tyhmät rintaliivien koot...

tosihuikeeboob

eli mietin tässä että tosi outo juttu, kun rintaliivien koko taulukossa on luokiteltu, että A on pieni, B on keskikokoinen, C on suuri jne.. eli minulla on pienet rinnat, ja kuppikokoni on 70C, joka on tuon taulukon mukaan iso..siis haha :D jo on aikoihin eletty..

Joo tiedän, että on rinnakkaiskoko 75B:lle ja 80A:lle, mut silti.. ei nämä ole isoja nähneetkään :D

27

8487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      Itsekin olen vähän nauranut tuota h&m:n systeemiä. Itsellänikin on koko 70C, ja pienet rinnat. En nyt sano että nämä olisivat mitkään tosi tosi pienet, enemmänkin sellaiset normaalit/pienehköt. Menin kerran alusvaateliikkeeseen, jossa kookseni mitattiin tuo sama 70C jota olen aina käyttänytkin. Olihan se vähän pettymys kun olin kuullut monien kuppikoon nousevan parillakin kirjaimella kun on mennyt ensimmäistä kertaa oikeaan alusvaateliikkeeseen :D Jouduin vielä ottamaan koon 70B koska tuntuu että erikoislikkeissä on vähän reilummat koot kuin jossain lindexillä.

      Noinhan jotkut ajattelevatkin että A=pieni, B=keskikokoinen C=suuri D=tosi suuri, E=superhyperhinkit jne. Vaikka ei kai ne rajat noin tarkat kuitenkaan ole? Itseltänikin on kerran eräs ystävä kysynyt "onko sulla AA vai A?" Käytin tuolloin kokoa 65B joten olin oikeasti B-kuppinen... Ystäväni silmissä rinnat vain olivat 70A:n kokoiset joten ei hän miettinytkään että voisi olla isommatkin.

      • naurattaa...

        Ja mistähän tuollaiset tytöt sitten vetävät omat käsityksensä 'isoista' ja 'pienistä' rinnoista kun rintaliivien yleiset koot (ei vain H&M) ovat muka tyhmiä? Hatusta vai? Ainoa kansainvälinen totuus on teidän mutu vai?

        Otta nyt aivo käten ja funtsi, kuten meidän famu sano.

        Rinnan kuppikokoa verrataan selänympärykseen - eli rautalangasta väännettynä: iso kuppi ei tarkoita että sun rinta on absoluuttisen suuri (mitä se sitten onkin?) vaan että sun kuppi on suuri verrattuna sun selänympärykseen, ei kenenkään muun. Mittasuhde, get it?

        Siis koko 70C tarkoittaa että selkä on 70 cm ( /- 2 cm) ja erotus kuppiin on n. 17 cm, eli koko povenympärys on max. 72 19 cm = 91 cm.

        Se että viittaat E-kuppeihin ja suurempiin sanalla "superhinkki" vai mikä se olikin, on sekä loukkaavaa että harhaanjohtavaa.

        Koska jos minun kokoani 75E eli rinnanympärys max. 99 cm verrataan kokoon 95C ja rinnanympärys max 114 cm, niin luulen että monet päältä katsoen näkevät 95C rinnat suurempina, koska koko paketti on silmämääräisemmin isompi - ja vaikka 75E kupin ja selän erotus on suurempi mitattuna, kun kyseessä on mittasuhde, olen varma, että 95C rintaliivin kuppi itsessään on silmämääräisesti suurempi.

        Kukapa siis on iso ja kuka pieni? Ja mikä on normaali koko? Jos tiedät rintaliivibisneksestä edes jotain niin keskikoko Suomessa on nykyisin 75D, joten siihen verrattuna te lienette epänormaaleja eli pieniä.

        Ja mitä väliä sillä loppujen lopuksi on minkä kokoinen on, liivit on kumminkin ostettava oikean sopivan koon mukaan. Ehkä tärkeämpää olis se, että mikä mun ÄÖ on?


      • ylypiä70c
        naurattaa... kirjoitti:

        Ja mistähän tuollaiset tytöt sitten vetävät omat käsityksensä 'isoista' ja 'pienistä' rinnoista kun rintaliivien yleiset koot (ei vain H&M) ovat muka tyhmiä? Hatusta vai? Ainoa kansainvälinen totuus on teidän mutu vai?

        Otta nyt aivo käten ja funtsi, kuten meidän famu sano.

        Rinnan kuppikokoa verrataan selänympärykseen - eli rautalangasta väännettynä: iso kuppi ei tarkoita että sun rinta on absoluuttisen suuri (mitä se sitten onkin?) vaan että sun kuppi on suuri verrattuna sun selänympärykseen, ei kenenkään muun. Mittasuhde, get it?

        Siis koko 70C tarkoittaa että selkä on 70 cm ( /- 2 cm) ja erotus kuppiin on n. 17 cm, eli koko povenympärys on max. 72 19 cm = 91 cm.

        Se että viittaat E-kuppeihin ja suurempiin sanalla "superhinkki" vai mikä se olikin, on sekä loukkaavaa että harhaanjohtavaa.

        Koska jos minun kokoani 75E eli rinnanympärys max. 99 cm verrataan kokoon 95C ja rinnanympärys max 114 cm, niin luulen että monet päältä katsoen näkevät 95C rinnat suurempina, koska koko paketti on silmämääräisemmin isompi - ja vaikka 75E kupin ja selän erotus on suurempi mitattuna, kun kyseessä on mittasuhde, olen varma, että 95C rintaliivin kuppi itsessään on silmämääräisesti suurempi.

        Kukapa siis on iso ja kuka pieni? Ja mikä on normaali koko? Jos tiedät rintaliivibisneksestä edes jotain niin keskikoko Suomessa on nykyisin 75D, joten siihen verrattuna te lienette epänormaaleja eli pieniä.

        Ja mitä väliä sillä loppujen lopuksi on minkä kokoinen on, liivit on kumminkin ostettava oikean sopivan koon mukaan. Ehkä tärkeämpää olis se, että mikä mun ÄÖ on?

        Mitä sääki tuut tänne vaihkoon, hei jos joku ihmettelee tollasta asiaa niin anna miettii, ei sun tarvii heti alkaa saarnaamaan jos sulla onkin siellä tamppooni poikittain!!

        että revi siitä jos saat irti :D


      • revin ----------
        ylypiä70c kirjoitti:

        Mitä sääki tuut tänne vaihkoon, hei jos joku ihmettelee tollasta asiaa niin anna miettii, ei sun tarvii heti alkaa saarnaamaan jos sulla onkin siellä tamppooni poikittain!!

        että revi siitä jos saat irti :D

        Ilmeisesti tarkoitit vauhkota ja tamponi. Eli sä et pysty edes pätemään oikeinkirjoituksen alalla.

        Ei pidä esittää julkisella palstalla ajatuksiaan, jos vetää herneen (tai pitäisikö sanoa "tamppoonin" hih) nenään muiden kommenteista.

        Ja kuten huomaat kun lopetat lapsellisen muiden solvaamisen, että vastasin kysymykseesi asiallisesti.


      • naurata
        naurattaa... kirjoitti:

        Ja mistähän tuollaiset tytöt sitten vetävät omat käsityksensä 'isoista' ja 'pienistä' rinnoista kun rintaliivien yleiset koot (ei vain H&M) ovat muka tyhmiä? Hatusta vai? Ainoa kansainvälinen totuus on teidän mutu vai?

        Otta nyt aivo käten ja funtsi, kuten meidän famu sano.

        Rinnan kuppikokoa verrataan selänympärykseen - eli rautalangasta väännettynä: iso kuppi ei tarkoita että sun rinta on absoluuttisen suuri (mitä se sitten onkin?) vaan että sun kuppi on suuri verrattuna sun selänympärykseen, ei kenenkään muun. Mittasuhde, get it?

        Siis koko 70C tarkoittaa että selkä on 70 cm ( /- 2 cm) ja erotus kuppiin on n. 17 cm, eli koko povenympärys on max. 72 19 cm = 91 cm.

        Se että viittaat E-kuppeihin ja suurempiin sanalla "superhinkki" vai mikä se olikin, on sekä loukkaavaa että harhaanjohtavaa.

        Koska jos minun kokoani 75E eli rinnanympärys max. 99 cm verrataan kokoon 95C ja rinnanympärys max 114 cm, niin luulen että monet päältä katsoen näkevät 95C rinnat suurempina, koska koko paketti on silmämääräisemmin isompi - ja vaikka 75E kupin ja selän erotus on suurempi mitattuna, kun kyseessä on mittasuhde, olen varma, että 95C rintaliivin kuppi itsessään on silmämääräisesti suurempi.

        Kukapa siis on iso ja kuka pieni? Ja mikä on normaali koko? Jos tiedät rintaliivibisneksestä edes jotain niin keskikoko Suomessa on nykyisin 75D, joten siihen verrattuna te lienette epänormaaleja eli pieniä.

        Ja mitä väliä sillä loppujen lopuksi on minkä kokoinen on, liivit on kumminkin ostettava oikean sopivan koon mukaan. Ehkä tärkeämpää olis se, että mikä mun ÄÖ on?

        Ritsikkakokoni on suunnilleen 90C (ainakin tuollaiset juuri käytössä) ja mielestäni rintani näyttävät pieniltä. Mutta jos nuo rintani lätkäistään jollekin 60-65 rinnanympäryksiselle, niin ne näyttävät melkoisen isoilta. Kuitenkin kuppikoko ilmoitetaan rinnan alta ja päältä mittaerosta ja se on taulukoissa aina sama rinnan alta mitasta huolimatta. Tätä en oikein niele ja joudun aina sovittamaan rintsikkani että löydän sopivat (kuppikoko on vaihdellut valmistajasta riippuen A-D)


      • huoh...
        revin ---------- kirjoitti:

        Ilmeisesti tarkoitit vauhkota ja tamponi. Eli sä et pysty edes pätemään oikeinkirjoituksen alalla.

        Ei pidä esittää julkisella palstalla ajatuksiaan, jos vetää herneen (tai pitäisikö sanoa "tamppoonin" hih) nenään muiden kommenteista.

        Ja kuten huomaat kun lopetat lapsellisen muiden solvaamisen, että vastasin kysymykseesi asiallisesti.

        Mäne kottiis itkemään jos et kestä lukea toisten ogelmista. Missäköhän täällä lukee että äidinkielen on oltava 10 että tänne voi kirjoittaa, kerroppas se neropatti :D

        Kyllä minun mielestä täällä voi kirjoittaa ihan vapaata tekstiä, ei aina tarvitse olla mitään tylsää korrektia asiatekstiä. Senkin mummo


      • öö...
        naurattaa... kirjoitti:

        Ja mistähän tuollaiset tytöt sitten vetävät omat käsityksensä 'isoista' ja 'pienistä' rinnoista kun rintaliivien yleiset koot (ei vain H&M) ovat muka tyhmiä? Hatusta vai? Ainoa kansainvälinen totuus on teidän mutu vai?

        Otta nyt aivo käten ja funtsi, kuten meidän famu sano.

        Rinnan kuppikokoa verrataan selänympärykseen - eli rautalangasta väännettynä: iso kuppi ei tarkoita että sun rinta on absoluuttisen suuri (mitä se sitten onkin?) vaan että sun kuppi on suuri verrattuna sun selänympärykseen, ei kenenkään muun. Mittasuhde, get it?

        Siis koko 70C tarkoittaa että selkä on 70 cm ( /- 2 cm) ja erotus kuppiin on n. 17 cm, eli koko povenympärys on max. 72 19 cm = 91 cm.

        Se että viittaat E-kuppeihin ja suurempiin sanalla "superhinkki" vai mikä se olikin, on sekä loukkaavaa että harhaanjohtavaa.

        Koska jos minun kokoani 75E eli rinnanympärys max. 99 cm verrataan kokoon 95C ja rinnanympärys max 114 cm, niin luulen että monet päältä katsoen näkevät 95C rinnat suurempina, koska koko paketti on silmämääräisemmin isompi - ja vaikka 75E kupin ja selän erotus on suurempi mitattuna, kun kyseessä on mittasuhde, olen varma, että 95C rintaliivin kuppi itsessään on silmämääräisesti suurempi.

        Kukapa siis on iso ja kuka pieni? Ja mikä on normaali koko? Jos tiedät rintaliivibisneksestä edes jotain niin keskikoko Suomessa on nykyisin 75D, joten siihen verrattuna te lienette epänormaaleja eli pieniä.

        Ja mitä väliä sillä loppujen lopuksi on minkä kokoinen on, liivit on kumminkin ostettava oikean sopivan koon mukaan. Ehkä tärkeämpää olis se, että mikä mun ÄÖ on?

        Jos tarkoitit tuon mun aloitusviestin vastaukseen niin aika hölmö oot. En edes tajua mitä tarkoitat? Selität rinnakkaiskokojuttuja jotka kaikki tätä palstaa seuraavat varmasti tietävät ja muutkin. Oot kyllä ymmärtänyt mun viestin ihan väärin.. Lol... oot oikein vaivaa nähnyt :D

        "Se että viittaat E-kuppeihin ja suurempiin sanalla "superhinkki" vai mikä se olikin, on sekä loukkaavaa että harhaanjohtavaa."

        Heh.... Taidat olla todellinen mäntti


      • ............
        naurattaa... kirjoitti:

        Ja mistähän tuollaiset tytöt sitten vetävät omat käsityksensä 'isoista' ja 'pienistä' rinnoista kun rintaliivien yleiset koot (ei vain H&M) ovat muka tyhmiä? Hatusta vai? Ainoa kansainvälinen totuus on teidän mutu vai?

        Otta nyt aivo käten ja funtsi, kuten meidän famu sano.

        Rinnan kuppikokoa verrataan selänympärykseen - eli rautalangasta väännettynä: iso kuppi ei tarkoita että sun rinta on absoluuttisen suuri (mitä se sitten onkin?) vaan että sun kuppi on suuri verrattuna sun selänympärykseen, ei kenenkään muun. Mittasuhde, get it?

        Siis koko 70C tarkoittaa että selkä on 70 cm ( /- 2 cm) ja erotus kuppiin on n. 17 cm, eli koko povenympärys on max. 72 19 cm = 91 cm.

        Se että viittaat E-kuppeihin ja suurempiin sanalla "superhinkki" vai mikä se olikin, on sekä loukkaavaa että harhaanjohtavaa.

        Koska jos minun kokoani 75E eli rinnanympärys max. 99 cm verrataan kokoon 95C ja rinnanympärys max 114 cm, niin luulen että monet päältä katsoen näkevät 95C rinnat suurempina, koska koko paketti on silmämääräisemmin isompi - ja vaikka 75E kupin ja selän erotus on suurempi mitattuna, kun kyseessä on mittasuhde, olen varma, että 95C rintaliivin kuppi itsessään on silmämääräisesti suurempi.

        Kukapa siis on iso ja kuka pieni? Ja mikä on normaali koko? Jos tiedät rintaliivibisneksestä edes jotain niin keskikoko Suomessa on nykyisin 75D, joten siihen verrattuna te lienette epänormaaleja eli pieniä.

        Ja mitä väliä sillä loppujen lopuksi on minkä kokoinen on, liivit on kumminkin ostettava oikean sopivan koon mukaan. Ehkä tärkeämpää olis se, että mikä mun ÄÖ on?

        Siis aloittaja ihmetteli kun h&m:n kokotaulukossa lukee: A-kuppi=pieni povi, B-kuppi=keskikokoinen povi, C-kuppi=suuri povi, D-kuppi=erittäin suuri povi" Koska usein C-kuppi ei ole mikään suuri. Ja sanoithan itsekin että nykyään suomalaisten naisten keskikoko on 75D joten eihän B-kuppi silloin voi olla keskikokoinen povi.


      • naurattaa (vielä enemmän)
        ............ kirjoitti:

        Siis aloittaja ihmetteli kun h&m:n kokotaulukossa lukee: A-kuppi=pieni povi, B-kuppi=keskikokoinen povi, C-kuppi=suuri povi, D-kuppi=erittäin suuri povi" Koska usein C-kuppi ei ole mikään suuri. Ja sanoithan itsekin että nykyään suomalaisten naisten keskikoko on 75D joten eihän B-kuppi silloin voi olla keskikokoinen povi.

        Ilmeisesti siis kaikki muut ihmiset (allekirjoittanut ja rintaliivikokojen suunnittelijat, valmistajat, vähittäismyyjät, yms...) ovat tyhmiä, siksi että pari huonokäytöksistä teiniä ei ymmärrä mistään mitään! Halloota?

        Jos asia selitetään järkevästi, etkä silti tajua mitään, yleensä syyllinen löytyy peilistä.

        Ilmeisesti eräistä ei ole 'mänttiä' haukkua jotain tuntematonta ihmistä syyttä mäntiksi. Olen eri mieltä, musta tuollainen käytös on just mänttiyden aatelia ;-D

        Teidän on kai mahdoton ymmärtää mitä tarkoittaa 'mittasuhde', joten eipä teillä ole toivoa saada vastausta pohtimaanne asiaan, joten varmaan jatkatte tätä jauhamista hamaan maailman tappiin.

        Onnea vaan!


      • mannekiini**
        naurattaa... kirjoitti:

        Ja mistähän tuollaiset tytöt sitten vetävät omat käsityksensä 'isoista' ja 'pienistä' rinnoista kun rintaliivien yleiset koot (ei vain H&M) ovat muka tyhmiä? Hatusta vai? Ainoa kansainvälinen totuus on teidän mutu vai?

        Otta nyt aivo käten ja funtsi, kuten meidän famu sano.

        Rinnan kuppikokoa verrataan selänympärykseen - eli rautalangasta väännettynä: iso kuppi ei tarkoita että sun rinta on absoluuttisen suuri (mitä se sitten onkin?) vaan että sun kuppi on suuri verrattuna sun selänympärykseen, ei kenenkään muun. Mittasuhde, get it?

        Siis koko 70C tarkoittaa että selkä on 70 cm ( /- 2 cm) ja erotus kuppiin on n. 17 cm, eli koko povenympärys on max. 72 19 cm = 91 cm.

        Se että viittaat E-kuppeihin ja suurempiin sanalla "superhinkki" vai mikä se olikin, on sekä loukkaavaa että harhaanjohtavaa.

        Koska jos minun kokoani 75E eli rinnanympärys max. 99 cm verrataan kokoon 95C ja rinnanympärys max 114 cm, niin luulen että monet päältä katsoen näkevät 95C rinnat suurempina, koska koko paketti on silmämääräisemmin isompi - ja vaikka 75E kupin ja selän erotus on suurempi mitattuna, kun kyseessä on mittasuhde, olen varma, että 95C rintaliivin kuppi itsessään on silmämääräisesti suurempi.

        Kukapa siis on iso ja kuka pieni? Ja mikä on normaali koko? Jos tiedät rintaliivibisneksestä edes jotain niin keskikoko Suomessa on nykyisin 75D, joten siihen verrattuna te lienette epänormaaleja eli pieniä.

        Ja mitä väliä sillä loppujen lopuksi on minkä kokoinen on, liivit on kumminkin ostettava oikean sopivan koon mukaan. Ehkä tärkeämpää olis se, että mikä mun ÄÖ on?

        Täh? millon suomalaisista naisista on tullu noin läskejä, siis 75D yleisin.. laihduttakaa nyt naiset vähä, kesäkin on tulossa! Huhhuh..


      • suhteellisia

        Niinpä, tuollaiset "A=pieni, C=iso"-luonnehdinnat ovat vähän hassuja, kun 95A-rinnat ovat 60D-rintoja isommat, jos mitataan absoluuttista "tilavuutta". Ihmisten silmissä kuitenkin mittasuhteet painavat enemmän kuin absoluuttinen koko. Ehkä voidaan sanoa, että 65-ympärysmittaisen kohdalla A-kuppi on pieni, B-kuppi keskikokoinen ja C-kuppi iso, mutta jos puhutaan esim. 85-ympärysmittaisesta naisesta, C ei ole kovin iso. Nuo luonnehdinnat pätevät lähinnä pienikokoisten naisten kohdalla.

        Ehkä kokojärjetelmää pitäisikin uusia siten, että kuppikokoja ei määriteltäisi absoluuttisten erotusten vaan suhteellisten erotusten mukaan. Ei siis
        A = erotus 13 cm
        B = erotus 15 cm
        C = erotus 17 cm
        jne
        vaan
        A = erotus 18 %
        B = erotus 21 %
        C = erotus 25 %
        jne.

        Tämän kaavan mukaan esim. 85E olisi "iso" siinä missä 70C:kin on "iso", koska molemmissa erotus olisi suhteellisesti yhtä suuri, 25 %.


      • -mathilde-
        mannekiini** kirjoitti:

        Täh? millon suomalaisista naisista on tullu noin läskejä, siis 75D yleisin.. laihduttakaa nyt naiset vähä, kesäkin on tulossa! Huhhuh..

        Olen kanssa kuullut että ennen 75B oli keskikoko, nyt siis vain kuppikoko kasvanut. Kyse ei ole siis lihomisesta kun ympärysmitta pysynyt samana.

        Voi johtua siitä että monet ovat käyttäneet väärää kokoa, mutta myös siitä että ympäristössämme on paljon naishormonia muistuttavia aineita. Kosmetiikka, saasteet, e-pillerit tietysti yms. Ja kai tuo silikonimuotikin asiaan vaikuttaa.

        Sama kehitys Britanniassa, ja siellähän on nykyisin tarjolla kuppikokoja jopa K:hon asti.


      • Niin?
        naurattaa (vielä enemmän) kirjoitti:

        Ilmeisesti siis kaikki muut ihmiset (allekirjoittanut ja rintaliivikokojen suunnittelijat, valmistajat, vähittäismyyjät, yms...) ovat tyhmiä, siksi että pari huonokäytöksistä teiniä ei ymmärrä mistään mitään! Halloota?

        Jos asia selitetään järkevästi, etkä silti tajua mitään, yleensä syyllinen löytyy peilistä.

        Ilmeisesti eräistä ei ole 'mänttiä' haukkua jotain tuntematonta ihmistä syyttä mäntiksi. Olen eri mieltä, musta tuollainen käytös on just mänttiyden aatelia ;-D

        Teidän on kai mahdoton ymmärtää mitä tarkoittaa 'mittasuhde', joten eipä teillä ole toivoa saada vastausta pohtimaanne asiaan, joten varmaan jatkatte tätä jauhamista hamaan maailman tappiin.

        Onnea vaan!

        Oletkin ihan oikeasti tyhmä... Jospa vaikka lukisit aloitusviestin ja sitä seuraavan viestin uudestaan.


      • ................
        suhteellisia kirjoitti:

        Niinpä, tuollaiset "A=pieni, C=iso"-luonnehdinnat ovat vähän hassuja, kun 95A-rinnat ovat 60D-rintoja isommat, jos mitataan absoluuttista "tilavuutta". Ihmisten silmissä kuitenkin mittasuhteet painavat enemmän kuin absoluuttinen koko. Ehkä voidaan sanoa, että 65-ympärysmittaisen kohdalla A-kuppi on pieni, B-kuppi keskikokoinen ja C-kuppi iso, mutta jos puhutaan esim. 85-ympärysmittaisesta naisesta, C ei ole kovin iso. Nuo luonnehdinnat pätevät lähinnä pienikokoisten naisten kohdalla.

        Ehkä kokojärjetelmää pitäisikin uusia siten, että kuppikokoja ei määriteltäisi absoluuttisten erotusten vaan suhteellisten erotusten mukaan. Ei siis
        A = erotus 13 cm
        B = erotus 15 cm
        C = erotus 17 cm
        jne
        vaan
        A = erotus 18 %
        B = erotus 21 %
        C = erotus 25 %
        jne.

        Tämän kaavan mukaan esim. 85E olisi "iso" siinä missä 70C:kin on "iso", koska molemmissa erotus olisi suhteellisesti yhtä suuri, 25 %.

        Itse olen huomannut, että 65C näyttää paljon pienemmältä kuin vaikka 75C. Tietysti rinnat ovat absoluuttisesti pienemmät, mutta mittasuhteita ei pysty aina näkemään selkeästi. Siis tavallaanhan 65- ja 75-ympärysmitan omaavat ihmiset voivat olla suunnilleen yhtä hoikkia. 75C-ihminen voi olla enemmän yläosaläski-painotteinen ja 65-ympäryksinen enemmänkin päärynä.. Silloin 65C näyttää mielestäni pienemmältä vaikka olisikin suhteutettuna saman kokoinen.


      • ...............
        suhteellisia kirjoitti:

        Niinpä, tuollaiset "A=pieni, C=iso"-luonnehdinnat ovat vähän hassuja, kun 95A-rinnat ovat 60D-rintoja isommat, jos mitataan absoluuttista "tilavuutta". Ihmisten silmissä kuitenkin mittasuhteet painavat enemmän kuin absoluuttinen koko. Ehkä voidaan sanoa, että 65-ympärysmittaisen kohdalla A-kuppi on pieni, B-kuppi keskikokoinen ja C-kuppi iso, mutta jos puhutaan esim. 85-ympärysmittaisesta naisesta, C ei ole kovin iso. Nuo luonnehdinnat pätevät lähinnä pienikokoisten naisten kohdalla.

        Ehkä kokojärjetelmää pitäisikin uusia siten, että kuppikokoja ei määriteltäisi absoluuttisten erotusten vaan suhteellisten erotusten mukaan. Ei siis
        A = erotus 13 cm
        B = erotus 15 cm
        C = erotus 17 cm
        jne
        vaan
        A = erotus 18 %
        B = erotus 21 %
        C = erotus 25 %
        jne.

        Tämän kaavan mukaan esim. 85E olisi "iso" siinä missä 70C:kin on "iso", koska molemmissa erotus olisi suhteellisesti yhtä suuri, 25 %.

        Olen itsekin vähän sillä kannalla että kuppikoot pitäisi muodostaa jotenkin eri tavalla. Nimittäin eikö 75 18cm ole jollain tavalla ihan erilainen kuin 65 18cm? Onko se sitten suhteessa saman kokoinen? Ei ihan...


      • naurattaa edelleen -----
        Niin? kirjoitti:

        Oletkin ihan oikeasti tyhmä... Jospa vaikka lukisit aloitusviestin ja sitä seuraavan viestin uudestaan.

        Luepa vaan huonokäytöksinen henkilö itse kaksi ekaa viestiä uudestaan ;-)

        Väännän sulle rautalangasta kun ei muuten tunnu jakeluun menevän: siinä kaksi naista valittaa että heidän rintojensa koko muiden ihmisten mielestä ja rintaliivivalmistajien mitoituksissa ei vastaa sitä jonka he itse itselleen mutuna haluaisivat ja mieltävät.

        Mitä järkeä tuollaista on edes miettiä?

        Oletko koskaan kuullut että joku jankkaisi julkisesti sitä että "mun jalka on mun mielestä tosi pieni, mutta yks mun kaveri sano, että sun koko on varmaan 42, ja sitten kaupassakin ainoa kenkä joka mulle mahtui on 40, mutta oikeesti sillai henkisesti mä tiedän että mun jalka on ihan pieni, sellainen 35" ....

        --- joopa joo. Jos tuollainen ajatusmalli tulee sun mielestä ruudinkeksijältä niin se onkin sitten sun ongelmasi.


      • tarkoituksena on
        ............... kirjoitti:

        Olen itsekin vähän sillä kannalla että kuppikoot pitäisi muodostaa jotenkin eri tavalla. Nimittäin eikö 75 18cm ole jollain tavalla ihan erilainen kuin 65 18cm? Onko se sitten suhteessa saman kokoinen? Ei ihan...

        tehdä kaikille sopivia liivejä.

        Jos vaatekoot olisivat suhteellisia, ja koko kasvaisi aina vaikkapa x %, niin kyllä koossa 34 ja 36 olevilla olisi helppoa, mutta isommat ihmiset olisivat joko liian pienissä tai liian isoissa vaatteissa, kun hyppäystä olisi prosentuaalinen lukema eli isossa koossa isosti.

        Liivimitoitukset on tehty niin, että kuppi kasvaa tasaisesti ja jokainen voi löytää oman kokonsa. Mitä järkeä olisi kauniiden suhteellisten kuppikokomerkintöjen vuoksi rankaista isolla ympärysmitalla varustettuja mitoituksella "yksi appelsiini, kaksi appelsiinia, kolme appelsiinia" (kun pienillä naisilla olisi vastaavasti mittayksikkönä luumu (tai rusina))?

        Menkää nyt hyvät ihmiset itseenne. Ei se kuppikokomerkintä kerro teidän arvoanne ihmisenä. Se on olemassa siksi, että saisitte kaikki sopivat liivit!


      • Pieni vai
        tarkoituksena on kirjoitti:

        tehdä kaikille sopivia liivejä.

        Jos vaatekoot olisivat suhteellisia, ja koko kasvaisi aina vaikkapa x %, niin kyllä koossa 34 ja 36 olevilla olisi helppoa, mutta isommat ihmiset olisivat joko liian pienissä tai liian isoissa vaatteissa, kun hyppäystä olisi prosentuaalinen lukema eli isossa koossa isosti.

        Liivimitoitukset on tehty niin, että kuppi kasvaa tasaisesti ja jokainen voi löytää oman kokonsa. Mitä järkeä olisi kauniiden suhteellisten kuppikokomerkintöjen vuoksi rankaista isolla ympärysmitalla varustettuja mitoituksella "yksi appelsiini, kaksi appelsiinia, kolme appelsiinia" (kun pienillä naisilla olisi vastaavasti mittayksikkönä luumu (tai rusina))?

        Menkää nyt hyvät ihmiset itseenne. Ei se kuppikokomerkintä kerro teidän arvoanne ihmisenä. Se on olemassa siksi, että saisitte kaikki sopivat liivit!

        Keskustelusta innostuneena mittasin omat mittani, ryhdikkäät uudet liivit päälläni eli
        kuppien päältä 115cm ja aivan rintojen alapuolelta napakka mitta 90cm.
        Mikä pitäisi olla oikea rintaliivini koko?


      • liivikoko
        Pieni vai kirjoitti:

        Keskustelusta innostuneena mittasin omat mittani, ryhdikkäät uudet liivit päälläni eli
        kuppien päältä 115cm ja aivan rintojen alapuolelta napakka mitta 90cm.
        Mikä pitäisi olla oikea rintaliivini koko?

        lienee 90F tai jopa G : )


      • isorintainen
        liivikoko kirjoitti:

        lienee 90F tai jopa G : )

        Rintaliivit ovat Triumph Doreen L beiget, 7-hakasta takana, eli ns. palleatuki mallia. Liiviliikkeestä,erittäin asiantuntevan myyjän, välilla kahdenkin, avustamana. Hakaset löysemmässä eli ykkös rivissä. Monien, monien eri kokojen sovituksen jälkeen löytyivät nämä, jotka todella tuntuivat, kuin hansikkaalta päällä. Mittasin mahdollisimman huolellisesti juuri kuppien päältä ja napakastiheti rinnan alta.

        Liivit ovat kokoa 90C


      • vaikuttaa
        isorintainen kirjoitti:

        Rintaliivit ovat Triumph Doreen L beiget, 7-hakasta takana, eli ns. palleatuki mallia. Liiviliikkeestä,erittäin asiantuntevan myyjän, välilla kahdenkin, avustamana. Hakaset löysemmässä eli ykkös rivissä. Monien, monien eri kokojen sovituksen jälkeen löytyivät nämä, jotka todella tuntuivat, kuin hansikkaalta päällä. Mittasin mahdollisimman huolellisesti juuri kuppien päältä ja napakastiheti rinnan alta.

        Liivit ovat kokoa 90C

        Tuossa Doreenissa kuppi muistuttaa vähän 50-luvun "bullet bra"-tyyppisiä liivejä, jotka muovaavat rinnat suipoiksi. Ei tosin niin voimakkaasti mutta luulisin, että tuo selittää suuren ympärysmitan jonka mittasit. Minimizer-tyyppisillä liiveillä, jotka litistävät rintoja, mitattu ympärysmitta jäisi varmaan paljon pienemmäksi.


      • isorintainen
        vaikuttaa kirjoitti:

        Tuossa Doreenissa kuppi muistuttaa vähän 50-luvun "bullet bra"-tyyppisiä liivejä, jotka muovaavat rinnat suipoiksi. Ei tosin niin voimakkaasti mutta luulisin, että tuo selittää suuren ympärysmitan jonka mittasit. Minimizer-tyyppisillä liiveillä, jotka litistävät rintoja, mitattu ympärysmitta jäisi varmaan paljon pienemmäksi.

        Kyllä,juuri tästä on kysymys.

        En kuitenkaan halua rusentaa rintojani pienemmiksi, kuin ne luonnostaan ovat.

        En ole koskaan ymmärtänyt niitä naisia, jotka häpeävät hieman B kuppia isompia rintojaan.

        Olen ylpeä omistani ja kunnon liiveillä haluan pitääkin ne sellaisina kuin ovat.


    • doupledot

      Ensimmäisen kerran nimimerkillä "naurattaa" kirjoittanut viestin, myöskään sinä et voi päteä oikeinkirjoituksessa. "Ehkä tärkeämpää olis se, että mikä mun ÄÖ on?" Mikä on ÄÖ? Älykkyysosamäärä lyhennetään kirjaimin ÄO. :)

    • sisäinenblondi

      en nyt ymmärrä kun omat rintaliivini ovat M kokoa mikä se sitten on olevinaan en tajua onko se b c vai mikä se on tuon taulukon mukaan nyt olen ihan ymmälläni voisiko joku selittää :(

    • pulassaaaaaa

      miten rintoja saisi pienennettyä aika PALJON? olen yrittänyt laihduttaa monta kuukautta, mutta rasva o lähtenyt kaikkialta muualta kuin rinnoista. olen lähes anorektikko ellei rintojani lasketa..... en pidä isoista rinnoistani yhtään haluaisin olla vaikka lauta! kokoni on 90DD-.- apua!

    • aika nuori:/

      Moi mä oon aika nuori ja mul on mun ympärys rintojen kohdalla 71cm ni mikäs kuppi koko menee mulle vai meneekö mikää?

      • en ole varma

        Hei,olen itse kokenut saman ja sinun koko todennäköisesti A mutta en ole varma


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe