Toisten lyttämisestä

täti-43

Olen hyvin hämmentynyt tällä palstalla jatkuvasti esiintyvästä kinastelusta. Melkein asiaan kuin asiaan saadaan täysin vastakkainen mielipide tai jos sellaista ei osata esittää, mollataan ainakin edellistä kirjoitajaa milloin mistäkin (mielestäni) epäoleellisesta. Yllättävän paljon näkee myös kirjoituksia, joissa ei ole ymmärretty edellisen kirjoittajan tarkoitusta vaan on lähdetty hyökkäämään, kun oma äly ei riitä tekstin tajuamiseen. Olen esikoislestadiolaisesta kodista, mutta en ole käynyt seuroissa noin viiteen vuoteen lainkaan ja kahdenkymmenen viimeisen vuoden aikana noin kymmenen kertaa. Silti olen jonkin verran kiinnostunut tietämään, mitä liikkeeseen kuuluu nykyisin. Sukulaisistani suuri osa kuuluu esikoisiin, mutta he eivät minulle liikkeen sisäisistä asioista puhu. En sitten tiedä, saako täältäkään oikea kuvaa asioista. Olin nuoruudessani niin naiivi, että luulin esikoislestadiolaisia fiksuiksi, mutta tämän palstan lukeminen silloin tällöin on osoittanut ihan kaikkea muuta. Tosin sentään joskus näkee joitakin oikeita keskusteluja, joita on mielenkiintoista seurata, mutta useimmat ovat tosi outoja toisten syyttelyitä. Arvaan jo tätä kirjoittaessani, että kirjoitustani tullaan syyttämään provoksi ja ties vaikka miksi. Mutta olen ihan aidosti kummastellut asiaa mielessäni. (En ole edes puolisolleni kertonut näistä ajatuksistani)

37

2206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teutatess

      Ennekuin jatkan kysyn onko miehes myös es,lest.

      • täti-43

        Ei ole. Mutta mitähän merkitystä sillä on vastauksesi kannalta?


      • teutatess
        täti-43 kirjoitti:

        Ei ole. Mutta mitähän merkitystä sillä on vastauksesi kannalta?

        nyt kun tiedän ettei hän tunnusta samalla tavalla Jeesusta Kristustakuin minä Ja muut Es/Lestat. Sitten vaikuttaako se tulevaisuudessa ei ole tietoa. Mutta luulen että rukoilen hänen puolesta, jos se sitten vaikuttaa saa nähdä. Minun pitää katkaista tämä viesti, että pääsen kysymystesi ääreen .


    • kuuleha sie

      Näitä on aina palstoilla tällaisia opettajatätejä ja opettajasetiä. Kirjoittakoon kukin vain omasta puolestaan, ja kuultujen sekä luettujen viestien suodattimet pitää olla kunnossa, mikäli tälle palstalle tulee lainkaan.

      • Täti-43

        En ole opettaja, enkä halua ketään opastaa (minusta sellaiseen ei olisikaan). Ilmaisin vain ihmetykseni asiasta. Olen hieman lukenut muitakin keskustelupalstoja, joilla ihmiset osaavat keskustellakin. Täälläkin kyllä on useita kiinnostavia kirjoittajia ja kirjoituksia, mutta muutamat tuntuvan haluavan sabotoida vain toisten tuotoksia. Luulen, että minulta sitten puuttuu nuo mainitsemasi suodattimet (mistäköhän niitä saa?)


      • kuuleha sie
        Täti-43 kirjoitti:

        En ole opettaja, enkä halua ketään opastaa (minusta sellaiseen ei olisikaan). Ilmaisin vain ihmetykseni asiasta. Olen hieman lukenut muitakin keskustelupalstoja, joilla ihmiset osaavat keskustellakin. Täälläkin kyllä on useita kiinnostavia kirjoittajia ja kirjoituksia, mutta muutamat tuntuvan haluavan sabotoida vain toisten tuotoksia. Luulen, että minulta sitten puuttuu nuo mainitsemasi suodattimet (mistäköhän niitä saa?)

        Sinun tapasi kirjoittaa yleistävästi, halveksivasti ja moittivaan sävyyn toisten viesteistä on erittäin kieroa vallankäyttöä, (pyrkimistä vallankäyttöön). Jos joku viesti on mielestäsi huono niin kirjoita sen alle yksilöiden ja perustele arvostelusi asiallisesti.


      • ruputusta
        kuuleha sie kirjoitti:

        Sinun tapasi kirjoittaa yleistävästi, halveksivasti ja moittivaan sävyyn toisten viesteistä on erittäin kieroa vallankäyttöä, (pyrkimistä vallankäyttöön). Jos joku viesti on mielestäsi huono niin kirjoita sen alle yksilöiden ja perustele arvostelusi asiallisesti.

        Kuulehan sie, mene nyt juoksulenkille ja juokse pitkään ja lujaa. Mikään pikkulenkki ei auta pahanolosi purkamiseen. 20km vähintään. Jo tulee erilainen poika sitten taas takasin, kun on saanut happea kunnolla haukattua. Viestiäsi vielä lukiessani, en voi todeta muuta, kun että kirjoitat itsestäsi ja omista pyrkimyksistäsi. Paranna tapasi ja nyt lenkille sieltä !


      • Kuuleha sie
        kuuleha sie kirjoitti:

        Sinun tapasi kirjoittaa yleistävästi, halveksivasti ja moittivaan sävyyn toisten viesteistä on erittäin kieroa vallankäyttöä, (pyrkimistä vallankäyttöön). Jos joku viesti on mielestäsi huono niin kirjoita sen alle yksilöiden ja perustele arvostelusi asiallisesti.

        Älä enää vastaile viesteihini. Kiitos!


      • Saara
        kuuleha sie kirjoitti:

        Sinun tapasi kirjoittaa yleistävästi, halveksivasti ja moittivaan sävyyn toisten viesteistä on erittäin kieroa vallankäyttöä, (pyrkimistä vallankäyttöön). Jos joku viesti on mielestäsi huono niin kirjoita sen alle yksilöiden ja perustele arvostelusi asiallisesti.

        Juuri näin! Ja aloittaja olisi voinut laittaa esimerkin mukaan. Olisi valoittanut millaista hän pitää toisten lyttäämisenä. Tuollaisenaan viesti ei kerro juuri muusta kuin hallinnan halusta.


      • lentelee
        Saara kirjoitti:

        Juuri näin! Ja aloittaja olisi voinut laittaa esimerkin mukaan. Olisi valoittanut millaista hän pitää toisten lyttäämisenä. Tuollaisenaan viesti ei kerro juuri muusta kuin hallinnan halusta.

        Aivan höpöä ! Yleisen hyvän etsiminen ei ole hallinnan halua ensisijaisesti. Se on rakkautta lähimmäisiä kohtaan, mutta se taitaakin olla jo vaikeampi juttu ymmärrettäväksi. Onhan sosiaalista esittää hyvinvoinnin perusteita jota kristinuskokin on. Jos jokin hallinnan halu tuossa aloituksessa olisi, niin se olisi kristillinen luonteensa vuoksi.


      • ohohoo
        lentelee kirjoitti:

        Aivan höpöä ! Yleisen hyvän etsiminen ei ole hallinnan halua ensisijaisesti. Se on rakkautta lähimmäisiä kohtaan, mutta se taitaakin olla jo vaikeampi juttu ymmärrettäväksi. Onhan sosiaalista esittää hyvinvoinnin perusteita jota kristinuskokin on. Jos jokin hallinnan halu tuossa aloituksessa olisi, niin se olisi kristillinen luonteensa vuoksi.

        Sinäkö sen määrittelet mikä on meidän yhteinen hyvä? Yleensä pruukataan kysyä että mikäs sinun mielestäsi olisi hyvä ratkaisu, mitä sinä ajattelet??!!


    • teuta

      Olen myös vastannut, tuollaisiin viesteihin välittämättä lainkaan siitä mitä sieltä tulee takaisin, ja kyllä on tullut välillä lunta tupaan. Mutta moni on ollut kaunis ja kertoo Jumalan rakkaudesta, ja siitä että sitä vielä on. Olet sen ikäinen, että muistat varmaan lähetysmiehen eero halmeen, hän on jo mennyt herransa iloon, hän oli paljon kiusattu muilta muilta suunnilta, ja tietenkin lapinvanhimmilta, jotka eroittivat hänet lähetysmiehentehtävstä. Saatoit tietää että hän käytti yrityksensä aikaan paljon sellaisia aineita, jotka vaativat samaan aikaan hen tervyttään, joten jos se oli Jumalan tahto saada hänet kotiin, se onnistui nopeassa tempossa, kävin häntä katsomassa sairaalassa, silloin hän oli vielä suhteellisen hyvä. Hän oli erittäin onnellinen että olin mennyt . Samaan aikaan olavi simolin sai lähtöpassit, ei ne olleet mitään tehneet ( mutta ns. äitiseurakunta halusi kurittaa ) olen kirjoittanut nimet pienellä koska serfimme on ollut sitä mieltä että niitä pitäisi välttää. Tätä ennen oli risto blom saanut eron mikkelin saarnatehtävästä hän koulutti itsensä teologisesti ja oli pappina kajaanissa , siitä tuli sanonta jellivaarassa huudetaan niinkovin että se kuuluu kajaniin , sen jälkeen hän tuli kirkkoherraksi Tuulokseen ja jäi 2008 viime päivänä eläkkeelle on jo 70 täyttänyt . tommosta nyt aluksi

    • pitää tätä

      palstaa minään läpileikkauksena es. lest. seurakunnasta. Suuri osa seurakuntalaisista ei todennäköisesti edes tiedä tästä saati sitten lue näitä tai osallistu keskusteluihin! Moni kirjoittaja on itse kertonut olevansa kuten sinä eli hissuksiin sivuun jäänyt. Täällä on myös muutamia aika ärhäköitä kirjoittelijoita, joita on hyllytettykin välillä. Ei ilmeisesti onnistu se homma! Nimettömänä (kuten myös minä!) on helppo kirjoittaa jopa solvauksia, joita ei varmaan silmätyksin tulisi sanottua. Miksi niitä sitten pitää yleensä sanoa, on jo toinen juttu...

      • ihmettellöö

        Tämä on keskustelupalsta jolla keskustellaan esikoislestadiolaisuudesta. Tämä ei ole lainkaan esikoislestadiolaisuus. Jokainen ymmärtävä kirjoittaja ja lukija tietää sen sanomattakin.


      • että aloittaja
        ihmettellöö kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta jolla keskustellaan esikoislestadiolaisuudesta. Tämä ei ole lainkaan esikoislestadiolaisuus. Jokainen ymmärtävä kirjoittaja ja lukija tietää sen sanomattakin.

        on aivan ymmärtäväinen, vaikka käyttikin sanoja: "Olin nuoruudessani niin naiivi, että luulin esikoislestadiolaisia fiksuiksi, mutta tämän palstan lukeminen silloin tällöin on osoittanut ihan kaikkea muuta."


    • Ystäväsi

      ...väärästä paikasta. Täällä kirjoittavat lähinnä sellaiset ihmiset, jotka eivät nimenomaan ymmärrä esikoislestadiolaisuuden arvoa. Jos haluat saada oikean käsityksen esikoislestadiolaisuudesta/esikoislestadiolaisista, mene seuroihin. Seuroissa saat kokea ja tuntea omalle kohdallesi sen Taivaallisen rakkauden ilmapiirin, joka siellä vallitsee. Täältä sinun on ihan turha haistella esikoislestadiolaisuuden nykytilaa, sillä täältä sitä ei löydy. Rakkaudella, Ystäväsi

      • teuta

        osaatko sinä muuta


      • siellä
        teuta kirjoitti:

        osaatko sinä muuta

        Toivon ettet mieti sitä pahaa mitä näet tällä palstalla vaan lue se kaikki hyvä mitä on enempi,ja ajattele.Älä ole katkera,se pilaa ihmisen koko elämän.Me olemme kaikki kokosyntisiä ,kaikki tyynni,sinä niinkuin me muutkin.Ensin kannattaa katsoa oman sydämensä tilaa,sieltä sydämem ympäriltä voi löytyä niin paksu muuri joka yrittää peittää oman viallisuuden.Mitä meitä hyödyttää katsella muiden vikoja,lue Raamatusta esim. Jeesuksen kärsimyksestä ja sit Johanneksen evankeliumia,rakas täti.Katso Golgatalle,mene syntitaakkasi kanssa Jeesuksen ristin luo,vaihtakaamme miekka,keihäs,Jeesuksen Ristiin.Otetaan se elämäämme mukaan,Jeesuksen tie,Ristin tie.Kyllä silloin katkeruus,tuomion henki katoaa.Arvaas mitä saat tilalle,ilon,rauhan ja Iankaikkisuuden missä me kaikki saamme luopua syntitomustamme.Siel on ilo iäinen!Rakkauden ja lämmön hengellä sinulle kirjoitan tätsky-ystävä!Et sinä ole ainoa synnin vuoksi kärsimässä mut,,,,VAPAHTAJA KALLIS ON MEITÄ KAIKKIA VARTEN!Amen lämpöä Jeesus sydämeesi antakoon kuin myös minun,peppi


    • hyvää !

      Ainahan on ihmisiä joilla on paha olla ja lyttäys on sitä oppimattomuutta ja tyhmyyttä. Ilmenee noissakin vastauksissa. Itseään ihminen esittelee kirjoitellessaan asioita. Seurakunnalla menee kuitenkin hyvin ja tule käymään välillä.

      • Täti-43

        Kiitos teille, jotka asiallisesti ja kauniisti vastasitte viestiini! Teitäkin on, jotka olette yhteistyökykyisiä. Tiesinhän sen kyllä, kunhan vain lähdin ihmettelemään, kun näkee niin kummallisia kirjoituksia... Kaunis kiitos noista kutsuista tulla seuroihin! Ette arvaakaan, kuinka ne koskettivat sydäntäni! Syvällä sisimmässäni haluaisin tulla seuroihin ja palata takaisin siihen rakastavaan yhteisöön, josta nuoruudessani erkanin. Mutta se on vaikeaa! On monenlaisia ajatuksia ja pelkoja, jotka pyörivät mielessäni; entä jos en osaakaan katua oikein ja aidosti näitä tuhlausvuosiani tai jos en pystykään täysin uskomaan sekä monia muita mietteitä. Pelkään myöskin sitä, pystyisinkö oikesti olemaan mukana sydämestäni asti, sillä olen tänä aikana perustanut perheen ja he tuntevat minut tällaisena kuin nyt olen. Jaksaisikohan joku vielä vastata tällaisiin ajatuksiin? Olisiko täällä joku, jolla on omia kokemuksia palaamisesta esikoisiin?


      • teutatess
        Täti-43 kirjoitti:

        Kiitos teille, jotka asiallisesti ja kauniisti vastasitte viestiini! Teitäkin on, jotka olette yhteistyökykyisiä. Tiesinhän sen kyllä, kunhan vain lähdin ihmettelemään, kun näkee niin kummallisia kirjoituksia... Kaunis kiitos noista kutsuista tulla seuroihin! Ette arvaakaan, kuinka ne koskettivat sydäntäni! Syvällä sisimmässäni haluaisin tulla seuroihin ja palata takaisin siihen rakastavaan yhteisöön, josta nuoruudessani erkanin. Mutta se on vaikeaa! On monenlaisia ajatuksia ja pelkoja, jotka pyörivät mielessäni; entä jos en osaakaan katua oikein ja aidosti näitä tuhlausvuosiani tai jos en pystykään täysin uskomaan sekä monia muita mietteitä. Pelkään myöskin sitä, pystyisinkö oikesti olemaan mukana sydämestäni asti, sillä olen tänä aikana perustanut perheen ja he tuntevat minut tällaisena kuin nyt olen. Jaksaisikohan joku vielä vastata tällaisiin ajatuksiin? Olisiko täällä joku, jolla on omia kokemuksia palaamisesta esikoisiin?

        Kiitos kiittämisestä ! kyllä arvataan, tottakai se liikuttaa mieltä, me ihmiset olemme monasti niin kiinni kaikenlaisessa maallisessa, "katua oikein" kuka osaa katua oikein ? Jumala näkee sinut tuntee sinut hän sen katumisen määrittelee. Sanoit että olet perustanut perheen, ja että he tuntevat sinut sellaisena, kuin nyt olet, kyllä ja taivaanisä tuntee sinut juurisamalla tavalla. Olisiko apua en tiedä, mutta sanon nyt kuitenkin. Minä uskon Raamattuun, tuolla alenpana joku sanoi, että siinä on virheitä näin voi olla mutta se ei haittaa Jumalan asiat on oikein la niillä päästään taivaaseen loppu saakin palaa. Tuhlaaja poika teki päätöksen, minä nousen ja käyn minun Isäni tykö, siellä on kyllä leipää (se on varmasti Jumalan sanaa), en luulekkaan/tahdokkaan pojaksesi kututtaa, mutta tee minusta yksi palkollisesi. Jos tästä olisi jotain hyötyä, olet Sydämellisti Tervetullut, monia Rukoushuoneita on tehty ja laajennettu joissakin on osite vähän muuttunut . Helsingin on Puistolantie ennen oli karhekuja mutta sama paikka.


      • On ihmisarvon vastaista

        Jokainen jonka jalat on kalliolla ei lyttäänny mistään asiasta. Kristuksen seuraajia vainotaan aina, maailman loppuun asti. Jos epäuskoiset alkaisivat puhumaan kristityille kauniisti, tai jos me uskovat alamme puhua synnistä kauniisti sen orjille, niin silloin olisimme langenneet pois Kristuksesta. Siveys (ihmiskorvaan kultivoitu) on kuolleen uskon hedelmää. "Te kyykäärmeen sikiöt", näin sanoo synnitön suu.


      • kun olet
        Täti-43 kirjoitti:

        Kiitos teille, jotka asiallisesti ja kauniisti vastasitte viestiini! Teitäkin on, jotka olette yhteistyökykyisiä. Tiesinhän sen kyllä, kunhan vain lähdin ihmettelemään, kun näkee niin kummallisia kirjoituksia... Kaunis kiitos noista kutsuista tulla seuroihin! Ette arvaakaan, kuinka ne koskettivat sydäntäni! Syvällä sisimmässäni haluaisin tulla seuroihin ja palata takaisin siihen rakastavaan yhteisöön, josta nuoruudessani erkanin. Mutta se on vaikeaa! On monenlaisia ajatuksia ja pelkoja, jotka pyörivät mielessäni; entä jos en osaakaan katua oikein ja aidosti näitä tuhlausvuosiani tai jos en pystykään täysin uskomaan sekä monia muita mietteitä. Pelkään myöskin sitä, pystyisinkö oikesti olemaan mukana sydämestäni asti, sillä olen tänä aikana perustanut perheen ja he tuntevat minut tällaisena kuin nyt olen. Jaksaisikohan joku vielä vastata tällaisiin ajatuksiin? Olisiko täällä joku, jolla on omia kokemuksia palaamisesta esikoisiin?

        Ei tarvitse ajatella vuosia maailmalla tai muuta, sillä onhan Jumala tehnyt selvästi työtä sydämessäsi tänäkin aikana. Jumalan tiet ovat tutkimattomia. Jumala aina rakastaa ihmistä, jolla on kaipuu hänen läheisyyteen ja siinä Jumala myös auttaa. Kirjoitit tänne ja se on jo suuri askel sekin. Ei se itsestään tapahdu vaan kyllä siinä on johdatusta mukana. Mukava jos sydämesi sai lämpöisen tuulahduksen. Sekin on työtä Jumalalta sinulle. Pelkoja on kaikilla normaaleilla ihmisillä. Se kuuluu elämään ja niiden kanssa kuljetaan. Pelot ovat kuitenkin turhia oikeasti. Ei me ihmiset olla mitään muuta, kun mitä Jumala meille on antanut, joten pois vaan turhat pelot. Tule mukaan kun pääset ja kun aikataulusi antaa periksi. Niin minäkin kuljen, toisilta kysymättä tai toisista välittämättä. Tarkoitan siis että kuljen omien aikataulujen mukaan ja seuroihin menen, kun sitä tuntuu. Itselläni on pausseja välillä pitkäänkin, mutta ei se uskoani murenna, kuten ei ole sinunkaan kohdallasi käynyt. Oikealla henkisyydellä on aina janoa Jumalansanan kuuloon. Siellä myös tapaa muita vapaita kristityitä, sillä joukossamme on aina myös enkeleitä. Ei tarvitse miettiä, että jos ei pystykään uskomaan. Aina voi rukoilla Jumalaa, että hän antaa voimia, ymmärrystä ja rakkautta. Se ei ole turhaa vaikka kulkisi missä. Täällä on kyllä kummallisia kirjoituksiakin, mutta se johtuu usein vain kirjoittajan itsensä henkisestä tilasta. Sinulle kuitenkin sanon, että sydämen janosi on oikeaa hengen tuotetta ja ole onnellinen siitä, että tunnet sen.


      • Herra auttaa
        teutatess kirjoitti:

        Kiitos kiittämisestä ! kyllä arvataan, tottakai se liikuttaa mieltä, me ihmiset olemme monasti niin kiinni kaikenlaisessa maallisessa, "katua oikein" kuka osaa katua oikein ? Jumala näkee sinut tuntee sinut hän sen katumisen määrittelee. Sanoit että olet perustanut perheen, ja että he tuntevat sinut sellaisena, kuin nyt olet, kyllä ja taivaanisä tuntee sinut juurisamalla tavalla. Olisiko apua en tiedä, mutta sanon nyt kuitenkin. Minä uskon Raamattuun, tuolla alenpana joku sanoi, että siinä on virheitä näin voi olla mutta se ei haittaa Jumalan asiat on oikein la niillä päästään taivaaseen loppu saakin palaa. Tuhlaaja poika teki päätöksen, minä nousen ja käyn minun Isäni tykö, siellä on kyllä leipää (se on varmasti Jumalan sanaa), en luulekkaan/tahdokkaan pojaksesi kututtaa, mutta tee minusta yksi palkollisesi. Jos tästä olisi jotain hyötyä, olet Sydämellisti Tervetullut, monia Rukoushuoneita on tehty ja laajennettu joissakin on osite vähän muuttunut . Helsingin on Puistolantie ennen oli karhekuja mutta sama paikka.

        joukkoon en suosittele,jos vähänkin tuntee tarvitsevansa apua!


      • Ystäväsi
        Täti-43 kirjoitti:

        Kiitos teille, jotka asiallisesti ja kauniisti vastasitte viestiini! Teitäkin on, jotka olette yhteistyökykyisiä. Tiesinhän sen kyllä, kunhan vain lähdin ihmettelemään, kun näkee niin kummallisia kirjoituksia... Kaunis kiitos noista kutsuista tulla seuroihin! Ette arvaakaan, kuinka ne koskettivat sydäntäni! Syvällä sisimmässäni haluaisin tulla seuroihin ja palata takaisin siihen rakastavaan yhteisöön, josta nuoruudessani erkanin. Mutta se on vaikeaa! On monenlaisia ajatuksia ja pelkoja, jotka pyörivät mielessäni; entä jos en osaakaan katua oikein ja aidosti näitä tuhlausvuosiani tai jos en pystykään täysin uskomaan sekä monia muita mietteitä. Pelkään myöskin sitä, pystyisinkö oikesti olemaan mukana sydämestäni asti, sillä olen tänä aikana perustanut perheen ja he tuntevat minut tällaisena kuin nyt olen. Jaksaisikohan joku vielä vastata tällaisiin ajatuksiin? Olisiko täällä joku, jolla on omia kokemuksia palaamisesta esikoisiin?

        Rakas täti-43, saat uskoa, että itsekään en ole yhtään sen parempi kuin sinä. Rakas ystäväni, tule seuroihin juuri sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse tulla yhtään sen paremmaksi tai huonommaksi, mitä tällä hetkellä olet. Kehoitan sinua ottamaan yhteyttä johonkin kristittyyn ystävään, jonka tunnet ja sopimaan pienen keskusteluhetken hänen kanssaan vaikka jossain rauhallisessa paikassa. Näin sinulla on mahdollisuus ikään kuin tällaisen tukihenkilön kanssa rohkaistua lähtemään rukoushuoneelle. Haluan rukoilla puolestasi. Haluan rukoilla sinulle voimia! Rakkain terveisin, Ystäväsi


      • aikoihin eletty
        Ystäväsi kirjoitti:

        Rakas täti-43, saat uskoa, että itsekään en ole yhtään sen parempi kuin sinä. Rakas ystäväni, tule seuroihin juuri sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse tulla yhtään sen paremmaksi tai huonommaksi, mitä tällä hetkellä olet. Kehoitan sinua ottamaan yhteyttä johonkin kristittyyn ystävään, jonka tunnet ja sopimaan pienen keskusteluhetken hänen kanssaan vaikka jossain rauhallisessa paikassa. Näin sinulla on mahdollisuus ikään kuin tällaisen tukihenkilön kanssa rohkaistua lähtemään rukoushuoneelle. Haluan rukoilla puolestasi. Haluan rukoilla sinulle voimia! Rakkain terveisin, Ystäväsi

        myös lipeviä,ilkeiden joukossa!!!!!!!!


      • kultatädille
        teutatess kirjoitti:

        Kiitos kiittämisestä ! kyllä arvataan, tottakai se liikuttaa mieltä, me ihmiset olemme monasti niin kiinni kaikenlaisessa maallisessa, "katua oikein" kuka osaa katua oikein ? Jumala näkee sinut tuntee sinut hän sen katumisen määrittelee. Sanoit että olet perustanut perheen, ja että he tuntevat sinut sellaisena, kuin nyt olet, kyllä ja taivaanisä tuntee sinut juurisamalla tavalla. Olisiko apua en tiedä, mutta sanon nyt kuitenkin. Minä uskon Raamattuun, tuolla alenpana joku sanoi, että siinä on virheitä näin voi olla mutta se ei haittaa Jumalan asiat on oikein la niillä päästään taivaaseen loppu saakin palaa. Tuhlaaja poika teki päätöksen, minä nousen ja käyn minun Isäni tykö, siellä on kyllä leipää (se on varmasti Jumalan sanaa), en luulekkaan/tahdokkaan pojaksesi kututtaa, mutta tee minusta yksi palkollisesi. Jos tästä olisi jotain hyötyä, olet Sydämellisti Tervetullut, monia Rukoushuoneita on tehty ja laajennettu joissakin on osite vähän muuttunut . Helsingin on Puistolantie ennen oli karhekuja mutta sama paikka.

        Minä olen ollut moneen otteeseen heikoilla jäillä,omatunto haavoittuneena.Arkana minäkin olen seuroihin mennyt,masennuskin välillä vaivaa.Ei ole itsetuntokaan aina paikallaan.Ihanaa kun kirjoittelit niin rohkeasti,ihan sydän sykähti.Sinä olet varmasti Taivaan Isän oma.Rukoilen että löydät jonkun sielunkumppanin jolta saisit rohkeutta uskoosi.Sit uskossa jaksat taivaltaa eteenpäin ja saada uusia uskonystäviä.Mitään hyvyyttä ei sinulta Taivaan Isä vaadi.Omat synnit tuntevainen saa ARMOSTA uskoa itsensä Jumalan omaksi.Hän on Rakkaus!Me ihmiset raadollisia kuten tältä palstalta jo olet huomannut.Katso ja vie syntitaakkasi Jeesuksen ristille,silloin olet vapaa!Seuroihin menet kun se aika tulee ja tulee varmasti!Rukoilen,rukoilen,armahda Herra meitä ja Hän varmasti armahtaa!Rauhaa ja Siunausta elämääsi uskoo tää peppiina


      • ei kantolupaa
        aikoihin eletty kirjoitti:

        myös lipeviä,ilkeiden joukossa!!!!!!!!

        aseelle sinulla :-)) Ampuisit ihan mielijohteesta mitä vaan liikkuvaa.


      • Raamattupaikka
        On ihmisarvon vastaista kirjoitti:

        Jokainen jonka jalat on kalliolla ei lyttäänny mistään asiasta. Kristuksen seuraajia vainotaan aina, maailman loppuun asti. Jos epäuskoiset alkaisivat puhumaan kristityille kauniisti, tai jos me uskovat alamme puhua synnistä kauniisti sen orjille, niin silloin olisimme langenneet pois Kristuksesta. Siveys (ihmiskorvaan kultivoitu) on kuolleen uskon hedelmää. "Te kyykäärmeen sikiöt", näin sanoo synnitön suu.

        Tit. 2:2     vanhat miehet olkoot raittiit, arvokkaat, siveät ja uskossa, rakkaudessa ja kärsivällisyydessä terveet;


      • teu
        Raamattupaikka kirjoitti:

        Tit. 2:2     vanhat miehet olkoot raittiit, arvokkaat, siveät ja uskossa, rakkaudessa ja kärsivällisyydessä terveet;

        Se antaa ikäänkuin nuorille luvan .?


      • edellä ?
        teu kirjoitti:

        Se antaa ikäänkuin nuorille luvan .?

        ..sitä vanhat perässä vai miten se menikään :)) Vanhemmilta elämää nähneiltä odotetaan viisautta ja ymmärrystä. Nuoremmilla sitä ei usein ole ja miten voisikaan olla. Vanhemmat olkoon esikuvaksi nuoremmille. Jos vanhemmat ovat huono esikuva, niin mitä nuorista mahtaa tulla?


      • tarkistin asian
        edellä ? kirjoitti:

        ..sitä vanhat perässä vai miten se menikään :)) Vanhemmilta elämää nähneiltä odotetaan viisautta ja ymmärrystä. Nuoremmilla sitä ei usein ole ja miten voisikaan olla. Vanhemmat olkoon esikuvaksi nuoremmille. Jos vanhemmat ovat huono esikuva, niin mitä nuorista mahtaa tulla?

        Koskahan minä vanhenen. Tämä on PL:n. vastaus/tokaisu . Eli ellemme vanhene ei tieto siirry nuorille.


      • Saara
        On ihmisarvon vastaista kirjoitti:

        Jokainen jonka jalat on kalliolla ei lyttäänny mistään asiasta. Kristuksen seuraajia vainotaan aina, maailman loppuun asti. Jos epäuskoiset alkaisivat puhumaan kristityille kauniisti, tai jos me uskovat alamme puhua synnistä kauniisti sen orjille, niin silloin olisimme langenneet pois Kristuksesta. Siveys (ihmiskorvaan kultivoitu) on kuolleen uskon hedelmää. "Te kyykäärmeen sikiöt", näin sanoo synnitön suu.

        ihmisiin vai turvautua yksin Kristukseen? Tulet saamaan tuolla asenteella myös omavanhurskailta hyvän vastaanoton. Rukoile Jumalaa, että Hän varjelisi sinua siellä vaikuttavalta epäuskon hengeltä, joka perustuu ihmisen tekemiseen ja suorittamiseen! Jeesus on ristillä huutanut: Se on täytetty! Pelastuksen voi ottaa vastaan vain uskolla Jeesuksen täydelliseen ristintyöhön, joka on sinullekin tarjolla joka hetki! Turvaa Jeesukseen ja rukoile Häneltä hengellistä viisautta! Jumala kyllä rakastaa sinua ja haluaa kirkastaa sinulle, että sinunkin elämäsi on sovitettu Jumalan kanssa Jeesuksen ristintyöllä!


      • Saara
        Saara kirjoitti:

        ihmisiin vai turvautua yksin Kristukseen? Tulet saamaan tuolla asenteella myös omavanhurskailta hyvän vastaanoton. Rukoile Jumalaa, että Hän varjelisi sinua siellä vaikuttavalta epäuskon hengeltä, joka perustuu ihmisen tekemiseen ja suorittamiseen! Jeesus on ristillä huutanut: Se on täytetty! Pelastuksen voi ottaa vastaan vain uskolla Jeesuksen täydelliseen ristintyöhön, joka on sinullekin tarjolla joka hetki! Turvaa Jeesukseen ja rukoile Häneltä hengellistä viisautta! Jumala kyllä rakastaa sinua ja haluaa kirkastaa sinulle, että sinunkin elämäsi on sovitettu Jumalan kanssa Jeesuksen ristintyöllä!

        Lisään vielä, että rukoilen, että Herra johdattaa sinut seuroissa OMIENSA tykö, sillä sielläkään ei suinkaan kaikki ole Jeesuksen omia!


      • sarafiina
        Saara kirjoitti:

        ihmisiin vai turvautua yksin Kristukseen? Tulet saamaan tuolla asenteella myös omavanhurskailta hyvän vastaanoton. Rukoile Jumalaa, että Hän varjelisi sinua siellä vaikuttavalta epäuskon hengeltä, joka perustuu ihmisen tekemiseen ja suorittamiseen! Jeesus on ristillä huutanut: Se on täytetty! Pelastuksen voi ottaa vastaan vain uskolla Jeesuksen täydelliseen ristintyöhön, joka on sinullekin tarjolla joka hetki! Turvaa Jeesukseen ja rukoile Häneltä hengellistä viisautta! Jumala kyllä rakastaa sinua ja haluaa kirkastaa sinulle, että sinunkin elämäsi on sovitettu Jumalan kanssa Jeesuksen ristintyöllä!

        Huomasin just et olen kirjoittanut aivan samaa kuin sinäkin!En ole matkinut etkä varmaan niin uskokkaan!Aloitin lukemisen alusta ja huomasin et olen itsekkin tähän aloitukseen jo aiemmin vastannut!ÄLY HOI,ÄLÄ JÄTÄ MUA!LÄMPÖÄ SINULLE,R peppiina (ps.tykkään käyttää lempparinimiä,jos ei sovi sun styleen,ilmoita)


      • Saara
        sarafiina kirjoitti:

        Huomasin just et olen kirjoittanut aivan samaa kuin sinäkin!En ole matkinut etkä varmaan niin uskokkaan!Aloitin lukemisen alusta ja huomasin et olen itsekkin tähän aloitukseen jo aiemmin vastannut!ÄLY HOI,ÄLÄ JÄTÄ MUA!LÄMPÖÄ SINULLE,R peppiina (ps.tykkään käyttää lempparinimiä,jos ei sovi sun styleen,ilmoita)

        Sehän on hienoa että samansuuntaisesti kirjoitellaan toisistamme tietämättä. :) Joo, sarafiina on oikein fiini nimi! :)


      • se kuuluukin
        tarkistin asian kirjoitti:

        Koskahan minä vanhenen. Tämä on PL:n. vastaus/tokaisu . Eli ellemme vanhene ei tieto siirry nuorille.

        osana luopumukseen. Ei ole vastuuta tulevaisuudesta tai tulevista sukupolvista. Se on kehityksen kiihtyvä kulku juuri nyt ja ei sille tule loppua, ennen kun kaikki loppuu. Olen kyllä kuullut samaa ko. henkilön suusta. Ymmärrämme varmaan, että tuo " tokaisu" ei pidä paikkaansa vaan on enemmän leikkisä letkaus. Vanhuus kyllä painaa ihmistä monin tavoin ko. henkilönkin osalla ja myös muiden. Yhteiskunnallisesti olet varmaan huomannut, että vanheneminen on ikävä ilmiö ja sitä vastaan taistellaan kaikin tavoin. Tehdään kiristysleikkauksia, värjätään hiuksia yms. Itse en osaa arvostaa ihmistä, joka ei kulje tietänsä. Usein ovatkin turhautuneita ja ongelmaisia todellisuuden edessä. Silti maanpovi vetää puoleensa ja moni asia muistuttelee asiasta. Lähtö voi olla nuorellakin, että ei sinänsä mikään aina vanhuuteen liittyvä asia. Nuorille on tärkeää saada tietoa ja kun sitä ei ole ollut tarpeeksi ( rikkinäiset perheet ja vanhempien itsekkyys) niin ongelmiahan on jo runsaasti. Esim. työelämä jo itsessään kertoo, että vanhemmilla ei ole arvoa nykyään, sillä he eivät ole sen arvoisia. Aika tylyä, mutta niin totta. Myös seuraus ihan vanhemmilta itseltään, ohjeena nuoremmille.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1508
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe