Stadin vuokra-asunnot

Jöllis

Terve,

Onko kellään tietoa tarjoaako Stadin vuokra-asunnot hakijalle uutta kämppää jos kieltäytyy ensimmäisestä tarjouksesta?

Itellä seuraava tilanne: tarvitsisin kämpän ja sain tarjouksen mutta sijainti on aivan surkea, joten en haluisi ottaa vastaan asuntoa mutta pelkään että jos en ota niin tuleeko muita tarjouksia vielä.

28

10407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      asunto on käytännössä otettava vastaan, uutta ei tarjota vuosikausiin jos IKINÄ. Vaan kun asut vuoden ihmisiksi voit vaihtaa asuntoa jonkun kanssa. Ja toimi nopeesti, asunto pitää ottaa vastaan parin päivän kuluessa, tai se annetaan eteenpäin.

    • Tapahtuu niin

      Jos et ota asuntoa vastaan, niin joudut jonon hännille ja saat odottaa seuraavaa tarjousta tosi kaaaaaauuuuuuaaaan. Pitää olla todella pätevä syy jos kieltäytyy asunnon vastaanotosta.
      Se, että sijainti on "surkea", ei ole se pätevä syy.

    • olet asunnon

      tarpeessa niin ei kannata kieltäytyä. Kun pääset kaupungin vuokralaiseksi niin vaihdotkin sitten helpompia. Vaikeinta on siihen järjestelmään pääseminen.

      • Jöllis

        Kiitoksia vastauksista.:)


        Eli kannattaisi ottaa vastaan asunto, mutta olen kyllä käsittänyt että vaihtaminen stadin vuokra kämpästä toiseen on myös todella hidas prosessi, vai mitä mieltä olette?

        Itselläni oli ystävä joka joutu pari vuotta odottaan vaihtoa vaikka hänellä oli syntynyt lapsi ja tarvitsi isomman asunnon.


      • myös joutua
        Jöllis kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista.:)


        Eli kannattaisi ottaa vastaan asunto, mutta olen kyllä käsittänyt että vaihtaminen stadin vuokra kämpästä toiseen on myös todella hidas prosessi, vai mitä mieltä olette?

        Itselläni oli ystävä joka joutu pari vuotta odottaan vaihtoa vaikka hänellä oli syntynyt lapsi ja tarvitsi isomman asunnon.

        odottamaan sen kaksi vuotta ennenkuin se ensimmäinen asunto apautuu....


      • ...........
        Jöllis kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista.:)


        Eli kannattaisi ottaa vastaan asunto, mutta olen kyllä käsittänyt että vaihtaminen stadin vuokra kämpästä toiseen on myös todella hidas prosessi, vai mitä mieltä olette?

        Itselläni oli ystävä joka joutu pari vuotta odottaan vaihtoa vaikka hänellä oli syntynyt lapsi ja tarvitsi isomman asunnon.

        Ihmeellistä marinaa asunnon sijainnista. Suurin osa ei saa kaupungin vuokra-asuntoja koskaan, koska eivät ole työttömiä tai muita sosiaalitapauksia, mutta pienituloisia. Yleensä nämä marisijat eivät ole edes pääkaupunkiseudulta kotoisin.

        Tällä hetkellä pieniä vuokra-asuntoja on vaikeasti saatavilla, joten kannattaisi olla iloinen, että ylipäätään löytää vapaan vuokra-asunnon ja varmastikin vielä edullisesti.


      • james
        ........... kirjoitti:

        Ihmeellistä marinaa asunnon sijainnista. Suurin osa ei saa kaupungin vuokra-asuntoja koskaan, koska eivät ole työttömiä tai muita sosiaalitapauksia, mutta pienituloisia. Yleensä nämä marisijat eivät ole edes pääkaupunkiseudulta kotoisin.

        Tällä hetkellä pieniä vuokra-asuntoja on vaikeasti saatavilla, joten kannattaisi olla iloinen, että ylipäätään löytää vapaan vuokra-asunnon ja varmastikin vielä edullisesti.

        Mä olen odotellut vuoden verran asuntoa avioerotilanteessa eli pitäis olla ekassa kiireellisyysluokassa. Mitään ei ole tarjottu, tosin karsin alueita aika rankalla kädellä (minnekään Kontulaan en suostu muuttamaan), mietin pääsenkö koskaan yhteenkään asuntoon vai onko mut pakotettu asumaan exän kans loppuelämä..

        mistä sulle tarjottiin asuntoa


      • Tosi köyhä
        james kirjoitti:

        Mä olen odotellut vuoden verran asuntoa avioerotilanteessa eli pitäis olla ekassa kiireellisyysluokassa. Mitään ei ole tarjottu, tosin karsin alueita aika rankalla kädellä (minnekään Kontulaan en suostu muuttamaan), mietin pääsenkö koskaan yhteenkään asuntoon vai onko mut pakotettu asumaan exän kans loppuelämä..

        mistä sulle tarjottiin asuntoa

        Olen pienituloinen,alle köyhyysrajan.Asunut olen yksityisellä pitkään.
        Olen hakenut Stadin asunnoilta asuntoa,koska minut irtisanottiin,kun omistaja tarvitsee itse asunnon?
        Luulen kyllä ,että haluaa paremman vuokran ja tietää ettei minulla ole siihen varaa.
        Ei ole mitään kuulunut jotenka olen vieläkin siinä asuntojonossa ja otan kyllä ensimmäisen mitä tarjotaan ! Jos tarjotaan :)) Jos hakemuksia on 19000 kpl:tta
        niin moneskohan olen ? Olis ihan mielenkiintoista tietää.
        Kuulin kyllä,että sieltä on saanut" tuttavankauppaa" asunnon,en tiedä pitääkö väite paikkansa ?


      • aivampa aivan
        james kirjoitti:

        Mä olen odotellut vuoden verran asuntoa avioerotilanteessa eli pitäis olla ekassa kiireellisyysluokassa. Mitään ei ole tarjottu, tosin karsin alueita aika rankalla kädellä (minnekään Kontulaan en suostu muuttamaan), mietin pääsenkö koskaan yhteenkään asuntoon vai onko mut pakotettu asumaan exän kans loppuelämä..

        mistä sulle tarjottiin asuntoa

        James ei siis muuta mihinkään Kontulaan, eikä näemmä aio hankkia itse asuntoaan, vaan odottaa, että joku sen hänelle hommaa. Odottaa siis vaikka loppuelämän, jollei kanneta uuteen asuntoon. Samanlaista valitusta kuin 'en mä mihinkään paskaduuniin lähde'. Vai vielä kiireellisyysluokassa? Otapa nyt elämäsi haltuun ja tee ITSEKIN jotain.


      • Hah, hah
        james kirjoitti:

        Mä olen odotellut vuoden verran asuntoa avioerotilanteessa eli pitäis olla ekassa kiireellisyysluokassa. Mitään ei ole tarjottu, tosin karsin alueita aika rankalla kädellä (minnekään Kontulaan en suostu muuttamaan), mietin pääsenkö koskaan yhteenkään asuntoon vai onko mut pakotettu asumaan exän kans loppuelämä..

        mistä sulle tarjottiin asuntoa

        Just joo, saat kyllä niitä Kaivopuiston asuntoja odotella maailman tappiin saakka. Sinänsä ihan helvetin hyvä, et sinä mitään asuntoa tarvitse jos on varaa valkata. Vuokraa yksityiseltä.


    • eka asunto

      Hei! Tietääkseni, jos ei ota stadin kämppää vastaan, kun tarjotaan, joutuu jonon päähän . Toimisto katsoo, ettei ole todellinen asunnon tarve. Suosittelen ottaa asunnon vastaan ja vaihto mahdollisuus on vuoden päästä, siitä kun on ottanut eka stadin asunnon vastaan. Itse tein niin, mutta vaihdoin eka surkeesta toiseen surkeeseen. Taas asunnon vaihto edessä, vaihdan uudempaan ja ei Itä-helsingiin.Huonoja kokemuksia!

    • Pieni korjaus,

      Tiedoksi: Kaupungin asuntojen jakamisessa ei käytetä jonotus-periaatetta. Hakijat järjestetään kiireellisyyden ja mahdollisten muuttouhkien mukaan, eli jos olet alkuunsa "jonon hännillä", olet siellä koko ajan (oli hakemus sitten uusi tai vanha) ja monet muut, kiireellisemmässä tarpeessa olevat, voivat mennä edellesi. Sama pätee toistepäin: jos itse lukeudut kiireellisiin tapauksiin, et minnekään hännille joudu lainkaan vaikka pistäisitkin uutta hakemusta tai kieltäytyisit asuntotarjouksesta.

      • uiohihio

        Sellainen korjaus myös, että oikeasti Helsingin kaupungin vuokra-asuntoja saadakseen ei pidä olla sosiaalitapaus tai köyhä. Päinvastoin sinne halutaan asukkaiksi ns. hyviä vuokralaisia, ja valitaan niitä noiden enemmän tarvitsevien ohitse.

        Nopeiten asunnon saa, jos olet vanhempiesi luona asuva nuori. Hyvin nopeasti myös, jos sinulla on muuttovelvollisuus ikinä seuraavan 5 vuoden kuluessa, klikkaat hakemuksesta kohdan asunnoton (minkä tilan saat todellisuudessa itse määritellä, myös eron takia muuttavat hyväksytään asunottomiksi), tai jos sinulla on jo asunto jossain, mutta koet, että asumiskulusi eli vuiokra on liian korkeat.

        Jos vielä lisätään tähän yhtälöön korkeat tulot, vaikka 5000 euroa kuukaudessa, niin aina paranee. Kaupungin vuokra-asuntoihin ei nimittäin ole, vastoin yleistä luuloa, mitään tulorajoja, on vain omaisuusrajoja. Eli voit tienata vaikka miljoonan vuodessa, mutta et saa omistaa paljon mitään.


    • negatiivinen

      Kieltäytyä Helsingin kaupungin asunnosta jos tarjotaan, itse olin ja olen vieläkin kaiken kaikkiaan vuoden jonossa 1. kiireellisyys luokassa(työpaikka pk-seudulla, asuinpaikka muualla/asuu vanhemman luona/muu syy: pitkäaikaistyöttömyyden katkaisu, 1,5 vuotta työttömyyskortistossa). 2,5kk jaksoin pyöriä Helsingissä erinäisten tuttavien nurkissa vaihtelevasti kun oli se vakituinen työ.

      Loppu tulos: Otin lopputilin puoli vuotta takaperin alkaneesta, Helsingissä sijainneesta työpaikasta sellaisen lähellä kotiseutuani olevan määräaikaisen, projektiluontoisen työpaikan turvin että ei tarvitse pelätä karenssia ja 500pv:n saan nollattua kun asunnosta pk-seudulla ei ollut minkäänlaista toivoa! Miksi en hakenut yksityiseltä? Luottotietoni eivät ole kunnossa kiitos nuorempana tehtyjen hölmöilyjen siispä tehdään vielä hetki töitä ja sitten lomaillaan 500 päivää, lystin kustantaa tietenkin osittain veronmaksajat, myöskin ne vuokranantajat ketkä luottavat luottotietorekisteriin kuin jumalaan että olen pahin mahdollinen syöpä ketä tosin joskus kiinnosti tehdä töitä siellä missä niitä riitti tai riittäisi.

      • negatiivinen

        Asiaan ei sitten auttanut myöskään se että asetin maksimi vuokraksi 650€/kk ja KAIKKI alueet.


      • sellast
        negatiivinen kirjoitti:

        Asiaan ei sitten auttanut myöskään se että asetin maksimi vuokraksi 650€/kk ja KAIKKI alueet.

        Joo mul kävi sillai et jonotin puolvuotta yksin stadin-asuntoihin ja etsin siis yksiötä tai kaksiota...opiskelen amk:ssa ja käyn töissä ja ois ihan jees muuttaa pois mamman helmoista niin soitin sitten pari kuukautta takaperin sinne ja utelin vähän mun jonotustilannetta ja en tietenkää mitää järkevää vastausta saanu, mut sen verran se asiakaspalvelija mua autto et kerto et kantsii hakee mielummin vaik jonku kaverin kaa kolmioo nii saa huomattavasti nopeemmin sen kämpän.
        Laitoin sitte samantien yhden kaverini kanssa hakemuksen ja KAKSI PÄIVÄÄ sen jättämisestä tuli soitto että kannelmäessä olis tarjolla tilava kolmio... Se aika edullinen ja näytti olevan aika tilavakin...sit mentiin mun kaverin kans kattoo sitä ja kauhuksemme huomasimme kun talon entinen perhe (mies,nainen ja kaksi leikki-ikäistä lasta) esitteli meille huoneita, että makuuhuoneet olivat tehty lastenhuoneen kokoisiksi...SIIS NIIHIN HUONEISIIN EI OIS MAHTUNU EES OMAA SÄNKYY!! Ja sit se olo-huone oli ihan saatanan iso..no ei tietenkää otettu sitä ja sit ku selitin sen sille työntekijälle tomistos nii se sanos et joo kyl toi on sillee niinku tosi hyvä syy kieltäytyy et se kämppä on muutenki ehkä suunniteltu enemmän just niinku parille tai perheelle.
        Nooh kolme viikkoa mennyt, eikä mitään ole kuulunu eikä varmaan tuu kuulumaankaan... Vituttaa ihan suunnattomasti, että jos niil on oikeesti tollane systeemi et jos sanoo ei ekalle tarjoukselle niin sit ei saa mitää..ja silt se kyl vähä näyttää--


      • ne perheen
        sellast kirjoitti:

        Joo mul kävi sillai et jonotin puolvuotta yksin stadin-asuntoihin ja etsin siis yksiötä tai kaksiota...opiskelen amk:ssa ja käyn töissä ja ois ihan jees muuttaa pois mamman helmoista niin soitin sitten pari kuukautta takaperin sinne ja utelin vähän mun jonotustilannetta ja en tietenkää mitää järkevää vastausta saanu, mut sen verran se asiakaspalvelija mua autto et kerto et kantsii hakee mielummin vaik jonku kaverin kaa kolmioo nii saa huomattavasti nopeemmin sen kämpän.
        Laitoin sitte samantien yhden kaverini kanssa hakemuksen ja KAKSI PÄIVÄÄ sen jättämisestä tuli soitto että kannelmäessä olis tarjolla tilava kolmio... Se aika edullinen ja näytti olevan aika tilavakin...sit mentiin mun kaverin kans kattoo sitä ja kauhuksemme huomasimme kun talon entinen perhe (mies,nainen ja kaksi leikki-ikäistä lasta) esitteli meille huoneita, että makuuhuoneet olivat tehty lastenhuoneen kokoisiksi...SIIS NIIHIN HUONEISIIN EI OIS MAHTUNU EES OMAA SÄNKYY!! Ja sit se olo-huone oli ihan saatanan iso..no ei tietenkää otettu sitä ja sit ku selitin sen sille työntekijälle tomistos nii se sanos et joo kyl toi on sillee niinku tosi hyvä syy kieltäytyy et se kämppä on muutenki ehkä suunniteltu enemmän just niinku parille tai perheelle.
        Nooh kolme viikkoa mennyt, eikä mitään ole kuulunu eikä varmaan tuu kuulumaankaan... Vituttaa ihan suunnattomasti, että jos niil on oikeesti tollane systeemi et jos sanoo ei ekalle tarjoukselle niin sit ei saa mitää..ja silt se kyl vähä näyttää--

        vanhemmat nukkui jos ei sänky mahtunut makkariin? Miksei toinen teistä olisi voinut nukkua olohuoneessa siihen asti kunnes asunnon vaihto olisi mahdollista?


      • sellast
        ne perheen kirjoitti:

        vanhemmat nukkui jos ei sänky mahtunut makkariin? Miksei toinen teistä olisi voinut nukkua olohuoneessa siihen asti kunnes asunnon vaihto olisi mahdollista?

        No siis niitten vanhempien sänky oli olohuoneessa. Siel olohuonees oli viel pieno, 2 sohvaa, televisio ja 2 massiivista hyllyä...No siis tehtiin jo aika iso uhraus et lähettii kaverin kans hakee yhdessä kämppää ku ei yksin näköjää saa. Me riidellään aika paljo, vähä niinkö jotku siskokset. Ei se ois sillai kauheen kiva sit kummankaan nukkuu siel olohuonees ja maksaa silti samaa vuokraa. Sille, joka on siel olohuonees, ei ois kauheen kiva sit ku poikaystävä tulee yöks, ku ei tie millon se kaveri pamahtaa sisään. Ja siis en jaksa laittaa kauheit selityksii ku siis ne molemmat huoneet oli niin vitun pieniä et vaik siihen toiseen ois just ja just mahtunu parisänky niin ei sinne mahtuis mitää niinku työpöytää tai siis yhtään mitään. Ei siin ois ollu mitään järkee...soluki ois parempi, ku sillon on sentää oma huone..soluun en voi muuttaa ku on koiruus mukana:D


      • sellast
        sellast kirjoitti:

        No siis niitten vanhempien sänky oli olohuoneessa. Siel olohuonees oli viel pieno, 2 sohvaa, televisio ja 2 massiivista hyllyä...No siis tehtiin jo aika iso uhraus et lähettii kaverin kans hakee yhdessä kämppää ku ei yksin näköjää saa. Me riidellään aika paljo, vähä niinkö jotku siskokset. Ei se ois sillai kauheen kiva sit kummankaan nukkuu siel olohuonees ja maksaa silti samaa vuokraa. Sille, joka on siel olohuonees, ei ois kauheen kiva sit ku poikaystävä tulee yöks, ku ei tie millon se kaveri pamahtaa sisään. Ja siis en jaksa laittaa kauheit selityksii ku siis ne molemmat huoneet oli niin vitun pieniä et vaik siihen toiseen ois just ja just mahtunu parisänky niin ei sinne mahtuis mitää niinku työpöytää tai siis yhtään mitään. Ei siin ois ollu mitään järkee...soluki ois parempi, ku sillon on sentää oma huone..soluun en voi muuttaa ku on koiruus mukana:D

        Nii ja sit tost asunnonvaihdost ku ei sitä voi tietää et saaks sitä odottaa sen 2 vuotta vai vuoden vai peräti alle. Se ois voinu toimia sen muutaman kuukauden ehkä just ja just mut ei sen kauempaa. Enkä kyl usko et sitä asunnonvaihtoo ois kauheen nopee tullu. Mitä järkee muuttaa sinne ja venata vaan jotain asunnonvaihtoa? Mielummin antaa sen talon joillekki muille, ketkä oikeesti haluaa siinä asua.


    • nursing86

      Minä kieltäydyin elokuussa asunnosta. Hain uudestaan marraskuussa ja sain sen saman tien. Molemmilla kerroilla kesti kaksi päivää hakemuksesta saada asunto. Olen kätilö-opiskelija, vihjattiin muualla että haluavat sairaanhoitajien ja kätilöiden jäävän helsinkiin.

    • auringonsäde

      Me ollaan aikeissa kieltäytyä nyt. Saatiin tarjous kaupunginosasta, mistä haettiin asuntoa mutta ihan uutta ja eri puolelta.

      Nyt saatiin tarjous alueelta, missä käytiin kävelyllä ja nähtiin vastapäisen talon pihassa poliisiauto ja iso perhe värjöttelemässä pihalla. Perheväkivaltatapaus tms?

      Tämä säikäytti, koska meillä on alle 1v. lapsi.

      Vaikka asunnossa oli puolet pienempi vuokra, ei auttanut kun kieltäytyä, koska emme yksinkertaisesti halua kasvattaa lasta levottomalla alueella..

      Laitoin meiliä stadin asunnoille ja sieltä tuli vastaus että voi kieltäytyä eikä siitä tule mitään sanktiota mutta toisaalta ei voi tietää tuleeko toista tarjousta..... :(

    • eh-------??

      Miksette vuokraa yksityiseltä sellaista asuntoa jonka haluatte ja joka sijaitsee haluamallanne paikalla??? :D Tai vaihtoehtoisesti osta omaa mieleistä...

      Eihän tuossa ole mitään järkeä.

    • valivalivalivali

      Vali vali, pitäis saada parilla sadalla kaivopuistosta merinäköalalla, mä en ala, elämä ei ole reilua.

      • HÖBLÄ

        Ei ole kovin idyllistä kerrostaloaluetta koko Helsingissä. Lauttasaari on aika lähellä. Sama se on asua vaikka siellä Kontulassa, joka ei ole ollenkaan hullumpi.


    • ei tarvitse omistaa

      Ei välttämättä tule uusintarjousta, kannattaa ottaa vastaan, stadin asunnon saanti on peinoinen lottovoitto ja vuoden asuttuasi on mahdollisuus vaihtaa toiseen.

    • Ei asunnon tarvetta

      Pääset jonon perälle. Sehän on selvää, että jollei ota tarjottua asuntoa, ei ole asunnon tarpeessa.

    • huolestunut16

      Entä jos on tullu ryöstetyksi stadin asunnon omalla pihalla ja se on käyty käräjillä asti ja siitä on naapuri saanut tuomion. Onko mahdollista saada uutta asuntoa lasen kanssa vedoten tuohon tapahtumaan että on turvatonta asua itsellä ja etenkin lapsella.

    • Turkkia

      Vaihtopörssihän on olemassa,siinä laitat itse oman asunnon vaihtoon .Yhteystiedot ja se mistä haet ja minkälaista. Siis Stadin asunnot ja vaihtopörssi.Voi kuitenkin olla vaikeaa saada sitäkään kautta vaihdettua,mutta ainahan voi kokeilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe