Hornhattulan päiväkoti

äiti1234

Mitä mieltä olette Hornhattulan päiväkodista, te joiden lapset ovat siellä hoidossa?

41

6634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein hyvä,

      mutta minun mielestäni alueelliset päiväkodit pitäisi pysyä alueellisina.Nyt Hornhattulan hienoon uuteen päiväkotiin laitetaan lapsia myös muilta asuinalueilta.:(Näin siis meidän päiväkodin asukitkaan eivät voi välttää alempien sosiaaliluokkien aikaansaamia "lieveilmiöitä".

      Rakentavin terveisin.Huolestunut suurperheen Äiti

      • siellä lapsi

        Mielestäni asia ei ole noin. Parempi vain jos lapset oppivat näin erilaisuudesta. Oli sitten rikkaan tai koyhän, mustan, valkoisen, keltaisen, punaisen tai vihreän lapsi, rahan ei ikinä pitäisi ratkaista.


      • paksua
        siellä lapsi kirjoitti:

        Mielestäni asia ei ole noin. Parempi vain jos lapset oppivat näin erilaisuudesta. Oli sitten rikkaan tai koyhän, mustan, valkoisen, keltaisen, punaisen tai vihreän lapsi, rahan ei ikinä pitäisi ratkaista.

        'Näin siis meidän päiväkodin asukitkaan eivät voi välttää alempien sosiaaliluokkien aikaansaamia "lieveilmiöitä".'

        Mitä alempien sosiaaliluokkien lieveilmiöitä oikein tarkoitat? Siis sitäkö, että vanhoilta asuntoalueilta ja vuokra-asunnoista tulevat lapset saavat kotona muutakin kuin hernerokkaa ja näkkileipää ja rahaa tuntuu riittävän muuhunkin lapsen varusteluun oikein mukavasti.

        Ainakin jo vertaa Hornan Hattulan asuntovelallisiin, joiden tuloista suurin osa menee uuden talon korkolyhennyksiin ja muihin menoihin. Ei siinä paljoa jää elämiseen ja lapsen ruokkimiseen, kun ihan tavalliset aikuisten virkistysreissutkin ovat vain haaveissa tyyliin "sitten joskus kun...".

        En toki moiti, jokainen valitsee itse elämän tyylinsä ja jos haluaa uhrata omat nuoruusvuotensa ja lasten lapsuuden ankeaan selviytymiskamppailuun ylihintaisen uuden talon kanssa surkealla aivan liian tiheästi rakennetulla savipellolla, niin se on ihan o.k., mutta ei pidä suhtautua ylimielisesti niihin, jotka asuvat väljemmillä alueilla vanhemmissa taloissa nauttien elämästään.


      • komppaan edellistä
        paksua kirjoitti:

        'Näin siis meidän päiväkodin asukitkaan eivät voi välttää alempien sosiaaliluokkien aikaansaamia "lieveilmiöitä".'

        Mitä alempien sosiaaliluokkien lieveilmiöitä oikein tarkoitat? Siis sitäkö, että vanhoilta asuntoalueilta ja vuokra-asunnoista tulevat lapset saavat kotona muutakin kuin hernerokkaa ja näkkileipää ja rahaa tuntuu riittävän muuhunkin lapsen varusteluun oikein mukavasti.

        Ainakin jo vertaa Hornan Hattulan asuntovelallisiin, joiden tuloista suurin osa menee uuden talon korkolyhennyksiin ja muihin menoihin. Ei siinä paljoa jää elämiseen ja lapsen ruokkimiseen, kun ihan tavalliset aikuisten virkistysreissutkin ovat vain haaveissa tyyliin "sitten joskus kun...".

        En toki moiti, jokainen valitsee itse elämän tyylinsä ja jos haluaa uhrata omat nuoruusvuotensa ja lasten lapsuuden ankeaan selviytymiskamppailuun ylihintaisen uuden talon kanssa surkealla aivan liian tiheästi rakennetulla savipellolla, niin se on ihan o.k., mutta ei pidä suhtautua ylimielisesti niihin, jotka asuvat väljemmillä alueilla vanhemmissa taloissa nauttien elämästään.

        Sanoit asian juuri niinkuin se on! Entäs mitä aiempi "porvari"kirjoittaja siinä kauniissa hornhattulan kodissaan sanoo kehitysvammaisista päiväkodin lapsista. Hekin turhia ihmisiä. Aivan kuin mustat, vihreät, keltaiset, punaiset.Onko niissäkin liikaa informaatiota teidän pikku kullanmuruille?? Opetatteko lapsillenne, että ainoastaan rikas terve valkoinen porvaripaska ihminen on oikea ihminen? Kaikki muu pelkkää paskasakkia!


      • edustan
        komppaan edellistä kirjoitti:

        Sanoit asian juuri niinkuin se on! Entäs mitä aiempi "porvari"kirjoittaja siinä kauniissa hornhattulan kodissaan sanoo kehitysvammaisista päiväkodin lapsista. Hekin turhia ihmisiä. Aivan kuin mustat, vihreät, keltaiset, punaiset.Onko niissäkin liikaa informaatiota teidän pikku kullanmuruille?? Opetatteko lapsillenne, että ainoastaan rikas terve valkoinen porvaripaska ihminen on oikea ihminen? Kaikki muu pelkkää paskasakkia!

        niin sanottua "keskitasoa korkeampaa porvariutta",asustelen leppeästi hornhattulan uudella alueella.Minä toivotan kaikki ihmiset tervetulleeksi hornhattulan alueelle,kyllä täällä tilaa piisaa.


      • valehtelit
        edustan kirjoitti:

        niin sanottua "keskitasoa korkeampaa porvariutta",asustelen leppeästi hornhattulan uudella alueella.Minä toivotan kaikki ihmiset tervetulleeksi hornhattulan alueelle,kyllä täällä tilaa piisaa.

        Tilaahan siellä ei nimen omaan riitä, joka kerta kun olen siellä kylässä käynyt, niin hirveä show siitä, että mihin voin autoni jättää, kun pihaan se ei mahdu, kuten ei perheen kakkosautokaan.


      • kyllä valehtelit
        edustan kirjoitti:

        niin sanottua "keskitasoa korkeampaa porvariutta",asustelen leppeästi hornhattulan uudella alueella.Minä toivotan kaikki ihmiset tervetulleeksi hornhattulan alueelle,kyllä täällä tilaa piisaa.

        Tilaahan siellä nimenomaan ei riitä, joka kerta kun olen siellä kylässä käynyt, niin hirveä show siitä, että mihin voin autoni jättää, kun pihaan se ei mahdu, kuten ei perheen kakkosautokaan.


      • taisit
        valehtelit kirjoitti:

        Tilaahan siellä ei nimen omaan riitä, joka kerta kun olen siellä kylässä käynyt, niin hirveä show siitä, että mihin voin autoni jättää, kun pihaan se ei mahdu, kuten ei perheen kakkosautokaan.

        itse valehdella.Tuosta kun ikkunasta ulos katselen niin naapurin pihalla lymyää isännän ja emännän mersut,sekä vara-auto(nissan).Että silleen.
        Taidanpa tästä lähteä lämmittämään saunaa.


      • Piruuttaan

        Vai oletko ihan tosissaan,jos näin on mikset tee
        kuten Mikkoset,näin kullannuppusi pysyy erossa
        muista kakaroista.


      • Mikkosia
        Piruuttaan kirjoitti:

        Vai oletko ihan tosissaan,jos näin on mikset tee
        kuten Mikkoset,näin kullannuppusi pysyy erossa
        muista kakaroista.

        tarkoitat?

        Toivoo:Hornhattulan huolestunut äiti


      • medialukutaitoa
        kyllä valehtelit kirjoitti:

        Tilaahan siellä nimenomaan ei riitä, joka kerta kun olen siellä kylässä käynyt, niin hirveä show siitä, että mihin voin autoni jättää, kun pihaan se ei mahdu, kuten ei perheen kakkosautokaan.

        Eiköhän tuo joka tämän sosiaaliluokkakeskustelun käynnisti, ollut ns. trolli, jonka tarkoituksena on siis juuri kärjistämällä provosoimalla saada aikaan vihaisia vastauksia. Yleensä netiketissä todetaan, että "älä ruoki trollia" eli tuollaiset provokaatiot olisi syytä jättää omaan arvoonsa... Sinällään Hornhattula vaikuttaa ihan mukavalta alueelta, vaikka palveluita ei juuri päiväkodin lisäksi olekaan. Keskusta on tietysti melko lähellä.


      • Olla???
        Mikkosia kirjoitti:

        tarkoitat?

        Toivoo:Hornhattulan huolestunut äiti

        Ihan metsässä kasvanut,jos et heitä tiedä.


      • Lama parantaa asian

        Eestinmäen päiväkodista kuinka siellä asiat hoidetaan. Alempien luokkien, kerrostalo asukkien lapset eristetään velkaatuneista oma-koti asujien lapsista. Siten aletaan pohtimaan koko kunnan työntekijä joukolla että miksi joku ei leiki muitten kanssa. Ja sitten lapsi laitetaan tutkimuksiin ja terapiaan. Työllisyys on aina varmaa kunta sektorilla.


      • pullistelua
        Lama parantaa asian kirjoitti:

        Eestinmäen päiväkodista kuinka siellä asiat hoidetaan. Alempien luokkien, kerrostalo asukkien lapset eristetään velkaatuneista oma-koti asujien lapsista. Siten aletaan pohtimaan koko kunnan työntekijä joukolla että miksi joku ei leiki muitten kanssa. Ja sitten lapsi laitetaan tutkimuksiin ja terapiaan. Työllisyys on aina varmaa kunta sektorilla.

        Hyvä esimerkki turhasta pullistelusta on eräs pariskunta Huhtisista, ajelevat päivittäin uudehkolla Fordin katumaasturilla ilman kilpiä. Jobbarillahan tuollaisen saisi helpostikin vaihdettua johonkin leimattuun japskikatiskaan, mutta kun ei vissiin ego anna periksi ajella sellaisella.


      • paksua kirjoitti:

        'Näin siis meidän päiväkodin asukitkaan eivät voi välttää alempien sosiaaliluokkien aikaansaamia "lieveilmiöitä".'

        Mitä alempien sosiaaliluokkien lieveilmiöitä oikein tarkoitat? Siis sitäkö, että vanhoilta asuntoalueilta ja vuokra-asunnoista tulevat lapset saavat kotona muutakin kuin hernerokkaa ja näkkileipää ja rahaa tuntuu riittävän muuhunkin lapsen varusteluun oikein mukavasti.

        Ainakin jo vertaa Hornan Hattulan asuntovelallisiin, joiden tuloista suurin osa menee uuden talon korkolyhennyksiin ja muihin menoihin. Ei siinä paljoa jää elämiseen ja lapsen ruokkimiseen, kun ihan tavalliset aikuisten virkistysreissutkin ovat vain haaveissa tyyliin "sitten joskus kun...".

        En toki moiti, jokainen valitsee itse elämän tyylinsä ja jos haluaa uhrata omat nuoruusvuotensa ja lasten lapsuuden ankeaan selviytymiskamppailuun ylihintaisen uuden talon kanssa surkealla aivan liian tiheästi rakennetulla savipellolla, niin se on ihan o.k., mutta ei pidä suhtautua ylimielisesti niihin, jotka asuvat väljemmillä alueilla vanhemmissa taloissa nauttien elämästään.

        parempaa aluetta????
        No ei jos puhutaan paremmista aluista listaisin 1.vanhaporvoo
        2.aunela
        3.haikkoo

        29.hornhattula
        40.kamppula


      • Kaikki yhden ja...

        gammelbacka, kevätkumpu, huhtinen, hornhattula...Ja mikä seuraavaksi? Samaa linjaa kaikki, ajan mukaisesti. Turhaa on leveillä sijainnilla ja sosiaalisilla luokilla, lopputulos on aina sama. Jos ei koulu kasvata, niin kuka sitten? "Lieveilmiöt" samat asuinpaikasta huolimatta, sosiaalisista luokista huolimatta. Olet varakas tai köyhä, lapsesi tarvitsee vanhempiaan. Joka luokasta löytynee liian paljon niitä lapsia, jotka ovat eläneet lapsuutensa lähes ilman vanhempia, joille kukaan ei ole sanonut ei.
        Ei, en ole yksinhuoltaja, enkä asu gammelbacassa, työni puolesta vain pääsen seuraamaan näiden ihmeellisten isänmaan toivojen kasvua, koko kaupungin alueella.
        Jos ei lapsille luotaisi ennakkoluuloja eri alueilta tulevista, voisi kaikki sujua paljon paremmin, porvoo on kuitenkin aika pieni paikka.


      • lapset rakkaita

        Mikäs ihmeen äitsykkä siellä kirjoittelee ??? Opetelkaa elämään tässä yhteiskunnassa. Et sinä! eikä sun lapset! ole yhtään arvokkaampia kuin muut.
        Hornhattulan "kerma" alkaa luulla ittestään liikoja....


      • RAKENTAVAT TERVEISET

        EI SULLA IHAN HYVIN MEE.... GOD HELPS YOU IF YOU ONLY ASK HELP!


      • sulta
        medialukutaitoa kirjoitti:

        Eiköhän tuo joka tämän sosiaaliluokkakeskustelun käynnisti, ollut ns. trolli, jonka tarkoituksena on siis juuri kärjistämällä provosoimalla saada aikaan vihaisia vastauksia. Yleensä netiketissä todetaan, että "älä ruoki trollia" eli tuollaiset provokaatiot olisi syytä jättää omaan arvoonsa... Sinällään Hornhattula vaikuttaa ihan mukavalta alueelta, vaikka palveluita ei juuri päiväkodin lisäksi olekaan. Keskusta on tietysti melko lähellä.

        Noin se luulee.....


    • päivää

      Nyt alkavat kamppulasta siirtää lapsia Hornhattulan päiväkotiin.Kauan kaivattu meidän päiväkoti ilmeisesti sitten onkin tarkoitettu Gammelbackan vuokratalojen lapsille?Nyt pitäisi saada päättäjät liikkeelle että tämä asia etenisi.

      • hornanhuttula

        Täältä tulee päiväkodillinen kamppulan lapsia teidän hienosto lapsosten sekaan leikkimään..kjäh,kjäh!

        Voipi olla porvarimammolla itkussa pidättelemistä, kun jätätte somasti puetut herran terttunne aamulla Hornhattulan päiväkotiin, kun vastassa on joukko GAMMELBACKALAISIA pikku riiviöitä, jotka "halivat" teidän pikkupikku piiperoisianne pitkin pihoja ;))


      • Aäiti12345
        hornanhuttula kirjoitti:

        Täältä tulee päiväkodillinen kamppulan lapsia teidän hienosto lapsosten sekaan leikkimään..kjäh,kjäh!

        Voipi olla porvarimammolla itkussa pidättelemistä, kun jätätte somasti puetut herran terttunne aamulla Hornhattulan päiväkotiin, kun vastassa on joukko GAMMELBACKALAISIA pikku riiviöitä, jotka "halivat" teidän pikkupikku piiperoisianne pitkin pihoja ;))

        voimakkaasti alueellisten päiväkotien muuttamista kaupugin eri alueiden yhteiskäyttöön.:(Ei Kammelbackalaiset tai eestimäkeläiset ole olleet ajamassa meidän lapsien etuja ja olleet tekemässä meidän upeaa ja hienoa kaupunginosaa.Päiväkodit tulisi jakaa pysyä alueellisena sivistystasoltaan.Eestinmäessä ovat vuokratalojen lapset ja omistustalojen lapset omissa ryhmissään.
        Kyllä päättäjienkin pitäisi jo asiaan puuttua.


      • Ihan
        Aäiti12345 kirjoitti:

        voimakkaasti alueellisten päiväkotien muuttamista kaupugin eri alueiden yhteiskäyttöön.:(Ei Kammelbackalaiset tai eestimäkeläiset ole olleet ajamassa meidän lapsien etuja ja olleet tekemässä meidän upeaa ja hienoa kaupunginosaa.Päiväkodit tulisi jakaa pysyä alueellisena sivistystasoltaan.Eestinmäessä ovat vuokratalojen lapset ja omistustalojen lapset omissa ryhmissään.
        Kyllä päättäjienkin pitäisi jo asiaan puuttua.

        Tosissaan,kun satut omistaan VELKAISEN omakoti-
        talon.Maksat lainan korkoja ja leuhkit vielä.


      • ostettua
        Ihan kirjoitti:

        Tosissaan,kun satut omistaan VELKAISEN omakoti-
        talon.Maksat lainan korkoja ja leuhkit vielä.

        talo aivan käteisvaroilla.Osakeannissa olen tiliä tehnyt.Mukavaahan täällä hattulassa on olla ja elää ja eipä tarvia kun sähkölasku maksaa,ei VUOKRAA ollenkaan niinkoi siel kamppulas on tapan pruukata.;))Pysykää te kamppulaiset vaan siellä omilla leikkikentillä moniongelmienne kanssa.
        Täällä myö nautitaan hienostuneesta olosta kuin herrat kukkarossa.;)))


      • Tuli
        ostettua kirjoitti:

        talo aivan käteisvaroilla.Osakeannissa olen tiliä tehnyt.Mukavaahan täällä hattulassa on olla ja elää ja eipä tarvia kun sähkölasku maksaa,ei VUOKRAA ollenkaan niinkoi siel kamppulas on tapan pruukata.;))Pysykää te kamppulaiset vaan siellä omilla leikkikentillä moniongelmienne kanssa.
        Täällä myö nautitaan hienostuneesta olosta kuin herrat kukkarossa.;)))

        Tosi paksua, sanonko mitä.!!!!!!!


      • asun
        Tuli kirjoitti:

        Tosi paksua, sanonko mitä.!!!!!!!

        hornhattulan alueella omakotitalossa, josta kylläkin on aika huikea potti pankin osuuttakin jäljellä.Maksan kuukausittain koron sekä velanlyhennyksen.Gamppulaiset kompeisoivat saman rahasumman vuokraan,ulosottolaskuun- sekä Saluunan olutlaskuun.
        Summa summarum=kumpi on fiksumpi asukas?


      • ei ole omakotiasumista
        asun kirjoitti:

        hornhattulan alueella omakotitalossa, josta kylläkin on aika huikea potti pankin osuuttakin jäljellä.Maksan kuukausittain koron sekä velanlyhennyksen.Gamppulaiset kompeisoivat saman rahasumman vuokraan,ulosottolaskuun- sekä Saluunan olutlaskuun.
        Summa summarum=kumpi on fiksumpi asukas?

        vaikka kuinka hienostoalueella ollaankin, kun tontit on onnettomia plänttejä ja talot kiinni toisissaa - naapuri huohottaa parin metrin päässä ikkunan takana. Ah onnea ja omakotiasumista.


      • huohottaa
        ei ole omakotiasumista kirjoitti:

        vaikka kuinka hienostoalueella ollaankin, kun tontit on onnettomia plänttejä ja talot kiinni toisissaa - naapuri huohottaa parin metrin päässä ikkunan takana. Ah onnea ja omakotiasumista.

        narkomaani 10 cm päässä....kerrostaloseinän takana....;)))kjäh kjäh....ja tonttia sulla ei ole ollenkaan.:))

        Onnellinen omakotiasuja


      • Tiedoksi
        huohottaa kirjoitti:

        narkomaani 10 cm päässä....kerrostaloseinän takana....;)))kjäh kjäh....ja tonttia sulla ei ole ollenkaan.:))

        Onnellinen omakotiasuja

        Tonttia on 50 hehtaaria.


      • Rivaristi itse

        Onpa muutama omakotitalokin. Suurin osa rivareista on omistusasuntoja. Myös puolet kerrostaloista on omistusasuntoja.

        Tornipolun omistusasunnot sijaitsee:
        Tornipolku 2,3,7,9,11,13
        Lisäksi Suolaketiellä on, mutta en muista mitkä kaikki.

        Rivareista niin kuin aiemmin sanoin on suurin osa omistusasuntoja.

        Yhteenvetona 50/50, vuokra ja omistus.


      • Rivaristi itse
        Rivaristi itse kirjoitti:

        Onpa muutama omakotitalokin. Suurin osa rivareista on omistusasuntoja. Myös puolet kerrostaloista on omistusasuntoja.

        Tornipolun omistusasunnot sijaitsee:
        Tornipolku 2,3,7,9,11,13
        Lisäksi Suolaketiellä on, mutta en muista mitkä kaikki.

        Rivareista niin kuin aiemmin sanoin on suurin osa omistusasuntoja.

        Yhteenvetona 50/50, vuokra ja omistus.

        Siis Tornipolku 1 eikä 2, pahoittelen.


      • mikä_
        Rivaristi itse kirjoitti:

        Siis Tornipolku 1 eikä 2, pahoittelen.

        oli niin kamppula ei karvoistaan koskaan pääse eroon.:))


      • seniin
        mikä_ kirjoitti:

        oli niin kamppula ei karvoistaan koskaan pääse eroon.:))

        vaan on juupsch et kamppula on kamppula,olkoon vaikka hehtaarin tontti ja rintamamiestalo niin se ei muuksi muutu.:))


      • Ja kaikki
        seniin kirjoitti:

        vaan on juupsch et kamppula on kamppula,olkoon vaikka hehtaarin tontti ja rintamamiestalo niin se ei muuksi muutu.:))

        Tämä turha ennakkoluulo on muualla asuvien
        aiheuttamaa,ja puoliksi omaa keksimää.Näin
        voi tuntea itsensä paremmaksi.:))


      • sen kamppulan..
        seniin kirjoitti:

        vaan on juupsch et kamppula on kamppula,olkoon vaikka hehtaarin tontti ja rintamamiestalo niin se ei muuksi muutu.:))

        sitten pitäisi muuttua..? Niillä, jotka eivät edes asu siellä, on kamala tarve muutta Gammelbackaa, mutta miksi ja minkälaiseksi??? Ettehän te edes asu siellä!
        Luulisi, että muualla kuin Gammelbackassa asuvilla olisi muitakin mielenkiinnonkohteita kuin Gammelbacka!!

        Mikä ihme siinä kiinnostaa ja kiehtoo? Perustatte kaiken kuulopuheisiin..
        Se että asuu jossain muualla,kuin kamppulassa, ei silti kenenkään ihmisen itseisarvoa sen paremmaksi muuta..

        Onnellisuus ei ole mitattavissa rahassa..
        Moniko perhe esim. Hornhattulassa, haikkoossa,munkkikalliossa tai ernestasissa ovat oikeasti onnellisia??
        Ja kuinka moni lapsiperhe ko. asuinalueilla käyttävät sosiaali ja terveysalanpalveluja, jotka verovaroista kustannetaa, kuten; terveyskeskus, sairaalat, lastenneuvola, äityisneuvola, lapsilisät, kotihoidontuki, kuntalisä, sairauspäiväraha, elatustuki, sotilasavustus ja jne. jne.

        Kukaan muu ei voi määritellä, mistä kenenkin onnellisuus tai elämäntyytyväisyys koostuu!!

        Joskus jopa tulee mielee, että muualla kuin kamppulassa asustavat ovat jopa hiukkasen kateellisia kamppulan yhteisöllisyydestä ja yhteishengestä..? vai mistä kaikki parjaus johtaa juurensa..?

        Yleensä sellanen ihminen, joka vähättelee toisia, sillä onkin suurimmat ongelmat itsellään ja itsensä kanssa..
        Jokaisella ihmisellä kun on oikeus valita kuinka elää, missä elää ja miten elää..joten annetaan kaikkien elään, miten kukin haluaa!
        Eihän elintaso määritä elämisenoikeutta!! Eihän..?

        Mukavaa kevään odotusta kaikille, asuinpaikkaan, sosiaaliluokkaan ja lompakon paksuuteen katsomatta!!!


      • 10+7=?
        mikä_ kirjoitti:

        oli niin kamppula ei karvoistaan koskaan pääse eroon.:))

        On aivan turhaa edes keskustella eri alueista, velkaisia lapsiperheitä on ympäri Suomen ja sitten muutama kultalusikka suussa syntynyt. Varmasti on väsyneita vanhempia joka suunnalla ja onkin tärkeää, että lapset saavat olla ilman aikuisten kateuksia ja puheita joita näkyy olevan tälläkin palstalla. Kautta aikojen on ollut perheitä, joissa lapsille ei riitä aikaa, tärkeämpää on oma meneminen ja toisille näyttäminen. Mutta Hornhattulassa on oikein mukavia perheitä ja asukkaat keskustelevat keskenäänkin, jotenkin kotoisa alue. Lapset voivat olla samassakin tarhassa erilaisista perheistä, mutta lapselle pitää kotona opettaa oikean ja väärän suhteet. Ikävää tosin on todeta että usein lapsi perheessä, jossa jo ei oman menemisen ja edustamisen vuoksi riitä aikaa tai sitten on nämä vitsaukset alkoholi, huumeet lapset kasvavat koviksi ja eivät opi välittämään toisisrta, tämäkin ero on vanhempien pystyttävä lapsilleen selvittämään. Näitäkään lapsia ei kuitenkaan saisi hyljeksiä.


      • HÄPEÄ

        Lapset on lapsia ja ihanaa että saavat tutustua toisiinsa. Katsokkin ettei sun lapsista kasva koulukiusaajia opastuksellasi!!!


      • OKSETTAVA
        ostettua kirjoitti:

        talo aivan käteisvaroilla.Osakeannissa olen tiliä tehnyt.Mukavaahan täällä hattulassa on olla ja elää ja eipä tarvia kun sähkölasku maksaa,ei VUOKRAA ollenkaan niinkoi siel kamppulas on tapan pruukata.;))Pysykää te kamppulaiset vaan siellä omilla leikkikentillä moniongelmienne kanssa.
        Täällä myö nautitaan hienostuneesta olosta kuin herrat kukkarossa.;)))

        Tuki suus!


      • AUTTAKAA TUOTA!!!!!
        ostettua kirjoitti:

        talo aivan käteisvaroilla.Osakeannissa olen tiliä tehnyt.Mukavaahan täällä hattulassa on olla ja elää ja eipä tarvia kun sähkölasku maksaa,ei VUOKRAA ollenkaan niinkoi siel kamppulas on tapan pruukata.;))Pysykää te kamppulaiset vaan siellä omilla leikkikentillä moniongelmienne kanssa.
        Täällä myö nautitaan hienostuneesta olosta kuin herrat kukkarossa.;)))

        Ootko oikeesti edes ihminen?(no eläin et ainakaan, koska ne ei oo noin tyhmiä) ja vielä lapsiakin??(sääli heitä) Pidä ihan oikeesti kaikki mitä sulla on ja anna meidän elää ja olla! En oikeesti tiennyt että sinunlaisia tyyppejä on olemassa... siis noin säälittäviä rahoineen. Keep it!


    • LapseniParastaAjatellen

      Taisi lähteä vähän käsistä toi ihmisten keskustelu. Ajattelin lukea noita mielipiteitä, koska Hornhattulasta löytyy ainoa päiväkoti, josta löytyy integroitu erikoisryhmä, jos lapsi tarvitsee erikoista tukea. Ei asuta Honhattulassa, mutta on mahdollista, että lapseni päiväkoti vaihdetaan tuonne Hornhattulaan.

    • huiha

      Löytyhän tästäkin mörskästä jo tietoa että hoomessahan se on:) rakennus vaiheessa pressulla peitetty katto ja lumet katolla, lämpöä sisään ja sulamis vedet seinän villoihin, siitä vaan levyt seinään, hassuja ne rakennusmiehet ja työmaa vastaavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe