Minua on pyydetty kirjoittamaan sairaiden parantumisesta. Olen kirjoittanut joitakin ajatuksiani aiheesta. En ole tarkoittanut tätä kokonaisvaltaiseksi opetustekstiksi. Aihe on laaja ja siitä on vaikea kirjoittaa kokonaisvaltaisesti yhdessä kirjoituksessa. Tahdon saada aikaan rakentavaa keskustelua jumalallisen parantumisen alueelta.
Joskus kuulee ylimielisesti esitetyn väitteen ”Ei siitä parantumisesta tarvitse tehdä niin suurta numeroa.” Tällä väitteellä halutaan antaa ymmärtää ettei parantumisesta saa saarnata liikaa. Väitteen takana voi olla vilpitön pelko siitä että parantuminen ilmiönä tulee tärkeämmäksi kuin itse parantaja Herra Jeesus Kristus. Näinhän ei tietenkään saa käydä. Mutta, Jeesus on esikuva meille uskoville kaikessa opissa ja käytännössä. Jeesus paransi sairaita joka päivä koko julkisen toimintansa aikana. Parantaminen oli hänen toiminnassaan yhtä yleistä kuin julistaminen. Jeesuksen julistusta seurasi parantamiset.
Jos me teemme parantumisesta yhtä suuren numeron kuin mitä Jeesus siitä teki, kuinka usein ja kuinka paljon sairaita parantuu ympärillämme meidän julistuksemme ja toimintamme kautta? Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät" (Joh 20:21). Opetuslapset ovat lähetetty julistamaan ja parantamaan samoin kuin Jumala lähetti Jeesuksen. Jeesuksen seurakunta jatkaa Jeesuksen toimintaa täällä maan päällä. Tämä on Jumalan tahto ja suunnitelma meitä uskovia kohtaan. Näinhän tapahtuikin apostolisena aikana Hengen vuodattamisen jälkeen. Jumala on tarkoittanut tämän julistus- ja parantamistoiminnan jatkuvan koko seurakuntakauden ajan.
”Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.” … Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta” (Mark 16:15,19,20).
JEESUS TAHTOO PARANTAA KAIKKI SAIRAAT
Raamattu kertoo Jeesuksen kantaneen ristillä ruumiissaan kaikki meidän syntimme ja kaikki meidän sairautemme. Jeesus voitti sekä synnin että sairauden vallat ja voimat ristillä. Tämän tietää ja uskoo miltei jokainen uudestisyntynyt uskova. Kuitenkin monet uskovat sairastavat ja jopa kuolevat sairauksiinsa. Voitaisiin kysyä onko tämä Jumalan tahto? Jos Jumala tahtoo että joku sairastaa, miksi Jeesus paransi KAIKKI SAIRAAT JOITA HÄN KOHTASI?
Matt 8:16, 9:35, 12:15, 14:14, 35-36, 15:30, 19:2.
Mark 6:56, Luuk 5:17, 6:19, 9:11.
Vain yksi sairas epäili Jeesuksen tahtoa parantaa hänet. Jeesus kosketti häntä ja vastasi: "Minä tahdon, puhdistu" (Mark 1:40-41, Luuk 5:12-13). Huomaa että ensin Jeesus koski mieheen ja sitten Hän sanoo "Minä tahdon, puhdistu." Parantaminen oli Jeesukselle niin tärkeää että Hän ensin panee parantavan voimansa liikkeelle koskettamalla sairasta ja vasta sitten Hän ilmoittaa tahtonsa sanallisesti. Jeesus tahtoo aina parantaa. Jeesuksen kosketus on Jumalan parantavan voiman kosketus joka parantaa sairaan. Jeesus sanoi: ”Ettekö te siitä syystä eksy kun ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa” (Mark 12:24). Kirjoitusten lisäksi on tunnettava myös Jumalan voima. ”Herran voima vaikutti, niin että Hän paransi sairaat” (Luuk 5:17).
Jeesuksen tahdosta parantaa sairaat osoittaa myös tapaus jossa Hän tulee kotikaupunkiinsa Nasaretiin (Mark 6:1-6). Siellä Hän ei voinut tehdä monta voimallista tekoa. Kuitenkin Hän paransi muutamia sairaita panemalla kätensä heidän päälleen. Jeesus ikäänkuin vetäisi sivusta puolipakolla ihmisten epäuskosta huolimatta koska Hän näki sairaiden kärsimykset ja tarpeet. Hän sääli ihmisiä ja Hän tahtoi parantaa kaikki sairaat. Vaikka Hän ei kotikaupungissaan voinutkaan tehdä monta voimallista tekoa, niin siitä huolimatta Jeesus ajatteli; "Kyllä minä kuitenkin ehdin parantaa muutamia sairaita ennenkuin ajavat minut pois".
Tämä osoittaa Jeesuksen rakkautta sairaita kohtaan ja Hänen suurta tahtoa parantaa heidät.
Ihmisten epäusko rajoitti Jeesuksen toimintaa Nasaretissa. Ihmiset näkivät Jeesuksen vain tavallisena ihmisenä ja puusepän poikana. Tässä kertomuksessa Mark 6. luvussa on merkillepantava eräs yksityiskohta. Kertomuksen alussa Jeesus OPETTI kansaa. Sitten Hän paransi muutamia sairaita. Kertomus päättyy siihen että Jeesus ihmetteli ihmisten epäuskoa ja että Hän taas OPETTI. Sitten Jeesus antoi opetuslapsilleen vallan saastaisia henkiä vastaan ja Hän lähetti heidät saarnaamaan ja parantamaan kansaa. Opetuslapset lähtivät ja saarnasivat ja paransivat monia ihmisiä (Matt 10:1-8).
Matt 9:35-38 ”Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta. Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."
Tässä Jeesus opettaa kansaa ja parantaa heitä. Sitten Raamattu sanoo että Hänen tuli heitä sääli koska he olivat nääntyneet ja hyljätyt eikä heillä ollut paimenta. Sitten Jeesus pyytää opetuslapsiaan rukoilemaan elon Herraa että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.
Mitä tämä sanoo meille? Jeesus tiesi että Hänen aikansa tulee jättää maailma ja sen ihmiset tarpeineen. Yksi ihmisen suurimmista tarpeista on ruumiin terveys. Nämä ihmisten terveydelliset tarpeet Jeesus täytti lihansa päivinä. Jeesus sääli jo etukäteen kärsiviä sairaita ihmisiä jotka tulisivat elämään Hänen itsensä ollessa taivaassa Isän luona. Jeesus huolehti jo etukäteen meidänkin terveydellisistä tarpeista. Hän halusi valtuuttaa omiaan parantamaan sairaita. Seuraavassa luvussa 10 Jeesus valtuuttikin opetuslapset parantamaan kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta. Hän lähetti heidät saarnaamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaaan sairaat. Jeesuksen käsky kuului: ”Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa” (Matt 10:8). Lähetyskäskyssään Jeesus valtuuttaa jokaisen uskovan panemaan kätensä sairaiden päälle Hänen nimessään ja lupaa että ne tulevat terveiksi (Mark 16:18). Sairaat tulevat terveiksi koska Herra Jeesus on uskovien mukana (Matt 28:20) ja Hän parantaa sairaita uskovien kätten kautta.
Joh 14:12-14 ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.”
Kuinka paljon me uskovat sovellamme tätä Sanaa käytännössä?
Mitä tämä kaikki sanoo meille? Minulle se sanoo sitä että Jeesus opetti Jumalan valtakunnasta ja Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan ja Hänen huolenpidostaan. Opetus Jumalan armosta ja rakkaudesta on aina ennen parantamista. Näin se oli Jeesuksen julistuksessa ja näin se oli apostolienkin julistuksessa. Evankeliumin Sana on Jumalan armon ja rakkauden evankeliumi. Julistusta ja opetusta seurasi aina parantumiset. Jeesus halusi luoda kuulijoissa uskoa ja luottamusta Jumalan rakkauteen syntistä ihmistä kohtaan opettamalla kansaa. Hän puhui armon sanoja.
Yksi este uskovan parantumiselle voi olla hänen väärä kuva Jumalasta.
Hän ei näe Jumalaa rakastavana Taivaan Isänä joka tahtoo hänelle vain hyvää.
Uskova voi myös luulla ettei hän ole tarpeeksi hyvä ja onnistunut ihminen jotta hän voisi parantua. Kukaan ei voi olla vanhurskaampi kuin mitä Herra Jeesus Kristus on. Uskova omistaa Jeesuksen vanhurskauden uskon kautta Häneen. Olemme siis Jeesuksessa yhtä vanhurskaita kuin mitä Hän itse on. Jeesuksessa olemme myös Jumalan rakkaita lapsia. Hänen vanhurskauteen puettuina olemme kelvolliset ottamaan vastaan parantumisen. Kuitenkin Jeesus rakastaa jokaista ihmistä. Ei vain omiaan.
BETESDAN LAMMIKOLLA
Usein kuulee väitettävän että Betesdan lammikolla Jeesus paransi vain yhden. Kysyn tällaisen väitteen esittäjältä; Missä Raamatussa niin sanotaan? En löydä omasta Raamatustani tuota väitettä. En myös mitään sellaista joka viittaisi siihen että vain yksi rampa mies Betesdan lammikolla sai avun Jeesukselta. Raamatun kokonaisilmoitus viittaa enemmänkin siihen että kaikki jotka pyysivät Jeesukselta ruumiin terveyttä saivat sen. Raamattu ei kerro yhtään tapausta jossa Jeesus kieltäytyi ja jätti parantamasta sairasta kärsivää ihmistä.
Raamatussa sanotaan: "Ei yli sen mikä on kirjoitettu" (1 Kor 4:6). Emme voi perustaa oppia sellaiseen väittämään jota ei Raamatusta löydy. Sellainen väittämä ja oppi on hyljättävä.
Miksi kuitenkin niin monet uskovat sairastavat vaikka Jeesus otti päällensä ja kantoi heidän sairautensa ja heidän kipunsa? (Matt 8:16-17). Onko uskovat johdettu harhaan tässä asiassa?
OPETUKSEN MERKITYS PARANTUMISISSA
Uskon että opetuksella on tässä asiassa suurempi merkitys kuin mitä ollaan tähän asti ymmärretty. Julistaja tuo julistamansa Jeesuksen julistetussa sanassa kuulijoidensa keskuuteen ja jos mahdollista aina heidän sydämeensä asti. Tämä on sananjulistuksen tarkoitus ja tavoite. Jos julistaja tuntee sellaisen Jeesuksen joka ei paranna sairaita, hän julistaa sellaista heikkoa Jeesusta jota Raamattu ei tunne. Silloin sairaat eivät myöskään parane. Tämä on vakava asia. Tässä on julistajilla ja opettajilla suuri vastuu Jumalan ja ihmisten edessä.
Jos julistaja taas tuntee Jeesuksen sellaisena kuin Jeesus todellisuudessa on, hän julistaa koko evankeliumia. Näin hän julistaa myös koko ihmisen parantumista Jeesuksen haavojen kautta. Silloin Pyhä Henki vahvistaa Sanansa sitä seuraavien merkkien kautta ja sairaat parantuvat. Pyhä Henki vaikuttaa julistetun Sanan kautta uskon heidän sydämissään. Sana jota meidän tulee saarnata on USKON SANA. Puhun Jeesuksen Sanasta joka on uskoa luova uskon Sana.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se USKON SANA, JOTA ME SAARNAAMME” (Room 10:8).
Jeesus itse (Jumalan Sana) on uskon alkaja ja sen täydelliseksi tekijä. Pyhässä Hengessä ei kukaan saarnaa epäuskoa koska Pyhä Henki on uskon Henki. Siksi julistajan tehtävä on saarnata uskoa luovaa Jumalan Sanaa. Pyhän Hengen synnyttämän uskon kautta Jumala
toimii vahvistaen oman Sanansa.
Heb 12:2 ”silmät luotuina USKON ALKAJAAN JA TÄYTTÄJÄÄN, JEESUKSEEN,”
2 Kor 4:13 ”Mutta koska meillä on sama USKON HENKI, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,”
Jumalan Sana on Henki ja Elämä (Joh 6:63). Pyhä Henki on siis Elämän Henki.Tämä Elämä on kuoleman ja sairauksien valtojen vastakohta ja niiden voittaja. Jeesus (Jumalan Sana) on ylösnousemus ja elämä (Joh 11:25). Perkele toi synnin ja synnin kautta kuoleman ja sairaudet ihmisten elämään. Jeesus kuolemansa kautta voitti ristillä Perkeleen (Heb 2:14). Jeesus teki myös tyhjiksi kaikki Perkeleen teot (1 Joh 3:8). Jeesus Kristus toi meille elämän kuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta. ”mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,” (2 Tim 1:10). ”Että meillä rauha olisi ja Hänen haavojensa kautta me olemme paratut.” Nuo Jes 53 luvun sanat ”että meillä rauha olisi” tarkoittavat; ”että meillä kaikki hyvin olisi.” Voimmeko sanoa että meillä on kaikki hyvin jos olemme sairaat?
Jeesus on Herra! Emme usko sairauksiimme. Me uskomme sairauksien ja kuoleman voimien voittajaan Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Vanhoilla uskovilla voi olla vaikea ottaa vastaan parantumista koska he ovat vuosien aikana kuulleet ja ottaneet vastaan väärää opetusta. Heidän auktoriteettinsa ei enään olekaan Jumalan Sanan ilmoitus mitä tulee jumalalliseen parantumiseen. He eivät näe Sanaa. Heidän huomionsa on kiinnittynyt omiin ja toisten ihmisten kokemuksiin ja kokematta jäämisiin. Nykyiset olosuhteet ja ihmisten kokemukset menneisyydessä ovat tulleet auktoriteetiksi Jumalan Sanan sijaan. Siksi ne vaikeuttavat parantumista. Ne voivat jopa tulla esteeksi jumalalliselle parantumiselle. Raamattu käskee meitä pitämään kiinni Jumalan Sanasta. Silloin muut auktoriteetit täytyy hyljätä.
San 4:2 "Sillä minä annan teille hyvän neuvon, ÄLKÄÄ HYLJÄTKÖ MINUN OPETUSTANI.
11. Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille teille.
20. Poikani, KUUNTELE MINUN PUHETTANI, kallista korvasi MINUN SANOILLENI.
21. Älkööt ne väistykö silmistäsi, KÄTKE NE SYDÄMESI SISIMPÄÄN;
22. SILLÄ NE OVAT ELÄMÄ SILLE, JOKA NE LÖYTÄÄ, JA LÄÄKE KOKO HÄNEN RUUMIILLENSA."
2 Kor 10:5 ”Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.”
Kol 2:8 ”Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen JÄRKEISOPILLA ja tyhjällä petoksella, PITÄYTYEN IHMISTEN PERINNÄISSÄÄNTÖIHIN ja maailman alkeisvoimiin EIKÄ KRISTUKSEEN. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.”
Muistamme että Kristus on lihaan tullut Jumalan Sana. Hänessä, Sanassa meidän tulee pysyä.
Me uskomme että kun ihminen, kuka tahansa, uskoo Jeesukseen ja ottaa Hänet vastaan niin kuin Raamattu Hänestä kertoo, hän saa heti syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Tätä tuskin kukaan uskova epäilee. Mutta Jeesus kantoi myös meidän sairautemme ruumiissaan ristin puulle.
Ja hänen haavojensa kautta me olemme parannetut (Jes 53:4-5). Emme saa unohtaa tätä puolta Jeesuksen evankeliumissa.
Onko kristikunnassa synti hengellinen ongelma joka helposti ratkaistaan uskon kautta Jeesukseen, kun taas sairaudet eivät olekaan hengellinen ongelma eikä niille siksi voida yhtään mitään? Sairaudethan näkyvät ja tuntuvat konkreettisesti ruumiissamme. Ovatko kuitenkin myös sairaudet hengellistä alkuperää joihin saadaan apu ja ratkaisu Jeesukselta Kristukselta jo tässä ajassa? Minun vastaukseni tähän on että kaikki sairaudet ovat hengellistä alkuperää. Ne voidaan voittaa uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Raamattu sanoo että Jumala on siunannut meitä jokaista kaikella taivaan hengellisellä siunauksella Kristuksessa (Ef 1:3). Yksi tällainen siunaus on ruumiin terveys. Tämä siunaus on siis Jeesuksessa joka on Jumalan Sana. Jumalan Sana on lääke koko ihmisen ruumiille (San 4:22). Lihansa päivinä Jeesus teki terveeksi koko ihmisen. Ihmisen olemus käsittää hengen, sielun ja ruumiin.
Olen ymmärtänyt Raamatusta että sairaalla itsellään ei välttämättä tarvitse olla uskoa parantumiseen. Hänen ei edes tarvitse olla uskossa parantuakseen. Jeesus paransi kaikki sairaat joita Hän kohtasi. On luultavaa että kaikilla sairailla ei ollut uskoa parantumiseen. He eivät välttämättä edes uskoneet Jeesukseen niin kuin opetuslapset uskoivat.
Raamattu kertoo monissa jakeissa että Jeesuksen luokse TUOTIIN SAIRAAT ja että Jeesus paransi heidät kaikki. Siis, jollakin toisella ihmisellä oli elävä usko Jeesukseen ja näin myös usko parantumiseen. Sairaiden omasta uskosta Raamattu puhuu vähemmän. Emme voi vaatia sairaalta uskoa parantumiseen. Mutta jollakin täytyy olla usko. Sairaan usko tietenkin auttaa mutta uskon puuttuminen ei estä parantumista. Uskoa vaaditaan siltä joka tuo sairaan Jeesuksen luokse. Tämänhän esirukoilija käytännössä tekeekin. Hän tuo kärsivän kanssamatkaajansa rukouksessa Jeesuksen eteen Herran parannettavaksi.
Minun tuntemani Jeesus paransi kaikki sairaat lihassa ollessaan. Hän rakastaa ihmistä ja hän sääli sairaita lihansa päivinä. Hän antoi heille tarvittavan avun parantamalla heidät kaikki.
Näin Hän otti päälleen ja kantoi meidän kaikkien sairaudet (Matt 8:16-17).
Jeesus Kristus on sama muuttumaton Jumala tänäkin päivänä.
Nyt Hän on Pyhässä Hengessä ja Sanassaan läsnä seurakunnassaan (Matt 28:20. Joh 14:23).
”Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti” (Heb 13:8).
Sinä joka sairastat. Heitä uskossa sairautesi Herran Jeesuksen Kristuksen päälle.
Hän tahtoo ottaa sen vastaan. Hän tahtoo nostaa sinun päältäsi kaiken kivun ja säryn.
Rukoilen puolestasi ylösnoussutta Herraa Jeesusta Kristusta.
Kiitos Jeesus Sinun rakkaudestasi kärsiviä lukijoita kohtaan. Kiitos Sinun parantavasta Sanastasi jokaiselle sairaalle ystävälle. Nosta tässä hetkessä kaikki sairaudet jokaisen sairaan lukijan olemuksesta. Tee koko ihminen terveeksi rakkautesi tähden. Anna Pyhän Hengen elämän virrat tulla heidän olemukseensa Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan haavojen kautta Sanasi mukaisesti; ”Hänen haavojensa kautta me olemme paratut.” Kiitos Jeesus että Sinä kannoit heidän sairautensa ruumiissasi ristin puulle. Kiitos että heidän ei tarvitse enään kantaa sairauksiaan ruumiissaan. Kiitos että Sinä voitit sairaudet ja toit kärsiville elämän kuolemasi ja ylösnousemuksesi kautta. Kiitos Herra Jeesus että teit tyhjiksi kaikki Perkeleen teot ristillä. Minä julistan Jeesuksen voiton ja Herrauden sairaiden lukijoiden ylle Jeesuksen Kristuksen nimessä. Kiitos siitä että Sinun Sanasi on voimakas ja toimiva lääke koko ihmisen ruumiille. Kiitos että kuulet tämän rukouksen Jeesuksen vanhurskauden ja Hänen ristinsä työn tähden.
Jeesuksen nimessä. Aamen!
PARANTAKAA SAIRAAT!
13
822
Vastaukset
"PARANTAKAA SAIRAAT!" huudat avauksessasi, vaikka olen olettanut sinun olevan Jumalaan uskova.
Ellet sitten huuda terveydenhoitoalan ihmisille.
Minä olen ymmärtänyt että Raamatussa Jumalan voimat parantaa ja ihminen voi olla vain välikäsi.>>>Minä olen ymmärtänyt että Raamatussa Jumalan voimat parantaa ja ihminen voi olla vain välikäsi.
- J.Edgar
jaikal kirjoitti:
>>>Minä olen ymmärtänyt että Raamatussa Jumalan voimat parantaa ja ihminen voi olla vain välikäsi.
parantamistoiminnassa. Näitä nimitetään yhteisnimellä saraanhoitohenkilökunta, johon kokonaisuuteen kuuluu sitten mm. lääkärit, hoitajat ym...Nämä taas käyttävät erilaisia hoitotoimenpiteitä parantamistoimintaan.
Usein paraneminen tapahtuu ilman näkyvää syytä. Tällöin ihmisen oma ruumis toimii parantajana.
Jumala ei paranna suoraan, eikä kenenkään kautta. Vahva usko toki voi parantaa tiettyjä sairauksia, mutta silloin kyse on suggestiosta, ei Jumalasta.
Kirjoituksestasi ei ole mitään hyötyä (hupia korkeintaan), mutta haittaa se tuottaa. Se nimittäin aiheuttaa syyllisyyttä herkissä ihmisissä, jotka näin kuvittelevat heidän uskonsa olevan jotenkin puutteellista, kun he eivät pysty parantamaan sairaita.
Lopeta siis höpöttäminen uskollaparantamisesta ja anna hoitohenkilöiden tehdä rauhassa työnsä. - to..
jaikal kirjoitti:
>>>Minä olen ymmärtänyt että Raamatussa Jumalan voimat parantaa ja ihminen voi olla vain välikäsi.
sairasparka joka rukoilee parantumista, tekee turhaa työtä koska aina tarvitaan "välikäsi"?
Yli-Vainoin ja muidenkin "parantamista" on tehty tutkimuksia ja todettu että kukaan ei parantnut varsinaisesta sairaudesta. Nämä välikädet käyttävät hyväkseen ihmisen psyykkisiä ominaisuuksia ja odotuksia ja kun tunteenomaisesti latautunut tilanne on ohi, sairaus joka tuntui poistuneen, ei olekaan.Spontaaneja parantumisia tapahtuu jatkuvasti, suurin osa sairauksista paranee näin, tosin lämmintä mehua tuova välikäsi saattaa hyvinkin lyhentää monen sairauden kestoa. - esityksesi
to.. kirjoitti:
sairasparka joka rukoilee parantumista, tekee turhaa työtä koska aina tarvitaan "välikäsi"?
Yli-Vainoin ja muidenkin "parantamista" on tehty tutkimuksia ja todettu että kukaan ei parantnut varsinaisesta sairaudesta. Nämä välikädet käyttävät hyväkseen ihmisen psyykkisiä ominaisuuksia ja odotuksia ja kun tunteenomaisesti latautunut tilanne on ohi, sairaus joka tuntui poistuneen, ei olekaan.Spontaaneja parantumisia tapahtuu jatkuvasti, suurin osa sairauksista paranee näin, tosin lämmintä mehua tuova välikäsi saattaa hyvinkin lyhentää monen sairauden kestoa.Raamatun Sanalla?
Jos et perustele oppiasi mitenkään on väittämäsi tuulesta temmattua tyhjää ilmaa.
Se on korkeintaa muutaman ihmisen mielipide.
Elävä usko perustuu Raamatun Sanaan. Se on elävä suhde elävään Jumalaan. - J.Edgar
esityksesi kirjoitti:
Raamatun Sanalla?
Jos et perustele oppiasi mitenkään on väittämäsi tuulesta temmattua tyhjää ilmaa.
Se on korkeintaa muutaman ihmisen mielipide.
Elävä usko perustuu Raamatun Sanaan. Se on elävä suhde elävään Jumalaan.Markus Hirsilän tutkimus sopii hyvin todisteeksi sille, että ihmeparantumisia ei tapahdu. MH oli kaiken lisäksi vielä helluntailainen.
http://www.markushirsila.com/content/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf
Yli-Vainion parantamistoiminnan tutkimukseen tuossa jo viitattiin.
Vuonna 1990 Matti A. Miettinen väitteli lääketieteellisellä tutkimuksella "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta" (KTK A:51).
Mitä perusteluja vielä kaipaat? - nestorska
J.Edgar kirjoitti:
parantamistoiminnassa. Näitä nimitetään yhteisnimellä saraanhoitohenkilökunta, johon kokonaisuuteen kuuluu sitten mm. lääkärit, hoitajat ym...Nämä taas käyttävät erilaisia hoitotoimenpiteitä parantamistoimintaan.
Usein paraneminen tapahtuu ilman näkyvää syytä. Tällöin ihmisen oma ruumis toimii parantajana.
Jumala ei paranna suoraan, eikä kenenkään kautta. Vahva usko toki voi parantaa tiettyjä sairauksia, mutta silloin kyse on suggestiosta, ei Jumalasta.
Kirjoituksestasi ei ole mitään hyötyä (hupia korkeintaan), mutta haittaa se tuottaa. Se nimittäin aiheuttaa syyllisyyttä herkissä ihmisissä, jotka näin kuvittelevat heidän uskonsa olevan jotenkin puutteellista, kun he eivät pysty parantamaan sairaita.
Lopeta siis höpöttäminen uskollaparantamisesta ja anna hoitohenkilöiden tehdä rauhassa työnsä.Jaikalin tekstissä on kyse Raamatun lähetyskäskyyn liittyvästä käskystä parantaa sairaita Jeesuksen antaman esimerkin mukaan.
Voimme siis jättää maallisen hoitohenkilökunnan tästä keskustelusta pois sitä mitenkään väheksymättä. Jeesus käski parantamiensa ihmisten näyttää itsensä papeille, jotka nykyisten lääkärien tapaan totesivat ja julistivat virallisesti parantumiset tapahtuneiksi.
Jaikal kirjoittaa ettei sairaiden oma usko ollut tarpeen parantumiseksi ja epäuskoinenkin sai rukoilla paranemista ja omainen parani.
Jonkun usko silti tarvitaan ja evankeliumin julistaminen, että tiedettäisiin mistä tästä parantamisessa on kyse. Se on "välikäsien" tarkoitus ja tehtävä.
Jumala parantaa suoraan ja ihmisten kautta, mutta
ei ilman todistusta Jeesuksen pelastustyöstä meidän syntiemme sovitukseksi.
Voit lopettaa itse yhtä hyvin omien mielipiteittesi ilmaisemisen jos käsket noin ylimielisesti ja halveksivasti jaikalin lopettaa uskostaan todistamisen ja Raamatun sanan esille tuomisen uskoville kuuluvalla palstalla.
Olet ainakin minun mielestäni kuitenkin tervetullut palstalle keskustelemaan, jos haluat kunnioittaa vastapuolta ja kirjoituksia vaikka oletkin niistä täysin eri mieltä.
Jaikal ei kirjoita uskollaparantamisesta, ilmaisu on täysin väärä silloin kun on kyse Jeesuksen nimessä tapahtuvasta paranemisesta. Uskovatkin tässä voivat erehtyä.
Olet kyllä oikeassa että ihmisen oma uskokin voi hänet parantaa, samoin kuin vastoinkäymiset tuoda sairastumista, nämä on sitten psykologian aluetta.
JEESUS PARANTAA HALVAANTUNEEN
Mark. 2:1-12
--
Varsinkin kirjanoppineet ajattelivat Jeesuksen pilkkaavan Jumalaa, kun Hän julisti halvatulle miehelle syntien anteeksiantamusta (6-8). Jeesuksen varsinainen tehtävähän oli julistaa syntejä anteeksi (2:10).
Tätä Jeesus piti ruumiillista terveyttä tärkeämpänä.
Jeesuksen tekemien ihmetekojen yhteydessä mainitaan usein avuntarpeessa olevien usko (Mar. 5:36, 9:23).
Halvattua oli kantamassa neljä miestä (3). He osoittivat sitkeyttä.
Väentungoksen takia heidän oli vietävä halvattu mies kattoon tekemänsä aukon kautta Jeesuksen luo (4).
Jeesus näki kantajien peräänantamattoman uskon (5). Usein syyllistämme sairaita sanomalla että heiltä puuttuu usko, kun eivät parane. Voimme kysyä, eikö myös rukoilijalla tulisi olla uskoa paranemiseen.
Jeesus ottaa puheeksi vielä vakavamman ”sairauden”, nimittäin synnin.
Tästä hän joutuu väittelemään kirjanoppineiden kanssa.
Juutalaiset ajattelivat, että sairauksien syynä oli joku synti. Tämä käy hyvin ilmi esim. opetuslasten kysyessä Jeesukselta sokeana syntyneestä miehestä:” …kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?” (Joh. 9:1-3)
Jeesus tyrmää tällaisen ajattelun: ”Ei hän eivätkä hänen vanhempansa tehneet syntiä” (j.3).
Juutalaiset myös ajattelivat, että karmeasta kohtalosta voitiin päätellä onnettomuuden uhrien synnin suuruus (Lue Lk. 13:1-5).
Me kaikki olemme syntisi ja tarvitsemme Jumalan armoa ja anteeksiantamusta joka päivä.- kiitosaihe
Minulla on astmatutkimukset parasta aikaa meneillään, ja hengitän kortisonisuihketta keuhkoihin kahdesti päivässä kokoaikaiseen astmaattiseen ja hakkaavaan kurkunpääyskään ja liman erittymiseen tulehtuneista kehkoputkista.
En ole yskinyt yhtään pariin viimeiseen tuntiin, siitä lähtien kun luin viestisi ja rukouksesi sairaiden parantumiseksi.
Ehkä astmani parantui kokonaan.Taisit ottaa ja syödä väkevän astmalääkkeen.
Tarkoitan että otit vastaan Jumalan Sanan joka on lääke koko ruumiillesi. Tämä lääke tulee Jumalalta.
Jumalan Sana parantaa kun se otetaan uskossa vastaan. Näin yksinkertaista se on.
Kiitos Jeesukselle Kristukselle.
>>>Ehkä astmani parantui kokonaan.- sinulle uskoa
jaikal kirjoitti:
Taisit ottaa ja syödä väkevän astmalääkkeen.
Tarkoitan että otit vastaan Jumalan Sanan joka on lääke koko ruumiillesi. Tämä lääke tulee Jumalalta.
Jumalan Sana parantaa kun se otetaan uskossa vastaan. Näin yksinkertaista se on.
Kiitos Jeesukselle Kristukselle.
>>>Ehkä astmani parantui kokonaan.rukoilla minun toisenkin sairauteni puolesta.
Olen syönyt erääseen neurologiseen sairauteen lääkettä melkein kolmekymmentä vuotta, mutta lääkkeet eivät täysin tehoa ja niillä on hankalia haittavaikutuksia ja ne kuluttavat elimistöäni.
Puolestani ovat monet rukoilleet, mutta Jumala ei ole vielä parantanut minua, mutta minä uskon, että Hän haluaa parantaa minut ihan kokonaan.
Voisitko rukoilla siellä vielä erikseen tämän asian puolesta?
Jos en kuitenkaan parane, Hänen armossaan on silti minulle kyllin. sinulle uskoa kirjoitti:
rukoilla minun toisenkin sairauteni puolesta.
Olen syönyt erääseen neurologiseen sairauteen lääkettä melkein kolmekymmentä vuotta, mutta lääkkeet eivät täysin tehoa ja niillä on hankalia haittavaikutuksia ja ne kuluttavat elimistöäni.
Puolestani ovat monet rukoilleet, mutta Jumala ei ole vielä parantanut minua, mutta minä uskon, että Hän haluaa parantaa minut ihan kokonaan.
Jos en kuitenkaan parane, Hänen armossaan on silti minulle kyllin.henkilö joka esitti kiitoksen astmasta parantumisesta. Miten sinä parannuit astmastasi?
Eikö niin että otit vastaan Jumalan Sanan lääkkeen? Eikö Sana ollutkaan lääke koko ruumiillesi?
Samalla tavalla kuin parannuit astmastasi, parannut myös muista sairauksistasi.
Sinun ei tarvitse hyväksyä yhtään sairautta ruumiissasi. Sairauksien hyväksyminen ei ole oikeata nöyryyttä Jumalan edessä. Oikea näyryys Jumalan edessä on Jumalan Sanan kunnioittaminen ja sen totena pitäminen. Jeesus ei hyväksynyt yhtään sairautta koskapa Hän paransi kaikki sairaat.
En tiedä onko Jumala antanut minulle erikoista uskoa. Tiedän vain sen että Hän on antanut minulle voimakkaan lääkkeen kaikkea syntiä, saastaisuutta ja sairauksia vastaan. Se lääke on Jumalan Sana ja Jeesuksen veri. Hänen armonsa ja rakkautensa sinua kohtaan on arvaamattoman suuri. Tätä Jumalan antamaa taivaasta tullutta lääkettä tarjoan kanssamatkaajilleni. Ota uskossa vastaan parantuminen koko ruumiillesi. Se ei ole uskottelua ja ihmisen ponnisteluja. Se on Jumalan Sanan ja sen antajan totena ja luotettavana pitämistä.
Herra haluaa että olet kokonaan terve koskapa Hän paransi sinut astmastasi.
Rukoilen puolestasi tänä iltana että saat kokea kokonaisvaltaisen terveyden.
Herra Jeesus on luonasi Pyhässä Hengessä. Olen todella iloinen siitä että Herra
on tavoittanut sydämesi Sanallaan ja sinä olet saanut avun Häneltä.
Kiitä Jeesusta parantumisestasi.sinulle uskoa kirjoitti:
rukoilla minun toisenkin sairauteni puolesta.
Jos en kuitenkaan parane, Hänen armossaan on silti minulle kyllin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225164- 254358
- 272471
- 342254
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174