Mikä hinku teillä on kasvaa aikuiseksi niin äkkiä?
Teillä ei oo aavistustakaan siitä mitä aikuisuus on. -ei oo mullakaan kovin paljoa mutta silti enemmän ko teillä- Miks te ette vain vois tottua ajatukseen että ootte vielä lapsia?
Aikuisuuteen liittyy niin paljon,esim. Vastuu. Sitäkö teillä muka on?
Kaikkihan tietää että 10 vuotias on lapsi.AIVAN täysin lapsi. Siihen laitetaan 4 vuotta lisää. onko se paljon. Onko siinä vaiheessa jo aikuisikä lasissa?
Se on vain niin järkyttävää nähdä ko 10 - 14 vuotias LAPSI kulkee kadulla yömyöhällä ja kaivaa omaa hautaa. Eli toisinsanoen polttaa tupakkaa,juo kaljaa ja harrastaa irtosuhteita yli 20 vuotiaiden AIKUISTEN kans.
Teijän kuuluis vielä olla tuolla jossakin kesämökillä äitin,isän ja veljen ja siskon kans.
Miks tämmöstä tapahtuu.
Mulla on itellä kohta 6 vuotias pikkusisko. Ja mä välitän siitä tosi paljon. Kun se sitte kasvaa vanhemmaks niin varmasti kahton ettei sille käy nuin. Aikuisuutta riittää monta vuotta. 20 ikäpyykistä eteen päin. Parhaimmassa tapauksessa 80 vuotta ja risat. mutta että ainaki 30 vuotta menee. Mutta nuoruutta ei oo ko 20 vuotta. ja jos siitä otetaan vielä 10 vuotta pois niin huhhuh.
Tuohon pikkusiskoon palatakseen niin pitäiskö mun ja muun perheen suostua siihen että se saattais pahimmassa tapauksesa 4 vuoden (ja risat) päästä mennä kylille riehumaan kaljapullo kourassa?
-Amerika-
Toivottavasti joku teistä tajuaa mun pointin ja muuttaa tyylejä.
Teille kysymys 10-14 vuotiaat
19
904
Vastaukset
- ja pah
Luuleksä tosiaan et se kun sä tuut tänne selittämään ja kysymään et "mikä hinku teillä on kasvaa aikuisinks niin nopeesti", luuletsä et se auttaa?!?!! Voi elämä! Ei ne jotka polttaa ja juo kato täältä vapaa-aika sivustolta yhtään mitään. Niitä ei oikeesti kiinnosta ku joku maailmanparantaja tulee tänne paasaamaan siitä että pitäs olla vielä lapsia! Ne korkeintaan kattoo keho-sivustolta et onks niil liian isot rinnat tai liian pieni penis. Ei niitä kiinnosta.
- pöh
Yleensä aikuisiks kasvetaan sillo ku tuntuu siltä!
- -Amerika-
Älä tapa mua nauruun. Sä oot joku saatanan lehmä. Ei perkele *nauraa*
niin ..sitähän minäki että ko ihminen on kymmenen ja se päättää että se on aikuinen niin kyllähän se on. Sama ko menis ajamaan autokortin.
-Amerika-
*räkättää* - Muija
-Amerika- kirjoitti:
Älä tapa mua nauruun. Sä oot joku saatanan lehmä. Ei perkele *nauraa*
niin ..sitähän minäki että ko ihminen on kymmenen ja se päättää että se on aikuinen niin kyllähän se on. Sama ko menis ajamaan autokortin.
-Amerika-
*räkättää*Juuri tuollaisten takia niitä lapsia on, jotka juo ja polttaa. Ihah vaan sen takii et ne saa näyttää näille jeesustelijoille. Tossaki haukuit et "sä oot joku saatanan lehmä" Siinä vaiheessa ku joku tulee tomomosta hopottaan, taitaa oma pää olla liian pipi. Mieti nyt. Saatanan Lehmä.
Ja lapsi, jota on koko sen lapsuusikä haukuttu/kiusattu tms, tulee tavallaan "näytön" paikka, että uskaltaaks se lähtee nyt sit mukaan. Jos uskaltaa, se kuuluu jengiin, jos ei, se hakataan. Simppeliä. Sit nää lapset jää siihen toimintaan, jotkut sen takii et elämä on muuten niin sisällötöntä. Mietipä siis vähän mitä puhut.
*kuolee nauruun* - -Amerika-
Muija kirjoitti:
Juuri tuollaisten takia niitä lapsia on, jotka juo ja polttaa. Ihah vaan sen takii et ne saa näyttää näille jeesustelijoille. Tossaki haukuit et "sä oot joku saatanan lehmä" Siinä vaiheessa ku joku tulee tomomosta hopottaan, taitaa oma pää olla liian pipi. Mieti nyt. Saatanan Lehmä.
Ja lapsi, jota on koko sen lapsuusikä haukuttu/kiusattu tms, tulee tavallaan "näytön" paikka, että uskaltaaks se lähtee nyt sit mukaan. Jos uskaltaa, se kuuluu jengiin, jos ei, se hakataan. Simppeliä. Sit nää lapset jää siihen toimintaan, jotkut sen takii et elämä on muuten niin sisällötöntä. Mietipä siis vähän mitä puhut.
*kuolee nauruun*Sä et näyttävästi näytä tietävän että mitä sä itse puhut! Ei ne mitään halua näyttää.. ja jos haluaa niin korkeintaan toisillensa. Ei niitä kiinnosta vanhempien mielipide. Jos sanoo toiselle että "saatanan lehmä" niin ei se nyt kovin mielenvikasta kuvaa anna. Mä en aina joskus harkitse sanoja.. jos on vaikka jotku suunnitelmat menny perseelleen niin ..you know..sitä sitte aina aukoo kaikille.
Ei se mene nuinkaan.. ne lapset joita on kiusattu ja haukuttu eivät todellakaan mee mukaan tuommoseen. Ne on ulkopuolisia ja syrjäytyneitä ja nuo ns. "ryyppynuoret" ovat niitä koviksia.
NIILLÄ ei oo mitään sisältöä elämässä.. mutta nuilla haukutuilla ja kiusatuilla on sisältöä mutta ne ei luota siihen. Niillä on tyhjä olo.
*nauraa* ei se nuin mee. se menee näin. Jos haukuttu ja kiusattu lapsi/nuori uskaltaa tulla mukaan se hakataan ja jos se ei uskalla se hakataan. ( - Poisonous Black
-Amerika- kirjoitti:
Sä et näyttävästi näytä tietävän että mitä sä itse puhut! Ei ne mitään halua näyttää.. ja jos haluaa niin korkeintaan toisillensa. Ei niitä kiinnosta vanhempien mielipide. Jos sanoo toiselle että "saatanan lehmä" niin ei se nyt kovin mielenvikasta kuvaa anna. Mä en aina joskus harkitse sanoja.. jos on vaikka jotku suunnitelmat menny perseelleen niin ..you know..sitä sitte aina aukoo kaikille.
Ei se mene nuinkaan.. ne lapset joita on kiusattu ja haukuttu eivät todellakaan mee mukaan tuommoseen. Ne on ulkopuolisia ja syrjäytyneitä ja nuo ns. "ryyppynuoret" ovat niitä koviksia.
NIILLÄ ei oo mitään sisältöä elämässä.. mutta nuilla haukutuilla ja kiusatuilla on sisältöä mutta ne ei luota siihen. Niillä on tyhjä olo.
*nauraa* ei se nuin mee. se menee näin. Jos haukuttu ja kiusattu lapsi/nuori uskaltaa tulla mukaan se hakataan ja jos se ei uskalla se hakataan. (Ne "ryyppynuoret" nyt on mitä on. Ne yrittää olla jotain, vaikka ei oikeesti ole mitään.
Ja muuten, yleensä kaikki kymmenvuotiaat onkin täysiä lapsia, mutta n. 14-vuotias voi olla jo aikuinen "mieleltään", henkinen ikä voi olla enemmän.
Joskus voi haluta kasvaa aikuiseksi, että saa olla vapaa. Tiedätkö sä, kuinka turhauttavaa on kun kaikki suhtautuu niin kuin lapseen tai teiniin, joka ei tiedä mistään mitään, vaikka ei ole sisällään ollut lapsi pitkään aikaan?
Kuinkas vanha itse sitten olet kun tulet tänne "kokemuksen äänellä" puhumaan? - -Amerika-
Poisonous Black kirjoitti:
Ne "ryyppynuoret" nyt on mitä on. Ne yrittää olla jotain, vaikka ei oikeesti ole mitään.
Ja muuten, yleensä kaikki kymmenvuotiaat onkin täysiä lapsia, mutta n. 14-vuotias voi olla jo aikuinen "mieleltään", henkinen ikä voi olla enemmän.
Joskus voi haluta kasvaa aikuiseksi, että saa olla vapaa. Tiedätkö sä, kuinka turhauttavaa on kun kaikki suhtautuu niin kuin lapseen tai teiniin, joka ei tiedä mistään mitään, vaikka ei ole sisällään ollut lapsi pitkään aikaan?
Kuinkas vanha itse sitten olet kun tulet tänne "kokemuksen äänellä" puhumaan?Mä en tajua että miks helvetissä te ette tajua mitään.Tai no ennemminki sinä.
Joo 10 vuotias on laps ja niin on 14 vuotiaskin. Onhan poikkeuksia joilla on suurempi henkinen ikä mutta semmoinen 14 vuotias joka ryyppää kylillä viikonloppuisin ei todellakaan ole henkisesti kypsempi. ALKOHOLILLA LÄTRÄÄMINEN EI SANO SITÄ ETTÄ ON AIKUINEN VAAN SE TODISTAA KUINKA TYHMÄ NUORI VOI OLLA.
Nimenomaan että saa olla vapaa. mutta vastuuta ei haluta kantaa eikä mitään muutakaan tehdä mikä aikuiselle kuuluu.
Se on elämässä niin että kaikki tai ei mitään. Aikuiselle aikuisten hommat ja nuorille/lapsille nuorten ja lasten hommat.
No siinähän se onkin. Kaikki pitää ansaita. Jos sä haluat että aikuiset kohtelee sua niin ko ikästäs kypsempää tai aikuista niin sun täytyy käyttäytyä sen mukaan. Ryypiskely ei kuulu siihen.
Sinähän olet sisältäsi TÄYSIN lapsi jos ajattelet että ryyppääminen tekee nuoresta aikuisen. Ja tämä juttusi todistaa että sinä et ole lähellekkään aikuinen.
Sen verran vanha olen että voin kokemuksen äänellä puhua. Sen verran vanha että minä kyllä tiedän. - Poisonous Black
-Amerika- kirjoitti:
Mä en tajua että miks helvetissä te ette tajua mitään.Tai no ennemminki sinä.
Joo 10 vuotias on laps ja niin on 14 vuotiaskin. Onhan poikkeuksia joilla on suurempi henkinen ikä mutta semmoinen 14 vuotias joka ryyppää kylillä viikonloppuisin ei todellakaan ole henkisesti kypsempi. ALKOHOLILLA LÄTRÄÄMINEN EI SANO SITÄ ETTÄ ON AIKUINEN VAAN SE TODISTAA KUINKA TYHMÄ NUORI VOI OLLA.
Nimenomaan että saa olla vapaa. mutta vastuuta ei haluta kantaa eikä mitään muutakaan tehdä mikä aikuiselle kuuluu.
Se on elämässä niin että kaikki tai ei mitään. Aikuiselle aikuisten hommat ja nuorille/lapsille nuorten ja lasten hommat.
No siinähän se onkin. Kaikki pitää ansaita. Jos sä haluat että aikuiset kohtelee sua niin ko ikästäs kypsempää tai aikuista niin sun täytyy käyttäytyä sen mukaan. Ryypiskely ei kuulu siihen.
Sinähän olet sisältäsi TÄYSIN lapsi jos ajattelet että ryyppääminen tekee nuoresta aikuisen. Ja tämä juttusi todistaa että sinä et ole lähellekkään aikuinen.
Sen verran vanha olen että voin kokemuksen äänellä puhua. Sen verran vanha että minä kyllä tiedän.Kyllä mä tajuan, enkä mä tarkoittanut henkisesti vanhemmilla niitä, jotka läträävät alkoholilla, en varsinkaan niitä. Tarkoitin niitä, jotka ovat todellakin kypsempiä, eikä ryyppääminen kuuluu siihen.
Sattui vain silmääni yleistys, jonka teit heti ensimmäisen viestin yhteydessä: "teille kysymys 10-14 vuotiaat". Saattoi mennä aiheesta ohi, en nimittäin puhunut varsinaisesti ryyppämisestä, vaan siitä, etteivät kaikki 14-vuotiaat ole lapsia. On nimittäin aika tyhmää päätellä pelkästään jonkun iän perusteella että lapsi, koska ikä on vain määrä vuosia. Ja se, joka tosissaan ansaitsee vapauden, osaa myös kantaa sen tuoman vastuun.
Ja tuota noin. En puhunut itsestäni. Enkä kyllä ryypiskele tms. Enkä ajattele että ryyppääminen tekee aikuiseksi, päin vastoin. Kuitenkin sanon, etten ole lapsi, ja että minäkin tiedän. - -Amerika-
Poisonous Black kirjoitti:
Kyllä mä tajuan, enkä mä tarkoittanut henkisesti vanhemmilla niitä, jotka läträävät alkoholilla, en varsinkaan niitä. Tarkoitin niitä, jotka ovat todellakin kypsempiä, eikä ryyppääminen kuuluu siihen.
Sattui vain silmääni yleistys, jonka teit heti ensimmäisen viestin yhteydessä: "teille kysymys 10-14 vuotiaat". Saattoi mennä aiheesta ohi, en nimittäin puhunut varsinaisesti ryyppämisestä, vaan siitä, etteivät kaikki 14-vuotiaat ole lapsia. On nimittäin aika tyhmää päätellä pelkästään jonkun iän perusteella että lapsi, koska ikä on vain määrä vuosia. Ja se, joka tosissaan ansaitsee vapauden, osaa myös kantaa sen tuoman vastuun.
Ja tuota noin. En puhunut itsestäni. Enkä kyllä ryypiskele tms. Enkä ajattele että ryyppääminen tekee aikuiseksi, päin vastoin. Kuitenkin sanon, etten ole lapsi, ja että minäkin tiedän.Joo en mäkään sua tarkottanu mutta se on aina helpompaa kirjottaa "sinämuodossa".
Onhan niitä tosiaan jotka ajattelee asioita. siis 14 vuotiaita. Ehkä se otsikko oli vähän liika yleistävä.
Eihän ne kaikki semmosta tee ja ihan hyvähän se on.
Niin onhan se joo nuinki mutta monet myös ajattelee että "minä haluan olla aikuinen koska saan olla vapaa" mutta ei kuitenkaan oo valmis kantamaan tulevaa vastuuta. Eli toisinsanoen ei tiedä aikuisuudesta mitään.
joo kyllä mä uskon että sä tiedät. tuskimpa sä muuten ottaisit kantaa mutta niinkö jo sanoin niin se on helpompaa puhua "sinämuodossa" ja varsinkin kirjoittaa.
=)
-Amerika-
- ............
Sinun olisi hyvä kysyä tuota aikuisten palstalta, että miksi teidän LAPSENNE hilluvat kaupungilla yöt ja päivät polttelemassa kessua ja harrastelemassa irtosuhteita.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä, järkyttävää toi nykynuorten meininki, mutta minkäs teet.. Vannot kasvattavasi omat lapsesi paremmin.
Aikuisten ote lapsiin on nolla! - jaaha
kapinaa =D
taijat olla katkera kun et ite oo nuoruutta eläny täysillä!
oot vaan kateellinen meille koska me ei olla sellasii nynnyjä ku sinä.
mä oon nyt 15 ja en kadu mitään sekoiluja!
ja sitte on vanhempana kiva muistella miten nolo teini oli. ei tarvii muistella sitä ku istui perjantai illat himassa ja oli iha luuseri.
jos olisit kokenut sen mitä me niin et tulis selittää mitää tollasta paskaa!- tytsi88
must se ei ainakaa oo mitään nynnyy..jos ei vaan huvita pilaa nuoruus siihen et juo viinaa ja polttaa röökii, mut en mä tietenkää sitäkää sano ettei sais polttaa eikä juoda yhtään...kylhän mäki dokaan joskus,mut kohtuudella..
- -Amerika-
Kuuleppas nyt. Mä nimenomaan olen elänyt tuon saman. Justiin samaa meininkiä ko teillä. Onneks tuli järki päähän ja ymmärsin lopettaa ajoissa.
Toisinko tuommoset umpiluupäät joiden päähän ei mikään eikä varsinkaan järki uppoa.
Älä nyt saatana ala mulle aukomaan kun et mitään mistään tiedä.
En kai mä kirjottais jos mä en omasta kokemuksesta tietäis. Se on tuo teinien ajattelemattomuus ja tyhmyys. *nauraa*
-Amerika- - kyy
HAHAHAHAAA...*nauraa* turhaan teillä menee raha ja terveys. mä ja mun kaverit päästään iha hillittömään fiilikseen ILMAN viinaa, ja kaiken lisäksi se on hyvin yksinkertaista...paljon karkkia ja muuta sokeripitoista kurkkusee, ni hyvä tulee...karkistaki kyllä lihoo, mutta eipähän maksa posahda, safkat pysyy sisällä ja järki on tallella. en kyllä tiiä, et miten vois tulla enää yhtään hauskempaa...
- sani
joo totta..mull on itella kokemusta asiasta..
oon paripäivää vajaa 15w ja mä käyn joka v-loppu kyläl ja tuun 3-6aikaan aamuyöstä himaan.vanhemmat mouhaa mulle asiasta mut pitkän ajan jälkeen ne on myöntyny siihen,tosin mä en ole kylällä kävellen vaan auton kyydis.asia ois toinen jos liikkuisin kävelle.
onse munki mielestä järkyttävää että 5-7 luokkalaiset kulkee kyläl tupakki suus ja kalja pullo kädes!siis mä oon melkein 15 enkä polta ja oon juonu vaan kerran,mun kaveri suojelee mua siltä ettei musta tulis alkoholistia,koska se tietää minkä laista se on!!
kaikki 10-14vuotiaat jotka luette tän!ni miettikää mitä järkee on ryypätä,polttaa ja remuta kyseisissä merkeissä kyläl!kuvitteletteko te että ootte jotenki parempii ku kävelette mukamas kännisä ympäri kylää ja kerrotte sen jälkeen juttujanne skolesa!typerää!siinä ei ole mitään hohtoo!!mitä enemmän örvellätte kännisä kylällä ja poltatte,ni sitä nopeemmin pääsette hengestänne.maailma on pedofiilejä ja raiskareita täynä,puhumattakaan huumehemmoista!!kasvakaa aikuisiks! - .--.-
mä oon 14-v menoss kasille, ja mä suorastaa inhoon semmosii teinejä jokka polttaa ja juo. Ite kavereitte kaa ollaa vaa tyylii shoppailemas tai kylällä muuten vaan et ollaan kunnollisiii, jotkut aattelee varmaa et ollaa jotain nörttejä mut ei jos saan ite sanoo : DDD Sit kun oon huomannu et nykyiset kuudesluokkalaisetkin jo polttaa, meijän yläasteella varmaan jokakolmas 7-8lk.. ysillä ei oikeestaan monikaan :) nyt nää uudet seiskat ketkä tulee niin ne jotka tunnen oon huomannu et ne on muuttunu ihan hirveesti, huonompaan suuntaa :s AI ETTÄ MÄ OOTAN SITÄ ET SAAN MENNÄ LUKIOON TOISELLE PAIKKAKUNNALLE ASUMAAN, PÄÄSISIN POIS TÄÄLTÄ TUPPUKYLÄSTÄ MISSÄ KAIKIK TUNTEE TOISENSA JA MISSÄ PÖRRÄÄ NÄÄ SAMAT TEINIT.. pitää käydä viel kasi ja ysi luokka mutttamutta mä elän sillä ajatuksel et pääsis aikuistuneempien ihmisien pariin (tai ainakin toivon et siel lukios ois vähä kunnollisempaa porukkaa) nykyyäänki tyylii jos menee sanoo jollekkin jotain nii vastataan suunnilee "jumanvtu häivy menee" tai semmosen kuvan niistä tyypeistä saa :D oon säälittävä (:
- Hmm...
Mikä saa ihmiset vastaamaan 5 vuotta vanhoihin ketjuihin?
- mä taas
se on kivaa
- täysi-ikäisenä sitte
Kaikille alle 18-vuotiaille:
Ettekö tajua, että teillä on koko elämä aikaa ryypätä ja pilata keuhkonne tupakalla? Ero on siinä, että nuorempana saa helpommin alkoholimyrkytyksen ja voi vaikka kuolla siihen. Ei kannata pilata elimistöään pysyvästi 14-vuotiaana viinapullon takia jossain pusikossa. V*tun amatöörihommaa!
Sitten se hauskuus alkaa kun täysikäisenä pääsee sisälle baareihin ja klubeille ilman että täytyy lainata jonkun toisen papereita (mistä voi joutua oikeuteen).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi762539On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492536Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732402Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko241221Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59965