Poliisin vaatimukset

Zofêr

elikkä mua huolettaa vaikka olen viistoista vuotijas :D niin ne poliisikoulun kokeet mitä siinä on ku koulu on menny sitä rataan että keski arvo on jotain 6 :D mut netistä luin sen kuntotestin ja se meni läpi jo näin nuorena et siinä ei oo mitään vikaa mut Meinasin armeijassa sotilaspoliisiks et onko siitä mitään apua sit poliisiks hakemisessa?

24

4275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helposti sisään

      6 keskiarvosi on jo hieman liiankin hyvä.

      terveisin Maisteri

      • poliisi87

        Itellä on keskiarvo 8.2 luokkaa


    • Ikää 14 :D

      Juu, olen 14 vuotta, ja isäni on poliisi, sekä keskiarvo 6 luokkaa seiskalla. Isäni on kertonut, että poliisilla pitää olla "Hyvä peruskunto", eli jaksat juosta rikollisten perässä ja kaataa normaalikokoisen miehen maahan.

      • Zofêr

        Vois sitä vähän parantaa viellä koulun käyntiä niin pääsee varmemmin sitten hakiessaan :D tietääks kukaan muuten onks nykyaikana paljon hakijoita poliisikouluihin?


      • Ikää 14 :D
        Zofêr kirjoitti:

        Vois sitä vähän parantaa viellä koulun käyntiä niin pääsee varmemmin sitten hakiessaan :D tietääks kukaan muuten onks nykyaikana paljon hakijoita poliisikouluihin?

        Todellakin on! Haku poliisikouluun on kasvannut räjähdysmäisesti, kun poliisin työtä on näytetty televisiossa. Mikäs sun ruotsi ja englanti on? Ruotsia pitää osata.. mullakin oli se kutonen. :/


      • Zofêr
        Ikää 14 :D kirjoitti:

        Todellakin on! Haku poliisikouluun on kasvannut räjähdysmäisesti, kun poliisin työtä on näytetty televisiossa. Mikäs sun ruotsi ja englanti on? Ruotsia pitää osata.. mullakin oli se kutonen. :/

        Hitto :D meinaa mitä enemmän hakijoita niin sitä vaikeempi sinne on päästä ja muakun ei kiinnostais mikään muukun kun poliisi ammatti ja just sit nää vartijat. Mun ruotsi ja enkku on vitosia :D mut se laski just näitten uusien juttujen takia mitä nyt mihikkään tarvii mut kyl mä osaan lauseita tehä molemmista kielistä ja tällästä ymmärään sitä mut mitä mä oon kuullut niin ei noilla arvosanoilla oo niin merkitystä must se on se puhe haastattelussa vai missä lie :) mut kuhan kuntotesti menis hyvin ja se aidinkielenhommeli mikä on siellä äikkä mulla oli 8


      • Ikää 14 :D
        Zofêr kirjoitti:

        Hitto :D meinaa mitä enemmän hakijoita niin sitä vaikeempi sinne on päästä ja muakun ei kiinnostais mikään muukun kun poliisi ammatti ja just sit nää vartijat. Mun ruotsi ja enkku on vitosia :D mut se laski just näitten uusien juttujen takia mitä nyt mihikkään tarvii mut kyl mä osaan lauseita tehä molemmista kielistä ja tällästä ymmärään sitä mut mitä mä oon kuullut niin ei noilla arvosanoilla oo niin merkitystä must se on se puhe haastattelussa vai missä lie :) mut kuhan kuntotesti menis hyvin ja se aidinkielenhommeli mikä on siellä äikkä mulla oli 8

        Jep, kielet pitäis parantaa :D Mulla samajuttu. Mutta en usko, että parin vuoden päästä olisi enään paljon hakijoita.


    • dla7

      eli mä oon 16 vuotias 8 luokalla haluan poliisiksi kesi arvo on tällä hetkellä 7,14 mutta mulle ei ole ollut pakollinen ruotsi että ei ole ollut pakko opiskelle joten en opiskellu en tienny että polisiin tarvitaan ruotsia ja alan niku vasta nytten opiskelle ruotsia onko liian myöhäistä vai ei?

      • mies1

        poliisin pitää nostaa penkistä 250 kg


      • läskisiat
        mies1 kirjoitti:

        poliisin pitää nostaa penkistä 250 kg

        tarkoittaen oma perseensä ylös penkistä, koska yleensä miesläskisiat painavat tuo 250kg


      • ja ahneutta
        mies1 kirjoitti:

        poliisin pitää nostaa penkistä 250 kg

        Poliisi on sadisti, joka tirskuu ja sihisee, kun näkee jotain väkivaltaista ja hamuaa vain rahaa. Poliisi ei siis tee mitään, kun näkee esim. joukkotappelun, vaan jää sivuun odottamaan seuraavaa palkkapäiväänsä.


    • 15+6

      Hakiessa ei tarvitse oikeastaan osata puhua mitään, "Örhh"-örähdykset riittävät. Koulussa opetetaan pakolliset sanat, kuten "maahan". Väkivaltakoulutuksessa jos ei pärjää niin fudut tulee heti.

      • amm. kasvu

        Sitä paitsi ainakin Satakunnan poliiseilla on ammattitautina hypomania, sillä mainitsemasi "Örhh" on heidän ainoa sanansa. Toinen heillä sopimaton piirre on vastuuntunnottomuus ja oppimisvaikeudet (dementia, ADD, ADHD, kirjoittamisen vaikeudet, LUKI-häiriö), joten aloittajan mainitsemalla kutosen keskiarvolla he ovat hakeneet poliisiopistoon aikanaan. Oppiminen ja ammatillinen kasvu ovat heille tuntemattomia käsitteitä. F99.0 kuuluu poliisin ammatti-identiteettiin.


      • eskilsluk

        Niinpä niin. Poliisikursseilla keskiarvon tienoilla. Mensan testit läpäisty. Otm tutkinto heittämällä läpi. Tyhmiähän me poliisin koulun käyneet olemme.


    • 6g5f43de

      Ensimmäinen vaatimus poliisin peruskoulutukseen pääsemiseksi on osata etsiä tietoa valintakoemenettelystä ja hakuprosessista. Jos ei tästä selviydy, ei ole toivoakaan tulla valituksi koulutukseen koska ei osaa edes varmistua siitä, täyttääkö valintaedellytykset tai millä tavoin pitää hakea ja mitä dokumentteja tässä vaiheessa vaaditaan.

      Eli näillä muutamalla teinillä täällä (dia7, zofêr ja ikää 14 :D) ei ole mitään mahdollisuuksia.

      • ,.....,

        Vastaajan kannattaisi myös osata lukea, että koska aloitusviesti on lähetetty..Ehkä ap. on jo reilussa kolmessa vuodessa ottanut selville asioita.


      • persoonallisuus

        Poliisikouluun haettaessa riittää, että on sadistin ja psykopaatin persoonallisuus:

        http://urbaanisanakirja.com/word/sadisti/

        Keskiarvo saa olla vaikka 4,1, niin sadisti ja psykopaatti pääsevät sisään.


      • j6htg4rfew
        persoonallisuus kirjoitti:

        Poliisikouluun haettaessa riittää, että on sadistin ja psykopaatin persoonallisuus:

        http://urbaanisanakirja.com/word/sadisti/

        Keskiarvo saa olla vaikka 4,1, niin sadisti ja psykopaatti pääsevät sisään.

        Niinno, ammatillisessa oppilaitoksessa, jossa asteikko monesti on 0-4, tuo 4,1 on mielestäni aika hyvä keskiarvo. Se ei kylläkään vastaa peruskoulun kutosen tai seiskan arvosanoja, joten niitä saava angstinen teini joutuu kyllä amiksessa ryhdistäytymään oikein kunnolla, jos meinaa amiksen päättärillä Hervantaan hakea.

        Lukiosta, jossa asteikko tiettävästi on 4-10, ei tietysti moisella keskiarvolla voi edes valmistua, joten haku jää haaveeksi.
        Peruste:

        "Hakijan tulee olla:
        ...
        "2. Suorittanut vähintään ammatillisen perustutkinnon tai lukion oppimäärän tai ylioppilastutkinnon"
        (Poliisiammattikorkeakoulu 2013)

        Oma lukunsa on se, että poliisin perustutkintoon haetaan mahdollisesti seuraavan kerran vasta AMK-tason koulutukseen, jolloin myös hakuvaiheessa painotus tuohon opiskelukykyyn voi olla korkeampi.


      • Vanhempikonstaapeli
        persoonallisuus kirjoitti:

        Poliisikouluun haettaessa riittää, että on sadistin ja psykopaatin persoonallisuus:

        http://urbaanisanakirja.com/word/sadisti/

        Keskiarvo saa olla vaikka 4,1, niin sadisti ja psykopaatti pääsevät sisään.

        Myös kunnianhaluttomuus, kyllästymine omaan elämään, sekä erektiohäiriöt ja vääristynyt moraalikäsitys luetaan eduksi.


    • oooolllaaaa

      Mitä luulette onko poliisikoulun kuntotesteissä hyvät mahdollisuudet jos cooperissa menee about 3100, leukoja olen parhaimmillani saanut 21 ja toistoja penkistä saan sillä 62,5kilolla 20-23. vatsoja menee tosiaan myös noin 22-25 se 5kg paino niskassa puolessa minuutissa. nukenkantoon luulen pystyväni hyvin, en ole kokeillut ja seinän yli myös pääsen, mutta sitä pitää hieman harjoitella vielä että pääsee paremmalla tyylillä. uinti on myös helppo homma minun kohdallani. kuinka kovakuntoisia muut hakijat siellä ovat? onko minun tuloksillani mahdollista pärjätä kuntokokeessa? huom. haluan tietää vain kuntokokeesta ja tiedän että muut osiot ovat myös isoja osia valintakokeessa, ellei isompiakin.

    • ääliöpoliisi

      Sancta simplicitas. On meillä ääliökunta uhkailemassa meitä väki- ja mielivallalla.

    • kok.rasismi

      Riittää, että keskiarvo on 4,1 (asteikko 4-10). Tärkeintä on olla kokoomuksen jäsen, niin ei jää työttömäksi. Taapero harjoittaa poliittista rasismia työmarkkinoilla, kuten muutkin kokoomuslaiset.

    • tomppelipoliisi

      Kumma että totaalisille tomppeleille on annettu mitään valtaa.

    • poliisi87

      Ei sinne nyt ainakaan 6 keskiarvolla pääse 8 keskiarvo pitää olla ainaki

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      143
      2999
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      48
      867
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      213
      812
    4. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      784
    5. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      783
    6. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      780
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      60
      694
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      232
      694
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      34
      646
    10. Jos nainen haluaa oikeasti tutustua

      Niin tämä tekee jotakin konkreettista sen eteen. Luotan siihen. Jos ei tee, mielenkiintoa ei vaan ole riittävästi.
      Ikävä
      43
      604
    Aihe