Aabrahamin usko

Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja lähti tietämättä, minne oli saapuva. Hepr.11:8.
Jumala sanoi hänelle: Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.

Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne jotka sinua kiroavat ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maanpäällä.1 Moos.12:1-3.

Hän otti kutsun vastaan ilman epäilyä. Niin Aabraham lähti. niinkuin Herra oli hänelle puhunut, ja Loot meni hänen kansansa.
Aabraham oli Harranista lähtiessään seitsemänkymmenen viiden vuoden vanha. Se oli tosi uskoa, teoissa ilmenevää uskoa.
Hän jätti koko elämänsä ja koko tulevaisuutensa Jumalan johtoon. Niinpä hän saikin jo tässä elämässä koota uskon ja kuuliaisuuden hedelmiä.

Aabraham läksi kulkemaan kohti maallista Kanaania, missä niin monet pettymykset, koettelemukset ja vastoinkäymiset odottivat häntä.
Meidän taivoitteenamme on iankaikkinen Kaananin maa, minne suru ja kuolema eivät ulotu ja missä sairaus, pettymykset ja vastoinkäymiset ovat tuntemattomia.
Se on ihana maa, missä vallitsee rakkaus, vanhurkaus, ilo ja rauha. Me pääsemme siihen maahan uskomalla Jumalaan ja Hänen Poikaansa, jonka hän on lähettänyt,pelastamaan meidät synneistämme.

Aabrahamin usko ja jumalsuhde eivät aina olleet täydelliset. Niinkuin useimmilla muillakin Raamatun suurmiehillä havaitsemme hänelläkin olleen omat luonteenheikkoutensa.
Vaikka Raamatun henkilöiden virheet ja heikkoudet ovat antaneet joillekin aihetta pilkantekoon, kuvaavat innoitetut kirjoittajat näitä suurmiehiä yhtäkaikki totuutenmukaisesti.
Eiköhän moni heikko, mutta taisteleva sielu juuri näiden miesten tappioista, heikkoudesta ja synneistä ole saanut armoa uskomaan, että jos kerran Jumala voi nostaa heidät ja käyttää heitä työssään, hän voi ja tahtoo antaa anteeksi, ja käyttää meitäkin, jotka niin usein voimme joutua synnin pettämiksi.

0

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää

Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty
        Kotimaiset julkkisjuorut
        39
        1187
      2. Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon

Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä
        Maailman menoa
        284
        1031
      3. Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?

Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s
        Sinkut
        295
        873
      4. Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas

Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto
        Kotimaiset julkkisjuorut
        25
        869
      5. Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen

Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel
        Ikävä
        33
        761
      6. Treffi-ilmoituksia!

Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte
        Sinkut
        191
        639
      7. Riittäisikö se

Että nähtäisiin viikonloppuisin? Naiselta.
        Ikävä
        59
        555
      8. Olenko käsittänyt oikein?

Tykkäät, mutta et halua mitään (ymmärrän kyllä syyn miksi et).
        Ikävä
        40
        526
      9. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
        Ikävä
        59
        457
      10. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
        Ikävä
        54
        421
      Aihe