Mitä lahjaksi 40-vuotiaalle

Ilahtunut avoanoppi

Olisiko teillä hyviä vihjeitä 40 vuotta täyttävälle avovävylleni. Hän järjestää ilmeiseti melko suuret kutsut ystäville ja on näköjään pyytänyt meidät vanhuksetkin mukaan.

Taustatietoja ideoille: upea aikuinen mies, ei lapsia, ajaa sekä autoa että maltillisesti moottoripyörää, käy talvilomalla Lapissa, laskettelee vuokravehkeillä ja hiihtää, on suhteellisen kätevä käsistään muttei mikään varsinainen remonttimies, ei rakasta ylimääräistä tavaraa, kirjahyllyssä ei ole ylimääräistä tilaa.

Oma budjettini: 40 - 200 euroa.

Apua, auttakaa! Haluaisin ilahduttaa, mutten ole saanut vihjeitä lahjatoivomuksista.

Mikä oli sinun mieleisin 40-vuotislahjasi?

38

22975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jermuxi tms.

      Tää on jo yltiöhelppoa....Menet moottoripyörä/kelkkaliikkeeseen ja ostat vaikkapa uudet kypärämyssy tai hanskat (tietysti vaihto-oikeudella) tai sitten vaikkapa lahjakortti sinne ja saatteeksi vaikkapa viesti, että mitä toivot sankarin ostavan sillä, niin tulee sitten kerralla mieleinen.

      • *Muraatti*

        jos kerran harrastaa, ni toi on paras lahja.


      • Aloittaja

        ei yhtään hassumpaa, pitää poiketa erikoisliikkeeseen. Kun kuitin säästää ja sopii avokaupasta, "poika" pääsee halutessaan vaihtamaan. Onneksi kerrankin aloitin ajoissa pohtimisen, vaikka mp-messut menivät jo. Nyt tuntuu jo paljon mukavammalta, kun kohta taitaa tulla runsaudenpula.


    • Schicksal

      ...sexmarkettiin. Sieltä löytyy!!!Tai netistä: Kaalimato.com

      Mun nelikymppisillä oli teemana sex! Ja oli hauska ilta. Pelattiin hävittömiä pelejä jne...

      • Aloittaja

        jonkun halvan hauskan pelin ostaakin, mutten 40-vuotissynttäreille. Tosin seksi henkilökohtaisella tasolla ei ole asia, jota (enää) oma-aloitteisesti ottaisin tyttäreni tai hänen miehensä kanssa esille.

        Närkästytin joitain omia kollegoitani kertomalla, että kävimme uteliaisuuttamme tutustumassa mainostettuun uudenlaiseen seksikauppaan (Helsingin) keskustassa nipin napin täysi-ikäisen tyttäreni kanssa joskus kamalan kauan sitten. Meillä oli muuten hauskaa siellä. Ehkä olen hoitanut oman osani valistuksesta ja virikkeiden antajana.


    • sambala

      Minä ainakin haluaisin jotain työkalua joko sähköistä tai muuta jota tarvii remontin teossa kotona,se on aina tarpeellinen.

      • Aloittaja

        vaikka valinta voi olla minulle liian vaikea tehtävä jo pitkään yhteisessä kodissa eläneille. Mielestäni vihjeesi on hyvä, koska olen monesti hämmästynyt työvälineiden puuttumista joidenkin tuttujen kotona. Omasta kaapistani löytyy vähän joka lähtöön ja ostin mm. ensimmäisen porakoneemme miehelleni joululahjaksi. (Tarvitsin sitä itsekin.)


    • 40 ja silleen

      Ei kannata välittää asiattomuuksista, niihin vaan
      ikävä kyllä pitää varautua, kysytpä mitä vaan.

      Minä(nainen)sain 40-kymppisille tatuointilahjakortin ja kasvihuoneen, ja muuta
      pienempää.

      Mies (50-lle) mm. Aarikan hirvijuomalaseja, kävelykepin missä on pyörän kello ja taskumatti,
      kunnon lapin puukon (lisäksi kannattaa laittaa
      laastaria). Minä teetätin hänelle Harald Hirmuinen taulun, aiheena golf.

      Joskus oon saanut myös kunnolliset hiihtohanskat.
      Tuparilahjaksi sankon, missä oli pullo kuohuviiniä,särkylääkettä, vasara, nauloja, rukkaset, ilmastointiteippiä, tee se itse-opas, 6-kulma avain ja ruuvimeisselisarja.

      en tiedä löytyikö näistä mutta idiksiä heittelin ilmaan :o)

      Hissilippu, jos hän laskettelee ?

      • Aloittaja

        voisi varmaan kehitellä jonkinlaisen "selviytymispakkauksen" tulevaa ajatellen. Ellen keksi yhtä hyvää lahjaa, voisin koota kaikenlaista hupsua.

        Kiitos sinulle, oloni tuntuu paljon mukavammalta kuin viestiä kirjoittaessani. Kuulostaa siltä, että sinulla olisi ollut kivat synttärit. Toivotan paljon onnea, enkä malta olla kertomatta että nuoren perheenäidin roolin jälkeen olen nauttinut omasta elämästäni aikuisena naisena luultavasti kaikkein eniten 40-50 vuoden välillä. Silloin koko maailma ja kaikki mahdollisuudet tuntuivat olevan avoimina. Myöhemmin on ollut pakko hyväksyä, että joitain ikään liittyviä rajoituksia on tullut vastaan. Yli 50-vuotias nainen ei esim. useinkaan ole, ainakaan miesten maailmassa, ykkösvalinta uudeksi alaiseksi tai kollegaksi. Ehkä sinun tilanteesi tulee olemaan parempi meidän siirryttyä eläkkeelle.


      • Anonyymi

        En koskaan haluaisi tatuointilahjakorttia. En halua loppuelämän piirrosta iholleni. 99% rumia mitä näkee. Tekstit tyhmiä..


    • matkalahjakortti?

      Lisäosa kirjahyllyyn?

      Mikäli lukee, lahjakortt kirjakauppaan?

      • Aloittaja

        Luultavasti joku muukin voi olla tosi hyvillään vihjeistäsi. En taida olla ainoa, joka hyviä lahjaideoita kaipailee. Itse ilahduin, että sinäkin paneuduit pohtimaan ongelmaani. Kiitos.


      • Anonyymi

        Ei mitään lahjakortteja. Niillä sitten ostetaan jälleen tuota paskaa kotiin. Saastuu maailman ilma ja vedet, kun kiinalaista roinaa tuodaan tänne. Kirjoja löytyy KIRJASTOISTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään lahjakortteja. Niillä sitten ostetaan jälleen tuota paskaa kotiin. Saastuu maailman ilma ja vedet, kun kiinalaista roinaa tuodaan tänne. Kirjoja löytyy KIRJASTOISTA.

        Lahjakortin voi antaa myös johonkin palveluun. - Nm. Hoito on hyvästä


    • mianainen

      Jos sulla on tai saat jostain hänestä hienon kuvan pohjosen reissulla tai pyörän selässä niin teetä siitä/niistä taulu hänelle. Mahtuu sun budjettiin helposti.

      • Märk

        Taulu on ihan vanhanaikaisestikin hyvä lahjaidea. Ottaa vain henkilön taidemaun selville ja käväisee ostoksilla.

        Kun täytin 40, sain puolisoni sukulaisilta sekatekniikalla (kangas/puu) tehdyn taide-esineen. Olin hölmistynyt enkä oikein tiennyt mitä ajatella moisesta lahjasta. Nyt, vuosia myöhemmin, teos on edelleen paraatipaikalla pianon yläpuolella, ja tykkään siitä kuin hullu puurosta! Siinä se nähdään, että arvotaide kestää aikaa ja jopa paranee omistajansa silmissä.


      • Avoanoppi haluaisi ilahduttaa

        ei olisi tullut mieleen. Minulla on melkoinen kuvakokoelma "nuorista" vuosien varrelta, koska kuvaan itse usein. Ehkä voisin tosiaan muokata jotain onnistunutta kuvaa ja käydä teettämässä siitä taulun. Eikä maksa paljoa.


    • miljoonapulu

      Mitä mieltä olisit ehdotuksestani; anna rahaa hänelle lahjaksi.

      Yleensä tämän ikäisillä ihmisillä on jo vähän kaikkea.

      Mieluiten itse haluaisin rahaa lahjaksi. Olen varmaan "tylsä" koska en välitä lahjoista.
      Mieluiten haluaisinkin rahaa lahjaksi on kyse synttäreistäni tai joululahjoista.
      Voin sitten valita itse mitä ostan.
      Äidilläni varsinkin on taipumus antaa minulle lahjoja joista en pidä ja jotka eivät minulle sovi.

      • Aloittaja

        itseäni paremmin ansaitsevalle "nuorelle".

        Muuten raha on mielestäni ihan hyvä lahja. Joskus olen nähnyt lahjapöydällä esim. pienoiskasvihuoneen, johon sai halutessaan laittaa rahaa, kun sankari halusi rakentaa kasvihuoneen pihalle. Rahaa kuului tulleen sopivasti.

        Pääsit ongelmani ytimeen, kun on jo vähän kaikkea...
        Kiitos ystävällisistä vihjeistäsi.


    • ////,,,,///

      Hyvä, tarpeeellinen ja riittävän miehekäs lahja. Sille on ollut käyttöä.

      Viime jouluksi pyysin puikkohitsaus koneen.

      Net kaikenmaailman pystit ja härpäkkeet joutuu aikanaan kaatopaikalle käyttämättöminä. Nelikymppisellä on vielä virtaa, vanhuksille vaaseja ja muuta jöutavaa,

      Meen muuten viikon päästä rankamettään ja aattelin hitsailla porttia...

      Jos et muuta keksi, niin aika solidaarista ois maksaa kierros paikalliselle kehnomaineiselle naiselle. Vävy nyt kuitenkin jossain vaiheessa alkaa katteleen ympärilleen. Aattelin vaan, jos on mieluisa vävy, siitä ehkä kannataa pitää kiinni. Toisekseen, aattele tyypin ilmettä kun saa kouraansa anopilta puhelinnumeron......

      Ai nin, Hyvä lahja on aina jauhesammutin, itse olen useammallekin kamulle sellaisen hankkinut lahjaksi.


      =DW=

      • Avoanoppi haluaisi ilahduttaa

        jauhesammuttimen ja ison sammutuspeitteen olen valitettavsti ehtinyt antaa jo kauan sitten. Tarkistus ja uusintatäyttö kuulostaisi ehkä vähän tylsältä.

        Moottorisaha-asiaa kannattaisi varmaan kysyä. Pitäisi varmaan laittaa pieni palanen rankametsää samaan pakettiin.

        "Nuoret" eivät todellakaan tarvitse minun apuani, jos vierasta haluaisivat. Luulen, ettei edes kiinnostaisi, koska viihtyvät ilmeisen hyvin kahdestaan ja osaavat helliä toisiaan.

        Pystejä ja härpäkkeitä olen minäkin lahjoittanut suoraan lahjapöydästä kirpputorille, joten ei ole pelkoa.


    • keinustooli..

      tai tilaa sille kuntoutusviikonloppu kylpylään - vesijumppaa ja semmosta.

      • Aloittaja

        viihtyy paremmin vesiliukumäissä, vesiskootterin selässä tai riippuliimessä ja muilla leikkipaikoilla kuin keinustoolissa.
        Kiitos, että vastasit avunpyyntööni. Ehkä me tapaamme joskus kylpylässä vesijumpassa.


    • -Hiltsu-

      Eli vuosikerta jotain pienten poikien lehtee
      -korkkari
      -mustanaamio
      -batman
      -tarzan
      Mitä niinä nyt onkaan..

      Sit vielä karvanopat autoon :}

      Kuulosti siltä että hänellä on jo periaatteessa kaikkee, joten..jos vaan huumori kestää..

      Yks tuli vielä mieleen, hopeinen korkinavaaja kaiverruksella.

      Itse en saannut mitään nelikymppis lahjaksi joten omakohtaista kokemusta ei ole.

      • Schicksal

        Luin listaanne.............huh............kauheeta!!!!!!!!!!!!!!!

        Eikö teillä oo mielikuvitusta??????

        Kirjahyllyyn osa???Mitä V####a!!! Kuka sellasta haluu???????????????

        Osta kuule kori kossua!!!!!!!!!!!!> NE SINNE KIRJAHYLLYYN!


      • miljoonapulu
        Schicksal kirjoitti:

        Luin listaanne.............huh............kauheeta!!!!!!!!!!!!!!!

        Eikö teillä oo mielikuvitusta??????

        Kirjahyllyyn osa???Mitä V####a!!! Kuka sellasta haluu???????????????

        Osta kuule kori kossua!!!!!!!!!!!!> NE SINNE KIRJAHYLLYYN!

        Toi oli hyvä väläys; kori kossua. Heh


      • ruskea kieli
        miljoonapulu kirjoitti:

        Toi oli hyvä väläys; kori kossua. Heh

        ihan mikä hyvänsä käy koppelolle että se vaan
        pääsee ääneen
        (suomeksi perseennnuolenta)


    • korusetti

      mutta voi olla, että vävysi ei ilahtuisi korviksista ja riipuksista...Toisaalta miksipäs ei, nykyisin miehet käyttävät koruja...kuinka olisi korvis...ja rei'itys, jos ei satu jo olemaan

    • Repe Rantanen

      Miehille on todella vaikeaa ostaa lahjoja. Viimeaikoina kaikki sukulaismiehet ovat saanet minulta lahjaksi akusandaalit. Onhan erilainen ja hyödyllinen lahja! Kaikki ovat olleet tyytyväisiä ja puolisonsa ovat halunneet tilata myös samanlaiset.

      Itse olen käyttänyt akusandaaleja jo pari vuotta, enkä pois antaisi. Niin paljon on olo parantunut ja energia lisääntynyt :) Suosittelen!!

    • Anonyymi

      Hieman vanha aloitus, mutta toivottavasti tämä avovävy sai sitten edes 50-vuotis lahjaksi vaikkapa anustapin.

    • Hanki Reinot, Reinon sisään pieni calvados taikka konkkapullo mahtuu hyvin.

      Laita siihen mukaan runo:

      Vaikka eläisin
      sata vuotta, maailma
      olisi sama,
      kirsikankukat, lumi
      valkoinen, kuu pyöreä.

      (japanilainen tankaruno)

      • Anonyymi

        Reinot neljäkymppiselle! - Nm. Mielikuvitus vähissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reinot neljäkymppiselle! - Nm. Mielikuvitus vähissä

        Kerro joku idea, älä arvostele toisia.


    • Anonyymi

      Lahjat eivät ole enää muotia, sodan jälkeen ostettiin lahjoja, kun alettiin saamaan ankaruuden ajan jälkeen jotain kauppoihin. Nyt tavaraa ja roinaa on kaikkialla ja aivan liiankin kanssa.

      Eli älkää ostako mitään, sillä maailma ei lopu tavaroiden tuotannon lisäämisestä ennen kuin ostaminen loppuu.

      • Anonyymi

        Yeap, lahja voi olla myös aineeton. - Nm. Materia masentaa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      𝗠𝗲 𝗼𝘀𝘁𝗲𝘁𝘁𝗶𝗶𝗻 𝗸𝗮𝗶𝗸𝗶𝗹𝗹𝗮 𝗷𝗮̈𝗹𝗸𝗲𝗹𝗮̈𝗶𝘀𝗶𝗹𝗹𝗲 ja puolisolle 𝗮` 𝟭𝟭𝟳€ kappale 𝗣𝗼𝗽𝗲𝗱𝗮𝗻 𝗹𝗶𝗽𝘂𝘁 𝘂𝘂𝗱𝗲𝗹𝗹𝗲 𝗨𝗿𝗼𝘀 𝗟𝗶𝘃𝗲 𝗮𝗿𝗲𝗲𝗻𝗮𝗹𝗹𝗲 𝗷𝗼𝘂𝗹𝘂𝗸𝘂𝘂𝘀𝘀𝗮. 𝗷𝗮 𝟭𝟬𝟬 𝗲 𝗹𝗮𝗵𝗷𝗮𝗸𝗼𝗿𝘁𝘁𝗶 𝗿𝗮𝘃𝗶𝗻𝘁𝗼𝗹𝗮𝗶𝗹𝘁𝗮𝗮𝗻.

      • Anonyymi

        Ja koko poppoolla on tietenkin koronarokotukset ja -passit kunnossa. - Nm. Ei onnaa muuten


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe