Törkeän petoksen

raja?

32

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsittämättömän

      Tyhmiä???

      "Tätä kaiffaria syytetään törkeästä petoksesta, miksei siis winkkarilaisia? Aika näyttää mikä tuomi tulee."

      Etkö todella näe tuossa oleellista eroa?
      Winkkarilaiset ovat sijoittaneet OMIA tienattuja rahojaan capitaan pääsääntöisesti ja jos muutamat ovat lainanneet rahaa joko pankista tai kavereilta, niin he maksavat ne pääsääntöisesti myös pois ja jos nyt joku ei pysty maksamaan tai halua maksaa, niin samanlailla tulee vaikeuksia. Ihan selvä asia!?

      • oikein on?

        Ovathan tuohon kaiffariinkin sijoittaneet henkilöt laittaneet OMIA tienattuja rahojaan kehiin. Missä siis ero?

        Nyt kaiffari ei anna rahoja takaisin, eikä anna Winkkarikaan. Missä siis ero?


      • kun wc-jantteri

        huijaa ja valehtelee saadakseen rahat sukulaisilta, ystäviltä ja tutuilta valuuttakauppabisnekseen muka 400%:in tuotoilla, siirtää saman verran virtuaalitililtään tunkin virtuaalitilille ja pistää rahat omaan taskuunsa.

        Näin on moni jantteri tehnyt ja eikö tämä ole sinun mielestäsi rikollista?


      • ...
        oikein on? kirjoitti:

        Ovathan tuohon kaiffariinkin sijoittaneet henkilöt laittaneet OMIA tienattuja rahojaan kehiin. Missä siis ero?

        Nyt kaiffari ei anna rahoja takaisin, eikä anna Winkkarikaan. Missä siis ero?

        Jos on pyytänyt toiselta rahaa valehdellen käyttötarkoituksen, on kyse petoksesta. Kyllä Winkkarillekin aikanaan syyte napsahtaa. Törkeän petoksen ja petoksen välinen raja menee 10.000 eurossa.


      • ja vielä
        oikein on? kirjoitti:

        Ovathan tuohon kaiffariinkin sijoittaneet henkilöt laittaneet OMIA tienattuja rahojaan kehiin. Missä siis ero?

        Nyt kaiffari ei anna rahoja takaisin, eikä anna Winkkarikaan. Missä siis ero?

        Sekaat puurot ja vellit sekaisin?

        >Nyt kaiffari ei anna rahoja takaisin, eikä anna Winkkarikaan. Missä siis ero?

        No tuossa verrattiin keskenään kaiffaria ja winkkarilaisia. (ei siis kaiffaria ja winkkaria)
        Silloinhan kaiffarin winkkari on peliyhtiöt ja kaiffarin sijoittamat rahat ovat ehkä myös osa hänen omiaan, mutta pääasiassa lainattuja rahoja ehkäpä pankistakin osa ja ongelma tulee siinä, kun hän ei ole maksanut lainojaan pois.


      • mutta on
        kun wc-jantteri kirjoitti:

        huijaa ja valehtelee saadakseen rahat sukulaisilta, ystäviltä ja tutuilta valuuttakauppabisnekseen muka 400%:in tuotoilla, siirtää saman verran virtuaalitililtään tunkin virtuaalitilille ja pistää rahat omaan taskuunsa.

        Näin on moni jantteri tehnyt ja eikö tämä ole sinun mielestäsi rikollista?

        Outoa, että näitä tällaisia toimintatapoja kirjoittelevat suolimurot, joilla ei ole senttiäkään pelissä.

        Olemme monesti jäseninä keskustelleet tapaamisissamme ja kukaan ei tunnista n.
        pääsääntöisesti suolimurojen kertomaa tapaa sponsoroida? Mistä se mielestäsi kertoo?

        Tuo, että muutamat suuret sponsorit siirsivät valuuttaa omalta tililtään rakentaen kuitenkin uuden ID:n ensisijoituksessa, joka oli yleensä kulloinenkin minimi, koska ei sponsorillakaan ollut mitään järkeä makuuttaa rahojaan tuottamattomalla sijoitustilillä, josta rahat piti ainoastaan siirtää, vaan ne olivat yleensä aika tarkasti sijoituksessa kiinni ja niiden nyppääminen sieltä kesken pois oli tosi tyhmä liike, niin tehtiin jos oli mahdollista jouduttaakseen uuden jäsenen sijoitukseen pääsyä monesti kuukaudellakin, enenkuin sai omat rahansiirrot toimimaan.

        Rahan ottaminen käteen ei ole tietenkään rikos ja siitähän jäi hyvä tosite uuden jäsenen omille kotisivuille, mistä raha oli tullut ja paljonko/koska.
        Oli myös sääntö, että "laina" piti maksaa myös takaisin sisäisessä liikenteessä viimeistään silloin, kun sponsoroitu lähti kotiuttamaan ja silloinhan sen käteen annetun rahan joutui palauttamaan, jos ei hyväksynyt kaksinkertaista maksua ja juuri tämä sääntö oli tehty sulkemaan mahdollinen veronkierto.


      • Mr Toppila
        ja vielä kirjoitti:

        Sekaat puurot ja vellit sekaisin?

        >Nyt kaiffari ei anna rahoja takaisin, eikä anna Winkkarikaan. Missä siis ero?

        No tuossa verrattiin keskenään kaiffaria ja winkkarilaisia. (ei siis kaiffaria ja winkkaria)
        Silloinhan kaiffarin winkkari on peliyhtiöt ja kaiffarin sijoittamat rahat ovat ehkä myös osa hänen omiaan, mutta pääasiassa lainattuja rahoja ehkäpä pankistakin osa ja ongelma tulee siinä, kun hän ei ole maksanut lainojaan pois.

        Mitä eroa on winkkarilla ja winkkarilaisilla?
        Se, että winkkari on rekisteröimätön ja dokumentoimaton (kirjanpito!)
        reilukerho, jota tullaan käsittelemään toimeksipanijoidensa kautta.
        Ja ei, Panaman laki ei päde Suomessa tapahtuvassa toiminnassa.

        Siis osa winkkarilaisista = winkkari
        osa winkkarilaisista = asian edistämiseen muutoin sekaantuneita
        osa winkkarilaisista = kolmentonnin koijattuja.

        Aste-eroja löytyy näistä kaikista ja muutamien kuiville pyristelyä
        on mielenkiintoinen seurata.


      • siis tarkoitit?
        ja vielä kirjoitti:

        Sekaat puurot ja vellit sekaisin?

        >Nyt kaiffari ei anna rahoja takaisin, eikä anna Winkkarikaan. Missä siis ero?

        No tuossa verrattiin keskenään kaiffaria ja winkkarilaisia. (ei siis kaiffaria ja winkkaria)
        Silloinhan kaiffarin winkkari on peliyhtiöt ja kaiffarin sijoittamat rahat ovat ehkä myös osa hänen omiaan, mutta pääasiassa lainattuja rahoja ehkäpä pankistakin osa ja ongelma tulee siinä, kun hän ei ole maksanut lainojaan pois.

        Winkkari = kaiffari
        Winkkarin sijoittajatunkit = kaiffarille rahaa lainanneet jampat

        Jampat lainaavat kaiffarille rahaa, kaiffari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = törkeä petos

        Sijoittajatunkit laittavat rahaa Winkkariin, Winkkari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = ?


      • jäsen_x
        mutta on kirjoitti:

        Outoa, että näitä tällaisia toimintatapoja kirjoittelevat suolimurot, joilla ei ole senttiäkään pelissä.

        Olemme monesti jäseninä keskustelleet tapaamisissamme ja kukaan ei tunnista n.
        pääsääntöisesti suolimurojen kertomaa tapaa sponsoroida? Mistä se mielestäsi kertoo?

        Tuo, että muutamat suuret sponsorit siirsivät valuuttaa omalta tililtään rakentaen kuitenkin uuden ID:n ensisijoituksessa, joka oli yleensä kulloinenkin minimi, koska ei sponsorillakaan ollut mitään järkeä makuuttaa rahojaan tuottamattomalla sijoitustilillä, josta rahat piti ainoastaan siirtää, vaan ne olivat yleensä aika tarkasti sijoituksessa kiinni ja niiden nyppääminen sieltä kesken pois oli tosi tyhmä liike, niin tehtiin jos oli mahdollista jouduttaakseen uuden jäsenen sijoitukseen pääsyä monesti kuukaudellakin, enenkuin sai omat rahansiirrot toimimaan.

        Rahan ottaminen käteen ei ole tietenkään rikos ja siitähän jäi hyvä tosite uuden jäsenen omille kotisivuille, mistä raha oli tullut ja paljonko/koska.
        Oli myös sääntö, että "laina" piti maksaa myös takaisin sisäisessä liikenteessä viimeistään silloin, kun sponsoroitu lähti kotiuttamaan ja silloinhan sen käteen annetun rahan joutui palauttamaan, jos ei hyväksynyt kaksinkertaista maksua ja juuri tämä sääntö oli tehty sulkemaan mahdollinen veronkierto.

        Ihmetyttää kyllä itseäni tuo joidenkin klubilaisten toiminta että pyydetiin nimenomaan rahaa käteisenä ja sitten sitä käsiteltiin klubin suuntaan miten sattuu. Ei vaikuta yhtään rehellisen porukan puuhastelulta.
        Ne rehellisin mielin mukaan lähteneet, ne jotka eivät pyramidipeleistä kiinnostuneet, laittoivat vaan rahaa valuuttakauppaan sijoitettavaksi eivätkä lähteneet ponsorointia ja markkinointia harrastamaan ollenkaan. Näin minä ainakin asian näen. Ponsoreita kiinnosti toisten rahat.


      • kirjoituksestani kyllä
        siis tarkoitit? kirjoitti:

        Winkkari = kaiffari
        Winkkarin sijoittajatunkit = kaiffarille rahaa lainanneet jampat

        Jampat lainaavat kaiffarille rahaa, kaiffari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = törkeä petos

        Sijoittajatunkit laittavat rahaa Winkkariin, Winkkari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = ?

        Pitäisi tyhmemmällekkin selvitä mitä tarkoitan? Ei sitten näköjään kaikille edelleenkään, eli olen yliarvioinut suolimurot.;)

        Rautalangasta!
        Kirjoitukseni perustuu avauksen väittämiin.

        >Winkkari = kaiffari

        Ei vaan avauksesta johtaen Winkkari = peliyhtiöt ja kaiffari = tai rinnastetaan winkkarilaiseen

        >Winkkarin sijoittajatunkit = kaiffarille rahaa lainanneet jampat

        ei vaan kaiffarin rahat ovat hänen omiaan tai lainattuja ja ns. winkkarin sijoittajatunkit eivät tietääksen ole lainanneet rahojaan kenellekkään, vaan he ovat sijoittaneet ne valuuttakaupaan liittyviin tuotteisiin ja ehkä myös itsekin hydyntäneet niitä valuuttakaupassa.

        >Jampat lainaavat kaiffarille rahaa, kaiffari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = törkeä petos

        Samaa mieltä ehdottomasti!:)

        >Sijoittajatunkit laittavat rahaa Winkkariin, Winkkari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = ?

        Kelle maksoi kelle ei, mutta tuhansille jäsenille kuitenkin maksoi yli sata miljoonaa
        ja poliisinkin mukaan 96-miljoonaa (pelkästään MB:n kautta)
        Lisääkin varmaan maksaisi, mutta KRP on todistettavasti ilmoittanut, että jos wicapita yrittää palata, niin heillä on keinot estää se. Eikös olekin hassua, että ei saa tulla maksamaan velkojaan?
        Se että "Wincapita" ei maksaisi jatkossakaan, ei ole vielä kirkossa kuuluutettu asia.


      • patriarska
        jäsen_x kirjoitti:

        Ihmetyttää kyllä itseäni tuo joidenkin klubilaisten toiminta että pyydetiin nimenomaan rahaa käteisenä ja sitten sitä käsiteltiin klubin suuntaan miten sattuu. Ei vaikuta yhtään rehellisen porukan puuhastelulta.
        Ne rehellisin mielin mukaan lähteneet, ne jotka eivät pyramidipeleistä kiinnostuneet, laittoivat vaan rahaa valuuttakauppaan sijoitettavaksi eivätkä lähteneet ponsorointia ja markkinointia harrastamaan ollenkaan. Näin minä ainakin asian näen. Ponsoreita kiinnosti toisten rahat.

        >Ihmetyttää kyllä itseäni tuo joidenkin klubilaisten toiminta että pyydetiin nimenomaan rahaa käteisenä ja sitten sitä käsiteltiin klubin suuntaan miten sattuu. Ei vaikuta yhtään rehellisen porukan puuhastelulta.

        Miten niin niitä rahoja käsiteltiin sitten, miten sattuu, jos toimittiin ohjeistuksen puitteissa?

        >Ne rehellisin mielin mukaan lähteneet, ne jotka eivät pyramidipeleistä kiinnostuneet, laittoivat vaan rahaa valuuttakauppaan sijoitettavaksi eivätkä lähteneet ponsorointia ja markkinointia harrastamaan ollenkaan.

        En ymmärrä mikä vika siinä on, jos esitteli hyvän busineksen kaverille myös, mikä oli myös ohjeistuksen mukaista toimintaa.
        Ahnetta värväämistä kelle tahansa en taasen minäkään hyväksynyt ja mikä olikin kiellettyä.

        >Ponsoreita kiinnosti toisten rahat.

        Kyllähän sijoittajiakin periaatteessa kiinostaa aina muiden rahat, sillä ainahan ne voitetut rahat ovat joiltakin poissa joka sijoituksessa?


      • poissa on
        kirjoituksestani kyllä kirjoitti:

        Pitäisi tyhmemmällekkin selvitä mitä tarkoitan? Ei sitten näköjään kaikille edelleenkään, eli olen yliarvioinut suolimurot.;)

        Rautalangasta!
        Kirjoitukseni perustuu avauksen väittämiin.

        >Winkkari = kaiffari

        Ei vaan avauksesta johtaen Winkkari = peliyhtiöt ja kaiffari = tai rinnastetaan winkkarilaiseen

        >Winkkarin sijoittajatunkit = kaiffarille rahaa lainanneet jampat

        ei vaan kaiffarin rahat ovat hänen omiaan tai lainattuja ja ns. winkkarin sijoittajatunkit eivät tietääksen ole lainanneet rahojaan kenellekkään, vaan he ovat sijoittaneet ne valuuttakaupaan liittyviin tuotteisiin ja ehkä myös itsekin hydyntäneet niitä valuuttakaupassa.

        >Jampat lainaavat kaiffarille rahaa, kaiffari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = törkeä petos

        Samaa mieltä ehdottomasti!:)

        >Sijoittajatunkit laittavat rahaa Winkkariin, Winkkari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = ?

        Kelle maksoi kelle ei, mutta tuhansille jäsenille kuitenkin maksoi yli sata miljoonaa
        ja poliisinkin mukaan 96-miljoonaa (pelkästään MB:n kautta)
        Lisääkin varmaan maksaisi, mutta KRP on todistettavasti ilmoittanut, että jos wicapita yrittää palata, niin heillä on keinot estää se. Eikös olekin hassua, että ei saa tulla maksamaan velkojaan?
        Se että "Wincapita" ei maksaisi jatkossakaan, ei ole vielä kirkossa kuuluutettu asia.

        :-)

        ">Winkkari = kaiffari
        Ei vaan avauksesta johtaen Winkkari = peliyhtiöt ja kaiffari = tai rinnastetaan winkkarilaiseen"

        No mitäs jos lakataan johtamasta mitään avauksesta ja johdetaankin sen viestin mukaan mitä ylempänä kommentoit? :-) Mitä sinä siihen avaukseen poteroasi kaivat, muutetaan ihan rauhassa kysymyksenasettelua?

        Eli Winkkari = kaiffari ja winkkariin sijoittaneet tunkit = kaiffarille rahaa lainanneet. Miltäs rinnastus nyt sinulle maistuu?

        " kaiffarin rahat ovat hänen omiaan tai lainattuja "

        Kaiffarin = Winkkarin rahat on sijoittajien sijoituksia, eli muilta lainattua rahaa jotka on luvattu maksaa takaisin korkojen kera.

        "Eikös olekin hassua, että ei saa tulla maksamaan velkojaan?"

        Vielä hassumpaa on, kun ei makseta, jätetään piskuinen serverin lasku maksamatta ja juostaan piilottelemaan nässjöläiseen pikku mökkeröön muka remonttia tekemään.

        "Se että "Wincapita" ei maksaisi jatkossakaan, ei ole vielä kirkossa kuuluutettu asia."

        Kyllä se on, ponzi on kaatunut.


      • jäsen_x
        patriarska kirjoitti:

        >Ihmetyttää kyllä itseäni tuo joidenkin klubilaisten toiminta että pyydetiin nimenomaan rahaa käteisenä ja sitten sitä käsiteltiin klubin suuntaan miten sattuu. Ei vaikuta yhtään rehellisen porukan puuhastelulta.

        Miten niin niitä rahoja käsiteltiin sitten, miten sattuu, jos toimittiin ohjeistuksen puitteissa?

        >Ne rehellisin mielin mukaan lähteneet, ne jotka eivät pyramidipeleistä kiinnostuneet, laittoivat vaan rahaa valuuttakauppaan sijoitettavaksi eivätkä lähteneet ponsorointia ja markkinointia harrastamaan ollenkaan.

        En ymmärrä mikä vika siinä on, jos esitteli hyvän busineksen kaverille myös, mikä oli myös ohjeistuksen mukaista toimintaa.
        Ahnetta värväämistä kelle tahansa en taasen minäkään hyväksynyt ja mikä olikin kiellettyä.

        >Ponsoreita kiinnosti toisten rahat.

        Kyllähän sijoittajiakin periaatteessa kiinostaa aina muiden rahat, sillä ainahan ne voitetut rahat ovat joiltakin poissa joka sijoituksessa?

        "Miten niin niitä rahoja käsiteltiin sitten, miten sattuu, jos toimittiin ohjeistuksen puitteissa?"

        Ongelma oli lähinnä siinä ettei ollut selkeää ohjeistusta ja sekin mitä oli, niin kovin moni ei sitä näyttänyt noudattavan

        "En ymmärrä mikä vika siinä on, jos esitteli hyvän busineksen kaverille myös, mikä oli myös ohjeistuksen mukaista toimintaa. Ahnetta värväämistä kelle tahansa en taasen minäkään hyväksynyt ja mikä olikin kiellettyä."

        Periaatteessa samaa mieltä jos tuo olisi ollut ihan vilpitöntä kaverin edun ajattelua, mutta kun tavoite oli saada itselle lisää tuottoa joka kyllä useimmilla ajoi kaverin ajattelun edelle. Tuo ahne värvääminen oli todellisuutta monessa tapauksessa, vertaa vaikka se kuuluisa vyölaukkuvideo missä ei faktoista ollut tietoakaan vaan koitettiin vaan kerätä rahaa porukalta

        "Kyllähän sijoittajiakin periaatteessa kiinostaa aina muiden rahat, sillä ainahan ne voitetut rahat ovat joiltakin poissa joka sijoituksessa?"

        Itsekin olen monessa sijoittajana mukana, enkä kyllä tuota allekirjoita. Esimerkiksi omistan suomalaisen KONEen osaketta ja saan tuottoja, kun yritys tekee hyviä hissejä ja yritykset esim. USA:ssa ja Kiinassa niitä haluavat ostaa. Toki se saamani tuottokin tavallaan noilta asiakkailta tulee, mutta he saavat myös vastinetta rahalleen eli hissejä joita tarvitsevat ja hyviä sellaisia. On se vähän eri juttu kuin WinCapitan värväystoiminta.


      • +-+-+-0
        poissa on kirjoitti:

        :-)

        ">Winkkari = kaiffari
        Ei vaan avauksesta johtaen Winkkari = peliyhtiöt ja kaiffari = tai rinnastetaan winkkarilaiseen"

        No mitäs jos lakataan johtamasta mitään avauksesta ja johdetaankin sen viestin mukaan mitä ylempänä kommentoit? :-) Mitä sinä siihen avaukseen poteroasi kaivat, muutetaan ihan rauhassa kysymyksenasettelua?

        Eli Winkkari = kaiffari ja winkkariin sijoittaneet tunkit = kaiffarille rahaa lainanneet. Miltäs rinnastus nyt sinulle maistuu?

        " kaiffarin rahat ovat hänen omiaan tai lainattuja "

        Kaiffarin = Winkkarin rahat on sijoittajien sijoituksia, eli muilta lainattua rahaa jotka on luvattu maksaa takaisin korkojen kera.

        "Eikös olekin hassua, että ei saa tulla maksamaan velkojaan?"

        Vielä hassumpaa on, kun ei makseta, jätetään piskuinen serverin lasku maksamatta ja juostaan piilottelemaan nässjöläiseen pikku mökkeröön muka remonttia tekemään.

        "Se että "Wincapita" ei maksaisi jatkossakaan, ei ole vielä kirkossa kuuluutettu asia."

        Kyllä se on, ponzi on kaatunut.

        Halusit siis muutta alkuasetuksia?

        >Eli Winkkari = kaiffari ja winkkariin sijoittaneet tunkit = kaiffarille rahaa lainanneet. Miltäs rinnastus nyt sinulle maistuu?

        Rinnastus on epälooginen ja tyhmä, sillä Winkkari eli Wincapita on privaatti klubi ja taasen kaiffari on yksi luonnollinen henkilö ja siksi rinnastusyrityksesi ei korreloi alkuunkaan järkevästi keskenään. Sorryt sulle!:)

        >Kyllä se on, ponzi on kaatunut.

        Missäs tuomioistuimessa se on ensinnäkin tuomittu ponziksi?


      • takana ihmisiä?
        +-+-+-0 kirjoitti:

        Halusit siis muutta alkuasetuksia?

        >Eli Winkkari = kaiffari ja winkkariin sijoittaneet tunkit = kaiffarille rahaa lainanneet. Miltäs rinnastus nyt sinulle maistuu?

        Rinnastus on epälooginen ja tyhmä, sillä Winkkari eli Wincapita on privaatti klubi ja taasen kaiffari on yksi luonnollinen henkilö ja siksi rinnastusyrityksesi ei korreloi alkuunkaan järkevästi keskenään. Sorryt sulle!:)

        >Kyllä se on, ponzi on kaatunut.

        Missäs tuomioistuimessa se on ensinnäkin tuomittu ponziksi?

        "Halusit siis muutta alkuasetuksia?"

        Miksipä ei, tuskin ne muuttumattomiksi on tarkoitettu.

        "Rinnastus on epälooginen ja tyhmä, sillä Winkkari eli Wincapita on privaatti klubi ja taasen kaiffari on yksi luonnollinen henkilö ja siksi rinnastusyrityksesi ei korreloi alkuunkaan järkevästi keskenään. Sorryt sulle!:)"

        Älähän hätäile vielä sorriesi kanssa. On siis olemassa luonnollisia ja oikeudellisia henkilöitä, jotka ovat toisiinsa rinnastettavissa tuomioistuimissa. Onko privaattiklubi mielestäsi tuota jälkimmäistä lajia?

        Jos Winkkari ei ole mielestäsi oikeushenkilö, niin löytyykö sen takaa luonnollisia henkilöitä, jotka kantaisivat oikeudellista vastuuta? Mitä arvelet? Kuuluisiko sellaisiin henkilöihin vain Hannu vai kuuluvatko siihen ryhmään kaikki sellaiset henkilöt, jotka ovat ottaneet sijoittajien rahaa vastaan? Miten vetäisit rajan?

        "Missäs tuomioistuimessa se on ensinnäkin tuomittu ponziksi?"

        Miksi pidät kysymystäsi oleellisena? Kyllähän rikoksen suorittanut henkilö on rikollinen siitä lähtien, kun on rikoksensa tehnyt. Ei hän rikolliseksi muutu vasta, kun tuomioistuinkin on sen todennut.


      • ccccccccccccc
        jäsen_x kirjoitti:

        "Miten niin niitä rahoja käsiteltiin sitten, miten sattuu, jos toimittiin ohjeistuksen puitteissa?"

        Ongelma oli lähinnä siinä ettei ollut selkeää ohjeistusta ja sekin mitä oli, niin kovin moni ei sitä näyttänyt noudattavan

        "En ymmärrä mikä vika siinä on, jos esitteli hyvän busineksen kaverille myös, mikä oli myös ohjeistuksen mukaista toimintaa. Ahnetta värväämistä kelle tahansa en taasen minäkään hyväksynyt ja mikä olikin kiellettyä."

        Periaatteessa samaa mieltä jos tuo olisi ollut ihan vilpitöntä kaverin edun ajattelua, mutta kun tavoite oli saada itselle lisää tuottoa joka kyllä useimmilla ajoi kaverin ajattelun edelle. Tuo ahne värvääminen oli todellisuutta monessa tapauksessa, vertaa vaikka se kuuluisa vyölaukkuvideo missä ei faktoista ollut tietoakaan vaan koitettiin vaan kerätä rahaa porukalta

        "Kyllähän sijoittajiakin periaatteessa kiinostaa aina muiden rahat, sillä ainahan ne voitetut rahat ovat joiltakin poissa joka sijoituksessa?"

        Itsekin olen monessa sijoittajana mukana, enkä kyllä tuota allekirjoita. Esimerkiksi omistan suomalaisen KONEen osaketta ja saan tuottoja, kun yritys tekee hyviä hissejä ja yritykset esim. USA:ssa ja Kiinassa niitä haluavat ostaa. Toki se saamani tuottokin tavallaan noilta asiakkailta tulee, mutta he saavat myös vastinetta rahalleen eli hissejä joita tarvitsevat ja hyviä sellaisia. On se vähän eri juttu kuin WinCapitan värväystoiminta.

        >Ongelma oli lähinnä siinä ettei ollut selkeää ohjeistusta ja sekin mitä oli, niin kovin moni ei sitä näyttänyt noudattavan

        Selkeys puuttu nyt kyllä lähinnä sinun kirjoituksistasi, sillä on vaikea vastata, jos ei tiedä ongelmaa tarkemmin?

        Minusta ohjeet olivat hyvinkin selvät, mutta kaikki eivät niitä silti ymmärtäneet ja kieltämättä eräät vaikka ymmärsivätkin, niin eivät niitä noudattaneet.
        Minkä asian ohjeistamiseen olisit halunnut lisäselvitystä? Sitäpaitsi sinulla oli aina oikeus kysyä www.members.wincapita.com, jos ei jotakin asiaa oltu selvitelty ohjeissa tai foorumilla. Myös sponsorilta tai sponsorin sponsorilta sai kysyä.

        >Periaatteessa samaa mieltä jos tuo olisi ollut ihan vilpitöntä kaverin edun ajattelua, mutta kun tavoite oli saada itselle lisää tuottoa joka kyllä useimmilla ajoi kaverin ajattelun edelle. Tuo ahne värvääminen oli todellisuutta monessa tapauksessa, vertaa vaikka se kuuluisa vyölaukkuvideo missä ei faktoista ollut tietoakaan vaan koitettiin vaan kerätä rahaa porukalta

        Aivan! Vyölaukkumiehen video oli selkeästi ohjeistuksen vastainen ja sisälsi myös virheellistä infoa. Itse toki näin videon vasta sivujen sulkeutumisen jälkeen ja samoin on ollut muillakin jäsenillä mitä tunnen.

        >Itsekin olen monessa sijoittajana mukana, enkä kyllä tuota allekirjoita. Esimerkiksi omistan suomalaisen KONEen osaketta ja saan tuottoja, kun yritys tekee hyviä hissejä ja yritykset esim. USA:ssa ja Kiinassa niitä haluavat ostaa. Toki se saamani tuottokin tavallaan noilta asiakkailta tulee, mutta he saavat myös vastinetta rahalleen eli hissejä joita tarvitsevat ja hyviä sellaisia. On se vähän eri juttu kuin WinCapitan värväystoiminta.

        Samoin omistan myös KONEen osakkeita Elisaa, Nokiaa Wärtsilää jne. joitakin pienempiä myös ja en minäkään pidä sitä rikollisena puuhana vaikkakin ne rahat tulevatkin aina muilta ja vanhakansa pitää meitä keinottelijoina.

        Valuuttakaupassahan on aivan samoin, että jos sinä voitat jotakin, niin se on aina joltakin muulta pois, eli siis nollasummapelistähän siinä on kysymys.

        Sinunkin kannattaisi myös täsmentää, että tarkoitat vääränlaista värväämistä, eikä
        sitä, että tuomitset kaikki sponsorit epärehellisiksi.
        Suurinosa jäsenistä sponsoroi kuitenkin vähintäin puolisonsa, kuten minäkin, koska haluan hänelle aina parasta mahdollista. No vaimoni sponsoroi poikani jne., mutta emme tunne itseämme rikollisiksi vähääkään ja muutenkin rikosrekisteri on puhdas.


      • Jorgga
        oikein on? kirjoitti:

        Ovathan tuohon kaiffariinkin sijoittaneet henkilöt laittaneet OMIA tienattuja rahojaan kehiin. Missä siis ero?

        Nyt kaiffari ei anna rahoja takaisin, eikä anna Winkkarikaan. Missä siis ero?

        Tuo kaverihan on oikeasti sijoittanut rahat uhkapeliin, se olisi voinut tuurilla voittaakin ja maksaa lainat takaisin. WC ei sijoitettu rahaa mihinkään mistä olisi voinut saada jotain takaisin vaan yksinkertaisesti pidettiin rahat joita ei käytetty huijauksen peittelyyn käytettyihin maksuihin aikaisemmin liittyneille.


      • llllll
        takana ihmisiä? kirjoitti:

        "Halusit siis muutta alkuasetuksia?"

        Miksipä ei, tuskin ne muuttumattomiksi on tarkoitettu.

        "Rinnastus on epälooginen ja tyhmä, sillä Winkkari eli Wincapita on privaatti klubi ja taasen kaiffari on yksi luonnollinen henkilö ja siksi rinnastusyrityksesi ei korreloi alkuunkaan järkevästi keskenään. Sorryt sulle!:)"

        Älähän hätäile vielä sorriesi kanssa. On siis olemassa luonnollisia ja oikeudellisia henkilöitä, jotka ovat toisiinsa rinnastettavissa tuomioistuimissa. Onko privaattiklubi mielestäsi tuota jälkimmäistä lajia?

        Jos Winkkari ei ole mielestäsi oikeushenkilö, niin löytyykö sen takaa luonnollisia henkilöitä, jotka kantaisivat oikeudellista vastuuta? Mitä arvelet? Kuuluisiko sellaisiin henkilöihin vain Hannu vai kuuluvatko siihen ryhmään kaikki sellaiset henkilöt, jotka ovat ottaneet sijoittajien rahaa vastaan? Miten vetäisit rajan?

        "Missäs tuomioistuimessa se on ensinnäkin tuomittu ponziksi?"

        Miksi pidät kysymystäsi oleellisena? Kyllähän rikoksen suorittanut henkilö on rikollinen siitä lähtien, kun on rikoksensa tehnyt. Ei hän rikolliseksi muutu vasta, kun tuomioistuinkin on sen todennut.

        >Jos Winkkari ei ole mielestäsi oikeushenkilö, niin löytyykö sen takaa luonnollisia henkilöitä, jotka kantaisivat oikeudellista vastuuta? Mitä arvelet? Kuuluisiko sellaisiin henkilöihin vain Hannu vai kuuluvatko siihen ryhmään kaikki sellaiset henkilöt, jotka ovat ottaneet sijoittajien rahaa vastaan? Miten vetäisit rajan?

        Kysymyksen asettelusi on väärä!
        Ei tietenkään voIda sanoa, että Winkkari on oikeushenkilö sehän oli jo edellisen viestin pääpointti tavallaan.
        Tietysti Winkkarin takaa löytyy luonnollisia henkilöitä sehän nyt on itsestäänselvyys
        ja aivan turha edes pohdittavaksi, mutta miten se liittyy mitenkään edes tähän edelliseen uuteenkaan kysymykseesi kaiffarin suhteen?

        Ja jos tuosta sivuraiteelle työnnetystä aiheesta nyt jotkain haluaa selvittää, niin sanoisin, että kaikki jotka ovat ottaneet raha vastaan ovat tietysti myös vastuullisia mm. suomalaispankit ja MB ovat olleet tuossa roolissa vuosia hyvin oleellisessa asemassa.

        >Miksi pidät kysymystäsi oleellisena? Kyllähän rikoksen suorittanut henkilö on rikollinen siitä lähtien, kun on rikoksensa tehnyt. Ei hän rikolliseksi muutu vasta, kun tuomioistuinkin on sen todennut.

        No sittenhän tiedät kertoa minulle ja muillekkin mikä se rikos on ollut ja kuka sen on tehnyt.;)


      • Jorgga
        +-+-+-0 kirjoitti:

        Halusit siis muutta alkuasetuksia?

        >Eli Winkkari = kaiffari ja winkkariin sijoittaneet tunkit = kaiffarille rahaa lainanneet. Miltäs rinnastus nyt sinulle maistuu?

        Rinnastus on epälooginen ja tyhmä, sillä Winkkari eli Wincapita on privaatti klubi ja taasen kaiffari on yksi luonnollinen henkilö ja siksi rinnastusyrityksesi ei korreloi alkuunkaan järkevästi keskenään. Sorryt sulle!:)

        >Kyllä se on, ponzi on kaatunut.

        Missäs tuomioistuimessa se on ensinnäkin tuomittu ponziksi?

        Mikä noin juridisesti on privaatti klubi? Voiko suomessa pitää laillisesti jotain joka tekee liiketoimintaa mutta ei ole mitenkään rekisteröity. Voiko myydä ohjelmistolisenssejä ilman alvia ja voiko niitä välittäneet välttää alvin tekemättä rikosta. Jos tuotot on ponssoreillekin tulleet lisenssikaupasta niin miten alvien kanssa on?

        Jotkuthan maksoi veroa saamistaan tuotoista mutta tuskin kukaan alvia, väite homman olemisesta lisenssikauppaa tuli kuviin vasta hiljattain eikä kukaan katsonut tekevänsä kauppaa ja olevansa siten alv-velvollinen.

        No verottajahan tunnetusti on ymmärtäväinen ja joustava näissä jutuissa joten teillä ei liene mitään huolta.


      • Mr Toppila
        llllll kirjoitti:

        >Jos Winkkari ei ole mielestäsi oikeushenkilö, niin löytyykö sen takaa luonnollisia henkilöitä, jotka kantaisivat oikeudellista vastuuta? Mitä arvelet? Kuuluisiko sellaisiin henkilöihin vain Hannu vai kuuluvatko siihen ryhmään kaikki sellaiset henkilöt, jotka ovat ottaneet sijoittajien rahaa vastaan? Miten vetäisit rajan?

        Kysymyksen asettelusi on väärä!
        Ei tietenkään voIda sanoa, että Winkkari on oikeushenkilö sehän oli jo edellisen viestin pääpointti tavallaan.
        Tietysti Winkkarin takaa löytyy luonnollisia henkilöitä sehän nyt on itsestäänselvyys
        ja aivan turha edes pohdittavaksi, mutta miten se liittyy mitenkään edes tähän edelliseen uuteenkaan kysymykseesi kaiffarin suhteen?

        Ja jos tuosta sivuraiteelle työnnetystä aiheesta nyt jotkain haluaa selvittää, niin sanoisin, että kaikki jotka ovat ottaneet raha vastaan ovat tietysti myös vastuullisia mm. suomalaispankit ja MB ovat olleet tuossa roolissa vuosia hyvin oleellisessa asemassa.

        >Miksi pidät kysymystäsi oleellisena? Kyllähän rikoksen suorittanut henkilö on rikollinen siitä lähtien, kun on rikoksensa tehnyt. Ei hän rikolliseksi muutu vasta, kun tuomioistuinkin on sen todennut.

        No sittenhän tiedät kertoa minulle ja muillekkin mikä se rikos on ollut ja kuka sen on tehnyt.;)

        Mihin perustuen rahaliikennettä hoitavat suomalaiset pankit ovat mielestäsi vastuussa?

        MB:n kanssa oli sovittu huomattavien vedonlyönti/uhkapelirahasummien välittämisestä. Miten MB on vastuussa sopimukseen kuulumattomista varojen siirroista esimerkiksi virtuaaliseen valuuttakauppaan ja/tai 'ohjelmistotuotteiden' maksuiksi? Tai edes sopimukseen kuuluvista.

        Venkoiluusi winkkari/kaiffari -linjauksessa sanoisin vaan, että winkkarin ytimen muodostavat kaiffarit ovat kollektiivisessa vastuussa ihan vastaavasti kuin osakeyhtiön hallitus. Sponssit voivat sitten olla yksinkin vastuussa omista sponssauksistaan.


      • Ihan vaan jäsenenä
        ccccccccccccc kirjoitti:

        >Ongelma oli lähinnä siinä ettei ollut selkeää ohjeistusta ja sekin mitä oli, niin kovin moni ei sitä näyttänyt noudattavan

        Selkeys puuttu nyt kyllä lähinnä sinun kirjoituksistasi, sillä on vaikea vastata, jos ei tiedä ongelmaa tarkemmin?

        Minusta ohjeet olivat hyvinkin selvät, mutta kaikki eivät niitä silti ymmärtäneet ja kieltämättä eräät vaikka ymmärsivätkin, niin eivät niitä noudattaneet.
        Minkä asian ohjeistamiseen olisit halunnut lisäselvitystä? Sitäpaitsi sinulla oli aina oikeus kysyä www.members.wincapita.com, jos ei jotakin asiaa oltu selvitelty ohjeissa tai foorumilla. Myös sponsorilta tai sponsorin sponsorilta sai kysyä.

        >Periaatteessa samaa mieltä jos tuo olisi ollut ihan vilpitöntä kaverin edun ajattelua, mutta kun tavoite oli saada itselle lisää tuottoa joka kyllä useimmilla ajoi kaverin ajattelun edelle. Tuo ahne värvääminen oli todellisuutta monessa tapauksessa, vertaa vaikka se kuuluisa vyölaukkuvideo missä ei faktoista ollut tietoakaan vaan koitettiin vaan kerätä rahaa porukalta

        Aivan! Vyölaukkumiehen video oli selkeästi ohjeistuksen vastainen ja sisälsi myös virheellistä infoa. Itse toki näin videon vasta sivujen sulkeutumisen jälkeen ja samoin on ollut muillakin jäsenillä mitä tunnen.

        >Itsekin olen monessa sijoittajana mukana, enkä kyllä tuota allekirjoita. Esimerkiksi omistan suomalaisen KONEen osaketta ja saan tuottoja, kun yritys tekee hyviä hissejä ja yritykset esim. USA:ssa ja Kiinassa niitä haluavat ostaa. Toki se saamani tuottokin tavallaan noilta asiakkailta tulee, mutta he saavat myös vastinetta rahalleen eli hissejä joita tarvitsevat ja hyviä sellaisia. On se vähän eri juttu kuin WinCapitan värväystoiminta.

        Samoin omistan myös KONEen osakkeita Elisaa, Nokiaa Wärtsilää jne. joitakin pienempiä myös ja en minäkään pidä sitä rikollisena puuhana vaikkakin ne rahat tulevatkin aina muilta ja vanhakansa pitää meitä keinottelijoina.

        Valuuttakaupassahan on aivan samoin, että jos sinä voitat jotakin, niin se on aina joltakin muulta pois, eli siis nollasummapelistähän siinä on kysymys.

        Sinunkin kannattaisi myös täsmentää, että tarkoitat vääränlaista värväämistä, eikä
        sitä, että tuomitset kaikki sponsorit epärehellisiksi.
        Suurinosa jäsenistä sponsoroi kuitenkin vähintäin puolisonsa, kuten minäkin, koska haluan hänelle aina parasta mahdollista. No vaimoni sponsoroi poikani jne., mutta emme tunne itseämme rikollisiksi vähääkään ja muutenkin rikosrekisteri on puhdas.

        WinCapitassa ei vaan käyty valuuttakauppaa vaan jäsenten rahoja kierrätettiin ylemälle tasolle. Tällainenhan on rikollista toimintaa.


      • jäsen_x
        Ihan vaan jäsenenä kirjoitti:

        WinCapitassa ei vaan käyty valuuttakauppaa vaan jäsenten rahoja kierrätettiin ylemälle tasolle. Tällainenhan on rikollista toimintaa.

        Onhan siinä tosiaan eroa valuuttakaupalla ja WinCapitan värväystoiminnalla, kuin yöllä ja päivällä.

        Selvyyden vuoksi nyt vielä sanottakoon, että en minä nyt sentään WinCapitaan mukaan mennyt, onhan näitä tullut vuosien varrella nähtyä monta varoittavaa esimerkkiä. Kaikki samanlaisia oli Goldenia, ternimaitokapselia, WGI, WinCapita jne. Kaikki lupailivat isoja tuottoja ja niiden leviäminen perustui kavereiden, sukulaisten jne. ottamiseen mukaan. Jokainen luonnollisesti toi rahaa koneeseen ja homma jatkui sen voimin jonkun aikaa.

        Jäsen olen kyllä nimimerkkini mukaisesti, mutta vain laillisissa yhteisöissä en näiden "liikemiesten" rahakoneissa. Sivusta seurasin kun WinCapitaankin ahneita tuulipukuja vedettiin kuin pässiä narussa. Ei noihin kukaan fiksu sotkeennu minun mielestäni, toki se koira johon kallikka kalahtaa niin varmasti älähtää, niinhän se menee.


      • seurata mahdollista
        Mr Toppila kirjoitti:

        Mihin perustuen rahaliikennettä hoitavat suomalaiset pankit ovat mielestäsi vastuussa?

        MB:n kanssa oli sovittu huomattavien vedonlyönti/uhkapelirahasummien välittämisestä. Miten MB on vastuussa sopimukseen kuulumattomista varojen siirroista esimerkiksi virtuaaliseen valuuttakauppaan ja/tai 'ohjelmistotuotteiden' maksuiksi? Tai edes sopimukseen kuuluvista.

        Venkoiluusi winkkari/kaiffari -linjauksessa sanoisin vaan, että winkkarin ytimen muodostavat kaiffarit ovat kollektiivisessa vastuussa ihan vastaavasti kuin osakeyhtiön hallitus. Sponssit voivat sitten olla yksinkin vastuussa omista sponssauksistaan.

        >Mihin perustuen rahaliikennettä hoitavat suomalaiset pankit ovat mielestäsi vastuussa?

        Rikosllista rahaa ja jäädyttää rahat, kunnes poliisit tulevat paikalle ja selvittävät asiat miten toimitaan.

        Kaikki suomalaispankit siirtelivät vuosia Wincapitan rahoja sisään ja ulos valtavia summia ja Nordea oli sopimuksineen erikoisasemassa ja siirsi realiajassa rahaa Wincapitaan.
        Myös muita pankkeja käytettiin, mutta ne eivät olleet viiveen takia niin suosittuja kuin Nordea.
        Pankit siirsivät vielä helmikuussa 2008 valtavia summia ja 7.3.2008 sivut menivät kiinni.

        Monesti jäseniltä kysytään, että miten te voitte olla niin tyhmiä, että ette tajunneet olevanne mukana huijauksessa.
        Paljon ennemmin tämä kysymys pitäisi esittää pankeille, koska he ovat kuitenkin finassialan ammattilaisia ja juuri siksi monet luottivatkin wincapitaankin, kun pankitkaan eivät nikotelleet ja varsinkin MB, joka ei nyt varsinaisesti ole mikään pankki, mutta myös korostaa taisteluaan rikosllista rahaa vastaan.

        >Venkoiluusi winkkari/kaiffari -linjauksessa sanoisin vaan, että winkkarin ytimen muodostavat kaiffarit ovat kollektiivisessa vastuussa ihan vastaavasti kuin osakeyhtiön hallitus. Sponssit voivat sitten olla yksinkin vastuussa omista sponssauksistaan.

        Jollakin tasolla tuohon voi yhtyä, mutta ei ole tämän otsikon aihe, siksi en jaksa siitä enenpää vääntää, koska keskusteluni alkoi tuo aloituksen tehneen kaiffarin kanssa aivan eri asiasta. Toki hänkään ei pysty järkevään keskusteluun loogisuuden ehdoilla, vaan sekaa vaan entistä enemmän ja se vähän turhauttaa.

        No juu tässä on kesäloma päällä, niin voi vähän verrytellä suolimurojen ajatuksilla.:)


      • Mr Toppila
        seurata mahdollista kirjoitti:

        >Mihin perustuen rahaliikennettä hoitavat suomalaiset pankit ovat mielestäsi vastuussa?

        Rikosllista rahaa ja jäädyttää rahat, kunnes poliisit tulevat paikalle ja selvittävät asiat miten toimitaan.

        Kaikki suomalaispankit siirtelivät vuosia Wincapitan rahoja sisään ja ulos valtavia summia ja Nordea oli sopimuksineen erikoisasemassa ja siirsi realiajassa rahaa Wincapitaan.
        Myös muita pankkeja käytettiin, mutta ne eivät olleet viiveen takia niin suosittuja kuin Nordea.
        Pankit siirsivät vielä helmikuussa 2008 valtavia summia ja 7.3.2008 sivut menivät kiinni.

        Monesti jäseniltä kysytään, että miten te voitte olla niin tyhmiä, että ette tajunneet olevanne mukana huijauksessa.
        Paljon ennemmin tämä kysymys pitäisi esittää pankeille, koska he ovat kuitenkin finassialan ammattilaisia ja juuri siksi monet luottivatkin wincapitaankin, kun pankitkaan eivät nikotelleet ja varsinkin MB, joka ei nyt varsinaisesti ole mikään pankki, mutta myös korostaa taisteluaan rikosllista rahaa vastaan.

        >Venkoiluusi winkkari/kaiffari -linjauksessa sanoisin vaan, että winkkarin ytimen muodostavat kaiffarit ovat kollektiivisessa vastuussa ihan vastaavasti kuin osakeyhtiön hallitus. Sponssit voivat sitten olla yksinkin vastuussa omista sponssauksistaan.

        Jollakin tasolla tuohon voi yhtyä, mutta ei ole tämän otsikon aihe, siksi en jaksa siitä enenpää vääntää, koska keskusteluni alkoi tuo aloituksen tehneen kaiffarin kanssa aivan eri asiasta. Toki hänkään ei pysty järkevään keskusteluun loogisuuden ehdoilla, vaan sekaa vaan entistä enemmän ja se vähän turhauttaa.

        No juu tässä on kesäloma päällä, niin voi vähän verrytellä suolimurojen ajatuksilla.:)

        Valtavia summia siirreltiin max 10.000 palasissa, jotta rahojen alkuperää ei tarvinnut selvittää.


      • kautta
        Mr Toppila kirjoitti:

        Valtavia summia siirreltiin max 10.000 palasissa, jotta rahojen alkuperää ei tarvinnut selvittää.

        Koska he olivat tutkineet capitan jo aiemmin he luottivat ja halusivat nopeuttaa vip-asiakkaidensa rahansiirtoja, joilla oli heidän myöntämä rajaton limiitti.


      • voi keksiä?
        kautta kirjoitti:

        Koska he olivat tutkineet capitan jo aiemmin he luottivat ja halusivat nopeuttaa vip-asiakkaidensa rahansiirtoja, joilla oli heidän myöntämä rajaton limiitti.

        Keksi jotain uskottavampaa, valehtelija.


      • sieltä...
        kirjoituksestani kyllä kirjoitti:

        Pitäisi tyhmemmällekkin selvitä mitä tarkoitan? Ei sitten näköjään kaikille edelleenkään, eli olen yliarvioinut suolimurot.;)

        Rautalangasta!
        Kirjoitukseni perustuu avauksen väittämiin.

        >Winkkari = kaiffari

        Ei vaan avauksesta johtaen Winkkari = peliyhtiöt ja kaiffari = tai rinnastetaan winkkarilaiseen

        >Winkkarin sijoittajatunkit = kaiffarille rahaa lainanneet jampat

        ei vaan kaiffarin rahat ovat hänen omiaan tai lainattuja ja ns. winkkarin sijoittajatunkit eivät tietääksen ole lainanneet rahojaan kenellekkään, vaan he ovat sijoittaneet ne valuuttakaupaan liittyviin tuotteisiin ja ehkä myös itsekin hydyntäneet niitä valuuttakaupassa.

        >Jampat lainaavat kaiffarille rahaa, kaiffari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = törkeä petos

        Samaa mieltä ehdottomasti!:)

        >Sijoittajatunkit laittavat rahaa Winkkariin, Winkkari lupaa maksaa takaisin mutta ei maksa = ?

        Kelle maksoi kelle ei, mutta tuhansille jäsenille kuitenkin maksoi yli sata miljoonaa
        ja poliisinkin mukaan 96-miljoonaa (pelkästään MB:n kautta)
        Lisääkin varmaan maksaisi, mutta KRP on todistettavasti ilmoittanut, että jos wicapita yrittää palata, niin heillä on keinot estää se. Eikös olekin hassua, että ei saa tulla maksamaan velkojaan?
        Se että "Wincapita" ei maksaisi jatkossakaan, ei ole vielä kirkossa kuuluutettu asia.

        "Kelle maksoi kelle ei"

        Eli capita vedätti ISOA osaa jäsenistään kun maksoi toisille, perus ponzi/pyramidi, ja kapitaattien OMIEN sanojen tunnustuksella :)


      • ihan sinulle
        seurata mahdollista kirjoitti:

        >Mihin perustuen rahaliikennettä hoitavat suomalaiset pankit ovat mielestäsi vastuussa?

        Rikosllista rahaa ja jäädyttää rahat, kunnes poliisit tulevat paikalle ja selvittävät asiat miten toimitaan.

        Kaikki suomalaispankit siirtelivät vuosia Wincapitan rahoja sisään ja ulos valtavia summia ja Nordea oli sopimuksineen erikoisasemassa ja siirsi realiajassa rahaa Wincapitaan.
        Myös muita pankkeja käytettiin, mutta ne eivät olleet viiveen takia niin suosittuja kuin Nordea.
        Pankit siirsivät vielä helmikuussa 2008 valtavia summia ja 7.3.2008 sivut menivät kiinni.

        Monesti jäseniltä kysytään, että miten te voitte olla niin tyhmiä, että ette tajunneet olevanne mukana huijauksessa.
        Paljon ennemmin tämä kysymys pitäisi esittää pankeille, koska he ovat kuitenkin finassialan ammattilaisia ja juuri siksi monet luottivatkin wincapitaankin, kun pankitkaan eivät nikotelleet ja varsinkin MB, joka ei nyt varsinaisesti ole mikään pankki, mutta myös korostaa taisteluaan rikosllista rahaa vastaan.

        >Venkoiluusi winkkari/kaiffari -linjauksessa sanoisin vaan, että winkkarin ytimen muodostavat kaiffarit ovat kollektiivisessa vastuussa ihan vastaavasti kuin osakeyhtiön hallitus. Sponssit voivat sitten olla yksinkin vastuussa omista sponssauksistaan.

        Jollakin tasolla tuohon voi yhtyä, mutta ei ole tämän otsikon aihe, siksi en jaksa siitä enenpää vääntää, koska keskusteluni alkoi tuo aloituksen tehneen kaiffarin kanssa aivan eri asiasta. Toki hänkään ei pysty järkevään keskusteluun loogisuuden ehdoilla, vaan sekaa vaan entistä enemmän ja se vähän turhauttaa.

        No juu tässä on kesäloma päällä, niin voi vähän verrytellä suolimurojen ajatuksilla.:)

        "koska keskusteluni alkoi tuo aloituksen tehneen kaiffarin kanssa aivan eri asiasta. Toki hänkään ei pysty järkevään keskusteluun loogisuuden ehdoilla, vaan sekaa vaan entistä enemmän ja se vähän turhauttaa."

        Niin, jos kerrataan vähän mikä sinua niin turhauttaa: sinä et halua rinnastaa HS:n uutisessa rahaa lainannutta kaiffaria ja Winkkaria (tai Winkkarin takana olevai luonnollisia henkilöitä) toisiinsa. Jankutat vain viestistä toiseen: "niin mutta ei siinä avauksessa niin sanottu!". Mikä siinä rinnastuksessa niin vaikeaa on?


      • Viattoman
        ccccccccccccc kirjoitti:

        >Ongelma oli lähinnä siinä ettei ollut selkeää ohjeistusta ja sekin mitä oli, niin kovin moni ei sitä näyttänyt noudattavan

        Selkeys puuttu nyt kyllä lähinnä sinun kirjoituksistasi, sillä on vaikea vastata, jos ei tiedä ongelmaa tarkemmin?

        Minusta ohjeet olivat hyvinkin selvät, mutta kaikki eivät niitä silti ymmärtäneet ja kieltämättä eräät vaikka ymmärsivätkin, niin eivät niitä noudattaneet.
        Minkä asian ohjeistamiseen olisit halunnut lisäselvitystä? Sitäpaitsi sinulla oli aina oikeus kysyä www.members.wincapita.com, jos ei jotakin asiaa oltu selvitelty ohjeissa tai foorumilla. Myös sponsorilta tai sponsorin sponsorilta sai kysyä.

        >Periaatteessa samaa mieltä jos tuo olisi ollut ihan vilpitöntä kaverin edun ajattelua, mutta kun tavoite oli saada itselle lisää tuottoa joka kyllä useimmilla ajoi kaverin ajattelun edelle. Tuo ahne värvääminen oli todellisuutta monessa tapauksessa, vertaa vaikka se kuuluisa vyölaukkuvideo missä ei faktoista ollut tietoakaan vaan koitettiin vaan kerätä rahaa porukalta

        Aivan! Vyölaukkumiehen video oli selkeästi ohjeistuksen vastainen ja sisälsi myös virheellistä infoa. Itse toki näin videon vasta sivujen sulkeutumisen jälkeen ja samoin on ollut muillakin jäsenillä mitä tunnen.

        >Itsekin olen monessa sijoittajana mukana, enkä kyllä tuota allekirjoita. Esimerkiksi omistan suomalaisen KONEen osaketta ja saan tuottoja, kun yritys tekee hyviä hissejä ja yritykset esim. USA:ssa ja Kiinassa niitä haluavat ostaa. Toki se saamani tuottokin tavallaan noilta asiakkailta tulee, mutta he saavat myös vastinetta rahalleen eli hissejä joita tarvitsevat ja hyviä sellaisia. On se vähän eri juttu kuin WinCapitan värväystoiminta.

        Samoin omistan myös KONEen osakkeita Elisaa, Nokiaa Wärtsilää jne. joitakin pienempiä myös ja en minäkään pidä sitä rikollisena puuhana vaikkakin ne rahat tulevatkin aina muilta ja vanhakansa pitää meitä keinottelijoina.

        Valuuttakaupassahan on aivan samoin, että jos sinä voitat jotakin, niin se on aina joltakin muulta pois, eli siis nollasummapelistähän siinä on kysymys.

        Sinunkin kannattaisi myös täsmentää, että tarkoitat vääränlaista värväämistä, eikä
        sitä, että tuomitset kaikki sponsorit epärehellisiksi.
        Suurinosa jäsenistä sponsoroi kuitenkin vähintäin puolisonsa, kuten minäkin, koska haluan hänelle aina parasta mahdollista. No vaimoni sponsoroi poikani jne., mutta emme tunne itseämme rikollisiksi vähääkään ja muutenkin rikosrekisteri on puhdas.

        Poikasi rikollisiin puuhiisi! Voi tapojen turmellusta, tuota rahan palvontaa! Isää poikasi tarvitsee eikä wincapitaa...


      • Mr Toppila
        kautta kirjoitti:

        Koska he olivat tutkineet capitan jo aiemmin he luottivat ja halusivat nopeuttaa vip-asiakkaidensa rahansiirtoja, joilla oli heidän myöntämä rajaton limiitti.

        Ja voi olla, että sinulle on niin kerrottu.

        Hannulla oli taustaa vedonlyöntirinkien järjestäjänä.
        MB:n kanssa oli sovittu huomattavien vedonlyönti / uhkapelirahasummien välittämisestä. Se selviää tilin yhteydessä olleista tiedoista (gaming). En usko, että WinClubia tai WinCapitaa olisi tutkittu MB:ssä valuuttakauppayhteisönä.

        Rajaton limiitti, mutta max 10.000 siirrot - mikä tuossa nyt niin rajatonta ja VIPpiä on? Jos limiittiä ei ole, miljoona siirtyy saletisti nopeammin kuin 100 10.000:n summaa. 10.000 on rahanpesusäännösten kiertämiseen liittyvä raja eikä mitään muuta.


      • Mr Toppila
        mutta on kirjoitti:

        Outoa, että näitä tällaisia toimintatapoja kirjoittelevat suolimurot, joilla ei ole senttiäkään pelissä.

        Olemme monesti jäseninä keskustelleet tapaamisissamme ja kukaan ei tunnista n.
        pääsääntöisesti suolimurojen kertomaa tapaa sponsoroida? Mistä se mielestäsi kertoo?

        Tuo, että muutamat suuret sponsorit siirsivät valuuttaa omalta tililtään rakentaen kuitenkin uuden ID:n ensisijoituksessa, joka oli yleensä kulloinenkin minimi, koska ei sponsorillakaan ollut mitään järkeä makuuttaa rahojaan tuottamattomalla sijoitustilillä, josta rahat piti ainoastaan siirtää, vaan ne olivat yleensä aika tarkasti sijoituksessa kiinni ja niiden nyppääminen sieltä kesken pois oli tosi tyhmä liike, niin tehtiin jos oli mahdollista jouduttaakseen uuden jäsenen sijoitukseen pääsyä monesti kuukaudellakin, enenkuin sai omat rahansiirrot toimimaan.

        Rahan ottaminen käteen ei ole tietenkään rikos ja siitähän jäi hyvä tosite uuden jäsenen omille kotisivuille, mistä raha oli tullut ja paljonko/koska.
        Oli myös sääntö, että "laina" piti maksaa myös takaisin sisäisessä liikenteessä viimeistään silloin, kun sponsoroitu lähti kotiuttamaan ja silloinhan sen käteen annetun rahan joutui palauttamaan, jos ei hyväksynyt kaksinkertaista maksua ja juuri tämä sääntö oli tehty sulkemaan mahdollinen veronkierto.

        "Rahan ottaminen käteen ei ole tietenkään rikos ja siitähän jäi hyvä tosite uuden jäsenen omille kotisivuille, mistä raha oli tullut ja paljonko/koska."

        On se, jos sen ottaa petollisessa tai muutoin rikollisessa tarkoituksessa.

        Pelkälle rekisteröimättömän reilukerhon jäsentilistä otetulle kuvaruututulosteelle tositteena nostaa koira jalkaa, kun todistusarvoa mitataan. Jos sitä tukevia pankkitositteita tai allekirjoitettuja kuitteja löytyy, asia on toinen.

        Toivon, että 'sijoittaja'jäsenillä on kunnon tositteet.
        Taitaa vain olla niin, ettei aina ole.


    • moimoimoi11

      Tuleeko 11 700euron maksamattomista luottotieto kuluista tuomio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe