvitella.
Välillä kuitenkin kuvittelet.
- Keula pystyyn
ja mopsien yli, ei edes paljoa pompaa...
- Junttiperäkyläkansa
Mielestäni ongelman syy on myös pyöräilijän, joka ei uskalla käyttää kelloa. Se kello kuuluu aika kaukaa, joten sillä voisi kiinnittää huomiota koiran ulkoiluttajaan.
Taitaa olla kulttuurikysymys, suomalaiset arastavat auton äänitorven käyttöä kun ruttoa. Aina kun ääni torvi soi, koko liikenne pysähtyy ja ihmetellään mitä tapahtui.
Itsellä on pari kertaa käynyt silleen että harjoituskilpapyöräilijä suhaa kovaa ohi ilman mitään varoitusta (soittokello). Tämä tapahtui vanhan lahdentien vieressä kulkevalla kevyenliikenteen väylällä. Seuraavalla kerralla juoksen autolle ja odotan kun tämä sankari ajelee järvenpäätä kohti tien piennarta ja ajan pakullani 160kmh ohi ilman mitään varoitusta ja läheltä. Josko siitä oppisi jos pystyssä pysyy.
ELIKKÄ: Käyttäkää polkupyöränne soittokelloa kun lähestytte jalankulkijoita koiralla tai ilman. Jos pyörässä ei ole soittokelloa niin sellaisen saa muutamalla eurolla ja asennuskin on helppoa! - hdfghdfhfdh
Kävele REUNASSA ja koiraa ulkoilttaessa pidä koira HALLINNASSA niin pyöräilijälle jää tilaa ohittaa turvallisen välimatkan päästä. Polkupyörä on lähes äänetön kulkuneuvo, joten sen ohitus säikäyttää ja ohitus tuntuu jalankulkijasta tapahtuvan todellista lähempää.
Missä voit ohittaa polkupyöräilijän laillisesti 160 km/h nopeudella? - ;-)
Tämän päivän Hesarissa esiteltiin mummo, joka pitää pyörätietä hallussa kahden koiran ja siksak-kävelyn avulla. "Kun ei uskalla muuten kulkea hullun lailla kiitävien pyöräilijöiden seassa".
Niin sitä pitää. - Jouhis
Mitä aikuinen pyöräilijä tekee jalkakäytävällä???
- Tyhjäpäitä pyöräilij
Niin, siinäpä hyvä, ja aiheellinen kysymys. Pois hus sika metsään.
- Pyörätie
Mitä aikuinen jalankulkija tekee pyörätiellä ???
- no niinpä niin.
Sitä minä ihmettelen että kun pyörätiellä on näköjään itsestäänselviö että tietä saadakseen pyöräilijän pitäisi jatkuvasti kilkuttaa kelloa. No miksi sitten ajoradoilla autot eivät koko ajan tööttäile vain varmistaakseen ettei se viereisellä kaistalla oleva kiilaa eteen, jokaisella ohituskerralla? Sehän vastaisi tilannetta. Eli autoilijoille tööttäyspakko joka kerta kun lähestyy takaa toista autoilijaa, että se toinen sitten tietää olla sinkoilematta sen toisen eteen.
- mama neuvoo
No autoillahan tämä homma toimii niin, että autojen kuuluisi ilmoitella aikeistaan VILKULLA, ei töötillä. Autoilijoita yleensä pidetään myös eläintä fiksumpana joten ollaan ajateltu ettei autoilija kiilaa ilmoittamatta (vilkulla, edelleen....) ja tarkistelematta kenenkään eteen yhtäkkiä, joten tilanteita voidaan kyllä verrata jos verrataan autoilijaa koiraan.
Kaikenlaisia muitakin jännittäviä valoja vilkkuu kaikenlaisissa autoissa ihan ilmoitusluontoisesti. Pitäisikö laittaa jalankulkijalle jarruvalot perseeseen seisahtumisen varalta jotta saataisiin tilanteet vastaamaan toisiaan? Eihän ne jarruvalot sitä jarruttavaa autoa hyödytä mitenkään, kyllä ne on takanatulijoille tiedoksi. Ja peruutusvalot tiedoksi että nyt tullaan vastaan peffa edellä, ei ne siihen itse peruttamiseen mitenkään vaikuta.
