Pienet mustapäät nenässä!

apua kaipaava

Minulla on nenä täynnä pieniä mustapäitä, jotka eivät lähde mustapääraudallakaan. Ihoni on muuten hyvä (ei finnejä tms), mutta nämä mustapäät ovat kerrassaan raivostuttavia! Kosmetologiin minulla ei ole varaa.

Kerrottehan kohtalotoverini, te mustapäistä eroon päässeet, kuinka ne saa pois? Onko olemassa jotain ainetta, joka "löyhentäisi" pieniä mustapäitä, jotta ne saisi paremmin puristeltua?

Kiitos TODELLA paljon avusta!

34

19230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitettavasti

      Itsellä aivan sama ongelma, finnejä välillä kasvoisssa, mutta ne sentään lähtevät pois muutamassa päivässä. Niin kauan kun muistan niin nenä ollut täynnä mustapäitä eivätkä lähde ikinä pois.

      Onko oma nenäsi pahempi kuin kuvassa?:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Blackheads_by_David_Shankbone.jpg

      Itsellä ainakin on, kuvan mustapäät ovat vielä aika huomaamattomia. Haluaisitko lähettää kuvan nenästäsi sähköpostilla? Saisi jotain vertailupohjaa.

    • vaikka näitä ...

      Kokeile apteekissa myytävää ACO salisyyliliuosta nenusi säännölliseen puhdistukseen. Lisäksi osta bentsoyliperoksidia sisältävää tuotetta (Brevoxyl) ja käytä sitä säännöllisesti.

      • tyhmä-

        Olen puristellut nenäni ihohuokosia niin kauan että niitten koko on kasvanut :(


      • on a&o
        tyhmä- kirjoitti:

        Olen puristellut nenäni ihohuokosia niin kauan että niitten koko on kasvanut :(

        Ei se siitä johdu, vaan ylikierroksilla toimivat talirauhaset suurenevat ja näyttävät myös ulospäin isommilta. Salisyyliliuos säännöllisesti käytettynä (käytä aika reippaasti nenän alueelle, jos ihosi kestää) supistaa niitä ja auttaa pitämään ne auki.

        Brevoxylin säännöllisesti käytettynä luulisi auttavan estämään pahimpien mustapäiden syntyä. Osta apteekista.

        Mikäli muutaman kk:n tällainen hoito ei tehoa, kehottaisin kääntymään lääkärin puoleen etenkin jos sinulla on myös näppylöitä.

        Ei kannata antaa aknen pilata ihoaan, koska se on hoidettavissa.


      • Anonyymi

    • NeverGone83

      Olen kärsinyt mustapäistä ja suurentuneista ihohuokosista sitten teini-iän (nyt 25-vuotias), ja todennut ettei mitkään konstit poista näitä hirvityksiä kokonaan. Olen kuitenkin löytänyt muutaman hyvän tuotteen, jotka tasoittavat ihoa ja saavat huokoset näyttämään pienemmiltä. Eli Estee Lauderin Idealist sekä Ella Bachen Creme Intex no 2.

      Idealist on koostumukseltaan kevyt ja raikas. Miinuspuolena korkea hinta.

      Creme Intex No2 on ollut hyvä sijoitus, sillä yksi 50ml purkki kestää vuoden päivät. Sitä ei tosissaankaan tarvitse laittaa kun pienen pieni tippa. Aluksi pelästyin "raskasta" koostumusta, mutta viikon jälkeen hämmästyin ihoni siloisuutta ja pehmeyttä ilman suurempia huokosia. Mustapäät tosin ovat ja pysyy, mutta eivät läheskään niin isoina kuin ilman jompaa kumpaa ainetta.

      Toivottavasti tästä on apua. Tiedän, miltä tuntuu elää mustapäiden kanssa.

      • :PP

        mulla auttoi basiron voide ja basiron wash, käytän niitä säännollisesti ja nyt nenässä alle 10 mustapäätä ja nekin niin pieniä ettei nää ellei tosi läheltä kato... alku tilanne oli että nenä oli täynnä mustapäitä ja olin niitä aina puristelemassa ja ne vaan tiety paheni ja lisäänty sillon, nyt ihohuokoset on niin supistuneet ettei tarvitse puristella :)kannattaa tosiaan kokeilla!!!


      • Tehokas hoito
        :PP kirjoitti:

        mulla auttoi basiron voide ja basiron wash, käytän niitä säännollisesti ja nyt nenässä alle 10 mustapäätä ja nekin niin pieniä ettei nää ellei tosi läheltä kato... alku tilanne oli että nenä oli täynnä mustapäitä ja olin niitä aina puristelemassa ja ne vaan tiety paheni ja lisäänty sillon, nyt ihohuokoset on niin supistuneet ettei tarvitse puristella :)kannattaa tosiaan kokeilla!!!

        Basironissa on sama vaikuttava aine kuin Brevoxylissä, mutta Basiron on geeli ja Brevoxyl (minusta) paremmin ihoon imeytyvä voide. Ei tule mustapäitä, kun säännöllisesti käyttää.


    • mieeeeeee

      prooaaactiv solution on mulle tepsiny :--DD ikää 23 :-)

      • Susi

        Toimiko oikeesti? Mä käytän sitä kans. Mustapäät ei oo lähtenyt, mutta finnien määrä on vähentynyt!


    • *Avon*

      Avonin Clearskin ja Clearskin Professional -sarjat ovat olleet paljon kehuttuja ja tehokkaita tuotteita.

      Sarjoista löytyy mustapäiden ym. iho-ongelmien hoitoon tarkoitettuja tuotteita seuraavasti:

      -Clean Pore -lämpönaamio
      -Intensiivihoito näpyille
      -Syväpuhdistava kuorinta
      -Kirkastavat kasvotyynyt
      -Korjaava päiväemulsio
      -Puhdistusgeeli mustapäille salisyylihapolla 2,0%
      -Mustapäitä puhdistava kasvovesi salisyylihapolla 2,0%
      -Mustapäitä puhdistava hoitonaamio salisyylihapolla 0,5%
      -Huokosia puhdistava virkistävä kuorinta
      -Huokosia puhdistava viilentävä kasvovesi salisyylihapolla 0,5%
      -Pore Penetrating -savinaamio kasvoille (salisyylihappo 0.5%)
      -Vaahtoava puhdistusgeeli finnejä vastaan
      -Peitevoide ihon epäpuhtauksia vastaan SPF 15
      -Peitepuikko
      -Puhdistusliinat
      -Hoito epäpuhtauksia vastaan salisyylihapolla 2,0%
      -3-in-1 puhdistus, kuorinta & naamio

      Eli paljon löytyy erilaisia vaihtoehtoja ja hinnat ovat edullisia. Kaikki tuotteet ovat laadukkaita ja kaikilla tuotteilla on 3 kk:n tyytyväisyystakuu, eli voit palauttaa tuotteen, ellei se sovi sinulle.

      Yllä olevat tuotteet (ja paljon muutakin) löytyy seuraavasta kuvastolinkistä, sivuilta 102-105.

      http://www.avon.fi/PRSuite/eBrochure.page?index=1&cmpgnYrNr=201108

      Lisätietoa tilaamisesta ym:

      http://kauneus.nettisivu.org/

    • Mustapäänenä

      Hei!
      Olen teini-iässä oleva tyttö, jolla on myös sama ongelma,
      joille olen yrittänyt keksiä ratkaisua muutaman vuotta.
      Ostin lumenen jotakin kuorintavoidetta, on vähän auttanut, mutta nyt nenääni on
      ilmestynyt kaksi isoa mustapäätä...
      Miten ihmeessä saisi pois ne pysyvästi?

      • drtderere

        Kokeile esim. Paula's Choicen tuotteita, mm. salisyyli- tai hedelmähappoja.
        Jos on herkkä iho, puhdistustuote voisi toimia paremmin, koska se pestään pois.


    • plogsdahl

      jos haluaa tehdä "ihonpuhdistuksen" kotikonstein, niin kannattaa höyryttää ihohuokoset ensin auki, siis ihan vain kattilassa keittää vettä, ja höry naamalle. avaa ihohuokoset ennen puristamista, eikä jää arpia

    • .........

      vahvaa Desinfiointi ainetta , nii musta päät lähtee nopeesti paris päiväs -.-' ( toimii kyllä itsekki käytän )

      • Voi herranjumala

        Ei ikinä kasvoihin alkoholia eikä etenkään desinfiointiainetta! Naama kuivuu korpuksi eikä muutenkaan ole hyväksi!


    • Sanni22

      Bionilta löytyy sellasta tehokasta mustapäänsulattajaa. Mulla lähti mustapäät nenänalueelta ja hiusrajasta kokonaan parissa viikossa, kun käytin ainetta aamuin-illoin kasvojenpesun jälkeen. Ja kun jatkaa parin viikon jälkeen käyttämistä kerran päivässä, ei mulle uusia mustapäitä enää edes tule. Ihan unelmatuote!
      www.vitobeauty.fi löytyy helposti tuolta täsmähoitotuotteista. Suosittelen testaamaan jos haluaa päästä kivuttomasti eroon mustapäistä :)

      • ongelmanenä

        Tuo siis sulattaa mustapäät pois? miten se käytännössä toimii?
        itellä on aina nenä täynnä mustapäitä ja oon mielestäni siks kovin epäpuhtaan näköne naamasta.. kyllähän toi kuulostaa ainakin paremmalta kuin se ainainen puristeleminen ja kotoa lähteminen punasella nenällä varustettuna.. heh


    • Maarit_

      Siinä on vaan jotain ekstra tehokkaita ainesosia, jotka estää sitä tukkeutumista, en osaa paremmin kuvailla.
      Mulla itellä on ainakin toiminut tosi hyvin, mut toimii varmaan parhaiten kun käyttää säännöllisesti. Mä ite laitan aamuin illoin puhdistuksen jälkeen ja annan imeytyä kunnolla.
      Ja siitä plussaa et sitä ei mee kerralla kun pieni pisara, mulla on kestänyt jo pari kuukautta yks pullo. Tosi hyvä tuote, suosittelen kyllä!

    • Sinna

      Oon kuullut tuotteesta myös hyvää palautetta, voisipa olla jopa itelläkin aika kokeilla.

    • lottamaaaria

      hmmmmmm... On niin paljon kaikkia aineita mustapäihin, että vaikea tietää mikä on toimivaa ja mikä ei.

    • tosihappy

      Mulla on mm. bionin mustapääaine toiminut hitsin hyvin, enkä raaski lopettaa käyttämistä (Ostin vitobeautystä mustapäiden poisto-tuotepaketin jota käyttänyt tiivisti nyt parisen viikkoa).. Mustapäät haalistunut melkein kokonaan pois ja iho näyttää terveemmältä ja kirkkaammalta. Tosi tyytyväinen!

    • Tuikku__

      Mä oon kyllä yleisesti tykännyt kaikista bionin tuotteista, tota blackheadia en oo vielä kerinnyt testaamaan. Laadukkaita ja toimivia :)

    • Karvinennn
    • Nydia

      Bionin tuotteet on kyllä hyviä. Etenkin noi täsmähoitotuotteet, kun niitä ei tarvitse kun pienen tipan, joten riittävätkin pitkään. Itelle bionin salisyyligeeli on se "juttu" kun saa tulevat yksittäiset finnit heti kuriin ja kuivatettua, pelastaa luotettavasti melkein aina.

    • Minävaaain

      Itselläni on myös toiminut blackhead controller, suurimmaksi osin nenän mustapäät vaalentunut hyvin pois, eikä enää häiritse

      • Iina88

        Sama täällä, toimiva tuote kaikinpuolin. Enää en raaski lopettaa :)


      • Inanen

        Mulla on kanssa kyseinen tuote auttanut ongelmaan, päivittäisessä käytössä aina puhdistuksen jälkeen. Ja koen että on myös erittäin hyvä "meikin alla", koska mun iholla on tapana rasvoittua päivän mittaan helposti, ja rasvasuutta ei ole jos meikin alla on blackhead controlleria.. Kerran viikossa käytän bionin salisyyligeeliä koko kasvoille, joka on tosi ytyä geeliä, on auttanut ehkäsemään helposti nousevia näppyjä.. tykkään myös siitä kuinka kirkastaa ihon!


    • näppylä pois

      komedorauta on hyvä, pitkävartisempi sopii käteeen paremmin.

      Saunan jälkeen esim sillä painelee..nenä puhdistuu, vedet valuu silmistä..nenä tuntuu ihanalta sen jälkeen..otsa ja leuka myös..

    • Paulakristiina

      Bionilla on kyllä tehokkaat aineet jolla lähtee kasvoista kaikki epäpuhtaudet ja näppylät. Itselläni oli todella paljon mustapäitä ja miliumeja ohimoilla, ostin bionin antibacterial puhdistuksen, moisture complex kasvorasvan ja blackhead täsmärin, ja ei näpyn näppyä eikä mustapäitä enää ollenkaan. Kasvojen iho on raikas, tasainen ja kuulas :) Suosittelen! Itse en voisi kuvitellakaan käyttäväni enää mitään muuta ihonhoitosarjaa

      • joshuanoel

        täällä kans yks tyytyväinen, tutustunut sarjaan alunperin kosmetologin kautta ja voin sanoa että on _ainoa_ ihonhoitosarja joka tuo tuloksia ihoon. oon käynyt läpi melkein kaikki mitä on, ja mihinkään en oo ollut niin tyytyväinen kun bioniin.
        toki välillä tulee näppyjä ja mustapäitä en sitä kiellä, kuten normaalisti mm. hormonikierron takia yms, mutta pitää ihon kyllä puhtaana ja melkeen näpyttömänä.


      • capri-1
        joshuanoel kirjoitti:

        täällä kans yks tyytyväinen, tutustunut sarjaan alunperin kosmetologin kautta ja voin sanoa että on _ainoa_ ihonhoitosarja joka tuo tuloksia ihoon. oon käynyt läpi melkein kaikki mitä on, ja mihinkään en oo ollut niin tyytyväinen kun bioniin.
        toki välillä tulee näppyjä ja mustapäitä en sitä kiellä, kuten normaalisti mm. hormonikierron takia yms, mutta pitää ihon kyllä puhtaana ja melkeen näpyttömänä.

        Itse löytänyt bion-sarjan tuotteet suuren nettihehkutuksen ansiosta, ja voin kyllä todeta että mikään muu putsari kuin bionin ei ole puhdistanut meikkiä niin hyvin pois iholta. Kasvoissa on tosi raikas ja puhdas olo, ja epäpuhtaudet vähentynyt selvästi.


    • jattasdiary
    • nivea

      Kokeilkaa nivean mustapäänpoistolappuja! Yks pakkaus maksaa 5€ ja siitä on 8 lappua. Ideana on ihoa ensin vähän kastellaan sitten lappu liimataan esim. nenään. Sitten annetaan vaikuttaa hetki ja revitään pois. Mustapäät jää kiinni lappuun eli tulokset näkyvät heti! :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2894
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      539
      2755
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1887
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1704
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1362
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1154
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe