TarinaTalo

EntinenNeiti

Mitäs jos kerrottais mielipiteitä mistä kukakin haluaa, minulla olisi alkuun sellain monivaiheinen tapaus eiliseltä.

Verhojenvaihto kun tässä nyt lähestytään suurta juhlaa, kiipesin pontevasti keittiötikkaille ja siitä sen kaiken piti alkaa, ihan miten vaan mutta loppu siitä tuli.
Horjahdin otin verhoista kiinni ja verhot tuli alas kiskoineen ja liukuineen! Muistaakseni luettelin muutaman valitun sanan.

Onneksi naapurissani asuu tuhattaituri tuli ja korjasi vaan verhot eivät vielä ole sillä ikkunassa.

Että tällainen tapaus näin alkajaisiksi ;-((

55

1914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäi sitten kesken, kotona tapahtuvia tapaturmia, niissä joskus käy kovin huonosti.

Tällä kertaa selvisin pienellä verenpaineen nousulla, miten teidän kohdalla, onko sattunut ja miten on käynyt?

• *!*

Verhot ja kiskot ovat vain näitä maallisia,
        pelkkää materiaa, ne voi aina korjata!

Miten muuten menee?

Ilmeisesti tänään olet löytänyt kehostasi kipeytyneitä pikku lihaksia,
        joiden olemassaolosta et ennen tiennytkään?

Parantumista toivotellen *!*

• naapurin Väiski
        *!* kirjoitti:

Verhot ja kiskot ovat vain näitä maallisia,
        pelkkää materiaa, ne voi aina korjata!

Miten muuten menee?

Ilmeisesti tänään olet löytänyt kehostasi kipeytyneitä pikku lihaksia,
        joiden olemassaolosta et ennen tiennytkään?

Parantumista toivotellen *!*

ikämies hänkin, tuli kaupan ovesta korkeat tikkaat olalla, miten nuukalla Väiskillä noin hyvät tikkat on?
        Siellä kaupassa oli tarjous tikkaat 25 euroa, ostin minäkin kun ei enää uskalla keittiötikkaille nousta ilman tukea.

• naapurin Väiski kirjoitti:

ikämies hänkin, tuli kaupan ovesta korkeat tikkaat olalla, miten nuukalla Väiskillä noin hyvät tikkat on?
        Siellä kaupassa oli tarjous tikkaat 25 euroa, ostin minäkin kun ei enää uskalla keittiötikkaille nousta ilman tukea.

Vain toisessa kädessä tuntuu joku liike, parasta kaikessa etten mennyt lasista läpi.

Ihmeenä pidän ettei tosiaankaan enempää vahinkoa ja siitä tulikin mieleeni aloittaa palsta, koti on monessa asiassa ja monelle se jossa tapahtuu.

• ½uninen
        EntinenNeiti kirjoitti:

Vain toisessa kädessä tuntuu joku liike, parasta kaikessa etten mennyt lasista läpi.

Ihmeenä pidän ettei tosiaankaan enempää vahinkoa ja siitä tulikin mieleeni aloittaa palsta, koti on monessa asiassa ja monelle se jossa tapahtuu.

Asuin omakotitalossa, olin yksin ja siinä illan hämärässä istuskelin rapulla yöpaita päällä, tein jotain sellaiste että kurkotin, ovi oli auki ja pahasti tiellä laitoin sen kiinni.....

Sitten ajatus kirkastui avaimet sisällä ja minä yöpaidassa rapulla!

Eipä auta häpeillä sain naapurista apua ja sen jälkeen on aina jossain vara-avain.

Sitten vaan päivän töihin!

• Katicat2
        naapurin Väiski kirjoitti:

Kerran olen minäkin oikein kunnolla tikkaitten kanssa kaatunut. Kiipesin tikkaille kiinnittämään puhviverhoni tarrakiinnitystä, joka oli vähän irronnut. Tikkaat olivat paljaalla parketilla ja jotenkin luistivat altani niin, että jymähdin lattialle persuksilleni.

Se oli mahtava tömähdys ja tikkaiden kolina, joka siitä syntyi. Kello oli jo yksitoista illalla ja ajattelin että koko talo sen kuuli, mutta edes alakerran naapurini ei ollut siihen herännyt.
        Minun häntäluuni oli usean vuoden kipeä, joten siihen oli varmaan tullut murtuma jonka aika sitten paransi.

Äskettäin hankin minäkin sellaiset kasaan taitettavat, kevyet alumiiniset tikkaat (n.25 euroa). Parasta niissä on se korkea käsituki, joka tuo turvallisuutta.

Enää en kiipeä katon rajaan vaihtamaan lamppua samalla virityksellä kuin ennen.
        Ennen laitoin puolipehmustetun tuolin päälle keittiötikkaat, viereen toisen tuolin tikkaille nousemista varten ja käteen pitkävartisen apuliisan tasapainon säilyttämistä varten. Olen tullut varovaiseksi.

• hyssykkämummo

hyvät ihmiset se verhojen vaihto!
      Mieletöntä muutaman päivän(joulu)takia vaihtaa verhot. Siinä moni teloo itsensä, mokoman asian takia!

• Kerronkin**

Istuimme ystävättäreni kanssa askartelemassa taitekortteja, hilepussi aukesi väärästä paikka ja koko alusta oli täynnä punaista kiiltävää.
        Keräilin siitä *isommat* ja kasasin alustan (rusk.kirjava kertakäyttöliina), menin ja ravistin parvekkeelta alas kun ei ketään kulkenut siellä, tietty olin jo isommat karistellut pönttöön.
        Ystävättäreni kuivailee mietteliäänä käsiään ja etsii katseellaan jotain, oli laittanut sormukset pöydälle ja minä karistelin ne WCn pönttöön.
        Onneksi en sitä huuhtonut, sieltä ne löytyi, jatkuvuuden merkit,,,timantteineen ;-))

• Kerronkin** kirjoitti:

Istuimme ystävättäreni kanssa askartelemassa taitekortteja, hilepussi aukesi väärästä paikka ja koko alusta oli täynnä punaista kiiltävää.
        Keräilin siitä *isommat* ja kasasin alustan (rusk.kirjava kertakäyttöliina), menin ja ravistin parvekkeelta alas kun ei ketään kulkenut siellä, tietty olin jo isommat karistellut pönttöön.
        Ystävättäreni kuivailee mietteliäänä käsiään ja etsii katseellaan jotain, oli laittanut sormukset pöydälle ja minä karistelin ne WCn pönttöön.
        Onneksi en sitä huuhtonut, sieltä ne löytyi, jatkuvuuden merkit,,,timantteineen ;-))

kovalle alustalle voisi olla kohtalokastakin, sulla oli oni ettei tullut pitkäaikaisvammaa, ainahan se kipu ja arkuuskin haittaa ja kovasti.
        Taisi olla onni mukana sinulla kuitenkin Kiticat!

Pitää paikkansa sanonta tekevälle sattuu.

• EntinenNeiti kirjoitti:

kovalle alustalle voisi olla kohtalokastakin, sulla oli oni ettei tullut pitkäaikaisvammaa, ainahan se kipu ja arkuuskin haittaa ja kovasti.
        Taisi olla onni mukana sinulla kuitenkin Kiticat!

Pitää paikkansa sanonta tekevälle sattuu.

minulle satttui.
        Olin harjoitteliana erääsä baarissa, tuoli baaripöydän päällä ja minä tuolin päälle,se oli sellainen yksijalkainen pöytä.

Tulin alas ja ikkunaan lasia satoi niskaan,ensiapu keikka siitä tuli ja muutama tikki käsivarteen,tietty myös mustelmia.

Kaiken huippu oli edellis iltana oli jotku tuholaiset särkeneet toiselta puolen baari ikkunan ja lasimiehet oli just laittamassa siihen lasia,sanoivat;että särkekää nyt saman tien kaikki mitä pitää,että he laittavat kaikki yhtä aikaa.

Lääkäri vielä suuttui kun en suostunut sairauslomalle,vaan menin töihin.kyllä sitä viinaa pystyi yhdelläkin kädellä mittaamaan,oli kova henkilökunta pula.

Arpi siitä jäi muistoksi.

• main-eko

Tämä sattumani on monenkymmenen vuoden takaa,kävin vielä silloista Kansakoulua.Varmaan monet muistaa että,yhtenä oppiaineena oli, Käsityöt.Jonkunlainen "kotitehtävä" lienee ollut kyseessä,kun kotona ompelin sellaisella alkeellisella sähkökoneella "jotain".
      Tuli hieman paksumpi kohta kankaasta eteen ja autoin etusormella "vain hiukkasen".Hups,kuinkas kävikään,neula sormen läpi,kaiken lisäksi neula meni poikki ja sen toinen osa oli sormeni sisässä.
      Juoksin lähimpään Maitokauppaan soittamaan äidille töihin (meilläkun ei ollut puhelinta).Myyjät siinä kauhuissaan voivottelivat,kun äidille selitin asiaa.
      Sitten sitä mentiin silloiseen Punaisen Ristin Sairaalaan (nyk. Töölön Sairaala)
      Neulaa poistavalle Lääkärillekkin vielä sattui kömmähdys,irronnut neula putosi lattialle,sieltä sitä sitten haettiin todella hartaasti,koska muuten ei voitu olla varmoja että, neula oli todella saatu poistettua.

• Üsküdara

Mielenkiintoisia, vakavia tapaturmia joista kuitenkin selvitään, se on pääasia.
        tuo neula sormessa varmasti ollut tuskallinen varmaan kuitenkin sormet ja peput nyt kunnossa.

Minulla on kesäjuttu lapsuudesta, kaikessa piti olla nuuka ja ruokakin haettiin sieltä mistä saatiin, järvestä ja onkimalla, meitä oli 3 n10 vuotiasta kalastajaa huitomassa mato-ongella. Kuinkas kävikään Seija alkoi huutamaan oikein kamalasti, EI EI Ei, sitten huomasin että olenkin saanut hänen korvansa lävistettyä koukulla, siinä itkettiin ja naurettiin, mitä neuvoksi?
        Siimaa ei saatu poikki ja sitten vaan pihaan Seija edeltä ja minä perästä koko onki vapoineen mukaan. Meidän isä pelasti meidät *hengenvaarasta*, korva parani taisi olla kamferitippoja millä putsattiin, sehän se kävi kaikkeen.

• aimankaki

Tämä näyttää olevan taas niitä ompelukerhotätien puuhia.
      Näitä, "niitä näitä"-kerhoja on jo eri nimillä ihan riittävästi ennenkin täällä.
      Eikö ole mitään tähdellisempää kerrottavaa?

• Nahkaneula

Voisitko aimankaki aloittaa mieleisesi "Tähdellisimpiä kertomuksia" otsikolla uuden ketjun? Kiinnostuneena jään odottamaan Nahkaneula

• aimankaki
        Nahkaneula kirjoitti:

Voisitko aimankaki aloittaa mieleisesi "Tähdellisimpiä kertomuksia" otsikolla uuden ketjun? Kiinnostuneena jään odottamaan Nahkaneula

Juu, voin aloittaa.
        Aloitan parilla otsikolla, josta voi valita ja jatkaa.
        Tehdään yhdessä jatkokertomus.
        Otsikko n:o 1: Neulanpistoja
        Otsikko n:o 2: Tähdellisiä juttuja (sopii hyvin näin joulun alusaikaan).

• aisallekaki

voisit tähänkin kertoa, tähdellisiä, vaikkapa viidentähden jutun.

• ompasni
        aimankaki kirjoitti:

Juu, voin aloittaa.
        Aloitan parilla otsikolla, josta voi valita ja jatkaa.
        Tehdään yhdessä jatkokertomus.
        Otsikko n:o 1: Neulanpistoja
        Otsikko n:o 2: Tähdellisiä juttuja (sopii hyvin näin joulun alusaikaan).

tosi asillinen huumoristi aimankaki. (huomautuksistaan päättäen) Alapa nyt tährenlinjoilla aloitukses, Jäärään ootteleen hyvää asialistaa, tiietään sitten asiasta enempi. kiitos etukäteen.

• aimankaki
        aisallekaki kirjoitti:

voisit tähänkin kertoa, tähdellisiä, vaikkapa viidentähden jutun.

En oo paha kakkimaan aisalle, enkä ees aisan viereen, mutta jos on pakko, niin kaki, kun kaki.
        Enkä muuten käytä sitä kakkitikkua, vaan Serlan pehmoa.
        No, montako tähteä tuli?

• nahkaneula
        aimankaki kirjoitti:

En oo paha kakkimaan aisalle, enkä ees aisan viereen, mutta jos on pakko, niin kaki, kun kaki.
        Enkä muuten käytä sitä kakkitikkua, vaan Serlan pehmoa.
        No, montako tähteä tuli?

Kun noita kakkijuttuja viljelet, tiedät pyyhkimistikuista sitä sun tätä, niin uskallanpa kysästä, ootko koskaan kakkinut Riu´ulla? Puhalsiko tuuli sopivasta suunnasta?

• tuulenhuuhtoma...
        nahkaneula kirjoitti:

Kun noita kakkijuttuja viljelet, tiedät pyyhkimistikuista sitä sun tätä, niin uskallanpa kysästä, ootko koskaan kakkinut Riu´ulla? Puhalsiko tuuli sopivasta suunnasta?

perse ja suuret puheet.

• TirliTTaNtittan

Voi hyssykkä avaa ketju juuri sellainen kuin sinä haluat, ja anna palaa..(o.o)

• TirliTTaNtittan kirjoitti:

joku haluaa tuoda esille *asioita* näen mä !

Olin juuri isossa aivan upo uudessa Citymarketissa kansaa niin että takista napit aukeili, eihän vielä joulukaan niin lähellä.

Kaikki hyvin autokin löytyi vaikka tiukkaakin teki, kun ei vielä ole numeroitu tolppia, eikä muutenkaan muistettu katsoa ympärilleme, lähtiessä sitten oli pakko tarkkailla mistä tutun näköinen auto löytyy,

Kerokaas onko se kateutta että joku ketju alkaa saada tekstiä ja lukijoita???
        Ja sitten tulee nuo ala-arvoiset huomautukset

• Lakata ihmettelemästä
        TirliTTaNtittan kirjoitti:

Minkä ihmeen takia pitää osallistua keskusteluun jos aihe ei kiinnosta.
        Silloin pitäisi pitää tiedot omanaan-jos ei kiinnosta!
        Aloitus aihe on ihan hyvä- miksi pitää sekaantua, ellei ole oikeaa sanottavaa. Onhan näitä aiheita valita jokaiselle se mikä kiinnostaa.

• Kallen mummo
        Lakata ihmettelemästä kirjoitti:

Minkä ihmeen takia pitää osallistua keskusteluun jos aihe ei kiinnosta.
        Silloin pitäisi pitää tiedot omanaan-jos ei kiinnosta!
        Aloitus aihe on ihan hyvä- miksi pitää sekaantua, ellei ole oikeaa sanottavaa. Onhan näitä aiheita valita jokaiselle se mikä kiinnostaa.

Nuo pitää jättää aivan omaan arvoon, puhukoon itselleen.
        Kivaa joskus lukea sattumia, ja kerronkin tässä yhden, oli oikein luminen talvi ja meillä oli hirsisauna katolla lunta ainakin 50 -60 sm, oli pakko mennä pudottamaan ne pois.
        Reippaana naisena kiipesi katolle kolan kanssa ja homma alkoi, raskasta oli mutta katto oli pian tyhjä lumesta ja vallit melkein räystään tasolla.
        Siinä katsellessa tuli mieleeni että hyppään sinne lumeen, pehmoiseen puhtaaseen alustaan, sen teinkin. Vaan sieltä en tahtonut millään päästä ylös, naapurini näki ja tuli auttamaan, pääsin lopulta sieltä, mutta saappaat jäi odottamaan kevättä ja aurinkoa, upposivat niin syvälle ettei ne lähteneet sieltä pois.
        Nyt ei ole lumia edes tarpeeksi...

• *monalisa*
        Kallen mummo kirjoitti:

Nuo pitää jättää aivan omaan arvoon, puhukoon itselleen.
        Kivaa joskus lukea sattumia, ja kerronkin tässä yhden, oli oikein luminen talvi ja meillä oli hirsisauna katolla lunta ainakin 50 -60 sm, oli pakko mennä pudottamaan ne pois.
        Reippaana naisena kiipesi katolle kolan kanssa ja homma alkoi, raskasta oli mutta katto oli pian tyhjä lumesta ja vallit melkein räystään tasolla.
        Siinä katsellessa tuli mieleeni että hyppään sinne lumeen, pehmoiseen puhtaaseen alustaan, sen teinkin. Vaan sieltä en tahtonut millään päästä ylös, naapurini näki ja tuli auttamaan, pääsin lopulta sieltä, mutta saappaat jäi odottamaan kevättä ja aurinkoa, upposivat niin syvälle ettei ne lähteneet sieltä pois.
        Nyt ei ole lumia edes tarpeeksi...

Tarinani, olin Louverra tarkoitukseni katsella kaimani kuuluisaa maalattua kuvaa, valokuvaaminen oli kiellettyä, vaan nuo kämmeneen sopivat kamerat kun on niin jännää kuljetta mukana. Olin juuri pääsemässä ihmettelemään ja näin vilaukselta kuvan ja eikös joku *välkky* otti kuvan tietty salamalla, no se lasi meni maidon harmaaksi ja siihen päätty monen muunkin ihailu monalisa-maalauksen edessä.
        Luulisin että kaikissa museoissa on salamavalolla kuvaaminen kielletty, vaan yrittäjiä kyllä löytyy.

• Dementtiatonttu
        *monalisa* kirjoitti:

Tarinani, olin Louverra tarkoitukseni katsella kaimani kuuluisaa maalattua kuvaa, valokuvaaminen oli kiellettyä, vaan nuo kämmeneen sopivat kamerat kun on niin jännää kuljetta mukana. Olin juuri pääsemässä ihmettelemään ja näin vilaukselta kuvan ja eikös joku *välkky* otti kuvan tietty salamalla, no se lasi meni maidon harmaaksi ja siihen päätty monen muunkin ihailu monalisa-maalauksen edessä.
        Luulisin että kaikissa museoissa on salamavalolla kuvaaminen kielletty, vaan yrittäjiä kyllä löytyy.

Laitoin saunan päälle jo tunti sitten ja piti mennä lauteille lämmittelemään, eihän se ollut edes päällä, kuinhana se on mahdollista, onko se dementtia siellä saunassa, vai kuka?
        Dementtiahan se tekee ja teettää kaikilla vaikka mitä, nyt sitä on todella liikkeellä.
        Saahan nähdä mitä lämpömittari näyttää 30min päästä.
        Onneksi...ei tullut mitään vahinkoa, päin vastoin sähköt säästyi.
        Kokeilkaas tekin!

• pane alle
        Dementtiatonttu kirjoitti:

Laitoin saunan päälle jo tunti sitten ja piti mennä lauteille lämmittelemään, eihän se ollut edes päällä, kuinhana se on mahdollista, onko se dementtia siellä saunassa, vai kuka?
        Dementtiahan se tekee ja teettää kaikilla vaikka mitä, nyt sitä on todella liikkeellä.
        Kokeilkaas tekin!

se sauna!siis lauteet ahterin alle, hehehehee!!

• ( . Y . )
        pane alle kirjoitti:

se sauna!siis lauteet ahterin alle, hehehehee!!

En ymmärrä nyt tuli todellinen pahkinä, pane sauna pään alle.
        Samaa kun eksyy kunnolla jonnekin ja pyörii aikansa, ja luulee päässensä selville vesille, onkin samassa paikassa vain tullut eri suunnasta.
        Ja taas on paketti rusetissa

• ( . Y . ) kirjoitti:

En ymmärrä nyt tuli todellinen pahkinä, pane sauna pään alle.
        Samaa kun eksyy kunnolla jonnekin ja pyörii aikansa, ja luulee päässensä selville vesille, onkin samassa paikassa vain tullut eri suunnasta.
        Ja taas on paketti rusetissa

Taas on yksi päivä illassa, voisinpa sanoa että olisi pitänyt jättää ne verhojen vaihdot, nämä onkin aivan kimurantteja juttuja,, en enää paneudu koko verhoihin enempää.
        Kerron mieluummin kesä tapauksen, olin lasten lasteni kanssa metsässä, *kukkuloilla*, niitä on muutama mökin lähettyvillä, siellä valokuvattiin muurahaisia ja vaikka mitä, oli rauhaisaa ja lämmintä. Ja sitten se salama kirkkaalta taivaalta, alkoi puuskainen tuuli ja samassa kaatosade.
        Taisi olla ainoa lämmin päivä ja sekin loppui puolen päivän maissa ukkossateeseen.
        Mökin pihassa auto ikkunat ja ovet auki, tuli sisäpesukin tosin huolimaton, ja kuski piti naapurissa isännän kanssa sadetta katetussa keinussa.
        Kotimatkaksi oli mielenkiintoista istahtaa kosteille penkeille. Eikös kesä olekin ihanaa?

• <( ¤.¤ )>
        EntinenNeiti kirjoitti:

Taas on yksi päivä illassa, voisinpa sanoa että olisi pitänyt jättää ne verhojen vaihdot, nämä onkin aivan kimurantteja juttuja,, en enää paneudu koko verhoihin enempää.
        Kerron mieluummin kesä tapauksen, olin lasten lasteni kanssa metsässä, *kukkuloilla*, niitä on muutama mökin lähettyvillä, siellä valokuvattiin muurahaisia ja vaikka mitä, oli rauhaisaa ja lämmintä. Ja sitten se salama kirkkaalta taivaalta, alkoi puuskainen tuuli ja samassa kaatosade.
        Taisi olla ainoa lämmin päivä ja sekin loppui puolen päivän maissa ukkossateeseen.
        Mökin pihassa auto ikkunat ja ovet auki, tuli sisäpesukin tosin huolimaton, ja kuski piti naapurissa isännän kanssa sadetta katetussa keinussa.
        Kotimatkaksi oli mielenkiintoista istahtaa kosteille penkeille. Eikös kesä olekin ihanaa?

Heräsin klo 5, aikaista ja turhaa näin sunnuntai aamuna, vettä sataa ikkunaan rummuttaen.
        Jonkun lukijan kuisaksi juon aamukahvia ja tuntuu maistuvan oikein hyvältä.

Minulle on käynyt muutaman kerran noissa isoissa liikekeskuksissa auton kanssa kalpaten, ajatuksissa tullut haettua autopaikkaa ja sitten palatessa ostoksien kanssa onkin tenkka på. Pari kertaa on käynyt niin että kulkuväline onkin ollut aivan erikerroksessa kun mistä sitä haen.

Muutama vuosi sitten oli jouluaaton aatto väkeä hyvin paljon liikkeellä ja siinä jouduin odottamaan että eräs auto lähtee edestäni ruudusta, kuului kirskaus ja autoni heilahti, kärryjono ajoi apumiehen oveen. Kaksi nuorta miestä työnsi niitä kärryjä, ja olivat saaneet hyvän vauhdin, alkoivat jarrutta kun näkivät ettei olekaan tie selvä, kyllä ne yavallaan yrittivät mutta se jono 'elää'.
        Siitä tuli korjaamo reissu, ovi vaihdettiin.

• Ainoelina
        <( ¤.¤ )> kirjoitti:

Heräsin klo 5, aikaista ja turhaa näin sunnuntai aamuna, vettä sataa ikkunaan rummuttaen.
        Jonkun lukijan kuisaksi juon aamukahvia ja tuntuu maistuvan oikein hyvältä.

Minulle on käynyt muutaman kerran noissa isoissa liikekeskuksissa auton kanssa kalpaten, ajatuksissa tullut haettua autopaikkaa ja sitten palatessa ostoksien kanssa onkin tenkka på. Pari kertaa on käynyt niin että kulkuväline onkin ollut aivan erikerroksessa kun mistä sitä haen.

Muutama vuosi sitten oli jouluaaton aatto väkeä hyvin paljon liikkeellä ja siinä jouduin odottamaan että eräs auto lähtee edestäni ruudusta, kuului kirskaus ja autoni heilahti, kärryjono ajoi apumiehen oveen. Kaksi nuorta miestä työnsi niitä kärryjä, ja olivat saaneet hyvän vauhdin, alkoivat jarrutta kun näkivät ettei olekaan tie selvä, kyllä ne yavallaan yrittivät mutta se jono 'elää'.
        Siitä tuli korjaamo reissu, ovi vaihdettiin.

Edellisestä tulikin ajatus jokohan olisi aika mennä katselemaan joluksi jotain, lastenlapset on isovanhempien muistettava pienellä paketilla. Jos näin sataa koko päivän olisi joku ostoskeskus hyvä paikka liikkua, ystävätät mukaan sinne.
        Välillä istahtaa jonnekin seuraamaan hälinää ympärillä ja lepuuttaa jalkojaan, ei sitä tuntitolkulla jaksa kävellä kaikissa pukeissa, aikakin siellä kyllä suorastaan kiitää, säästyy kotona jopa ruuan laitolta.

Aikansa kierreltyä ostaa pienen pieni joulukukka, kotiin nyt on niin suloisia alla 10cm korkeita ruukkukukkasia, eikä hintakaan ole korkea.

Myyjäisiäkin on jo kouluissa ja kerhoissa siellä käsitöitä ja leivonnaisia jos ei halua ostaa voi silmillä nauttia mitään maksamatta.

• ;-)
        Ainoelina kirjoitti:

Edellisestä tulikin ajatus jokohan olisi aika mennä katselemaan joluksi jotain, lastenlapset on isovanhempien muistettava pienellä paketilla. Jos näin sataa koko päivän olisi joku ostoskeskus hyvä paikka liikkua, ystävätät mukaan sinne.
        Välillä istahtaa jonnekin seuraamaan hälinää ympärillä ja lepuuttaa jalkojaan, ei sitä tuntitolkulla jaksa kävellä kaikissa pukeissa, aikakin siellä kyllä suorastaan kiitää, säästyy kotona jopa ruuan laitolta.

Aikansa kierreltyä ostaa pienen pieni joulukukka, kotiin nyt on niin suloisia alla 10cm korkeita ruukkukukkasia, eikä hintakaan ole korkea.

Myyjäisiäkin on jo kouluissa ja kerhoissa siellä käsitöitä ja leivonnaisia jos ei halua ostaa voi silmillä nauttia mitään maksamatta.

Eräs vanha tätini tarvitsee lämpöiset sukat, myyjäisiää niitä varmaankin löytää, vanhoilla (vanhemmilla kuin minä) huono ääreisverenkierto, hän valittelee kylmiä jalkoja.
        Nuo myyjäiset ovatkin hyvä juttu, sieltä voi löytää maukkaita laivonnaisia, lapset tulee tänne viikon päästä niille maistuu pullat ja piparit.
        Aina näiltä sivuilta saa jotain hyvääkin ideaa.

• luulisi
        ;-) kirjoitti:

Eräs vanha tätini tarvitsee lämpöiset sukat, myyjäisiää niitä varmaankin löytää, vanhoilla (vanhemmilla kuin minä) huono ääreisverenkierto, hän valittelee kylmiä jalkoja.
        Nuo myyjäiset ovatkin hyvä juttu, sieltä voi löytää maukkaita laivonnaisia, lapset tulee tänne viikon päästä niille maistuu pullat ja piparit.
        Aina näiltä sivuilta saa jotain hyvääkin ideaa.

nyt seitsenkymppisten tietävän että joulun alla on aina ollut myyjäisiä ja niissä kaikenmaailman pullat, kakut ja villasukat. Mää kyllä leivon ja kuron ihan itte.

• Joko taas
        luulisi kirjoitti:

nyt seitsenkymppisten tietävän että joulun alla on aina ollut myyjäisiä ja niissä kaikenmaailman pullat, kakut ja villasukat. Mää kyllä leivon ja kuron ihan itte.

tulit tänne nokkimaan. Onko sulla pololla itselläsi mitään asiaa kun pelkkä marinaa kirjoituksesi.

• Maailman ihminen
        Joko taas kirjoitti:

tulit tänne nokkimaan. Onko sulla pololla itselläsi mitään asiaa kun pelkkä marinaa kirjoituksesi.

Kaikkia pitää olla, niitä jotka kutoo ja niitä jotka eivä kudo vaan ostaavat valmiina, ja taas kun on leipojat ja leivonnaisten ostajat.
        Kaikki ihmiset eivät ole samankaltaisia, jokainen on mitä on, toiset kirjoittaa ja toiset lukee, niinkuin poliisessa kulkevat parittain toinen osaa kirjoittaa toinen lukea!!
        Jos nyt välttämättä pitää huomauttaa kaikista asioista niin avaas aivan oma pilttuu ja marise niin paljon kuin haluat, älä pilaa fiilistä toisilta.
        No nyt sanoin minäkin mitä mieleni teki, tämähän on tarinointia varten, ja tämä nyt vain syntyi edellisten ansiosta, minä olen täysin syytön ;-))
        Minäkin aion mennä myyjäisiin, ja ostan leivonnaisia ja mitä nyt sattuu olemaan tarvetta ja tarpeelista.

• keljuiluketju nyt
        Maailman ihminen kirjoitti:

Kaikkia pitää olla, niitä jotka kutoo ja niitä jotka eivä kudo vaan ostaavat valmiina, ja taas kun on leipojat ja leivonnaisten ostajat.
        Kaikki ihmiset eivät ole samankaltaisia, jokainen on mitä on, toiset kirjoittaa ja toiset lukee, niinkuin poliisessa kulkevat parittain toinen osaa kirjoittaa toinen lukea!!
        Jos nyt välttämättä pitää huomauttaa kaikista asioista niin avaas aivan oma pilttuu ja marise niin paljon kuin haluat, älä pilaa fiilistä toisilta.
        No nyt sanoin minäkin mitä mieleni teki, tämähän on tarinointia varten, ja tämä nyt vain syntyi edellisten ansiosta, minä olen täysin syytön ;-))
        Minäkin aion mennä myyjäisiin, ja ostan leivonnaisia ja mitä nyt sattuu olemaan tarvetta ja tarpeelista.

onkaan, jonne saa varikset keskenään mennä raakkumaan.

• Osaa vastata
        keljuiluketju nyt kirjoitti:

Onhan siinä edellisessä aivan selvä neuvo avata uusi, jospa sitä ei vielä ole avattu, nyt on sinun kunniatehtävä kirjoittaa, avaudut oikein sydämen pohjasta saakka, tulen sitten lueskelemaan mistä kivistää pahiten.
        No- -- - kunhan sanoin, tuskin sulla mitään pahaa sanottavaa.

• Osaa vastata kirjoitti:

Onhan siinä edellisessä aivan selvä neuvo avata uusi, jospa sitä ei vielä ole avattu, nyt on sinun kunniatehtävä kirjoittaa, avaudut oikein sydämen pohjasta saakka, tulen sitten lueskelemaan mistä kivistää pahiten.
        No- -- - kunhan sanoin, tuskin sulla mitään pahaa sanottavaa.

Sadepäivä...toivoisinpa olevani auringossa ja välillä virkistyisin uimalla meressä, no näin ei ole ja unelmat on luvallisia.
        Ei ole kuuma eikä kylmä ja katto pään päällä estä sateen, kunhan ensiviikko olisi parempaa keliä aurinkoa ja pikkupakkasta olen tilannut.
        Tuntuu vaan että tilaukset on menneet väärään osoitteeseen.
        Laittakaa te paremmat kirjailijat uusi sää tilaus !

• Atolfia
        Dementtiatonttu kirjoitti:

Kokeilkaas tekin!

mutta toisinpäin. Tänään oli meillä saunailta. Olin viimeisenä saunassa ja kiire oli katsomaan jotakin ohjelmaa, joten nopeasti käväisin löylyssä ja pesulla.

Äsken menin kylpyhuoneeseen ja sielläkös oli kuin saunassa konsanaan. Olin unohtanut sammuttaa saunan. Voi sitä muistia ja voi sitä sähkön tuhlausta.

Dementiasta sakotettaan.

• jos mielesi tekee
        keljuiluketju nyt kirjoitti:

HUU-Haa-ketjulle. Siellä saa vapaasti hölmöillä ja keljuilla.

• Kesken unien
        Atolfia kirjoitti:

mutta toisinpäin. Tänään oli meillä saunailta. Olin viimeisenä saunassa ja kiire oli katsomaan jotakin ohjelmaa, joten nopeasti käväisin löylyssä ja pesulla.

Äsken menin kylpyhuoneeseen ja sielläkös oli kuin saunassa konsanaan. Olin unohtanut sammuttaa saunan. Voi sitä muistia ja voi sitä sähkön tuhlausta.

Dementiasta sakotettaan.

Kyllä nukuttu on pitkä yö ja tuolla keitin porisee enteellisesti, pimeää on muttei sada.
        Nämä aikaisin herätyt aamut on kuitenkin parhaita, saa päivän aloittaa omassa rauhassa, mieleissä järjestyksessä, kyllä se vielä kiireksi vaihtuu mitä lähemmäksi suurta juhlaa eletään.
        Kauan sitten olen luopunut kyllä turhasta kauppojen kiertelystä ja lahjojen ostosta, ne asiat hoituu pitkin vuotta ja joulu rauhoitetaan vain olemiseen ja ehkä **syömiseen** sitä ei kyllä tule välttää mitenkään. Sitten voi hyvällä omalla tunnolla olla laihduttaja ja myötäelää kevennetyillä ruu'illa (pieni virne). Totuushan on että pimeys ja kylmä tekee suklaan ja makean himoa, tai jos se ei ole niin voi itselleen uskotella, ja ostaa joulupöytään suurehkon suklaarasian, tarkoituksella että lapset haluaa.
        Kyllä kaikkeen löytyy aina selitys, olemmehan sitä opetelleet jo vuosikymmeniä, eihän elämä pelkkää käytäntöä voi olla, pikku vilpit itseä kohtaan suotakoon, kyllä peili paljastaa ja vaatteet jotka ovat istuneet hyvin, pesussa nekin kutistuu.

Tällaista aamuajatusta ja tässä teille sen tarinoin sopuisasti ja pieni pilkahdus silmän kulmassa.

• Kesken unien kirjoitti:

Kyllä nukuttu on pitkä yö ja tuolla keitin porisee enteellisesti, pimeää on muttei sada.
        Nämä aikaisin herätyt aamut on kuitenkin parhaita, saa päivän aloittaa omassa rauhassa, mieleissä järjestyksessä, kyllä se vielä kiireksi vaihtuu mitä lähemmäksi suurta juhlaa eletään.
        Kauan sitten olen luopunut kyllä turhasta kauppojen kiertelystä ja lahjojen ostosta, ne asiat hoituu pitkin vuotta ja joulu rauhoitetaan vain olemiseen ja ehkä **syömiseen** sitä ei kyllä tule välttää mitenkään. Sitten voi hyvällä omalla tunnolla olla laihduttaja ja myötäelää kevennetyillä ruu'illa (pieni virne). Totuushan on että pimeys ja kylmä tekee suklaan ja makean himoa, tai jos se ei ole niin voi itselleen uskotella, ja ostaa joulupöytään suurehkon suklaarasian, tarkoituksella että lapset haluaa.
        Kyllä kaikkeen löytyy aina selitys, olemmehan sitä opetelleet jo vuosikymmeniä, eihän elämä pelkkää käytäntöä voi olla, pikku vilpit itseä kohtaan suotakoon, kyllä peili paljastaa ja vaatteet jotka ovat istuneet hyvin, pesussa nekin kutistuu.

Tällaista aamuajatusta ja tässä teille sen tarinoin sopuisasti ja pieni pilkahdus silmän kulmassa.

Pimeää, vaan ei talven tuntua, ei sitten pienimmässäkään määrin, lumi ja pikku pakkanen tekisi terää.
        Minä luulin heränneeni hyvin aikaisin vaan täällä on monta jotka ovat kai olleet jo tunteja hereillä, tästä se päivä alkaa.
        Tänään on aikomus mennä sukulaisen metsään hakemaan havuja, päätin laittaa ledvalot tuohon ulos ja siihen tarvitsee olla jotain kaunista havupuu taustaa. Toivottavasti sopimus vielä voimassa kun kesällä jo sovittiin nämä asiat.
        Vuoden pimein aika on jotain valoa keksittävä, muuten pikkulinnut sotkee koko terassin, jos siellä palaa valot se säilyy ilman sotkuja, muuten mukavia ne on vaan ne jätökset !!

Onkohan kukaan täällä kävijöistä tietoinen millaiset sakot saa jos luvatta toisen metsästä hakee kuusen , kertokaas jos tiedätte edes suuntaa. En kyllä ole ajatellut riskin ottoa ;-))

• Aamumietttijä
        EntinenNeiti kirjoitti:

Pimeää, vaan ei talven tuntua, ei sitten pienimmässäkään määrin, lumi ja pikku pakkanen tekisi terää.
        Minä luulin heränneeni hyvin aikaisin vaan täällä on monta jotka ovat kai olleet jo tunteja hereillä, tästä se päivä alkaa.
        Tänään on aikomus mennä sukulaisen metsään hakemaan havuja, päätin laittaa ledvalot tuohon ulos ja siihen tarvitsee olla jotain kaunista havupuu taustaa. Toivottavasti sopimus vielä voimassa kun kesällä jo sovittiin nämä asiat.
        Vuoden pimein aika on jotain valoa keksittävä, muuten pikkulinnut sotkee koko terassin, jos siellä palaa valot se säilyy ilman sotkuja, muuten mukavia ne on vaan ne jätökset !!

Onkohan kukaan täällä kävijöistä tietoinen millaiset sakot saa jos luvatta toisen metsästä hakee kuusen , kertokaas jos tiedätte edes suuntaa. En kyllä ole ajatellut riskin ottoa ;-))

Eilinen päivä oli harvinaisen pimeä sai kaiken päivää olla valot päällä, siinä ei tullut kysymykseenkään energian säästö.

On se näin iäkkäillä ihmisillä suoja tuo pimeys ja hämäryys, ei nuo rypyt ja juonteet tule niin esille, voi jonkun silmissä näyttää joka nuoremmalta, ja tämä on kyllä kirjoitettu aivan leikki mielellä. Parempi heti sanoa ettei saa jotain tosikkoa huonotuuliseksi.

Kaikessa pitää aina nähdä jotain etua,,hyvää, ne tosikkoajat on jätetty taakse ja nyt voi ottaa ainakin hiukan kevyemmin.

Oikein pitää miettiä onko mitään mitä tänään pitäisi tehdä tai jättää sitten tekemättä, tämä on hyvä tilanne, talvivaatteetkin jo otettu esille vaikkei noita voi aikein vielä pitää tuolla sateessa, kunhan roikkuvat hengareilla...

• Niihin kyllästynyt
        Aamumietttijä kirjoitti:

Eilinen päivä oli harvinaisen pimeä sai kaiken päivää olla valot päällä, siinä ei tullut kysymykseenkään energian säästö.

On se näin iäkkäillä ihmisillä suoja tuo pimeys ja hämäryys, ei nuo rypyt ja juonteet tule niin esille, voi jonkun silmissä näyttää joka nuoremmalta, ja tämä on kyllä kirjoitettu aivan leikki mielellä. Parempi heti sanoa ettei saa jotain tosikkoa huonotuuliseksi.

Kaikessa pitää aina nähdä jotain etua,,hyvää, ne tosikkoajat on jätetty taakse ja nyt voi ottaa ainakin hiukan kevyemmin.

Oikein pitää miettiä onko mitään mitä tänään pitäisi tehdä tai jättää sitten tekemättä, tämä on hyvä tilanne, talvivaatteetkin jo otettu esille vaikkei noita voi aikein vielä pitää tuolla sateessa, kunhan roikkuvat hengareilla...

Täässä seudulla on oravia ja joku niitä syöttää, olen paljon poissa ja pihani on hiljainen.
        Aloin seuraamaan kun kaiken aikaa joku hypähtelee ikkunalaudalle, orava! Ovat myllänneet kukkasten sipulit maan pinnalle ja kun ne ei kelpaa syötäväksi niin tullan kerjäämään. Naapuri kertoi että talon asukkaat vievät ruokaa tuonne pensaikkoon, oravahan laittaa talteen niin kauan kuin siellä pähkinät riittää, ja nyt ovat kukkasipulitkin tutkittu.
        Kysynkien onko joku aine jolla nuo kelmit saisi pysymään poissa, terassilla on matto jo monesta paikkaa nypitty rikki, ja kukkapurkit kaivettu pohjaa myöten, kovia ovat penkomaan paikkoja.
        Tuikuista on tullut niille pakkomielle, riepottaavat pitkin nurmea jos yhdenkään sinne laitan enkä sytytä

• Niihin kyllästynyt kirjoitti:

Täässä seudulla on oravia ja joku niitä syöttää, olen paljon poissa ja pihani on hiljainen.
        Aloin seuraamaan kun kaiken aikaa joku hypähtelee ikkunalaudalle, orava! Ovat myllänneet kukkasten sipulit maan pinnalle ja kun ne ei kelpaa syötäväksi niin tullan kerjäämään. Naapuri kertoi että talon asukkaat vievät ruokaa tuonne pensaikkoon, oravahan laittaa talteen niin kauan kuin siellä pähkinät riittää, ja nyt ovat kukkasipulitkin tutkittu.
        Kysynkien onko joku aine jolla nuo kelmit saisi pysymään poissa, terassilla on matto jo monesta paikkaa nypitty rikki, ja kukkapurkit kaivettu pohjaa myöten, kovia ovat penkomaan paikkoja.
        Tuikuista on tullut niille pakkomielle, riepottaavat pitkin nurmea jos yhdenkään sinne laitan enkä sytytä

Noista oravista minullakin jotain kokemusta, lämpöisenä kesäpäivänä oli ovet auki ja Onni-orava oli löytänyt tien sisällä oleviin kukkapurkkeihin, kun sen huomasin avasin kaikki ikkunatkin että saan sen kiusanhengen ulos. Kyllä siinä syntyi jälkeä, se on aivan mahdoton, pitkin seiniä ja taulujen päällä, peilit ja verhot kaikki oli kyllä liikkeessä, vihdoin se pääsi ulos, ja tuli rauha maahan.

Luonnon eläin ei hyväksy ihmistä lähelle, mutta uteliaisuus on valtava.
        Kyllä siinä siivottiin muutama rupeama sen tehosekottimen jälkiä.
        Tässä niitä häärii päivittäin ja tuuletusikkunoinin olen laittanut hyttysverkon ihan oravia varten, muuta estettä niille en ole keksinyt
        Varo laskemasta niitä tuholaisia sisälle!

• Kuparipannu
        EntinenNeiti kirjoitti:

Noista oravista minullakin jotain kokemusta, lämpöisenä kesäpäivänä oli ovet auki ja Onni-orava oli löytänyt tien sisällä oleviin kukkapurkkeihin, kun sen huomasin avasin kaikki ikkunatkin että saan sen kiusanhengen ulos. Kyllä siinä syntyi jälkeä, se on aivan mahdoton, pitkin seiniä ja taulujen päällä, peilit ja verhot kaikki oli kyllä liikkeessä, vihdoin se pääsi ulos, ja tuli rauha maahan.

Tässä niitä häärii päivittäin ja tuuletusikkunoinin olen laittanut hyttysverkon ihan oravia varten, muuta estettä niille en ole keksinyt

Olin muuttanut hiljattain kerraostaloon ja kaikki oli kunnossa, asunutkin jo melkein vuoden. Oli syksy ja minulla oli paljon marjoja osa oli pakkasessa ja loput mehuina, siinä oli sitten kattilassa kiehumassa puolukoita, tarkoituksena tehdä ruispuolukkapuuro, unohdoin puhelimeen, oli lankapuhelin kausi.
        Keittiöstä alkoi kuulumaan suhinaa ja sihinää, vasta muistin sen puolukkakattilan....
        Kattila pois liedeltä ja saman tien laitoin kostutetun pyyhkeen siihen mehuun ja töms... putosin polvilleni. Siinä minä mietin mitä tapahtui, levyä en ollut sammuttanut, ja se oli sähköisku, ei kova mutta polviasentoon mentiin.
        Hätäpäissäni ostin uuden lieden, ja liikkestä tuli tuojat ja alkoivat irrottaa vanhaa pois, siitä kuuttui kokonaan maajohdon kiinnitys se roikkui siitä 'kaapelista' irtonaisena.
        Hengissä selvisin ja onneksi ei jäänyt mitään pelkoja kun sen syyn sain nähdä omin silmin.
        Lieden mukana menikin sitten paistinpannut sinne jonnekin koskaan niitä takaisin saamatta,,,harmitti!

• Hintriika*
        Kuparipannu kirjoitti:

Olin muuttanut hiljattain kerraostaloon ja kaikki oli kunnossa, asunutkin jo melkein vuoden. Oli syksy ja minulla oli paljon marjoja osa oli pakkasessa ja loput mehuina, siinä oli sitten kattilassa kiehumassa puolukoita, tarkoituksena tehdä ruispuolukkapuuro, unohdoin puhelimeen, oli lankapuhelin kausi.
        Keittiöstä alkoi kuulumaan suhinaa ja sihinää, vasta muistin sen puolukkakattilan....
        Kattila pois liedeltä ja saman tien laitoin kostutetun pyyhkeen siihen mehuun ja töms... putosin polvilleni. Siinä minä mietin mitä tapahtui, levyä en ollut sammuttanut, ja se oli sähköisku, ei kova mutta polviasentoon mentiin.
        Hätäpäissäni ostin uuden lieden, ja liikkestä tuli tuojat ja alkoivat irrottaa vanhaa pois, siitä kuuttui kokonaan maajohdon kiinnitys se roikkui siitä 'kaapelista' irtonaisena.
        Hengissä selvisin ja onneksi ei jäänyt mitään pelkoja kun sen syyn sain nähdä omin silmin.
        Lieden mukana menikin sitten paistinpannut sinne jonnekin koskaan niitä takaisin saamatta,,,harmitti!

Sähköstä minullakin on "ammoisina aikoina"-muisto. Omakotitalon kylpyhuoneessa oli suunnittelun kukkanen - pesukoneen paikka ja sille tarkoitettu pistorasia vastakkaisilla seinillä. Eihän siinä voinut kuin ottaa jatkojohto avuksi.

Niinpä kerran pesukone oli tehnyt tepposensa ja laskenut vedet lattialle. Jotkojohto siellä veden alla. Tottakai minä tiesin, että vesi ja sähkö yhdessä on hengenvaarallinen coctail. Jälkiviisaana kyllä älysin, että olisi ekana pitänyt katkaista virta pääkatkaisijasta.

Mutta kun ihminen hätääntyy, niin järki katoaa. Siis menin onkimaan sitä jatkojohtoa ylös - ja tietenkin sain melkoisen tärskäyksen. Ihme kyllä selvisin loppujen lopuksi säikähdyksellä. Siinä olisi voinut henki mennä.

Arvatkaa vain, kuinka mieheni haukkui minut, kun kerroin!

• luonnoneläimiä
        EntinenNeiti kirjoitti:

tiellä.

• AutoilevaN
        luonnoneläimiä kirjoitti:

tiellä.

Kyllä tienpäällä näkee monia autoon törmänneitä, ja aivan joka päivä. Ruoka se on joka eläimetkin pistää liikkumaan.
        Oma 'siivous' järjestemä ne siitä tien vierestä sitten korjaa, petolinnut kyllä saa ruokaa hakematta.

• AutoilevaN kirjoitti:

Kyllä tienpäällä näkee monia autoon törmänneitä, ja aivan joka päivä. Ruoka se on joka eläimetkin pistää liikkumaan.
        Oma 'siivous' järjestemä ne siitä tien vierestä sitten korjaa, petolinnut kyllä saa ruokaa hakematta.

Tuossa olen käynyt läpi ruokakaappeja ja sieltä löytyi yhtä ja toista ryyniä vanhalla päiväyksellä, olen kasannut kassiin ja tänään vien ne tuonne metsäpolun reunaan, saavat eläimet syödä.
        Olen aikaisemminkin tehnyt samanlaisen eväskeikan ja parin päivän väästä on aivan maata myöten kaivettu viimeinenkin ruuan murena.

Kesäisin vien sorsille kuivat laivänpalat ja ostan korppuja lisäksi.

• Torvela
        Niihin kyllästynyt kirjoitti:

Pane muutama silakka kuppiin portaillesi, että naapurien kissat saapuvat oravia hätistelemään. Lisäilet vähitellen pari silakkaa kerralla, että kissojen päivystys jatkuu.
        Orava on kiusanhenki, repii ja tuhoaa kaiken. Minä heittelin sen perään kiviä peltikatolle vierimään ja hakkasin kepillä nurkkalaudotukseen, kun oli lämpöeristetyn autotallin villoihin tehnyt pesänsä. Totesimme vasta, kun koko poikue isona tuli räystään alta kurkistelemaan. Sen koommin ei orava ole meillä pesintää harrastanut. On saatu olla 4-5 vuotta sen ilkitöiltä rauhassa. Koikarkotettakin panin sen reiteille.

• Torvela
        AutoilevaN kirjoitti:

Kerran näimme tiellä kaksi korppia jäniksen raadon kimpussa.

• EntinenNeiti kirjoitti:

Oravien takia oli pakko laittaa metalliset hyttysverkot tuuletusikkunoihin, muutoin olisivat jatkuvasti tunkemassa sisälle.

• Torvela kirjoitti:

Kerran näimme tiellä kaksi korppia jäniksen raadon kimpussa.

Harvoin näkee variksen raatoja autoteillä, vaikka ne ovatkin yleisimpiä maanteiden siivoojia.

• Torvela kirjoitti:

Pane muutama silakka kuppiin portaillesi, että naapurien kissat saapuvat oravia hätistelemään. Lisäilet vähitellen pari silakkaa kerralla, että kissojen päivystys jatkuu.
        Orava on kiusanhenki, repii ja tuhoaa kaiken. Minä heittelin sen perään kiviä peltikatolle vierimään ja hakkasin kepillä nurkkalaudotukseen, kun oli lämpöeristetyn autotallin villoihin tehnyt pesänsä. Totesimme vasta, kun koko poikue isona tuli räystään alta kurkistelemaan. Sen koommin ei orava ole meillä pesintää harrastanut. On saatu olla 4-5 vuotta sen ilkitöiltä rauhassa. Koikarkotettakin panin sen reiteille.

Kyllä tässä on mietitty naapurien kanssa, mitä niiden oravien ruuaksi laittaa, vaan pikkulinnut pitäis pitää kaukana...
        Eräs naapurini taistelee nyt lumikon kanssa, se on sellainen kaikkiruokainen varmasti niistä oravista pitää huolen. Lumikolla on terassin alle monta reikää ja liikkui kuin salama, mutten sen verran eläin on tutelias että oli terassipöydällä ollut tutkimassa sillipurkkia, jonka naapurini oli vienyt sinne jostain syystä.

Toivon vaan että se on tehokas en ole nähnyt siitä mitään havaintoja.
        Hän tiesi kertoa että paljon tehokkaampi kissaa ja nyt vain sitten rauhassa odottamaan miten käyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      50
      1683
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1375
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      37
      1249
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      89
      1134
    5. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      159
      1017
    6. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1006
    7. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      198
      974
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      881
    9. 71
      874
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      841
    Aihe