Työkoneissa ja hälytysajoneuvoissa vasta jänniä valoja ja värejä onkin! Johtuu ilmeisesti siitä että usein nimenomaan näillä on nopeuserot muuhun liikenteeseen nähden suuremmat kuin tavallisesti, vähän niinkuin kevytliikenteessä on ihan kokoajan.
Eikö ole vinkeetä? ;-)
- no niinpä niin.
No, kumma juttu kun ne jalankulkijat eivät osaa käyttää vilkkua vaihtaessaan kaistaa. Eihän autoliikenteessäkään SAISI vaihtaa kaistaa ilmoittamatta. Tosin joillain on vilkut rikki kun niitä ei käytetä. Mutta silloinkin katsotaan ensin peiliin ja sivulle eikä kiilata suoraan kylkeen (tai noinhan jotkut tekevät mutta ei se silti siitä laillista tee). Pitäisikö jalankulkijoille järjestää joku "oikeaoppinen liikenne kevyenliikenteenväylillä" -kurssi, jonka jälkeen vasta saisi mennä sinne liikkumaan...tuntuu että noilla väylillä on usein täysin villin lännen meininki ja siellä saa hortoilla miten ikinä haluaa. Menkööt pellolle sinkoilemaan jos pää on jumissa eikä käänny!
- mama neuvoo
Muuten ihan hyvä mutta mene nyt selittämään tuo asia niille KOIRILLE josta tässä nyt oli puhe. Että ensin katsotaan vasemmalle ja sitten oikealle ja sitten vielä vasemmalle, hyvä Musti! Vedä se kurssi, kyllä me tullaan hauvan kanssa!
- Alkeellista
mama neuvoo kirjoitti:
Muuten ihan hyvä mutta mene nyt selittämään tuo asia niille KOIRILLE josta tässä nyt oli puhe. Että ensin katsotaan vasemmalle ja sitten oikealle ja sitten vielä vasemmalle, hyvä Musti! Vedä se kurssi, kyllä me tullaan hauvan kanssa!
Koirat ovat kiinni hihnassa, jota ihminen kontrolloi ja päättää mihin mennään. Koiralla ei ole mitään päätäntävaltaa, joten ei koira tarvitse tuollaista kurssiakaan. Joten ihminen voi aivan hyvin pitää koiransa tiukasti toisessa reunassa, jos vain haluaa. Jos ihminen ei pysty ja halua pitää koiraansa tiukasti toisella laidalla väylää ja tiukassa kontrollissa, hänen kannattaisi koirasta luopumista.
- mama neuvoo
Alkeellista kirjoitti:
Koirat ovat kiinni hihnassa, jota ihminen kontrolloi ja päättää mihin mennään. Koiralla ei ole mitään päätäntävaltaa, joten ei koira tarvitse tuollaista kurssiakaan. Joten ihminen voi aivan hyvin pitää koiransa tiukasti toisessa reunassa, jos vain haluaa. Jos ihminen ei pysty ja halua pitää koiraansa tiukasti toisella laidalla väylää ja tiukassa kontrollissa, hänen kannattaisi koirasta luopumista.
Vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin löytyy keskustelusta. Alkeellista, se on kyllä totta. Ajatustoiminta, luetun ymmärtäminen, muiden huomioiminen....
- Ei epäselvyttä
Tieliikennelaissa kohdassa 46 § Kotieläimen varominen ja eläinten kuljettaminen tiellä, lukee selvästi:
"Eläimet, joita kuljetetaan tiellä, on pidettävä kytkettyinä tai niitä on vartioitava siten, etteivät ne aiheuta vaaraa tai kohtuutonta haittaa liikenteelle. Ratsastajan ja eläimen kuljettajan on soveltuvin osin noudatettava ajoneuvon kuljettajaa koskevia säännöksiä." - pysäyttäjä
Minä komennan tahallani koirani toiselle puolelle jalkakäytävää ja menen itse toiselle puolelle. Pyöräilijä joutuu pysähtymään. Jalkakäytävällä kun ei saa ajaa pyörällä ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760