Pitäisi varmaan kysyä mikä joulussa on mukavaa, mutta kun työmatkan varrella oli taas lukemattomia valoletkuja joita en voi sietää, siitä siis tällainen kysymys.
Oma vastaukseni siis on, etten voi sietää valoletkua, en minkään väristä, varsinkaan jos se on ripustettu ihan kieroon.
Mitä inhoat joulussa?
47
660
Vastaukset
- ajatusta, että
kaiken pitäis mennä niin täydellisesti. Kaikkien pitää olla niin onnellisia, ja harmonisia ja säätilankin pitäisi olla tietynlainen, eli sataa isoja lumihiutaleita.
- white_peony
kenties? Tuo säätila oli ihan paras :D
- sininen_sitruuna
... sitä ihmisten hössötystä. Ja sitä kun kaikki on pahalla päällä. :)
Olisi kiva, kun otettaisiin vähän rauhallisemmin. :)- white_peony
pitäis olla niin hauskaa ja leppoisaa, niin tulos on kuitenkin ihan päinvastainen. Se on kyl usein valitettavan totta...
- En.kerro
sitruunaa :)
- Jurppis68
Joulussa hervotonta ylensyömistä, onneks kaapissa odottaa sitä varten pari pottua Unicumia joten ei hätää sen suhteen.
- white_peony
ihan hirveä olo jos oikein syö. Loppupäivä menee sulatellessa.
pauhaavia joulurallatuksia ja velvollisuutta nähdä sellaisia sukulaisia, joita ei välttämättä halua nähdä.
- white_peony
vielä alkaavat jo marraskuussa!
- Papeete1
Kaikkea alkaen siitä valheellisesta uskontohössöstä joka siihen on tumpattu väkisin mukaan. Joulu on talvipäivänseisaus juhla. Sinänsä toi uskishössö sopii mukaan, koska koko kristinuskohan on pelkkää vuodenaikojen ja auringon palvontaa kiertoilmauksin, Aurinko=jeesus jne jne..
Ällöttää vaan noi kiertoilmaukset ja höpinät henkiolennoista. Puhuis reippaasti vaan kuinka syksyllä päivät lyhenee, ja auringon määrä vähenee ja talvipäivnseisauksen jälkeen alkaa taas aurinko nousta jne. Kuinka hyvä aurinko voittaa pahan pimeän yön tuoden lämpöä ja valoa sähköttömille ihmisille (toi uskontohan keksittiin aikana ku keinovaloa ei juurikaan ollut).
Tota auringon uutta tulemista ja sen ennakoimaa kevään lämpöä ja uuden kasvua, mäkin voisin juhlistaa ilomielin.
Sitten ottaa päähän kaupallisuus. Ei ole rauhasta tietoakaan. Sitten kuukauden joulusta stressanneet vanhemmat vetää "vähän" viunalla terästettyä glögiä sun muuta sivistynyttä punkkua juhlan kunniaksi ja alkaa purkaan stressiaan. Poliiseilla riittää töitä.
Koko helkkarin hössötys sen ympärillä ottaa päähän, ja se kun siitä vaahdotaan jo melkein lokakuusta lähtien. Parin hassun päivän takia.
Onneksi se on kohta taas ohi tältä vuodelta, ja onneksi vältyn siltä. Sitten kun lapset on isoja, niin aion joka helkkarin joulu matkustaa jonnekkin tropiikkiin hyvissä ajoin missä ei tota tunneta.- white_peony
lisääntynyt perheväkivaltapiikki aina jouluisin minuakin tympii. On se vaan jotenkin väärin, jos koko juhlan luonnetta kohtaan.
- random_N
Musta on uskomatonta, että jotkut uskovaiset ei myönnä juhlaperinteiden taustoja, vaikka on ihan päivänselvää että nykyään kirstilliseksi mielletyt juhlat on lähes kaikki ammoisista ajoista asti erityisinä pidettyjä ajankohtia, jotka vaan on "vallattu".
Ihminen on ihan jestaksen kauan noteerannut just seisaus- ja tasauspäivät ja sadonkorjuujuhlaa on vietetty varmaan niin kauan kuin on useampaa lajia viljelty jne.
Esimerkiksi kun yhden ruotsinkurssin tekstinä oli joulun historiaa, siis ne pakanaosiot, niin jo tuli kiukkuista palautetta parista kodista. Härregyd, keksisivät originelleja kemuja niin ei tarvitsisi moisesta hätkähtää. - Papeete1
white_peony kirjoitti:
lisääntynyt perheväkivaltapiikki aina jouluisin minuakin tympii. On se vaan jotenkin väärin, jos koko juhlan luonnetta kohtaan.
Ja sen tekee alkoholi. Se kun on aina pakko ottaa mukaan kuvioihin, niin noin siinä sitten käy. Ihmiset vaan huijaa itteään ja selittelee että kuuluuhan nyt sivistynyt ruokapaukku ottaa.. oho, lipes vähän käsistä..
Tuskin kukaan sitä viinalastia alkosta hakee silä periaatteella, että vedänpä pään täyteen, ja alanpa purkaan paineitani perheväkivallan muodossa. Tai aika harva.
Kyllä ne on kaikki siellä viinakaupan jonossa sädekehä pään päällä selittelemässä kuinka pitää hakea vähän jotta voi hienostuneesti sitten juoda. Vähän. Mikä sitten lipeää valitettavan monilla tunnetuin seurauksin.
Jokaisen ihmisen pitäisi tajua jättää ne sivistyneet ruokajuomatkin sinne alkoon joulun ajaksi, jotta noilta "oho, kävi taas vahinko" jutuilta vältyttäisiin.
Niin ja lahjanantajat!! Älkää koskaan ostako mitään alkoholipitoista lahjaksi kenellekkään sellaiselle jolla on lapsia. Ne kiskoo sen samantien jouluna niiden sivistyneitten ruokajuomien päälle. Tunnetuin seurauksin.
Itse en antanut miehen ikinä juoda mitään alkoholipitoista jouluna. Sanoin ettei sen juominen ole sivistynyttä ikinä nähnykkään, ja se voi ryypätä miltei mikä päivä hyvänsä muina aikoina mutta ei tosiaan jouluna. Joulu on lasten juhla eikä siihen alkoholi kuulu, jos nitä lapsia on yksikään paikalla. Ilman lapsia saa aikuiset tietenkin kiskoa ittensä vaikka pöydän alle tai tappaa toisensa, se ei mua hetkauta, - white_peony
Papeete1 kirjoitti:
Ja sen tekee alkoholi. Se kun on aina pakko ottaa mukaan kuvioihin, niin noin siinä sitten käy. Ihmiset vaan huijaa itteään ja selittelee että kuuluuhan nyt sivistynyt ruokapaukku ottaa.. oho, lipes vähän käsistä..
Tuskin kukaan sitä viinalastia alkosta hakee silä periaatteella, että vedänpä pään täyteen, ja alanpa purkaan paineitani perheväkivallan muodossa. Tai aika harva.
Kyllä ne on kaikki siellä viinakaupan jonossa sädekehä pään päällä selittelemässä kuinka pitää hakea vähän jotta voi hienostuneesti sitten juoda. Vähän. Mikä sitten lipeää valitettavan monilla tunnetuin seurauksin.
Jokaisen ihmisen pitäisi tajua jättää ne sivistyneet ruokajuomatkin sinne alkoon joulun ajaksi, jotta noilta "oho, kävi taas vahinko" jutuilta vältyttäisiin.
Niin ja lahjanantajat!! Älkää koskaan ostako mitään alkoholipitoista lahjaksi kenellekkään sellaiselle jolla on lapsia. Ne kiskoo sen samantien jouluna niiden sivistyneitten ruokajuomien päälle. Tunnetuin seurauksin.
Itse en antanut miehen ikinä juoda mitään alkoholipitoista jouluna. Sanoin ettei sen juominen ole sivistynyttä ikinä nähnykkään, ja se voi ryypätä miltei mikä päivä hyvänsä muina aikoina mutta ei tosiaan jouluna. Joulu on lasten juhla eikä siihen alkoholi kuulu, jos nitä lapsia on yksikään paikalla. Ilman lapsia saa aikuiset tietenkin kiskoa ittensä vaikka pöydän alle tai tappaa toisensa, se ei mua hetkauta,aikuiset pitäisivät mielessä, että lasten juhlahan se on. Ryypätä ehtii myöhemminkin.
- Papeete1
random_N kirjoitti:
Musta on uskomatonta, että jotkut uskovaiset ei myönnä juhlaperinteiden taustoja, vaikka on ihan päivänselvää että nykyään kirstilliseksi mielletyt juhlat on lähes kaikki ammoisista ajoista asti erityisinä pidettyjä ajankohtia, jotka vaan on "vallattu".
Ihminen on ihan jestaksen kauan noteerannut just seisaus- ja tasauspäivät ja sadonkorjuujuhlaa on vietetty varmaan niin kauan kuin on useampaa lajia viljelty jne.
Esimerkiksi kun yhden ruotsinkurssin tekstinä oli joulun historiaa, siis ne pakanaosiot, niin jo tuli kiukkuista palautetta parista kodista. Härregyd, keksisivät originelleja kemuja niin ei tarvitsisi moisesta hätkähtää.Ja kun sitä ei voi enää edes tiedon vähyyden saamisen piikkiin pistää. Kyllä toi, että kristityt sijoitti oman jumalansa ja sen juhlimiset vanhojen paikoille, on hyvin tiedossa. Halutaan vaan ummistaa silmät. Niinhän se on, että kukaan ei ole niin sokea kuin tyyppi, joka ei halua nähdä.
Just kattelin dokkaria ikivanhoista puista. Muinoin porukka palvoi ties mitä metsänjumalia niiden alla. Noh, kun kristinusko levisi, niin papit pisti joko puut sileeksi tai rakensi omat kirkot/alttarit yms niiden juureen palvottavaksi. Nyt sitten metsän hengen sijaan siellä palvotaan jotain neitsyt mariaa, eikä kukaan muista tai välitä ettei se ollut alkuperäinen juttu.
Että silleen.. tuotakin kun oikein ajatuksella miettii, niin huomaa ettei siinäkään kukaan jumala tai jeesus mitään tehnyt. Ihan ihmisten omia tekosia nekin on. Sillä sitten vuosisatojen saatossa saatiin käännytettyä ne palvomista haluavat palvoon juuri tuota jumalaa.
Osoittaa jälleen kerran mun mielestä oikein hyvin sen ettei jumalia ole olemassakaaan vaan kaikki on ihmisten itse tekemiä juttuja pikku hiljaa ja monella eri suunnalla. Nykyäänhän tuo ruokkiikin jo itse itseään. Huijausta tyynni.
- Aikuisille varsinkin
Voi, niitä on niin montakin asiaa, mitä inhoan.
Mistä aloittaisi... hmm..
Kauheet pinot mainoksia postiluukusta. Ei voi oikein laittaa Ei Mainoksia - kylttiä, kun ne ilmaiset sanomalehdet on niin kivoja.
Kaupoissa on tungosta ja sitten se Kulkuset-tyylinen musiikki pauhaa kaikkialla.
Eritoten kaikki lahjahässäkkä ärsyttää. Ei voi olla ostamatta jotain kohteliaisuussyistä, eikä voi kieltäytyä vastaanottamasta turhanpäiväisiä lahjojakaan. Yleensä lahjojen takia juokseminen kaupoissa on todella vastenmielistä.
Turhan ruuan ostaminen on järjetöntäkin. Mutta kun se perinne... pah! Olis ehkä mukavaa syödä ihan tavallista ruokaa joulunakin.
Näille voisi itsekin tehdä jotain, mutta kyllähän perhe pitää huolen, että pitää stressata, siivota ja ostaa sitä sun tätä kauheella kiireellä.
Joku jo kertoikin, että pitäisi muka sataa lunta, että saisi oikean fiiliksen. Sellanen vaatiminen ärsyttää myös mua.
Joulussa on toki mukavaa yhdessä olo ja hartaat laulut, kynttilät ja tuoksut jne...- white_peony
15 samanlaista suklaarasiaa, varsinkin, kun en edes pidä konvehdeista :D
- Aikuisille varsinkin
white_peony kirjoitti:
15 samanlaista suklaarasiaa, varsinkin, kun en edes pidä konvehdeista :D
Nyt osuit kyllä naulan kantaan! Jos ei kertakaikkiaan pidä konvehdeista, saatika suklaasta, niin silti niitähän paketeista usein löytyy!
Jos totta puhutaan, nnemmin vaikka kynttilänpätkä, vaikka vähän käytettykin, heh! - white_peony
Aikuisille varsinkin kirjoitti:
Nyt osuit kyllä naulan kantaan! Jos ei kertakaikkiaan pidä konvehdeista, saatika suklaasta, niin silti niitähän paketeista usein löytyy!
Jos totta puhutaan, nnemmin vaikka kynttilänpätkä, vaikka vähän käytettykin, heh!valoa ja lämpöä ympärilleen... Tunnustan salaisuuden jos lupaat ettet kerro. Olen joskus joutunut maaliskuussa laittaa konvehtirasioita avaamattomina roskiin. Kun kukaan ei pidä niistä, ja kaapit niitä tursuaa...
- Aikuisille varsinkin
white_peony kirjoitti:
valoa ja lämpöä ympärilleen... Tunnustan salaisuuden jos lupaat ettet kerro. Olen joskus joutunut maaliskuussa laittaa konvehtirasioita avaamattomina roskiin. Kun kukaan ei pidä niistä, ja kaapit niitä tursuaa...
Entäs, jos pistäisi ensi vuonna ne paketteihin, heh!
Itsellä käynyt vähän samaa. Tosin ne on tainneet olla jo homeessakin tai jotain, kun kesällä sitten heittelee niitä pois. Ois ollut mukavampi lahjoittaa jollekin. - white_peony
Aikuisille varsinkin kirjoitti:
Entäs, jos pistäisi ensi vuonna ne paketteihin, heh!
Itsellä käynyt vähän samaa. Tosin ne on tainneet olla jo homeessakin tai jotain, kun kesällä sitten heittelee niitä pois. Ois ollut mukavampi lahjoittaa jollekin.miettiny kenelle ne antais, mut kun taitaa olla kaikilla vähän samanlainen tilanne. Namuja pursuaa korvistakin.
Valoletkuja, kiirettä, hälyä, meteliä, valoja, joululauluja, "jouluhartauksia". Haltialassakin oli joku helvetin eläinten joulurauhan julistus. Navetassa esitettiin tunnin välein evankeliumia, papit ja kersat rääkyi ja koko paikka oli täynnä ihmisiä ja autoja. Eläinparat varmaan luuli maailmanlopun koittaneen.
- white_peony
eläinparkojen joulurauhasta...
- random_N
Syyllisyydestä ja/tai syyllistämisestä en pidä. Onneksi se on vähenemään päin.
Mutta aina on niin että joku syyllistävät tai yrittävät sitä, MIKSI et tule, ETKÖ pääsisi kumminkin tai sitten halutaan apua esimerkiksi kyydin muodossa ja vaikka sun mitä.
Ja minä kun tykkään hamstrata ruokaa ja lukemista ja sitten saa luokseni kurvata keitä huvittaa. En koskaan suutu tai kummastele jos jotakuta ei huvita, minusta on enemmän kuin luonnollista että itse kukin tykkää jumittaa lempituolissaan lempioloasussaan ja mussuttaa suklaata ja suolaisia vuorotellen. Siksikin on vähän ihmeellistä että aina riittää pultinottajia.
Mut se on kai semmosta naisten elämää se.- white_peony
varsinkin jos paikkoja joissa pitäisi olla yhtä aikaa on 4, ja joskus vaan tahtoisi olla kotona!
- random_N
white_peony kirjoitti:
varsinkin jos paikkoja joissa pitäisi olla yhtä aikaa on 4, ja joskus vaan tahtoisi olla kotona!
Joo jos miellyttämään alkaisi niin pyhät menisi maanteillä ja vaan pikapistoja joulupöytiin.
Mieluummin kunnon kirja ja linnoittautuminen kotiin :) - white_peony
random_N kirjoitti:
Joo jos miellyttämään alkaisi niin pyhät menisi maanteillä ja vaan pikapistoja joulupöytiin.
Mieluummin kunnon kirja ja linnoittautuminen kotiin :)harkitsen joka joulu sukuni kutsumista meille, että saisin vaan olla kotona. Ruoanlaittamisen raskaus vie aina voiton, eli laiskuus voittaa ja niin taas lähdetään valmiiden joulupatojen ääreen.
- uk-ko
en inhoa siinä mitään?
Annan noi valoletkutkin anteeksi lähimmäisilleni: kauneuden kaipuu ei takaa hyvää makua, mutta on ne järkyt letkuvirityksetkin silti viestejä kauneuden kaipuusta. Ehkä?- white_peony
häpeämään jaloudellasi :D
- uk-ko
white_peony kirjoitti:
häpeämään jaloudellasi :D
Joulun aika jalontaa mun kyynisen sielun, kun mulla on itekseni siihen aikaa ja varaa :-)
"
On jouluyö, sen hiljaisuutta
yksin kuuntelen,
ja sanaton on sydämeni kieli
Vain tähdet öistä avaruutta
pukee loistaen ja ikuisuutta kaipaa avoin mieli
" - white_peony
uk-ko kirjoitti:
Joulun aika jalontaa mun kyynisen sielun, kun mulla on itekseni siihen aikaa ja varaa :-)
"
On jouluyö, sen hiljaisuutta
yksin kuuntelen,
ja sanaton on sydämeni kieli
Vain tähdet öistä avaruutta
pukee loistaen ja ikuisuutta kaipaa avoin mieli
"sen rikkaus.
kattilat täynnä puuroo.
No siis, joulu ei herätä mussa mitään inhon tunteita. Joitakin asioita voisin haluta välttää tekemästä itsekkyyteni nimissä, eli joulusiivot, jouluvalojen laitot ja lahjojen ostamiset sun muut muistamiset, mut se positiivinen puoli, eli yhdessäolo hakkaa niin 6-0 kaiken itsekkyyden, että en mä nää joulussa huonoja puolia.
Se, että akat näkee tyylittömiä jouluvaloja sun muita joka puolella, ni sehän ny kuuluu teidän perusluonteeseen. Joku asia asia on jonkun naisen mielestä mautonta ja jonkun toisen naisen mielestä joku toinen asia on liian laimeeta.- white_peony
myös mieheni inhoaa noita mainitsemiasi asioita, mutta ei vahingossakaan sano ääneen...
white_peony kirjoitti:
myös mieheni inhoaa noita mainitsemiasi asioita, mutta ei vahingossakaan sano ääneen...
että se ei niin piittaa koko asiasta. Se on vähä niinku aivan sama, kuhan vaan omassa kodissa on asiat niinku niiden pitää olla.
Naiset haluaa niin uskoa, että niiden miehet on yhtä monimutkaisia kuin ne itsekin ovat. Ja miehet tietty ruokkii tätä mielikuvaa myöntelemällä, vaikka asialla ei ole mitään merkitystä miehelle itselleen.- white_peony
relaxed_eyes kirjoitti:
että se ei niin piittaa koko asiasta. Se on vähä niinku aivan sama, kuhan vaan omassa kodissa on asiat niinku niiden pitää olla.
Naiset haluaa niin uskoa, että niiden miehet on yhtä monimutkaisia kuin ne itsekin ovat. Ja miehet tietty ruokkii tätä mielikuvaa myöntelemällä, vaikka asialla ei ole mitään merkitystä miehelle itselleen.kuvittelin että se vilkuili mua pahasti kun komensin ripustamaan jouluvalot 2 kertaa uudestaan, kun ne ei mulle kelvanneet :D
white_peony kirjoitti:
kuvittelin että se vilkuili mua pahasti kun komensin ripustamaan jouluvalot 2 kertaa uudestaan, kun ne ei mulle kelvanneet :D
tuskin kuvittelit. Ei se ole sattumaa, että naiset on sihteereitä ja miehet johtajia. Miehet on niin suurpiirteisiä verrattuna naisten pikkutarkkuuteen.
Eli, sanotaan, että tietyissä rajoissa oma koti on sellanen kuin sen pitää ollakin. Vaikka niiden jouluvalojen suhteen. Ei se ny aina niin nokonnuukaa ole.
Hauskaa päivänjatkoa!- white_peony
relaxed_eyes kirjoitti:
tuskin kuvittelit. Ei se ole sattumaa, että naiset on sihteereitä ja miehet johtajia. Miehet on niin suurpiirteisiä verrattuna naisten pikkutarkkuuteen.
Eli, sanotaan, että tietyissä rajoissa oma koti on sellanen kuin sen pitää ollakin. Vaikka niiden jouluvalojen suhteen. Ei se ny aina niin nokonnuukaa ole.
Hauskaa päivänjatkoa!sinulle!
- KoppavaHoro
kun onnistun aina kehittämään sen stressinpoikasen, vaikka nytkään ei oikeasti olisi mitään syytä.
Harmittaa vaan, kun en saanut sitä lahjaa 13-vuotiaalle dogsitterilleni. Jotain mä sille haluan antaa, kun rahaa ei ota (tai siis ei saa ottaa) vastaan. Pitää vissiin lähteä junalla Stockalle.
Muuten minusta on mukava puuhastella joulua. Läheisille lapsille on annettu pienet paketit ja läheisille aikuisille olen vääntänyt punasipulihilloa, marinoituja valkosipuleita ja suklaatryffeleitä. Täällä tosin oli niitä suklaanvihaajia, nyt alkoi arveluttaa, että viitsinkö antaa niitä tryffeleitä ollenkaan kenellekään. :(
Valoletkut ärsyttivät joskus muinoin, mutta eivät enää, koiralenkeillä hihittelen kaikenmaailman mauttomille virityksille ja ihastelen hienosti valotettuja pihoja.
Ihmisillä on niin eri makuja.
Joku varmaan inhoaisi minun ikkunapipareitani, mutta onneksi asun sen verran korkealla, etteivät pääse häiritsemään viattomia ohikulkijoita.- white_peony
naisten vaiva tuo stressaaminen. Kun tahtois muistaa kaikkia ihania ihmisiä.
En satsaa jouluun ajallisesti tai taloudellisesti juuri yhtään. Ja poden huonoa omaatuntoa kun olen niin huono jouluihminen. Järjellä tiedän ettei mun tarvitsisi tehdä sitäkään vähää mitä nyt joulun eteen teen, mutta silti on jotenkin puolustuskannalla oleva olo. "Että perkele pitäkää jouluhärdellinne, en osallistu vaikka sanoisitte mitä!"
Tuntuu että että jään selityksen velkaa jos joku kysyy olenko tehnyt joulusiivouksen. En ole enkä aio tehdä. Tai olenko leiponut pipareita. En ole leiponut ja saa nähdä tuleeko leivottua ollenkaan. Tai olenko ostanut joululahjat. En ole enkä osta. En lähetä myöskään joulukortteja.
Työpaikan pikkujouluja inhoan myös; pimeä, synkkä ja kamalan stressaava ja kiireinen aika vuodesta, ja sitten täytyisi vielä vetää kännit ja pitää pakkohauskaa työpaikalla. Nähdä miten känniset äijät strippaa ja käyttätyy huonosti. Kärsiä krapulaa ja ottaa vastaan äijien noloja anteeksipyyntöjä seuraavana maanataina. Ja jos tästä "huvista" kieltäytyy, pitää taas selitellä ja puolustella. ´
Hyvää joulussa on perunalaatikko ja joulukuusi. Joulurauhan julistus ja Lumiukko.- white_peony
hattua, että uskallat tehdä omat valintasi. Syyttä podet sitä huonoa omaatuntoa, valinnanvapaus.
- vili
turhempaa juhlaa ei ole.
en vastaa puhelimeen, jos sukulaiset soittelee. lähden jätkien kanssa ryyppäämään jo päivää aikaisemmin ja vietän joulun sellaises kunnossa ettei kukaan halua katsella meikäläistä
on hienoa mennä stadiin tsekkailemaan ihmisten ahdistusta...kun eukko vie tungoksessa darrasta äijäänsä. kaikilla on pinna kireellä ja maailma on hektistä.
on kiire, kiire ja kaikkea pitää ostaa/tehdä ja toteuttaa. ja minkä takia, ei minkään. koomisinta on...alennusmyynnit alkaa seuraavalla viikolla!!
mammat sekoo päästään näinä aikoina. jos helpolla haluaa päästä, niin pysyy naisista kaukana- white_peony
sinä varmaan osaat arvostaa sitten joulusta aiheutuvia vapaapäiviä :D
- Michiko_
Menee pian dieetti pilalle :-( No, mies voi syödä kaikki makeiset, kun sillä ei ole taipumusta painonnousuun.
on yks mauttomimmista sisustuselementeistä mitä on keksitty :)Niiden käytöstä tulee sellanen huorabaarimeininki mieleen. Mut mä en käytä minkäännäkösiä jouluvaloja niin omassa joulunvietossa tökkii rahanmeno. Ei muuta.
- scale
Amerikkalaistyylistä värivalojen loistoa.
Muuten olen jouluihminen, koska lapset tykkää siitä ja niille pitää nyt järkkäillä niitä jouluja, joita ne sitten voivat vanhempana haikailla.
Ei havuja, vaan lunta perkele! - gek-ko
se letku.
Minä vihaan koko helkkarin joulua niin paljon, etten pysty erittelemään. Vituttaa kun telkkarista ei tule mitään ja pitää aina haalia jokin dvd-boksi. Suklaat kyllä syön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202222Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742163Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä332016Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471406- 741356
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56822Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8761- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734