Taivaasta

J.Edgar

Ei niin hienoa paikkaa olekaan, että siellä kestäisi olla ikävystymättä satoja vuosia, saati sitten ikuisuuden. Ei niin hienoa harrastusta, toimintaa... Ei niin hienoja kumppaneita, etteikö heihin hermostuisi muutamassa sadassa vuodessa. Nämä asiat konkretisoituvat, kun katsoo erittäin rikkaiden ihmisten elämää. Ihmiset, joilla on kaikki mitä rahalla voi saada, mutta jotka silti ovat hyvin onnettomia. Ihminen, jonka kaiken järjen mukaan pitäisi olla taivaassa, onkin pahimmillaan helvetissä (maanpäällisessä). Sellaista taivasta ei saa edes Jumala aikaan, jossa ei olisi ristiriitoja ja kateutta. Jossain vaiheessa tulee se hetki, kun haluaa pois kuoleman rauhaan. Mitä sitten? Voiko taivaassa kuolla niin halutessaan? Onko taivaassa eutanasiaa? Elollinen syntyy, elää aikansa ja kuolee. Siinä on elämän koko hienous. Ikuista elämää ei ole eikä siitä kannata haaveilla.

21

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * * Ensinnäkin siellä tulee olemaan Ihmisen Poika, yksi meistä, Jeesus Kristus, Häntä katselmaan ei voi väsyä koskaan, koska Hän on elämä itsessään, et sinä terveenä voi elämään kyllästyä tällä ajassakaan. * Jos elämä on tervettä, ja spontaania ja elämyksellistä, et voi siihen kyllästyä koskaan,väsyä voit, ja halauat nukumaan, mutta taas, kun on nämä ajallisen elämän tarpeet saatu kuntoon, elämä maistuu hyvälle, ja aina paremmalle, jos on uudestisyntynyt, silloin on elämäsi yltäkylläistä, ja tasapainoista, ja maistuu entistä paremmalta. * Taivassa kaikki on täydellistä, ei siellä tule enää uupumusta, koko ajan taphtuu, mitä, se ei ole vielä ades ajatukseen astunut, niikuin siellä ei entiset astu ajatukseen. * Ajatteleppa vaikka näin, että siellä kun ei ole painovoimalain vaikutusta, eikä tarvita ilmakehää, voidan siis liikkua ihan miten vaan ja missä vaan. * Voidaan tehdä matkoja vaikka maailman ääriin asti, käydä sellaisissa paikoissa joita ei tässä ajassa ole mieleen päässyt. Siellä on kaikki rajoittamatonta, mikään ei sido mihinkään, vaan kaikki on mahdollista, mitä sitten haluaakin! * Ja ennenkaikkea, siellä on rakas Vapahtaja, ilman Häntä taivaskin olisi tyhjä ja ontto paikka. Jeesus on se, joka taivaastakin tekee taivaan! * Niin ihmeellinen on Jeesus, ja jos ei asiaa näin ota eikä käsitä, ei sitten käsitä koko pelastuksen armoa Kristuksesa!

• "Ihmisen Poika, yksi meistä," Tarkoitatko , että olisitte sitten molemmat Jumalia vaiko molemmat ihmisiä. Samanarvoisia tuon kirjoituksesi mukaan kumminkin. Sanoithan kerran palstalla hallitsevasi muita tuhat vuotta yhdessä Jeesuksen kanssa. Olen saanut viesteistäsi sen käsityksen, että sinun unelmasi on hallita toisia ja myös Jeesusta.

• J.Edgar

"Siellä on kaikki rajoittamatonta, mikään ei sido mihinkään, vaan kaikki on mahdollista, mitä sitten haluaakin!" Taivaassa on siis myös rikollisuutta. Vielä yksi kysymys. Häviääkö ihmisen vapaa tahto (mikä uskovien mukaan on maan päällä) taivaassa. Muutenhan ihmisten välinen rauhallinen kanssakäyminen ei ole mahdollista. Jos vapaa tahto häviää, ensimmäisen virkkeen (sinun ajatuksesi) ajatus on mahdoton.

• J.Edgar

puoliympyrässä istuen ihmisen poikaa. Hoh hoijaa. "Ensinnäkin siellä tulee olemaan Ihmisen Poika, yksi meistä, Jeesus Kristus, Häntä katselmaan ei voi väsyä koskaan..." Miten muuten miljardit ihmiset voivat yhtä aikaa katsella Ihmisen poikaa? Onko taivaassa taivaskanava, josta näytetään päivästä toiseen Jeesusta: jeesus istuu, Jeesus makaa, Jeesus eestä, Jeesus takaa. Pitää olla tosiaan melkoinen jonglööri. Kuka tahansa järkevä ihminen tajuaa, että ajatus taivaasta on sekopäinen kuvitelma. Olet sitä paitsi väärässä sikäli, että hyväänkin elämään väsyy. Lähipiirissäni on 91 v mies, joka on elänyt varsin hyvän elämän ja hänen eläkeaikansa on ollut huoleton. Hänellä on kuitenkin yksi ongelma: hänelle tärkeät ihmiset ovat kaikki kuolleet. Hänellä on lapsia ja lapsenlapsia ja vielä heilläkin pieniä lapsia. He eivät kuitenkaan voi korvata ikätovereita, jotka kaikki ovat kuolleet. Olen varma, että kuolema on hänelle helpotus. Hän muuten ei ole uskovainen.

• mutta mikä

siinä Jeesuksessa niin ihmeellistä on, ettei häntä väsy ikinä katselemasta ikuisuuksista ikuisuuksiin? Kyseessä kai on 2000 vuotta sitten elänyt juutalainen mies, joka - mikäli nyt on säilyttänyt identiteettinsä - on kulttuurisesti ja aatemaailamaltaan nykyiselle ajalle ja sivilisaatiolle täysin vieras ja outo.

• mutta mikä kirjoitti:

siinä Jeesuksessa niin ihmeellistä on, ettei häntä väsy ikinä katselemasta ikuisuuksista ikuisuuksiin? Kyseessä kai on 2000 vuotta sitten elänyt juutalainen mies, joka - mikäli nyt on säilyttänyt identiteettinsä - on kulttuurisesti ja aatemaailamaltaan nykyiselle ajalle ja sivilisaatiolle täysin vieras ja outo.

* Jeesus on kuollut minun puolestani, mitä raaimmalla tavalla, ensin kidutettu henki hieveriin,lopuksi naulittiin raa'asti karkeilla nauloilla ristiin, piikkisimmällä orjantappuroilla, mitä maailmasta löytyy, tehdyllä "kruunulla" kruunattiin "kuninkaaksi", ivaten ja pilkaten häpäistiin minun syntieni tähden, minun syntisyyteni tähden, minun vajavaisuuteni tähden, rikkomani Jumalan lain tähden, Hän otti minun paikkani alistuessaan kaikkeen tuohon, ja sellaiseen tuskaan jota ei kukaan ihminen voi kokea eikä tuntea, koska oli viaton, tahraton, synnitön, täydellinen ihminen, Hän alistui kuin karitsa joka teuraaksi viedään, MINUN tähteni! * Jaksan iloita Hänestä aina ja iankikksesti, kaiken tuon tehtyä minun puolestani, antaa vielä kaineken lisäksi, iankaikkisen elämän iki-ihanassa uudessa Jerusalemissa, ja palvelee minua aina ja iankaikkiseti. * Ja mitä kaikkea sitten siellä onkaan, ei sitä edes osaa kuvitella, kaikki vanhanliiton pyhät, siellä on mm. Daavid, Mooses, Joosua, Maria Jeesuksen synnyttäjä, Joosef kertoo ihmeellisen tarinan Marian raskaaksi tulosta Pyhän Hengen kautta, ja ollessaan äitinä Jeesukselle. Ja niin paljon, että ei siellä aika pitkäksi voi tulla. * Ja katselemalla maailmankaikkeuden Ihmeellisintä olentoa, Jeesusta Kristusta ikävät haituu, eikä siellä ole mitään mikä voisi ikävystyttää, ei voi olla, koska siellä on tuo Ihmeellinen Jeesus Jumalan Poika, minun ystävänäni, Jumalana joka raksti, ja rakastaa minua iankaikkisesti, muuttumattomalla rakkaudellaan, Ihmeellinen Jeesus rakastan sinua, koska sinä rakastit ensin, Jeesus, kiitos Jeesus! Hän on antanut kiitoksenkin sydämeeni Pyhän Hengen kautta. * "Hän on ihmeellinen, Hän on ihmeellinen, Jeesus aina on ihmeellinen!"

• Pe.ku kirjoitti:

"Ihmisen Poika, yksi meistä," Tarkoitatko , että olisitte sitten molemmat Jumalia vaiko molemmat ihmisiä. Samanarvoisia tuon kirjoituksesi mukaan kumminkin. Sanoithan kerran palstalla hallitsevasi muita tuhat vuotta yhdessä Jeesuksen kanssa. Olen saanut viesteistäsi sen käsityksen, että sinun unelmasi on hallita toisia ja myös Jeesusta.

* Ethän sinä voisikaan käsittää! * Olemme ihmisinä Jeesuksen kanssa Hänen kauttansa minäkin olen saman kaltainen, morsiamena olen palveltavana, koska Ylkä on morsiamen palvelija. * Tätä Jeesus on Ihmisen Pojan persoonassa, Jumalana Hän istuu Isän kanssa ja Isässä valtaistuimellaan yhtenä kolmesta myös Pyhä Henki. Ja kaikki muut taivaassa ja maailman kaikkeudessa kumartavat Jumalaa, kolmiyhteistä Isä Poika ja Pyhä Henki! * Koska Poikakin antaa kaikken vallan Isälleen. * Ihmisen osassa Hän luopuu kaikkivatiudesta, jonka Hän sai paltessaan taivaaseen. * Jumalan Hän on aina ollut Luoja ja kaikkivaltias Jumala. * Tuhatvuotisessa valtakunnassa minäkin muiden pyhien mukana hallitsen Jeesuksen kanssa ne tuhannen vuotta. * Mutta tuo, että hallitsisin myös Jeesusta, on sinun omasta hihasta vedetty väärä jokeri, ja se oli kai tarkoitettukin iva sanaksi ja pilkaksi! Saat anteeksi!

• mielestäsi hyvin
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jeesus on kuollut minun puolestani, mitä raaimmalla tavalla, ensin kidutettu henki hieveriin,lopuksi naulittiin raa'asti karkeilla nauloilla ristiin, piikkisimmällä orjantappuroilla, mitä maailmasta löytyy, tehdyllä "kruunulla" kruunattiin "kuninkaaksi", ivaten ja pilkaten häpäistiin minun syntieni tähden, minun syntisyyteni tähden, minun vajavaisuuteni tähden, rikkomani Jumalan lain tähden, Hän otti minun paikkani alistuessaan kaikkeen tuohon, ja sellaiseen tuskaan jota ei kukaan ihminen voi kokea eikä tuntea, koska oli viaton, tahraton, synnitön, täydellinen ihminen, Hän alistui kuin karitsa joka teuraaksi viedään, MINUN tähteni! * Jaksan iloita Hänestä aina ja iankikksesti, kaiken tuon tehtyä minun puolestani, antaa vielä kaineken lisäksi, iankaikkisen elämän iki-ihanassa uudessa Jerusalemissa, ja palvelee minua aina ja iankaikkiseti. * Ja mitä kaikkea sitten siellä onkaan, ei sitä edes osaa kuvitella, kaikki vanhanliiton pyhät, siellä on mm. Daavid, Mooses, Joosua, Maria Jeesuksen synnyttäjä, Joosef kertoo ihmeellisen tarinan Marian raskaaksi tulosta Pyhän Hengen kautta, ja ollessaan äitinä Jeesukselle. Ja niin paljon, että ei siellä aika pitkäksi voi tulla. * Ja katselemalla maailmankaikkeuden Ihmeellisintä olentoa, Jeesusta Kristusta ikävät haituu, eikä siellä ole mitään mikä voisi ikävystyttää, ei voi olla, koska siellä on tuo Ihmeellinen Jeesus Jumalan Poika, minun ystävänäni, Jumalana joka raksti, ja rakastaa minua iankaikkisesti, muuttumattomalla rakkaudellaan, Ihmeellinen Jeesus rakastan sinua, koska sinä rakastit ensin, Jeesus, kiitos Jeesus! Hän on antanut kiitoksenkin sydämeeni Pyhän Hengen kautta. * "Hän on ihmeellinen, Hän on ihmeellinen, Jeesus aina on ihmeellinen!"

ihmeellinen koska niin vakuutat ja olet siitä vakuuttunut. - En kylläkään tosin ymmärrä mitä merkillistä niin suurta pahaa olet elämässäsi tehnyt, että jonkun olisi takiasi pitänyt kuolla niin hirvittävästi kidutettuna ja rääkättynä kuin evankeliumit antavat ymmärtää Jeesukselle tapahtuneen. Siksi toisekseen en oikein voi käsittää miten joskus muinoin jotakin henkilöä kohtaan tapahtunut julmuus voi sovittaa vuosituhansia myöhemmin tapahtuneet pahat teot ja myöhemmät julmuudet.

• J.Edgar kirjoitti:

"Siellä on kaikki rajoittamatonta, mikään ei sido mihinkään, vaan kaikki on mahdollista, mitä sitten haluaakin!" Taivaassa on siis myös rikollisuutta. Vielä yksi kysymys. Häviääkö ihmisen vapaa tahto (mikä uskovien mukaan on maan päällä) taivaassa. Muutenhan ihmisten välinen rauhallinen kanssakäyminen ei ole mahdollista. Jos vapaa tahto häviää, ensimmäisen virkkeen (sinun ajatuksesi) ajatus on mahdoton.

Jeesuksellakin on, siis sama kuin on Jumalalla, voitko rajoittaa Jumalaa? Jos voit, niin silloin siellä on rajoituksia. Mutta koska Jumalaa ei voi kukaan rajoittaa, ei voi Kristuksen seurakuntaakaan, enää siellä kotona uudessa Jerusalemissa. * Onko Jumalassa rikollisuutta, jos on, silloin siellä on rikollisuutta. Mutta Jumalassa kun ei ole ajatustakaan rikollisuutta, ei sitä ole seurakunssakaan, siellä kotona täydellisyydessä. * Siellähän ei voisikaan olla mitään syntiä, se on kauhistusta Jumalalle, ja niin myös seurakunnalle, siellä kotona vapaana vajavaisuudesta. * Koska uusi Jerusalem on yhtä korkea kuin pitkä kuin leveäkin, niin siellä on kadut pystysuorassa siinä kuin vaakasuorassakin, siksi liikkuminen on esteetöntä joka suuntaan. * Ja liikkumisnopeuden voi aavistaa siitä, kun seurakunta tampaistaan maanpäältä, se on enemmän kuin ajatuksen noeudella jo taivaaasa. Raamattu sanoo, että silmn räpäysessä, ja siksi voidaan maailaman kaikkeudessakin liikkua ihan miten vaan ja missä vaan, halleluja, eikö vieläkkään tee mieli joukkoon?

• J.Edgar kirjoitti:

puoliympyrässä istuen ihmisen poikaa. Hoh hoijaa. "Ensinnäkin siellä tulee olemaan Ihmisen Poika, yksi meistä, Jeesus Kristus, Häntä katselmaan ei voi väsyä koskaan..." Miten muuten miljardit ihmiset voivat yhtä aikaa katsella Ihmisen poikaa? Onko taivaassa taivaskanava, josta näytetään päivästä toiseen Jeesusta: jeesus istuu, Jeesus makaa, Jeesus eestä, Jeesus takaa. Pitää olla tosiaan melkoinen jonglööri. Kuka tahansa järkevä ihminen tajuaa, että ajatus taivaasta on sekopäinen kuvitelma. Olet sitä paitsi väärässä sikäli, että hyväänkin elämään väsyy. Lähipiirissäni on 91 v mies, joka on elänyt varsin hyvän elämän ja hänen eläkeaikansa on ollut huoleton. Hänellä on kuitenkin yksi ongelma: hänelle tärkeät ihmiset ovat kaikki kuolleet. Hänellä on lapsia ja lapsenlapsia ja vielä heilläkin pieniä lapsia. He eivät kuitenkaan voi korvata ikätovereita, jotka kaikki ovat kuolleet. Olen varma, että kuolema on hänelle helpotus. Hän muuten ei ole uskovainen.

* Verttat kaikkea omalla itselläsi, ja tällä ajallisella, sillä mitä olet ja mitä näet ja koet, se on luonnollista, ja koska olet luonnollinen, ajattelet kuin luonnollinen! * Mutta Jeesuksessa kaikki muuttuu, ylösnousemuksesta alkaen kaikki tulee muutumaan. tämä ajallinen on kuin varjo vaan, tulevan ianakkisen hyvän rinnalla. Siellä ei päde mikään tämän maailman ja maan laeista ikä oloista, se on täydellinen ja parempi , se kuolematonta ja ikuista, siellä ei ajatella niikuin täällä nyt me ajttelemme. * "Kaikki entinen on mennyt, ne ei enää ajatuseen astu." * me tiedämme keitä olemme, mutta emme tunne siellä ketään , enää niikuin täällä tunsimme, tiedämme kyllä keitä kukin on, mutta emme voi sanoa toilillemme mitään tästä ajallisesta elämästämme, kaikki muuttu ja on ihmeellistä, Jeesus on siellä ja kaikki on Hänen kautta ja on meille!

• Kyllä piru irti
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ethän sinä voisikaan käsittää! * Olemme ihmisinä Jeesuksen kanssa Hänen kauttansa minäkin olen saman kaltainen, morsiamena olen palveltavana, koska Ylkä on morsiamen palvelija. * Tätä Jeesus on Ihmisen Pojan persoonassa, Jumalana Hän istuu Isän kanssa ja Isässä valtaistuimellaan yhtenä kolmesta myös Pyhä Henki. Ja kaikki muut taivaassa ja maailman kaikkeudessa kumartavat Jumalaa, kolmiyhteistä Isä Poika ja Pyhä Henki! * Koska Poikakin antaa kaikken vallan Isälleen. * Ihmisen osassa Hän luopuu kaikkivatiudesta, jonka Hän sai paltessaan taivaaseen. * Jumalan Hän on aina ollut Luoja ja kaikkivaltias Jumala. * Tuhatvuotisessa valtakunnassa minäkin muiden pyhien mukana hallitsen Jeesuksen kanssa ne tuhannen vuotta. * Mutta tuo, että hallitsisin myös Jeesusta, on sinun omasta hihasta vedetty väärä jokeri, ja se oli kai tarkoitettukin iva sanaksi ja pilkaksi! Saat anteeksi!

Kun MOhikaani on noin sydämellinen.Hallitseepi niin niin.

• mielestäsi hyvin kirjoitti:

ihmeellinen koska niin vakuutat ja olet siitä vakuuttunut. - En kylläkään tosin ymmärrä mitä merkillistä niin suurta pahaa olet elämässäsi tehnyt, että jonkun olisi takiasi pitänyt kuolla niin hirvittävästi kidutettuna ja rääkättynä kuin evankeliumit antavat ymmärtää Jeesukselle tapahtuneen. Siksi toisekseen en oikein voi käsittää miten joskus muinoin jotakin henkilöä kohtaan tapahtunut julmuus voi sovittaa vuosituhansia myöhemmin tapahtuneet pahat teot ja myöhemmät julmuudet.

* Ihmettelen, ettet vielä tiedä, miksi Jeesuksen piti kuola, että yleensä tuli alas loistostaan tänne maan alhoon? * Hän tuli, kärsi ja kuoli juuri SINUN tähtesi, sinun syntisyytesi takia, olet Jumalan lainrikkoja, Aadamin perillisenä, vaikka et olisi tehnyt ainuttakaan tekosyntiä, olisit kuitenkin verivelassa Jeesukselle, sinullakin on vain yksi ainoa mahdollisuus pelastua Jumalan tuomiosta, uskomalla Jeesukseen, saat kaikki syntisi ja syyllisyytesi Jumalan edessä anteeksi, ja voit uudestisyntyä ja saada tuon saman mitä minä ja jokainen Jeesukseen uskova saa.

• J.Edgar
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Jeesuksellakin on, siis sama kuin on Jumalalla, voitko rajoittaa Jumalaa? Jos voit, niin silloin siellä on rajoituksia. Mutta koska Jumalaa ei voi kukaan rajoittaa, ei voi Kristuksen seurakuntaakaan, enää siellä kotona uudessa Jerusalemissa. * Onko Jumalassa rikollisuutta, jos on, silloin siellä on rikollisuutta. Mutta Jumalassa kun ei ole ajatustakaan rikollisuutta, ei sitä ole seurakunssakaan, siellä kotona täydellisyydessä. * Siellähän ei voisikaan olla mitään syntiä, se on kauhistusta Jumalalle, ja niin myös seurakunnalle, siellä kotona vapaana vajavaisuudesta. * Koska uusi Jerusalem on yhtä korkea kuin pitkä kuin leveäkin, niin siellä on kadut pystysuorassa siinä kuin vaakasuorassakin, siksi liikkuminen on esteetöntä joka suuntaan. * Ja liikkumisnopeuden voi aavistaa siitä, kun seurakunta tampaistaan maanpäältä, se on enemmän kuin ajatuksen noeudella jo taivaaasa. Raamattu sanoo, että silmn räpäysessä, ja siksi voidaan maailaman kaikkeudessakin liikkua ihan miten vaan ja missä vaan, halleluja, eikö vieläkkään tee mieli joukkoon?

tuohon joukkoon. Epäilen, että sinulla on mielenterveydellisiä ongelmia. Suosittelen ammattiauttajaa. Tämä on ystävällinen neuvo, ei herjaus.

• kristillisessä mielessä
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ihmettelen, ettet vielä tiedä, miksi Jeesuksen piti kuola, että yleensä tuli alas loistostaan tänne maan alhoon? * Hän tuli, kärsi ja kuoli juuri SINUN tähtesi, sinun syntisyytesi takia, olet Jumalan lainrikkoja, Aadamin perillisenä, vaikka et olisi tehnyt ainuttakaan tekosyntiä, olisit kuitenkin verivelassa Jeesukselle, sinullakin on vain yksi ainoa mahdollisuus pelastua Jumalan tuomiosta, uskomalla Jeesukseen, saat kaikki syntisi ja syyllisyytesi Jumalan edessä anteeksi, ja voit uudestisyntyä ja saada tuon saman mitä minä ja jokainen Jeesukseen uskova saa.

edes tullut mistään synneistä mitään tietämäänkään ellei kristilliseen uskonnonopetukseen kuuluisi noita syntikäsityksiä, jotka ovat oleellinen osa kristillistä ihmiskuvaa ja aivan välttämättömiä ihmisten liittämiseksi kristillisiin yhteisöihin ja kirkkoihin. - Eihän kristillisellä lunastusopilla olisi mitään virkaa ilman opetusta ihmisen perustavanlaatuisesta syntisyydestä.

• ei ota
        J.Edgar kirjoitti:

tuohon joukkoon. Epäilen, että sinulla on mielenterveydellisiä ongelmia. Suosittelen ammattiauttajaa. Tämä on ystävällinen neuvo, ei herjaus.

vaarin. On myös kyseenalaistettu uskonveljien lietsominen aina vain suurempiin korkeuksiin. Ei mitään muuta reaktiota, kuin Hallelujaa, Herra puhuu Mohikaanille,

• optimisti

>>Nämä asiat konkretisoituvat, kun katsoo erittäin rikkaiden ihmisten elämää. Ihmiset, joilla on kaikki mitä rahalla voi saada, mutta jotka silti ovat hyvin onnettomia. Ihminen, jonka kaiken järjen mukaan pitäisi olla taivaassa, onkin pahimmillaan helvetissä (maanpäällisessä).

• J.Edgar

ovat mustavalkoisia, kaksinapaisia, bipolaarisia. Mitä termiä haluat käyttää. Minä olen pääasiassa ateisti, mutta moniin asioihin suhtaudun varauksellisesti, varovaisesti, epäillen, joten olen myös agnostikko. Vältän sanaa totuus (minä tiedän), koska absoluuttista totuutta on maailmassa vähän tai ei ollenkaan. Ääriuskovien suurimpia virheitä on totuus- sanan ryöstöviljely. Yleensähän käsitteillä teisti, deisti, agnostikko, ateisti kuvataan suhdetta uskonnollisuuteen. Ääriuskovien Jumalan olemassaolon suhteen olen yksiselitteisesti ateisti.

• optimisti
        J.Edgar kirjoitti:

ovat mustavalkoisia, kaksinapaisia, bipolaarisia. Mitä termiä haluat käyttää. Minä olen pääasiassa ateisti, mutta moniin asioihin suhtaudun varauksellisesti, varovaisesti, epäillen, joten olen myös agnostikko. Vältän sanaa totuus (minä tiedän), koska absoluuttista totuutta on maailmassa vähän tai ei ollenkaan. Ääriuskovien suurimpia virheitä on totuus- sanan ryöstöviljely. Yleensähän käsitteillä teisti, deisti, agnostikko, ateisti kuvataan suhdetta uskonnollisuuteen. Ääriuskovien Jumalan olemassaolon suhteen olen yksiselitteisesti ateisti.

Kaikki käyvät. Ymmärrän tarkoituksesi. En pidä itseäni ääriuskovaisena. Olen monissa uskontoon liittyvissä asioissa itsekin varauksellinen. Ja muissakin. Silti olen optimisti.

• J.Edgar kirjoitti:

* Ainut absoluuttinen TOTUUS!

• J.Edgar
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ainut absoluuttinen TOTUUS!

ei ole juuri minkäänlaisia todisteita, saati sitten, että hän olisi ollut jonkinlainen jumala. Usein verrataan Julius Caesaria ja Jeesusta. Molempien sanotaan olleen erittäin merkittäviä miehiä. Toinen oli keisari ja sotapäällikkö. Toinen taas saarnamies ja profeetta. Kummallista vaan, että edellisestä on säilynyt pitävät todisteet, mutta jälkimmäisestä ei löydy juuri mitään todisteita Raamatun ulkopuolelta. Nekin vähät roomalaiset lähteet, jotka Jeesuksen mainitsevat, on kirjoitettu yli sata vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen ja tekstit on selkeästi vain kopioita evankeliumeista. Jeesus on myytti, legenda, jota kristinuskoisten on pakko pitää yllä hinnalla millä hyvänsä. Muutenhan kristinuskolta putoaa pohja pois. Sinulla on omituinen näkemys sanaparista "absoluuttinen totuus". Itse asiassa lause "Jeesus on Totuus" ei merkitse mitään. Vastaavasti voisin sanoa: Mohikaani on autuus tai Matti on pääministeriys. Sitä paitsi n. 10 milj. juutalaista on kanssasi eri mieltä ja heidän luulisi tietävän totuuden, koska juutalaisuus on tuhansia vuosia vanhempi kristinuskoa, joka on vain juutalaisuuden lahko.

• Omin sanoin

Taivas on paikka, jossa et voi koskaan ikävystyä, sillä juuri siellä on se rauha, jonne kaipaat päästä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      34
      5137
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      278
      4985
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      55
      4456
    4. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      69
      2425
    5. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      46
      1858
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      28
      1804
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      20
      1767
    8. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      79
      1713
    9. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      15
      1571
    10. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1476
    Aihe