Heippa,
asumme omakotitalossa, jossa on harjakatto ja yläkerta täysin rakentamatta. Ylhäälle mahtuisi kaksi huonetta ja niille alkaisi pian olla tarvetta.
Minkä suuruusluokan kustannuksesta on kyse, jos teettää työn ulkopuolisella? Villat siis ylhäällä paljaana ja rappuset puuttuvat myös. Kyseessä on omatalo, eli puurunkoinen perustalo.
Mitä muuta tarvitaan kuin rakennuslupa? Paikkakuntana on Vantaa.
Kiitos etukäteen vastauksista!
Yläkerran rakentaminen, kuinka ja mitä
7
2880
Vastaukset
- luokka on
10000 - 20000 euroa.
- ni varaa
kymppi till...itse tein sopparin opiskelijoiden kanssa...tulee HIPPASEN edullisemmaks
- Rauno Kangas
...muistaakseni vakiona käyttöullakkoristikot, mutta tarkistaa kannattaa ovatko huonetilamitoituksella (sallittu kuorma tuskin on 150 kg neliölle ja ullakkotilan sivusauvat ei välttämättä ole pystysuorat). Jos olisi niin onnellisesti, että se olisi ihan oikea huonetilavaraus, niin halvimmat mahdolliset neliöt siellä on rakentamista odottamassa. Jos taas ei ole huonetilavaraus ollut suunnitelmissa, niin pikkusen enempi teettää työtä ja maksaa. Asian saa tarkistettua ristikkokuvista - pitäisi löytymän talon papereista.
Rakennuslupa tietystikin tarvitaan ja osaavat tekijät, mutta Vantaallakin rakentaminen useimmiten sallitaan ja oosaavia porukoitakin taas saa - kiitos taantuman.- alkup.
Tämä on ihan uutta mulle. Ristikkokuvat? Onko kuvia, kun meidän tapauksessa ei varmaankaan huonetilavarausta ole tehty. Ainakaan myyjä ei mitään sellaisesta puhunut, ja hän oli itse rakennuttanut talon.
Talon vuosimalli on 1999. - Rauno Kangas
alkup. kirjoitti:
Tämä on ihan uutta mulle. Ristikkokuvat? Onko kuvia, kun meidän tapauksessa ei varmaankaan huonetilavarausta ole tehty. Ainakaan myyjä ei mitään sellaisesta puhunut, ja hän oli itse rakennuttanut talon.
Talon vuosimalli on 1999....antaa asiakkaalle kuvatkin, mutta niiden puuttuessa asiaa voi tiedustella rakennusvalvonnasta (niille on toimitettu aikoinaan yksi sarja, lienevätkö vielä tallessa).
Ensimmäinen selvitys tapahtuu kurkistamalla ullakkotilaan. Jos harjan lähellä sauvat on näin: /\ todennäköisesti ei ole ullakkovarausta ja sauvojen ollessa II on mahdollisesti kyseessä ullakkovaraus. Paremmat kuvat vaikkapa:
http://www.puu10.fi/tarjouspyynto_www.php
(mallissa 2 ullakko onnistuu helposti, 4:ssa huonommin, 1:ssä ollaan jo todellisten haasteiden edessä).
Ristikosta löytyy myös punainen NR-leima, jossa oleva numero paljastaa valmistajan Esimerkiksi edellä mainostettu Puukymppi leimaa NR-105 ja NR-108 - Omatalon oma tuotanto NR22
http://www.inspecta.fi/sfs/sertifikaattihaku/luettelot/rtraport/nr.html
Ja edelleen siinä unaisessa leimassa on ristikkosuunnitelman tunnus (yleensä neljä numeroa väliviiva yksi numero).
Noilla tunnisteilla soitto ristikon valmistajalle ja kysymys, millainen rakenteellinen haaste on - kannattaako ruveta ensinkään.
Tuolleen minä tekisin. - on rakennusviraston
Rauno Kangas kirjoitti:
...antaa asiakkaalle kuvatkin, mutta niiden puuttuessa asiaa voi tiedustella rakennusvalvonnasta (niille on toimitettu aikoinaan yksi sarja, lienevätkö vielä tallessa).
Ensimmäinen selvitys tapahtuu kurkistamalla ullakkotilaan. Jos harjan lähellä sauvat on näin: /\ todennäköisesti ei ole ullakkovarausta ja sauvojen ollessa II on mahdollisesti kyseessä ullakkovaraus. Paremmat kuvat vaikkapa:
http://www.puu10.fi/tarjouspyynto_www.php
(mallissa 2 ullakko onnistuu helposti, 4:ssa huonommin, 1:ssä ollaan jo todellisten haasteiden edessä).
Ristikosta löytyy myös punainen NR-leima, jossa oleva numero paljastaa valmistajan Esimerkiksi edellä mainostettu Puukymppi leimaa NR-105 ja NR-108 - Omatalon oma tuotanto NR22
http://www.inspecta.fi/sfs/sertifikaattihaku/luettelot/rtraport/nr.html
Ja edelleen siinä unaisessa leimassa on ristikkosuunnitelman tunnus (yleensä neljä numeroa väliviiva yksi numero).
Noilla tunnisteilla soitto ristikon valmistajalle ja kysymys, millainen rakenteellinen haaste on - kannattaako ruveta ensinkään.
Tuolleen minä tekisin.arkistossa ainakin lupakuvat ja en ole varma kerätäänkö samaan kansioon myös rakennekuvat, rakentajalla ne on ainakin olleet rakennusaikana.
Nyt paperiversioista vähitellen luovutaan ja lupakuvat arkistoidaan sähköiseen muotoon.
- tarjoa
pullakahvit niin voin ohiajaessani tulla vilkaisemaan. Pyörin päivittäin ympäri Vantaata.
Jos kiinnostaa mailaa yhteystietosi [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383555On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452121Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.211548Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561494- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?49956Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37823