iltavuoro lisä/ iltalisä mikä ero?

töissä oleva

niin mikä pannahisen ero tolla asialla on muutakuin työ aika...

iltavuorolisä maksetaan klo 14-22
ja iltalisä klo 18-22.

meillä iltavuoro satunnais viikoin ja TA suostuu maksaan vaan iltalisän....

kysyn onko oikein... teknolokialiiton tes.

luottomiehiä ei ole.

9

19091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tessin tekstit

      Teksnologiatellisuuden tes 10 §
      10 § Erilliset lisät
      C Vuorotyö, ilta- ja yötyö
      Mom. 3. Varsinaisessa vuorotyössä maksetaan ilta- ja yövuoron tunneilta erityistä vuorotyölisää (senttiä/t)
      Iltavuoro (esim. klo 14 - 22) 106 senttiä/t
      Yövuoro (esim. klo 22 - 06) 195 senttiä/t
      Vuorotyölisä voidaan vuoroja kohti jakaa toisinkin, mutta vuorokautta kohti maksettavan lisäkorvauksen on yhteensä vastattava yllä mainittuja määriä.

      Ilta- ja yötyö
      Mom. 4. Työstä, joka ei ole vuoro-, yli- eikä hätätyötä, maksetaan
      - klo 18-23 välisenä aikana tehdystä työstä iltavuoron lisää vastaava korvaus ja
      - klo 23-06 välisenä aikana tehdystä työstä yövuoron lisää vastaava korvaus.

      Keskeytymättömän sekä jatkuvan vuorotyön lisä
      Keskeytymättömässä kolmivuorotyössä sekä jatkuvassa kaksi- tai yksivuorotyössä työskentelevälle työntekijälle maksetaan hänen kultakin lauantaityövuorokauden aikana tekemältään säännöllisen työajan tunnilta erillinen lisä, jonka suuruus on 195 senttiä/t.
      Tätä lisää ei oteta huomioon työehtosopimuksen 11 §:n mukaista keskituntiansiota laskettaessa

      • töissä oleva

        no vastaako jo yksi iltavuoro viikko tätä vuorotyön lisän maksua....kun muutoin tehdään vain päivävuoroa....ja ruuhkan purun johdosta satunnaisia viikon purkuja ilta viikkoja....???

        meillä tämä tulkitta iltalisäksi vain?


      • ei vastaa
        töissä oleva kirjoitti:

        no vastaako jo yksi iltavuoro viikko tätä vuorotyön lisän maksua....kun muutoin tehdään vain päivävuoroa....ja ruuhkan purun johdosta satunnaisia viikon purkuja ilta viikkoja....???

        meillä tämä tulkitta iltalisäksi vain?

        Pitäisi varmaankin olla aitoa vuorotyötä.


      • nimi: Erkki
        töissä oleva kirjoitti:

        no vastaako jo yksi iltavuoro viikko tätä vuorotyön lisän maksua....kun muutoin tehdään vain päivävuoroa....ja ruuhkan purun johdosta satunnaisia viikon purkuja ilta viikkoja....???

        meillä tämä tulkitta iltalisäksi vain?

        Iltatyölisää maksetaan päivätyöntekijälle.
        Iltavuorolisää maksetaan vuorotyöntekijälle.

        Jos päivätyöntekijä tekee satunnaisesti muita vuoroja, esim kokonaisen iltavuoroviikon tai kokonaisen yövuoroviikon, ainakin omalla alallani maksetaan niistä vuorolisät.

        Päivätyöntekijälle ei kuulu vuorolisät ylityöstä.


    • että:::

      "iltavuoro lisä/ iltalisä mikä ero?"

      Toisessa ei ole osattu kirjoittaa yhdyssanoja oikein.

    • gonamies 1

      Olen pätkätyöläinen ja nyt töissä henkiövuoraus firmassa jatkuvassa vuorotyössä. kuuluuko myös minulle vuorotyö lisät . Tiedosta kitollinen

      • totuuden torvi

        Tottakai kuulu lisät.


    • talkoisiin osallistu

      Molemmista PÄÄSTÄVÄ EROON mahdollisimman pian kansallisen kilpailukyvyn parantamiseksi. Duunareiden ahneuden aika on ohi!

    • AnnaHki

      Hei!
      Voisitko sanoa, "iltätyö" -mikä se on merkittää palkka.fi?
      En voi valitse...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      938
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      607
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      516
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      47
      506
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe