Oinas-symboli ( karitsa)

Diana-ad-rem

Ennen muinoin horoskooppimerkki oinas oli fallosjumalan riimiillistuma, ja ensimmäisellä ja toisella vuosisadalla ennen kristuksen syntymää ( aikaisemminkin) oinasta käytettiin uskonnollisena uhrina, jonka kuolema merkitsi uudestisyntymistä, elämän kierron loppua ja alkua.

Muinaisten egyptiläisten Amen-Ra oli Oinaitten oinas, mieskuntoinen ja intohimoinen. Oinaan merkkikuvio esittää oinaan sarvea, ja horoskoopissa oinaan aika edustaa sitä vuoden jaksoa, jolloin oinas lepäsi pariteltuaan uuhien kanssa.
Egyptissä, Luxsorin lähellä, Karnakin massiivisen temppelikompleksin sisään johtaa edelleen oinaiden reunustama kuja, oinastie.

Karitsa (oinas) oli uhrieläin juutalaisuudessa, ja kristinuskoon ajatus siirtyi jeesuksen muodossa. ( teurastettu karitsa) Hänestä tehtiin uudestisyntymisen( YLÖSNOUSSUT)
kertakaikkinen uhrilammas , ihmisessä, ken siihen uskoo.
Sekä myös jumala.... Amen- Ra:n tapaan, tosin jeesuksen mieskunnosta ei ole näyttöä.

Omituista/ ristiriitaista ja epäselväksi tekevää kristinuskossa on se, että jeesus on sekä PAIMEN että KARITSA , lisäksi juudan leijona ja jumala, jumalan poika ja pyhä henki , messias ja profeetta.
Daavidin poika ja Daavidin herra.
Kuningas ja Kaikkivaltias, Luoja, sekä alku ja loppu.

Kaikki lainaa muista/ monista eri uskonnoista, eniten kuitenkin juutalaisuudesta.

Jokaiselle jotakin ja sekasorto, sekä eripura on jatkuva seuralainen. Hölynpölyä,...... hölyä ja hälyä pelkästä pölystä.

27

1711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esther10

      Jahushua on sekä PAIMEN että KARITSA (uhrilammas syntiemme edestä), lisäksi Juudan leijona ja Jumala, Messias ja profeetta.
      Daavidin poika, ja Daavidin Herra = JHWH.
      Kuningas ja Kaikkivaltias, Luoja, sekä alku ja loppu.

      Näihin kaikkiin sanon: Amen.

      Näin JHWH'n Sana Häntä kutsuu. Ja JHWH'n Sana ei valehtele.

      • Diana-ad-rem

        Jumalan tiet ovat suorat, eivät mutkaiset.
        Ihmiset kutovat hämähäkin seittejä ja tekevät suoran vääräksi.

        Jeesus ei ole mitään näistä, VT puhuu aivan muista asioista.


      • Esther10
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Jumalan tiet ovat suorat, eivät mutkaiset.
        Ihmiset kutovat hämähäkin seittejä ja tekevät suoran vääräksi.

        Jeesus ei ole mitään näistä, VT puhuu aivan muista asioista.

        rakas ystävä, vaan puhuu juuri näistä.

        Rukoilen, että Abba itse vetää peitteen kasvoiltasi, että näkisit, ja antaa sinulle lisäksi vielä silmävoidetta, Jahushuan Nimessä.


      • Diana-ad-rem
        Esther10 kirjoitti:

        rakas ystävä, vaan puhuu juuri näistä.

        Rukoilen, että Abba itse vetää peitteen kasvoiltasi, että näkisit, ja antaa sinulle lisäksi vielä silmävoidetta, Jahushuan Nimessä.

        läheinenkin oppilas Yakovin kanssa, koska puhut samoilla sanoilla.


      • Esther10
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        läheinenkin oppilas Yakovin kanssa, koska puhut samoilla sanoilla.

        vain Jahushualle Messiaalle.


    • Siellä erämaassa mooses uhrasi oinaan ja näin sai nimensä "syntipukki"
      Jeesus eli kalojen kautta, josta pikkuhiljaa lähestytään vesimiestä.
      Näin maailman vuodet kertoo ja katsokaa Googlesta lisää, oi te epäuskoiset.

      • Diana-ad-rem

        Eikö juutalaisesta kansasta tullutkin "syntipukki", kaikesta syytetään juutalaisia, on aina syytetty.

        Koska se loppuu?

        Kun kalojen aikakausi vaihtuu. Eikö Jeesus/kala sanonutkin, olen teidän kanssanne aionin/aikakauden loppuun saakka.


    • Tremoles

      Oinas, uuhi, vohla, kili ovat kaikki eri asioita. Sinäkin tulet sen vielä huomaamaan, mutta vasta sitten kun sinulta poistetaan tuo yhden vihaa ja kostoa täynnä olevan kansallisen tekojumalan asettaman harso pois silmiltäsi, tosin silloin on todella jo liian myöhäistä.

      Uhrattu viaton ihminen (Karitsa) nousi muille ihmisille Paimeneksi, mutta vasta sen jälkeeen kun hänet oli voideltu ja kirkastettu sekä nostettu Luojamme, taivaallisen Isän valtaistuimen oikealle puolelle yhdeksi pyhäksi opastajaksi. Hän on siis kuin majakka myrskyävän meren pitkällä rannalla, ohjaamassa ihmisiä pois vellovasta pimeyden vaahdosta ja tyrskyistä.
      Lopuksi vain asiallinen huomautus. Yksikään täysjärkinen rauhaa rakastava ihminen ei lainaa juutalaisuudesta yhtäkään sanaa, sillä ne ovat suoraan vihasta.

      • Diana-ad-rem

        mukaan Jumala itse kaitsee lampaansa, ja antaa kirkkautensa Israelille.

        Voideltu on myös Israel, ei yksi ihminen. Jumala on ilmoittanut itsensä Israelille ja antanut sanansa.


      • todistaa Kristus
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        mukaan Jumala itse kaitsee lampaansa, ja antaa kirkkautensa Israelille.

        Voideltu on myös Israel, ei yksi ihminen. Jumala on ilmoittanut itsensä Israelille ja antanut sanansa.

        Israel tarkoittaa Jaakobia, jaakobin heimoa joka hävisi sukupuuttoon jo yli kolme tuhatta vuotta sitten. Tuolla asialla Kristus parodisoi. Osin se oli myös se syy jonka vuoksi Kristus menetti henkensä sen aikaisten Juudean asukkaiden pyynnöstä. He eivät kestäneet totuutta, kuten et sinäkään.

        Tuo vanha heimo ei enää herää eloon tänne maan päälle ikinä! Vaan kuten sanassa vakuutetaan, uudeksi minä teen kaiken, lupaa Luoja, taivaallinen Isä. Ja uusi "israel ja jerusalem" laskeutui alas, mutta vain hengellisessä mielessä, ei näkyvästi. Siis parodia jatkuu, eikä vieläkään yksikään juutalainen sitä kestä vihastumatta.


      • Diana-ad-rem
        todistaa Kristus kirjoitti:

        Israel tarkoittaa Jaakobia, jaakobin heimoa joka hävisi sukupuuttoon jo yli kolme tuhatta vuotta sitten. Tuolla asialla Kristus parodisoi. Osin se oli myös se syy jonka vuoksi Kristus menetti henkensä sen aikaisten Juudean asukkaiden pyynnöstä. He eivät kestäneet totuutta, kuten et sinäkään.

        Tuo vanha heimo ei enää herää eloon tänne maan päälle ikinä! Vaan kuten sanassa vakuutetaan, uudeksi minä teen kaiken, lupaa Luoja, taivaallinen Isä. Ja uusi "israel ja jerusalem" laskeutui alas, mutta vain hengellisessä mielessä, ei näkyvästi. Siis parodia jatkuu, eikä vieläkään yksikään juutalainen sitä kestä vihastumatta.

        vihastu, kristityt vihastuvat juutalaisiin. Loukkaantuvat.

        Juutalaiset luottavat, että Jumalan tahto toteutuu kuitenkin ja kaikki tapahtuu ajallaan, Jumalan aikataulussa. Se on eri kuin ihmisen aikakäsite.
        Jumala ohjaa kansojen kohtaloita.

        Tuhat vuotta kuin yksi päivä jne. .........

        Israel on noussut kolmantena päivänä, ja kansa kootaan maan neljästä äärestä takaisin kotiin. Näethän mitä tapahtuu maailmassa.
        Maailma ei vain suvaitse sitä, vieläkin kaikki haluavat surmata messiaan, vaikka Raamattu sanoo:


      • maailman
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        vihastu, kristityt vihastuvat juutalaisiin. Loukkaantuvat.

        Juutalaiset luottavat, että Jumalan tahto toteutuu kuitenkin ja kaikki tapahtuu ajallaan, Jumalan aikataulussa. Se on eri kuin ihmisen aikakäsite.
        Jumala ohjaa kansojen kohtaloita.

        Tuhat vuotta kuin yksi päivä jne. .........

        Israel on noussut kolmantena päivänä, ja kansa kootaan maan neljästä äärestä takaisin kotiin. Näethän mitä tapahtuu maailmassa.
        Maailma ei vain suvaitse sitä, vieläkin kaikki haluavat surmata messiaan, vaikka Raamattu sanoo:

        Kristityt estivät juutalaisten totaalisen hävityksen toisen maailmansodan aikana!
        Tutustu itse historiaan edes alkeisopin verran. Ja vastoin odotuksia juutalaisten jumala ei sen sijaan tehnyt elettäkään omiensa pelastamiseen. Sitä kyllä kristityt kovin ihmettelivät ja ihmettelevät vieläkin osittain. Kristityt myöskin järjestivät juutalaisille uuden yhteisen maapaikan asumista varten. Siellä on nyt sota ja hävitys meneillään. Johtunee juutalaisten pyhästä vihasta muukalaisia kohtaan.


      • Diana-ad-rem
        maailman kirjoitti:

        Kristityt estivät juutalaisten totaalisen hävityksen toisen maailmansodan aikana!
        Tutustu itse historiaan edes alkeisopin verran. Ja vastoin odotuksia juutalaisten jumala ei sen sijaan tehnyt elettäkään omiensa pelastamiseen. Sitä kyllä kristityt kovin ihmettelivät ja ihmettelevät vieläkin osittain. Kristityt myöskin järjestivät juutalaisille uuden yhteisen maapaikan asumista varten. Siellä on nyt sota ja hävitys meneillään. Johtunee juutalaisten pyhästä vihasta muukalaisia kohtaan.

        Kristityt ja kirkot eivät tehneet mitään kun Saksassa hävitettiin juutalaisten koteja, poltettiin synagogia, kerättiin ihmisiä keskitysleireihin. Katselivat ainoastaan vierestä.
        Niin juutalaisia vietiin kuin karitsaa teuraaksi.
        Maat sulkivat ovensa, juutalaiset eivät päässeet minnekään, ainoastaan USA:aan jonkinverran.
        En tietenkään väitä, että kaikki kristityt olivat samanlaisia, mutta esim. kirkon ja teologian kanta suhteessa juutalaisiin on hiukan muuttunut vasta holokaustin jälkeen.

        Vime vuosisadan alussa juutalaisviha Suomessakin on ollut hyvinkin räikeää ja karkotustakin on suunniteltu.
        Kristittyjen mielestä Jeesuksen murhaajien kärsimys on ollut oikeutettua.
        Jumala ei puutu kaikkeen, mutta onnettomuuksista sanotaan Sakarjassa:


      • Esther10
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        mukaan Jumala itse kaitsee lampaansa, ja antaa kirkkautensa Israelille.

        Voideltu on myös Israel, ei yksi ihminen. Jumala on ilmoittanut itsensä Israelille ja antanut sanansa.

        totta. Mutta vain sitten, kun se ottaa kansana vastaan Voidellun, eli Messiaan Jahushuan /Yeshuan.

        Siionissa pelastuksen - aivan niin: eli Jahushuan /Yeshuan.

        Korvausteologiaa on sellainen oppi, mikä ohittaa Israelin oikeuden JHWH'n kansana.


      • Tremoles
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        mukaan Jumala itse kaitsee lampaansa, ja antaa kirkkautensa Israelille.

        Voideltu on myös Israel, ei yksi ihminen. Jumala on ilmoittanut itsensä Israelille ja antanut sanansa.

        Israelin kirkkaus, kuuluu Jaakobin heimolle, joka tulee saamaan oman perintöosansa
        juuri siten ja niillä ehdoilla kuten se on edeltä käsin heille kerrottu jo tuhansia vuosia sitten. Ja näin tulee jokainen vanhurskas saamaan oman perintöosanssa. Muttei sillä tavoin kuin sinä luulet. Sinun, rasistisen vihanlietsojan jutut ovat muutenkin vain yksi tapa saada aikaiseksi lisää vihaa maan päälle ja puhdasta arvailua kuin lauantain lotossa. Eikä Jaakob heimoineen enää nouse kuolleista tänne maan päälle ollenkaan, vaan sinne jonnekka heille valmisteltiin paikka aikojen alussa. Mutta teillä juutalaismielisillä vihanlitsojilla ei edes ole osaa eikä arpaa ylösnousemuksessa, joten siitä ei tarvitsekkaan kirjoittaa sanaakaan, kuten ei paikoistakaan.


      • Diana-ad-rem
        Esther10 kirjoitti:

        totta. Mutta vain sitten, kun se ottaa kansana vastaan Voidellun, eli Messiaan Jahushuan /Yeshuan.

        Siionissa pelastuksen - aivan niin: eli Jahushuan /Yeshuan.

        Korvausteologiaa on sellainen oppi, mikä ohittaa Israelin oikeuden JHWH'n kansana.

        vastaan, eikä Jeesus tule takaisin.

        Parempi varautua asiaan, koska se on totuus.

        Israel on syntynyt uudelleen ilman Jeesusta ja tulee jatkamaan eteenkin päin.
        Tosin osa juutalaisista on maalistunut, kääntynyt muihin uskontoihin ja osa on ateisteja, heidän tulee kaikkien palata Tooraan takaisin.

        Jotain tulee tapahtumaan, mutta kristittyjä heistä ei tule.


      • Esther10
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        vastaan, eikä Jeesus tule takaisin.

        Parempi varautua asiaan, koska se on totuus.

        Israel on syntynyt uudelleen ilman Jeesusta ja tulee jatkamaan eteenkin päin.
        Tosin osa juutalaisista on maalistunut, kääntynyt muihin uskontoihin ja osa on ateisteja, heidän tulee kaikkien palata Tooraan takaisin.

        Jotain tulee tapahtumaan, mutta kristittyjä heistä ei tule.

        vastaan Messiaansa - oikean Messiaansa Jahushuan /Yeshuan.
        Eikä sitä muuta Tooraan takaisin paluu miksikään, koska Hänon Tooran
        Herra = JHWH


      • Diana-ad-rem
        Esther10 kirjoitti:

        vastaan Messiaansa - oikean Messiaansa Jahushuan /Yeshuan.
        Eikä sitä muuta Tooraan takaisin paluu miksikään, koska Hänon Tooran
        Herra = JHWH

        Jumalasi Daavidin suvusta?


      • Esther10
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Jumalasi Daavidin suvusta?

        miten niin?!


      • Tremoles
        Tremoles kirjoitti:

        Israelin kirkkaus, kuuluu Jaakobin heimolle, joka tulee saamaan oman perintöosansa
        juuri siten ja niillä ehdoilla kuten se on edeltä käsin heille kerrottu jo tuhansia vuosia sitten. Ja näin tulee jokainen vanhurskas saamaan oman perintöosanssa. Muttei sillä tavoin kuin sinä luulet. Sinun, rasistisen vihanlietsojan jutut ovat muutenkin vain yksi tapa saada aikaiseksi lisää vihaa maan päälle ja puhdasta arvailua kuin lauantain lotossa. Eikä Jaakob heimoineen enää nouse kuolleista tänne maan päälle ollenkaan, vaan sinne jonnekka heille valmisteltiin paikka aikojen alussa. Mutta teillä juutalaismielisillä vihanlitsojilla ei edes ole osaa eikä arpaa ylösnousemuksessa, joten siitä ei tarvitsekkaan kirjoittaa sanaakaan, kuten ei paikoistakaan.

        Tuohon voisi huumorin varjolla liittää lisäksi pienen lauselman laulun lähteeltä.
        Tiikeri riisuu turkkinsa.. alla lammas sanoo mää. ;)


      • Diana-ad-rem
        Tremoles kirjoitti:

        Israelin kirkkaus, kuuluu Jaakobin heimolle, joka tulee saamaan oman perintöosansa
        juuri siten ja niillä ehdoilla kuten se on edeltä käsin heille kerrottu jo tuhansia vuosia sitten. Ja näin tulee jokainen vanhurskas saamaan oman perintöosanssa. Muttei sillä tavoin kuin sinä luulet. Sinun, rasistisen vihanlietsojan jutut ovat muutenkin vain yksi tapa saada aikaiseksi lisää vihaa maan päälle ja puhdasta arvailua kuin lauantain lotossa. Eikä Jaakob heimoineen enää nouse kuolleista tänne maan päälle ollenkaan, vaan sinne jonnekka heille valmisteltiin paikka aikojen alussa. Mutta teillä juutalaismielisillä vihanlitsojilla ei edes ole osaa eikä arpaa ylösnousemuksessa, joten siitä ei tarvitsekkaan kirjoittaa sanaakaan, kuten ei paikoistakaan.


      • Tremoles
        Diana-ad-rem kirjoitti:

        Etkö kestä totuutta. Jumala on tuon kaiken tuonut julki muinaisissa profetioissaan Hänen profeettojensa kautta. Tuohon listaan voisi lisätä vielä; Murhaajia, valehtelijoita, lasten kiduttajia, naisten alistajia, vammaisten syrjijiä, sairaiden kiusaajia, tekojumalien palvelijoita, kotijumalien pitäjiä, Molokin avustajia, Baalin ylistäjiä, Apiksen kumartajia, Kultaisen Vasikan palvojia, Faraon orjia, rahan väärentäjiä, ryöstäjiä, rosvoja, asuinpaikan anastajia, vesipaikan kaappajia. Kaikkea tuota vanhat tekstit kertovat muinaisista juutalaisista. Muttei tietenkään esim sinusta, sinähän et ole juutalainen vaan esim pp.,., ja muita nimimerkkejä ennen käyttänyt rasisti ja vihanlietsoja sekä riitojen kylväjä. Olet ollut jo melkein kaikkia maailman uskontokuntia "edustava" sinä aikana kun minä olen tutkinut netissä esiintyvää uskonnollista rasismia. Jota edustatkin oikein mallikkaasti.
        Jonakin toisena esiintyminen on myös kuulunut toiminta tapoihisi. Sekä tuo vaihoharhaa liippaava epäilyväisyys. Myöskin luvaton tekstien lainaaminen on ollut sinun yksi "tavaramerkkisi". Olet myös niin yksinkertainen että et osaa itse erotella oikeeseen syrjintää johtavia viestejä, etkä varsinkaan niitä omia tekeleitäsi, joita kyllä riittää.


      • Diana-ad-rem
        Tremoles kirjoitti:

        Etkö kestä totuutta. Jumala on tuon kaiken tuonut julki muinaisissa profetioissaan Hänen profeettojensa kautta. Tuohon listaan voisi lisätä vielä; Murhaajia, valehtelijoita, lasten kiduttajia, naisten alistajia, vammaisten syrjijiä, sairaiden kiusaajia, tekojumalien palvelijoita, kotijumalien pitäjiä, Molokin avustajia, Baalin ylistäjiä, Apiksen kumartajia, Kultaisen Vasikan palvojia, Faraon orjia, rahan väärentäjiä, ryöstäjiä, rosvoja, asuinpaikan anastajia, vesipaikan kaappajia. Kaikkea tuota vanhat tekstit kertovat muinaisista juutalaisista. Muttei tietenkään esim sinusta, sinähän et ole juutalainen vaan esim pp.,., ja muita nimimerkkejä ennen käyttänyt rasisti ja vihanlietsoja sekä riitojen kylväjä. Olet ollut jo melkein kaikkia maailman uskontokuntia "edustava" sinä aikana kun minä olen tutkinut netissä esiintyvää uskonnollista rasismia. Jota edustatkin oikein mallikkaasti.
        Jonakin toisena esiintyminen on myös kuulunut toiminta tapoihisi. Sekä tuo vaihoharhaa liippaava epäilyväisyys. Myöskin luvaton tekstien lainaaminen on ollut sinun yksi "tavaramerkkisi". Olet myös niin yksinkertainen että et osaa itse erotella oikeeseen syrjintää johtavia viestejä, etkä varsinkaan niitä omia tekeleitäsi, joita kyllä riittää.

        antisemitismi pullistee.

        Olen aikaisemmin, kauan sitten kirjoittanut toisella nikillä, muita ei ole ollut, joten syytöksesi on väärä. Mutta sinäkö sen uskoisit.
        Mikään pp en ole ollut koskaan. Tekstejä kyllä lainaan Raamatusta, mutta niin tekevät muutkin.


        Mikä olet itse ollut aikaisemmin, koska en tätä nikkiä ainakaan ole aikaisemmin nähnyt, ja olet niin kauan täällä ollut. Minun koneeltani tulevat saa tarkistaa vaikka ylläpidosta, ne tulevat ainoastaan tällä nikillä , joten sinun hyökkäyksiäsi en säikähdä.
        Jos esität vääriä syytöksiäsi pidempään, niin mennään asian kanssa eteenpäin.

        Meillä ei ole enää Jumalanpilkkalakia voimassa, joka estäisi kristinuskon kritiikin.
        Joten pidä vain pienempää älämölöä.


      • Diana-ad-rem
        Tremoles kirjoitti:

        Etkö kestä totuutta. Jumala on tuon kaiken tuonut julki muinaisissa profetioissaan Hänen profeettojensa kautta. Tuohon listaan voisi lisätä vielä; Murhaajia, valehtelijoita, lasten kiduttajia, naisten alistajia, vammaisten syrjijiä, sairaiden kiusaajia, tekojumalien palvelijoita, kotijumalien pitäjiä, Molokin avustajia, Baalin ylistäjiä, Apiksen kumartajia, Kultaisen Vasikan palvojia, Faraon orjia, rahan väärentäjiä, ryöstäjiä, rosvoja, asuinpaikan anastajia, vesipaikan kaappajia. Kaikkea tuota vanhat tekstit kertovat muinaisista juutalaisista. Muttei tietenkään esim sinusta, sinähän et ole juutalainen vaan esim pp.,., ja muita nimimerkkejä ennen käyttänyt rasisti ja vihanlietsoja sekä riitojen kylväjä. Olet ollut jo melkein kaikkia maailman uskontokuntia "edustava" sinä aikana kun minä olen tutkinut netissä esiintyvää uskonnollista rasismia. Jota edustatkin oikein mallikkaasti.
        Jonakin toisena esiintyminen on myös kuulunut toiminta tapoihisi. Sekä tuo vaihoharhaa liippaava epäilyväisyys. Myöskin luvaton tekstien lainaaminen on ollut sinun yksi "tavaramerkkisi". Olet myös niin yksinkertainen että et osaa itse erotella oikeeseen syrjintää johtavia viestejä, etkä varsinkaan niitä omia tekeleitäsi, joita kyllä riittää.


    • ÄnkyräVenkula

      Sitten oikean jumalan nimi. Ketä sinä tunnustat. Aivan selvästi sinulla on joku johon tähtäät. Tunnustatko vai kiellätkö omasi.

    • anti-kristitty

      En minä mitään omituista tai ristiriitaista näe siinä, että yhdestä ja samasta henkilöstä käytetään keskenään ristiriidassakin olevia nimiä, sanontoja ja titteleitä. Ne kun usein varsinkin uskonnollisessa kielenkäytössä ovat vain vertauskuvia, jotka korostavat eri puolia asiasta. Eikö YHWH:akin kuvata sekä maskuliinisten että feminiinisten vertauskuvien ja nimien kautta? Eikö Häntä kuvata sekä luojana että tuhoajana? En minä mitään ongelmaa tällaisessa kielenkäytössä näe.

      Itse tipautan tuosta Jeesuksen nimien listasta tuon Jumalan pois, sillä Jeesus ei ole Jumala kuten YHWH ja niinhän Jeesus itsekin sen asian sanoi, kun sanoi, että yksin YHWH on ainoa tosi Jumala.

      Kun juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän olisi muka väittänyt olevansa Jumala, niin Jeesushan vastasi lainaamalla VT:sta kohdan, jonka perusteella kaikki, jotka saavat Jumalan sanan (eli profeetat, Israelin kansa, tuon kansan johtajat, jne) ovat jumalia, ja vielä sanoi, että hän ei ollut edes väittänyt sen enempää kuin että hän olisi sanonut olevansa Jumalan poika eikä itse Jumala. Tämän perusteella siis sekä tuo juutalaisten että kristittyjen väite siitä, että Jeesus olisi tuossa tehnyt itsestään Jumalan vertaisen, on täysin tuulesta temmattu tai korkeintaan ennakkoluuloon ja kirjoitusten heikkoon tietämykseen perustuva väärinkäsitys.

      (33) Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen."
      (34) Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'?
      (35) Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
      (36) Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?
      (37) Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
      (38) Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."

    • tankokuninkas

      Wikipedian mukaan oinas on kuohittu pässi, vai mitä sanoo teuvo?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      217
      35643
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      273
      22672
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      444
      11364
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      84
      9001
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      29
      6721
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5271
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      199
      4165
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2142
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      38
      2051
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1647
    Aihe