Kumpi tekee paremmat moottorit? Kummassa on herkemmässä välivapaat?
Kertokaa vielä esimerkki mikä on hienoin Mopo missä on minarelli ja hienoin missä on rabasa? Ja virityksestäkin olisi kiva kuulla, että miten ne saa kulkemaan noin 70-80km/h
Rabasa Vai Minarelli
73
15629
Vastaukset
- fsafdas
mielipidekysymys
- dghjdhgj
Derbissä ja (ka) aprillipilassa ja gilerassa on rabasa. munaralli on yömahassa rieskassa ja jossain muussa.
- UP.....
dghjdhgj kirjoitti:
Derbissä ja (ka) aprillipilassa ja gilerassa on rabasa. munaralli on yömahassa rieskassa ja jossain muussa.
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
V
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUP - 26 00 mittaris
UP..... kirjoitti:
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
V
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUP
UPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPUPrabasa on ainaki sen takia parempi ku pystyt käynnistää pysähyksiltää vaikka 6 vaihteelta. mut minarelliapa ei voikkaan käynnistää kytkin pohjassa. TOSI huono esim metässä sellanen jos jäät johonki kiikkiin ja pääsee sammumaan niin etippä siellä vapaa.. rabasa eiku vaan kytkin pohjaan ja käyntiin.
ja ku kävin testaa uutta riejuu konesolas niin ihka uudesta koneesta jo niitä välivapaita löysin.
mielestäni derbi on hienoin ja kestävin kone mut vanha kone on parenpi koska uudesta koneesta löytyy niit välivapaita ja ne on paskamaisia. jos löydät vähän ajetun vanhemman mallin koneella olevan derbin niin kannattaa ostaa ;)
ja kestävänpi vaihteistokinhan rabus pitäs olla, mulla ainaki toiminu tosi hyvin
04 vuoden derbin ostat niin johan mennään ku ei oo vakiona viel sitä kierrosten rajotinta :) seuraavas vuosimallis jo on. ja sen saa kulkee helposti sen 80 ku ostat vaa teharin ja vähä suutinta isonnat ja halvenpi tapa on että poistat hukkaputken sen pakokaasunkiertosysteemin putkesta(ja muusta moposta) ja tärkein otat pois katalysaattorin ja sen pidikkeen. siellä on hirvee tuutti, sen jälkeen vastaa melkein metrakit throveria ja ohjeet poistoon löytyy motot.net kuvien kans. isompaa suutinta ja ratastukset 12-53 ja power filter. - ^^
26 00 mittaris kirjoitti:
rabasa on ainaki sen takia parempi ku pystyt käynnistää pysähyksiltää vaikka 6 vaihteelta. mut minarelliapa ei voikkaan käynnistää kytkin pohjassa. TOSI huono esim metässä sellanen jos jäät johonki kiikkiin ja pääsee sammumaan niin etippä siellä vapaa.. rabasa eiku vaan kytkin pohjaan ja käyntiin.
ja ku kävin testaa uutta riejuu konesolas niin ihka uudesta koneesta jo niitä välivapaita löysin.
mielestäni derbi on hienoin ja kestävin kone mut vanha kone on parenpi koska uudesta koneesta löytyy niit välivapaita ja ne on paskamaisia. jos löydät vähän ajetun vanhemman mallin koneella olevan derbin niin kannattaa ostaa ;)
ja kestävänpi vaihteistokinhan rabus pitäs olla, mulla ainaki toiminu tosi hyvin
04 vuoden derbin ostat niin johan mennään ku ei oo vakiona viel sitä kierrosten rajotinta :) seuraavas vuosimallis jo on. ja sen saa kulkee helposti sen 80 ku ostat vaa teharin ja vähä suutinta isonnat ja halvenpi tapa on että poistat hukkaputken sen pakokaasunkiertosysteemin putkesta(ja muusta moposta) ja tärkein otat pois katalysaattorin ja sen pidikkeen. siellä on hirvee tuutti, sen jälkeen vastaa melkein metrakit throveria ja ohjeet poistoon löytyy motot.net kuvien kans. isompaa suutinta ja ratastukset 12-53 ja power filter.kaverilla oli pultaco lopito jossa on kyseinen rabasa moottori siinä oli 70cc pytty ja joka viikon loppu hävintään piti vaihtaa mäntää sun muuta osaa kun ei mikää kestänyt tuossa koneessa. itselläni on peugeot xps jossa on minarelli kone muuten hyvä mutta välivapaita tuli sillointällöin uutena kun koneessa on uutena huonot laatikko öljyt jotka mahdollisesti vaikuttaa vaihteisiin ainakin nyt vaihtuu paljon paremmin vaihteet kun on paremmat öljyt
- kakkakikkare
^^ kirjoitti:
kaverilla oli pultaco lopito jossa on kyseinen rabasa moottori siinä oli 70cc pytty ja joka viikon loppu hävintään piti vaihtaa mäntää sun muuta osaa kun ei mikää kestänyt tuossa koneessa. itselläni on peugeot xps jossa on minarelli kone muuten hyvä mutta välivapaita tuli sillointällöin uutena kun koneessa on uutena huonot laatikko öljyt jotka mahdollisesti vaikuttaa vaihteisiin ainakin nyt vaihtuu paljon paremmin vaihteet kun on paremmat öljyt
sun kaveris ei vaa osaa ajaa sillee et mikää ei menis rikki, no joo, tiettyhän kaikki menee rikki ku vorittää, helpommin, en oo rabasaa testannu mut minarellii oon, mun helkama ax:ssä on :) ja oon todennu hyväks, mut molempii kannattaa kokeilla ja siitä päätellä :)
- E4gle94
kakkakikkare kirjoitti:
sun kaveris ei vaa osaa ajaa sillee et mikää ei menis rikki, no joo, tiettyhän kaikki menee rikki ku vorittää, helpommin, en oo rabasaa testannu mut minarellii oon, mun helkama ax:ssä on :) ja oon todennu hyväks, mut molempii kannattaa kokeilla ja siitä päätellä :)
derbi kulkee kuristamattomana 65-70, omalla minarelli-koneella varustetulla MH Furialla pääseekin yli 80 kmh :) vakioputki, vain kuristukset poistettu, isompi suutin ja pidemmät välitykset. Välivapaat tosin harmillisia, voisin iteki koittaa tota vaihteistoöljyn vaihtoa jos auttais.
- 9
^^ kirjoitti:
kaverilla oli pultaco lopito jossa on kyseinen rabasa moottori siinä oli 70cc pytty ja joka viikon loppu hävintään piti vaihtaa mäntää sun muuta osaa kun ei mikää kestänyt tuossa koneessa. itselläni on peugeot xps jossa on minarelli kone muuten hyvä mutta välivapaita tuli sillointällöin uutena kun koneessa on uutena huonot laatikko öljyt jotka mahdollisesti vaikuttaa vaihteisiin ainakin nyt vaihtuu paljon paremmin vaihteet kun on paremmat öljyt
Tekee LEGO!
- mulukkupaska
9 kirjoitti:
Tekee LEGO!
rabasalla tienataan hyvät rahat ja minarelli on voimmoo!!!
- kovapoika69
mulukkupaska kirjoitti:
rabasalla tienataan hyvät rahat ja minarelli on voimmoo!!!
Kuulkaas pojjaat ku se on niin että molemmat koneet on hyviä ja kokemusta on,,, öljyjen vaihto vaikutta paljon esim omassa derbissä jossa o rabasa kytkin luistaa huonoilla ööleillä
Mutta nuo välivapaat :) vittuakos niillä on väliä jos vaan ossaa vaihtaa vaihteeta :) - dfsh34
E4gle94 kirjoitti:
derbi kulkee kuristamattomana 65-70, omalla minarelli-koneella varustetulla MH Furialla pääseekin yli 80 kmh :) vakioputki, vain kuristukset poistettu, isompi suutin ja pidemmät välitykset. Välivapaat tosin harmillisia, voisin iteki koittaa tota vaihteistoöljyn vaihtoa jos auttais.
Ei vittu oot fail. Tietenkin kuristamaton derbi kulkee vähemmän kuin kuristamaton, suutin vaihdettu ja välit vaihdettu minarelli. Ei vittu löytyy kyllä tyhmiä ihmisiä...
- är äs
26 00 mittaris kirjoitti:
rabasa on ainaki sen takia parempi ku pystyt käynnistää pysähyksiltää vaikka 6 vaihteelta. mut minarelliapa ei voikkaan käynnistää kytkin pohjassa. TOSI huono esim metässä sellanen jos jäät johonki kiikkiin ja pääsee sammumaan niin etippä siellä vapaa.. rabasa eiku vaan kytkin pohjaan ja käyntiin.
ja ku kävin testaa uutta riejuu konesolas niin ihka uudesta koneesta jo niitä välivapaita löysin.
mielestäni derbi on hienoin ja kestävin kone mut vanha kone on parenpi koska uudesta koneesta löytyy niit välivapaita ja ne on paskamaisia. jos löydät vähän ajetun vanhemman mallin koneella olevan derbin niin kannattaa ostaa ;)
ja kestävänpi vaihteistokinhan rabus pitäs olla, mulla ainaki toiminu tosi hyvin
04 vuoden derbin ostat niin johan mennään ku ei oo vakiona viel sitä kierrosten rajotinta :) seuraavas vuosimallis jo on. ja sen saa kulkee helposti sen 80 ku ostat vaa teharin ja vähä suutinta isonnat ja halvenpi tapa on että poistat hukkaputken sen pakokaasunkiertosysteemin putkesta(ja muusta moposta) ja tärkein otat pois katalysaattorin ja sen pidikkeen. siellä on hirvee tuutti, sen jälkeen vastaa melkein metrakit throveria ja ohjeet poistoon löytyy motot.net kuvien kans. isompaa suutinta ja ratastukset 12-53 ja power filter.anteeksivaan mutta kyllä ainaki mun minarelli lähtee käyntii vaikka 6lla kytkin pohjaa vaa ja käyntii
- KJBFOIW
^^ kirjoitti:
kaverilla oli pultaco lopito jossa on kyseinen rabasa moottori siinä oli 70cc pytty ja joka viikon loppu hävintään piti vaihtaa mäntää sun muuta osaa kun ei mikää kestänyt tuossa koneessa. itselläni on peugeot xps jossa on minarelli kone muuten hyvä mutta välivapaita tuli sillointällöin uutena kun koneessa on uutena huonot laatikko öljyt jotka mahdollisesti vaikuttaa vaihteisiin ainakin nyt vaihtuu paljon paremmin vaihteet kun on paremmat öljyt
KYLLÄHÄN MOLEMMAT MOOTTORIT LEVIÄÄ JO NIITÄ EI HUOLLA!
- rento heikki
E4gle94 kirjoitti:
derbi kulkee kuristamattomana 65-70, omalla minarelli-koneella varustetulla MH Furialla pääseekin yli 80 kmh :) vakioputki, vain kuristukset poistettu, isompi suutin ja pidemmät välitykset. Välivapaat tosin harmillisia, voisin iteki koittaa tota vaihteistoöljyn vaihtoa jos auttais.
oma derbini (rabasan koneella) huom!!!! pelkällä tyhjennetyllä putkella välit 12/53 kulkee 86!!! puhumattakaan isommista väleistä!!!
- Derbi vs Beta
kovapoika69 kirjoitti:
Kuulkaas pojjaat ku se on niin että molemmat koneet on hyviä ja kokemusta on,,, öljyjen vaihto vaikutta paljon esim omassa derbissä jossa o rabasa kytkin luistaa huonoilla ööleillä
Mutta nuo välivapaat :) vittuakos niillä on väliä jos vaan ossaa vaihtaa vaihteeta :)Nii justiinsa koska kun vaihde allkaa lähestyä vikoja vaihteita nii täytyy nostaa sitä poljinta raskaammin ku ennen kutostaa joskus jos liian hellästi sitä nostaa nii sit pompaa vapaalle et ennen kutosta pitäs loksahtaa kaks kertaa mut ei aina, meinaan et ei siinä kahta vaihetta ylemmäs mennä ja meinaan et on jonki verran kokemusta lisäks. :D VOIN SANOO ET RABASA ON IHAN HYVÄ ku en oo koskaa am6 testannu, ja kyllähän ne pahuksen betapojat kehuu sitä am kutosta mut hyviä on luulisin molemmat. :D
- jonnederbi
Derbi vs Beta kirjoitti:
Nii justiinsa koska kun vaihde allkaa lähestyä vikoja vaihteita nii täytyy nostaa sitä poljinta raskaammin ku ennen kutostaa joskus jos liian hellästi sitä nostaa nii sit pompaa vapaalle et ennen kutosta pitäs loksahtaa kaks kertaa mut ei aina, meinaan et ei siinä kahta vaihetta ylemmäs mennä ja meinaan et on jonki verran kokemusta lisäks. :D VOIN SANOO ET RABASA ON IHAN HYVÄ ku en oo koskaa am6 testannu, ja kyllähän ne pahuksen betapojat kehuu sitä am kutosta mut hyviä on luulisin molemmat. :D
Itellä derbi senda 97. Luulis kun noin vanha niin siinä hyvä rabasa
- jone2001
26 00 mittaris kirjoitti:
rabasa on ainaki sen takia parempi ku pystyt käynnistää pysähyksiltää vaikka 6 vaihteelta. mut minarelliapa ei voikkaan käynnistää kytkin pohjassa. TOSI huono esim metässä sellanen jos jäät johonki kiikkiin ja pääsee sammumaan niin etippä siellä vapaa.. rabasa eiku vaan kytkin pohjaan ja käyntiin.
ja ku kävin testaa uutta riejuu konesolas niin ihka uudesta koneesta jo niitä välivapaita löysin.
mielestäni derbi on hienoin ja kestävin kone mut vanha kone on parenpi koska uudesta koneesta löytyy niit välivapaita ja ne on paskamaisia. jos löydät vähän ajetun vanhemman mallin koneella olevan derbin niin kannattaa ostaa ;)
ja kestävänpi vaihteistokinhan rabus pitäs olla, mulla ainaki toiminu tosi hyvin
04 vuoden derbin ostat niin johan mennään ku ei oo vakiona viel sitä kierrosten rajotinta :) seuraavas vuosimallis jo on. ja sen saa kulkee helposti sen 80 ku ostat vaa teharin ja vähä suutinta isonnat ja halvenpi tapa on että poistat hukkaputken sen pakokaasunkiertosysteemin putkesta(ja muusta moposta) ja tärkein otat pois katalysaattorin ja sen pidikkeen. siellä on hirvee tuutti, sen jälkeen vastaa melkein metrakit throveria ja ohjeet poistoon löytyy motot.net kuvien kans. isompaa suutinta ja ratastukset 12-53 ja power filter.itellä 97 vuoden kameli derbi
- Anonyymi
dghjdhgj kirjoitti:
Derbissä ja (ka) aprillipilassa ja gilerassa on rabasa. munaralli on yömahassa rieskassa ja jossain muussa.
drac
- Jeppisejerje
Uudemmissa munaralleissa "vika" korjattu.
Kummassakin koneessa hyvät ja huonot puolet, ei voi sanoa että kumpi on parempi.
Rabasassa tehokas vakiopytty uudemman mallisessa koneessa erillinen palotila, kohtuu hyvä loota, mutta moottori tärisee aivan tajuttomasti! Helpompi rempata kuin Minarelli.
Minarellissä vähän laiskempi vakiopytty, mutta todella luotettava! Vaihteistokin aivan toimiva kun vaan oppii vaihtamaan vaihteet. Kytkimeen kuluu nopeaa urat kytkinlevyistä, joka tekee sen että se ei irrota kunnolla. Minarelli ei sen sijaan tärise juuri lainkaan!- Derbi vs Beta
TM testasi Rabasaa ja totesi että se on yksi luokkansa tehokkaimpia. Laatu vehe toi Rabasa mut yks ongelma siinä on kun se jarrupoljin on liian siellä moottorin alla.
- Emättimienkevättalvi
Derbi vs Beta kirjoitti:
TM testasi Rabasaa ja totesi että se on yksi luokkansa tehokkaimpia. Laatu vehe toi Rabasa mut yks ongelma siinä on kun se jarrupoljin on liian siellä moottorin alla.
Vittu et oot tyhmä, miten vitussa sillä jarrupolkimella on mitään tekemistä rapapaskan kanssa
- rabasa vie...
Derbin tyhjä putki ja 12/70 väleillä 70 suutin =73 gps. Kyseessä siis rabasan kone
- RABASARABASARABASA..
YLÄRIMA ALAS RABASA ON PARAS!!!!!!!!!!!!!!
MINARELLI LYTTYYN VESSANPYTTYYN, VIEMÄRISTÄ ALAS RABASA ON PARAS! - Minarelli!!!
rabasa leipoo, minarelli on paras.
- hksd
pötyä
- Anonyymi
hksd kirjoitti:
pötyä
no ei
- siika21782
ainaki omassa kaupungissa kaikilta on minarellit leipassu kiinni,rabasan leipomiset on taas aika harvassa,itellä ei ikinä leiponu vaikka 70cc pannul ja teharil jyystelly!.
- päri-c
Sano niille siellä sun kaupungissa että minarellit on kakstahteja. Molemmat on kestäviä jos osaa ajaa.
- apsdfgsdghdgh234567
munaralli suohon
- ..........-.........
RABASA VIE !!!!!!!
- Anonyymi
vie huoltamolle
- munarelli 4 ever ;)
Kaikki rabasal varustetut mopot on niin v*tun kuristettuja p*skoja mm. hukkaputki,kuri alkukäyräs, katalysaattori ja sit änkäs 3 kurii, Ainaki aprillia sx ja derbi. mut sit minarellis löytyy v*ttu sit tehoo, vaik onkii välivapait... mut silti pars
- eeeeeeeeeeeeaaaaaaaa
Aijaa ainakin omassa sxässä ainoat kuristuksen putkessa joten tietämättömänä en sanoisi mitään. Derbi DRD X-tremessä nuita kuristuksia kyllä löytyy enemmänkin, mutta siitä eteenpäi mm. racing mallissa sekä pro mallissa samat kuristukset kun aprilia sxässä eli ainoat kuristukset putkessa joten teharin kanssa huilaillaan jo 70km/h
- 2 rabasaa itellä
Rabasa on paras. Ja todellisuudessa minarellit on luuskempia vakiona. tiedoks vaa
- Anonyymi
kaskun nämä luuskat koneet kulkee vakiona kovempaa
- m
kummatkin ihan luottopelejä jos osaa ajaa ja muistaa huoltaa kokemuksella
- Fokofkffo
Olipa kerran Minarelli. Minarelli harrasti kiinnileiopimista viikoittain. Tämän seurauksena Minarellin tilalle vaihdettiin rabasa, joka on kesränyt muutaman vuoden ilman kiinnileipomista. Loppu.
- 44444333333333
Mul on ittel rabasa mut vaihtaisin minarelliin
- O_o
Molemmat paskoja, hommatkaa auto
- Anonyymi
jups
- rabasapellet
minarelli tecnigas rosteri ja 95 suutin 13/55 välit 95 gps
- minelall
mul on cepis aito mineral kopio siin on herkät välivapaat ja pystyy käynistää kytkin pohjas sähkostartilla mut polkasemal ei pysty kytkin pohjassa
- MINARELLI ON PARAS
MINARELLI AM6!!!!!!!!! SE ON ÖLJYISTÄ KIINNI KUINKA USEESTI TULEE NE VÄLIVAPAAT JA TOTTAKAI KUSKISTA. ITELLÄ BELRAYN LAATUÖLJYT EIKÄ MINKÄÄN NÄKÖÖSIÄ ROPLEEMIA. TOSIN SILLON TÄLLÖN VITOSELTA KUTOSELLE VAIHTAESSA TULOO VÄLIVAPAA MUTTA KOITIN KYLLÄ KAVERIN DÖÖPIÄ JA HYVÄ ETTEI ISEKNY KOKO AJAN SITÄ VÄLI VAPAATA. KYSEESSÄ KYLLÄ 2011. VM DERBI. JA MINARELLIS ON TASAPAINOAKSELI. ASIA ON SIIS SILLÄ LAILLA ETTÄ: UUDEMMAT MINARELLIT ON LUSSUMPIA, ESIM 05 VUODEN MINARELLIT ON KISASIA, MUTTA SIITÄ YLÖSPÄIN AIKA LAISKOJA (ITSELLA 08 DT, IHA HYVI SILTI KULKEE) RABASASSA TAAS VANHEMMISSA HYVÄ VAIHTEISTO, UUDEMMISSA TUPPAA OLEMAAN PASKEMPI. MUTTA MINARELLIN OTIN KU PITI DETSIN JA DÖÖPIN VÄLILTÄ PÄÄTTÄÄ. JA HYVIN ON PELAILLU ! JOTTA RABASAKUSKIT IMASKAA OIKEE PITKÄÄ NAKKIA. DETSILLÄ MENEE KYLÄRINKULALLE NI TULOO HETI SILMUKKAA. SILLÄ VÄLIN KU RABASAKUSKIT KATTELOO ETTÄ MISTÄ SITÄ ÖLJYÄ VUOTAA JA MIKÄS TOI KUMMALLINEN ÄÄNI ON? OHHOH LAAKERIT PERSKULE. KESÄN JATKOA!
- samppa2
tääläkin puhuu varmaan jokkuut 10v joilla on joku samurai crossi
- Anonyymi
terveisin samppa 2v
- Munaralli On Turha
RB26DETT
- paras auton moottor
skailaiin
- moro7
Minarelli ja track beta!
- mielipidekysymys
Itellä rabasa ja kavereilla minarelli. Minarellissa ehkä vähän enemmän välivapaita, mutta vähemmän huoltamista kuin rabasassa. Mulla on kokoajan joku rikki ja kavereilla vaan jotain ihan pientä.
- PVmiäs94
Rapapaska ja munaralli on molemmat paskoja ostakaa pv!
- riejuw/minarelli
Miksi sitten parhaimmaksi ja luotettavammiksi mopoiksi on luokiteltu minarelli am6 varustetuilla moottoreilla, mikä rabasalla vastaa Betaa tai HM:ää, huolloista se on kiinni ja öljyistä, jos ette osaa vaihtaa rabasapaskat vaihteita ni älkää ajako mopolla?...
- peugeot 80kmh
Itellä on xps 06 25tkm ajettu, toine mäntä vasta aluillaa ja ainoana vikana ollu ketjut jotka pamahtanu kerran, mutta se ei ole koneen vika:) Huippuja kurittomana 82kmh gps 13-54 väleillä.
Kaverin derbillä ajettu 16tkm eka mäntä menossa, vikaa vaa ollu sytytyksessä. Huippuja kurittomana vakioväleillä 68kmh gps.
Eli toisessa munaralli ja toisessa rapapaska. Kumpi kestäny paremmin? Kumpikin kestää, molemmat on hyviä molemmat toimii. Joten mistä tämä viha näitä kohden?
Ja tosiaanki pv:n kone vie nämä molemmat;) - Savon paukku
Tässä jotain tietoa noiden ominaisuuksista:
MINARELLI mopot
Yleinen
Luotettava
Helppo virittää
Ei ulise tosin ku rabasa
Varaosien ja viritysosien saatavuus
Nappiryyppy
-Välivapaat
-Vähän surkea pytty jos löytyy
-Suuttimen vaihto vähän tuskasta hommaa
-Huoltokin jos hankalaa (riippuu ihan mistä)
-Sähkörajoitin eli MORIC/kierrosrajoitin
RABASA mopot
Uusi 50cc kone
Hyvä käynti ja lähtee 6-vaihteellakin käyntiin kytkin pohjassa
Ei löydy niinkään paljon välivapaita mutta ehkä 2 aina 400km välein
Viritettynä kulkee hyvin ja vääntää
Gilera Derbi ja Aprillia nii melkein samat osat käy hyvin
Ei rajoitinta
-Moottori tärisee oudosti
-Ei niinkään halpa
-Putkesta kuuluu jotain outoa ulinaa
-Leipoo helpommin koska huonompi kampiakseli ja jos iskee tehoputken kiinni niin kuumentuu niin pirun nopeaan että koko roskaläjä hajoaa
-Ryyppy oudossa paikassa
-EIKÖ OLE KOTISIVUJA :DDD?!?
-Kuria on näköjään monta ja sekään ei riitä välttämättä jos haluu saada sen kulkemaan
-Oon kuullu huonoista sähköistä
Ei ole tarkoitus dissata kumpaakaan moottoria itse kukin valitsee maun mukaan ja oma on valinta huoltaako vai hajottaako ite. Kummassakin hyviä ja huonoja puolia. Mutta korostan että jos ei jaksa kuulla yhtään näiden mootoreiden ns. "vioista" mitä muilla on ilmennyt nii odottaa ja ostaa suoraan kevarin nii homma hoituu ku ei tarvii viritellä ja semmosta. VINKKI minarellin omistajille: Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljyt niin välivapaat vähenee huomattavasti mutta jos osaa vain vaihtaa vaihteet kunnolla.
Ei ole tarkoitus olla mitenkään häijy mutta omasta mielestä mopot on vähän vielä leluja kun taas kevarit.- jooh2
Kallistin detsin kaasarin ja vaihdoin suuttimen, ei vaikeaa. Välivapaat, niitä ei tule kun osaa vaihtaa vaihteet. Moric, elektroninen rajoitin, joka on detseissä/mbk x-limiteissä vuosimallista 2007 eteenpäin. 04-06 vuosimallissa ei ole rajoitinta, ainoastaan kuri pakoputkessa. Vanhemmissa malleissa rajoitettu puola. Detsin ohjekirjassa lukee myös, että saa käyntiin vaihdepäällä ja kytkin pohjassa.
- mr.papi
Mistä tuo ei lähde käyntiin 6 vaihteella oikein tulee? Onko siellä vaihteistossa mukamas joku anturi? Kuulostaa vaan hieman oudolta, koska missään muussa manuaalivaihteisessa ajoneuvossa en ole tuollaiseen törmännyt.
- JR.LAITINEN
Rabasa on paska ja leipoo yleensä ja PV keulii joka vaihteel jopa vapaalla ja Jokkepapan Yamaha DT 50X 2010 ei ole vanha paska vaan tosi hieno DT ei ikinä leivo!!!!!!!!!!!!!!!!! kaikki rabasat kiinaan takas!!
- YamahaDT22
Rabasa tärisee ja värisee aivan perkeleesti, koska siinä ei ole tasapainoakselia niin kuin minarellissa!
Ostakaa ostakaa mopo jossa on minarelli!:)
- riejulajettu8500km
osta rieju siin o munaralli siitä ku otat kurin pois ja nostat neulan keskimmääseen kolloon nii kyllä lähtee
- Yeamään
Hommatkaa muija ITE oon fuckboy
- rapapaskaaeinäin
munarelli on paljon parempi uskokaa poies :)
- munarallieinäin
rabasa on paljo parempi uskokaa poies:)
Kuinka paljon fantic 50cc kuluttaa bensaa sadalla kilometrillä
- Fanticonpaska
Iha vitusti
- Rapapaska
Kyllä se kannattaa hommata am6 koneella oleva pyörä jos ei halua korjata konetta koko ajan niinkuin rapapaskassa
- homojaootteostakaapeevee
ostakaa peevee
- pvonluottopeli
nii saatana pv on luottopeli ei jätä ikinä tielle
- homojaootteostakaapeevee
tää nii vitusti
- Peeveeeikeuli
homojaootteostakaapeevee kirjoitti:
tää nii vitusti
Vitu läppää ku jonnet ulisee et mon paskoi vaikka peevees on rabasa
- juuuuuuuuuuuuuuuuupajuu
mullon voloovo
- trintintintintinpröt
Rabasan ja Minarellin saa kulkemaan 80km/h kun tiputtaa paskan vesitornista asfalttiin.
- Virittelijä
Työntäkää jo se am6 vittuun.
- Anonyymi
rabasa o parempi.kesti mulla rieju sen 2 viikko ennenku leikkas,ja hetki ku löi giannellin kii ni leikkas,siitä sitte viikon päästä myin riejun pois ja derbi tilalle,derbissä isompaa pyttyä,teharia sunmuuta.ja 9kk on mulla derbi kestäny ilman et on lahonnu,ainoastaan kicksin ratas hajos kerran.
- Anonyymi
Omistan rabasan koneella varustetun mopon kuriton vakio ja kulkee 85km/h
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 804365
- 293234
- 2013132
- 512967
- 242905
Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3212676Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl422623Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2342347Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252176- 452097