Kuinka saada hiukset kasvamaan?

---

Kuinka saan hiukseni kasvamaan mahdollisimman nopeasti, kun tuntuu että ei kasva enää tästä olkapäiden kohdalta ollenkaan pidemmäksi? Auttaako esimerkiksi hiusten ohentaminen mitään, koska latvojen lyhentäminen ei tunnu paljoa auttavan asiaa.

233

47045

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoi....

      Hiusten kasvunopeus on hyvin yksilöllistä ja riippuvainen geeniperimästä. Hius kasvaa - sentin kuukaudessa, yhden karvan elinikä vaihtelee jopa vain parista vuodesta kahdeksaankin vuoteen, keskiarvona puhutaan n.4:n vuoden kasvusta. Jos siis hiuksesi kasvuikä on esim. 3 vuotta, ja kasvunopeus n.1cm/kk, tukan kokonaispituus tulisi olemaan 32cm, jota pidemmäksi se ei ikinä kasva.
      Jos siis olet terve, syöt normaalisti ym. et voi hiusten kasvuun vaikuttaa mitenkään. Tilanne on tietenkin toinen, jos hiustenkasvu on häiriintynyt esim. lääkkeiden käytön vuoksi, androgeenisistä syistä tms.

      • pa-ka

        hiukset kasvaa n 1-2 cm kk ja jos et leikkaa joka kk kyllä kasvaa pitemmäksi.Anoppi kasvatti 60-vuotiaana hiukset persuksiin asti.Meillä on kaikki pitkähiuksisia molempien suvun puolelta.
        Geenestä se on kiinni miten pitkät ja paksut hiukset saat kasvatettua.Liian pitkät hiukset ei ole edes kauniit.Minä leikkasin puoleen selkään asti
        ja on paljon helppohoitosemmat ja kuivuuvatkin joskus...


      • #bogi#
        pa-ka kirjoitti:

        hiukset kasvaa n 1-2 cm kk ja jos et leikkaa joka kk kyllä kasvaa pitemmäksi.Anoppi kasvatti 60-vuotiaana hiukset persuksiin asti.Meillä on kaikki pitkähiuksisia molempien suvun puolelta.
        Geenestä se on kiinni miten pitkät ja paksut hiukset saat kasvatettua.Liian pitkät hiukset ei ole edes kauniit.Minä leikkasin puoleen selkään asti
        ja on paljon helppohoitosemmat ja kuivuuvatkin joskus...

        Ja kaikillahan on "tietty raja" mihin asti hiukset kasvaa. Eli voipi ola ettei sinun hiukset tuosta enää kasva. Tai sitten kasvaa. Parilla kaverilla ei kasva edes olkapäille asti. Sekin on yksilöllistä.


      • .......
        #bogi# kirjoitti:

        Ja kaikillahan on "tietty raja" mihin asti hiukset kasvaa. Eli voipi ola ettei sinun hiukset tuosta enää kasva. Tai sitten kasvaa. Parilla kaverilla ei kasva edes olkapäille asti. Sekin on yksilöllistä.

        Ensimmäisessä vastauksessa oli täysin oikeaa tietoa juuri tuon osalta minkälainen on yhden hiuksen elämä. Ei se yksi hius kasva siellä päässä kymmeniä vuosia vaikka niin luullaan sillä on juuri se kasvuaika jonka se kasvaa ja sitten se putoaa pois.
        Tuossa välillä sillä hiuksella on siis erilaisia vaiheita vielä kuten lepovaihe ym. Mutta niistä ei tarvitse tietää.
        Voi siis hyvinkin olla, että hiuksesi ei kasva pidemmiksi vaikka tekisit mitä.


      • toisilla kasvaa toisilla ei
        ....... kirjoitti:

        Ensimmäisessä vastauksessa oli täysin oikeaa tietoa juuri tuon osalta minkälainen on yhden hiuksen elämä. Ei se yksi hius kasva siellä päässä kymmeniä vuosia vaikka niin luullaan sillä on juuri se kasvuaika jonka se kasvaa ja sitten se putoaa pois.
        Tuossa välillä sillä hiuksella on siis erilaisia vaiheita vielä kuten lepovaihe ym. Mutta niistä ei tarvitse tietää.
        Voi siis hyvinkin olla, että hiuksesi ei kasva pidemmiksi vaikka tekisit mitä.

        No kerropas miten noin vanha mummeli sai pitkät hiukset? Ja eikä ole todellakaan ottanu mitään hiustenpidennystä :D Leikkasin hänen hiukset n 2 vuotta sitten (tasoitin)Toisilla karvaa kasvaa toisilla ei, koko suvulla sama hommeli.Aina saa olla leikkaamas ja ohentamassa.Siks minua vähän huvittaa nämä pidennystenottajat :) No kuitenkin ymmärrän jos on rahaa ja haluaa välttämättä pitkät hiukset mutta en ikinä itte maksasi jostain luonnonvarasta joka kasvaa kokoajan.:)


      • näin se on
        toisilla kasvaa toisilla ei kirjoitti:

        No kerropas miten noin vanha mummeli sai pitkät hiukset? Ja eikä ole todellakaan ottanu mitään hiustenpidennystä :D Leikkasin hänen hiukset n 2 vuotta sitten (tasoitin)Toisilla karvaa kasvaa toisilla ei, koko suvulla sama hommeli.Aina saa olla leikkaamas ja ohentamassa.Siks minua vähän huvittaa nämä pidennystenottajat :) No kuitenkin ymmärrän jos on rahaa ja haluaa välttämättä pitkät hiukset mutta en ikinä itte maksasi jostain luonnonvarasta joka kasvaa kokoajan.:)

        tukka joko kasvaa tai sitten ei.

        Yks mikä minua huvittaa on se miten innolla niitä ohennussaksia pitäisi käyttää jos nyt niitä hiuksia sitten on......


      • kärsimätön

        mitenhän saada hiusten kasvu normaaliks, aiemmin kasvo super nopeesti ja tuli terveet ja paksut mut jouduin syömään yli vuos sitten vahvoja lääkkeitä suuria määriä ja nyt ei hiukset kasva yhtään.. mikä auttais?


      • Medium...

        Miten se miinus sentin kasvaa :D. No, voihan se lahota latvoista....

        Hiuksen kasvuun ja terveyteen vaikuttavat monet muutkin asiat, kuten käsittelyt, pesu, hoito jne.

        Luulen, että puheet hiusten kolmen vuoden iästä ovat vain keskimääriä tippuvista hiuksista. Itsellänikin lähtee eniten 10-30cm hiuksia, joten siitähän voisi määritellä, että hiukseni kasvavat vain noin hartioille. Eikö?


      • ....

        Jos oikealla laskutoimituksella vähennetään sentti. Sehän on kuin hiukset olisivat vetäneet sentin takaisin päänahkaan :D. Eikö se pitäisi olla nolla, jos ei ole kasvua ollenkaan. Harvallapa näin on. Latvat tosin voivat lyhentyä, koska kuluvat.


      • doudou
        Medium... kirjoitti:

        Miten se miinus sentin kasvaa :D. No, voihan se lahota latvoista....

        Hiuksen kasvuun ja terveyteen vaikuttavat monet muutkin asiat, kuten käsittelyt, pesu, hoito jne.

        Luulen, että puheet hiusten kolmen vuoden iästä ovat vain keskimääriä tippuvista hiuksista. Itsellänikin lähtee eniten 10-30cm hiuksia, joten siitähän voisi määritellä, että hiukseni kasvavat vain noin hartioille. Eikö?

        /- 1 cm meinaa sitä että joko enemmän kuin sentin tai vähemmän esim vaiks 5 mm. eli puol senttii


      • väärinkirjoitus
        doudou kirjoitti:

        /- 1 cm meinaa sitä että joko enemmän kuin sentin tai vähemmän esim vaiks 5 mm. eli puol senttii

        no toihan on ihan helvetin typerästi ilmotettu kun /- 1cm voi ton mukaan olla joko 1mm tai 100cm.


      • hiusexpertti
        väärinkirjoitus kirjoitti:

        no toihan on ihan helvetin typerästi ilmotettu kun /- 1cm voi ton mukaan olla joko 1mm tai 100cm.

        ensinnäki jos haluu pitkät hiukset pitää hoitaa niitä kuten harjata niita kammalla ei harjalla koska hiukset katkeavat helposti ja vaurioituvat siten. tämä saataa kuulostaa tyhmältä mutta yksi keino on hiero päänahkaasi 2 kertaa päivässä ei suihkussa vaan silloin kun hiuksesi ovat kuivat ja kampaat ne sen jälkeen. sitten yksi keino on että syöt proteiinia paljon ja nukut hyvin niinkuin siinä jossain mainoksessa sanotaan hyvän olon tuntee hiuksissaan asti. ja jos nämä ei auta niin meikä ei osaa enää auttaa=(


      • Ihmettelijä.........
        toisilla kasvaa toisilla ei kirjoitti:

        No kerropas miten noin vanha mummeli sai pitkät hiukset? Ja eikä ole todellakaan ottanu mitään hiustenpidennystä :D Leikkasin hänen hiukset n 2 vuotta sitten (tasoitin)Toisilla karvaa kasvaa toisilla ei, koko suvulla sama hommeli.Aina saa olla leikkaamas ja ohentamassa.Siks minua vähän huvittaa nämä pidennystenottajat :) No kuitenkin ymmärrän jos on rahaa ja haluaa välttämättä pitkät hiukset mutta en ikinä itte maksasi jostain luonnonvarasta joka kasvaa kokoajan.:)

        Voi että mua ärsyttää ihmiset, jotka lesoilevat jollain geeneistä (ei siis omasta ansiosta) johtuvasta fyysisestä asiasta:
        "Toisilla karvaa kasvaa toisilla ei, koko suvulla sama hommeli.Aina saa olla leikkaamas ja ohentamassa.Siks minua vähän huvittaa nämä pidennystenottajat :) No kuitenkin ymmärrän jos on rahaa ja haluaa välttämättä pitkät hiukset mutta en ikinä itte maksasi jostain luonnonvarasta joka kasvaa kokoajan.:) "
        "Siis mä en liho, vaikka söisin mitä"
        "Molemmilla kerroilla olen tullut ekalla yrittämällä raskaaksi. Laatuaineet"
        "Kyllä ruskeat silmät ovat kauneimmat. Onneksi minulla on"

        Paraneeko teidän itsetuntonne jotenkin siitä, että teette numeron jostain perimästänne hyvästä ominaisuudesta?


      • tri.smile
        Ihmettelijä......... kirjoitti:

        Voi että mua ärsyttää ihmiset, jotka lesoilevat jollain geeneistä (ei siis omasta ansiosta) johtuvasta fyysisestä asiasta:
        "Toisilla karvaa kasvaa toisilla ei, koko suvulla sama hommeli.Aina saa olla leikkaamas ja ohentamassa.Siks minua vähän huvittaa nämä pidennystenottajat :) No kuitenkin ymmärrän jos on rahaa ja haluaa välttämättä pitkät hiukset mutta en ikinä itte maksasi jostain luonnonvarasta joka kasvaa kokoajan.:) "
        "Siis mä en liho, vaikka söisin mitä"
        "Molemmilla kerroilla olen tullut ekalla yrittämällä raskaaksi. Laatuaineet"
        "Kyllä ruskeat silmät ovat kauneimmat. Onneksi minulla on"

        Paraneeko teidän itsetuntonne jotenkin siitä, että teette numeron jostain perimästänne hyvästä ominaisuudesta?

        Samaa mieltä. Huvittavinta oli kuitenkin se, että jollei varsinaisesta sukurutsauksesta ollut kyse, niin tämä super-hiusten-kasvattaja-anoppi ei ole kys. kirjoittajalle verisukua. Eli ei yhteistä geenipoolia.

        Melkoista hassuttelua täällä palstalla muutenkin, kaikenlaista nollatutkimusta ja mutu-juttua.


      • kyllästynyt12346

        Mulla taas oli 13-vuotiaana hiukset rintojen yli, mutta leikkasin ne alle olkapäille. Nyt ne on ollut saman pituset 3 vuotta, toki oon välissä leikannu tyvet, mutta tuntuu ettei ne vaan pysty kasvamaan enempää! Nyt helmikuussa ne vähän yli olkapäiden, viime kesänä vähän alle olkapäiden ja leikkasin tyvet siinä välissä kerran.

        Tietääkö kukaan onko mahdollista että hiusten kasvu hidastuu jo 16-vuotiaana, enkä saa koskaan hiuksia entisiin mittoihin? Ja kasvunopeuskan on just se niukka 1cm/kk.


      • jaa-a

        minun mielestä hiukset kasvaa normaalisti omaan mittaansa (joka on yksilöllistä) ja kun on siiinä pituudessa kasvu HIDASTUU ei lopu. mutta en ole varma


      • hohhoijaa
        Medium... kirjoitti:

        Miten se miinus sentin kasvaa :D. No, voihan se lahota latvoista....

        Hiuksen kasvuun ja terveyteen vaikuttavat monet muutkin asiat, kuten käsittelyt, pesu, hoito jne.

        Luulen, että puheet hiusten kolmen vuoden iästä ovat vain keskimääriä tippuvista hiuksista. Itsellänikin lähtee eniten 10-30cm hiuksia, joten siitähän voisi määritellä, että hiukseni kasvavat vain noin hartioille. Eikö?

        no tarkotti kyllä kirjoittaja sillä -sentillä sitä että noin sentin tai vajaa.. :DD


      • ....... kirjoitti:

        Ensimmäisessä vastauksessa oli täysin oikeaa tietoa juuri tuon osalta minkälainen on yhden hiuksen elämä. Ei se yksi hius kasva siellä päässä kymmeniä vuosia vaikka niin luullaan sillä on juuri se kasvuaika jonka se kasvaa ja sitten se putoaa pois.
        Tuossa välillä sillä hiuksella on siis erilaisia vaiheita vielä kuten lepovaihe ym. Mutta niistä ei tarvitse tietää.
        Voi siis hyvinkin olla, että hiuksesi ei kasva pidemmiksi vaikka tekisit mitä.

        Terveellisesti kun syöt niin pitäisi tepsiä!


      • <3
        hiusexpertti kirjoitti:

        ensinnäki jos haluu pitkät hiukset pitää hoitaa niitä kuten harjata niita kammalla ei harjalla koska hiukset katkeavat helposti ja vaurioituvat siten. tämä saataa kuulostaa tyhmältä mutta yksi keino on hiero päänahkaasi 2 kertaa päivässä ei suihkussa vaan silloin kun hiuksesi ovat kuivat ja kampaat ne sen jälkeen. sitten yksi keino on että syöt proteiinia paljon ja nukut hyvin niinkuin siinä jossain mainoksessa sanotaan hyvän olon tuntee hiuksissaan asti. ja jos nämä ei auta niin meikä ei osaa enää auttaa=(

        Hiukset kasvaa myös nopeammin jos kastelee niitä kylmällä vedel :) mul on tepsiny :))


      • 11 16
        pa-ka kirjoitti:

        hiukset kasvaa n 1-2 cm kk ja jos et leikkaa joka kk kyllä kasvaa pitemmäksi.Anoppi kasvatti 60-vuotiaana hiukset persuksiin asti.Meillä on kaikki pitkähiuksisia molempien suvun puolelta.
        Geenestä se on kiinni miten pitkät ja paksut hiukset saat kasvatettua.Liian pitkät hiukset ei ole edes kauniit.Minä leikkasin puoleen selkään asti
        ja on paljon helppohoitosemmat ja kuivuuvatkin joskus...

        mitä kouluja on mahtanut nim. pa-ka käydä, jos ei edes perusasiat ole tiedossa, ja lukutaito vielä enemmän hukassa.
        Geeneistähän se on kiinni, kuten ekassa vastauksessa jo sanottiin, ei anopista.


      • +-sentti
        hohhoijaa kirjoitti:

        no tarkotti kyllä kirjoittaja sillä -sentillä sitä että noin sentin tai vajaa.. :DD

        Ei kun sitä että kasvaa n. sentin mutta vaihtelee eli voi kasvaa vähä yli sentin tai vähemmän ku sentin. Ei voi olla näin vaikeeta


      • justjoooooo
        kyllästynyt12346 kirjoitti:

        Mulla taas oli 13-vuotiaana hiukset rintojen yli, mutta leikkasin ne alle olkapäille. Nyt ne on ollut saman pituset 3 vuotta, toki oon välissä leikannu tyvet, mutta tuntuu ettei ne vaan pysty kasvamaan enempää! Nyt helmikuussa ne vähän yli olkapäiden, viime kesänä vähän alle olkapäiden ja leikkasin tyvet siinä välissä kerran.

        Tietääkö kukaan onko mahdollista että hiusten kasvu hidastuu jo 16-vuotiaana, enkä saa koskaan hiuksia entisiin mittoihin? Ja kasvunopeuskan on just se niukka 1cm/kk.

        leikkasit tyivet kerro mullekki miten ihmeessä


      • oikeaa tietoa voivoi
        pa-ka kirjoitti:

        hiukset kasvaa n 1-2 cm kk ja jos et leikkaa joka kk kyllä kasvaa pitemmäksi.Anoppi kasvatti 60-vuotiaana hiukset persuksiin asti.Meillä on kaikki pitkähiuksisia molempien suvun puolelta.
        Geenestä se on kiinni miten pitkät ja paksut hiukset saat kasvatettua.Liian pitkät hiukset ei ole edes kauniit.Minä leikkasin puoleen selkään asti
        ja on paljon helppohoitosemmat ja kuivuuvatkin joskus...

        Kyllä voivoi-nimimerkin tiedot olivat täysin oikeita! Luin saman helsingin sanomista.


      • oikeaa tietoa voivoi
        oikeaa tietoa voivoi kirjoitti:

        Kyllä voivoi-nimimerkin tiedot olivat täysin oikeita! Luin saman helsingin sanomista.

        ylempi viesti osoitettu siis nimim. pa-kalle


      • Emily L-M

        Tää tieto on ihan pepusta:D Eli kaikki karvat ihmisessä tosiaan kasvaa KESKIARVOLLISESTI vajaan sentin kuukaudessa, mutta hiukset on ainuat jotka kasvaa niin kauan kun niiden kasvaa antaa. Totta, hiuksia lähtee noin sata päivässä ja kun lähtee alkaa heti uus kasvamaan. Yksittäinen hius saattaa tippua pois 2-8 vuoden päästä, mutta saattaa kestää kauemminkin. Hiusten kasvunopeus on kiinni geeneistäkin, muttei lainkaan niin paljoa kun ihmiset yleensä kuviytelee. Sinä ilmeisesti luulet, että niitten henkilöiden, joilla on omat hiukset maahan saakka, hiukset kasvavat huomattavasti nopeammin kuin meillä? Väärin. Keskustelun aloittajalla on mahdollisuus pitkiin hiuksiin yhtä lailla kuin niillä "tähkäpäilläkin". Se vaan vie vuosikymmeniä. Hänellä vain sattuu useamman hiuksen lepovaihr olemaan samanaikaisesti, jolloin tuntuu siltä ettei mikään kasva.


      • Enni Rukkanen
        #bogi# kirjoitti:

        Ja kaikillahan on "tietty raja" mihin asti hiukset kasvaa. Eli voipi ola ettei sinun hiukset tuosta enää kasva. Tai sitten kasvaa. Parilla kaverilla ei kasva edes olkapäille asti. Sekin on yksilöllistä.

        Samaa mieltä...=}}=]]


      • Enni Rukkanen
        Enni Rukkanen kirjoitti:

        Samaa mieltä...=}}=]]

        Pellavan siemen tepsii mulla...=]]=}}


      • Ihmettelijä......... kirjoitti:

        Voi että mua ärsyttää ihmiset, jotka lesoilevat jollain geeneistä (ei siis omasta ansiosta) johtuvasta fyysisestä asiasta:
        "Toisilla karvaa kasvaa toisilla ei, koko suvulla sama hommeli.Aina saa olla leikkaamas ja ohentamassa.Siks minua vähän huvittaa nämä pidennystenottajat :) No kuitenkin ymmärrän jos on rahaa ja haluaa välttämättä pitkät hiukset mutta en ikinä itte maksasi jostain luonnonvarasta joka kasvaa kokoajan.:) "
        "Siis mä en liho, vaikka söisin mitä"
        "Molemmilla kerroilla olen tullut ekalla yrittämällä raskaaksi. Laatuaineet"
        "Kyllä ruskeat silmät ovat kauneimmat. Onneksi minulla on"

        Paraneeko teidän itsetuntonne jotenkin siitä, että teette numeron jostain perimästänne hyvästä ominaisuudesta?

        oikeasti,,,puit sanoiksi mun ajatukset...oon niiin pitkään ihmetely tota samaa,,,kauniiden ihmisten jalustalle nostamista laulajien kuin olisivat parempia ihmisiä, kun on todellisuudesssa vain geeneistä kiinni..

        ja entisen koulukiusatun mietteitä nämä...

        onneksi löysin 34na ihanan miehen viimein, oluulin et vietän koko loppuelämäni yksin, hyväksyy semmosena kuin on,,,jopa harmaatukkansena kuhan nyt saan tän hiton sinishampoon lähtemän :/


    • sara-

      Mun hiukset ei kasva ollenkaa, ennemminki vaa lyhenee. Mul on nyt hartioille ylettyvät hiukset, ne on kasvannu 4 vuodessa 5cm, ne on aika ohkaset ja hamppurat. En tajuu mikä näil mun hiuksil on, mä kyl pesen mun hiukset joka päivä, suoristan ja tupeeraan tyvestä, mut kyl näitten pitäis kasvaa ees vähä.
      Jos joku osais neuvoo muoki nii oisin toosi kiitollinen : D

      • ponnarityttö78

        jos neljässä vuodessa vaan 5cm, itse kasvatin polkkatukasta peffaan saakka vain puolessatoista vuodessa!
        Olen kasvis syöjä ja popsin joka päivä omega-tabletteja, lisäksi huolehdin sinkin saannista joten syön sellaisia C-vitamiini-sinkki-ravinteita mitä saa lidlistä tosi edullisesti. Maitoa juon myös paljon.
        Tunnen yhden naisen, jolla ei hiukset ole koskaan kasvaneet pidemmäksi kuin olkapäille asti, joten kyllä se vaan on totta ettei kaikilla kasva.. Serkkupoikani on ollut jo parikymppisestä saakka kalju, joten niinkin voi käydä. Mutta hei, ei kaikilla tarvitse pitkät hiukset olla, monelle se ei edes sovi.
        Ihmisellä on vaan tapana haluta niitä asioita, mitä itsellä ei ole..
        Ja tuosta hiusten pesemisestä voin kertoa sen verran, että laimennan shampoot TOSI rajusti, mulla kestääkin yksi shampooputeli melkein vuoden, vaikka on näin paljon tukkaa!
        Laimennetaanhan koirienki shampoot noin 16-kertaisiksi, vaikka koira pestään paljon harvemmin, siitä sen idean aikoinaan sainkin.
        Eikä hiuksia joka päivä tarvitsekaan pestä, eikä todellakaan kannata föönata ellei ihan pakko.
        Kun katsotte miten paljon peseminen kuluttaa esim vaatteita, niin miksei sama päteisi hiuksiin ja päänahkaan? Ja jos pää tuntuu rasvoittuvan päivässä, on syytä tarkastaa ruokavalio.


      • Sarkkumoi

        Mun tädillä, joka on vasta 13, sillä on tosi ohuet hiukset luonnostaan, ja ne tulee rasvaseks jo parin päivän jälkeen. Että jos haluaa terveelliset, pitkät paksut hiukset, pitää toimia niinkun Hiusexpertti sanoi, eli syö proteiinia, hieroo päänahkaa, hoitaa ja pesee hiuksiaan. Jos ei siltikään auta, kannattaa käydä lääkärissä.


      • kuule...

        älä pese hiuksiis joka päivä, koska ne kuluu vaan, jos joka päivä pesee. vaikka joka toinen päivä, kunhan ei joka päivä, koska sun hiukset kuluu kauheesti, jos joka päivä peset.


      • puupää12
        ponnarityttö78 kirjoitti:

        jos neljässä vuodessa vaan 5cm, itse kasvatin polkkatukasta peffaan saakka vain puolessatoista vuodessa!
        Olen kasvis syöjä ja popsin joka päivä omega-tabletteja, lisäksi huolehdin sinkin saannista joten syön sellaisia C-vitamiini-sinkki-ravinteita mitä saa lidlistä tosi edullisesti. Maitoa juon myös paljon.
        Tunnen yhden naisen, jolla ei hiukset ole koskaan kasvaneet pidemmäksi kuin olkapäille asti, joten kyllä se vaan on totta ettei kaikilla kasva.. Serkkupoikani on ollut jo parikymppisestä saakka kalju, joten niinkin voi käydä. Mutta hei, ei kaikilla tarvitse pitkät hiukset olla, monelle se ei edes sovi.
        Ihmisellä on vaan tapana haluta niitä asioita, mitä itsellä ei ole..
        Ja tuosta hiusten pesemisestä voin kertoa sen verran, että laimennan shampoot TOSI rajusti, mulla kestääkin yksi shampooputeli melkein vuoden, vaikka on näin paljon tukkaa!
        Laimennetaanhan koirienki shampoot noin 16-kertaisiksi, vaikka koira pestään paljon harvemmin, siitä sen idean aikoinaan sainkin.
        Eikä hiuksia joka päivä tarvitsekaan pestä, eikä todellakaan kannata föönata ellei ihan pakko.
        Kun katsotte miten paljon peseminen kuluttaa esim vaatteita, niin miksei sama päteisi hiuksiin ja päänahkaan? Ja jos pää tuntuu rasvoittuvan päivässä, on syytä tarkastaa ruokavalio.

        joskus on jopa hiukan "epäterveellistä" pitää pitkiä hiuksia. esimerkiksi pidennykset rasittavat todella paljon päänahkaa ja hiustyveä, jonka vuoksi esimerkiksi useilla malleilla ja näyttelijöillä alkaa hiukset ikävästi kaljuuntua ohimoilta ja niskasta :S mutta joo on ihan totta että terveelliset elämäntavat antavat paremmat edellytykset hiusten kasvulle. ponnarityttö78 antoi todella hyviä vinkkejä! se on tosiaan geeneistäkin kiinni minkälainen hiuslaatu on ja kannattaa juuri käyttää hiuslaadulle sopivia hoitotuotteita. joskus itselläkin rasvoittui hiukset todella nopeasti omistaessani pitkät hiukset, mutta päätin olla pesemättä hiuksia shampoolla vähään aikaan ja tättärää hiusten rasvoittuminen hävisi. pesin siis harvemmin shampoolla ja hoitoaineella. suunnilleen joka toisella tai kolmannella peseytymis kerralla. joskus hiusten usea pesu rasittaa hiuksia (kuivattaa) ja päänahka ärsyyntyy ja reagoikin tähän näin. stressi myös aiheuttaa hiusten ohentumista ja samoin huonosti nukkuminen. Nukkuminen vaikutta koko kehoon, ihoon yms. niin miksi sitten ei hiuksiin. samoin ruokavalio ja esimerkiksi huumausaineiden käyttö vaikuttaa hiusten kuntoon. huumejämät pysyvät hiuksissa todella kauan. samoin yleiskunto vaikuttaa, esimerkiksi huono terveys ja liikalihavuus vaikuttavat hiuksiin, kun koko keho voi hyvin usein myös hiuksetkin. tietenkin on poikkeustapauksia.

        itse käytin paljon hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Itselläni oli pitkät ja kiharat hiukset, jotka menivät todella nopeasti takkuun ja kuivuivat ja huomasinkin että tämä piti ne kiiltävinä ja hyvä kuntoisina. Minä ns. puristelin hoitoaineen hiusten joukkoon. Laitoin ainetta hiukan kämmenelleni, hieroin sitä käsiini, laitoin pääni alaspäin ja haroin sen hiuksieni välistä. Tavallaan kampasin varovasti hiukseni sormillani :D vaikea selittää. jätin siis hiukset niin, että osa hiuksista oli yhdessä, jolloin hiukset eivät näyttäneet niin hampuilta. varoin siis haromasta liikaa :-D sen jälkeen puristelin hiukset kiharalle pää vieläkin alaspäin. En siis oikestaan harjannut hiuksiani ikinä. Kiharat hiukset kuivuvat muutenkin todella nopeasti sillä kiharan hiuksen laatu on erilainen. Olikohan se että kiharahius on ontompi jonka vuoksi se menee kiharalle. täten se myös kuivuu helposti. en ole kuitenkaa aivan varma miten se meni :D äitini on parturi, joka joskus minulle luennoi asiasta, mutta en ole enää varmaaa.

        Kaikki käsittely kuten suoristaminen, föönaus, värjääminen ja vaalennus kuluttavat hiusta aivan mielettömästi. Kannattaa siis käyttää sopivia hiustenhoito tuotteita, esim. föönauksen ja suoristamisen yhteydessä. käytin itse sellasita ainetta, joka suojaa hiusta kuumenemiselta, joka auttoi jonkun verran. ainahan on parempi jos ei raskaita toimenpiteitä tarvitse tehdä.

        Ja värjäyksestä oma mielipiteeni. itse tuli harrastettua värjäystä aikas paljon yhdessä vaiheessa ja se jos joku kulutti hiuksiani :-S jos siis vaalentaa hiustaan halutessaan vaikka vaihtaa hiusväriä kokonaan vaikka mustasta punaiseen kannattaa todellakin pitää välipäiviä hiusten vaalennuksessa. monet tekevät sen mokan, että vaalentavat useaan otteeseen päivän aikana ja värjäävät jo seuraavana päivänä hiuksensa halutun väriseksi. vaalennusprosessi ja värinpoisto on todella raskasprosessi hiukselle ja se saa sen ohentumaan ja katkeamaan useimmissa tapauksissa. Ja kun miettii miten vähän on tieteellisiä tuloksia hiustenvärjäyksestä pitkällä aikavälillä kannattaa miettiä mitä päähänsä pistää JA kuinka usein. Päänahka on aika ohut ja kun kaikki ammoniakki ja jööti menee päänahan läpi aivoihin, en itse pidä sitä kovinkaan terveellisenä jos on tapana värjätä joka toinen viikko. kohtuus kaikessa :-) en ole kuitenkaan mikään ekspertti niin en voi alkaa asiasta väitellä, mutta maalaisjärjellä jos miettii... JA niin ihan kokemuksesta voin sanoa että värjäys on todella raskasta hiuksille! Värjäsin juuri 4v sitten mustasta punaiseski ja muutaman kuukauden jälkeen jouduin pätkäsemään hiukset lyhyeksi niiden huonon kunnon vuoksi :-(( mutta yllättävän nopeasti kasvoi saman mittaiseksi! meni vain n. 2,5 vuotta -.- tuli taasen leikattua hiukset lyhyeksi äskettäin ja pieni katumus iskenyt :-D siksi näitä sivuja selailen!


      • puupää12
        puupää12 kirjoitti:

        joskus on jopa hiukan "epäterveellistä" pitää pitkiä hiuksia. esimerkiksi pidennykset rasittavat todella paljon päänahkaa ja hiustyveä, jonka vuoksi esimerkiksi useilla malleilla ja näyttelijöillä alkaa hiukset ikävästi kaljuuntua ohimoilta ja niskasta :S mutta joo on ihan totta että terveelliset elämäntavat antavat paremmat edellytykset hiusten kasvulle. ponnarityttö78 antoi todella hyviä vinkkejä! se on tosiaan geeneistäkin kiinni minkälainen hiuslaatu on ja kannattaa juuri käyttää hiuslaadulle sopivia hoitotuotteita. joskus itselläkin rasvoittui hiukset todella nopeasti omistaessani pitkät hiukset, mutta päätin olla pesemättä hiuksia shampoolla vähään aikaan ja tättärää hiusten rasvoittuminen hävisi. pesin siis harvemmin shampoolla ja hoitoaineella. suunnilleen joka toisella tai kolmannella peseytymis kerralla. joskus hiusten usea pesu rasittaa hiuksia (kuivattaa) ja päänahka ärsyyntyy ja reagoikin tähän näin. stressi myös aiheuttaa hiusten ohentumista ja samoin huonosti nukkuminen. Nukkuminen vaikutta koko kehoon, ihoon yms. niin miksi sitten ei hiuksiin. samoin ruokavalio ja esimerkiksi huumausaineiden käyttö vaikuttaa hiusten kuntoon. huumejämät pysyvät hiuksissa todella kauan. samoin yleiskunto vaikuttaa, esimerkiksi huono terveys ja liikalihavuus vaikuttavat hiuksiin, kun koko keho voi hyvin usein myös hiuksetkin. tietenkin on poikkeustapauksia.

        itse käytin paljon hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Itselläni oli pitkät ja kiharat hiukset, jotka menivät todella nopeasti takkuun ja kuivuivat ja huomasinkin että tämä piti ne kiiltävinä ja hyvä kuntoisina. Minä ns. puristelin hoitoaineen hiusten joukkoon. Laitoin ainetta hiukan kämmenelleni, hieroin sitä käsiini, laitoin pääni alaspäin ja haroin sen hiuksieni välistä. Tavallaan kampasin varovasti hiukseni sormillani :D vaikea selittää. jätin siis hiukset niin, että osa hiuksista oli yhdessä, jolloin hiukset eivät näyttäneet niin hampuilta. varoin siis haromasta liikaa :-D sen jälkeen puristelin hiukset kiharalle pää vieläkin alaspäin. En siis oikestaan harjannut hiuksiani ikinä. Kiharat hiukset kuivuvat muutenkin todella nopeasti sillä kiharan hiuksen laatu on erilainen. Olikohan se että kiharahius on ontompi jonka vuoksi se menee kiharalle. täten se myös kuivuu helposti. en ole kuitenkaa aivan varma miten se meni :D äitini on parturi, joka joskus minulle luennoi asiasta, mutta en ole enää varmaaa.

        Kaikki käsittely kuten suoristaminen, föönaus, värjääminen ja vaalennus kuluttavat hiusta aivan mielettömästi. Kannattaa siis käyttää sopivia hiustenhoito tuotteita, esim. föönauksen ja suoristamisen yhteydessä. käytin itse sellasita ainetta, joka suojaa hiusta kuumenemiselta, joka auttoi jonkun verran. ainahan on parempi jos ei raskaita toimenpiteitä tarvitse tehdä.

        Ja värjäyksestä oma mielipiteeni. itse tuli harrastettua värjäystä aikas paljon yhdessä vaiheessa ja se jos joku kulutti hiuksiani :-S jos siis vaalentaa hiustaan halutessaan vaikka vaihtaa hiusväriä kokonaan vaikka mustasta punaiseen kannattaa todellakin pitää välipäiviä hiusten vaalennuksessa. monet tekevät sen mokan, että vaalentavat useaan otteeseen päivän aikana ja värjäävät jo seuraavana päivänä hiuksensa halutun väriseksi. vaalennusprosessi ja värinpoisto on todella raskasprosessi hiukselle ja se saa sen ohentumaan ja katkeamaan useimmissa tapauksissa. Ja kun miettii miten vähän on tieteellisiä tuloksia hiustenvärjäyksestä pitkällä aikavälillä kannattaa miettiä mitä päähänsä pistää JA kuinka usein. Päänahka on aika ohut ja kun kaikki ammoniakki ja jööti menee päänahan läpi aivoihin, en itse pidä sitä kovinkaan terveellisenä jos on tapana värjätä joka toinen viikko. kohtuus kaikessa :-) en ole kuitenkaan mikään ekspertti niin en voi alkaa asiasta väitellä, mutta maalaisjärjellä jos miettii... JA niin ihan kokemuksesta voin sanoa että värjäys on todella raskasta hiuksille! Värjäsin juuri 4v sitten mustasta punaiseski ja muutaman kuukauden jälkeen jouduin pätkäsemään hiukset lyhyeksi niiden huonon kunnon vuoksi :-(( mutta yllättävän nopeasti kasvoi saman mittaiseksi! meni vain n. 2,5 vuotta -.- tuli taasen leikattua hiukset lyhyeksi äskettäin ja pieni katumus iskenyt :-D siksi näitä sivuja selailen!

        niin joo ja kannattaa hiusten huuhtelun yhteydessä käyttää viileää vettä, se kuulemma ei vahingoita ja kuivata hiuksia niin paljon. samoin hieroa pieni määrä shampoota vain tyveen ei kaikkialle, sillä se kuivattaa hiusta. itse kiinnostuin aiheesta ja löysin ihan mielenkiintoisen sivuston, jossa kerrotaan hiusten rakenteesta ja hoidosta yms. http://www.naps.fi/hiukset.htm


      • Goldenlips
        puupää12 kirjoitti:

        joskus on jopa hiukan "epäterveellistä" pitää pitkiä hiuksia. esimerkiksi pidennykset rasittavat todella paljon päänahkaa ja hiustyveä, jonka vuoksi esimerkiksi useilla malleilla ja näyttelijöillä alkaa hiukset ikävästi kaljuuntua ohimoilta ja niskasta :S mutta joo on ihan totta että terveelliset elämäntavat antavat paremmat edellytykset hiusten kasvulle. ponnarityttö78 antoi todella hyviä vinkkejä! se on tosiaan geeneistäkin kiinni minkälainen hiuslaatu on ja kannattaa juuri käyttää hiuslaadulle sopivia hoitotuotteita. joskus itselläkin rasvoittui hiukset todella nopeasti omistaessani pitkät hiukset, mutta päätin olla pesemättä hiuksia shampoolla vähään aikaan ja tättärää hiusten rasvoittuminen hävisi. pesin siis harvemmin shampoolla ja hoitoaineella. suunnilleen joka toisella tai kolmannella peseytymis kerralla. joskus hiusten usea pesu rasittaa hiuksia (kuivattaa) ja päänahka ärsyyntyy ja reagoikin tähän näin. stressi myös aiheuttaa hiusten ohentumista ja samoin huonosti nukkuminen. Nukkuminen vaikutta koko kehoon, ihoon yms. niin miksi sitten ei hiuksiin. samoin ruokavalio ja esimerkiksi huumausaineiden käyttö vaikuttaa hiusten kuntoon. huumejämät pysyvät hiuksissa todella kauan. samoin yleiskunto vaikuttaa, esimerkiksi huono terveys ja liikalihavuus vaikuttavat hiuksiin, kun koko keho voi hyvin usein myös hiuksetkin. tietenkin on poikkeustapauksia.

        itse käytin paljon hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Itselläni oli pitkät ja kiharat hiukset, jotka menivät todella nopeasti takkuun ja kuivuivat ja huomasinkin että tämä piti ne kiiltävinä ja hyvä kuntoisina. Minä ns. puristelin hoitoaineen hiusten joukkoon. Laitoin ainetta hiukan kämmenelleni, hieroin sitä käsiini, laitoin pääni alaspäin ja haroin sen hiuksieni välistä. Tavallaan kampasin varovasti hiukseni sormillani :D vaikea selittää. jätin siis hiukset niin, että osa hiuksista oli yhdessä, jolloin hiukset eivät näyttäneet niin hampuilta. varoin siis haromasta liikaa :-D sen jälkeen puristelin hiukset kiharalle pää vieläkin alaspäin. En siis oikestaan harjannut hiuksiani ikinä. Kiharat hiukset kuivuvat muutenkin todella nopeasti sillä kiharan hiuksen laatu on erilainen. Olikohan se että kiharahius on ontompi jonka vuoksi se menee kiharalle. täten se myös kuivuu helposti. en ole kuitenkaa aivan varma miten se meni :D äitini on parturi, joka joskus minulle luennoi asiasta, mutta en ole enää varmaaa.

        Kaikki käsittely kuten suoristaminen, föönaus, värjääminen ja vaalennus kuluttavat hiusta aivan mielettömästi. Kannattaa siis käyttää sopivia hiustenhoito tuotteita, esim. föönauksen ja suoristamisen yhteydessä. käytin itse sellasita ainetta, joka suojaa hiusta kuumenemiselta, joka auttoi jonkun verran. ainahan on parempi jos ei raskaita toimenpiteitä tarvitse tehdä.

        Ja värjäyksestä oma mielipiteeni. itse tuli harrastettua värjäystä aikas paljon yhdessä vaiheessa ja se jos joku kulutti hiuksiani :-S jos siis vaalentaa hiustaan halutessaan vaikka vaihtaa hiusväriä kokonaan vaikka mustasta punaiseen kannattaa todellakin pitää välipäiviä hiusten vaalennuksessa. monet tekevät sen mokan, että vaalentavat useaan otteeseen päivän aikana ja värjäävät jo seuraavana päivänä hiuksensa halutun väriseksi. vaalennusprosessi ja värinpoisto on todella raskasprosessi hiukselle ja se saa sen ohentumaan ja katkeamaan useimmissa tapauksissa. Ja kun miettii miten vähän on tieteellisiä tuloksia hiustenvärjäyksestä pitkällä aikavälillä kannattaa miettiä mitä päähänsä pistää JA kuinka usein. Päänahka on aika ohut ja kun kaikki ammoniakki ja jööti menee päänahan läpi aivoihin, en itse pidä sitä kovinkaan terveellisenä jos on tapana värjätä joka toinen viikko. kohtuus kaikessa :-) en ole kuitenkaan mikään ekspertti niin en voi alkaa asiasta väitellä, mutta maalaisjärjellä jos miettii... JA niin ihan kokemuksesta voin sanoa että värjäys on todella raskasta hiuksille! Värjäsin juuri 4v sitten mustasta punaiseski ja muutaman kuukauden jälkeen jouduin pätkäsemään hiukset lyhyeksi niiden huonon kunnon vuoksi :-(( mutta yllättävän nopeasti kasvoi saman mittaiseksi! meni vain n. 2,5 vuotta -.- tuli taasen leikattua hiukset lyhyeksi äskettäin ja pieni katumus iskenyt :-D siksi näitä sivuja selailen!

        "Päänahka on aika ohut ja kun kaikki ammoniakki ja jööti menee päänahan läpi aivoihin"


      • bubulina12

        joo tiiän mut 4 vuodes huhhuh


      • Random ..

        Jos sä suoristat noita sun hiuksia niin ne hiukset kuluvat joten kasvavat hitaammin. =))


      • :):)

        ei kannata pestä joka päivä ja suoristaminen ainakin vahingoittaa paljon hiuksia ja ohentaa, mutta älä joka päivä pese hiuksiasi ! :)


      • katumus
        puupää12 kirjoitti:

        joskus on jopa hiukan "epäterveellistä" pitää pitkiä hiuksia. esimerkiksi pidennykset rasittavat todella paljon päänahkaa ja hiustyveä, jonka vuoksi esimerkiksi useilla malleilla ja näyttelijöillä alkaa hiukset ikävästi kaljuuntua ohimoilta ja niskasta :S mutta joo on ihan totta että terveelliset elämäntavat antavat paremmat edellytykset hiusten kasvulle. ponnarityttö78 antoi todella hyviä vinkkejä! se on tosiaan geeneistäkin kiinni minkälainen hiuslaatu on ja kannattaa juuri käyttää hiuslaadulle sopivia hoitotuotteita. joskus itselläkin rasvoittui hiukset todella nopeasti omistaessani pitkät hiukset, mutta päätin olla pesemättä hiuksia shampoolla vähään aikaan ja tättärää hiusten rasvoittuminen hävisi. pesin siis harvemmin shampoolla ja hoitoaineella. suunnilleen joka toisella tai kolmannella peseytymis kerralla. joskus hiusten usea pesu rasittaa hiuksia (kuivattaa) ja päänahka ärsyyntyy ja reagoikin tähän näin. stressi myös aiheuttaa hiusten ohentumista ja samoin huonosti nukkuminen. Nukkuminen vaikutta koko kehoon, ihoon yms. niin miksi sitten ei hiuksiin. samoin ruokavalio ja esimerkiksi huumausaineiden käyttö vaikuttaa hiusten kuntoon. huumejämät pysyvät hiuksissa todella kauan. samoin yleiskunto vaikuttaa, esimerkiksi huono terveys ja liikalihavuus vaikuttavat hiuksiin, kun koko keho voi hyvin usein myös hiuksetkin. tietenkin on poikkeustapauksia.

        itse käytin paljon hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Itselläni oli pitkät ja kiharat hiukset, jotka menivät todella nopeasti takkuun ja kuivuivat ja huomasinkin että tämä piti ne kiiltävinä ja hyvä kuntoisina. Minä ns. puristelin hoitoaineen hiusten joukkoon. Laitoin ainetta hiukan kämmenelleni, hieroin sitä käsiini, laitoin pääni alaspäin ja haroin sen hiuksieni välistä. Tavallaan kampasin varovasti hiukseni sormillani :D vaikea selittää. jätin siis hiukset niin, että osa hiuksista oli yhdessä, jolloin hiukset eivät näyttäneet niin hampuilta. varoin siis haromasta liikaa :-D sen jälkeen puristelin hiukset kiharalle pää vieläkin alaspäin. En siis oikestaan harjannut hiuksiani ikinä. Kiharat hiukset kuivuvat muutenkin todella nopeasti sillä kiharan hiuksen laatu on erilainen. Olikohan se että kiharahius on ontompi jonka vuoksi se menee kiharalle. täten se myös kuivuu helposti. en ole kuitenkaa aivan varma miten se meni :D äitini on parturi, joka joskus minulle luennoi asiasta, mutta en ole enää varmaaa.

        Kaikki käsittely kuten suoristaminen, föönaus, värjääminen ja vaalennus kuluttavat hiusta aivan mielettömästi. Kannattaa siis käyttää sopivia hiustenhoito tuotteita, esim. föönauksen ja suoristamisen yhteydessä. käytin itse sellasita ainetta, joka suojaa hiusta kuumenemiselta, joka auttoi jonkun verran. ainahan on parempi jos ei raskaita toimenpiteitä tarvitse tehdä.

        Ja värjäyksestä oma mielipiteeni. itse tuli harrastettua värjäystä aikas paljon yhdessä vaiheessa ja se jos joku kulutti hiuksiani :-S jos siis vaalentaa hiustaan halutessaan vaikka vaihtaa hiusväriä kokonaan vaikka mustasta punaiseen kannattaa todellakin pitää välipäiviä hiusten vaalennuksessa. monet tekevät sen mokan, että vaalentavat useaan otteeseen päivän aikana ja värjäävät jo seuraavana päivänä hiuksensa halutun väriseksi. vaalennusprosessi ja värinpoisto on todella raskasprosessi hiukselle ja se saa sen ohentumaan ja katkeamaan useimmissa tapauksissa. Ja kun miettii miten vähän on tieteellisiä tuloksia hiustenvärjäyksestä pitkällä aikavälillä kannattaa miettiä mitä päähänsä pistää JA kuinka usein. Päänahka on aika ohut ja kun kaikki ammoniakki ja jööti menee päänahan läpi aivoihin, en itse pidä sitä kovinkaan terveellisenä jos on tapana värjätä joka toinen viikko. kohtuus kaikessa :-) en ole kuitenkaan mikään ekspertti niin en voi alkaa asiasta väitellä, mutta maalaisjärjellä jos miettii... JA niin ihan kokemuksesta voin sanoa että värjäys on todella raskasta hiuksille! Värjäsin juuri 4v sitten mustasta punaiseski ja muutaman kuukauden jälkeen jouduin pätkäsemään hiukset lyhyeksi niiden huonon kunnon vuoksi :-(( mutta yllättävän nopeasti kasvoi saman mittaiseksi! meni vain n. 2,5 vuotta -.- tuli taasen leikattua hiukset lyhyeksi äskettäin ja pieni katumus iskenyt :-D siksi näitä sivuja selailen!

        Sama juttu menin leikkaamaan hiukset liian lyhkäsiksi ja nyt täällä melkein itku silmässä lueskelen onko mitään keinoja saada nopeammin takasin se pitkä tukka :D


      • heidieeee90
        katumus kirjoitti:

        Sama juttu menin leikkaamaan hiukset liian lyhkäsiksi ja nyt täällä melkein itku silmässä lueskelen onko mitään keinoja saada nopeammin takasin se pitkä tukka :D

        mullakin ihan sama juttu! aloitinkin uuden keskustelun biotiinista ja siitä, että auttaako se hiusten kasvua :) vielä ainakaan yhtään vastausta tullut mutta jospa tulis nii ois helpompaa päättää ostaako biotiini tabuja vai ei :D


      • Luonnonkaunista

        Hiuksesi voivat huonosti jos ne pestään joka päivä shampoolla, ne kuivuvat ja heikentyvät. Suoristus ja tuupeeraus on sekin aikalailla hiusten pahoinpitelyä.

        Toki jokainen saa laittaa hiuksiansa, mutta jos niitä aikoo kasvattaa, on niitä kohdeltava mahdollisimman luonnonmukaisesti ja hellävaroen.

        Jättäisin siis suoristamisen ja tupeeraamisen pois. Hiukset voi suoristaa myös föönin ja kamman avulla, joka vaurioittaa hiusta vähemmän.


      • Nea :))

        Mullaki oli sama onkelma :D Tai no, kerrostin mun hiukset oisko ollu joku 2 vuotta sitten ja ne meni ihan ohueiksi! :/ Kyllä ne silleensä vielä kasvoivat ja oli ne silloinkin kiitettävän paksut ja ne oli vähän yli rintojen. Sitten ne ei hirveesti kasvanu ja kun kävin kampaajalla niin se leikkasi aina vaan niitä kerrostettuja hiuksia ja sitten aina itkin äitille siitä. Sitten luin itse netistä kaikkija hiusten kasvatus vinkkejä yms. Meen nyt itse kutosluokalle ja ennen kesäloman alkua leikkasin mun hiukset korviin. Nyt ne on kasvanu 3-4 cm :). Ja ovat sairaan paksut! :D Ja niistä mun hiusgeeneistä, iskä on melkein kalju ja äitillä on melkein hiukset rintojen kohdalle, ja äitillä on paljon hiusta, ja ovat aika paksut :). mutta äiti tykkää pitää vähän lyhyempiä hiuksia, sillä mammalla oli hiukset pienenä puoliselkään :D. Mulle ei ollut todellakaan helppo päätös leikata mun hiukset, sillä ne oli aika pitkät :/. Mutta sitten vain päätin, että ne leikkataan ja samassa lähti kerrostuskin pois. Oon tosi tyytyväinen, että leikkasin mun hiukset!! :)) Ja nyt mulla on tasapitkät :). Tässä hyviä kasvatus vinkkejä:

        Syö terveellisesti ja liiku myös, mutta jos laihdutat, niin ei kannata paljon sillä hiukset lähtee samalla lailla kuin kilotkin :/

        Osta hevosten shampoota, sitä saa kärkkäiseltä. Se on tosi tehokasta!

        Hiero päänahkaasi sormilla varovasti n. 5 minuuttia ja kolme kertaa päivässä. Aamulla, päivällä ja illalla (illalla kun olet hieronut, rentoudu heti sen jälkeen ja rupea nukkumaan).

        Nioxin -shampoota saa kampaamoista, joka kuukaudessa paksuntaa hiuksia paljon.

        Mutta vältä kampaajalla käyntiä, jos haluat pitkät hiukset! :D ja jos leikkaat hiukset kerran kuukaudessa, niin ne eivä ietenkään voi kasvaa kun leikkaat niitä niin usein. 2-3 kuukaudessa kerran :).

        HairBell shampoo ja hoitoaine ovat ihania ♥ googleta ne niin saat enemmän tietoa :).

        Sitten kannatta pitää hiuksia löysällä letillä, sillä ponnari rasittaa hiuksia sairaasti ;/

        Sadevedellä peseminen tekee tosi hyvää hiuksille!

        Viikossa voit kerran tai kahdesti tehdä kananmunan hoidon päänahallesi. Eli siis rikot kananmunan johonkin astiaan ja sitten hierot päänahkaan ja anna vaikuttaa 10-20 min :).

        Lime mehu kasvattaa hiuksia nnopeasti, jos peset sillä hiukset 3 kertaa viikossa ja desi riittää hiuksiin :).

        Sitten vielä tosi hyvä niksi:

        2 rkl sinappia, 2 rkl kuumaa vettä, 1 kananmunan keltuainen, 2 rkl oliivipurkissa olevaa lientä, 3 tl sokeria ja sekoita nuo ainekset yhteen ja hiero päänahkaan ja anna vaikuttaa 15minuuttia ja viikossa kerran tee tuo.

        Toivottavasti oli apua! :)


      • Nea :))
        Nea :)) kirjoitti:

        Mullaki oli sama onkelma :D Tai no, kerrostin mun hiukset oisko ollu joku 2 vuotta sitten ja ne meni ihan ohueiksi! :/ Kyllä ne silleensä vielä kasvoivat ja oli ne silloinkin kiitettävän paksut ja ne oli vähän yli rintojen. Sitten ne ei hirveesti kasvanu ja kun kävin kampaajalla niin se leikkasi aina vaan niitä kerrostettuja hiuksia ja sitten aina itkin äitille siitä. Sitten luin itse netistä kaikkija hiusten kasvatus vinkkejä yms. Meen nyt itse kutosluokalle ja ennen kesäloman alkua leikkasin mun hiukset korviin. Nyt ne on kasvanu 3-4 cm :). Ja ovat sairaan paksut! :D Ja niistä mun hiusgeeneistä, iskä on melkein kalju ja äitillä on melkein hiukset rintojen kohdalle, ja äitillä on paljon hiusta, ja ovat aika paksut :). mutta äiti tykkää pitää vähän lyhyempiä hiuksia, sillä mammalla oli hiukset pienenä puoliselkään :D. Mulle ei ollut todellakaan helppo päätös leikata mun hiukset, sillä ne oli aika pitkät :/. Mutta sitten vain päätin, että ne leikkataan ja samassa lähti kerrostuskin pois. Oon tosi tyytyväinen, että leikkasin mun hiukset!! :)) Ja nyt mulla on tasapitkät :). Tässä hyviä kasvatus vinkkejä:

        Syö terveellisesti ja liiku myös, mutta jos laihdutat, niin ei kannata paljon sillä hiukset lähtee samalla lailla kuin kilotkin :/

        Osta hevosten shampoota, sitä saa kärkkäiseltä. Se on tosi tehokasta!

        Hiero päänahkaasi sormilla varovasti n. 5 minuuttia ja kolme kertaa päivässä. Aamulla, päivällä ja illalla (illalla kun olet hieronut, rentoudu heti sen jälkeen ja rupea nukkumaan).

        Nioxin -shampoota saa kampaamoista, joka kuukaudessa paksuntaa hiuksia paljon.

        Mutta vältä kampaajalla käyntiä, jos haluat pitkät hiukset! :D ja jos leikkaat hiukset kerran kuukaudessa, niin ne eivä ietenkään voi kasvaa kun leikkaat niitä niin usein. 2-3 kuukaudessa kerran :).

        HairBell shampoo ja hoitoaine ovat ihania ♥ googleta ne niin saat enemmän tietoa :).

        Sitten kannatta pitää hiuksia löysällä letillä, sillä ponnari rasittaa hiuksia sairaasti ;/

        Sadevedellä peseminen tekee tosi hyvää hiuksille!

        Viikossa voit kerran tai kahdesti tehdä kananmunan hoidon päänahallesi. Eli siis rikot kananmunan johonkin astiaan ja sitten hierot päänahkaan ja anna vaikuttaa 10-20 min :).

        Lime mehu kasvattaa hiuksia nnopeasti, jos peset sillä hiukset 3 kertaa viikossa ja desi riittää hiuksiin :).

        Sitten vielä tosi hyvä niksi:

        2 rkl sinappia, 2 rkl kuumaa vettä, 1 kananmunan keltuainen, 2 rkl oliivipurkissa olevaa lientä, 3 tl sokeria ja sekoita nuo ainekset yhteen ja hiero päänahkaan ja anna vaikuttaa 15minuuttia ja viikossa kerran tee tuo.

        Toivottavasti oli apua! :)

        Ainiin ja kannattaa ostaa tangle teezer harja se on tosi hyvä!
        Sit kantsii pestä appelsinimehul hiuksia.
        EI HIUSLAKKAA, LUONNONHARJAA, TUPEERAUSTA, SUORISTUSRAUTAA, HIUSTENKUIVAAJAA YMS! NE VAHINGOITTAA ÄLYTTÖMÄSTI HIUKSIA!!!!
        Sit kamomilla shampoo, saa esim. lifestä, luontaistuote kaupast.
        Sitten suolakurkku liemel, ( puoltoista desiä riittää kerraksi) johon laittaa 1tl sokeria, auttaa hiusten kasvuun :). Siis tavallin suolakurkku purkki ;D
        Ainiin. Keitetyistä perunoista kannattaa säästää vesi. Ja pestä sillä hiukset se auttaa hiustenkasvuun :).
        Laita kampaaajalla raitoja hiuksiin:). Ympäri päätä ja mieluiten ohuita. Jos sulla on esim blondit hiukset, ota pikkuisen tummempi sävy :). Ja sitten kun on raitoja, niin kannattaa pestä appelsiini mehulla hiuksia :). Kasvaa nopeesti ja tulee juurikasvuu paljon! ;)
        Pese aika viileällä vedellä hiuksesi, niin päänahkan veri kiertää paremmin ja hiuiset kasvaa nopeemmin ;)).
        ELI KYSE EI OLE PELKÄSTÄÄN GEENEISTÄ!! Ja kos hiuksesi eivät kasva, niin kannattaa mennä lääkäriin ja otaa verikoe, niin näät onko sinulla esim. vitamiininpuutos yms :).


      • utelia
        Nea :)) kirjoitti:

        Ainiin ja kannattaa ostaa tangle teezer harja se on tosi hyvä!
        Sit kantsii pestä appelsinimehul hiuksia.
        EI HIUSLAKKAA, LUONNONHARJAA, TUPEERAUSTA, SUORISTUSRAUTAA, HIUSTENKUIVAAJAA YMS! NE VAHINGOITTAA ÄLYTTÖMÄSTI HIUKSIA!!!!
        Sit kamomilla shampoo, saa esim. lifestä, luontaistuote kaupast.
        Sitten suolakurkku liemel, ( puoltoista desiä riittää kerraksi) johon laittaa 1tl sokeria, auttaa hiusten kasvuun :). Siis tavallin suolakurkku purkki ;D
        Ainiin. Keitetyistä perunoista kannattaa säästää vesi. Ja pestä sillä hiukset se auttaa hiustenkasvuun :).
        Laita kampaaajalla raitoja hiuksiin:). Ympäri päätä ja mieluiten ohuita. Jos sulla on esim blondit hiukset, ota pikkuisen tummempi sävy :). Ja sitten kun on raitoja, niin kannattaa pestä appelsiini mehulla hiuksia :). Kasvaa nopeesti ja tulee juurikasvuu paljon! ;)
        Pese aika viileällä vedellä hiuksesi, niin päänahkan veri kiertää paremmin ja hiuiset kasvaa nopeemmin ;)).
        ELI KYSE EI OLE PELKÄSTÄÄN GEENEISTÄ!! Ja kos hiuksesi eivät kasva, niin kannattaa mennä lääkäriin ja otaa verikoe, niin näät onko sinulla esim. vitamiininpuutos yms :).

        Eli auttaaks etikka hiusten kasvuun? Ja noi suoristaminen ja yms.. Ei tee hyvää hiuksil. Tupeeraus on hiusten yks pahimmista vihollisista


    • pitkis2

      Hiusten pituuteen vaikuttavat monet asiat. Yhtä ei ole käsitelty tässä ketjussa vielä ollenkaan. Kasvunopeuden lisäksi on merkitystä sillä, miten hellävaraisesti / kovakouraisesti hiuksia käsitellään. Hius voi kasvaa tyvestä katsoen normaalia vauhtia (1-2 cm/kk), mutta katkeilla samaan aikaan latvasta pois niin, että pituutta ei tule.

      En tiedä miten ap hoitaa hiuksiaan tai miten hän niitä käsittelee, mutta tässä joitakin yleisesti päteviä niksejä.

      Hiuksia katkovat ainakin nämä:
      - hiusten kovakourainen selvittely eli repiminen takuista läpi
      - harjaaminen on yleensäkin hiuksille kovempi käsittely kuin kampaaminen
      - jatkuvat hiusten lämpökäsittelyt (föönaaminen, kuivaaminen, kihartaminen, suoristaminen,...)
      - jatkuvat hiusten värikäsittelyt, varsinkin jos aina värjätään koko hiukset eikä vain tyvi
      - pesu liian kovilla aineilla ja liian usein

      Ehdotuksia hiustenkasvua auttavaan käsittelyyn:
      - takkujen selvittely niin, että aloitetaan ihan latvasta ja edetään sitten vähitellen ylemmäs. Ei revitä yhtään kampaa tms. läpi, jos takkuja tulee vastaan, vaan selvitetään tukka kärsivällisesti
      - yksittäisiä haarahiuksia tai muuten taittuneen näköisiä hiuksia voi leikata pois myös yksitellen. Ei tarvitse mennä kampaajalle leikkauttamaan monta senttiä pois koko latvasta. Näin tulee pituutta huomattavasti nopeammin kuin juoksemalla kampaajalla.
      - hiusten kannattaa antaa kuivua ilman kuivaajalla kuivaamista itsekseen aina, kun vain mahdollista.
      - muutkin lämpökäsittelyt minimiin
      - latvan värjäämisen vähentäminen
      - kokeile hellävaraisempaa hiusten pesua, CWC-pesua (condition, wash, condition). Se säästää pituuksia ja latvoja, mutta puhdistaa kyllä tyven hyvin. Ks. siitä täältä: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=3937.0
      - latvasuoja-aine käyttöön, jos ei jo ole. Sellainen on ainakin Schwarzkopfilla.

      Tutustu myös tähänb kansainväliseen pitkähiuksisten ihmisten foorumiin (The Long Hair Community), jolta löytyy kaikki mahdollinen informaatio, mitä pitkien hiusten kasvattaja voi ikinä toivoa:
      http://forums.longhaircommunity.com

      • pitkis2

        Jos rupeat leikkaamaan haarahiuksia itse tai annat jonkun tuttusi leikata, niin kannattaa hankkia kunnon parturinsakset jostain kampaamoliikkeestä. Ne eivät maksa hirveästi ja ovat paremmat kuin keittiö-fiskarsit tms., joilla leikataan kaikkea muutakin. Vääränlaiset (lue: tylsät) sakset ennemminkin lisäävät hiusten haaroittumista kuin auttavat.

        Kaikken hellävaraisin hiusten kampaamisväline on harvapiikkinen puukampa. Suomesta niitä saa esim. Body Shopista. Olen itse aivan ihastunut omaani ja olen kuullut puukammoista kiittäviä kommentteja monilta muiltakin hiushörhöiltä :)

        Ai niin, ja hiusten pesusta vielä lisää: Ethän vaahdota kaikkea, kun peset hiuksesi? Riittää että vaahdotat vain tyven. Pituudet puhdistuvat kyllä, kun vaahto valuu huuhtoessa niitä pitkin. Pituuksien ja latvojen hinkkaaminen kuluttaa hiusta turhaan.

        Hiusten kuivaaminen pyyhkeellä myös hellävaraisesti painellen eikä hangaten ja pörröttäen.

        Kokeile myös paria tippaa jotain öljyä jätettäväksi latvoihin. Esim. oliivi-, kookos- ja jojobaöljyt ovat hyviä. Rypsiöljyä en välttämättä suosittele, koska sillä on taipumus jämähtää hiuksiin niin, että näyttää pahalta eikä lähde pesussa hyvin pois. Öljyn tarkoitus on siis suojata ja hoitaa latvoja, mutta ei niin paljon että tulos näyttää rasvaiselta. Annostuksen oppii yrityksen ja erehdyksen kautta ;)


      • oliivikiharat
        pitkis2 kirjoitti:

        Jos rupeat leikkaamaan haarahiuksia itse tai annat jonkun tuttusi leikata, niin kannattaa hankkia kunnon parturinsakset jostain kampaamoliikkeestä. Ne eivät maksa hirveästi ja ovat paremmat kuin keittiö-fiskarsit tms., joilla leikataan kaikkea muutakin. Vääränlaiset (lue: tylsät) sakset ennemminkin lisäävät hiusten haaroittumista kuin auttavat.

        Kaikken hellävaraisin hiusten kampaamisväline on harvapiikkinen puukampa. Suomesta niitä saa esim. Body Shopista. Olen itse aivan ihastunut omaani ja olen kuullut puukammoista kiittäviä kommentteja monilta muiltakin hiushörhöiltä :)

        Ai niin, ja hiusten pesusta vielä lisää: Ethän vaahdota kaikkea, kun peset hiuksesi? Riittää että vaahdotat vain tyven. Pituudet puhdistuvat kyllä, kun vaahto valuu huuhtoessa niitä pitkin. Pituuksien ja latvojen hinkkaaminen kuluttaa hiusta turhaan.

        Hiusten kuivaaminen pyyhkeellä myös hellävaraisesti painellen eikä hangaten ja pörröttäen.

        Kokeile myös paria tippaa jotain öljyä jätettäväksi latvoihin. Esim. oliivi-, kookos- ja jojobaöljyt ovat hyviä. Rypsiöljyä en välttämättä suosittele, koska sillä on taipumus jämähtää hiuksiin niin, että näyttää pahalta eikä lähde pesussa hyvin pois. Öljyn tarkoitus on siis suojata ja hoitaa latvoja, mutta ei niin paljon että tulos näyttää rasvaiselta. Annostuksen oppii yrityksen ja erehdyksen kautta ;)

        omat lyhyet hiukseni alkoivat taas kasvaa, kun aloitin ahkeran harjaamisen. ilmeisesti stimuloi päänahkaa??
        Ei tullut harjattua kun ei mennyt takkuun, kampaajaystäväni kuitenkin suositteli, ja hyvin toimii. En myöskään kuivaa föönillä hiuksia, kuin ehkä kerran vuodessa erikoistapauksissa. Saunaan laitan aina kerran viikossa hiusnaamion, missä puoli desiä oliiviöljyä, 1 kananmuna, ja 2tl rommia. Haisee pahalta, enkä tiedä ammattilaisten kantaa tähän, mutta saa ainakin minun tummat hiukset loistamaan. Pyyhe siihen päälle niin ei kuumuus vahingoita. :)


      • yks vaa
        oliivikiharat kirjoitti:

        omat lyhyet hiukseni alkoivat taas kasvaa, kun aloitin ahkeran harjaamisen. ilmeisesti stimuloi päänahkaa??
        Ei tullut harjattua kun ei mennyt takkuun, kampaajaystäväni kuitenkin suositteli, ja hyvin toimii. En myöskään kuivaa föönillä hiuksia, kuin ehkä kerran vuodessa erikoistapauksissa. Saunaan laitan aina kerran viikossa hiusnaamion, missä puoli desiä oliiviöljyä, 1 kananmuna, ja 2tl rommia. Haisee pahalta, enkä tiedä ammattilaisten kantaa tähän, mutta saa ainakin minun tummat hiukset loistamaan. Pyyhe siihen päälle niin ei kuumuus vahingoita. :)

        Jos joku ei tykkää harjata, mutta haluaisi kuitenkin stimuloida hiuspohjaa, voi myös hieroa sitä sormin. Vaikka joka ilta tai edes muutamana iltana viikossa. Hierotaan siis sormenpäillä päänahkaa, ei itse hiuksia, ja vain tosiaan niillä sormenpäiden pehmeillä osilla.


    • annaq

      Tosiaan tässä vinkkejä:

      Jatkuva kuumakäsittely rasittaa hiuksia ihan törkeesti, siks oiski parenpi föönata kaikkeist kylmimmällä, ja viel parenpi ois antaa kuivuu ihan itestää.

      Kädenlämpösellä vedellä pesu ja shamppoo ja hoitoaine pitäs mielellää olla korjaavia, ite käytän Avonin tuotteita ja oon erittäin tyytyväine.

      Luonnonkiharat hiukset on tosi oikukkaat, kokemuksesta tiedän.
      Itekki suoristan tosi useesti.
      Omat hiukset on silti hyväs kunnossa, koska käytän suoristusnestettä, mikä ois föönaukses, suoristamises ja kaikis lämpökäsittelytoimis ehdoton.
      Suoristusnestet/geelii löytyy iha partureista, hiustuotteit myyvist paikoista ja esim. sokoksessaki on :)

      Ja sitte noihi hiusnaamioihi, kute kananmunaa.
      Kananmuna ei oikeestaa korjaa hiuksia, vaa tekee ne ainoastaa paksumman tuntusiks kananmunan sisältämien aineitten takii.

      Mikäs siinä, itekki kyllä joskus aina kananmunat päähän ja saunaan rentoitumaa :) pitää vaa muistaa pestä kylmällä vedellä, tai haju on iha kammottava.

      Hiuksien ohentamisest ei oikeestaa oo mitnkää erityisemmi hyötyy, mut itelläni on niin paksut hiukset et on pakko käydä välil vaan ohentamas :s

      Ja jokasella ihmisel kasvaa hiukset omaa vauhtiaan..

      Eiopä muuta sitte, kysymyksiäki otetaa vastaa...:)

      • Maöölofi

        Opettele kirjoittaamaan kirjakieltä, juu fakinj pissis.


      • Täh??

        Mite on heti homo jos tekee jtn ilkeetä tai käyttäytyy tyhmästi jnejne.. ? Missä vaiheessa toi ilmotti pitävänsä miehistä, tiiäkkö et se ees on mies? :DDD


    • errwrewerwerw

      ei tietenkään latvojen LYHENTÄMINEN auta hiuksia kasvamaan. ihme myytti se että jotkut ~kaksihaaraiset~ leikkaa niin hiukset kasvaa nopeammin.

    • 5h5k5k59853093093kd

      ensimmäinen viesti on täyttä totta, hiusten kasvu on geeniperäistä mutta sitä voi auttaa jos niitä hoitaa hyvin joka päivä ...

      • Hmmmh..

        Tein ison virheen, kun joskus 11 vuotiaana leikkasin selkään asti kasvaneeni hiukset, nyt kasvatan ne rintoihin asti, värjään mustaksi ja vaaleita raitoja ja sitten letit tähän eteen : D Nyt hiukset on olkapäille asti, mulla kasvaa hiukset aika nopeesti, ja kuulemma joka pv 100 krt harjalla / kammalla harjata hiuksia niin se auttaa kasvamiseen, en ole varma, myös päänahkaa hierominen varmaan auttaa, Huooh.. Onneksi hiukseni kasvavat aika nopeasti, en jaksa odottaa silti : D


      • tukkaa päässä
        Hmmmh.. kirjoitti:

        Tein ison virheen, kun joskus 11 vuotiaana leikkasin selkään asti kasvaneeni hiukset, nyt kasvatan ne rintoihin asti, värjään mustaksi ja vaaleita raitoja ja sitten letit tähän eteen : D Nyt hiukset on olkapäille asti, mulla kasvaa hiukset aika nopeesti, ja kuulemma joka pv 100 krt harjalla / kammalla harjata hiuksia niin se auttaa kasvamiseen, en ole varma, myös päänahkaa hierominen varmaan auttaa, Huooh.. Onneksi hiukseni kasvavat aika nopeasti, en jaksa odottaa silti : D

        100 harjan/kammanvetoa päivässä on kyllä ihan vain vanhentunut myytti. Siitä voi olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä, koska kaikenlainen hiusten käsittely kuluttaa niitä jonkin verran.

        Päänahan hieronta sormenpäillä (sormenpäiden pehmeillä tyynyosilla) taas on suositeltavaa, koska se parantaa päänahan verenkiertoa.


    • hasssanmalka

      minulla hiukset kasvoi noin 4cm kk vikka normaalisti alle cm ...........................

      se onnistui piimax c biotiini taoleteiden avulla

      • epepeppepepepep

        Itsekin mätän tuota ko. ainetta. Kyllähän se on auttanut jonkin verran, mutta että 4cm kk???


    • ripsraps

      Oon selaillu muutamia keskustelusivuja täällä netissä ja monissa on todettu, että C-vitamiini-sinkki-ravinne tekisi hiustenkasvun nopeammaksi. Itsekin laitoin siskon asiaksi hommata minulle esim. Lidlistä kyseistä tuotetta (koska Lidlissä on kuulemma edullista) ja sitte eikun kokeilemaan. Ite tein melkosen virheen ku leikkasin pitkän tuuhean mahtavan letin joka oli johki puoleenselkään asti niin lyhyeks, jopa vähän korvan yläpuolelle. Kadun sitä niin paljon että >:( noh, nyt kuitenki on hiukset hyvällä mallilla vähän alle olkapäiden (kun olen suoristanut) ja tavoitteena olis saada ihanat pitkät scene tyyliset hiukset, ja sitte iha mustaks ja blondei raitoi :P ooo! Kannattaa varmaan siis sunki kokeilla tuota sinkki valmistetta.. uskon, että tuloksia syntyy =)

      • ripsraps

        että leikkasin hiukset lyhyiksi noin vuosi sitten. Ihmettelen kyllä että miten mun hiukset on näin nopeesti kasvanu.. :o :D KASVAKAA VAAN LISÄÄ ! ;)


      • plööä
        ripsraps kirjoitti:

        että leikkasin hiukset lyhyiksi noin vuosi sitten. Ihmettelen kyllä että miten mun hiukset on näin nopeesti kasvanu.. :o :D KASVAKAA VAAN LISÄÄ ! ;)

        Itselläni on päähieroja, joka kuulemma auttaa hiusten kasvua.. sillä on paljon helpompi hieroa kuin käsin.. ja sitä pitäisi käyttää n.15 min joka päivä .. itselläni on auttanut vähän :)


      • ILovaScene

        Itekki tulin tänne just kattoo et mite sais yli olkapäil olevat hiukset, ja pidennyksii en viittis ottaa... Ku haluisin itekki kans sellai Scenet :))


    • kjhkhg

      Moni käyttää apteekista saatavaa eläimille tarkoitettua biotiinia. En tällä hetkellä muista mitä merkkiä itse söin aikoinaan, mutta nopeutti ehkä hieman hiustenkasvua. Itselläni tuo ei toiminut niin erityisen hyvin, joten lopetin, mutta moni muu on kehunut biotiinin auttavan kasvua.

      Toinen "taikapilleri" hiusten kasvuun on ihan vain d-vitamiini suomalaisten suositusten ylittävissä määrin. Itse söin kuurin 5000IU:sta (n.125mg) d-vitskua ja silloin huomasin kyllä selkeästi hiusten kasvun nopeutuvan.

      • Jaana;

        Huomasin että useammassa keskustelussa kysellään vinkkejä, minä sain kasvuun vauhtia Fast-nimisillä shampoolla ja hoitoaineella,ne on kehitetty just tähän. Biotiini, ravinto ym on myös tärkeitä. Vastasin jo tuohon yhteen toiseenkin kasvua koskevaan keskusteluun. Katsoppa Googlesta Fast shampoo, minulla ainakin oli selvä vaikutus säännöllisessä käytössä.


      • 12wee

        saako muka lääkkeet lopettamaan hiusten kasvun?
        minulla on migreeni ja syön aika paljon lääkkeitä!
        loppuikohan niusteni kasvu sillä en ole leikannut hiuksiani pitkään aikaan ja ne ovat yhä sellaiset kun ne jätin
        olen muuteb 12 wee
        ja kaikilla ikäisilläni on pitkät hiukset ja minulla ei ole
        mitä teen?


      • rillibee
        12wee kirjoitti:

        saako muka lääkkeet lopettamaan hiusten kasvun?
        minulla on migreeni ja syön aika paljon lääkkeitä!
        loppuikohan niusteni kasvu sillä en ole leikannut hiuksiani pitkään aikaan ja ne ovat yhä sellaiset kun ne jätin
        olen muuteb 12 wee
        ja kaikilla ikäisilläni on pitkät hiukset ja minulla ei ole
        mitä teen?

        kuinka pitkä aika on se ''pitkä aika'' ? Jos puhut 2 viikosta, ei ole ihmekkään. Ja kyllä, jotkut lääkkeet saattavat hidastaa hiusten kasvua, mutta ei varsinaisesti lopettaa. ei se haittaa vaikka muilla on pitkät hiukset! joillekkin se sopii joillekkin ei. Muista kuitenkin, että ihminen on parempi omana itsenään!


      • paljonko?

        tietäiskö kukaan, miten paljon sitä biotiinia pitäisi syödä? yks päivässä? pari kuukaudessa?


    • Hobbix

      Itseni ei tarvitse miettiä pitkään näitä juttuja kun tiedän jo, mutta kerrompa teille ainakin muutaman vinkin/muuta ihme tietoa:
      1. Kuulemma hiukset voivat kk kasvaa jopa 6cm jos niitä ei pese (hyvä juttu, mutta entäs se haju ja rasvamäärä?=D [senkin voi hoitaa kuivahoitotuotteilla])
      2. Moniviljatuotteet saa hiukset kasvamaa, niinkuin myös ripset.
      3. Itsekin suosin tätä päänhierontaa, kun verenkierto vilkastuu, niin ne kasvua auttavat eineet pääsevät nopeammin perille.
      4. Kuulemma, kun pitää hiuksia ponnarilla enemmän kuin normaalisti ja tietenki tiukalla sellaisella(einyt tarvii kiristää nii paljo että sattuu ;(( ) ne kasvavat (:

      Olkaapa hyvä, näillä pääsee jo pitkälle :D

      • Hobbix

        ainiin ja unohdin vielä mainita että kananmuna vaikuttaa jotenki positiivisesti hiuspohjaan :D

        kuulin myös tarinan miehestä joka sai vanhana pappana tosi pitkät paksut ja tuuheat hiukset sen avulla että se lepuutti päätään jossain erikoismullassa,
        eli kannattaa kesäisin maata puhtaalla nurmikolla katselemassa taivasta ^^


      • (:
        Hobbix kirjoitti:

        ainiin ja unohdin vielä mainita että kananmuna vaikuttaa jotenki positiivisesti hiuspohjaan :D

        kuulin myös tarinan miehestä joka sai vanhana pappana tosi pitkät paksut ja tuuheat hiukset sen avulla että se lepuutti päätään jossain erikoismullassa,
        eli kannattaa kesäisin maata puhtaalla nurmikolla katselemassa taivasta ^^

        Hahhahahaaa, vähänkö repesin x) Mut kyl kai jtn erikoistapauksii voi olla :D


      • nuoritytto77
        (: kirjoitti:

        Hahhahahaaa, vähänkö repesin x) Mut kyl kai jtn erikoistapauksii voi olla :D

        Vähä vinkkejä:

        -kokemuksesta tiedän että hiukset kasvavat aika kireällä ponnarilla, kun pidät useasti) nopeammin ja tehokkaammin
        -niinku tos sanottiin, kun oot pessyt hiukset´, jätä ne mielummin kuivumaan ittestään tai sitten viileällä föönillä, mikä auttaa hiuksia
        -toi kananmunajuttu ja pään hieronta on todennäköstä
        -älä pese hiuksia liian usein, enintään joka toinen päivä, etenkin talvella, kun on kylmä, päänahkahan kuivuu ja hiuksetkin jää kuiviksi, mutta voit käyttää erilaisia tuotteita, kuten öljyjä, jne.
        -laita hiuksia pestessä vähemmän shampoota, enemmän hoitoainetta, kuulemma shampoo aiheuttaa etenkin hiusten latvoille jtn. negatiivista
        -leikkaa hiuksia välillä latvoista n. 50mm-1cm , ehkä kuukáusien välein
        -kokeile erilaisia hoitotuotteita ja shampoota, niin tulee vähän vaihtelua ja jotkut tuotteethan voi olla parempia kuin toiset, ken tietää
        -kuivaa märkiä hiuksia pyyhkellä hellästi painellen, eikä liian rajusti yms., silloinhan niistä tulee jtn kaksihaaraisia jne.

        -paljon vitamiineja ruokavaliossa
        TOIVOTTAVASTI VINKEISTÄ OLI EDES JOTAIN APUA!


      • longhair77

        Bloggaaja väittää, että letti kasvaa keskimäärin 2-3 cm kuukaudessa. Aika hurja väite. Saa olla onnellinen jos jollain oikeasti kasvaa tuota vauhtia. 1-1,5 cm kuukaudessa on kuitenkin useimmilla ihmisillä lähempänä totuutta.


    • uuno turhapuro

      ooottte kaikki urpoja

      • someone useful

        nauran sun käyttäjänimelle :D


    • M.

      Edellä oli muutama hyvä vinkki, mut itse käytän vielä lisäksi virosta apteekista ostettua placenta kapseleita, laitan joka pesu jälkeen kuurina, on toiminut, 12 kapselin paketti maksaa n 10 euroa, olen nähnyt täällä suomessa jossain kampaamossa kans, 15 euron kiepella oli se paketti. Ainakin mulla toimii paremmin kun viviscalin pillerit. Sit nyt kävin jo kolmannen kerran kuumien saksien leikkauksessa ja hiukset ovat paljon paremman kuntoisia, niitä ei tartte enää leikka kun kerran 3 kuukaudessa. Huoman, että tyvikasvu tulee viimeaikoina liiankin nopeasti ja päätin nyt vaan alkaa raidottamaan hiuksia kun se ei sit näe nii hyvin. No mulla nää on toiminut ja olen tyytyväinen.

    • VINKKEJÄ!

      hiusten kasvuun auttaa mm. runsas maidonjuonti, vitamiinit, ja päänahan hieronta. Itse syön Multivitaa ja kalanmaksaöljytabletteja.
      Kannattaa myös ostaa KUNNOLLINEN hoitoaine! Itse ostan sen kampaajalta, koska ei kannata ostaa mitään halpamarkettien hoitotuotteita, sillä yleensä ne eivät tehoa yhtä hyvin. Kannattaa myös kysyä kampaajalta apua hoitoaineen ostossa, sillä hän osaa varmasti valita juuri sinun hiuksillesi sopivan hoitoaineen.
      Älä pese hiuksiasi turhaan, sillä hiukset haurastuu, jos ne kastuu usein. Elä föönaa hiuksiasi usein, sillä sekin kuivattaa niitä. Jos käytät esim. suoristusrautaa, laita hiuksiisi hoitoaine, jossa on lämpösuoja.
      TÄRKEIN VINKKI: SYÖ TERVEELLISESTI!

      Kyllä hiukset saa kasvamaan enemmän kuin 1-2cm kuussa, jos niiden eteen tekee jotain. minulla ainakin ne kasvavat ainakin 2 cm kuussa, sen olen huomannut;)

    • Please help me!:((

      Haluaisin yhestä kohtaa vähän pitemmä hiuksett kun toisista.Miten on mahollista kasvattaa yhestä kohtaa nopeammin?:(

      • rillibee

        Tuo taitaa olla aika outo kysymys. Hiukset kasvavat samaan aikaan kaikkialta päässä. Toki voit aina leikata sitä toista kohtaa niin, että se näyttäisi siltä että se pysyy samana, muuten on aika paha sanoa...


      • vitun pelle

        oisko kuitenki niin että leikataan ne muut kohdat lyhyemmiks


    • tervelisyys

      sydänpaljon terveelisesti

    • vinkkejä antava!

      kokeilkaas tällaista;

      Ota oliivi-öljyä kuppiin ja lämmitä sitä mikrossa hiukan (ei saa olla liian kuumaa!)

      laita sitä sitten kosteisiin hiuksiin,

      harjaa harva-piikkisellä kammalla,

      kiedo pyyhe hiuksien ympärille ja anna vaikuttaa 20 minuuttia!

      huuhtele, ja pese hiuksesi shampoolla ja hoitoaineella mitä normaalisti käytät.

      toista tämä kerran tai pari kuukaudessa niin eiköhän ala hiukset kasvamaan!

      kokeile myös:

      -hiero päänahkaa

      -ei saa pestä hiuksia joka päivä

      -käytä harvapiikkistä kampaa

      -kampaa hiukset yläsalaisin

      -juo paljon vettä

      -käytä vitamiineja

      -käytä hiuksiin jätettäviä hoitosuihkeita

      -kun olet pessy hiuksesi ja olet kuivaamassa, niin kuivaa hiuksesi mahdollisimman hellävaraisesti pyyhkeellä

      -vältä suoristinta, hiustenkuivaajaa, kiharrinta jne.

      toivottavasti näiden vinkkien avulla hiuksenne kasvaa!:)

      • PingviiniValio

        Menen heti koittamaan! Kiitos!!! Jos toi on totta, niin pakastan suo! Olet elämäni pakkaus!


      • ulos juoksemaan!

        Toi hiuksien hinkkaaminen, siis varovainen helliminen on itseasiassa tosi vaarallista. Nimittäin näen kuinka ihminen joka alkaa varomaan hiuksiaan, ei varmasti liiku tarpeeksi.

        Terveydestä pitää pitää huoli. Nyt eletään vuotta 2011, kuka ihme enää haluaa käyttää toisten verorahoja terveyskustannuksiin koska ei liiku tarpeeksi?

        P.S. Mistä miehet tykkää? Kiinteä kroppa ja hiuksetkin kasvaa.


      • jessicaum
        PingviiniValio kirjoitti:

        Menen heti koittamaan! Kiitos!!! Jos toi on totta, niin pakastan suo! Olet elämäni pakkaus!

        SAMOIN (: !!


      • tomppeli kaiketi

        Kuuluuko sen öljyn lähtee heti pois?? Kauanko siinä menee?


      • fhhhfdfjjduerr

        Jos se hius on kostea niin se on täynnä vettä eikä öljy imeydy siihen niin paljon kuin jos sen laittaisi kuiviin hiuksiin.


      • hyihyihyihyi

        mä tein tuon oliiviöljy jutun ja mun hiuksista tuli tosi paskasen näköiset... ne oli rasvaset ja hyihyihyihyi :


    • Terveys kannattaa

      USKOKAA MITÄ HALUATTE, MUTTA
      Urheilu, siis säännöllisesti ja rasittavasti urheileminen, lepo, ravinto, vesi = kiihtynyt aineenvaihdunta = terve iho, terveet hiukset.

      Katsokaa esim yleisurheilijoita.
      (huom doping ohentaa hiuksia, mutta se on jo eri asia)

    • hairstore

      Hair storella myydään hiuksiin hierottavaa "geeliä" joka aktivoi ja nopeuttaa hiuspohjan verenkiertoa eli toisin sanoen hiukset kasvavat nopeammin. testattu on ja kyllä toimii ! pullo maksaa 15 e.

      • hairstore 1

        HUOM. siis hiuspohjaan hierottavaa :D kirjoitin väärin :)


    • appuaa !

      itse sain kasvatettua hiukset korvan yläpuolelta olkapäihin vuodessa..en vain käsitellyt niitä millään vaan annoin kasvaa rauhassa. Parhaiten hiukset kasvaa kun et käsittele niitä usein esim. suorista. Annat vaan niitten rauhassa olla ja kyllä ne siitä kasvaa..itse kyllä käytän nytten bio shampoota joka on huomattavasti parantanut hiusten laatua !

    • jokumnemememe

      Suoristaminen ja föönaaminen hidastavat hiusten kasvua. Maitotaloustuotteet kuulemma edistävät sitä. Hyvä ruokavalio auttaa!

      Sentin leikkaaminen hiustenlatvasta ei vaikuta mitenkään hiustenkasvuun! Sanon tämän koska monet luulevat niin.

    • Beeline

      Omat hiukseni alkoivat kasvaa hurjaa vauhtia (n.1,5 senttiä kuussa) kun olin lopettanut niitten värjäämisen. Minulla on luonnostaan keskiruskean väriset hiukset, joita olen blondannut jatkuvasti pari vuotta (lue: värjännyt tyvikasvun kerran kuussa). Blondatut hiukseni olivat kirjaimellisesti lattiamopin kaltaiset, karheat, elottomat, täysin kuolleet, joita ahkerasti yritin kasvattaa, mutta kun ei millään kasvanut. Yhtenä kauniina päivänä päätin olla värjäämättä hiuksia enää ja leikkasin blondit hiukset pois, minulle jäi n. kahden sentin pituinen omavärinen siilitukka. Nyt ne on kesän aikana kasvaneet todella nopeesti. Tavoitteena on siis oman värin kasvattaminen takaisin. Hiuksista on tullut elinvoimaiset, kauniin kiiltävät, paksut ja kaikkee mitä niiltä voi toivoa. SUOSITTELEN! Älkää varsinkaan nuoret ihmiset värjätkö hiuksianne!

    • Unelmahiukseni<3

      Hiukseni ovat aina olleet paksut ja kaikkea. Ne olivat blondit. 9-10v värjäsin hiukset punaisiksi kestovärillä. Sitten värjäsin mustaksi kestovärillä, Violetteja raitoja. Sitten leikkasin kerroksittain. Sitten lisää mustaa väriä :--D Sitten mä halunu takas blondiks. Mun hiukset on aina olleet vitun hyvässä kunnossa. Ja tiedoksi; Jos värjäät hiuksiasi niin värihän tekee hiuksista jokseekin paksumpia. Tiedän, Kun mummoni on ollut parturi 40 vuotta. :D Mutta se riippuu jokseekin myös että ovatko hiukset ohuet, paksut yms. :'--D Nojoo. Muistakaa, Se riippuu :D

      • Unelmahiukseni<3

        Ja hiuksni ovat n. Kainaloon asti :'-D


    • didiidi

      koita hieroa päänahkaa niin verenkierto lisääntyyyyy

    • autakkaaminua

      hei olkaa kivoja ja auttakaa. kun mulla ei toi kampaaminen onnistu, koska hiukset menee vaan takkuun siitä. Yleensä käytän tuota harjaa, koska sillä se menee ihan hyvin mutta kammalla menee hiukset ihann takkuun.
      että olisko jotain ratkaisua ongelmaan?

      sanon viel et hiukset on about selän kesiosan yläpuolelle ulottuvat ja luonnollisesti erittäin kiharat. suoristan ne joka päivä ja käytän lämpösuihketta ja dove repairia joka antaa lämpösuojaa että luulis tän suoristamis jutun olevan okei, että tuskin se siitä on kiinni. Plus, hiukset on aika paksut.

      • auttakaaaminuua

        ainiiiiin ja leikkasin kaks ja puol vuotta sitte alle olkapää pitusiks ja on tosiaa kasvanu about 20 cm. mutta siis siitä hiusten kunnon parantamisesta?


    • lovehair

      Kannattaa ostaa luonnonharjaksisen tai puuharja jos ei voi käyttää kampaa mulla iha sama ongelma. Ja sit viel et suoristaminen ei hidasta kasvuu vaa hiukset katkeilee helposti ja niistä tulee hauraat nii sit ne lyhenee ;( ei kannata föönata,eikä suoristaa joka päivä. vaikka käyttääkin lämpösuojii tai jottai sellasii xd yks juttu viel eli ei kannnata myöskään pestä niitä ku vaa jotai joka toinen päivä tai iharvemmin :D

    • kutrit takaisin

      Täälläkin yksi hiustenkasvattelija! Tällä hetkellä ovat olkapäiden alapuolelle, tavoitteena ainakin puoliselkään. Jonkun verran on myös kerrostusta ja porrastusta hiuksissa ja siitä haluan nyt kovasti päästä eroon kun hapsottavat niin herkästi. Minua myös harmittaa että aloin joskus värjätä hiuksiani... taitaa olla aika yleistä tämä katumus :D Tavoitteena on nyt päästä hiljalleen niin lähelle omaa väriä että jossain vaiheessa värjäämisen voi lopettaa kokonaan. Ihan seinään en sitä voi lopettaa, koska oikea hius on sen verran eri väristä että juurikasvu näkyy liian selkeästi. Ei nyt mikään tavattoman hurja kontrasti, mutta vähän lähemmäs juuren väriä on hiusten pituus saatava ennen kuin voi värjäilyn lopettaa kokonaan.

      Mulla tukka kasvaa sen 1cm kuussa suurin piirtein. Olen lueskellut noista biotiini-valmisteista paljon ja ostinkin nyt itselleni purnukan tabletteja jossa tuota biotiinia on 5mg/tabletti plus sinkkiä jonkin verran. Muitakin vitamiineja aloin syömään samaan aikaan. Nyt olen alkanut kiinnittää huomiota myös siihen millä aineilla pesen hiuksiani... onko kukaan kokeillut apteekin Priorin-shampoota tai hoitoainetta? hiukseni ovat myös hyvin rasvoittuvat joten joka päivä olen niitä tähän mennessä pessyt mutta nyt on tavoitteena vähentää ainakin joka toiseen päivään.

    • Geeneistä se on kiin

      Olen toiminut just niinkuin moni ylläoleva on neuvonut; annan hiusten aina kuivua itsekseen, en pese kuin pari kertaa viikossa koska nämä eivät rasvoitu, en harjaa märkänä, syön maitotuotteita yms.

      Olen myös syönyt puolen vuoden säännöllisiä satseja Viviscalia ja Prioriniä, sekä jotain merileväuutteita ja Piimaxia. Olen käyttänyt pullolliset Fast-shampoota ja hoitoainetta.

      Kasvunopeus on aina pysynyt ihan ennallaan, näen sen selvästi juurikasvusta. (värjään kampaajalla vain juurikasvua, koko pää ehkä kerran vuodessa). Kasvua on kuussa noin 9-12 mm. Eikä se ole muuttunut miksikään niinä aikoina kun olen kasvua yrittänyt tehostaa.

      Geeneistä se on kiinni.

    • rasvaletti

      minä tiedän miten kasvaa hiukset nopeammin minä teen näin pesen kerran viikossa hiukset ja ne rasvottuu nopeesti se on hyvä kun rasvottu kun päänahka saa rasvaa. Ja sitten minä pesen ne pelkällä vedellä ja hinkkaan niitä joka päivä seiniin etttä niistä lähteee turha hilse pois. :) kokeile näitä vinkkejä! ( suosittelen!)

      • hyvin kasvaa

        tämä ohje toimiii hyvin minä itse kokeilin tätä hinkkasin hiuksia seiniin noin 15 min tämä toimii hyvin!! :)


    • kiitti vinkistä!

      Toimii minullakin! Ja parasta on, että turhan hilseen ohella lähtee myös turhat hiukset.

      • TROLLHATER

        LUOJA SENTÄÄN ! hanki elämä, kukaan ei ainakaan osaa akttoo päivämäärää ja kellonaikaa ... -.-


    • Haloo!!

      Nyt ei kyllä toi geeni juttu pidä paikkaansa!
      Itselläni on pitkät ja paksut hiukset, sisarellani taas on hyvin ohuet ja lyhyet eikä siitä miksikään muutu!
      Äidilläni taas on lyhyet ja paksut, osalla suvusta ei ole hiuksia ollenkaan ja isälläni on myös lyhyet mutta ohuet ja sieltäkin suurin osa kaljuja eikä hiukset kasva meidän suvussa muilla kun harvoilla yhtä pitkiksi kuin minulla!!

      Ja hiukset kyllä saa kasamaan jos vain huolehtii niistä hyvin!
      esim. pesee ne säännöllisesti, ei revi hiuksiaan vaan harjaa niitä hellästi, leikkaa latvoista ja vähän paksuutta sillon tällön, syöt terveellisesti ja juot paljon nestettä.
      EI HIUSLAKKAA!!

      noilla keinoilla hiuksien pitäis kasvaa hyvin.

      • ei voi manipuloida

        kyllä se on geneettistä siskosi on perinnyt isäsi ohuet ja veltot hiukset ja myös isän suvun karvastoa, ja sinä äitisi karvaston ja äidin suvun puolelta, äidilläsi on varmaan nuorena ollut melko samanlaiset hiukset kun sulla nyt, kun ikäännytään niin hiuksetkin ikääntyy ja harvenee jonkinverran.
        Ihan sama vaikka söis kananpaskaa hiukset kasvaa keskimäärin 1,5 cm kuussa, toisilla enempi kun toisilla geenit ja hormoonit vaikuttaa tässä.
        Päänahka siis iho voi hyvin,kun on hyvät elämäntavat, niin hiuksetkin ovat hyväkuntoiset.


      • Bubulina12
        ei voi manipuloida kirjoitti:

        kyllä se on geneettistä siskosi on perinnyt isäsi ohuet ja veltot hiukset ja myös isän suvun karvastoa, ja sinä äitisi karvaston ja äidin suvun puolelta, äidilläsi on varmaan nuorena ollut melko samanlaiset hiukset kun sulla nyt, kun ikäännytään niin hiuksetkin ikääntyy ja harvenee jonkinverran.
        Ihan sama vaikka söis kananpaskaa hiukset kasvaa keskimäärin 1,5 cm kuussa, toisilla enempi kun toisilla geenit ja hormoonit vaikuttaa tässä.
        Päänahka siis iho voi hyvin,kun on hyvät elämäntavat, niin hiuksetkin ovat hyväkuntoiset.

        kattokaas mulla oli peppuun saakka hiukset ja mä halusin leikkaa mut nyt kadun tosi paljon koska rakastin hiuksiani mut ei kai nyt hiukset kuussa kasva 1,5 cm kyl ne jotaa tai siis no riippuu miten pitää hiuksista huolta mulla kasvo 3 kuukaudes näin 5 cm et pitäkää hiuksista huolta nii kyl ne kasvaa ..


    • hamppupää

      PLIIS AUTTAKAA !!

      mul on johonki hartioitten kohalle hiukset ja haluaisin mielelläni pitemmät hiukset.
      itse käytän harjaa, en kampaa koska tulee helpommin takkuja. suoristan ja käyn joka päivä suihkussa, blondaan hiuksia myös todella usein. hiukseni ovat ohuet ja hamput. miten saisin parempi kuntoiset,pitemmät ja paksummat hiukset ?

      kiitos vastaajille ! :)

      • nohh

        "suoristan ja käyn joka päivä suihkussa, blondaan hiuksia myös todella usein"

        jätä ainakin noi väliin.. ei hiuksia kannata pestä ihan joka päivä. Ylhäällä ketjussa monia hyviä vinkkejä, varsinkin viestit joissa monta peukkua


    • tuuliahh---

      näin lukee yhessä blogissa: (www.oodimaailmalle.blogspot.com)

      "1. Lopetin shampoon käytön. Niin inhottavalta kuin se kuulostaakin, niin oon korvannut shampoon esim. kananmunalla, teellä, kahvilla ja ruokasoodalla. Myös hoitoaineella voi pestä hiukset, laita hoitoainetta rasvaisimpiin kohtiin päänahassa ja anna vaikuttaa n. 15min.

      2. En käytä hiuslakkaa. Alkoholia sisältävät muotoilutuotteet ovat kuivattavinta mitä hiuksille voi tehdä, ja siksi lopetin.

      3. Aloin syömään sinkkiä, kalkkia ja Piimax C-vitamiinia (biotiini, kromi, pii, c-vitamiini) purkista. Ripset on muuten kasvaneet tätä myötä myös, kynsien kohdalla en ole huomannut vaikutusta kun ne mulla muutenkin kasvaa aika nopsaan.

      4. Aloin hieromaan päänahkaa. Se saa veren kiertämään ja hiuksetkin kasvaa nopeampaa.

      5. Vaihdoin metalliset ja muoviset hiusharjat luonnonharjaan ja puuharjaan. Ne eivät revi hiuksia.

      6. Letitän hiukset yöksi, näin ne eivät hankaudu tyynyyn ja katkeile. Kuulostaa naurettavalta, mutta auttaa.

      7. Latvoihin voi ennen pesua joksikin aikaa laittaa vaikuttamaan rypsiöljyä rai ihan tavallista käsirasvaa. Muista pestä hyvin pois.

      8. Sinun ei tarvitse leikata hiuksistasi kampaajalla aina puolia pois kun ne tuntuvat huonokuntoisilta. Leikkaa itse joka päivä muutama kaksihaarainen pois, ja pian huomaat ettei niitä ole enää paljon ollenkaan.

      9. Suojaa hiuksesi saunassa, vältä kloorivettä ja turhaa kuumuutta (föönaus jne). Muista lämpösuoja jos aiot käyttää esim. suoristusrautaa.

      10. Pese hiukset viileässä vedessä. On mukavaa tietysti olla lämpimän veden alla, mutta hiukset kärsivät siitä."

      mie tunnen tuon bloggaajan ja sen oikeet hiukset oli ennen tosi huonot ja nyt ku tossa on toi lista niin ku se tekee niin niin nyt sillä on tosi hyvät hiukset.

    • Hiuksettt

      Moi! itellä on hiukset melekee persauksiin asti... Noin 3-5 senttiä vaille, mutta kuitenkin minusta ne ovat lyhyet... Haluaisin, että ne kasvaisivat ainakin tuon 5 senttiä vielä... Leikkasin tosin n.vuosi sitten olkapäihin asti olevat hiukset,,, tämä ei ollut minun päätös vaan kampaaja leikkasi ne vaikka äitini nimen omaa kielsi leikkaamasta niin lyhyitä... No nyt ne ovat kuitenkin taas kasvaneet ja haluaisin tietää, kuinka saan ne kasvamaan vielä vähän... Äitillä ja isälläni molemmilla on todella paksut hiukset kuten minullakin oli ennenkuin ohensin... Äidilläni oli todella pitkät hiukset ennenkuin leikkasi hiuksensa ihan lyhyeksi. Olen lukenut nuita aikaisempia viestejä ja niissä on puhuttu joitain näistä geeneistä yms niin voiko olla, että hiukseni vielä kasvavat vai ovatko ne jääneet nyt tähän? Olen 12 kohta 13-vuotta...

    • voivoi....

      Muakin F UCK se et mull on luonnon kiharat hiukset ja ne ei vaan kasva kunnolla
      :-( toinen mun tytöistä Mandi kasvattaa hiuksiaan juuri nyt ne on nii kauniit kkun ne on suorat ( peri isältään hiukset ) on kaunis suora pinta. Toinen Amira ei ole niin suorat kun Mandilla , mutta ei vaan kasva hiukset ei. Kokeilin yks päivä siskon sekotusta. TOIMI: 1 rkl suolaa ja pippuria dl maitoa 1 l vettä sekota ne jossain purkissa leivin jauhetta 13 rkl. TOIMII :-) suoristi heti mun hiuksia ja sen jälkeen ne rupes kasvamaan kuin kissa ;D se on nii siistii ku on ihQ hiukset :D
      Olen muute Saana ja 32.v eronnut ja mies ennen kampaajana toimi harmi kun ei enää :(
      ¨~Saana~

      • TROLLHATER

        leivinjauhe vesi = KAPUM! räjähtää...


    • teehee

      Itsellänihän oli jonkin verran yli olkapäiden hiukset, mutta vähän ennen kesää menin hetken mielijohteesta leikkaamaan todella lyhyet hiukset. Elokuussa menin vielä leikkaamaan lyhyemmäksi. Nyt en ole leikannut hiuksia ollenkaan sen jälkeen, ne ovat nyt vähän oli korvien :) Kyllähän sitä on nyt ruennut kaduttamaan lyhyeksi leikkuu, mutta hiukset on nyt paljon paremmassa kunnossa, ei ole niin kuivat kuin silloin. Olen nyt säännöllisesti ruennut hieromaan päänahkaa, kun täällä moni on sen sanonut auttavan. :) Olisin ikionnellinen jos hiukseni kasvaisivat vuoden sisällä olkapäihin asti!

    • Rusina98

      Hei! Itselläni oli noin vuosi sitten peppuun asti olevat hiukset ja minä sitten menin leikkaamaan ne ,koska ne menivät todella helposti takkuun :,( Nyt kadun sitä todella paljon. JOTEN ÄLÄ LEIKKAA HIUKSIASI JOS SINULLA ON PITKÄT HIUKSET!!! ;)

      • heipati rallaa

        en mulla on selkään melkein pehvaan asti tukka ja mä en oo leikannut aijon kasvattaa


    • no joo

      Miks kukaan ei tiedä miten hiukset kasvaa? kun menet suihkuun ota hiusten suojaamis shampoon ja sitä ja erittäin hienoa samppoota lopuks siinä se on .Jos ette tajunnut ootte paskoja

    • Luzis

      Mun Tukka kyl kavaa 1kk:ssa 10cm

    • Vaikuttaako hiuseten peseminen paljonkin hiusten kasvuun?

    • tdidi

      luzis, varmaa sun hiukset kasvaaki 10 cm kk, sit sul olis metrin pituset hiukset vuodessa....

      • pirkka niksi

        Kannattaa juoda paljon,niin hiukset kasvaa ,kuin ruohokin.


    • Sama ongelma

      Oon miettiny et ku mulla on sama juttu, että johtuuko se hiusten kuivuudesta ettei ne vaan kasva sitte? Kun mulla oli kuitenkin pari vuotta sitten pitkät hiukset ja leikkasin huonot pois ja sen jälkee kesti tosi kauan että kasvo vähän pidemmiks.

    • 24+7

      Tässä muutama vinkki..

      -Hiero päänahkaa pienin pyörivin liikkein päivittäin, edistää verenkiertoa.
      -Kuollut ihosolukko hiuspohjassa voi estää hiuksia kasvamasta normaalisti joten kuori iho kerran kuussa, kysy kuorintaan itsellesi sopivin tuote kampaamosta.
      -Vitamiinit, riittävä vedenjuonti ja terveelliset elämäntavat heijastuvat myös hiuksiin.
      -Käytä aina lämpösuojaa jos suoristat tai kiharrat hiuksia, ilman suojaa hiusten latvat voivat katkeilla.
      -Priorin auttaa myös joillakin, http://www.priorin.fi/tietoa

      Näillä neuvoilla pitäisi muutaman kuukauden jälkeen tulla tuloksia.:)

    • emenda

      Onko kellään sellaista ongelmaa, että hiukset kasvaa hitaammin toiselta puolelta? Mulla on ollut jo kauan sellainen ongelma, yrittänyt miettiä mistä se johtuu. Ehkä kun nukun aina samalla kyljellä, laukkua kannan samalla olkapäällä eli hiukset jää aina hihnan alle... Ärsyttävää, muutenkin kasvaa tosi huonosti ja haaroittuu.

    • Hammastahna:=)

      Joo, elikkäs itse en pitäny omista hiuksistani, jotka olivat hyvin lyhyet! Keksin kerran HULLUN idean ja levitin hammastahna purkin hammastahnat hiukseni tyveen. Nyt on noin kuukausi kulunu & hiukseni ovat kasvaneet noin 10 cm:) OON NYT IKIONNELLINEN!! :)

      • Hiukset

        Kokeilin kerran samaa ja TOIMI!


      • nora2201
        Hiukset kirjoitti:

        Kokeilin kerran samaa ja TOIMI!

        Pitääkö hammastahna sit pestä jotenki?? ::) olen lapsi ja odotan innoll et mul on pitkä tukka ;))


      • åpokijhghougfgu

        oikeesti? :o voi onks toi joku pila :D ku en uskalla kokeilla. mut onks sil välii mitä hammastahnaa laittaa?


      • TROLLHATER
        åpokijhghougfgu kirjoitti:

        oikeesti? :o voi onks toi joku pila :D ku en uskalla kokeilla. mut onks sil välii mitä hammastahnaa laittaa?

        älä helkkari kokeile, kato noitten kommenttejen päivämäärii ja aikoja..


      • epätoivonen

        omg, siis kuinka paljon sitä hammastahna pitää laittaa?


    • ertjnzdfghjk

      etelässä on erilaista suihkuvettä. suomen hanavesi nopeuttaa hiusten kasvua (riippuen toki paikkakunnasta). mitä enemmän hiuksia leikkaa sitä nopeammin ne kasvaa. leikkasin olkapäälle asti olevat hiukset, nyt ne on vuodessa kasvanut vyötärön yli. jostain syystä kiinalaisilla on pitkiä hiuksia. ihan 10v kiinalaisella oli 3 metrii pitkät hiukset ja yhellä aikuisella oli 5 metrii.

    • AnniH

      Hiusten kasvattajat käykää kurkkaamassa:

      http://www.facebook.com/?sk=welcome#!/pages/Hiusten-kasvatus/307602155973569

      Loin tälläisen sivun kaltaisilleni jotka koittavat saada hiuksiaan kasvamaan :)).

      Tulkaa mukaan :)

      • jännä~

        Mä en oo facebookissa, joten en pysty mennä katsomaan näitä tätä sivua ): mut on kyllä jännä kuinka tärkeet ne hiukset on, ite oon värjänny aika monesti hiuksia vuosian varrella, nyt oon 15 ja hiukset oli vähän aika sitte vähän yli hartioihin asti, kunnes päätin leikata, leikkasin ne korvien korkuudelle.. ja kampaajalta kävellessäni pois kuheet itkupotkuraivarit kotona.. siis kaduttaa ihan hirveesti... itelleni ne pitkät hiukset kasvo n. kahes vuodes päivittäisellä pesulla, ponnarilla, ilman mtn vitamiineja, hieromisii tai föönausta.. mut mitkä on ne esimerkiks kolme tärkeetä asiaa jotka vaikuttaa kasvuun (jos nyt ei täs tapaukses puhuttais geeneistä) ??
        Kiitos jos vastaatte ((:


    • Kun käyt Espanjassa, niin osta, tai pyydä ystäviä tuomaan MINOXIDIL-nestettä. Sitä sitten aamuin illoin hieman hiuspohjaan. Uutta hiusta alkaa tulla jo kuukauden kuluttua ja koko tukka kasvaa. Minoxidil on samaa ainetta, mitä Suomessa myydään nimellä Rogaine ja maksaa n 15 kertaa Espanjan hinnan verran. Täällä Granadan maakunnasa useat farmaciat myyvät sitä 200 ml pulloissa 8 - 10 e pullo. Joistakin apteekeista sitä saa tilaamalla litran pulloissa. Voi yleensä noutaa seuraavana päivänä.

    • Hiukset pitkiksi :)

      Olis mukava jakaa ajatuksia hiuksiaan kasvattavien ihmisten kanssa :)
      : www.123kotisivu.fi/MyDream

      • MyDream

        Kannattaa muuten olla tarkkoja pesu tuotteiden kanssa.
        Itse käytin Tressemmen tuotteita ja mulla lähti ihan hirveesti hiuksia pestessä.
        Ihan kammotti katsoa sitä karva määrää mitä lähti joka pesun aikana.
        Vaihdoin tuotteet sitten Davinesin tuotteisiin ja heti loppui se törkeä hiusten lähtö.
        Tykkäsin kyllä tuosta Tressemmestä mutta enään en kyllä siihen koske.

        No, menin sitten leikkaamaan puolipitkät hiukseni taas lyhyiksi joten taas ollaan lähtöpisteessä, PAHUS.

        Olis kyllä mukava jos tulis joku kiva kohtalontoveri tuonne Blogiini juttelemaan asiasta kanssani. Jaetaan ajatuksia ja vaikka ideoitakin!
        Jookos :)


    • Tästä suihkusta viel

      Ja suihkussahan on siis hyvä käydä hiuksii vaan ei kannata pestä jooka päivä

    • hippityttö

      Hiukset kyllä kasvaa koko ajan, älä siitä huoli. Temppu onkin estää niitä kulumasta latvasta koko ajan ;) (huom! en sano yhtään mitään hiuksen iästä ja kasvuvauhdista, turha niistä nyt enää...).
      Eli, älä vaalenna, älä raiskaa raudoilla, älä pese koko ajan (miksi kaikki luulee että hiukset voi paremmin jos ne pesee päivittäin? :o) äläkä läträä niillä muotoilu- ja aineilla koko ajan. Lopulta saatat kuitenkin joutua hyväksymään sen faktan, että eri ihmisillä on eri mittainen maksimi kuontaloillaan.

    • moi vaan teillekki

      no siis kyllähän ne hiukset kasvaa omaa vauhtiaan
      itellä on rintoihin asti suunnilleen ja olen blondannu niitä n 3v
      olen myös huomannu että jos en olisi alkanut värjäämään hiuksiani niin ne olisivat ainakin perseeseen asti

    • tuli vain mieleen

      Ja siis hiusten kasvuahan saa nopeutettua mm biotiinilla jota myydään esim eläimille tarkoitettuna valmisteena (tarkoituksena siis saada karvat uusiutumaan.) apteekista pitäisi löytyä ja ruoka-aineissa biotiinin lähteitä on hiiva, soijajauho, viljatuotteet, maksa, munuainen ja munan keltuainen. voi olla että joku on sanonut aikasemmin mutta tässä nyt kuitenkin

    • HAIRCARE

      Ensinnäkin, jotkut kommentit täällä on ihanan naurettavia. Tottakai hiukset kasvavat nopeammin, jos latvoja leikataan säännölliksesti, tai ainakin _aina_ kun tulevat huonoon kuntoon.

      Miksikö? No eikö ihan järki sano että jos latvat on paskassa kunnossa niin latvat katkeilee paljon enemmän mitä ne hiukset kasvaa, kun latvat on kiiltävät, eloisat, pehmeät ja hyvässä kunnossa niin kyllä ne hiukset siitä nopeammin kasvaa, kun lavat ei katkeile.

      Toiseksi, harva kampa ei selvitä takkuja eikä mitään muutakaan, ja jää ikävästi hiuksiin sillon kun olisi todella selmittävisen tarvetta, ja kun sellaisella rupee niitä takkuja selvittämään niin kyllä hiuksia katkeilee. Vastaus kaikkiin ongelmiinhan on luonnonharja: ihana, jättää hiukset harjauksen jälkeen ihanan kiiltäviksi, ei rasita hiuksia eikä myöskään revi niitä. Itselläni on ainakin ollut luonnon harja monta vuotta enkä keksi siitä mitään valittamista.

      Liiallinen pesu tietty kuluttaa hiuksia, mutta niinkun täällä väitetään, niin mitä harvemmin - sen parempi, tekniikkakaan ei ole sen parempi. Kun hiukset likaantuvat ja rasvoittuvat, niin sekin alkaa rasittaa päänahkaa, joka rupeaa kutisemaan. Lisäksi jos hiukset ovat esim. vaalennuksen jäljeltä huonossa kunnossa, ei harvoin peseminen ole mikään hyvä idea, koska hius tarvitsee korjaavia aineita. (Hiuksia kosteuttavia hoitoaineita, tehohoitoaineita ja hiusnaamioita..)

      Itse siis pesen hiukset joka toinen päivä, on tullut todettua että niin on ainakin näissä hiuksissa parasta. Lisäksi loistava vinkki on n. 2 kertaa viikossa laittaa päähän tehohoitoaine, ja mennä pyyhe päässä saunaan sen kanssa noin viideksitoista minuutiksi.

      Mulla on ainakin vaalennusprosessi käynnissä. Tässä pikkuhiljaa, puolessa vuodessa olen värjännyt tummanruskeista kolme kertaa, nyt on tummanvaaleat ja ensivärjäyksellä se olisi sitten mun päämäärä, lähes platinan vaalea. Yhtään pituutta en ole menettänyt, enkä kyllä paksuuttakaan :)

      Oikeat hoitotuotteet, liikunta, hyvä ruokavalio ja vitamiinit saavat hiukset säteilemään, kauniin elinvoimaisina, terveinä ja kiiltävinä. Eipä siihen muuta tarvita.

      Mä oon ainakin joutunut jatkuvasti pettymään kaupan tuotteisiin, Garnier, Wella, Tressemme, paskoja kaikki..

      Kampaamosta mulla on nyt KMS Californian MOUST REPAIR - sarjan hoitoaine ja shamppoo ja hiuksiin jätettävä hoitoaine, suosittelen ! Sekä Bedhedin punaiset äärimmäisen korjaavat shamppoo ja hoitoaine, hyviä nekin. Myös Goldwellin tuotteet loistavia, esimerkiksi nämä minuutin tehohoidot pitävät hiukseni kauniin kiiltävinä.

      Itselläni hiukset yltävät rinnan alle, ja kasvatus prosessi tässä menossa! Toivottavasti syksyllä mulla on täydellisen vaaleat ja vielä pidemmät hiukset.

      Niin, ja ihan 15 vuotias olen

    • :P

      Yks juttu on se, että älkää pitäkö hiuksia joka päivä ponnarilla/letillä/muuten kiinni. Pinnit ja varsinkin ponnarit kuluttaa hiusta ja hiukset alkaa katkeilemaan siitä ponnarin kohdalta. :D

    • Ooki dooki :D

      Toi on säälittävää -.- Koska kaikilla ei kasva se tukka todella nopeesti ne ketkä haluaa pitää pidennykset ja haluavat ne nii mitä väliä? jollai vaa kasvaa ja jollai ei tänne on tuntu puhumaa miten kasvais nopeammin tukka eikä kehumaan miten nopeasti ittellään kasvaa c'moon :D

    • shorthair

      Mulla on pienenä ollu pitkät hiukset, mahaan asti suunnilleen ja siinä 10-v paikkeilla leikkasin ja nyt nää ei oo kasvanu yli olkapäiden? Mikä neuvoksi? Siskolla on kasvanu hiukset yli olkapäiden ku se on syöny jotaki Biomaxia vai mitä seon.. :D

    • värjääääväää

      Jos haluaa värjätä hiuksia tummemmaksi, rasittaako/vaurioittaako se hiuksia tai estääkö se hiustenkasvua??? ;D

    • blondivaurioittaa

      blondi vauritoittaa, ei tumma.

    • eiookivaa.com

      Mulla oli 13-vuotiaana pitkät vaaleat hiukset, mut sit laitoin ulkomailla hiustenpidennykset, jotka oli mulla ehkä 5kk, sitkun otin ne pois (pihdeillä piti repiä..) koska en löytänyt ainakaan 40km läheltä parturia joka osais irrott ne pidennykset, noh.. hiuksia lähti tosi paljon pidennysten mukana ja nyt ne on 2 vuodessa kasvanu ehkä.. 3 senttiä!!! -.- nykyään mulla lähtee ihan kamalasti hiuksia lasvoista eikä nää vaan kasva, en lämpökäsittele, en pese usein, käytän evonia kapseleita (nyt menossa 1kk 7 päivää..) osaisko joku auttaa mua kasvattamisessa tai antaa neuvoja mun hiusten lähtöön? =(

    • -----

      Mulla itelläni on nyt hiustenkasvatus menossa ja oon kasvattanu jotain vuoden. Hiukset on kasvanut jotain 7 cm. Hitaasti nää kyl kasvaa se on pakko myöntää, mut hiljaa hyvä tulee :D Käyn aina 2 kuukauden välein leikkaa hiuksista latvat pois.

    • keroppi

      risiiniöljyn (castor oil) hierominen päänahkaan lisää hiustenkasvua.

    • heppafanihiukset

      Toimiiko se hammastahna juttu oikeesti:)??
      Pitääköl se sitten pestä noin parin min päästä pois``??mulla on vähä yliu olkapään ja haluaisin peppuun adti:)

    • *kiroilevasiili*

      Tää keskustelu on niin pitkä ja olen lukenut sen jo kerran, mutta unohdin. niin vosiko joku vielä kertoa lyhyesti, että mikä auttaa hiusten kasvua?
      Mulla on nyt ihan poika tukka on ollut jo vuoden välissä olen sitä taas lyhyemmäksi leikannut, sitten iski katumus ja haluan pitkät kiharaiset hiukseni takaisin mahdollisiman nopeasti.

    • CFGBNXV

      Itselläni hiukset kasvavat 3cm kuukaudessa, kun hoidan niitä kostuttavilla hoitoaineilla, shamppoilla ja hiusnaamiolla. Pesen hiukset 4 pv'n välein ja käyn kerran 3kk'ssa parturissa. Käytän aina lämpösuojaa hiusten lämpökäsittelyssä ja mikä tärkeintä SYÖN PALJON PROTEIINIA.!!!

    • eerika93
    • NORA132

      Okei vähän sekavaa tää kaikki, ku koitan kasvattaa hiuksii!! Leikkasin 8 vuotiaana olkapäihin asti ulottuvat hiukset vähän yli korvien. Nytten hiukset ovat vasta hartioihin asti!!!! Olen 11v ja täytän pian 12.
      En oo leikannu, en oo värjänny. Eilen ostin suoristimen jolla suoristin eilen kokeeksi ja tänään suoristin kaikki hiukset. Ärsyttää ku haluun pitkät hiukset edes puoli selkään asti ?? Ja just joo kyselenkin että minkä laista shamppoota käytän? tai hoitoainetta? Tai jotain hoitoo??

      Eli yritän kasvattaa HARTIOISTA PUOLISELKÄÄN ! APUAAAAAA, Ps. tumman ruskeet hiukset jotka on melkeen mustat.

      • Nora132

        Kirjoitin tän vuosia sitten mutten seuranut täältä yhtäkään vinkkiä :D Haluattekos tietää mitä mulle kävi :/.. En käyttäny muuta shampoota kun head and shoulderia enkä mitään hoitoainetta, suoristelin hiuksia joka päivä ilman lämpösuojaa. Hiukset katkeilivat aivan hemmetisti! Olisin vaan ollut ylpeä tosta mitä mul oli tohon aikaan :/. Nyt tyylii korvien yläpuolella hiukset ja keskeltä ne on pisimmillään. Nyt taas hiusten kasvatusta käyntii ja ei olla suoristettu puoleen vuoteen. Vinkkejä?


    • huijausta kumminkin.

      kertokaapa siitä ihme hammastahna jutusta, että kauan sitä pitää juuressa pitää?

    • kylmä vesi kaunistaa

      Ite ostin joskus ihan tästä joka himaan ilmestyvästä mainosvihkosesta shampoon ja hoitoaineen, joka kiihdytti päänahan verenkiertoa, ja lupasi tuuheuttaa ja nopeuttaa hiusten kasvua.

      Tätä piti aamuin illoin käyttää, ja antaa vaikuttaa joku 10min. Lisäksi pesin hiukset lavuaarissa jääkylmällä vedellä, tätä ainetta siis käyttäen. Harjasin myös hiukset pää alaspäin niskasta otsaan päin. Päänahassa tuntui kyllä tosiaan hemmetin virkistävälle. Kovin skeptisesti tähän suhtauduin, mut yllätyin suuresti ku parissa kuukaudessa hiukset oli kasvanu ihan mieletöntä vauhtia! Kaverit ei meinanu millään uskoo kokeilematta, etten ollu pidennyksiä ottanu. Värjäsin kyllä juurikasvua vaaleeks tona aikana useesti, et ei itellä ainakaan värjäys vaikuttanu.

      Hammastanhaa en kyllä päähäni menis laittamaan, mut eiköhän kaikki mentolia tai muuta vastaavaa sisältävät shampoot anna vastaavan vaikutuksen. Ja varmasti tulee halvemmaks kun tyhjentää hammastahnatuubeja.

      Ja ihan vaan kylmä vesikin virkistää verenkiertoa missä tahansa osassa kehoa. Tän oon huomannu mm selluliitin katoamisessa, ja myös poissa pitämisessä.

      Käyttämieni shampoon ja hoitoaineen merkin nimeä en tosin yhtään enää muista...

    • Linda

      Hiusten kasvuohjeet:

      1. Tärkeintä on että syö hyvin.
      2. Hiukset täytyy pestä joka toinen päivä. Hiuksien päivittäinen pesu vaurioittaa hiuksia.
      3. Käytä hoitoainetta joka kerta kun käyt suihkussa.
      4. Älä pese liian kuumalla vedellä.
      5. Käytä tehohoito/syvähoita shampoota kerran viikossa.
      6. Leikkauta latvojen huonot osat pois säännöllisesti... esim. 1 kahdessa kuukaudessa tai 1 kerran kuukaudessa.
      7. ÄLÄ KOSKAAN PIDÄ HIUKSIA KIINNI KUN MENET NUKKUMAAN.
      8. Vältä turhia aineita kuten lakkaa tai muotoiluvaahtoa.
      9. Juo tarpeeksi vettä.
      10. Älä pidä liian usein hiuksia kiinni.
      11. Vältä hiusten värjäämistä.

      Noilla ohjeilla hiukseni kasvoi melko nopeasti. Hiukseni oli ennen olkapäihin asti, nykyään hiukseni on kylkiluihin asti. Hiukseni kasvoi noin.3 cm kuussa, mikä on aika hyvä saavutus.

      Tietenkin jokaisella on erilaiset hiukset, esim todella ohuisiin hiuksiin tämä ohje ei auta niin hyvin mutta minulla ei ole ohuet eikä kauhean paksutkaan.

      • yksi juttu jäi päähä

        Toi numero 6. nii ei hiukset kasva tosta alhaalta vään ihan päästä..! Eli oikeastaan hiuksien haaroittuneet latvat leikataan siksi pois koska hiukset näyttävät paremmilta ja terveimmiltä. Tai ehkä jos hiuksia ei olla leikattu PIITKÄÄN aikaan niin se saattaa vaikuttaa, mutta oikeastaan ulkonäön vuoksi latvoja leikataan :).


    • NÄIN PITKÄT HIUKSET:

      Mulla on perseeseen asti hiukset ja kokeilin vuosi sitten että jauhoja ja hunajaa hiukset täytee ja yön vaikuttaa nii kyllä rupiaa kasvamaan. Miulla toimi! Kokeilkaa ;)

      • sonjaja

        jep :) mullaki toimi tua


      • ch

        kestääks siin kauan kasvaa :)


    • NÄIN PITKÄT HIUKSET

      en kerro ;P v-itu urpo hanki elämä -.-.-.-.-.-.--.- njoo :D jtn 10 vuotta :)

    • tässä vähän

      ensinnäki jatkuva lämpöksittely haurastuttaa hiusksia tosi paljon jotein ei missään nimessä joka päivä ja aina lämpösuihke sitte siinä mukana
      jätä myös turha föönaaminen pois ja tupeeraus ethän myöskään pese hiuksiasi joka päivä

    • taipuisatkutrit

      Monet joilla on taipuisat hiukset saattavat tosiaan luulla että hiukset eivät kasva olkapäiltä pidemmiksi. Tosiasiassa ne kyllä kasvavat mutta latvat taipuvat kiharaan ja saavat hiukset näyttämään lyhyemmiltä kuin ne ovatkaan. Kannattaa tutkia hiustensa "oikeaa" pituutta heti pesun jälkeen kun hiukset ovat vielä aivan märät ja suorat.

    • pitkä hiuksinen.

      ohje :

      syö banaania hiukset sitten kasvaaa nopeammin TOTTA on!
      usko tai älä!

      • Pisamanaama ♥

        Höpö höpö, minä syön joka päivä banaania - ei mitään vaikutusta hiuksiin.


    • atsue

      Ite oon alkanu juomaa sinkkivettä parikertaa viikos, kuukaude jälkee huomasinki jo et hiukset oli kasvanu enemmän :)

    • röllipeikkokaippaole

      Itselläni hiukset kasvavat ihan ilman normaalista melkein 2,5 cm/kk ja ohentamassa pitää olla melkein koko ajan. Itse haluaisinmieluummin ohuet ja hitaasti kasvavat hiukset, koska pidän suhtkoht lyhyistä hiuksista enemmän ja tumma juurikasvu pitää värjätä todella usein piiloon. :)

    • en ole varma..

      Sanoisin, että hiukset kasvavat n. 1 cm/kk. Ja hiusten kasvu riippuu myös miten terveellisesti syöt jne. Ja niinkin voi olla että ihmisillä on ns. raja, josta ne eivät sitten kasva pidemmäksi.. Itsellänikään ei ole hirveän pitkiä hiuksia, ja eivät ne tästä tunnu pitenevät paljoakaan..

      • Heips! Oma tukkani on noin puoli väli selkään asti ja tavoitteena olis kasvattaa ainakin takapuoleen asti. Miten sen saisi onnistumaan nopeasti. Muuten olis jo mutta tuli typeryyksissä leikkautettua pari kertaa polkka. Millä keinoilla hiusten kasvu nopeutuisi?


    • ottakaa opiksi

      totuus on se että toisilla vaikuttaa hiustenkasvuun eri asiat kuin toisilla!

    • silja3

      Mulla sama juttu, kaveri suositteli sitä kuuma saksi leikkuuta ja n 1,5v olen käynyt joka 3 kk leikkauttamassa latvoja ja ei oo koskaan ollut niin pitkät hiukset, jotenki ne on paljon vahvemmat ja terveemmat. Moni kaverini on nyt kans käyny leikkauttamassa samassa paikassa ja tykkää paljon. Kokeilee!

    • Epätoivone:(:(:(

      mun hiukset oli vähänalle vuosi sitten melkein napaan asti ja sitten leikkasin leukaan asti:( on kaduttanut se jo kauaan ja musta tuntuu että ne ei enää oikee kasva:( nimittäin ne on nyt vasta vähä yli olkapään. Mutta tilasin netistä jotain latvan hoitoainetta jonka pitäs parantaa latvoja.. toimiiko sellaset yleensä?;o tätä sivustoa lukiessa on kyllä jo tullut paljon vinkkejä kiitos siitä!(:

      -epätoivone 13 vuotias

    • Namukarva

      Hei, olen itse 14 vuotias ja minulla oli rintojen yli hiukset mutta äiti meni leikkaamaan latvat että hiukseni olisivat terveet ( äitini on ollut 10 v parturi)
      nyt mulla on rintojen yläpuolella hiukset! Kysyin äitiltä miten voin kasvattaa hiuksia pitkäks yms. Se sano että ( älä värjää niin usein vähennä suoristusraudan käyttöä ja osta kunnon shampoo ) no ajon kokeilla tota juttua :/ ikävöin pitkiä hiuksia!

    • kokemuksella

      mulla hiukset on vähä yli olkapäitten ja kasvatin ne puolessa vuodessa siihen asti ns kaljusts koska tahdoin oman luonnollisen värini takaisin eikä siinä auttanut muu kun kasvatus ja leikkaus.. omega kalaöljykapseleita ja huuhtelin hiukseni kylmällä vedellä suihkun päätteeksi ja lisäksi hieroin päätäni semmoisella piikki tsydeemillä you know :D niin mä ainaki sain mun hiukset kasvamaan :))

      • Pitkät hiukset 4ever

        Oikeest vai ? :o


    • pabaa

      APUA!
      Harrastan voimistelua,joten lakkaa tulee käytettyä.
      Hiukset on kiinni melkein aina ja ne rasvoittuu toDELLA helposti.
      Mä olin kalju melkeen 5 vuotiaaks asti ja sillonki oli vaan pari hahtuvaa päässä.
      nyt mulla on kaulan puoli väliin olevat kiharat hiukset ja haluaisin NIIIIIIIIIIN kovasti saada ne ees lapaluiden yli. oon kasvattanu jo 3 vuotta mutta tulosta ei näy.
      TARVITSEN KIPEÄSTI APUA JOTEN AUTA MUA!
      Ja pesen joka päivä hiukset koska harrastan 7 kertaa viikoh voimisteluu niin siinä hän ne mukavasti rasvottuuki kaikki perheeläiset on vähä iuksisia joten niiltä ei tukea heru. joten olisi kiva täältä saada apua ja tukea terv, 12 vuotias tyttö

    • hiusharja1
    • mörf

      Mielestäni tuo kananmuna päähän kuullostaa vähän pelottavalle, eikö riitä että edes syö kananmunia? :D Mielestäni myös se että ei käy montaa kertaa suihkussa viikossa, auttaa hiuksia kasvamaan nopeasti.. Esim jos käyt 2-3 krt viikos nii Itelläni ainakin tepsi. Ei myöskään kannata värjätä liian usein ku hiukset rasittuu.. Nii ja sit jos ei aina oo hiusten kimpussa jollai lailla, nii musta tuntuu auttavan :p Nii, ja sehän on henkilökohtaista, miten paljon ne hiukset kasvaa... Ja sit ku on käyny suihkus, nii kannattaa antaa hiusten kuivuu omaa tahtiaa! ite pidän öisin nutturalla hiuksia kiinni, en tiiä auttaako hirveesti, mut mulla on tollanen tapa. aamulla ne ei oo sit ihan sekasin, vaan paljon selvemmät, mitä ne ois jos auki pitäis. mulla kasvo puolessa vuodessa tosi paljon hiukset, kun annoin niitten kasvaa omaa tahtia, en liikaa pessy, söin paljon proteiinei ja vitamiineja JA NUKUIN PALJON. Nää toimi mulla, toivottavasti toimis teilläki:) nii ja joo älkää liikaa suoristeltko, kiharrelko, tai mitää tämmöstä, ku ei tee hiuksille hyvää...

    • moiomoimoi

      Olen kyllä laittanut tuota kananmunaa päähäni jonkin aikaa ja tuloksetta, mutta tulee ainakin pehmeät hiukset, ainakin minulla ( saattaahan se olla yksilöllistä, kaverillani ei toiminut yhtään rasvoittuivat kuulemma vain! ) eli yksilöllistä varmaan. Ja sitten olen sitä päätä hieronut myös, onhan se ihan kivaa ja silleen mutta en ole siitäkään kauheesti mitään tuloksia ( VIELÄ!) nähnyt, mutta toivotaan etää pian nähtäisiin ;) :)
      Ja kun kaikki väittävät että se muka olisi geeneistä kiinni miten ne hiukset kasvaa ja minkalaiset ne ovat Niin minä sanon että ei näin! mun siskolla on ohuet ja mulla paksut :O niiii repikää siitä XD joomoikka

    • niimpä tietysti

      Itse söin kuukauden eläinten biotiinia 2kpl päivässä eli biotiinia oli 10 mg sinkkiä 30mg ja sitä ihmeen metioniinia joku 80 mg. Kasvojen iho parantui ihan mielettömästi, mutta hiuksissa en tainnut juurikaa, nähdä eroa toisinkuin kynsissä. Lopetin käytön ja kas kas.. naamaan tuli samantien yksi finni :D taisi olla tää lopettaminen nii sai finnin naamaansa?

    • Tuulipuh

      syö sinkkiä, juo maitoa ja hoitaa hyvin !
      Eisiihen tarvita taikuutta ;)

    • tämä toimii

      hei! mulla on ollut joskus tosi pitkät hiukset mutta nytten keskipitkät.. ne menivät värjäilystä pilalle. Elikkä tässä ois keinoja mite saa tuuheat/pidemmät hiukset nopeasti ja helposti.
      - käy joka toinen päivä suihkussa ja käytä laadukkaita shampoota ja hoitoainetta
      ps. koirilla on omat hoito aineet jotka kasvattaa turkkia se toimii myös ihmisile;)
      -syö pillereitä, pakkauksessa lukee ihan itse etä tuuheuttaa hiuksia tai jtn..
      - leikkaa kaksihaaraiset pois
      -älä harjaa hiukisiasi liikaa tunnin välein se rasittaa niitä mutta kuitenki harjaa niitä!
      - hiero päätäsi kun hierot shampoota/hoitoainetta se vilkastuttaa verenkiertoa
      - tee 2 kertaa viikossa 1 tai 2 (riippuu hiustesi pituudesta) raaka kanamuna lätsäset pyyhe kuiviin hiukseen ja annat vaikuttaa 20min ja peset pois
      - suihkun jälkeen kastetel hiukset kylmässä vedessä tai enne nukkumaan menoa
      muista älä lannistu hiukseet kasvavat 1cm kuukaudessa ja 12cm vuodessa!

      • lisää vielä

        muista juoda myös maitoa sekä vettä se kasvattaa varsinkin vesi ja maito tuuheuttaa! sinkkikin on kuulema hyvä en ole maistanut tai kokeillut pillereillä=)


    • Idaaaxu

      Minulle tuli vain mieleen, niinkuin on aikasemminkin jo huomautettu, että ei kannata värjäillä hiuksia kamalasti. Varsinkaan punasta, blondia tai mustaa. Sen olen kuullut, että punanen syövyttää eniten ja blondi taas kuivattaa esimerkiksi latvoja ihan kaameasti. ( kokemusta ) ellet nyt välttämättä mustia esimerkiksi haluasisi niin voin kertoa että mustasta väristä on melko hankala päästä eroon. Itselläni on luonnostaan melko suorat hiukset, enkä lämpökäsittele hiuksiani kun vain about kerran 2kk jos sitäkään, ja olen huomannut, että hiukset ovat pysyneet paremmassa kunnossa. Myös latvojen leikkaaminen auttaa hiusten laatuun. Joku oli sanonut aikasemmin,että ei latvojen leikkaaminen hiusten kasvuun vaikuta, mutta kyllä vaikuttaa! Nimittäin jos omistat paljon kakshaarasia hiuksia niin kuulemma hiukset keskittyvät ennemminkin haaraumien korjaamiseen eikä kasvamiseen. Joten säännölinen latvojen leikkaus auttaa hiusten kasvuun. Itse en myöskään syö mitenkään "terveellisesti" vaan mitä sattuu milloinkin enkä hirveästi juo vettä. Mutta maitotuotteita syön ja juon ja ne ovat pitäneet koko kroppani hyvässä ja vahvassa kunnossa, mukaan lukien hiukset.

      • joopajoooo

        Hiukset on kuollutta kudosta, en oikein usko että ne korjaa kaksihaaraisuuttaan. Tosi on se, että kun leikkuuttaa huonot latvat säännöllisesti, ne eivät murene pois samaa vauhtia kun päänahasta pukkaa pituutta tukkaan. Eli siinä mielessä kannattaa latvat leikata.
        Eikä hiuksia myöskään tarvitse "ravita", kunhan ei vaan käsittele voimakkaasti ja hoitaa muuten hyvin.


    • eile lähti..

      EEIII eilen leikkasin hiukset.. Nyt kaduttaa hirveesti. Ennen oli puoleen selkään ja ihan vähän laineet ja nyt on vähän reilu olkapäihin ja TOOOOSI laineelle menevät ja latvat ihan taipuisat ym :(((( oon joka kampaajan jälkee katunu ja nyt lupasin ittelleni et en jää katumaan ku olin niin muka kyllästyny vanhoihin . Ei kuitenkaan niin käyny. Mua ärsyttää tommone et ei sais pestä hiuksii jokapäivä koska oon 14 ja mul on täs vuoden rasvottunu ihan vaikka puolessa päivässä. Totuttelin hiuksia kesällä paljon siihen että pesisin enintään joka toinen päivä mutta ei ne vain totu siihen. Mulla on rasvanen naama vaikka aineella pesen päivittäin, joten varmaan hiuksetkin sen takia. Mulla ei oikeesti vaa totu hiukset siihen ja en haluu vaa olla pesemättä. Kellää mun tutul ei tuu näi rasvaseks ku mun näi nopeesti :( Shampoota vaihtelen välillä ja käytän rasvoittuville hiuksille tarkoitettua mutta se pitää koko päivän mulle mutta ei sitä toista. Vaikuttaako hirveästi nyt se että pesee hiukset? Kiinnikkään en haluaisi pitää koska ei sovi mulle yhtään !!!!!!!!!! Suoristan hiuksia varsinkin näitä uusia koska menee niin rumiksi jos ei tee mitään. Käytän lämpösuojaa aina. Tämä viesti oli kyllä tosi turha ja keskustelu vanha mut jaoimpa kumminki :D:D:Dd MUTTA VAIKKA OLISITTE KYLLÄSTYNEET HIUKSIINNI EN SUOSITTELE AINAKAAN KERRALLA PALJON LEIKATA HIUKSIA, SIITÄ JÄÄ AIKAVARMASTI KATUMAAN!!!!! :/

    • asddfggh

      Wedding Dresses Prom Dresses www.weddingdressesmore.com offer 2013 Wedding Dresses, Bridesmaid Dresses, Evening Dresses ,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses. www.weddingdressesmore.com 2013 spring wedding dresses at www.weddingdressesmore.com offer 2013 Wedding Dresses,Bridesmaid Dresses, Evening Dresses,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses.

    • lukekaa!

      Moikka! On nyt pakko kommentoida vinkiksi teille kaikille hiuksia kasvattaville että ostakaa piikkityyny! Siis samanlainen kun parin vuoden takainen hittituote piikkimatto mutta tyynyversiona. Uskoisin että saa vieläkin kaupoista mutta jos ei niin voi varmaankin myös taitella piikimaton sellaiseksi tyynyksi myös... joka tapauksessa kaverillani hiukset lähti räjähdysmäiseen kasvuun tuotteen käytön jälkeen ja itekkin otin nyt piikkityynyn kokeiluun. Teho perustuu varmaan juuri tuohon päänahan hieromiseen ja verenkierron nopeuttamiseen. Toivotaan nyt vaan että kävis yhtä hyvä tuuri kun kaverillani :)

    • Hiusstylisti

      No, tässä muutama esimerkki, miten paksummat, kiiltävämmät ja pidemmät!.
      Paksummat hiukset:

      Käytä LV:n kätevää "paksunnus" sampoota ja hoitoainetta.

      Kiiltävämmät hiukset/pehmeät hiukset:

      -Laita LV:n puhdistusgeeliä mukiin jossa on 4cm vettä. Laita sinne myös 2 tippaa saippuaa . ( P.S: Sen veden pitää olla suht. Kylmää... ;).). Sitten, KKasta hiuksesi siinä vedesä, lopuksi kampaa. Täydellinen, kiiltävä ja pehmeä lopputulos! Miten Pidemmät hiukset....(seuraava jatkaa)

    • Olga4

      Sun täyttyy syödä paljon pähkinöitä ja sitten harjata hiuksia aina yöllä kun haluat nukkua juoda lasilista maitoa sitten älä laittaa sun tukkaa kiinni koska sitten sun tukka ei voi hengittää ja se ei kasvaa enää kun haluat mennää suihkuun laittaa loreal elvital shamppoo ja sen hoitoaine

    • hrmhrv

      Hormoneilla on myös jotain vaikutusta uskoisin, sillä kaverillani oli todella ohut ja huono tukka, joka ei enää kasvanut, kunnes alkoi odottaa ensimmäistä lastaan. Tukka kasvoi raskausaikana hirvittävästi ja on todella hyvännäköinen edelleen (lapsi on 1,5-vuotias).
      Itsellä taas pahoja hormonihäiriöitä, alkoivat lähes kymmenen vuotta sitten ja samoihin aikoihin hiukseni kuivahtivat, ohenivat ja haurastuivat, eivätkä enää kasva. Tai no juurikasvusta näkee, että kasvavat kyllä, mutta latvat katkeilevat samaa tahtia, vaikka kuinka hellävaraisesti niitä käsittelen. Muutamia vuosia sitten söin e-pillereitä tasoittamaan hormonihäiriötäni, jolloin hiukseni kasvoivat nopeasti. Uskoisin siis tämän takia, että hormoneilla on vaikutusta hiusten hyvinvointiin. Jos hiukset siis yhtäkkiä lopettavat kasvun yms, kannattaa miettiä olisiko hormonitasoissa häikkää!

    • Vitun klonkut

      Vitun pellet ei hiuksia ja hiuspohjaa saa opettaa tollaseen ylivarovaiseen hiustenhoitoon! Ei ihme jos karvatupet surkastuu ja hiukset ei kasva ja alkaa putoamaan vauhdilla.

      Kyllä hiusten pitää kestää tiheäharjaksista harjausta ja päivittäistä pesua!

    • hissex

      itse pesen ulosteella hiukset ja nyt ne kasvaa kuukaudessa 10 cm, kuulostaa oudolta ja ällötttävältä mutta KOKEILKAA se auttaa oikeesti. koiran kakka auttaa paksuntamaan hiuksia, kannatta hieroa se hellästi pää nahkaan ja mennä kuumaan saunaan, minulla auttoi. Kannattaa kokeilla. Hajun lieventämiseksi pidä saunassa myssyä ja saunassa kannatta olla enintään 5min. Hius nahkaa saattaa ensimmäisellä kerralla polttaa... ): mutt a suosittelen tätä vinkkiä.

      • kokeilkaa kaikki

        tuo autto, ja varsinki ku laitto koiran paskaa niin kyllä alko munki tukka vahvistumaan kasvamaan, kasvo kuukaudessa jopa 10 cm niinku sanoit :) KIITOS!!!!!!!!!


    • mulleautto

      tuo autto. kokeilkaa varsinki koiran kakka

    • Jotain vinkkejä

      No kuuma vesi ainaki rasittaa hiuksia, ja suosittelen kampaa enkä harjaa.
      Sormen päillä ois hyvä hieroa päänahkaa, n. 2 kertaa päivässä.

    • oolemi

      no hyi mä en ainakaan usko että tuo koiran kakka asiaan auttaa!! :/

    • MariaCharlotta

      päänahan hierominen ja hiusten peseminen kylmällä vedellä selvästi auttaa ! :)

      SE APTEEKIN PRIORIN EI MITENKÄÄN VAIKUTA HIUSTEN KASVUUN,LÄHINNÄ KUNTOON

      ei kannata suoristaa hiuksia, ainakaan pitkään ja säännöllisesti. yhessä vaiheessa mulla oli tosi pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, sit aloin suoristamaa päivittäin. noin puolen vuoden jokapäiväisen suoristamisen jälkeen huomasin että ei helvetti sinne meni mun hiukset! hiukset oli lyhentyny varmaa 10cm ja tosi huonokuntoset.
      siit on jo aikaa ja kyl hiukset ruvennu kasvamaa, mut varotan vaa älkää pilatko hiuksii suoristamal, ja ei noi lämpösuojat pitkän pääl mitää auta

    • jaana221

      Mulla Viciscal-tuote tehosi tosi hyvin, lääkäri suositteli, kun valitin hiustenlähdöstä.

    • Hiuksenkasvattaja

      Tässä on jotain miten hiuksia hoidetaan..

      1. Leikkaa latvat joka kk

      2. suihkussa kun olette ja pesette niin hiero sitä pään nahkaa

      3. Jos haluat kiiltävät hiukset niin huuhtele sitten lopuksi kylmällä vedellä

      4. Älä pidä pyyhettä , vaan harjaa hiuksia sillonkun on märät

      5. älä suorista hiuksia usein

      6. Pidä letillä koko yön ja aamulla avaat (jos haluaa kasvattaa hiuksia)

      Tässä ois muutama mitä tuli mieleen
      TÄMÄHÄN ON MIELIPITEENI NIIN EN HALUA ETTÄ JOKU TULISI KOMMENTOIMAAN BLAAHBLAAHBLAAH.

    • Haloo!!

      Hiukset kasvaa kun laittaa niihin raakaa kananmunaa ja sitten huuhtelee pois;)

    • Haloo!!

      Hiukset kasvaa kun laittaa niihin raakaa kananmunaa ja sitten huuhtelee pois;)

    • hgfds3

      onko kukaan kokeillut hiusten kasvu tabletteja

    • Rageass

      No voi perse teidän kanssanne! Miksiköhän ne hiukset eivät kasva tai paino tipu?.. Hmm miksiköhän ollaan kipeinä tai sairaina muuten vain?..
      No, OLISIKO KOSKA ETTE LIIKU, SYÖ JÄRKEVÄSTI vaan ahdatte itsenne täyteen paskaa ja myrkkyjä.. Ette syö vitamiineja, ette hoida itseänne ja katso mitä sisäänne nielette niin eikai ne hiuksetkaan niistä mitään ravinteita saa, saati kynnet ja hampaat plus muu luusto.

      Te ketkä nyt tosissanne väitätte, etteivät hiukset kaikilla kasva niin se pitää paikkaansa ainoastaan sillä verukkeella että elämäntavat näkyvät ulkoisesti ja niin myöskin tyhmyys.. Sillä jos lyöt päähäsi värinpoiston, saati edes peset liian usein hiuksesi niin nekin kuluvat.

      Sama pätee myös siihenkin että jos syöt läskiä/rasvaa, sinusta tulee todennäköisesti läski. Sitten itketäänkin kun vaaka näyttää niin ja näin ja eikä siinä vielä kaikki.... Kun lähdetään yrittämään jotakin, niin sitä ei viedä loppuunasti sillä verukkeella että '' kumppani hyäksyy minut tällaisena '' Tai vaikkapa sillä että haukutaan niitä hoikempia ja laitetaan itsensä tällätavoin arvoon kun totuus on että jos pitää kumppanin hyväksyntään vedota, tehdään itsepetosta. Sinä siellä, c'mooon et sä itse itseäs hyväksy.

      OLEN PUHUNUT!

    • Darceline

      Olen 17 vuotias, ja vaalensin tukkani yli vuosi sitten. Tukkani oli pikimusta ja tasapitkä reilusti alle rintojen ja tasapitkä. Kun aloin vaalentamaan ekan kerran tukkani pysi enallaan pituudeltaan mutta kun tein värinpoiston toisen keran tukasta tuli kuin kuminauhaa, kun rupesin harjaamaan tukaani minulta karisi harjaan ylipuolet hiuksistani ja hiukset lyhentivät ainakin 13cm. Minulla oli nuo vaaleahkot enimmkäkseen oranssit hiukset noin puolen vuoden ajan. Siitä lähtien olen syönyt piimax valmistetta ja erilaisi vitamiineja ja myöskin biotiini strong valmistetta mutta mikään ei tunnu auttavan. Hiukseni ovat todella epätasaiset , ja minulla on tavallaan ohut pitkä häntä vähän yli olkapäiden. Käytän gliss shampoota ja hoitoainetta ja hiuksiin jätettävää keratiini suihketta mutta mikään ei tunnu auttavan, hiukseni ovat kaksihaaraiset ja epätasaiset ja joka kerta kun pesen hiukseni( Joka tone päivä? tuntuu ja näytäää että hiukset vain karisevat pois ja että uutta ei kasva. Onko kukaan toinen joutunut vastaavaan tilanteeseen? ja ovatko muut saaneet tukkaansa kasvamaan ja jos on niin miten? mitään helvetin hiustenpidennyksiä en tahdo vaan ihan oikean tukan, ihanne tukkani opituus olisi takapuoleen asti,olisiko mitenkään mahdollista eennen kuin täytän 20?

    • jennii

      laita öljyä hiuksiisi, toimii ainakin mulla :D

    • Mulla toimi

      Perus harjaus ja schwarzkopfin Bc bonacure hairtheraphy

    • tahtoopitkäthiukset!

      VINKKEJÄ JOTKA MINULLA ON TOIMINUT

      -anna hiuksien levätä päivisin ilman yhtän mitään hiusjuttuja (lakkaa, pinnejä ym)
      - Yöllä letitä hiukset etteivät ne hankaa ja katkeile
      - käytä tangle teezer harjaa tai kampaa
      - (itse teen näin) kaksi kertaa viikossa suihkussa mukana kananmunan ja puolikkaan sitruuna nesteen sekoitus (riko kananmuna johonkin muovikippoon/mukiin purista puolikkaan sitruunan nesteet sekaan ja sekoita haarukalla kunnes seos vaahtoaa)
      - Pese ensin hiukset viileällä/kylmällä vedellä
      -purista käsillä enimmät vedet hiuksista pois
      -kaada seos hiuksiin ja anna vaikuttaa 20min
      - huuhtele kylmällä vedellä pois ja sen jälkeen voit pestä hiukset sillä shampoolla mitä käytät
      -juo vaikka mehua mistä saa vitamiinejä
      - jätä värjäykset, suoristukset, lakat, kiharrukset ym pois
      -älä käsittele kovakouraisesti
      -älä räplää niitä pitkin päivää
      -älä pidä turhaan pipoja (kesällä tai sisällä)

      Toivottavasti vinkit auttaa!
      t. joku joka itse noudattaa näitä
      ;)

      • samapitkäthiukset

        ja ainiin päänahan hellä hieronta pitkin päivää


    • MÄ TIEDÄN.

      juu elikkä mä oon värjänny tositosi monta yli 17 kertaa hiuksia ja blondannu 5 vai 6 kertaa ja nää oli tosi huonossa kunnossa ja suoristin yms. no halusin tietenki mustista hiuksista punaset ja leikkasin ne olkapäihi asti va värjäsin punaset nyt ne on taas ruskeet ja ja on kasvanu näillä ohjeilla vähä reilu puolessa vuodessa tosi paljon ! ehkä kesä lomalla ois napaaasti jo !
      eli , : pese suihkussa hoitoaineella hiukset ja anna sen vaikuttaa saunassa jos on päällä. huuhtele hiukset suihlun jälkeen AINA kylmällä vedellä. käytä hiusöljyä pyyhekuiviin hiuksiin, ite käytän glissin öljyä. oo viikonloput suoristamatta hiuksia (jos suoristelet hiuksia) ja älä föönaa ! käytä ehottomasti lämpö suojaa ! älä harjaa märkiä hiuksia. Voit tehä n. 1-2 kertaa viikossa hoidon hiuksille että laitat oliivi/ruoka öljyä hiuksiin ja annat vaikuttaa ! jos oot ulkomailla tai jossai jossa aurinko kuivattaa hiuksia laita hoitoainetta ennen ulosmenemistä hiuksii ! se suojaa niitä ja samalla hoitaa. älä käy joka päivä suihkussa. en nyt viiti kirjottaa enempää mut tossa parivinkkiä ! ja pidä hiuksia mahollisimman paljon auki ja harjaa hiuksia tyvestä lähtie !!!

    • Vinkkilinkki

      Oma ehdotukseni tähän on biotiinivalmisteet!

      Itse olen popsinut noita koirien biotiini forte pillereitä 2pilleriä/pv noin vuoden ajan. Maksaa apteekissa noin. 10-15e/60kapselia, ja tätähän käytetään siis koirien turkin kasvattamiseen ja kunnossapitoon. Lääkärit on todennut soveltuvan ihmisille moitteettomasti. Itselläni hiukset kasvanut olkapäiltä napaan vuodessa ja kynnet ovat moitteettomassa kunnossa.
      Lue ihmeessä lisää muilta sivustoilta, mutta tässä pikku vinkki;)

    • Neuvova

      Itsekin tiedän pari kikkaa.

      Helokki tai kylmäpuristettu vehnänalkioöljy. Yksi tehokas terveellinen hiuksia pidentävä ja hoitava öljy. Mielestäni ihan mahtia, vaikka maku on aika paha, mutta jugurttiin sekoitettuna ei huomaa.

      Koirille tarkoitetut shamppoo. Koirien shamppoolla minä pesen hiukseni, ja idea lähti kun oma shamppooni oli loppunut ja päätin lainata koirani shamppoota ja huomasin mitä ihmeitä se tekeekään hiuksilleni. Se on hellävarainen ja shamppoo on laimennettu moneen kertaan joten paljon parempi vaihtoehto kun nämä ihmisten shamppoot joissa kaikkia maailman tökötyksiä.

      Eläinten biotiini kapselit. halpoja ja tehokkaita hiusten hoitoon/kasvuun sekä kynsien vahvistumiseen ja kasvamiseen. Mahtituote.

      Olutpesu olisi hyvä tehdä ainakin kaksi kertaa kuussa, mutta miksi ei useamminkin.
      Nyt Espanjassa ollessani en pese hiuksiani oluella, mutta Suomessa saatan tehdä olut -hoidon hiuksiini jopa kaksi kertaa viikossakin.

      OLUTPESU:

      * Levitetään tölkillinen olutta päänahkaan. Lyhyellä päähieronnalla voi auttaa olutta levittymään varmasti koko pään alueelle ja lisäksi saada verenkierron rullaamaan päässä.
      Olut saa myös levitä hiusten pituuksiin, mutta tässä päänahka on ehdottomasti tärkein.

      * Pyyhe päähän

      * Oluen annetaan vaikuttaa noin 20 minuuttia.
      Lämpö tehostaa imeytymistä, eli sauna on hyvä paikka suorittaa operaatio.

      * Hiukset pestään normaalisti shampoolla ja hoitoaineella.
      Jotkut uskovat, että olutpesulla on vaikutusta myös hiusten kasvutahtiin, mutta erityisesti se tekee hiuksista uskomattoman pehmeät ja kiiltävät. Minun kultainen blondini on ainakin kimmeltävä aina olutpesun jälkeen. Olutpesu voi auttaa myös hilseilevän tai rasvoittuvan päänahan hoidossa.

    • risiiniöljyä!

      En tajua miksi kaikki anta jankuttaa että mitään ei ole tehtävissä sentti per kuukausi ja mussun mussun :) oon sun kohtalon toveri! mullakaan ei kasva yli olkapäisen, ole pitkään aikaan kun ne monta vuotta sitten pitkistä lyhyiksi. Löysin kans ruottalaisesta blogista kohtalotoverini jolle risiiniöljy käsittely oli tehnyt taikoja! suosittelen testaamaan risiiniöljyä 2- 3 kertaa viikossa ja pidät vähintään 30min, mielellään vaikka yön yli. risiiniöljyä hierotaan n. 1- 4 rlk päänahkaan ja laitetaan pyyhkeen alle vaikuttamaan sitten pestään pois shampoolla ja hoitiksella. mä oon lukenu paljon ruottalais bloggareiden juttuja ja nähny ennen ja jälkeen kuvia tästä :) pitäs jo 2viikossa näkyä, viimeistään kuukaudessa tulokset! kuukaudessa pitäisi kasvaa 3- 5cm! suosittelen laittaan hakuun: ricinolja löytyy paljon enne jälkeen kuvia! suomessa tästä jutusta löytyy tosi vähän mutta ruotsalaisblokkareilta hirveesti juttua! ja on todettuki että tää stimuloi hiusjuurta kasvattamaan hiusta nopeemmin. niin joo tätä saa tilattua eri nettisivuilta ja ostettua apteekista 100ml pullo maksaa n.5€ eli ei ole hinnalla pilattu :) tämähän on oikeasti ulostuslääke, jota siis hierotaan päänahkaan eikä nautita suun kautta! saattaa olla kamalat seurakset jos ei ummetuksesta satu juuri kärsimään ;D mutta nyt on toivoa sullakin;)

      • 5 euroa /1desi!!??

        Ja sun mielestä on halpaa wtf?! Montakymppiä kuukaudessa ulostuslääkkeen lätkimiseen on minusta kyllä paljon!


      • risiiniöljyä!
        5 euroa /1desi!!?? kirjoitti:

        Ja sun mielestä on halpaa wtf?! Montakymppiä kuukaudessa ulostuslääkkeen lätkimiseen on minusta kyllä paljon!

        se on öljyä ja mikä vaan öljy hoitaa hiusta! ja mikä vaan öljy saa vatsan toimimaan mutta tää paremmin muista. kyllä maksasin vaikka satasia siitä että saisin hiukset kasvamaan 3- 5cm kuussa! ja niin joutuu maksaankin kaiken mailman fast shampoista, evonia kapseleista yms. jotka mun kohalla ei ole toiminut yhtään. ja tän pieni määrä 2-4rkl risiiniöljyä joka on aika jankkia kannattaa sekottaa esim. oliivioljyn kanssa niin on helpommin leviävää ;)


      • Anonyymi

        Hahaaa, mitä soopaa , kaikkia ihmiset uskoo.


    • risiiniöljy!

      http://www.ricinolja.com/

      yläpuolella olevassa linkissä parempaa infoa risiiniöljystä ja sen vaikutuksesta pienessä ajassa! jos ei taitu ruotsi, ota translaattori käyttöön niin tulee ihan ymmärrettävää tekstiä ;)

    • iiiiddaaaaasss

      minulla on olkapäihin hiukset ja en millään keksi kampausta niihin :/ ideoita tai sivuja?

    • Ei sokokselle

      Ei kannata mennä ainakaan sokokselle apua kyselemään, kun kysyin että oisko täällä mitään hiuksia kasvattavia shamppoo/hoitoaineita niin vastasi törkeästi, ettei sellasia valitettavasti ole olemassa.. Surkea asiakaspalvelu!

      • Anonyymi

        Vaikka vanha ketju, tuo Sokoksen asiakaspalvelija ihan oikeassa.


    • Susanne14

      Tässä nyt jotain vinkkejä

      -älä pese hiuksia joka päivä
      -harjaa hiukset ennen kuin peset ne
      -shampoo vain päänahkaan ja hoitoaine vain latvoihin
      -harjaa hiukset alhaalta ylöspäin eli ensin latvat ja sitten päänahka
      -huuhtele hiukset kylmällä vedellä
      -älä harjaa hiuksia silloin kun ne ovat märät
      -käytä esim puuvilla t-paitaa hiusten kuivaamiseen (EI PYYHETTÄ!)
      -ÄLÄ LÄMPÖKÄSITTELE HIUKSIA!
      -juo paljon vettä
      -leikkaa kuivat huonot latvat pois silloin kun on tarpeen
      -hiero päänahkaa
      -käytä kookosöljyä

    • Anonyymi

      Mutta jos teillä on jotain vinkkejä miten kasvattaa hiuksia niin voitekko jakaa mitää t: tyyppi jonka äiti leikkaa hiukset melkein korviin asti

      • Anonyymi

        Ei hiusten kasvua voi mitenkään manipuloida ne kasvaa sen 1-1,5 cm kuukaudessa, on vain odotettava .


      • Anonyymi

        Pidä se mutsisi loitolla, älä päästä liki, jos sillä sakset kädessä.
        Ei siihen auta muu , kun aika , tai hiuspidennykset.


    • Anonyymi

      Pidä 2 päivää väliä hiustenpesuun joka viikko

    • Anonyymi

      Kasvaako tukka jos käyttää hiuskiinettä?

    • Anonyymi

      Akka vois lopettaa koko hommat kun näköjään muisti ei enään pelaa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe