mulla on leposyke 21 onko muillakin niin alhainen
hyvin alhainen syke
23
7374
Vastaukset
- pak
Millä mittasit leposykkeesi? Tuo 21 kuulostaa aika alhaiselta. 30 olen kuullut, mutta 21 on kyllä jo tosi alhainen...
- J...
>Kun harrastin urheilua, painui syke aamuisin alle kolmenkymmenen.
Virhemittauksessa ? tai jos ajatuksen,hengityksen voimala olet sitä alentanut...se on mahdollista.
Esim sukeltajien tekemät keskittymis ja hengitrysharjoitukset saavat sykkeen putoamaan alas. - pak
J... kirjoitti:
>Kun harrastin urheilua, painui syke aamuisin alle kolmenkymmenen.
Virhemittauksessa ? tai jos ajatuksen,hengityksen voimala olet sitä alentanut...se on mahdollista.
Esim sukeltajien tekemät keskittymis ja hengitrysharjoitukset saavat sykkeen putoamaan alas.Respiratorinen arytmia: Sydämen syke voi vaihdella sisään- ja uloshengityksem mukaan. Etenkin nuorilla syke voi olla nopeampi hengittäessä sisään kuin ulos.
- jeesus
Kovin ovat pitkiksi minuutit menneet... mm. Lasse Virenillä mitattu parhaimpia arvoja (ainakin Suomessa). Hänellä löi 38krt/min. 21 vaikuttaa humanoidiarvolta, are you a man from another planet?
- Lukija
pyöräilijä M.Indurainista.Hänellä oli mitattu syke 26krt/min.Ammattipyöräilijöillä on alhaisimmat leposykkeet kestävyysurheilijoista.
Tuo 21 tuntuu kalajutulta. - Kuntoilija
Ei tuo 38 nyt mikään kovin alhainen leposyke ole. Minun leposykkeeni muutaman minuutin keskiarvona on yleensä 38-40. Hetkellisesti sykkeeni on välillä 35 ja jopa alle. En ole mikään huippu-urheilija, vaan kohtuudella liikuntaa harrastava kuntoilija. Tuo leposyke on aika paljon perinnöllistä, toki liikuntakin vaikuttaa.
Jos tuo keskustelun avaajan leposyke 21 pitää paikkansa, niin kannattaisi ehkä käydä lääkärissä tutkituttamassa sydän. Noin alhainen syke voi johtua jostain sydänviasta. Ensin kannattaa kyllä uusia mittaus toisella mittarilla... - Välittömästi
Kuntoilija kirjoitti:
Ei tuo 38 nyt mikään kovin alhainen leposyke ole. Minun leposykkeeni muutaman minuutin keskiarvona on yleensä 38-40. Hetkellisesti sykkeeni on välillä 35 ja jopa alle. En ole mikään huippu-urheilija, vaan kohtuudella liikuntaa harrastava kuntoilija. Tuo leposyke on aika paljon perinnöllistä, toki liikuntakin vaikuttaa.
Jos tuo keskustelun avaajan leposyke 21 pitää paikkansa, niin kannattaisi ehkä käydä lääkärissä tutkituttamassa sydän. Noin alhainen syke voi johtua jostain sydänviasta. Ensin kannattaa kyllä uusia mittaus toisella mittarilla...mittauksesi on oikea, lähde kiireesti lääkäriin!
- aade
Virenin alhaisin mitattu leposyke oli 27 mutta hänen sydämensä olikin 1.8 kertaa isompi kuin keskimäärin.
- jeesus
Kuntoilija kirjoitti:
Jos tuo keskustelun avaajan leposyke 21 pitää paikkansa, niin kannattaisi ehkä käydä lääkärissä tutkituttamassa sydän. Noin alhainen syke voi johtua jostain sydänviasta. Ensin kannattaa kyllä uusia mittaus toisella mittarilla...Varminta on ottaa mittaus paljain käsin ranteesta tai kaulasta. Tietyt sykemittarit näyttävät huuhaata.
- Syke37
15 vuotta sitten nilkkaa leikattaessa (selkäydinpuudutuksessa) lääkäri herätteli välillä, kun olin nukahtanut ja pulssi laskenut 38:aan, että hengittelepä hieman lisää, kun tuo pulssi on niin alhainen.
Pari vuotta myöhemmin meni sitten toinen nilkka. Siinä pöydän reunalla seisaallaan nojatessa oli pulssi 42 ennen leikkausta, joten sen jälkeen sai nukkua rauhassa leikkauksen läpi.
Nyt 15 vuotta myöhemmin ja 25 kiloa painavampana (pääosin läskiä) laitoin sykemittarin tallentamaan pulsseja minuutin välein yön ajaksi. keskipulssi oli 42 ja alimmillaan useassa kohdassa 37. Mitähän nuo pulssit olisivat, jos vielä olisi sen 25 kiloa kevyempi, eli 80 kiloinen...- Jone
Leposyke laskee vanhetessa.
- Vireeeni
siis leposykkeesi nukkuessasi?Mielenkiintoista.
- Syke37
Vireeeni kirjoitti:
siis leposykkeesi nukkuessasi?Mielenkiintoista.
Eli kerran olen näin tehnyt. Sykemittarin pannasta ja vastaanottimesta kuluu "turhaan" patterit 8 tunnin verran, joten ei viitsi ihan usein tehdä. Siis mulla on sellainen tallentava Polarin sykemittari.
- pak
Tuo puudutus saattoi vaikuttaa sydämen sykkeeseen puoleen taikka toiseen. Puudutteet tietääkseni lamaavat hermostoa hyperpolarisoivat hermosoluja niin, että impulssi ei pääse etenemään. Voisi olettaa, että autonominen hermostokin joutui vaikutuksen alle. Ja autonominen hermostohan taas vaikuttaa sydämen sykkeeseen... Voin olla aivan väärässäkin. Täytyy opiskella lisää.
- Syke37
pak kirjoitti:
Tuo puudutus saattoi vaikuttaa sydämen sykkeeseen puoleen taikka toiseen. Puudutteet tietääkseni lamaavat hermostoa hyperpolarisoivat hermosoluja niin, että impulssi ei pääse etenemään. Voisi olettaa, että autonominen hermostokin joutui vaikutuksen alle. Ja autonominen hermostohan taas vaikuttaa sydämen sykkeeseen... Voin olla aivan väärässäkin. Täytyy opiskella lisää.
Eli ei ainakaan hirveästi voi olla vaikutusta alaspäin, kun ennen puuduttamista lähes seisaallaan oli tuo 42 syke. Eiköhän sen makuuasennossa pitäisi olla siellä alle neljänkympin reilusti.
Tosiaan siltä kerralta en lukemia saanut leikkauksen aikana, kun leikkaus oli about kahden aikaan yöllä, niin nukahti jo leikkaukseen vietäessä.
- glyserid
huippu kunto, siis yleensäkin huippukuntoisilla on hyvinkin alhainen leposyke
- dude
ei syke voi noin alhainen olla vaikka olisi teräsmies. Jotain häiriötä täytyy olla joko mittauksessa tai elimistössä.
- glyserid
dude kirjoitti:
ei syke voi noin alhainen olla vaikka olisi teräsmies. Jotain häiriötä täytyy olla joko mittauksessa tai elimistössä.
kyllä leposyke on hyvin alhainen jos on huippukunto, näin olen kuullut monien valmentajien sanovan..olen meinaan harrastanut urheilua, niin kauan kuin jalat kesti..
- dude
glyserid kirjoitti:
kyllä leposyke on hyvin alhainen jos on huippukunto, näin olen kuullut monien valmentajien sanovan..olen meinaan harrastanut urheilua, niin kauan kuin jalat kesti..
Virenillä oli parhaimmillaan kovasssa kunnossa (veret vaihdettuna) syke 27 siitä alempaa en ole kuullut. Toki jotain luonnonoikkuja voi olla mutta alle 30 on harvinaista. Itse olen joskus mitannut sykkeekseni 37 mutta en olekaan kyllä hyvässä kunnossa, maraton 2.50
- Syke37
Vapaasukeltajillahan laskee syke todella matalalle, lähelle nollaa. Tuolloin kyse ei vaan ole enää leposykkeestä.
Jos joutuu sambaan (horkkamainen hermostotärinä), eikä apuja ole, niin syke ei enää tuosta nousekaan, vaan pysyy nollassa.
Ihme jätkiä, neljä minuuttia hengittämättä ja enemmänkin. - Oluen ystävä
Hitain mitattu leposyke on 28 löntiä minuutissa Guinnes World Records 2004 kirjan mukaan.Mitattu henkilö oli pyöräilijä Miguel Indurain (Espanja)
Hän on ainut myös ainut ihminen joka on voittanut viidesti peräkkäin ranskan ympäriajon. - Carl J. Danhammer
Tiesittekö muuten et nosta 180 penkist?
- sydämmen asialla
Mulla on todettu ylisuuri sydän yms muuta pikku temppua pumpussa niin syke laskee "parhaimmillaan" sinne 23-18 välille.. tuntuu aika velmulta kun vaipuu melkein horrokseen siinä välillä : ) Tällä hetkellä syke näyttäis olevan 24 : )
T. mies jonka sydämmeen mahtuu 2 ämmää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026668
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t323998törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303435Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3831827- 331418
- 271360
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi481121Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv111006Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11950- 42899