Seurakunta ja sen merkitys osa 5

HERRAN HUONE; ILON AIHE.

”Matkalaulu; Daavidin virsi. Minä iloitsin, kun minulle sanottiin:
"Menkäämme HERRAN HUONEESEEN" (Psal 122:1).
Daavid iloitsi päästessään Herran huoneeseen. Hän rakasti Herran huonetta.
Syy siihen oli Herran läsnäolo.

”Herra, minä rakastan SINUN HUONETTASI, SINUN ASUINSIJAASI,
sitä paikkaa, jossa SINUN KIRKKAUTESI ASUU" (Psal 26:8).

Herran kirkkaus, läsnäolo asuu UT:n seurakunnassa. Paikallisseurakunta on
totuuden pylväs ja perustus paikkakunnalla. Jumalan ja ihmisten edessä seurakunnalla on totuuden vartijana ja julistajana tärkeä ja arvokas tehtävä.
”Vaikka toivon pian pääseväni sinun tykösi, kirjoitan sinulle tämän, että, jos
viivyn, tietäisit, miten tulee olla JUMALAN HUONEESSA, JOKA ON ELÄVÄN JUMALAN SEURAKUNTA, totuuden pylväs ja perustus" (1 Tim 3:14-16).

”Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: ETTÄ SAISIN
ASUA HERRAN HUONEESSA KAIKEN ELINAIKANI, katsella Herran
suloisuutta ja tutkistella hänen temppelissänsä. Sillä HÄN KÄTKEE MINUT
MAJAANSA PAHANA PÄIVÄNÄ, hän suojaa minua TELTTANSA SUOJASSA, KOROTTAA MINUT KALLIOLLE. NIIN KOHOAA NYT MINUN PÄÄNI
vihollisteni yli, jotka minua ympäröivät, ja minä uhraan riemu-uhreja HÄNEN MAJASSANSA, Herralle minä veisaan ja soitan” (Ps 27:4-6).

JUMALAN SRK KASVUN PAIKKA

Psalmi 92:13-16 ”Vanhurskas viheriöitsee kuin palmupuu, hän kasvaa kuin
Libanonin setri. He ovat istutetut Herran huoneeseen, he viheriöitsevät meidän
Jumalamme kartanoissa. Vielä vanhuudessaan he tekevät hedelmää, ovat mehevät
ja vihannat ja julistavat, että Herra on vanhurskas, hän, minun kallioni, ja ettei
hänessä vääryyttä ole.”

Vanhurskas viheriöitsee koska hänet on istutettu Herran huoneeseen Herran
läsnäoloon. Hänet on oksastettu jaloon oljypuuhun. Hän saa juomansa ja ravintonsa Kristuksesta. Seurakuntayhteydessä hän kasvaa ja rakentuu toisten uskovien kanssa
Herran temppeliksi ja pyhäksi papistoksi. ”Vielä vanhuudessaan he tekevät hedelmää”. Oletko tavannut vanhoja uskovia jotka ovat olleet mukana seurakunnassa kymmenet
vuodet? Mikä on heille tyypillistä? He ovat rukoilleet ja kiittäneet Herraa kokouksesta toiseen eivätkä he mielellään ole poissa yhdestäkään kokouksesta. He ovat iloisia ja
kiitollisia Herralle Hänen uskollisuudestaan. He loistavat ja levittävät kokouksissa iloa ja heillä on kiitos ja hallelujaa jatkuvasti huulillaan. Tällainen on vanha vihanta Herran huoneessa uskollisesti aikaansa viettänyt vanha uskova. Näyttää siltä kun heitä katsele
että vanhan kuoren sisällä asuu parikymppinen tyttö tai poika. Olen tullut monta kertaa
siunatuksi tuollaisten vanhojen nuorukaisten/neitojen kautta.

11

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issaki

Eklessia = uloskutsutut,siihen pääsee kun uskoo Isän armoon Jeesuksen uhrin kautta. Siellä voi olla koolla vaikka jokapäivä ja mihin kellon aikaan vain.Jos kaksi tai kolme rukoilevat Isää minun nimessäni,olen siellä heidän keskellänsä.Siinä voi tunnustaa syntejä,rukoilla, tutkia Raamattua.Ja sama henki vaikuttaa siellä kuin Afrikassakin.Asia on erinomaisen yksinkertainen kun sen oikein oivaltaa.
      Empä oikein tiedä miten ihmiset jaksavat tehdä Herran suorista teistä niin mutkikkaita ja ehdollistettuja kuin mielikuvitus vain antaa myöten.

• sinun seurakuntasi

vanhimmistoon? Miten poistetaan keskuudestanne se joka on paha? (1 Kor 5:11-12).

1 Kor 5:12-13 "Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

• et voi ohittaa paikallis-seurakuntaa, avauksessa tuli kyllä selville, mikä ja miksi sitä tarvitaan.
        * Tuo universaalinenkin on olemassa, mutta se koostuu kaikista niistä uskovista, jotka ovat kokoontuneet kaikialla maailmassa paikallis-seurakunniksi, ja onhan tokis itten sellais yksilöuskovia, siellä tällä, jotka ei kuulu mihinkään njäsenenä, mutta heidätkin Herra kyllä mukaans aottaa, Hän sanoo, "Minulla on muitakin lampaita."
        * Voi tosin tarkoittaa muutakin, mutta miksei yhtähyvin niitä muitakin, jotka syystä tai toisesta vaan eivät kuulu mihinkään yhteisöön, mutta ovat varmasti uskossa siinä kuin järjestäytyneetkin, ja heillä on omat "taistelunsa ja hengelliset koulutuksensa."

• WeijoLindroos
        Mohikaani_27 kirjoitti:

et voi ohittaa paikallis-seurakuntaa, avauksessa tuli kyllä selville, mikä ja miksi sitä tarvitaan.
        * Tuo universaalinenkin on olemassa, mutta se koostuu kaikista niistä uskovista, jotka ovat kokoontuneet kaikialla maailmassa paikallis-seurakunniksi, ja onhan tokis itten sellais yksilöuskovia, siellä tällä, jotka ei kuulu mihinkään njäsenenä, mutta heidätkin Herra kyllä mukaans aottaa, Hän sanoo, "Minulla on muitakin lampaita."
        * Voi tosin tarkoittaa muutakin, mutta miksei yhtähyvin niitä muitakin, jotka syystä tai toisesta vaan eivät kuulu mihinkään yhteisöön, mutta ovat varmasti uskossa siinä kuin järjestäytyneetkin, ja heillä on omat "taistelunsa ja hengelliset koulutuksensa."

Taas Jaikalin viesti sai aikaan ylistysmielen.
        Voiko tästä seuraavasta lainauksesta kukaan olla eri mieltä:

"”Herra, minä rakastan SINUN HUONETTASI, SINUN ASUINSIJAASI, sitä paikkaa, jossa SINUN KIRKKAUTESI ASUU" (Psal 26:8).

Herran kirkkaus, läsnäolo asuu UT:n seurakunnassa. Paikallisseurakunta on
        totuuden pylväs ja perustus paikkakunnalla. Jumalan ja ihmisten edessä seurakunnalla on totuuden vartijana ja julistajana tärkeä ja arvokas tehtävä.
        ”Vaikka toivon pian pääseväni sinun tykösi, kirjoitan sinulle tämän, että, jos
        viivyn, tietäisit, miten tulee olla JUMALAN HUONEESSA, JOKA ON ELÄVÄN JUMALAN SEURAKUNTA, totuuden pylväs ja perustus" (1 Tim 3:14-16)."

Kiitos Jumalalle!

• issaki
        sinun seurakuntasi kirjoitti:

vanhimmistoon? Miten poistetaan keskuudestanne se joka on paha? (1 Kor 5:11-12).

1 Kor 5:12-13 "Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

ei oleeikä se millään muotoa ole pakollinen,vanhimmistona toimii Jumalan sana,se joko tuomitsee tai armahtaa.Eli armahtaa katuvan syntisen.Aivansamoin omatunto toimii itselläni, jota saavat kanssa kulkijani arvioida.Edelleen mutkia ei ole matkassa, jätä koko asia Jumalan käsiin, niin se on parhaassa hoidossa.

• issaki
        Mohikaani_27 kirjoitti:

et voi ohittaa paikallis-seurakuntaa, avauksessa tuli kyllä selville, mikä ja miksi sitä tarvitaan.

kunnes huomasin ettei opetus ole raitista ja rahankeruu,kielillä isoon ääneen puhumista, jopa huutamista, ilman että kukaan selittää,profetioita jotka eivät toteudu,eikä kukaaan niitä arvioi.Torontolaisuus ja kaupallisuus oli vallannut paikan.Niiden lisäksi mukana oli myös maallista politiikkaa jotka ivät liity/rakenna uskoani millään tavalla.Paikan johtajat,nimitetään nyt vaikka vanhimmistoksi olivat kyvytömiä/haluttomia puuttumaan asiaan ja itse halusin pysytellä, ulos kutsuttuna, niin asia järjestyi kotisoluissa joissa kävi erinlaista porukkaa erinlaisista seurakunnista.Voin kiittää siitä ajasta, opin paljon ja käsiteltyä tuli paljon asioita joita ei yleensä kirkoissa tai seurakunnissa puhuta.Eli oli se luonteva/rakentava vuorovaikutus ihmisten kesken.Vähempi osaisia autettiin(uhrattiin)ja he saivat oikeaa tukea ihmisiltä,myöskin itse.Erinlaisuus oli rikkaus, jonka kaikki ymmärsi,vaikka ei samaamieltä joka asiasta olekkaan.Pakollista syistä ja omastakin tahdosta vaihdoin paikkakuntaa ja tällä paikkakunnalla toimii vain yksi pieni helluntai seurakunta,joka nyt toimii siten ja täten, eli polkee paikallaan.Omaksi ja muutaman ystäväni parhaaksi toimitetaan yhteydenpitomme monenlaisilla tavoilla.Mikäänhän ei estä käyttämästä nettiä,puhelinta tai tapaamasta.Jokatapauksessa vuorovaikutus on olemassa ja sitä on tarpeeksi.Tulevia en mieti koska elän päivän kerrallaan Jumalan armosta.

• WeijoLindroos
        issaki kirjoitti:

kunnes huomasin ettei opetus ole raitista ja rahankeruu,kielillä isoon ääneen puhumista, jopa huutamista, ilman että kukaan selittää,profetioita jotka eivät toteudu,eikä kukaaan niitä arvioi.Torontolaisuus ja kaupallisuus oli vallannut paikan.Niiden lisäksi mukana oli myös maallista politiikkaa jotka ivät liity/rakenna uskoani millään tavalla.Paikan johtajat,nimitetään nyt vaikka vanhimmistoksi olivat kyvytömiä/haluttomia puuttumaan asiaan ja itse halusin pysytellä, ulos kutsuttuna, niin asia järjestyi kotisoluissa joissa kävi erinlaista porukkaa erinlaisista seurakunnista.Voin kiittää siitä ajasta, opin paljon ja käsiteltyä tuli paljon asioita joita ei yleensä kirkoissa tai seurakunnissa puhuta.Eli oli se luonteva/rakentava vuorovaikutus ihmisten kesken.Vähempi osaisia autettiin(uhrattiin)ja he saivat oikeaa tukea ihmisiltä,myöskin itse.Erinlaisuus oli rikkaus, jonka kaikki ymmärsi,vaikka ei samaamieltä joka asiasta olekkaan.Pakollista syistä ja omastakin tahdosta vaihdoin paikkakuntaa ja tällä paikkakunnalla toimii vain yksi pieni helluntai seurakunta,joka nyt toimii siten ja täten, eli polkee paikallaan.Omaksi ja muutaman ystäväni parhaaksi toimitetaan yhteydenpitomme monenlaisilla tavoilla.Mikäänhän ei estä käyttämästä nettiä,puhelinta tai tapaamasta.Jokatapauksessa vuorovaikutus on olemassa ja sitä on tarpeeksi.Tulevia en mieti koska elän päivän kerrallaan Jumalan armosta.

Helluntailaisuuden eräs parhaista asioista on kielilläpuhuminen yhteisesti ja kovaan ääneen. Sellaista kaipaisin enemmän meidänkin kokouksiimme. Siinä Pyhä Henki viihtyy.
        Kuollut "hiljaisuuden retriitti" kuuluu pimeisiin kirkkoihin.

"He korottivat yksimielisesti äänensä jumalan puoleen..." Apt. 4:24.

• issaki
        WeijoLindroos kirjoitti:

Helluntailaisuuden eräs parhaista asioista on kielilläpuhuminen yhteisesti ja kovaan ääneen. Sellaista kaipaisin enemmän meidänkin kokouksiimme. Siinä Pyhä Henki viihtyy.
        Kuollut "hiljaisuuden retriitti" kuuluu pimeisiin kirkkoihin.

"He korottivat yksimielisesti äänensä jumalan puoleen..." Apt. 4:24.

en raamatun vastaista.Yksinhän voi raamatunkin mukaan vaikka huutaa kielillä,mutta jos yleisesti niin tekee täytyy olla selittäjä,opettaa Paavali.Eikä sekasorto muutenka kuulu Uloskutsuttujen kokoontumisiin.

• hirvas
        issaki kirjoitti:

en raamatun vastaista.Yksinhän voi raamatunkin mukaan vaikka huutaa kielillä,mutta jos yleisesti niin tekee täytyy olla selittäjä,opettaa Paavali.Eikä sekasorto muutenka kuulu Uloskutsuttujen kokoontumisiin.

jos kotona pitää peilin edessä treenata kielilläpuhumista ollakseen "seurakunnassa" samanlainen kuin muutkin, niin mikä lie henki sellaisessa vaikuttaa? Sellainen tarina on kuultu omin korvin.

• ML213
        sinun seurakuntasi kirjoitti:

Raamattu ei anna lupaa tai mahdollisuutta poistaa "pahaa" ihmistä seurakunnasta.

Raamatun ilmoitus on yksinkertainen ja selvä.Siis pahan poistaminen tapahtuu seurustelun kautta ja tasolla.Siis ihmisen käyttäytymisen muuttumisesta on kysysmys eli motiivista.

Esim. jos todella paikkakunnalla,- uskovien keskuudessa on TODELLINEN harhaoppinen ihminen, jolle on opetettu TARKOIN kerran tai kahdesi Jumalna aivoitukset ja hän ei vieläkään usko (siis ymmärtää, mutta ei usko), niin seurustelun päättymisen kautta hänet "eroitetaan" yhteistä.Tietenkään ei ole vihollinen tms, eli häntä ei tässä tilassakaan tule halveksia tai peräti vihata.

Niin, Kun Raamatussa puhutaan vanhemista, niin tämä ei todella tarkoita kirkolisia piispoja tms ei edes vanhemmisto organisaatiota.

Siis uskovien keskuuteen on tiedostettu ihmisiä, jotka ovat Hengellisesti kasvaneita ja toisaalta esikuvia muille ihmisille vaelluksessaan.

• WeijoLindroos
        hirvas kirjoitti:

jos kotona pitää peilin edessä treenata kielilläpuhumista ollakseen "seurakunnassa" samanlainen kuin muutkin, niin mikä lie henki sellaisessa vaikuttaa? Sellainen tarina on kuultu omin korvin.

Kolme Raamatun kohtaa:

"Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien."
        1 Kor. 12:31.

"Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa."
        1 Kor. 14:1.

"Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti."
        1 Kor. 14:12.

Jos armolahjat eivät toimi uskovien yhteydessä, jossa olet, niin lähde sellaisesta ulos.., tai opeta kaikkia vastaan ottamaan Pyhän hengen kaste, josta ensimmäisenä merkkinä on kielilläpuhuminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5164
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4348
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2254
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe