Hymyklinikka? Kokemuksia?

kyselijä11

Millaisia kokemuksia muilla on kyseisestä hammaslääkäriasemasta?

154

12546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidosta.

      Jos haluat vinkkejä hammaslääkäreistä tai hammaslääkäriasemista, ole hyvä ja ilmoita viestissä sähköpostiosoitteesi. Palstalla ei tule mainostaa kaupallisia palveluja ja mainittu hammaslääkäri ei välttämättä halua olla keskustelun kohteena.

      • hammaslääkäreitä

        Miten niin? Eihän kokemusten jakaminen (negatiivisten tai positiivisten) ole mainostamista missään muodossa. Niiden jakamista vartenhan keskustelufooromit ovat olemassa.

        Valkaisutyön tekijän koulutus ei vrmastikaan lääkärin tasolla ole.


      • Ettäs kehtaat!

        ja mistä hammasfirmasta olet itse? Idiootti! Huomaa ettet ole kauhean tottunut netin käyttäjä tai sitten olet yksinkertaisesti TYHMÄ! =))


      • Jaana209

        Voisiko joku moderaattori/ylläpitäjä kertoa miksei täällä saa puhua julkisesti hammaslääkäreistä vaan ajetaan keskustelu yksittäisten ihmisten emailivaihdoksi? Samat asiat kysellään uudestaan ja uudestaan eikä monikaan käyttäjä varmastikaan viitsi lähetellä monelle ihmiselle emailia.
        "ja mainittu hammaslääkäri ei välttämättä halua olla keskustelun kohteena."
        Ei välttämättä halua mutta ihan yhtä lailla täällä saa haukkua esim. vaatekauppoja ymsyms. eikä sekään varmaan kauppiasta lämmitä.


      • olisikin sivistynyttä ajatusten vaihtoa...
        Jaana209 kirjoitti:

        Voisiko joku moderaattori/ylläpitäjä kertoa miksei täällä saa puhua julkisesti hammaslääkäreistä vaan ajetaan keskustelu yksittäisten ihmisten emailivaihdoksi? Samat asiat kysellään uudestaan ja uudestaan eikä monikaan käyttäjä varmastikaan viitsi lähetellä monelle ihmiselle emailia.
        "ja mainittu hammaslääkäri ei välttämättä halua olla keskustelun kohteena."
        Ei välttämättä halua mutta ihan yhtä lailla täällä saa haukkua esim. vaatekauppoja ymsyms. eikä sekään varmaan kauppiasta lämmitä.

        Ei tarvitse kuin vilkaista viestisi ylläolevaa viestiä ja helposti käsittää, etteivät kaikki ihmiset yksinkertaisesti osaa keskustella asiallisesti.
        Anonyyminä palstalle voi heittää ihan mitä vaan. On otettava huomioon, että vaikka hammaslääkäri edustaakin ammattiaan, hän on kuitenkin yksittäinen henkilö, joten kommentointi on henkilökohtaista. Kokemukset hoidosta ovat usein erittäin subjektiivisia. Se mistä yksi tykkää, voi olla toiselle kauhistus (vrt. kerrotaan mitä tehdään/ei halua missään nimessä kuulla eikä nähdä mitään). Valitettavasti hammaslääkärin työn laatua ei osaa täysin arvioida kuin toinen hammaslääkäri. Potilas tietysti tuntee jos selvästi on jotain vialla, mutta pienempiä laatuvirheitä tuskin tuntee kielellä tai näe itse peilillä.
        Tyytyväisethän täällä eivät liikaa tuulettele, tyytymättömät sitäkin enemmän. Eikös tuolla joku jo jaellut lähes tappouhkausiakin? Ymmärrän kyllä, että kokemuksia halutaan jakaa, sitä varten palsta on, mutta yksittäisen hammaslääkärin ottaminen silmätikuksi tai "pelotteluksi muille", on epäreilua, sillä kyseinen hammaslääkäri (tai muu alan ammattilainen) tuskin kykenee netissä puolustautumaan. Perättömiä syytteitä saattasi syntyä tyyliin "hoiti potilaita humalassa" tai "vastaanotto likainen ja tylsät porat" yms. raskauttavaa. Vääryyttä kokeneen potilaan tulee ottaa yhteyttä potilasasiamieheen tai potilasvahinkokeskukseen eikä puida asiaa keskustelupalstoilla.

        Toinen esimerkki läheltä löytyy Näkin hammasta koskevasta keskustelusta. Alkoi ihan ok, kunnes eräs on valmis vetämään hammaslääkärin hirteen, koska reseptillä määrätyt särkylääkeet eivät tehonneetkaan tarpeeksi hyvin, joten sekin "oli kamalaa rahastusta köyhältä tytöltä"! Johtopäätös: kelvoton hammaslääkäri!


      • Jaana9421
        olisikin sivistynyttä ajatusten vaihtoa... kirjoitti:

        Ei tarvitse kuin vilkaista viestisi ylläolevaa viestiä ja helposti käsittää, etteivät kaikki ihmiset yksinkertaisesti osaa keskustella asiallisesti.
        Anonyyminä palstalle voi heittää ihan mitä vaan. On otettava huomioon, että vaikka hammaslääkäri edustaakin ammattiaan, hän on kuitenkin yksittäinen henkilö, joten kommentointi on henkilökohtaista. Kokemukset hoidosta ovat usein erittäin subjektiivisia. Se mistä yksi tykkää, voi olla toiselle kauhistus (vrt. kerrotaan mitä tehdään/ei halua missään nimessä kuulla eikä nähdä mitään). Valitettavasti hammaslääkärin työn laatua ei osaa täysin arvioida kuin toinen hammaslääkäri. Potilas tietysti tuntee jos selvästi on jotain vialla, mutta pienempiä laatuvirheitä tuskin tuntee kielellä tai näe itse peilillä.
        Tyytyväisethän täällä eivät liikaa tuulettele, tyytymättömät sitäkin enemmän. Eikös tuolla joku jo jaellut lähes tappouhkausiakin? Ymmärrän kyllä, että kokemuksia halutaan jakaa, sitä varten palsta on, mutta yksittäisen hammaslääkärin ottaminen silmätikuksi tai "pelotteluksi muille", on epäreilua, sillä kyseinen hammaslääkäri (tai muu alan ammattilainen) tuskin kykenee netissä puolustautumaan. Perättömiä syytteitä saattasi syntyä tyyliin "hoiti potilaita humalassa" tai "vastaanotto likainen ja tylsät porat" yms. raskauttavaa. Vääryyttä kokeneen potilaan tulee ottaa yhteyttä potilasasiamieheen tai potilasvahinkokeskukseen eikä puida asiaa keskustelupalstoilla.

        Toinen esimerkki läheltä löytyy Näkin hammasta koskevasta keskustelusta. Alkoi ihan ok, kunnes eräs on valmis vetämään hammaslääkärin hirteen, koska reseptillä määrätyt särkylääkeet eivät tehonneetkaan tarpeeksi hyvin, joten sekin "oli kamalaa rahastusta köyhältä tytöltä"! Johtopäätös: kelvoton hammaslääkäri!

        Samoja subjektiivisia näkemyksiä saa kuitenkin jakaa näillä palstoilla monesta muusta asiasta muttei hammaslääkäreistä. Luulisi jokaisen jättävän sellaiset kommentit omaan arvoonsa jos vaikka joku haukkuu paikan X alimpaan helvettiin ilman sen suurempia perustelua.
        Ymmärtäisin vielä sen ettei yksittäistä lääkäriä saisi ottaa silmätikuksi mutten sitä miksei hammaslääkäriasemasta voisi jo kertoa kokemuksiaan. Edes niitä positiivisia.

        Tappouhkauksia ja perättömiä väitteitä kirjoittelevat voivat jäädä odottelemaan haastetta...


      • fawjofaejosföjfs
        olisikin sivistynyttä ajatusten vaihtoa... kirjoitti:

        Ei tarvitse kuin vilkaista viestisi ylläolevaa viestiä ja helposti käsittää, etteivät kaikki ihmiset yksinkertaisesti osaa keskustella asiallisesti.
        Anonyyminä palstalle voi heittää ihan mitä vaan. On otettava huomioon, että vaikka hammaslääkäri edustaakin ammattiaan, hän on kuitenkin yksittäinen henkilö, joten kommentointi on henkilökohtaista. Kokemukset hoidosta ovat usein erittäin subjektiivisia. Se mistä yksi tykkää, voi olla toiselle kauhistus (vrt. kerrotaan mitä tehdään/ei halua missään nimessä kuulla eikä nähdä mitään). Valitettavasti hammaslääkärin työn laatua ei osaa täysin arvioida kuin toinen hammaslääkäri. Potilas tietysti tuntee jos selvästi on jotain vialla, mutta pienempiä laatuvirheitä tuskin tuntee kielellä tai näe itse peilillä.
        Tyytyväisethän täällä eivät liikaa tuulettele, tyytymättömät sitäkin enemmän. Eikös tuolla joku jo jaellut lähes tappouhkausiakin? Ymmärrän kyllä, että kokemuksia halutaan jakaa, sitä varten palsta on, mutta yksittäisen hammaslääkärin ottaminen silmätikuksi tai "pelotteluksi muille", on epäreilua, sillä kyseinen hammaslääkäri (tai muu alan ammattilainen) tuskin kykenee netissä puolustautumaan. Perättömiä syytteitä saattasi syntyä tyyliin "hoiti potilaita humalassa" tai "vastaanotto likainen ja tylsät porat" yms. raskauttavaa. Vääryyttä kokeneen potilaan tulee ottaa yhteyttä potilasasiamieheen tai potilasvahinkokeskukseen eikä puida asiaa keskustelupalstoilla.

        Toinen esimerkki läheltä löytyy Näkin hammasta koskevasta keskustelusta. Alkoi ihan ok, kunnes eräs on valmis vetämään hammaslääkärin hirteen, koska reseptillä määrätyt särkylääkeet eivät tehonneetkaan tarpeeksi hyvin, joten sekin "oli kamalaa rahastusta köyhältä tytöltä"! Johtopäätös: kelvoton hammaslääkäri!

        Jaana209 puhui asiaa, sinä et.
        Tuo koko asia perättömistä jutuista on turha.
        Kyllä, täällä saattaa esiintyä väärää informaatiota sisältäviä viestejä. Mutta luuletko tosissasi, että niitä lukevat ihmiset uskovat niihin sokeasti, kuin lampaat? Sinusta en tiedä, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että suurin osa ihmisistä osaa käyttää harkintakykyään järkevästi, eikä täten usko kaikkeen, mitä netissä sanotaan.
        Sen lisäksi on aivan OK, että täällä puhutaan eri firmoista, vaatekaupoista, tuotteista. Jos olisit itse menossa esim. juuri Hymyklinikalle ja tietäisit, että tuttaviltasi mahdollisesti löytyy kokemuksia kyseisestä yrityksestä, niin varmasti kysyisit heiltä heidän mielipiteitään. Vai jättäisitkö kysymättä, koska et usko kyseisen paikan pomon pitävän siitä? xD
        Oon kyllä muuten käynyt hymyklinikalla oikomisessa, tosi kiva paikka ja tosi kivat lääkärit. Todella kallis se kyllä on, mutta en kyllä ole vertaillut mihinkään että en tiedä onko se edes kalliimpi kuin muut yksityiset hammashoitolat. Eikös ne aina nimitäin aika kalliita oo.


      • nainen421
        Jaana209 kirjoitti:

        Voisiko joku moderaattori/ylläpitäjä kertoa miksei täällä saa puhua julkisesti hammaslääkäreistä vaan ajetaan keskustelu yksittäisten ihmisten emailivaihdoksi? Samat asiat kysellään uudestaan ja uudestaan eikä monikaan käyttäjä varmastikaan viitsi lähetellä monelle ihmiselle emailia.
        "ja mainittu hammaslääkäri ei välttämättä halua olla keskustelun kohteena."
        Ei välttämättä halua mutta ihan yhtä lailla täällä saa haukkua esim. vaatekauppoja ymsyms. eikä sekään varmaan kauppiasta lämmitä.

        juu.aika outoa...


    • aika

      kallista mutta tekee työnsä hyvin ja se paikka on viihtyisä ja hammaslääkärit kivoja :)

      • piipi

        onko hinnastoa esim:oikomishoidosta??valkaisusta?


      • ...kuin

        Onko kalliimpaa kuin muilla hammaslääkäriasemilla?


      • ...siis
        ...kuin kirjoitti:

        Onko kalliimpaa kuin muilla hammaslääkäriasemilla?

        tarkoitan, että onko oikomishoito kalliimpaa kuin muilla hammaslääkäriasemilla? Kertokaahan myös muita kokemuksia ks. paikasta?


      • entinenasiakas
        ...siis kirjoitti:

        tarkoitan, että onko oikomishoito kalliimpaa kuin muilla hammaslääkäriasemilla? Kertokaahan myös muita kokemuksia ks. paikasta?

        Kävin kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla olin oikein tyytyväinen, toisella kertaa kun itse hoito tehtiin, minulle jäi olo, ettei hoidolleni ollut varattu tarpeeksi aikaa ja siksi minulle jäi jossain määrin paha maku suuhun (olivat myöhässä ennen minua ja halusivat kai sitten kiriä). Työn tulokseen olin loppujen lopuksi melko tyytyväinen. Hinta pysyi sovitussa.


      • kohta suorat hampaat
        entinenasiakas kirjoitti:

        Kävin kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla olin oikein tyytyväinen, toisella kertaa kun itse hoito tehtiin, minulle jäi olo, ettei hoidolleni ollut varattu tarpeeksi aikaa ja siksi minulle jäi jossain määrin paha maku suuhun (olivat myöhässä ennen minua ja halusivat kai sitten kiriä). Työn tulokseen olin loppujen lopuksi melko tyytyväinen. Hinta pysyi sovitussa.

        Moikka!

        Aloitin reilu vuosi sitten oikomishoidon Hymyklinikalla ja olen kyllä tosi tyytyväinen palveluun. Oikominen alkaa olla loppusuoralla ja saan ihan pian kojeet pois ylhäältä ja alhaaltakin syksyn aikana.
        Minulla ei tule muuta negatiivista mieleen kun se, että välillä ollaan aikatauluista
        myöhässä. Mutta sekään ei ole mikään maailmaa kaatava asia.
        Olen saanut jokaiselta käynniltä laskun mukaan ja maksuaikaakin olen saanut lisää jos on ollut ongelmia maksaa eräpäivään mennessä.
        Lääkäri on tosi mukava samoin hänen apurinsa:) Ja hinnat ovat mielestäni vähintäänkin kohtuulliset verrattuna muihin paikkoihin.
        Voin lämpimästi suositella paikkaa kaikille sitä harkitseville.


      • kokemuksia erilaisia
        kohta suorat hampaat kirjoitti:

        Moikka!

        Aloitin reilu vuosi sitten oikomishoidon Hymyklinikalla ja olen kyllä tosi tyytyväinen palveluun. Oikominen alkaa olla loppusuoralla ja saan ihan pian kojeet pois ylhäältä ja alhaaltakin syksyn aikana.
        Minulla ei tule muuta negatiivista mieleen kun se, että välillä ollaan aikatauluista
        myöhässä. Mutta sekään ei ole mikään maailmaa kaatava asia.
        Olen saanut jokaiselta käynniltä laskun mukaan ja maksuaikaakin olen saanut lisää jos on ollut ongelmia maksaa eräpäivään mennessä.
        Lääkäri on tosi mukava samoin hänen apurinsa:) Ja hinnat ovat mielestäni vähintäänkin kohtuulliset verrattuna muihin paikkoihin.
        Voin lämpimästi suositella paikkaa kaikille sitä harkitseville.

        Omat kokemukseni todella huonoja. Kävin 10 minuutin "konsultaatiokäynnillä" josta pulitin yli 60 euroa. Hammaslääkäri käytännössä vain vilkaisi hampaitani ja purentaani, kirjallisesta konsultaatiosta tai hoitosuunnitelmasta ei ollut puhettakaan. Varasin vastaanoton nuorelta työntekijältä seuraavat 3 aikaa...seurauksena, että ajat olivat varattu täysin päin mäntyä (mm hampaan poiston ja rautojen laittamisen väliin jätettiin koko kesä - kun tämän sain korjattua jätettiinkin aikaa vain pari päivää hampaan poiston ja raudoituksen väliin, jolloin jouduin itse kysymään eikö paranemisaikaa tarvitsisi olla poiston jälkeen vähintään viikko niin kuin olin kuullut - vastaus hetken päästä -kyllä, olin oikeassa ja taas pistettiin uudet ajat). Lisäksi sain myöhemmin soiton perään vastaanotolta, jossa kävi ilmi että ajat olivat unohtuneet kirjata varauskirjaan, ja minun piti itse infota heitä omista ajoistani. Jäi sen verran epäpätevä olo touhusta, että vaihdoin toiselle hammaslääkärille, enkä ole katunut. Tällä toisella hammaslääkärillä olen saanut alusta asti asiantuntevaa ja erittäin huolellista palvelua, mm kattavan kirjallisen hoitosuunnitelman yli tunnin konsultaatiokäynnin jälkeen. Ja hinta on paljon edullisempi kuin Hymyklinikalla.


      • Ristiinrastiin
        kokemuksia erilaisia kirjoitti:

        Omat kokemukseni todella huonoja. Kävin 10 minuutin "konsultaatiokäynnillä" josta pulitin yli 60 euroa. Hammaslääkäri käytännössä vain vilkaisi hampaitani ja purentaani, kirjallisesta konsultaatiosta tai hoitosuunnitelmasta ei ollut puhettakaan. Varasin vastaanoton nuorelta työntekijältä seuraavat 3 aikaa...seurauksena, että ajat olivat varattu täysin päin mäntyä (mm hampaan poiston ja rautojen laittamisen väliin jätettiin koko kesä - kun tämän sain korjattua jätettiinkin aikaa vain pari päivää hampaan poiston ja raudoituksen väliin, jolloin jouduin itse kysymään eikö paranemisaikaa tarvitsisi olla poiston jälkeen vähintään viikko niin kuin olin kuullut - vastaus hetken päästä -kyllä, olin oikeassa ja taas pistettiin uudet ajat). Lisäksi sain myöhemmin soiton perään vastaanotolta, jossa kävi ilmi että ajat olivat unohtuneet kirjata varauskirjaan, ja minun piti itse infota heitä omista ajoistani. Jäi sen verran epäpätevä olo touhusta, että vaihdoin toiselle hammaslääkärille, enkä ole katunut. Tällä toisella hammaslääkärillä olen saanut alusta asti asiantuntevaa ja erittäin huolellista palvelua, mm kattavan kirjallisen hoitosuunnitelman yli tunnin konsultaatiokäynnin jälkeen. Ja hinta on paljon edullisempi kuin Hymyklinikalla.

        Voitko kertoa, mille hammaslääkärille sitten vaihdoit? Itse olen juuri varaamassa aikaa tuolta hymyklinikalta ja alkoi epäilyttää..


      • hammaslääkäripelko
        kokemuksia erilaisia kirjoitti:

        Omat kokemukseni todella huonoja. Kävin 10 minuutin "konsultaatiokäynnillä" josta pulitin yli 60 euroa. Hammaslääkäri käytännössä vain vilkaisi hampaitani ja purentaani, kirjallisesta konsultaatiosta tai hoitosuunnitelmasta ei ollut puhettakaan. Varasin vastaanoton nuorelta työntekijältä seuraavat 3 aikaa...seurauksena, että ajat olivat varattu täysin päin mäntyä (mm hampaan poiston ja rautojen laittamisen väliin jätettiin koko kesä - kun tämän sain korjattua jätettiinkin aikaa vain pari päivää hampaan poiston ja raudoituksen väliin, jolloin jouduin itse kysymään eikö paranemisaikaa tarvitsisi olla poiston jälkeen vähintään viikko niin kuin olin kuullut - vastaus hetken päästä -kyllä, olin oikeassa ja taas pistettiin uudet ajat). Lisäksi sain myöhemmin soiton perään vastaanotolta, jossa kävi ilmi että ajat olivat unohtuneet kirjata varauskirjaan, ja minun piti itse infota heitä omista ajoistani. Jäi sen verran epäpätevä olo touhusta, että vaihdoin toiselle hammaslääkärille, enkä ole katunut. Tällä toisella hammaslääkärillä olen saanut alusta asti asiantuntevaa ja erittäin huolellista palvelua, mm kattavan kirjallisen hoitosuunnitelman yli tunnin konsultaatiokäynnin jälkeen. Ja hinta on paljon edullisempi kuin Hymyklinikalla.

        itsekin vaihdoin toiseen hammaslääkäriin. En voi suositella hymyklinikkaa: kiireistä räpeltämistä! Parikin kertaa juoksivat perään, kun olin jo lähdössä: jotain unohtui raudoista! Varattua aikaa joutuu lähes poikkeuksetta odottelemaan ja hammaslääkäri yrittää hoitaa kahta, kolmea potilasta samaan aikaan. Siellä ei myöskään ole väliseiniä, mikä on mielestäni kiusallista: joutuu irvistelemään ja aukomaan suuta yleisön (odottaviien asiakkaiden) edessä ja kaikki puhe on julkista.


      • reijosetä
        hammaslääkäripelko kirjoitti:

        itsekin vaihdoin toiseen hammaslääkäriin. En voi suositella hymyklinikkaa: kiireistä räpeltämistä! Parikin kertaa juoksivat perään, kun olin jo lähdössä: jotain unohtui raudoista! Varattua aikaa joutuu lähes poikkeuksetta odottelemaan ja hammaslääkäri yrittää hoitaa kahta, kolmea potilasta samaan aikaan. Siellä ei myöskään ole väliseiniä, mikä on mielestäni kiusallista: joutuu irvistelemään ja aukomaan suuta yleisön (odottaviien asiakkaiden) edessä ja kaikki puhe on julkista.

        Kaikkihan ovat siellä hoidattamassa hamapaitaan, joten ei siinä mitään häpeilemistä ole. En kyllä ole kertaakaan joutunut odottamaan, vaan päässyt prikulleen sovittuna aikana käsittelyyn.

        Ja minusta tuo olohuonemaisuus on hyvä asia, ei tunnu ollenkaan niin kliiniseltä ja sairaalamaiselta.


      • hassutassu09
        reijosetä kirjoitti:

        Kaikkihan ovat siellä hoidattamassa hamapaitaan, joten ei siinä mitään häpeilemistä ole. En kyllä ole kertaakaan joutunut odottamaan, vaan päässyt prikulleen sovittuna aikana käsittelyyn.

        Ja minusta tuo olohuonemaisuus on hyvä asia, ei tunnu ollenkaan niin kliiniseltä ja sairaalamaiselta.

        että kaikki kehut ko. klinikkaa kohtaan ovat hyvin samanlaisia. Kaikissa jauhetaan olohuonemaisuudesta ja siitä ettei koskaan joudu odottamaan. Taitaa kirjoittajalla olla oma lehmä ojassa;)


      • reijosetä
        hassutassu09 kirjoitti:

        että kaikki kehut ko. klinikkaa kohtaan ovat hyvin samanlaisia. Kaikissa jauhetaan olohuonemaisuudesta ja siitä ettei koskaan joudu odottamaan. Taitaa kirjoittajalla olla oma lehmä ojassa;)

        Taidat olla yksi ja sama joka täällä haukkuu, ettei ole yksityisyyttä, kun ollaan kaikki samassa huoneessa hoitoa saamassa 2 tuntia myöhässä.

        Tottakai olen erittäin tyytyväinen myös hoitoon, eli minun kohdalla se tarkoittaa sitä, että saan vihdoinkin hampaat joilla kehtaa hymyillä suu auki.

        Hoito on siellä hyvää ja edistyy jopa luvattua nopeammin, tosin sehän on yksilöllistä se.


      • nainen421
        hammaslääkäripelko kirjoitti:

        itsekin vaihdoin toiseen hammaslääkäriin. En voi suositella hymyklinikkaa: kiireistä räpeltämistä! Parikin kertaa juoksivat perään, kun olin jo lähdössä: jotain unohtui raudoista! Varattua aikaa joutuu lähes poikkeuksetta odottelemaan ja hammaslääkäri yrittää hoitaa kahta, kolmea potilasta samaan aikaan. Siellä ei myöskään ole väliseiniä, mikä on mielestäni kiusallista: joutuu irvistelemään ja aukomaan suuta yleisön (odottaviien asiakkaiden) edessä ja kaikki puhe on julkista.

        no huh.ompas liukuhihna meininkiä.


    • hymy herkässä

      Mun hampaat on oiottu Hymyklinikalla ja voin sanoa, että olen tosi tyytyväinen nyt kun olen saanut raudat pois. On hymy herkässä kun on tosi upeet hampaat. Hyvää musta siellä oli kivat ihmiset ja ystävällinen hoito. Joskus oli aikataulu myöhässä, mutta yleensä ihan ok. Hinta pysyi mulla siinä mitä oli sovittu. Tällasissa hoitojutuissa vaikuttaa aina persoonat. Kaikille ei varmaan sovi samanlainen paikka tai hoitotyyli. Mulle Hymyklinikka oli just sopiva. Voi olla jollekin muulle sopii toisenlainen paikka.

      • kukkapallo

        Mä aloitin vasta hoidon Hymyklinikalla ja täytyy sanoa ettei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa siitä.
        Erittäin viihtyisä paikka mukavat hoitajat ja lääkäri. Ja hampaani ovat jo kovaa vauhtia suoristumassa vaikka ei ole kauaa aikaa kojeistuksesta. Varmasti ensi kesänä saan hymyillä kauniilla hampailla. Kiitos Hymyklinikan:)


      • babustiina
        kukkapallo kirjoitti:

        Mä aloitin vasta hoidon Hymyklinikalla ja täytyy sanoa ettei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa siitä.
        Erittäin viihtyisä paikka mukavat hoitajat ja lääkäri. Ja hampaani ovat jo kovaa vauhtia suoristumassa vaikka ei ole kauaa aikaa kojeistuksesta. Varmasti ensi kesänä saan hymyillä kauniilla hampailla. Kiitos Hymyklinikan:)

        Olen ollut hymyklinikalla vuoden asiakkaana. Henkilökunta on ystävällistä, mutta koska hammaslääkäreitä on vain yksi, hän hoitaa samaan aikaan 2-3 potilasta, joka on epämiellyttävää kaikille. Aina ollaan myöhässä aikatulusta ja on kiireen tuntu. Muut työntekijät ovat pääosin opiskelijoita jotka eivät aina tiedä miten asiat menee..en suosittele kenellekkään hymyklinikaaa elleivät palkkaa lisää henkilökuntaa. Aina pitää itse huolehtia omat ajat ja olla tarkkana ettei asiat mene pieleen.


      • hymykuntoon
        babustiina kirjoitti:

        Olen ollut hymyklinikalla vuoden asiakkaana. Henkilökunta on ystävällistä, mutta koska hammaslääkäreitä on vain yksi, hän hoitaa samaan aikaan 2-3 potilasta, joka on epämiellyttävää kaikille. Aina ollaan myöhässä aikatulusta ja on kiireen tuntu. Muut työntekijät ovat pääosin opiskelijoita jotka eivät aina tiedä miten asiat menee..en suosittele kenellekkään hymyklinikaaa elleivät palkkaa lisää henkilökuntaa. Aina pitää itse huolehtia omat ajat ja olla tarkkana ettei asiat mene pieleen.

        Musta just siksi on kiva käydä oikomishoidossa hymyklinikalla kun siellä on erilaista. Vastaanotto on kuin iso olohuone eikä koskaan tarvitse pelätä että sattuu kun siellä tehdään vaan hampaiden oikomista ja sellasta.
        On rennompaa kun on enemmän porukkaa paikalla. Voi jutella kaikenlaista samalla kun raudat hoidetaan.

        Mulla on ainakin hyvät kokemukset hoidoista. Siellähän tehdään hoidot tiimityönä. Se on kuulemma ihan tavallista muissa maissa ja Suomessakin jossain terveykeskuksissa on aloitettu tekemään hoitoja niin, että hammaslääkärin ei tarvitse tehdä itse kaikkia vaiheita.
        Se oikomishammaslääkäri katsoo joka kerralla ensin mitä tehdään ja tarkistaa aina kaiken lopuksi. Ei mulla ole tullut sellasta tunnetta, että siellä ei tiedetä mitä tehdään.
        Joskus olen joutunut odottamaan , mutta on kai ihan ymmärrettävää että ihmisten hoitaminen ei ole samnlaista kuin auton korjaaminen. Toisella voi mennä enemmän aikaa ja toisella vähemmän.

        Olen ollut tosi tyytyväinen Hymyklinikkaan. Se on mun paikka!


      • kallastiina
        babustiina kirjoitti:

        Olen ollut hymyklinikalla vuoden asiakkaana. Henkilökunta on ystävällistä, mutta koska hammaslääkäreitä on vain yksi, hän hoitaa samaan aikaan 2-3 potilasta, joka on epämiellyttävää kaikille. Aina ollaan myöhässä aikatulusta ja on kiireen tuntu. Muut työntekijät ovat pääosin opiskelijoita jotka eivät aina tiedä miten asiat menee..en suosittele kenellekkään hymyklinikaaa elleivät palkkaa lisää henkilökuntaa. Aina pitää itse huolehtia omat ajat ja olla tarkkana ettei asiat mene pieleen.

        Olen käynyt melkein vuoden hymyklinikalla. Olen ollut tyytyväinen palveluun ja hoito on edennyt oikein hyvin. Muutaman kerran mulla on mennyt "raudat" rikki, kiinnike irronnut, kun en ole muistanut että ei saa syödä jälkiuunileippää etuhampailla. Olen päässyt heti korjauttamaan raudat kun mut on otettu samana päivänä. Olen huomannut, että oikomishoito ei etene aina samalla lailla. Eri kerroilla tehdään erilaisia juttuja ja niistä ei voi etukäteen olla varma kun ei varmasti voi tietää kuinka paljon hampaat siirtyvät aina kuukaudessa. Siksi varmaan aikataulujkin on vaikea saada ihan tarkasti toimimaan. Mä valitsen mielummin hyvän yksilöllisen hoidon kuin sen että pääsen just sillä minuutilla hoidettavaksi kun kellosta näkyy. Mä kyllä suosittelen hymyklinikkaa.


      • rautatyttö
        hymykuntoon kirjoitti:

        Musta just siksi on kiva käydä oikomishoidossa hymyklinikalla kun siellä on erilaista. Vastaanotto on kuin iso olohuone eikä koskaan tarvitse pelätä että sattuu kun siellä tehdään vaan hampaiden oikomista ja sellasta.
        On rennompaa kun on enemmän porukkaa paikalla. Voi jutella kaikenlaista samalla kun raudat hoidetaan.

        Mulla on ainakin hyvät kokemukset hoidoista. Siellähän tehdään hoidot tiimityönä. Se on kuulemma ihan tavallista muissa maissa ja Suomessakin jossain terveykeskuksissa on aloitettu tekemään hoitoja niin, että hammaslääkärin ei tarvitse tehdä itse kaikkia vaiheita.
        Se oikomishammaslääkäri katsoo joka kerralla ensin mitä tehdään ja tarkistaa aina kaiken lopuksi. Ei mulla ole tullut sellasta tunnetta, että siellä ei tiedetä mitä tehdään.
        Joskus olen joutunut odottamaan , mutta on kai ihan ymmärrettävää että ihmisten hoitaminen ei ole samnlaista kuin auton korjaaminen. Toisella voi mennä enemmän aikaa ja toisella vähemmän.

        Olen ollut tosi tyytyväinen Hymyklinikkaan. Se on mun paikka!

        "eikä koskaan tarvitse pelätä että sattuu kun siellä tehdään vaan hampaiden oikomista ja sellasta."


        ..ööh oletkohan edes ikinä ollut oikojalla kun tuollaita väität? Jokainen, jolla on hammasraudat kyllä tietää, että vaikka itse hammasrautojen pitäminen ei tunnu miltään mutta kivutonta ei oikominen todellakaan ole!! 4-6 viikon välein tehtävät "kiristykset" (käytännössä ligatuurien vaihdot ja kaaren vaihtaminen) kyllä tuntuvat! Itselläni on ainakin sen verran hellänä hampaiden juuret oikomishoidosta, että ligatuurien vaihdon jälkeen ei pysty syömään muuta kuin pullaruokaa tai hammasjuuret laulavat hoosiannaa kivusta. Onneksi se harmpaiden arkuus on kuitenkin aina nopeasti 1-2 päivän jälkeen ohi.


    • Pelkopotilas

      ..sanoa, on etteivät korjaa reikiä ym. vaan ovat keskittyneet vain tekemään esteettistä hoitoa. Laitoin itse n. vuosi sitten kyselyn setin kautta, mutta tekivät hyvin selväksi (ainakin ymmärsin niin), että legot tulee olla ehjät ennen kuin he voivat tehdä mitään. No, menin sitten Helmi Hammaslääkäreille Espooseen, jossa sain aivan fantastista palvelua. Nyt on tehty tarvittavat tarkastukset, juurihoidot ja laminaatit 6 hampaaseen. Hammaslääkäri oli tosi ihana ja otti huomioon kaikki toiveeni. Sinne aion mennä myös vuoden kuluttua kun kutsuvat tarkastukseen. Jos ko. lekuri sieltä lähtee, niin seuraan perässä, jos tointa vielä harjoittaa =))

    • epsilon

      Olen menossa teidän hyvien palautteiden perusteella ensi vuoden alussa oikomiskonsultointiin ja sen jälkeen aloitetaan oikominen. Lopultakin!

    • hoito kohta valmis

      Olen kyllä tyytyväinen että olen valinnut Hymyklinikan. Siellä panostetaan siihen että hampaista ja hymystä tulee tosi upeet. Joka kerta katsotaan yhdessä peilistä miten hoito etenee jasiitä tulee turvallinen olo kun tietää mitä aina tapahtuu seuraavaksi. Mun hoito on loppusuoralla ja on hienoa kun hampaat oiotaan tosi tarkkaan niin että hymy on sitten viimesen päälle. Aikataulusta mulla ei ole huonoja kokemuksia. En ole joutunut odottamaan koskaan pitkään. Ensi kuussa lähtee yläraudat. Lasken jo päiviä. kyllä kannattaa oikaista hampaat!

      • rautahymy

        Hei mulle ollaan laittamassa tammikuussa yläraudat hymyklinikalla ja sanoivat että niissä menee n. vuosi. Tietysti tämä on henkilökohtaista kullakin mutta onko sulla mennyt vuosi vai kenties vähemmän aikaa?


      • hoito kohta valmis
        rautahymy kirjoitti:

        Hei mulle ollaan laittamassa tammikuussa yläraudat hymyklinikalla ja sanoivat että niissä menee n. vuosi. Tietysti tämä on henkilökohtaista kullakin mutta onko sulla mennyt vuosi vai kenties vähemmän aikaa?

        Yläraudat laitettin lokakuussa nollaysi. Totta on että alussa ei voi tietää tarkkaan hoitoaikaa. Toisaalta jos mun pitäis valita että haluunko loppuiäksi tosi upeet hampaat vai nopean hoidon jossa hampaat "sinne päin" niin tietenkin hyvä tulos ratkasee. Onnea vaan hoidossa. Pian sullakin on hymy kunnossa. Vuosi menee loppujen lopuksi tosi pian.


      • mä vaan
        hoito kohta valmis kirjoitti:

        Yläraudat laitettin lokakuussa nollaysi. Totta on että alussa ei voi tietää tarkkaan hoitoaikaa. Toisaalta jos mun pitäis valita että haluunko loppuiäksi tosi upeet hampaat vai nopean hoidon jossa hampaat "sinne päin" niin tietenkin hyvä tulos ratkasee. Onnea vaan hoidossa. Pian sullakin on hymy kunnossa. Vuosi menee loppujen lopuksi tosi pian.

        oikomishoitoon myös. Kävin konsultaatiossa ja helmikuussa aloitetaan oikominen hymyklinikalla. Pari vuotta kestää kummatkin leuat oiotaan. Tuntui kyllä mukavalta paikalta


      • azo82
        mä vaan kirjoitti:

        oikomishoitoon myös. Kävin konsultaatiossa ja helmikuussa aloitetaan oikominen hymyklinikalla. Pari vuotta kestää kummatkin leuat oiotaan. Tuntui kyllä mukavalta paikalta

        Hymyklinikan minioikomisella. Mulla on aina ollut rako etuhampaiden välissä ja se on vaivannut koko ajan. Olen kysynyt aina hammaslääkäriltä mitä sille voisi tehdä, mutta en ole ollut tyytyväinen vastauksiin. Mulle ehdotettiin hampaiden leventämistä ja musta niistä olis tullut liian leveät sillä tyylillä. Toinen mitä ehdotettiin oli monen kuukauden oikomishoito ylähampaisiin. Mulle hampaat on tosi tärkeet ja halusin että niistä tehdään siistit ja kauniit, mutta en halunnut hammasrautoja.
        Tammikuussa kävin Hymyklinikalla ja vihdoinkin löytyi sopiva hoito. Mulle tehtiin vaan muutaman viikon minioikominen pariin etuhampaaseen läpinäkyvillä leegoilla, joita kukaan ei edes huomannut ja sitten hampaita levitettiin vähän muutamasta etuhampaasta. Nyt on aukot poissa ja mikään hammas ei ole liian leveä. Niistä tuli tosi siistit.
        Muhun teki vaikutuksen se, että löytyi just mulle sopiva hoito, niinkun räätälöity. Siellä selvästi teidetään miten hampaista saa hyvän näköiset. Hoito sujui nopeasti ja hoito oli aina ystävällistä. On tosi ihana hymyillä kun hampaat tuntuu kauniilta ja niitä kehtaa näyttää.


      • pölöp
        azo82 kirjoitti:

        Hymyklinikan minioikomisella. Mulla on aina ollut rako etuhampaiden välissä ja se on vaivannut koko ajan. Olen kysynyt aina hammaslääkäriltä mitä sille voisi tehdä, mutta en ole ollut tyytyväinen vastauksiin. Mulle ehdotettiin hampaiden leventämistä ja musta niistä olis tullut liian leveät sillä tyylillä. Toinen mitä ehdotettiin oli monen kuukauden oikomishoito ylähampaisiin. Mulle hampaat on tosi tärkeet ja halusin että niistä tehdään siistit ja kauniit, mutta en halunnut hammasrautoja.
        Tammikuussa kävin Hymyklinikalla ja vihdoinkin löytyi sopiva hoito. Mulle tehtiin vaan muutaman viikon minioikominen pariin etuhampaaseen läpinäkyvillä leegoilla, joita kukaan ei edes huomannut ja sitten hampaita levitettiin vähän muutamasta etuhampaasta. Nyt on aukot poissa ja mikään hammas ei ole liian leveä. Niistä tuli tosi siistit.
        Muhun teki vaikutuksen se, että löytyi just mulle sopiva hoito, niinkun räätälöity. Siellä selvästi teidetään miten hampaista saa hyvän näköiset. Hoito sujui nopeasti ja hoito oli aina ystävällistä. On tosi ihana hymyillä kun hampaat tuntuu kauniilta ja niitä kehtaa näyttää.

        paikka ja hoitajat ihan ok, huono puoli paikassa on tosiaan että ennen olen saanut välillä odottaa tosi kauan (esim. puoli tuntia) sovitusta ajasta ja monesti ovat olleet aikataulusta myöhässä mitä täällä muutkin on sanoneet.. toinen mistä en pidä on että porukkaa on aina paljon paikalla samaan aikaan ja monesti eri hoitaja tekee työt.. ja siitä vielä että monet ovat opiskelijoita ja 'ensikertalaisia' monessa asiassa mitä oikomiseen tulee ja heille saatetaan opettaa samalla kun toinen näyttää. sen takia on välillä jäänyt myös olo että ei oikein tiedetä mitä tehdään jne...


      • seijaK
        pölöp kirjoitti:

        paikka ja hoitajat ihan ok, huono puoli paikassa on tosiaan että ennen olen saanut välillä odottaa tosi kauan (esim. puoli tuntia) sovitusta ajasta ja monesti ovat olleet aikataulusta myöhässä mitä täällä muutkin on sanoneet.. toinen mistä en pidä on että porukkaa on aina paljon paikalla samaan aikaan ja monesti eri hoitaja tekee työt.. ja siitä vielä että monet ovat opiskelijoita ja 'ensikertalaisia' monessa asiassa mitä oikomiseen tulee ja heille saatetaan opettaa samalla kun toinen näyttää. sen takia on välillä jäänyt myös olo että ei oikein tiedetä mitä tehdään jne...

        minusta ollut turvallisen ja hyvän tuntuinen paikka käydä. Itse pidän siitä, että "klinikka" on vähän niinkuin kampaamo hyvässä mielessä. Ihmiset juttelevat keskenään, ei ole vain hammaslääkäri, pora ja minä jossain pienessä huoneessa. Hoidothan tehdään aina oikojahammaslääkårin johdolla ja vastuulla ja siitä oen kyllä saanut vaikutelman että jokaiseen asiakkaaseen paneudutaan yksilöllisesti ja vastuullisesti.
        Odottaminen ei tietenkään ole mukavaa jos on kiire. Itselleni sattui kerran niin, että oikomiskojeet rikkoutuivat syödessä. Poskeen hankasi koko ajan enkä voinut syödä kunnolla. Pääsin heti samana päivänä Hymyklinikalle korjauttamaan rautoja ja huomasin, että toiset asiakkat joutuivat vähän odottamaan, että minua pystyttiin auttamaan. Olin tosi tyytyväinen kun sain apua heti ja olen ihan valmis odottamaan jonkun aikaa jos joku muua tarvitsee pikaista apua.


      • nukke78
        seijaK kirjoitti:

        minusta ollut turvallisen ja hyvän tuntuinen paikka käydä. Itse pidän siitä, että "klinikka" on vähän niinkuin kampaamo hyvässä mielessä. Ihmiset juttelevat keskenään, ei ole vain hammaslääkäri, pora ja minä jossain pienessä huoneessa. Hoidothan tehdään aina oikojahammaslääkårin johdolla ja vastuulla ja siitä oen kyllä saanut vaikutelman että jokaiseen asiakkaaseen paneudutaan yksilöllisesti ja vastuullisesti.
        Odottaminen ei tietenkään ole mukavaa jos on kiire. Itselleni sattui kerran niin, että oikomiskojeet rikkoutuivat syödessä. Poskeen hankasi koko ajan enkä voinut syödä kunnolla. Pääsin heti samana päivänä Hymyklinikalle korjauttamaan rautoja ja huomasin, että toiset asiakkat joutuivat vähän odottamaan, että minua pystyttiin auttamaan. Olin tosi tyytyväinen kun sain apua heti ja olen ihan valmis odottamaan jonkun aikaa jos joku muua tarvitsee pikaista apua.

        Itse en ole ollut kovin tyytyväinen paikkaan. Lääkärillä oli aina kiire ja tuntui, että pomppii kokoajan kahden tuolin väliä ja välillä häippäsee kokonaan pois jonnekin muualle. Ikinä ei ollut aikaa vastata minua askarruttaviin kysymyksiin ja tuntui että tärkeää on vain antaa uusi aika ja rahastaa minut ko.käynniltä. Muut työntekijät olivat lähinnä vaivautuneita tilanteista kun lääkäri häippäsi ja yrittivät kysellä kuulumisia ym.
        Minun osaltani hoito on ohi ja käyn muualla nykyään. Ainaiset myöhästelyt sekä lääkärin piittaamattomuus saivat minut ainakin vaihtamaan paikkaa...
        Nyt saan yksilöllistä hoitoa ja minua kuunnellaan ja sitä paitsi hintakin on halvempi:=)


      • kojesuussa
        nukke78 kirjoitti:

        Itse en ole ollut kovin tyytyväinen paikkaan. Lääkärillä oli aina kiire ja tuntui, että pomppii kokoajan kahden tuolin väliä ja välillä häippäsee kokonaan pois jonnekin muualle. Ikinä ei ollut aikaa vastata minua askarruttaviin kysymyksiin ja tuntui että tärkeää on vain antaa uusi aika ja rahastaa minut ko.käynniltä. Muut työntekijät olivat lähinnä vaivautuneita tilanteista kun lääkäri häippäsi ja yrittivät kysellä kuulumisia ym.
        Minun osaltani hoito on ohi ja käyn muualla nykyään. Ainaiset myöhästelyt sekä lääkärin piittaamattomuus saivat minut ainakin vaihtamaan paikkaa...
        Nyt saan yksilöllistä hoitoa ja minua kuunnellaan ja sitä paitsi hintakin on halvempi:=)

        kirjoitit että hoitosi on ohi. Tarkoititko että jatkat jossain muualla vai päättyikö oikomishoitosi Hymyklinikalla?Kiinnostaisi tietää, koska olen myös aloittanut oikomishoidon kys.paikassa melko lähiaikoina ja minulla on hieman epävarma olo, monestakin asiasta. Täällä ei vissiin saa mielellään puhua nimillä paikoista tahi henkilöistä mutta minua kiinnostaisi todella kovasti tietää, mihin paikkaan vaihdoit..?Tuo HK:n avoin tila/lääkärin hyörintä/vaihtuvat hoitajat ei oikein kyllä viehätä...Entä jos on aloittanut hoidon tuolla - miten toisessa hoitopaikassa suhtaudutaan , jatkavatko hoitoa nyt kerran aloitetuilla kojeilla vai pitääkö kaikki aloittaa alusta? Tietäisikö joku? Kaikista vastauksista tosi kiitollinen!


      • huhhelihei
        kojesuussa kirjoitti:

        kirjoitit että hoitosi on ohi. Tarkoititko että jatkat jossain muualla vai päättyikö oikomishoitosi Hymyklinikalla?Kiinnostaisi tietää, koska olen myös aloittanut oikomishoidon kys.paikassa melko lähiaikoina ja minulla on hieman epävarma olo, monestakin asiasta. Täällä ei vissiin saa mielellään puhua nimillä paikoista tahi henkilöistä mutta minua kiinnostaisi todella kovasti tietää, mihin paikkaan vaihdoit..?Tuo HK:n avoin tila/lääkärin hyörintä/vaihtuvat hoitajat ei oikein kyllä viehätä...Entä jos on aloittanut hoidon tuolla - miten toisessa hoitopaikassa suhtaudutaan , jatkavatko hoitoa nyt kerran aloitetuilla kojeilla vai pitääkö kaikki aloittaa alusta? Tietäisikö joku? Kaikista vastauksista tosi kiitollinen!

        Kävin ko. paikassa valkaisussa vajaa vuosi sitten ja nuori tyttö joka varmaan teki valkaisua ensimmäistä kertaa poltti huuleeni ja ikeneeni sellaisen palovamman että näytin muutaman päivän kun olisin saanut turpiin. Ei anteeksipyyntöjä, totesi vain ylimielisesti että olen liikuttanut suutani, eli oma syy!! Kamala paikka, en suosittele!


    • tialys

      Heippa!

      Itse en ainakaan ole kukaan aiemmin kirjoittanut. Minulla oikomishoito loppui noin puoli vuotta sitten. Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen paikkaan ja toki hampaisiini! Ensiksi voisin luetella miinuspuolia eli tosiaan aikojen myöhästyminen (mitä myöhemäisempi aika, sitä enemmän vuoro yleensä myöhässä), hammaslääkärin neuvonnan odottaminen (opiskelijat toisaan hoitavat suuren osan työstä ja välillä hammaslääkärin neuvontaa saa odottaa tuolillaan letkut suussa maaten), ei-niin-yksityinen paikka (avarat tilat, paljon ihmisiä). Suurin harmitus oli toki se, kun hoidon alussa sanottiin, että menee vuosi ja vierähtikin puolitoista. Se tietysti harmittaa, mutta ymmärrän, että jokaisen hampaiden liikkuminen on yksilöllistä. Lisäksi vaikka kiinnikkeet ovatkin läpinäkyviä, usein joudutaan hampaiden ahtautta auttamaan laittamaan metallin värinen vieteri suuhun, joka kyllä näkyy ja kauas! Eli aina ei olekaan niin näkymätöntä hoitoa.

      Hyviä puolia on ehdottomasti paikan siisteys ja mukavuus, hoitohenkilökunnan mukavuus, yksilöllinen hoito (esim. kun sanoin vieterin aiheuttavan minulle päänsärkyä, vieterin "puskuvoimaa" vähennettiin) ja suht näkymättömät kiinnikkeet. Sain vielä lopuksi tehopuhdistuksen kaupan päälle (ehkä siksi, että oikomisaika venyi).

      Kaikenkaikkiaan sanoisin, että jos haluatte todella suorat, kauniit hampaat, on hymyklinikka siihen erittäin varteenotettava vaihtoehto! Onko mikään hampaidensuoristus (varsinkaan aikuisiällä) oikeasti ihanaa?! Siihen liittyy niin paljon tunteita ja toiveita, että ihan jokaisessa hoidossa tulee välillä jotain takaiskuja.

      • viissiitä10

        aloitti oikomishoidon kyseisessä paikassa ja vaihtoi paikkaa. Oli kuulemma ongelmia monien asioiden kanssa. Hinta-arvio ei ollutkaan sama mitä alunperin oli sanottu, aikoja oli muuteltu ja hoitosuunnitelmaa. Itse piti mennä sinne valkaisuun mutta jäi sitten menemättä ystävän kommenttien takia. Mutta näköjään positiivisiakin kokemuksia on:) Kaikki ei aina miellytä kaikkia joten hyvä että on vaihtoehtoja...


      • joha..nna
        viissiitä10 kirjoitti:

        aloitti oikomishoidon kyseisessä paikassa ja vaihtoi paikkaa. Oli kuulemma ongelmia monien asioiden kanssa. Hinta-arvio ei ollutkaan sama mitä alunperin oli sanottu, aikoja oli muuteltu ja hoitosuunnitelmaa. Itse piti mennä sinne valkaisuun mutta jäi sitten menemättä ystävän kommenttien takia. Mutta näköjään positiivisiakin kokemuksia on:) Kaikki ei aina miellytä kaikkia joten hyvä että on vaihtoehtoja...

        paikka! Sain raudat pois sieltä vuosi sitten ja takaisin en ole mennyt! hammaslääkäri oli aina myöhässä, odotin omaa vuoroani välillä jopa 40min, kukaan ei koskaan ilmoittanut ennen tuloani, että myöhässä ollaan. suoraan sanoen vitu*** tällainen toiminta, koska usein lähdin koulusta kesken päivän hammaslääkäriin, koska ilta-aikoja ei ollut ja rautoja piti kuitenkin kiristää.. hinta-arvio ei pysynyt ja kun siitä mainitsin, niin hammaslääkärin piti kuulemma tarkistaa asia, ja soitettuani 3 päivän jälkeen sitä ei ollut tarkistettu koska "paperit olivat eri huoneessa"... Lopuksi loput käynnit olivat veloituksetta.. Kerran minulle varattiin aika ja kyseinen hammaslääkäri ei edes ilmaantunut paikalle sovittuna aikana ja odotin yli tunnin, jonka jälkeen hän tarkasti suuni ja minut passitettiin kotiin, vaikka minulle piti tehdä ihan erillinen toimenpide. Aina kun oikomisesta kyseltiin jotain, niin vastaukset olivat ympäripyöreitä. En todellakaan suosittele kyseistä paikkaa kenellekkään.


      • ggffjffjhg
        joha..nna kirjoitti:

        paikka! Sain raudat pois sieltä vuosi sitten ja takaisin en ole mennyt! hammaslääkäri oli aina myöhässä, odotin omaa vuoroani välillä jopa 40min, kukaan ei koskaan ilmoittanut ennen tuloani, että myöhässä ollaan. suoraan sanoen vitu*** tällainen toiminta, koska usein lähdin koulusta kesken päivän hammaslääkäriin, koska ilta-aikoja ei ollut ja rautoja piti kuitenkin kiristää.. hinta-arvio ei pysynyt ja kun siitä mainitsin, niin hammaslääkärin piti kuulemma tarkistaa asia, ja soitettuani 3 päivän jälkeen sitä ei ollut tarkistettu koska "paperit olivat eri huoneessa"... Lopuksi loput käynnit olivat veloituksetta.. Kerran minulle varattiin aika ja kyseinen hammaslääkäri ei edes ilmaantunut paikalle sovittuna aikana ja odotin yli tunnin, jonka jälkeen hän tarkasti suuni ja minut passitettiin kotiin, vaikka minulle piti tehdä ihan erillinen toimenpide. Aina kun oikomisesta kyseltiin jotain, niin vastaukset olivat ympäripyöreitä. En todellakaan suosittele kyseistä paikkaa kenellekkään.

        Minulla ei le koskaan ajat venyneet, vaikka se kyllä olisi han ymmärrettävää, kun hoitotyötä tehdään.
        Hyvä paikka kaiken kaikkiaan!

        En ymmärrä näitä iänikuisia valittajia ollenkaan.


      • leimaamut
        ggffjffjhg kirjoitti:

        Minulla ei le koskaan ajat venyneet, vaikka se kyllä olisi han ymmärrettävää, kun hoitotyötä tehdään.
        Hyvä paikka kaiken kaikkiaan!

        En ymmärrä näitä iänikuisia valittajia ollenkaan.

        Kävin itse reilu vuosi sitten ko. paikassa konsultoinnissa ja lääkäri oli mielestäni "hieman" outo...kamala tekohymy päällä kokoajan ja an saanut oikein selviä vastauksia mihinkään mitä kysyin...edes hinta-arvioon. Maksoin vajaan 10 min käynnistä yli 50e ja päätin heti paikan päällä etten jatka hoitoa siellä. Sekavaa oli ja poika siinä tiskillä laskutti minua samaan aikaan kuin toista asiakasta ja puhui välillä puhelimeen...en tykännyt. Menin Oralille ja palvelu oli ihan toista luokkaa. Selkeä ja erittäin ystävällinen palvelu ja kaikki meni alusta asti niinkuin oli sovittu....nyt on suorat ja kauniit hampaat eikä oikominen missään vaiheessa ollut ihan kamalaa. Välillä hieman kolotti mutta siitäkin selvittiin kun edessä häämötti hoidon loppuminen ja suorat hampaat!


      • gfhghgfhsf
        leimaamut kirjoitti:

        Kävin itse reilu vuosi sitten ko. paikassa konsultoinnissa ja lääkäri oli mielestäni "hieman" outo...kamala tekohymy päällä kokoajan ja an saanut oikein selviä vastauksia mihinkään mitä kysyin...edes hinta-arvioon. Maksoin vajaan 10 min käynnistä yli 50e ja päätin heti paikan päällä etten jatka hoitoa siellä. Sekavaa oli ja poika siinä tiskillä laskutti minua samaan aikaan kuin toista asiakasta ja puhui välillä puhelimeen...en tykännyt. Menin Oralille ja palvelu oli ihan toista luokkaa. Selkeä ja erittäin ystävällinen palvelu ja kaikki meni alusta asti niinkuin oli sovittu....nyt on suorat ja kauniit hampaat eikä oikominen missään vaiheessa ollut ihan kamalaa. Välillä hieman kolotti mutta siitäkin selvittiin kun edessä häämötti hoidon loppuminen ja suorat hampaat!

        ...sinulla jos tuomitset ihmisiä hymyn perusteella! Ole kyllä itse hieman outo, kun täällä arvostelet nimettömänä toisten tekemisiä.

        Minullekin tulee suorat hampaat, ja arvaa missä!


      • sus20
        gfhghgfhsf kirjoitti:

        ...sinulla jos tuomitset ihmisiä hymyn perusteella! Ole kyllä itse hieman outo, kun täällä arvostelet nimettömänä toisten tekemisiä.

        Minullekin tulee suorat hampaat, ja arvaa missä!

        hei, kerroppas ihmeessä mitä laittoivat kustannusarvioks? ei kai tarvinnut kerralla maksaa? ite kävin noin kolme kuukautta yhellä yksityisellä hammaslääkärillä, laitto kiskot ylös ja alas. Hampaat suoristu tosi nopeasti, maaliskuussa mulla ois ollu kontrolli taas mutta iski taloudellinen takapakki kun joka kuukaus piti maksaa 250€. no jätin sitten menemättä ja nyt on vieläki kiskot suussa muttei hoitoa. Ajattelin mennä hymyklinikalle jatkamaan nyt kun ois taas varaa, kun en siitä vanhasta hammaslääkäristä edes tykännyt, oli niin tiukka ja semmonen. Julkiselle yritin mutteivät suostuneet ees aikaa antaa, ylläri....:D vaikka mulla oikeesti purentavika.


      • jo....hanna
        sus20 kirjoitti:

        hei, kerroppas ihmeessä mitä laittoivat kustannusarvioks? ei kai tarvinnut kerralla maksaa? ite kävin noin kolme kuukautta yhellä yksityisellä hammaslääkärillä, laitto kiskot ylös ja alas. Hampaat suoristu tosi nopeasti, maaliskuussa mulla ois ollu kontrolli taas mutta iski taloudellinen takapakki kun joka kuukaus piti maksaa 250€. no jätin sitten menemättä ja nyt on vieläki kiskot suussa muttei hoitoa. Ajattelin mennä hymyklinikalle jatkamaan nyt kun ois taas varaa, kun en siitä vanhasta hammaslääkäristä edes tykännyt, oli niin tiukka ja semmonen. Julkiselle yritin mutteivät suostuneet ees aikaa antaa, ylläri....:D vaikka mulla oikeesti purentavika.

        no itsehän en ymmärrä alkuunkaan täällä tämmöisiä pellejä, jotka eivät kunnioita toisten mielipiteitä. Jos olet itse tyytyväinen noin paskaan palveluun, niin hyvä niin, olen onnellinen puolestasi.
        Itseltäni tänään juuri irtosi hampaan levennys, joka siellä tehtiin.
        Itsekin siirryin eri hammaslääkäriin heti oikoimishoidon loputtua ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei tarvitse juosta 2 viikon päästä korjaamassa paikkoja retentiokaarta, jotka ovat irronneet.
        Ja ei, tämä(kään) ei todellakaan ole maksettu mollausviesti, vaan todellinen tyytymätön asiakas. Kun hampaista on kyse, niin silloin odotan, että hammaslääkäri edes osaa nimeni ajan alkaessa (vuorokirjasta voi luntata, en oleta naamamuistia) ja myös oletan että hampaat hoidetaan kunnolla, niiden kuitenkin pitäisi olla kunnossa vielä kymmeniä vuosia.


      • Banaanikansa
        jo....hanna kirjoitti:

        no itsehän en ymmärrä alkuunkaan täällä tämmöisiä pellejä, jotka eivät kunnioita toisten mielipiteitä. Jos olet itse tyytyväinen noin paskaan palveluun, niin hyvä niin, olen onnellinen puolestasi.
        Itseltäni tänään juuri irtosi hampaan levennys, joka siellä tehtiin.
        Itsekin siirryin eri hammaslääkäriin heti oikoimishoidon loputtua ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei tarvitse juosta 2 viikon päästä korjaamassa paikkoja retentiokaarta, jotka ovat irronneet.
        Ja ei, tämä(kään) ei todellakaan ole maksettu mollausviesti, vaan todellinen tyytymätön asiakas. Kun hampaista on kyse, niin silloin odotan, että hammaslääkäri edes osaa nimeni ajan alkaessa (vuorokirjasta voi luntata, en oleta naamamuistia) ja myös oletan että hampaat hoidetaan kunnolla, niiden kuitenkin pitäisi olla kunnossa vielä kymmeniä vuosia.

        samaa mieltä jo...hannan kanssa.... Jokaisella on saa olla oma mielipide ja eikö juuri siksi nämä keskustelupalstat ole olemassa? Ei tämä ole mikään Hymyklinikan fanisivusto. Minä ainakin mielell'äni luen etukäteen muiden mielipiteitä. Minulla on myös todella huonoja kokemuksia ko. klinikasta enkä todellakaan sinne enää mene. Hyvä etten saanut potkuja töistä kun jatkuvasti jouduin odottamaan lähes tunnin ennenkuin pääsin hoitoon. Kiva selitellä pomolle että jälleen kerran lääkäri oli myöhässä. Olisin tistysti mielummin ottanut ilta aikoja mutta niitä ei ikinä ollut saatavilla. Tiedä sitten kenelle oli varattu.
        Hinnatkin olivat milloin mitäkin. Välillä rahastettiin sekä ylä että alahampaiden kiristyksistä vaikka lääkäri sanoi hoitotuolissa ollessani ettei alahampaisiin sillä kertaa koskettu.
        Lisäksi minua askarrutti hygienia puoli...lääkäri saattoi hoitoni aikana käydä toisessa tuolissa toisen potilaan luona ja palatessaan minun luokse ei vaihtanut hanskoja saati sitten desinfioinut käsiään.
        En koko hoidon aikana saanut minkäänlaista selkeää vastausta mihinkään mitä yritin kysyä...vein hoitoni loppuun siellä ja menin sen jälkeen muualle näyttämään hampaitani.
        Toinen oikoja ihmetteli kovasti ettei takahampaideni purenta ole ollenkaan balanssissa eikä minulle tehty mitään loppu hiontaa. Lisäksi retentiokaari irtosi kaksi viikkoa liimauksen jälkeen...en tiedä olisinko saanut sen takuuna mutta en ko. paikkaan enää halunnut mennä vaan vaihdoin suosiolla muualle. EN SUOSITTELE!!!!!


      • jo....hanna
        Banaanikansa kirjoitti:

        samaa mieltä jo...hannan kanssa.... Jokaisella on saa olla oma mielipide ja eikö juuri siksi nämä keskustelupalstat ole olemassa? Ei tämä ole mikään Hymyklinikan fanisivusto. Minä ainakin mielell'äni luen etukäteen muiden mielipiteitä. Minulla on myös todella huonoja kokemuksia ko. klinikasta enkä todellakaan sinne enää mene. Hyvä etten saanut potkuja töistä kun jatkuvasti jouduin odottamaan lähes tunnin ennenkuin pääsin hoitoon. Kiva selitellä pomolle että jälleen kerran lääkäri oli myöhässä. Olisin tistysti mielummin ottanut ilta aikoja mutta niitä ei ikinä ollut saatavilla. Tiedä sitten kenelle oli varattu.
        Hinnatkin olivat milloin mitäkin. Välillä rahastettiin sekä ylä että alahampaiden kiristyksistä vaikka lääkäri sanoi hoitotuolissa ollessani ettei alahampaisiin sillä kertaa koskettu.
        Lisäksi minua askarrutti hygienia puoli...lääkäri saattoi hoitoni aikana käydä toisessa tuolissa toisen potilaan luona ja palatessaan minun luokse ei vaihtanut hanskoja saati sitten desinfioinut käsiään.
        En koko hoidon aikana saanut minkäänlaista selkeää vastausta mihinkään mitä yritin kysyä...vein hoitoni loppuun siellä ja menin sen jälkeen muualle näyttämään hampaitani.
        Toinen oikoja ihmetteli kovasti ettei takahampaideni purenta ole ollenkaan balanssissa eikä minulle tehty mitään loppu hiontaa. Lisäksi retentiokaari irtosi kaksi viikkoa liimauksen jälkeen...en tiedä olisinko saanut sen takuuna mutta en ko. paikkaan enää halunnut mennä vaan vaihdoin suosiolla muualle. EN SUOSITTELE!!!!!

        näin!
        Tismalleen samoilla kokemuksilla mennään, en enää tuohon paikkaan suostu menemään, vaikka ilmaiseksi hoitaisivat. Laskutus juuri ihmetytti ja juuri sekin, ettei koskaan saanut kunnollista vastausta mihinkään kysymykseen, vastailtiin ympäripyöreitä ja aina oltiin myöhässä.


      • eetu123345
        jo....hanna kirjoitti:

        näin!
        Tismalleen samoilla kokemuksilla mennään, en enää tuohon paikkaan suostu menemään, vaikka ilmaiseksi hoitaisivat. Laskutus juuri ihmetytti ja juuri sekin, ettei koskaan saanut kunnollista vastausta mihinkään kysymykseen, vastailtiin ympäripyöreitä ja aina oltiin myöhässä.

        Tiedän vain sen, että minun kohdalla ajat ovat pitäneet tismalleen ja olen saanut vastauksia, jos olen kysynyt.

        Mitä sitten jos varatut ajat joskus venyisivätkin, eikö se olisi aika inhimillistä? Oletko joskus ollut esim. terveyskeskuksessa? Eihän sielläkään pääse aina tismalleen sovitusti.

        On minullakin joskus esim. juuri laitettu paikka irronnut jossain yksityisellä, mutta sellaista se vain joskus on. Ei heti pidä alkaa naama punaisena valittamaan, niinkuin täällä eräällä on tapana!

        Minulla hoito on ollut asiallista ja hyvää ja hampaat oikenee hyvin ja se loppuhiontakin (joku inisi siitäkin) tehdään jos haluan.


      • gdsghdg
        Banaanikansa kirjoitti:

        samaa mieltä jo...hannan kanssa.... Jokaisella on saa olla oma mielipide ja eikö juuri siksi nämä keskustelupalstat ole olemassa? Ei tämä ole mikään Hymyklinikan fanisivusto. Minä ainakin mielell'äni luen etukäteen muiden mielipiteitä. Minulla on myös todella huonoja kokemuksia ko. klinikasta enkä todellakaan sinne enää mene. Hyvä etten saanut potkuja töistä kun jatkuvasti jouduin odottamaan lähes tunnin ennenkuin pääsin hoitoon. Kiva selitellä pomolle että jälleen kerran lääkäri oli myöhässä. Olisin tistysti mielummin ottanut ilta aikoja mutta niitä ei ikinä ollut saatavilla. Tiedä sitten kenelle oli varattu.
        Hinnatkin olivat milloin mitäkin. Välillä rahastettiin sekä ylä että alahampaiden kiristyksistä vaikka lääkäri sanoi hoitotuolissa ollessani ettei alahampaisiin sillä kertaa koskettu.
        Lisäksi minua askarrutti hygienia puoli...lääkäri saattoi hoitoni aikana käydä toisessa tuolissa toisen potilaan luona ja palatessaan minun luokse ei vaihtanut hanskoja saati sitten desinfioinut käsiään.
        En koko hoidon aikana saanut minkäänlaista selkeää vastausta mihinkään mitä yritin kysyä...vein hoitoni loppuun siellä ja menin sen jälkeen muualle näyttämään hampaitani.
        Toinen oikoja ihmetteli kovasti ettei takahampaideni purenta ole ollenkaan balanssissa eikä minulle tehty mitään loppu hiontaa. Lisäksi retentiokaari irtosi kaksi viikkoa liimauksen jälkeen...en tiedä olisinko saanut sen takuuna mutta en ko. paikkaan enää halunnut mennä vaan vaihdoin suosiolla muualle. EN SUOSITTELE!!!!!

        "Hyvä etten saanut potkuja töistä kun jatkuvasti jouduin odottamaan lähes tunnin ennenkuin pääsin hoitoon. Kiva selitellä pomolle että jälleen kerran lääkäri oli myöhässä. Olisin tistysti mielummin ottanut ilta aikoja mutta niitä ei ikinä ollut saatavilla. Tiedä sitten kenelle oli varattu."


        Miksi tuollaista, mikä ei pidä paikkaansa? Ajan saa juuri silloin kun haluaa.


      • banaanikansa
        gdsghdg kirjoitti:

        "Hyvä etten saanut potkuja töistä kun jatkuvasti jouduin odottamaan lähes tunnin ennenkuin pääsin hoitoon. Kiva selitellä pomolle että jälleen kerran lääkäri oli myöhässä. Olisin tistysti mielummin ottanut ilta aikoja mutta niitä ei ikinä ollut saatavilla. Tiedä sitten kenelle oli varattu."


        Miksi tuollaista, mikä ei pidä paikkaansa? Ajan saa juuri silloin kun haluaa.

        Ei ole mitään syytä valehdella tai keksiä asioita! En kertaakaan vuoden hoidon aikana päässyt minulle annetulla ajalla hoitoon...lyhin odotus oli vähintään 30 min joka on ihan kohtuuton jos sinulle ei ole siitä etukäteen ilmoitettu. Todella voit joutua odottamaan terveyskeskuksessa mutta siellä sinun edelle menevät ensiapupotilaat. En ole missään lääkärissä joutunut odottamaan kuin max 10 min jos lääkäri on ollut myöhässä. Oli ihan kohtuutonta ravata kolmen viikon välein ja aina reissuun meni enemmän kuin olin arvioinut koska EN KOSKAAN päässyt ajallaan hoitoon!
        Ja hyvä jos joku oikomispotilas pystyy jo nyt sanomaan että loppuhionta sinulle tehdään jos niin haluat! Minulle ei tehty vaikka halusin! On varmaan potilaat eri arvoisessa asemassa siellä viiden tähden luksus hoitolassa! YÖK! Onneksi ei tarvitse sinne enää mennä! Enkä edelleenkään suosittele kenellekään! Ja tämä on minun mielipide ja minulla varmaan on oikeus siihen, eikö?


      • gfsdafsaf
        banaanikansa kirjoitti:

        Ei ole mitään syytä valehdella tai keksiä asioita! En kertaakaan vuoden hoidon aikana päässyt minulle annetulla ajalla hoitoon...lyhin odotus oli vähintään 30 min joka on ihan kohtuuton jos sinulle ei ole siitä etukäteen ilmoitettu. Todella voit joutua odottamaan terveyskeskuksessa mutta siellä sinun edelle menevät ensiapupotilaat. En ole missään lääkärissä joutunut odottamaan kuin max 10 min jos lääkäri on ollut myöhässä. Oli ihan kohtuutonta ravata kolmen viikon välein ja aina reissuun meni enemmän kuin olin arvioinut koska EN KOSKAAN päässyt ajallaan hoitoon!
        Ja hyvä jos joku oikomispotilas pystyy jo nyt sanomaan että loppuhionta sinulle tehdään jos niin haluat! Minulle ei tehty vaikka halusin! On varmaan potilaat eri arvoisessa asemassa siellä viiden tähden luksus hoitolassa! YÖK! Onneksi ei tarvitse sinne enää mennä! Enkä edelleenkään suosittele kenellekään! Ja tämä on minun mielipide ja minulla varmaan on oikeus siihen, eikö?

        Ehkä sinun kiille oli siinä kunnossa tai jotain, ettei hiontaa voinut tehdä? Rahaahan siitä työstä olisi heille tullut. Ehkä siihen siis oli heillä joku hyvä syy.

        Ja minä en kuule ole ikinä joutunut odottamaan, joten luulen sinun nyt kyllä liioittelevan.


      • banaanikansa
        gfsdafsaf kirjoitti:

        Ehkä sinun kiille oli siinä kunnossa tai jotain, ettei hiontaa voinut tehdä? Rahaahan siitä työstä olisi heille tullut. Ehkä siihen siis oli heillä joku hyvä syy.

        Ja minä en kuule ole ikinä joutunut odottamaan, joten luulen sinun nyt kyllä liioittelevan.

        mutta mikä sä oikein luulet olevasi????? Minkä helvetin takia tulisin tänne liioittelemaan??? Jos olen saanut huonoa palvelua ja joku täällä kysyy mielipiteitä niin eikö minulla ole oikeus siihen? En edelleen kertaakaan päässyt hoitoni aikana ajoissa hoitoon ja en todellakaan ollut ainoa! Todella monen kanssa odotushuoneessa keskusteltiin siitä, että joku raja pitäisi olla jatkuvien myöhästelyjen suhteen. Eikä myöhästely todellakaan ollut ainoa syy miksi en paikkaan enää astu. Ja jos olisin tiennyt kuinka siellä potilaita kohdellaan, niin en olisi sinne ikinä mennytkään! Tämä siis edelleen minun mielipide sekä minun kokemukset paikasta ja minulla on edelleen oikeus niihin, EIKÖ????


      • fgsdgsdgs
        banaanikansa kirjoitti:

        mutta mikä sä oikein luulet olevasi????? Minkä helvetin takia tulisin tänne liioittelemaan??? Jos olen saanut huonoa palvelua ja joku täällä kysyy mielipiteitä niin eikö minulla ole oikeus siihen? En edelleen kertaakaan päässyt hoitoni aikana ajoissa hoitoon ja en todellakaan ollut ainoa! Todella monen kanssa odotushuoneessa keskusteltiin siitä, että joku raja pitäisi olla jatkuvien myöhästelyjen suhteen. Eikä myöhästely todellakaan ollut ainoa syy miksi en paikkaan enää astu. Ja jos olisin tiennyt kuinka siellä potilaita kohdellaan, niin en olisi sinne ikinä mennytkään! Tämä siis edelleen minun mielipide sekä minun kokemukset paikasta ja minulla on edelleen oikeus niihin, EIKÖ????

        Onhan sinulla oieus mielipiteeseesi niinkuin minullakin, ei sitä kukaan ole kieltänyt.
        Otetaan nyt kuitenkin rauhallisesti, eikä paisuteta pikkuasioita, eikö?

        Ja edelleen olen sitä mieltä, että aikataulut pitää siellä hyvin ja hoito on hyvää.


      • hullusaaollamuteityh
        fgsdgsdgs kirjoitti:

        Onhan sinulla oieus mielipiteeseesi niinkuin minullakin, ei sitä kukaan ole kieltänyt.
        Otetaan nyt kuitenkin rauhallisesti, eikä paisuteta pikkuasioita, eikö?

        Ja edelleen olen sitä mieltä, että aikataulut pitää siellä hyvin ja hoito on hyvää.

        hyvätkin provikat siitä, että käyt kehumassa paikkaa täällä joka päivä????


      • dgsgsdg
        hullusaaollamuteityh kirjoitti:

        hyvätkin provikat siitä, että käyt kehumassa paikkaa täällä joka päivä????

        ...mitä luulet?


      • ärripurri000
        dgsgsdg kirjoitti:

        ...mitä luulet?

        Säälittäviä mainospellejä!


      • Jeps321
        ärripurri000 kirjoitti:

        Säälittäviä mainospellejä!

        Olen käynyt hymyklinikalla pari kuukautta. On totta, että etenkin ilta-ajat ovat useimmiten olleet myöhässä viidestäminuutista pahimmillaan 20 minuuttiin. Palvelusta on kuitenkin jäänyt todella ystävällinen kuva, useimmiten muistavat hoidettavan jo nimeltä, ja kokonaiskuva on muutenkin aika positiivinen. Työntekijät tuntuu osaavilta ja vastauksiakin on saanut ihan tarpeeksi kun on kysellyt hoidosta.


      • hirttoon
        Jeps321 kirjoitti:

        Olen käynyt hymyklinikalla pari kuukautta. On totta, että etenkin ilta-ajat ovat useimmiten olleet myöhässä viidestäminuutista pahimmillaan 20 minuuttiin. Palvelusta on kuitenkin jäänyt todella ystävällinen kuva, useimmiten muistavat hoidettavan jo nimeltä, ja kokonaiskuva on muutenkin aika positiivinen. Työntekijät tuntuu osaavilta ja vastauksiakin on saanut ihan tarpeeksi kun on kysellyt hoidosta.

        aikaisemmin tähän ketjuun kirjoitellut ja täytyy sanoa ettei minulla ole paikasta yhtään mitään positiivista sanottavaa! Eksyin tänne koska etsin kohtalotovereita kenellä myös ollut ongelmia hoidon kanssa. Ennenkuin menin muualle, yritin tavoittaa lääkäriä niin meilitse kuin puhelimitse jättäen useita soittopyyntöjä. Hän ei kuitenkaan ikinä niihin vastannut ja kun yritin soittaa hänen ollessa paikalla ei hän ikinä ehtinyt puhelimeen koska oli hoitotyössä! Aion laittaa hoitoni tutkintaan, sillä toinen lääkäri kun tutki hampaani oli sitä mieltä että hoidossa ei ole edetty niinkuin olisi pitänyt. Uuden paikan lääkäri ihmettelee myös kovasti kuinka on mahdollista, että hampaitani on hoitanut myös opiskelijat, lääkäri vain kävi pikaisesti katsomassa onko kaikki ok. Aion laittaa asian tutkintaan, en todellakaan säästänyt 3500e siksi, että hampaani hoidetaan miten sattuu eikä oteta vastuuta tekemisistä!!! En kaipaa tämän viestin jälkeen mitään moraalisaarnaa Hymyklinikan NIIN tyytyväisiltä asiakkailta vaan haluan kertoa tarinani ettei kukaan muu joudu kokemaan samaa paskaa!


      • ferwefwe
        hirttoon kirjoitti:

        aikaisemmin tähän ketjuun kirjoitellut ja täytyy sanoa ettei minulla ole paikasta yhtään mitään positiivista sanottavaa! Eksyin tänne koska etsin kohtalotovereita kenellä myös ollut ongelmia hoidon kanssa. Ennenkuin menin muualle, yritin tavoittaa lääkäriä niin meilitse kuin puhelimitse jättäen useita soittopyyntöjä. Hän ei kuitenkaan ikinä niihin vastannut ja kun yritin soittaa hänen ollessa paikalla ei hän ikinä ehtinyt puhelimeen koska oli hoitotyössä! Aion laittaa hoitoni tutkintaan, sillä toinen lääkäri kun tutki hampaani oli sitä mieltä että hoidossa ei ole edetty niinkuin olisi pitänyt. Uuden paikan lääkäri ihmettelee myös kovasti kuinka on mahdollista, että hampaitani on hoitanut myös opiskelijat, lääkäri vain kävi pikaisesti katsomassa onko kaikki ok. Aion laittaa asian tutkintaan, en todellakaan säästänyt 3500e siksi, että hampaani hoidetaan miten sattuu eikä oteta vastuuta tekemisistä!!! En kaipaa tämän viestin jälkeen mitään moraalisaarnaa Hymyklinikan NIIN tyytyväisiltä asiakkailta vaan haluan kertoa tarinani ettei kukaan muu joudu kokemaan samaa paskaa!

        ...tämmöisen purkauksen keksit nyt sitten tällä kertaa.

        Tiedätkö muuten, että nykyään myös tavallisessa hoitotyössä delegoidaan yksinkertaisempia hommia hoitajille, ennen lääkärille pääsyä. Kun esim. raudat on laitettu suuhun, niin ei siinä tarvitse erikoshammaslääkärin/hammashoitajien kuin tarkkailla, että raudat toimii niinkuin pitää.

        Loppujen lopuksi hamapiden oikominen ei ole niin ihmeellistä kuin minäkin aluksi kuvittelin.. raudat tekee työn. On aika "pikkuhomma" niitä sitten kiristellä ja joskus vaihtaa.

        Voisitko tarkentaa mikä sinulla on mennyt hoidossa pieleen ja mitä "ongelmia"on ollut? kiinnostaisi kovasti tietää.


      • Oikoja
        ferwefwe kirjoitti:

        ...tämmöisen purkauksen keksit nyt sitten tällä kertaa.

        Tiedätkö muuten, että nykyään myös tavallisessa hoitotyössä delegoidaan yksinkertaisempia hommia hoitajille, ennen lääkärille pääsyä. Kun esim. raudat on laitettu suuhun, niin ei siinä tarvitse erikoshammaslääkärin/hammashoitajien kuin tarkkailla, että raudat toimii niinkuin pitää.

        Loppujen lopuksi hamapiden oikominen ei ole niin ihmeellistä kuin minäkin aluksi kuvittelin.. raudat tekee työn. On aika "pikkuhomma" niitä sitten kiristellä ja joskus vaihtaa.

        Voisitko tarkentaa mikä sinulla on mennyt hoidossa pieleen ja mitä "ongelmia"on ollut? kiinnostaisi kovasti tietää.

        Hei, tietääkö joku tekevätkö tuolla Hymyklinikalla oikomishoitoja myös hampaiden takana olevilla raudoilla?


      • hirttoon
        ferwefwe kirjoitti:

        ...tämmöisen purkauksen keksit nyt sitten tällä kertaa.

        Tiedätkö muuten, että nykyään myös tavallisessa hoitotyössä delegoidaan yksinkertaisempia hommia hoitajille, ennen lääkärille pääsyä. Kun esim. raudat on laitettu suuhun, niin ei siinä tarvitse erikoshammaslääkärin/hammashoitajien kuin tarkkailla, että raudat toimii niinkuin pitää.

        Loppujen lopuksi hamapiden oikominen ei ole niin ihmeellistä kuin minäkin aluksi kuvittelin.. raudat tekee työn. On aika "pikkuhomma" niitä sitten kiristellä ja joskus vaihtaa.

        Voisitko tarkentaa mikä sinulla on mennyt hoidossa pieleen ja mitä "ongelmia"on ollut? kiinnostaisi kovasti tietää.

        se sinua täällä kiinnostaa mikä hoidossani meni vikaan kun et lukuisista yhteydenotoista huolimatta voinut asiaa silloin hoitaa?


      • ferwew
        hirttoon kirjoitti:

        se sinua täällä kiinnostaa mikä hoidossani meni vikaan kun et lukuisista yhteydenotoista huolimatta voinut asiaa silloin hoitaa?

        ..lääkitys... onko ok.


      • ferwefwe
        hirttoon kirjoitti:

        se sinua täällä kiinnostaa mikä hoidossani meni vikaan kun et lukuisista yhteydenotoista huolimatta voinut asiaa silloin hoitaa?

        Nyt en kyllä ihan ymmärrä tuota viestiäsi, sen verran sekava se on. Käyn siis itse siellä hoidossa, enkä ole löytänyt valittamisen aihetta hoidon tai muun suhteen, siksi siis kiinnosti mikä sinun kohdalla meni pieleen.

        Mutta jos et halua kertoa, niin eihän sille mitään voi.


      • delicious22
        ferwefwe kirjoitti:

        Nyt en kyllä ihan ymmärrä tuota viestiäsi, sen verran sekava se on. Käyn siis itse siellä hoidossa, enkä ole löytänyt valittamisen aihetta hoidon tai muun suhteen, siksi siis kiinnosti mikä sinun kohdalla meni pieleen.

        Mutta jos et halua kertoa, niin eihän sille mitään voi.

        Siluettia. Ihan loistava palvelu ja todella asiantuntevat ja hyvät lääkärit.


      • Hoitoon pettynyt
        hirttoon kirjoitti:

        aikaisemmin tähän ketjuun kirjoitellut ja täytyy sanoa ettei minulla ole paikasta yhtään mitään positiivista sanottavaa! Eksyin tänne koska etsin kohtalotovereita kenellä myös ollut ongelmia hoidon kanssa. Ennenkuin menin muualle, yritin tavoittaa lääkäriä niin meilitse kuin puhelimitse jättäen useita soittopyyntöjä. Hän ei kuitenkaan ikinä niihin vastannut ja kun yritin soittaa hänen ollessa paikalla ei hän ikinä ehtinyt puhelimeen koska oli hoitotyössä! Aion laittaa hoitoni tutkintaan, sillä toinen lääkäri kun tutki hampaani oli sitä mieltä että hoidossa ei ole edetty niinkuin olisi pitänyt. Uuden paikan lääkäri ihmettelee myös kovasti kuinka on mahdollista, että hampaitani on hoitanut myös opiskelijat, lääkäri vain kävi pikaisesti katsomassa onko kaikki ok. Aion laittaa asian tutkintaan, en todellakaan säästänyt 3500e siksi, että hampaani hoidetaan miten sattuu eikä oteta vastuuta tekemisistä!!! En kaipaa tämän viestin jälkeen mitään moraalisaarnaa Hymyklinikan NIIN tyytyväisiltä asiakkailta vaan haluan kertoa tarinani ettei kukaan muu joudu kokemaan samaa paskaa!

        Tiedoksi kaikille: ne opiskelijat ovat siellä ensimmäisen tai toisen vuoden hammaslääketieteen opiskelijoita. Ja kaikki tietävät, että toisen vuoden hl-opiskelija ei ole vielä päivääkään opiskellut hammaslääketiedettä. Lisäksi siellä työskentelee suuhygienistejä, jotka vaihtuvat joka kerta. Olen käynyt nyt reilun vuoden ja hoitovirheitä on tapahtunut. Ovat siellä vain sanoneet, että kuuluu oikomiseen ja on aivan normaalia. Ja paskat! Luottamus on mennyt täysin ja 3tonnia olen nyt maksanut ja nyt sukset todella pahasti ristissä oikojan kanssa. Tuntuu, ettei koko hommassa ole mitään suunnitelmaa vaan oikoja oikoo hampaita milloin mitenkin ja hampaita on liikuteltu edestakaisin tuottamatta silti minkäänlaista hyvää tulosta. Onko tämä edes hampaille terveellistä? Ja voin terveellä järjellä vastata, että EI OLE! Oikoja kyllä lupaa, että hoito ei ylitä budjettia, jos pysyn heillä, mutta hoitoa viedään koko ajan mitä oudompaan suuntaan, että nyt kysyisinkin Teiltä; Onko kenelläkään suositella luotettavaa ja hyvää pitkän kokemuksen omaavaa oikojahammaslääkäriä, johon voisin vaihtaa?


      • fdhfdshdf<hdf<
        Hoitoon pettynyt kirjoitti:

        Tiedoksi kaikille: ne opiskelijat ovat siellä ensimmäisen tai toisen vuoden hammaslääketieteen opiskelijoita. Ja kaikki tietävät, että toisen vuoden hl-opiskelija ei ole vielä päivääkään opiskellut hammaslääketiedettä. Lisäksi siellä työskentelee suuhygienistejä, jotka vaihtuvat joka kerta. Olen käynyt nyt reilun vuoden ja hoitovirheitä on tapahtunut. Ovat siellä vain sanoneet, että kuuluu oikomiseen ja on aivan normaalia. Ja paskat! Luottamus on mennyt täysin ja 3tonnia olen nyt maksanut ja nyt sukset todella pahasti ristissä oikojan kanssa. Tuntuu, ettei koko hommassa ole mitään suunnitelmaa vaan oikoja oikoo hampaita milloin mitenkin ja hampaita on liikuteltu edestakaisin tuottamatta silti minkäänlaista hyvää tulosta. Onko tämä edes hampaille terveellistä? Ja voin terveellä järjellä vastata, että EI OLE! Oikoja kyllä lupaa, että hoito ei ylitä budjettia, jos pysyn heillä, mutta hoitoa viedään koko ajan mitä oudompaan suuntaan, että nyt kysyisinkin Teiltä; Onko kenelläkään suositella luotettavaa ja hyvää pitkän kokemuksen omaavaa oikojahammaslääkäriä, johon voisin vaihtaa?

        Pitäähän opiskelijoidenkin harjoitella välillä töissä ihan niinkuin millä alalla tahansa. Kyllähän esim. sen raudan voi irroittaa/vaihtaa braketeista opiskelijakin ammattilaisen valvonnassa eikö?

        Itsellä on vain hyviä kokemuksia.


      • telelle007
        Hoitoon pettynyt kirjoitti:

        Tiedoksi kaikille: ne opiskelijat ovat siellä ensimmäisen tai toisen vuoden hammaslääketieteen opiskelijoita. Ja kaikki tietävät, että toisen vuoden hl-opiskelija ei ole vielä päivääkään opiskellut hammaslääketiedettä. Lisäksi siellä työskentelee suuhygienistejä, jotka vaihtuvat joka kerta. Olen käynyt nyt reilun vuoden ja hoitovirheitä on tapahtunut. Ovat siellä vain sanoneet, että kuuluu oikomiseen ja on aivan normaalia. Ja paskat! Luottamus on mennyt täysin ja 3tonnia olen nyt maksanut ja nyt sukset todella pahasti ristissä oikojan kanssa. Tuntuu, ettei koko hommassa ole mitään suunnitelmaa vaan oikoja oikoo hampaita milloin mitenkin ja hampaita on liikuteltu edestakaisin tuottamatta silti minkäänlaista hyvää tulosta. Onko tämä edes hampaille terveellistä? Ja voin terveellä järjellä vastata, että EI OLE! Oikoja kyllä lupaa, että hoito ei ylitä budjettia, jos pysyn heillä, mutta hoitoa viedään koko ajan mitä oudompaan suuntaan, että nyt kysyisinkin Teiltä; Onko kenelläkään suositella luotettavaa ja hyvää pitkän kokemuksen omaavaa oikojahammaslääkäriä, johon voisin vaihtaa?

        hyvän sään aikaan. Aloitin reilu vuosi sitten ko. paikassa oikomisen ja meni pahasti lääkärin kanssa sukset ristiin. Kun halusin lopettaa hoidon niin lääkäri ei millään suostunut antamaan lausuntoa mitä minulle oli tehty.
        Jouduin useaan kertaan soittelemaan perään ja myös uudesta paikasta hoitajat ja lääkäri joutuivat kyselemään papereiden ja kuvien perään.
        Vaikuttaa tosi oudolta paikalta ja lääkäri hyvin välinpitämättömältä. Minä en ainakaan antaisi opiskelijoiden hampaitani hoitaa. Ja tosiaan kyllähän kampaamoissa ym. on opiskelijoita mutta hinnat ovat myös silloin sen mukaiset -50% yms. Tuolla nyhdetään aina täysi hinta vaikka hampaita hoitaa opiskelija. Lääkäri saattaa tulla kesken ruokailun, ruoka suussa katsomaan pikaisesti jonka jälkeen opiskelija taas hoitaa loppuun. Kun on laskun aika niin tiskillä kyllä nököttää pari kolme ihmistä ja saattaa lääkärikin tulla siihen katsomaan, että varmasti saa rahansa. Ajat annetaan miten sattuu ja soitellaan perään ja muutellaan niitä. Itse vaihdoin Oralille ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Hintakin on edullisempi:)


      • ferwewe
        telelle007 kirjoitti:

        hyvän sään aikaan. Aloitin reilu vuosi sitten ko. paikassa oikomisen ja meni pahasti lääkärin kanssa sukset ristiin. Kun halusin lopettaa hoidon niin lääkäri ei millään suostunut antamaan lausuntoa mitä minulle oli tehty.
        Jouduin useaan kertaan soittelemaan perään ja myös uudesta paikasta hoitajat ja lääkäri joutuivat kyselemään papereiden ja kuvien perään.
        Vaikuttaa tosi oudolta paikalta ja lääkäri hyvin välinpitämättömältä. Minä en ainakaan antaisi opiskelijoiden hampaitani hoitaa. Ja tosiaan kyllähän kampaamoissa ym. on opiskelijoita mutta hinnat ovat myös silloin sen mukaiset -50% yms. Tuolla nyhdetään aina täysi hinta vaikka hampaita hoitaa opiskelija. Lääkäri saattaa tulla kesken ruokailun, ruoka suussa katsomaan pikaisesti jonka jälkeen opiskelija taas hoitaa loppuun. Kun on laskun aika niin tiskillä kyllä nököttää pari kolme ihmistä ja saattaa lääkärikin tulla siihen katsomaan, että varmasti saa rahansa. Ajat annetaan miten sattuu ja soitellaan perään ja muutellaan niitä. Itse vaihdoin Oralille ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Hintakin on edullisempi:)

        Nämä haukkumisviestit taitaa olla yhden ja saman kirjoittamia. Aika raukkamaista toimintaa.

        Tiedän asian oikean laidan, koska hoidatan hampaitani kys. paikassa.

        Ilmoitan asiasta ylläpidolle.


      • Hoitoon pettynyt
        telelle007 kirjoitti:

        hyvän sään aikaan. Aloitin reilu vuosi sitten ko. paikassa oikomisen ja meni pahasti lääkärin kanssa sukset ristiin. Kun halusin lopettaa hoidon niin lääkäri ei millään suostunut antamaan lausuntoa mitä minulle oli tehty.
        Jouduin useaan kertaan soittelemaan perään ja myös uudesta paikasta hoitajat ja lääkäri joutuivat kyselemään papereiden ja kuvien perään.
        Vaikuttaa tosi oudolta paikalta ja lääkäri hyvin välinpitämättömältä. Minä en ainakaan antaisi opiskelijoiden hampaitani hoitaa. Ja tosiaan kyllähän kampaamoissa ym. on opiskelijoita mutta hinnat ovat myös silloin sen mukaiset -50% yms. Tuolla nyhdetään aina täysi hinta vaikka hampaita hoitaa opiskelija. Lääkäri saattaa tulla kesken ruokailun, ruoka suussa katsomaan pikaisesti jonka jälkeen opiskelija taas hoitaa loppuun. Kun on laskun aika niin tiskillä kyllä nököttää pari kolme ihmistä ja saattaa lääkärikin tulla siihen katsomaan, että varmasti saa rahansa. Ajat annetaan miten sattuu ja soitellaan perään ja muutellaan niitä. Itse vaihdoin Oralille ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Hintakin on edullisempi:)

        Elikkä jos saan kysyä, kauanko olit hk:n asiakkaana ja kauanko olet nyt ollut oralilla? Miten ottivat siellä vastaan, kun joutuvat aloittaa toisen oikojan kesken jääneestä työstä? Entä tuleeko maksamaan hurjasti vielä lisää? Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä.


      • Epätoivoinen-hammas
        hirttoon kirjoitti:

        aikaisemmin tähän ketjuun kirjoitellut ja täytyy sanoa ettei minulla ole paikasta yhtään mitään positiivista sanottavaa! Eksyin tänne koska etsin kohtalotovereita kenellä myös ollut ongelmia hoidon kanssa. Ennenkuin menin muualle, yritin tavoittaa lääkäriä niin meilitse kuin puhelimitse jättäen useita soittopyyntöjä. Hän ei kuitenkaan ikinä niihin vastannut ja kun yritin soittaa hänen ollessa paikalla ei hän ikinä ehtinyt puhelimeen koska oli hoitotyössä! Aion laittaa hoitoni tutkintaan, sillä toinen lääkäri kun tutki hampaani oli sitä mieltä että hoidossa ei ole edetty niinkuin olisi pitänyt. Uuden paikan lääkäri ihmettelee myös kovasti kuinka on mahdollista, että hampaitani on hoitanut myös opiskelijat, lääkäri vain kävi pikaisesti katsomassa onko kaikki ok. Aion laittaa asian tutkintaan, en todellakaan säästänyt 3500e siksi, että hampaani hoidetaan miten sattuu eikä oteta vastuuta tekemisistä!!! En kaipaa tämän viestin jälkeen mitään moraalisaarnaa Hymyklinikan NIIN tyytyväisiltä asiakkailta vaan haluan kertoa tarinani ettei kukaan muu joudu kokemaan samaa paskaa!

        Laitoitko asian tutkintaan? Mitä kautta lähdit asiaa työstämään?


      • ferwefe
        Epätoivoinen-hammas kirjoitti:

        Laitoitko asian tutkintaan? Mitä kautta lähdit asiaa työstämään?

        ...olla aihetta "tutkintaan". Olin taas viimeviikolla kys. paikassa rautojen vaihdossa ja homma hoitui ajallaan vaikka väkeä lappasi sisään ja ulos. Lääkäri tarkasti ensin hampaat ja hoitaja napasaisi raudan pois ja laittoi sitten jäykemmän tilalle, jonka jälkeen taas lääkäri vilkaisi suuhun ja kertoi missä mennään.

        Hampaat suoristuvat kovaa vauhtia, mutta vielä pitää n.6kk vissiin niitä pitää.

        Minä olen ollut kyllä tyytyväinen hoitoon ja ennenkaikkea muutoksiin purukalustossani!


      • alan opiskelija
        telelle007 kirjoitti:

        hyvän sään aikaan. Aloitin reilu vuosi sitten ko. paikassa oikomisen ja meni pahasti lääkärin kanssa sukset ristiin. Kun halusin lopettaa hoidon niin lääkäri ei millään suostunut antamaan lausuntoa mitä minulle oli tehty.
        Jouduin useaan kertaan soittelemaan perään ja myös uudesta paikasta hoitajat ja lääkäri joutuivat kyselemään papereiden ja kuvien perään.
        Vaikuttaa tosi oudolta paikalta ja lääkäri hyvin välinpitämättömältä. Minä en ainakaan antaisi opiskelijoiden hampaitani hoitaa. Ja tosiaan kyllähän kampaamoissa ym. on opiskelijoita mutta hinnat ovat myös silloin sen mukaiset -50% yms. Tuolla nyhdetään aina täysi hinta vaikka hampaita hoitaa opiskelija. Lääkäri saattaa tulla kesken ruokailun, ruoka suussa katsomaan pikaisesti jonka jälkeen opiskelija taas hoitaa loppuun. Kun on laskun aika niin tiskillä kyllä nököttää pari kolme ihmistä ja saattaa lääkärikin tulla siihen katsomaan, että varmasti saa rahansa. Ajat annetaan miten sattuu ja soitellaan perään ja muutellaan niitä. Itse vaihdoin Oralille ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Hintakin on edullisempi:)

        Törmäsin tähän keskusteluun puolivahingossa. Tuntuu olevan tunteita herättävä klinikka! :D

        En tiedä, mitä tarkalleen tarkoitat tuolla "opiskelijat hoitavat". Oikomisessahan on aika tavallista, en tiedä, miten Suomessa, mutta ainakin "maailmalla", että hoitajat tekevät melkein kaikki toimenpiteet ohjeitten mukaan ja lääkäri vain suunnittelee hoidon ja päättää, mitä tehdään. Ja ainakin minulle nyt näin ajatuksen tasolla olisi ihan yksi ja sama, jos työn jälki on hyvää, tekeekö tuon hammasHOITAJAN työn joku hammaslääkäriopiskelija vaiko virallisesti "oikea" hoitaja, jolla ei hammashoidosta ole kuitenkaan kuin se viimeisen vuoden ammattikoulun lähihoitajalinjan '"suuntautumiskoulutus" tai miksi sitä nyt sanotaankaan... eri asia on sitten, jos puhutaan ihan hoidon suunnittelusta tai hoitopäätöksistä tms. erikoishammaslääkärin työstä.


    • just2do

      Mulla oikastiin Hymyklinikalla ylähampaat ja sen päälle tehtiin hampaiden valkaisu ja päivääkään en ole katunut aikaa enkä rahaa mitä siihen on mennyt. Nyt on enää tarkastuskäyntejä jäljellä. Hymyklinikalla palvelu on ihan ok vaikka välillä aikataulut ei ole ihan minuutilleen.
      Hankalinta mulle oli mennä ruuhka-aikaan kehäykköstä pitkin Itikseen.

    • ...........

      En nyt ole siellä käynyt oikomishoidoissa vaan esteettisesti korjailemassa ei-niin-kauniita etuhampaitani. Paikka-aineella muotoiltiin yläetuhampaita vähän joka suuntaan ja alaetuhampaita hiottiin reunoista suoremmiksi. Lisäksi ienrajaa yläleuasta nostettiin hieman, jotta hampaisiin saatiin näinkin lisää pituutta. Yhden hampaan kohdalla ien oli jo valmiiksi korkeammalla.

      Aivan ihana nainen oli lääkärinä (erikoistunut esteettiseen hoitoon ja pelkopotilaisiin) . Todella kaunista jälkeä sai aikaan. Toinen lääkäri muualla oli aiemmin koittanut hieman muotoilla etuhampaita, mutta aivan kamalan näköisiksi tulivat, vaikka ennestäänkin olivat rumat. Oli kuin purkkapaloja olisi ollut hampaina...

      Hymyklinikalla sitten sain nätin hymyn, kohtuuhintaan ja kivuttomasti. Suosittelen lämpimästi =)

      • hampuli32

        Hymyklinikalla sillä oikomishoidon suunnittelukäynnillä ja en oikein saanut selkeitä vastauksia mihinkään mitä olisin halunnut, joten hakusessa uusi paikka. Haluan, että hoito on hyvää alusta asti, koska kyseessä kuitenkin suuri investointi.


    • TaiTaina

      Oho, täällähän on paljon viestejä.
      Aloitin juuri oikomishoidon Hymyklinikalla. Koneet on tarkoitus asentaa pian.
      En yhtään tunnista paikkaa joistain viesteistä. Omat kokemukseni ovat olleet hyviä.
      Kävin konsultaatiossa myös toisella yksityisellä. Kustannusarviot olivat aika tarkalleen samat, Hymyklinikalla ihan vähän halvempi. Valitsin kuitenkin sen, kun siellä tuntui olevan enemmän tajua esteettisestä puolesta. Hammaslääkäri selitti hyvin, millaista hymyä pidetään kauniina ja miten se saadaan aikaan. Ja minulla on ihan kauhean rumat ja vinot hampaat. Olen luottavainen.Toinenkin hammaslääkäri oli ihan pätevän oloinen, mutta häntä kiinnosti lähinnä kuinka hampaista saadaa suorat, muusta ei juuri ollut kommentteja.
      Mitä tulee myöhästelyyn, en ole vielä kokenut sitä Hymyklinikalla (kaksi käyntiä takana). Olen tainnut ajatella, että lääkärit nyt myöhästelevät. Yksityislääkärillä, jossa käyn, saan usein odottaa 15 minuuttia, vaikka juuri ennen minua ei olisi potilasta. Olen ajatellut että se nyt homma, jossa työn jälki on tärkeämpää kuin ajassa pysyminen... Mutta minulla onkin joustava työ.
      Hymyklinikalla on muuten ainakin viihtyisät tilat.

      • pepsodentti

        Olen samaa mieltä kanssasi. Olen käynyt nyt vajaan vuoden siellä ja homma alkaa olla loppusuoralla. Kertaakaan en ole joutunut odottamaan ja lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen.

        Se täytyy sanoa, että nyt kyllä alkaa olla hiukan "taisteluväsymystä" ilmassa minulla, kun haluaisi jo raudoista eroon!
        Eli tsemppiä sulle!!


    • vinohammas

      Oikomishoito hymyklinikalla on sujunut ihan ok. Samoja ongelmia kuin muillakin. Itse olin myös pettynyt silloin konsultaatioon, oletin sen olevan jotenkin henkilökohtaisempaa ja hinta-arvioitakin sain oikein kysymällä kysyä ennen kuin sain noin vastauksen. Kallista hoito on, mutta niin se käsittääkseni aina yksityisellä on. Hoitoaika on myös venynyt arvioidusta vuodesta-puolestatoista vuodesta kahteen vuoteen! Joka toki harmittaa, koska taloudellinen tilanteeni on muuttunut ja minulla ei oikein olisi enää rahaa tähän oikomiseen. Pelottaa jo millä saan maksettua onneksi pian lähellä olevan rautojen poiston! Rautojen poisto voi maksaa 700-800e... :/

      Ja myöhässähän siellä ollaan aina. On yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat jolloin olen kahden vuoden aikana päässyt ajallaan hoitoon. Mutta enemmän ärsyttää se että sinne on niin tajuttoman vaikea saada ilta-aikaa! Kuka töissä käyvä ihminen (ja töissähän se on käytävä, että ton hintasen hoidon saa maksettua) pääsee sinne klo 12 päivällä??! Niiten aukioloajat on kanssa niin ihmeelliset että en yhtää ihmettele, että on kiire ja ajat myöhässä! Eihän ne oo paikalla siellä kun tiistaina, keskiviikkona ja torstaina ja torstainakin ne sulkee jo klo 16!!! Eihän se nyt oo ihme että on ajat täynnä kun kolme päivää viikossa palvelevat asiakkaita...

      Joo, ja se asiakkaan etunimen hokeminen on tosi läpinäkyvää, selkeesti opetettu koko henkilökunnalla että niin pitää tehdä. (Tää on toki pikku juttu)

      Ja sitten asia mistä olen heille vähän vihjannutkin on se jatkuva opiskelijoiden vaihtuminen. Alkuun tuntui vähän inhottavalta kun eri opiskelijapojanklopit yrittää siinä viihdyttää mua jutuillaan, kiva ite maata suu auki siinä, vaivautunut olo tuli. Nyt oon jo tottunu siihen että aina on eri naamat ja että mun suun kimpussa on vähintään kaksi opiskelijaa ja että itse hammaslääkäri ravaa kahden tuolin välillä. Tästä syystä turhaa aikaa menee odotteluun, että odotetaan hammaslääkärin työkäskyjä. Hammaslääkäri on kyllä aina selittänyt mulle mitä tehdään ja miksi.

      Ja toki myös tuntuu, että hoidon olisi voinut suorittaa nopeamminkin, tosin tämähän vaatisi taas sitä rahaa ja sen että saisit sen ajanvarauksen sinne niin nopeesti. Pakkohan se on luottaa asiantuntijoihin mutta kyllä esimerkiksi samoja hampaita on yhdellä kerralla siirretty alas ja sitten kun se on hammas on alas saatu niin seuraavalla kerralla aletaankin liikuttamaan viereistä hammasta jolloin jo alas saatu hammas lähtee uudelleen ylös jne. Sama homma jos joidenkin hampaiden välistä on viimeksi saatu kurottua rako kiinni niin seuraavalla keralla hampaisiin ei laiteta sitä rautalakaa joka pitäisi ne hampaat yhdessä ja näin ollen rako pääsee syntymään uudestaan.

      Mua ei sinänsä haittaa avoin tila, pakkohan se on olla avoin jotta hammaslääkäri pystyy hoitamaan niitä kahta asiakasta yhtä aikaa! :O

      Mutta all in all olen kyllä tyytyväinen että hampaani alkavat vihdoin olla suorat ja tää lysti loppuu pian! Sitten mulla on taas enemmän rahaakin muuhunkin :)

      • vinohammas

        Ja olen vakavasti alkanut harkitsemaan että en ottaisi hampaiden valkaisua enää hymyklinikalta oikomishoidon päätyttyä. Niiden Zoom-valkaisuhoito on aivan törkeen kallis (noin 450e) ja monet on sanonu että esim. Hollywood smilen valkaisu 250e on ihan yhtä hyvä ellei parempi. Varsinkin kun ihmisillä on näköjään huonoja kokemuksia Hymyklinikan valkaisuista.


      • pepsodentti
        vinohammas kirjoitti:

        Ja olen vakavasti alkanut harkitsemaan että en ottaisi hampaiden valkaisua enää hymyklinikalta oikomishoidon päätyttyä. Niiden Zoom-valkaisuhoito on aivan törkeen kallis (noin 450e) ja monet on sanonu että esim. Hollywood smilen valkaisu 250e on ihan yhtä hyvä ellei parempi. Varsinkin kun ihmisillä on näköjään huonoja kokemuksia Hymyklinikan valkaisuista.

        Zoom valkaisu on kallis joka paikassa, tuo hollywood smilen valkaisu on laserilla, eli hiukan eri juttu.

        Sitä en tiedä mikä siinä zoomissa sitten maksaa.


    • vinohammas

      Pakko kommentoida vielä niitten nettisivuilla olevaa videota oikomishoidosta (missä on se elokuvaohjaaja). Siitä voi saada vähän väärän kuvan; nauratti kun siinä odotustilassa ei ole ketään muita asiakkaita eikä muita hoitajaopiskelijoita, ainoastaan hammaslääkäri vain sinua varten ;)

      Mutta tärkein pointti rautoja harkitsevalle on se, että ne EI TODELLAKAAN ole noin huomaamattomat kuin videolla oli saatu näyttämään. Sille elokuvaohjaajalle oli laitettu valkoinen retentiokaari jollasen mäkin kuvittelin saavani, mutta en saanut koskaan. Koska se valkoinen kaari ei ole niin hyvä oikomisen kannalta; hampaat ei liiku niin hyvin sitä pinnoitettu kiskoa pitkin. Ja lisäksi alkuun raudanvärinen kaari on vielä suht ohut mutta jo aika pian laitettiin paljon paksumpi kaari joka todellakin näkyy plus jo ne edellämainitut vieterit yms. muut viritelmät joita hampaisiin tod. näkösesti joudutaan laittamaan ja ne todella eivät ole huomaamattomia.

    • TaiTaina

      No nyt minulle laitettiin vihdoin koneet, ovat olleet jo jokusen päivän.
      Eivät ole yhtä näkymättömät kuin videolla tai mainoksissa, osittain varmaan siksi, että mainoksissa ne ovat suorahampaisilla ihmisillä... Kun on kunnolla vinot, niin ne on vähän niin kuin vuoristorata, sik sakkia eturivissä.

      Ja huom., mainoskuvissa braketit ovat ylempänä kuin mitä oikeasti oiottaessa. Oikeasti ne ovat lähellä ylähampaan alareunaa, mikä tarkoittaa, että niitä on vaikeampi piilottaa.

      Ennen hymyilin suu kiinni, nyt ei onnistu, koska valkoinen kirkas pikku palikka tunkee ulos... Mutta osa mun hampaista onkin tosi ulkonevia ja siksi niitä siis oiotaan.

      Mutta en kyllä sanoisi näitä häiritseviksikään. Paremmat kuin metalliset, varmaankin.

      Hoito on vaikuttanut pätevältä. Ehkä ne sitten on opiskelijoita, mutta musta on ihan normaalia, että hammaslääkärillä on joku hoitaja avustamassa - en ajatellut, että tää eroaisi siitä mitenkään. Yhä siis suosittelen paikkaa.

      NIIN odotan että hampaat saa suoraksi.

    • Vinohammas

      Joo, toi on tosiaan ihan totta, mulla oli kans pahimmassa vaiheessa retentiokaari ihan siksakkia eikä se ihan suora ole nytkään. Kaaren avulla hampaita siirrellään ylös alas eli senkään takia on turha odottaa että se olisi suora...

      • pikkutarkka

        Retentiosta puhuttaessa tarkoitetaan sitä varsinaisen oikomisen jälkeen tapahtuvaa hoitotuloksen ylläpitoa/säilyttämistä. Silloin liimataan retentiolanka alahampaiden taakse ja ylähampaissa voidaan käyttää mahdollisesti retentiokojetta, jossa kitalakeen tulee muotti, johon on liitetty ohut metallilanka joka on hampaiden etupuolella.

        Varsinaisen oikomishoidon ollessa kyseessä ei käytetä retentiolanka-nimitystä.


    • vinohammas

      Totta puhut, käyttääkö ne siitä nyt sitten vain nimeä kaari? Enivei, kaikki varmaan tajus pointin eli se metallikaari joka kulkee brakettien välissä vaakatasossa.

    • _kata_

      Tietääkö joku, miksi Hymyklinikan tehopuhdistuksen hinta on 70 euroa? Tehdäänkö siinä jotain hienoa, vai miksi hinta on noin kova?

    • yuyyuyuy

      Siinä siis puhdistetaan hampaat hammaskivestä mekaanisesti/laserilla ja lopuksi tehdään fluoraus.

      Voisihan se esim. maksaa 2.90,- mutta elämä on kallista.

      • the_road

        " Siinä siis puhdistetaan hampaat hammaskivestä mekaanisesti/laserilla ja lopuksi tehdään fluoraus. "

        Jos nyt ei kuitenkaan laserilla...toivottavasti. ;) Kyse on ultraäänestä, ei laserista.


    • mömmönmööö

      Nooh, tyhmä maksaa :) Hymyklinikalla on kovat hinnat, mutta hei, yksityisillä on. Kyllä varmasti julkisellakin puolella saat puhdistuksen tehtyä parilla kympillä..

    • Tiedosta kiitollinen

      Voisitteko kertoa mikähän se hymyklinikkaa halvempi paikka olikaan? Oral vai. Kertokaa.
      Ajattelin oikaista leegot. Eikä rahaakaan ole liiaksi. Lapsillakin vinossa.

    • Nomen_Nescio

      Lapseni käy HK:lla oikomishoidossa ja homma etenee OK. Ei ole hirveän halpaa muttei kalleimmastakaan päästä.
      Itse olen aikuisiällä oikonut hampaani (erittäin vaativa keissi) muualla, hieman kallimmassa paikassa jossa "veteraani" hoiti kaiken äärimmäisen ammattimaisesti (hän on nykyään eläkkeellä).
      Kannattaa mennä paikkaan jossa oikojalääkäri on hieman varttuneempi ja kokeneempi. Tästä syystä HK vaikuttaa ihan hyvältä.
      Mitä tulee aikatauluhin niin oma kokemukseni on että hammaslääkärit (ja myös muut läkärit, sekä yksityispuolella että kunnallisella) ovat aina myöhässä - eli jos ovat ajoissa niin se on hyvä bonus. Kannattaa siis tulla rauhassa viime tingassa, ja ottaa hyvä kirja tai lehti mukaan.
      Miinusta HK.lle puuttellisesta kirjallisesta suunnitelmasta ja plussaa siitä että uusia aikoja saa tarvittaessa joustavasti (jos on ollut kiirreellistä korjaamista).

    • o0o0o

      Itse olen käynyt noin kuukausi sitten konsultaatiossa, jännittää todella paljon, kun aloitan oikomishoidon pian. Paljon näyttää olevan huonoa kirjoitettu paikasta, mutta itselle on tärkeintä se, mitä itse näen ja koen. Olen tyhmä, ja maksan, ja aloitan hoidon, mutta hyvälle palvelulle ja työlle maksan myös ilolla, joten odottelen mitä saan nähdä. Aion kysyä ennen kojeistusta vieläkin tarkemman suunnitelman, koska tuli sellainen olo, että haluan vielä tarkentaa muutamia asioita, kun luin näitä juttuja. En olisi uskonut, että tässä tulisin olemaan, mutta saan sitten nähdä oliko hyvä vai huono idea.

      • a

        Oikominen on varmaan jo alkanut, kerro miten on mennyt?


    • Oi

      Tiiättekö mistä voi tulostaa sen paperin ku hammaslääkäri antaa sulle seuraavan ajan tyhjänä?

    • o0o0o

      Hyvin on mennyt, tässä vaiheessa ei ole tullu mitään huonoa rautojen takia eteen. Kokoajan vahvistuu ajatus, että onneksi hankin.

    • yksvaan

      Olen itse oikonut hampaani Hymyklinikalla ja lopputulos on hyvä. Erittäin suorat hampaat, en olisi osannut visioida tällaista lopputulosta ennen hoidon aloittamista. Pidän tätä sijoituksena - minulla on työ, jossa olen esillä jatkuvasti. Myös lapseni on asiakkaana klinikalla. Hoito on vielä kesken, mutta ylähampaista jo näkee, että hyviltä näyttävät (aiemmin en ollut juuri lapseni hampaita nähnytkään, kun piilotteli niitä epätasaisuutensa vuoksi). Eli on kyllä hyvinkin eri näköinen lapsi/nuori nyt :) ja on tykännyt käydä oikomishoidossa.
      Kalliiksihan tämä on tullut ja lapseni osalta on aikataulu mennyt aika paljon yli - ja varmaan on hinta-arviokin - näistä oli puhetta joskus hoidon aikana, mutta tämän hinnakkuuden lisäksi ei ole kyllä ollut muuta harmin aihetta (kallista se on kyllä kaikkialla muuallakin).
      Minulle suositeltiin paikkaa YTHS:llä, kun kyselin siellä joskus, että minneköhän kannattaisi mennä oikomishoitoon. Vallan mainiota palvelua oli siellä opiskelijoille ja hyvinhän nuo sitten osasivat tämän paikan minulle suositella.

    • geyshir

      Kannattaa sopia hoidon alussa kokonaishinta ja hoitosuunnitelma ja seurata toetutumista. Erityshammaslääkärin hinnat, mutta hoidon toteuttavat käytännössä hammaslääkäriopiskelijat ja suuhygienistit.

      • juupps,

        Tässä on se syy, miksi he ehkä mainostavat "joustavia aikoja" ja että mennään asiakkaan aikataulun mukaan. Itse oikomassa ihan eri paikassa, ja joka kerta ollut 4kk aikana sama oikoja ja homma toimii. Välillä toki joutunut työvuoroja muuttamaan tms.. mutta ehkäpä se sen arvoista. Jos saa melkein itse valita päivän ja ajan, se on selvää, ettei siellä ole odottamassa erikoislääkäri/oikoja, joka veloittaa suurinta palkkaa koko yrityksestä..


    • mamma4

      kerran olen käynyt hymyklinikalla tehopuhdistuksessa enkä toiste mene. viihtyisä paikka sisutus jne..mut siihen se sitten jääkin. ei pidetä sovituista hinnoista kiinni jne. jotain hämärää siinä paikassa, onneksi nyt ihana uusi hammaslääkäriasema jossa käyn =)

      • Olin aiemmin vielä

        fani, kerroin tuossa ylempänä kokemuksistani. Nyt olen kyllä joutunut muuttamaan mielipidettäni. Hinta-arvio on aivan poskettomasti kalliimpi, hoitoaika on venähtänyt, en ole saanut tarkkaa tietoa missä mennään ja miksi ja oikojalääkäri suo minulle vain pari minuuttia aikaansa/käyntikerta. Alan olla kypsä vaihtamaan paikkaa. Surullista, että tähän on tultu.


    • geyshir

      Hinta yli kaksinkertainen arvioidusta, hoitoa tekivät käytännössä 1. vuoden hammaslääkäriopiskelijat ja suuhygienistit (käyttivät myös hiontalaitteita), hoidosta oli vaikea saada tietoa ,kiinnikkeet irtosivat jatkuvasti, aikataulu venyi arvioidusta, dokumentteja hoidosta piti odotella, ajat jatkuvasti myöhässä. Ehdottomasti olisi pitänyt vaihtaa toiseen oikojaan kesken hoidon. Jälkitarkastukset ja seurannan tekee nyt toinen oikojahammaslääkäri.
      Lopputulos : Erittäin kallis ja pitkä hoito,ei merkittävää muutosta purennassa, nyt ei juuri mitään enää järkevästi tehtävissä, kiillevaurioita.
      Neuvo: kirjallinen hoitosuunnitelma ja kustannusarvio hoidosta etukäteen, keskustelu mahdollisista hoidon haitoista hampaille etukäteen, kannattaa pyytää myös toiselta oikojalta kustannuslaskelma ja hoitosuunnitelma. Tämä maksaa itsensä varmasti takaisin. Hoitovaihtoehtoja on muutakin, kuin kalliit kiinteät kojeet , ja tästä on hyvä olla näkemys toiseltakin oikojahammaslääkäriltä. Hoidon jälkeen kannattaa pyytää muotit, kuvat, ja hammaslääkärin tekstit itselle, jotta lähtötilanteesta on dokumentit itsellä, jos niitä jatkossa tarvitaan.
      Lopullinen hinta saa ylittää korkeintaan 10 % hinta-arviossa arvioidun hinnan.

    • lumikko8

      Kokemuksia Hymyklinikalta: hampaitani on oiottu siellä nyt yli vuoden verran, eikä loppua näy. Sen sanon, että on todella ikävää olla potilaana sellaisella hammaslääkärillä, joka pyrähtää minuutin-pari omalla kohdalla. Sen jälkeen tämä erikoishammaslääkäri lähtee toisen potilaan luo ja itselle jää joku kandi tms opiskelija. Kandi hoitaa hampaat, minkä jälkeen erikoishammaslääkäri tulee katsomaan tulosta, löytää paljon huomautettavaa ja pyytää kandia korjaamaan. Kandi tekee jotain muutoksia, mutta kukaan ei tarkista menivätkö muutokset oikein. Samaa kandia et toista kertaa tapaa, seuraavalla kerralla on aina eri opiskelija. Potilasasiakirjoissa ei lue hoitavan lääkärin kohdalla sanaakaan kandista, vaan virallisien merkintöjen mukaan koko hoitokäynnin on tehnyt erikoishammaslääkäri. Hymyklinikan sivuilla on teksti, jossa joku toimittaja kertoo oman kokemuksensa oikomishoidosta - voin sanoa että hoito on hänellä ollut hyvin erityyppistä kuin minulla. En ole tyytyväinen, mutta pakko kestää oma hoito siellä loppuun asti.

    • rahastusta

      Ihan törkeetä rahastusta tässä kyseisessä paikassa. Itse jouduin maksamaan n. 2000euroa ylimääräistä kuin siitä hinnasta mistä minulle puhuttiin. Ihan törkeät hinnat esim siihen kun kiinnike irtoaa sun muuta. Yittävät näin jälkeenkin päin saada minut käymään "tarkastuksissa" jotka maksavat muistaakseni ainakin 60e. Kävin yhdessä sellaisessa, jolloin minut laitettiin istumaan tavalliselle nojatuolille ja lääkäri vilkaisi hampaitani noin 2 sekuntia ja tämän jälkeen kaikki oli ohi. Tästä en tosiaankaan ala makselemaan useita kymmeniä kertoja. Eli siis lyhesti; jos sinulla on ylimääräistä rahaa ja haluat antaa sitä ihmisille jotka selvästi yrittävät vain saada sinulta jokaisen pennin irti - niin tämä paikka on sinulle! Kaveriltani on myös huonoja kokemuksia ja hän juuri lähti sieltä pois. Muut tuttuni ovat oikoneet hampaitaan muualla ja saaneet nopeampaa ja aidompaa palvelua selvästi alempaan hintaan.

    • jeps..

      Itse aloitin hampaiden oikomisen ja kävi hymyklinikkakin mielessä. Kävin myös siellä ilmaisessa hymyanalyysissä. Minulle tuli ainakin siellä sellainen olo, että paikka on hyvin pitkälti vain pieniä esteettisiä korjauksia varten (valkaisu, hampaiden muotoilu ym). Toki siellä ihan päteviä oikojiakin varmasti on, mutta katsoo sitä henkilökuntaakin, niin kyllä on niin nuorta väkeä että hieman jopa ihmetyttää. Mutta ehkä sen pääbisnes onkin juuri tälläiset pienet "käydään kerran" toimenpiteet..

      Sisustus ym. kieltämättä ihan mukava (joskin aika "avonaista"), mutta mulle se nyt ihan sama vaikka olisi porakoneita joka puolella. Kunhan saa laadukasta hoitoa.

    • uoihgjh

      Onko hoidot todella noin pitkiä ??

    • Ei ainakaan tuonne

      Edellisten kommenttien perusteella taidan mennä muualle...

      • Ei enää sinne

        Joo, itselläni myös taannoinen erittäin huono kokemus. Haussa uusi hammaslääkäri kaukana Hymyklinikasta.


      • Pettynyt ent.asiakas
        Ei enää sinne kirjoitti:

        Joo, itselläni myös taannoinen erittäin huono kokemus. Haussa uusi hammaslääkäri kaukana Hymyklinikasta.

        Sain törkeää palvelua ja laitoin todella ystävällisen palautteen Hymyklinikalle. En saanut minkäänlaista vastausta(!). Uskomatonta "asiakaspalvelua". Markkinoinnin perusoppien mukaan tyytyväinen asiakas kertoo saamastaan palvelusta keskimäärin kolmelle ihmiselle, tyytymätön keskimäärin yhdelletoista. Todellakin toteutan tätä käytännössä, enkä suosittele kenellekään.


    • vfhop

      aika kallista tuntuu oleva

    • vhgfhjkj

      Uskaaltaakp mennä

    • Pettynyt asiakas :(

      Itseltäni hajottivat hampaan, odotuttivat "takuuaikaa" kaksi viikkoa, koska kuulemma saman hammaslääkärin piti hoitaa takuuaika. Tästä viiden minuutin korjauksesta veloittivat normaalin hinnan, eivätkä vastanneet ystävälliseen palautteeseeni mitään. Käsittämätöntä palvelua. En mene enää, enkä voi suositella.

    • Minä vaan

      Minä taas olen tyytyväinen Hymyklinikan asiakas, ei ole vielä ollut yhtään mitään valittamista. Kiinteät raudat on olleet nyt 4 kuukautta, ja käyn siellä n. 3 viikon välein. Sopivan ajan on aina saanut varattua hyvin ja homma toimii, vast.otto on viihtyisä ja kaikki on olleet hyvin asiantuntevia ja ystävällisiä. Alkuinnostuksen jälkeen nyt tuntuu vaan vähän tylsältä kun tietää että raudat tulee olemaan tuolla suussa kaikenkaikkiaan jotain 1,5 vuotta, mutta onpahan se sitten vihdoinkin tehty mitä on vuosikausia miettinyt, ja joku kaunis päivä ne raudat saa pois ja kehtaa hymyillä :) Nyt jo näkee selkeästi että hampaat on alkaneet suoristua, ja se motivoi tähän hommaan.

    • eiuskalla

      ei varmaan uskalla mennä

    • johkjvg

      onko joku käynyt

    • Suu auki

      Olin oikomishoidossa siellä, jokunen vuosi sitten. Sähläystä, laskutettiin asioista, joita ei tapahtunut. Lopetin käynnit loppusuoralla. En todellakaan tyytyväinen. Kiltti suomalainen kun olen, en osannut edes puoliani pitää. En suosittele.

    • öjlhjkbhvgc

      en taida mennä ko.paikkaan

    • Normis

      Itselläni on nyt ollut 4kk yläraudat suussa. Ongelmia on ollut jonkin verran kyseisessä paikassa:

      - Varattua aikaa joutuu usein odottamaan aulassa turhankin kauan. Tuntuu että olisi helpompaa tulla aina vaan n. puoli tuntia myöhässä. Mikä ärsyttää usein, jos on ottanut töistä vapaata tullakseen sovittuun aikaan paikalle.

      - Kerran aikani oli peruttu/siirretty ilman, että sain siitä mitään tietoa. Saavuin sovittuun aikaan ja sain kuulla, että aikani oli siirretty pari tuntia aikaisemmaksi. Olivat kuulemma yrittäneet soittaa, mutta eivät olleet jättäneet mitään viestiä. Minut tungettiin sitten vain 20min rakoon, jossa minulle laitettiin yläraudat kiireellä. Ei tullut kovin turvallinen olo... raudat ovat kyllä pysyneet onneksi suussa ilman ongelmia kiireestä huolimatta.

      - Rautojen edistyksestä minulla ei ole vieläkään mitään tietoa. Kerran lääkäri sanoi, että ensi kerralla laitetaan alaraudat, mutta seuraavalla kerralla kun saavuin paikalle, he eivät tienneetkään semmoisista suunnitelmista. Jouduin ITSE ajanvaraajalle sanomaan, että varataan aika alarautojen laittoon. Eli pitää itse olla todella tarkka mitä siellä tehdään, koska jos en olisi mitään sanonut/kysynyt, niin en olisi alarautoja varmaan saanut moneen kuukauteen (eli olisivat vaan jatkaneet ylärautojen kiristystä = lisää rahaa heille).

      Hieman huoletonta meininkiä siellä on, mutta itse oikomistuloksesta/rautojen toiminnasta ei ole mitään valittamista.

    • kauanko

      Kauanko hoitosi kestää ?

    • sepander

      Olen ollut siellä hoidossa jo yli 1,5v, varmaan 5000e jo maksanut (budjettiarvio ylittynyt) ja vieläkään minulla ei ole mitään käsitystä milloin homma saadaan valmiiksi.

      Pakko varmaan ärähtää kohta, rahastaa kyllä osaavat ja viiden minuutin hommastakin lähtee 119e veloitus. Lisäksi sopivia aikoja on todella hankalaa saada, ja jos joudut peruuttamaan aikasi, seuraava vapaa aika on ehkä 3-4 viikon päästä.

    • Normis

      Minulle sanottiin että 9kk ylähampaisiin ja 1,5 vuotta alahampaisiin. Eli pitäisi saada kesällä yläraudat pois. Luulen kyllä, ettei tule tapahtumaan... Ollut syyskuusta asti nämä raudat ja mennyt nyt tasan tarkkaan 2341,10 euroa tähän mennessä.

    • Huijatuksi tullut

      Alkutilanteessa minulla oli muutman millin ulkonevat etuhampaat ylhäällä ja alhaalla eteenpäin kallistuneet etuhampaat. Alkuarvio oli että oikominen maksaisi 5000t€.

      Oikomishoito aloitettiin. Kuukausien kuluessa huomasin seuraavaa: varatut ajat eivät pitäneet paikkaansa (ei suurin murheeni), hammaslääkäri oli aina sekaisin siitä mitä edellisellä kerralla oli tehty, niimpä minulla esim yhtä ja samaa hammasta kitkutettiin napsaus taakse, napsaus eteen, napsaus taakse. Nämä "napsautusoikomiset" kestivät 3 min ja maksoivat 100€ per kerta, kunnes sanoin, että eiköhän riitä sen yhden hampaan edes takaisin eteen ja taakse siirtely. Hammaslääkäri yritti perustella näitä millin siirtoja täydellisellä lopputuloksella.

      Lopputulos oli huono ja tilannetta paikattiin sillä, että etuhampaani vuorattiin erilaisilla muovipaikkavirityksillä, jolla peitettiin sitä, että oikominen ei onnistunut. Budjetti ylittyi, yksi hammas myös poistettiin turhaan. Poisto oli tehtävä koska hammas tulehdui pahasti kun sitä oli 8 kertaa väännelty eri toimenpitein uuteen asentoon. Maksoin yli 6000t€ hoidoistani.

      Nyt muovipaikat ovat tummuneet, lohkeilleet ja hammasrivistö näyttää kamalalta ja olen eri hammaslääkäriaseman hoidettavana. Uudessa paikassa on ihmetelty suuhuni laiteun muovin määrää. Hampaissa ei siis ollut reikiä, vaan eri sävyisiä muovipaikkoja laitettiin jotta hampaat olisivat tasaisessa rivissä.

      Vinkiksi niille, jotka syystä tai toisesta kokevat tulleeksi epäasmmattimaisesti hoidetuksi, valituksen voi tehdä kuluttajanvalituslautakunnalle. Sen aion itsekin tehdä. Onnea matkaan!

    • Anse

      Kommentoin keskustelua kolme vuotta sitten, eikä mikään ole näköjään muuttunut... Menkää muualle, täältä paikasta ei hyvää hoitoa halpaille saa!!!

    • htwywh

      Paljon on negatiivista kommentointia.

    • Mävaan

      Vuonna 2010 kävin Hymyklinikalla laitattamassa keraamiset laminaatit kahteen synnynnäisesti tynkään etuhampaaseen, jotka olivat vaivanneet minua aina. Hoito sisälsi kahden laminaatin laiton, puudutus, sävytys, hionta jne. Lisäksi hiottiin etummaiset hampaat lyhyemmiksi linjaan uusien laminaattien kanssa ja alakulmahammasta ettei laminaatti osu siihen (ainoa miinus että alakulmahammas hiottiin ilman puudutusta, auts). Lopputulos oli hymy jollaista aina olin halunnut, eikä se ollut liian laitetun näköinen vaan minun näköiseni. Hampaat tuntuvat ja näyttivät luonnollisilta ja niiden pitäisi kestää niin ettei ne lähde irti muuten kuin poraamalla. Hoidon teki erittäin ystävällinen esteettiseen hammashoitoon erikoistunut naislääkäri toisen hoitajan avustuksella. Koko hoidon hinta oli minulla tuolloin yht. 937€. Hampaat eivät ole vaatineet mitään toimenpiteitä tähän saakka. Nyt vain menossa kunnalliselle yleiseen tarkastukseen kun en ole Hymyklinikan jälkeen käynyt hammaslääkärissä ylipäätään :D

    • Pieleen meni

      Pysyin hoidon loppuun asti Hymyklinikalla vaikka matkan varrella oli kaikenlaista häikkää. Opiskelijat, jotka työn käytännössä tekivät vaihtuivat muutaman viikon välein. Pisimmillään odottelin suu auki tuolissa 30 minuuttia sitä, että Heli ehti tulla katsomaan suuhuni. Kun raudat lopulta poistettiin, lopputulos oli järkytys ja yllätys yllätys - papereissani ei ollut mitään kirjallista hoitosuunnitelmaa. Opetus: vaadi aina hoitosunnitelma kirjallisena ja mene oikojalle, joka tekee itse työn eikä delegoi sitä opiskelijoille. Niin aion nyt tehdä, tuhansia euroja ja kymmeniä turhia hoitotunteja menettäneenä.

    • oikomishoito

      Itse en ollut tyytyväinen Hymyklinikan palveluun. Henkilökunta on ystävällistä, mutta ajat ovat melkeinpä aina 5-15 minuuttia myöhässä. Koin tämän ongelmaksi työelämässä ollessani, kun kävin hoidattamassa hampaita ruokatunnilla tai töiden jälkeen. Lääkäri on tosiaan kiireinen ja juoksee kahden asiakkaan väliä sekä teettää varsinaisen oikomistyön suuhygienistillä. Minulle tehtiin siis oikomishoito. Konsultaatiokäynti oli lyhyt enkä saanut kirjallista hoitosuositusta tai hinta-arviota paperille (tämän on harmittanut nyt myöhemmin). Oikomishoito ei loppujen lopuksi auttanut, vaikka rautojen ollessa suussa purenta oli ok. Kun retentiokaari laitettiin, siirtyi purenta pikkuhiljaa etuhampaille ja nykyisin poskihampaat eivät kosketa toisiaan ollenkaan. Tilanne on aiheuttanut päänsärkyä ja etuhampaissa kipua. Olen sanonut ongelmasta joka tarkastuskerralla puolen vuoden ajan (4 käyntikertaa), mutta on sanottu vain, että: "katsotaan vielä".

      Budjetti ylittyi reilusti. Hinta-arvio piti sisällään ala- ja ylähampaiden oikomisen, mutta lopuksi pelkkien ylähampaiden oikominen maksoi alussa sovitun verran (3500 e). Juuri tämän takia olisin kaivannut kirjallista hinta-arviota, jotta olisin voinut ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Oikomishoitoa varten otin lainan, koska kuvittelin sen helpottavan elämääni. Nyt minulla on edelleen paha tilanne suussa, rahat loppu ja julkinen puoli ei hoida. Kiitos Hymyklinikka! Vai pitäisikö sanoa Suruklinikka.nrahat meni, ongelma jäi.

    • ghdherer

      Eikö siellä ole nyt jokin tarjous??

      • oikomishoito

        Hymyanalyysi oli minulle ilmainen, jos aloittaisin oikomishoidon heillä. Muuten 60 euroa.


    • thirdline

      Nimimerkki "oikomishoito", uskomatonta, mulle kävi just samalla lailla!! En jaksa edes alkaa yksityiskohtaisesti kirjoittamaan omia kokemuksiani, totean vain että parin vuoden vaivalloisen oikomishoidon jälkeen hampaisto on edelleen ongelmallinen ja budjettiarvio myös minulla ylittyi reippaasti. Harmittaa aina kun alkaa ajattelemaankin asiaa :-/

      • oikomishoito

        Harmi :( Minusta olisi oikein, että Hymyklinikka joutuisi vastuuseen. Tee ihmeessä kuluttaja-asiamiehelle ilmoitus sekä potilasvahinkoilmoitus. Mitä enemmän me tyytymättömät noustaan esiin, sitä parempi mahdollisuus on puuttua yrityksen toimintaan.


      • oikomishoito
        oikomishoito kirjoitti:

        Harmi :( Minusta olisi oikein, että Hymyklinikka joutuisi vastuuseen. Tee ihmeessä kuluttaja-asiamiehelle ilmoitus sekä potilasvahinkoilmoitus. Mitä enemmän me tyytymättömät noustaan esiin, sitä parempi mahdollisuus on puuttua yrityksen toimintaan.

        Asiani on edennyt siihen pisteeseen, että olen käynyt kunnallisella hammaslääkärillä tarkastuttamassa tilannetta. Kunnan hammaslääkäri sanoi, että yhden hampaan siirtämisen takia tehty koko ylähampaiden oikomishoito on hullun homma ja on menty ojasta allikkoon. Kunnallisella puolella tuohon vinoon hampaaseen olisi voinut laittaa laminaatin ja näin muokata se muuhun rivistöön sopivaksi. Eipä Hymyklinikalla kerrottu tällaisesta mahdollisuudesta. Hintaa tuolle operaatiolle olisi tullut kunnallisella puolella 500 e ja yksityisellä varmaan 1000 e.

        Minulta on menossa valitukset nyt kuluttaja-asiamiehelle sekä potilasvahinkokeskukselle. Eihän tässä ole mitään järkeä, että hoito jätetään tähän jamaan ja potilas joutuu kestämään useita kuukausia kestäneistä leuka- ja päänsäryistä niin kuin minä. Perästä kuuluu!


    • Puoskariklinikka

      Meitä on varmaan monia, jotka olemme menettäneet rahamme, aikamme ja suun terveytemme. Mitään kirjallisesti ei ole sovittu ja mikään suullisesti sovittu ei ole pitänyt. Nyt olisi hyvä meidän kaikkien, jotka emme ole saaneet asiallista hoitoa, niin tehdä potilasvahinkoilmoitus. Vain sitä kautta yrityksen toiminta saadaan kontrolliin ja me voimme saada korvausta "hoidostamme".

    • Häjyt_hampaat

      Minulla oli nuorena isot yläetuhampaat ja lyhyet 2. hampaat, joten etuhampaat erottuivat rumasti. Kävin 3 vuotta sitten teettämässä etuhampaisiin ja 2. hampaisiin muotoilun paikka-aineella tavallisella hammaslääkärillä. Mikään loistava ei lopputulos ollut, mutta hankin pienet viilat ja parin vuoden aikana hioin hampaat kohtuullisen hyviksi. Viime kesänä vain tuli viimeisteltyä hampaita liikaa niin, että paikka-aineen alta näkyi tummempi hammasluu. Muutama kuukausi sitten, ajattelin, että nyt käyn teettämässä hienot hampaat kunnollisessa esteettisen hoidon hammaslääkärissä. Pyysin myös etuhampaita aavistuksen pidemmiksi ja muuten melko hyvin tekemäni oman hiennon pohjalta hampaiden viimeistely kauniiksi. Kerroin, että koska kärsin nuorena isoista etuhampaista, halusin mahdollisimman yhtenäisen hammasrivin.
      Lopputulos oli suorastaan karmea. Hampaat olivat isot ja pulleat. Hammasvälit isot. Kulmahampaat peittiyvät isoksi tehtyjen 2. hampaiden taakse. Hammaslääkäri ehdotti, että hän voisi lisätä myös kulmahampaisiin pulleutta, että erottuisivat :). Tuon jälkeen tulos olisikin ollut karmea. En kehtaa laittaa kuvia vaikka tekisi mieli niin näkisi, millaista tulosta saadaan esteettisessä hammashoitolassa. Hinta piti olla 650 € mutta onneksi laskuttivat vain 550 €

      En edes harkinnut sitä, että valitan Hymyklinikalle, koska lopputulos oli niin karmea, että en usko, että olisivat osanneet tehdä parempaa.
      Hioin hampaat kohtuullisiksi, mutta hyviä niistä ei itse saanut, koska hammasvälit oli tehty niin isoiksi.
      Kävin eilen ihan tavallisessa hammalääkärissä Albinissa Kalliossa. Näytin kuvan hampaistani ennen Hymyklinikan operointia ja sen jälkeen ja pyysin saman kaltaiset hampaat kuin oli ennen operointia.
      Hinta oli 105 € ja nyt hampaat ovat niin hyvät, että ei tarvitse itse viilailla.

      Mahtaakohan Hymyklinikalta lähtenyt pois niitä varsinaisia esteettisiä hammalääkärejä ja jäljellä on perushammaslääkäri ?

    • samperinsamperi

      Hymyanalyysissä otettiin irvistyskuvia ja sitten piti varata aika konsultaatioon. Missään vaiheessa ei mainittu että se on maksullinen. Lääkäri nosti ylähuultani ja sanoi että on vähän kulumaa. Kerroin ettei se haittaa minua, vaan muutama amalgaamipaikka näkyy ikävästi irvistellessä (hymyillessä leveästi) ja kysyin voisiko niitä korvata jotenkin tai jotain. Sanoi että voidaan ja antoi hinta-arvion. En ole vielä varannut aikaa ja yllätyksekseni postiluukusta tipahtikin 49€ lasku siitä arvioinnista, jonka vuoksi mieleni musteni. Analyysi ei siis ole ilmainen.

      • ei-hymyklinikalle

        Hei! EN todellakaan voi suositella hymyklinikkaa kenellekään. Oikoja Heli Siirilä on ainakin sitä mieltä että hän tietää miten hamapiden kuuluu olla eikä kuuntele yhtään asiakasta. Jos häntä kyseenalaistaa, saa vastaukseski selitystä jostain aivan muusta. Hymyklinikassa suuhygienistit tekevät hammaslääkärin hommia ja oikeat oikojat käyvät vain katsomassa että kaikki menee ok. Törkeän kallista ja erittäin ala-arvoista toimintaa. Tiedän useita ihmisiä jotka ovat kesken oikomishoidon joutuneet vaihtamaan hammaslääkäriä ja oikojaa toiseen koska hymyklinikan lopputulos on ollut hirveä, eikä todellakaan sitä mitä asiakas haluaa.


    • grttrrt

      Puskaradiosta kannattaa lukea kokemuksia..pahalta näyttää.

    • pettynythymyklinikkaan

      Hymyklinikka on lopettanut toimintansa ja pääsee näin ollen kuin koira veräjästä Kuluttajariitalautakunnan prosesseista. Ryhmäkannetta olen miettinyt, koska vaikuttaa siltä, että toiminta on ollut tarkoituksenmukaisesti potilasta huijaavaa. Onko ketään, jolla riitaprosessia meneillään / päätös tulematta lautakunnasta?

      • Oikomishoito

        Hei kaikki jotka asioineet Hymyklinikassa. Pyytäkää kaikki mistä olette maksaneet(röntgen kuvat, alkumallit jne. ) Suomen lain mukaan hammaslääkärillä on velvollisuus säilyttää niitä teidän varteen nyt en muista tarkasti mutta vähintään 10 vuotta ehkä jopa 20. Itse olen pyytänyt heiltä alkumallit ja en saanut vastausta jo kuukausia.


    • Oikomishoito

      Hei kaikki jotka asioineet Hymyklinikassa. Pyytäkää kaikki mistä olette maksaneet(röntgen kuvat, alkumallit jne. ) Suomen lain mukaan hammaslääkärillä on velvollisuus säilyttää niitä teidän varteen nyt en muista tarkasti mutta vähintään 10 vuotta ehkä jopa 20. Itse olen pyytänyt heiltä alkumallit ja en saanut vastausta jo kuukausia.

    • oktulos

      Mä teetätin oikomishoidon 2014-2015 Hymyklinikalla, ja ihan ok tulos. Pelkän yläleuan, koska alaleuan hampaat ei ole läheskään niin näkyviä. Hinta jäi alle 2000e. En tiedä mitä tapahtui Hymyklinikalla 2015-2017 välisenä aikana, mutta jotain on tapahtunut, kun kuuleman mukaan taso laskenut kuin lehmän häntä. Onko HS polttanut itsensä loppuun vai tapahtuiko kotioloissa jotain ja jäi eläkkeelle? Oikomishoidon käytännön työhän on täysin erilaista kuin vaikkapa reikien paikkaus, juurihoito tai vaativa leukakirurgia. Sen käytännön työn voi hyvin tehdä suuhygenisti. Plussana tietty, et respassa oli yksi hirmu söpö nuori neiti.

    • ryururu

      Hyvä hinta-laatu suhde

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe