Mitä mieltä olet ainoasta oikeasta Jumalasta. 1)Isä Jumala 2)Poika Jumala 3)Pyhä Henki Jumala. Nämä kolme liittyy yhteen oikeaan Jumalaan. Tämä on pelastavaa mielestäni oikeaa uskoa. Mielestäni Kristusko on ainoa oikea pelastava usko - vai onko?
AINOA OIKEA JUMALA?
38
314
Vastaukset
- toimii...
viestinviejäjänä. Taivaasta suoraan alas.
on suurempi kuin lähetetty.
Markus 9
37 "Joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Ja joka ottaa minut luokseen, ei ota minua, vaan sen joka on minut lähettänyt." [Matt. 10:40; Joh. 13:20]
Johannes 5
23 "jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt."
[Luuk. 10:16; Fil. 2:10,11]
Johannes 5
36 "Minulla on todistus, joka on Johanneksen todistusta painavampi: teot, jotka Isä on antanut tehtäväkseni. Nämä teot, jotka minä teen, todistavat, että Isä on minut lähettänyt." [Joh. 10:25, 14:11]
Johannes 5
38 "eikä hänen sanansa pysy teissä, sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt."
Johannes 6
29 "Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko." [1. Joh. 3:23]- ---
ekivaari kirjoitti:
Markus 9
37 "Joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Ja joka ottaa minut luokseen, ei ota minua, vaan sen joka on minut lähettänyt." [Matt. 10:40; Joh. 13:20]
Johannes 5
23 "jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt."
Johannes 5
36 "Minulla on todistus, joka on Johanneksen todistusta painavampi: teot, jotka Isä on antanut tehtäväkseni. Nämä teot, jotka minä teen, todistavat, että Isä on minut lähettänyt." [Joh. 10:25, 14:11]
Johannes 5
38 "eikä hänen sanansa pysy teissä, sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt."
Johannes 6
29 "Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko." [1. Joh. 3:23]Puhuiko Jeesus itsestään vai jostakusta toisesta?
Tuo"lähettäjä on suurempi kuin lähetetty". Tuolla sitä torjutaan Pyhä Henki.
Tulen lukemaan vastauksesi illalla. --- kirjoitti:
Puhuiko Jeesus itsestään vai jostakusta toisesta?
Tuo"lähettäjä on suurempi kuin lähetetty". Tuolla sitä torjutaan Pyhä Henki.
Tulen lukemaan vastauksesi illalla."ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti", [1.Kor. 2:14 ].
Tästä seuraa, että Jumala herättää sisimpäämme panemansa iankaikkisuushengen, "sisäisen ja salatun ihmisen", joka ilolla tekee yhtyy Jumalan lakiin ja kasvaa siinä.
Johannes 6
29 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt«",
Johannes 8
27 "Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä."
Kerro sitten muillekin, kun olet vastaukseni lukenut, oletko ymmärtänyt, että Jeesus puhuu meille Isästä!
Johannes 16
25 "Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä.
28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."ekivaari kirjoitti:
Markus 9
Johannes 5
Johannes 5
Johannes 5
Johannes 6
29 "Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko." [1. Joh. 3:23]JUMALAN POJAN VALTUUKSIEN TODISTAJAT
Joh.5:30-47
--
Juutalaiset loukkaantuvat Jeesukseen, kun hän kutsuu Jumalaa Isäkseen (Joh.5:19-29).
Juutalaiset eivät uskoneet Jeesuksen omaan todistukseen. Jeesus vetoaa Jumalan todistukseen (31,32).
Jeesus mainitsee Johannes Kastajan antaman todistuksen (33-35).
Suurempi, kuin Kastajan antama todistus, on Jumalan antama todistus:
”Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt” (36).
Jeesuksen tekemät voimateot (mm. sairaitten parantaminen) olivat olennainen osa Isän todistusta Pojasta.
Myös Raamatun Vanhan Testamentin kirjoitukset todistavat Jeesuksesta:”Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ....” (39).
Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa" (Luuk. 24:44).
Koko Vanha Testamentti on käsitettävä todistukseksi Kristuksesta.
Vastustaessaan ja syyttäessään Jeesusta juutalaiset osoittivat samalla epäuskoa Mooseksen kirjoitettuun sanaan nähden:
”Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?”
Joh. 5:18
"Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi".
--
Jeesus oli sekä ihminen, että Jumala!
Hänessä asui jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti ja hän oli täydellinen ihminen.
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti meidän syntimme".
Jeesuksessa oli siis sekä jumalallinen että inhimillinen puoli "sekoittamatta, muuttamatta, jakamatta ja erottamatta".
Näin minä uskon Raamatun sanan.
1.Joh. 5:20
"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA ja iankaikkinen elämä".ekivaari kirjoitti:
"ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti", [1.Kor. 2:14 ].
Tästä seuraa, että Jumala herättää sisimpäämme panemansa iankaikkisuushengen, "sisäisen ja salatun ihmisen", joka ilolla tekee yhtyy Jumalan lakiin ja kasvaa siinä.
Johannes 6
29 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt«",
Johannes 8
27 "Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä."
Kerro sitten muillekin, kun olet vastaukseni lukenut, oletko ymmärtänyt, että Jeesus puhuu meille Isästä!
Johannes 16
25 "Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä.
28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."MINÄ MENEN POIS
Joh.8:21-30
--
8:25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
8:26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
8:27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
8:29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
8:30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
--
Jeesus puhuu poismenostaan (21).
Juutalaiset arvelivat Jeesuksen tarkoittavan itsemurhaa (22).
Jeesus selittää, ettei hän ole kuoleman lain alainen eikä hänessä ole syntiä, toisin kuin ihmiset;
"Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta” (23).
Luonnollinen ihminen, tästä maailmasta oleva ihminen on syntinen jo syntyessään ja kuoleman lain alainen.
Jeesus sanoo tällaisille ihmisille:
”... te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne” (24).
Ihminen ei omin voimin voi Jeesusta taivaaseen seurata, ellei usko.
Jeesus sanoo palaavansa siihen kirkkauteen, josta hän on maailmaan tullutkin.
Ristillä Jeesus tuli ”ylennettyä” (28). Ristinkuolema aiheutti maailman sovituksen ja Jeesuksen ylenemisen.
Jeesus tuli maailmaan ottamaan pois maailman synnin. Jeesus ei itse tapa itseään, vaan hänet tappavat ihmiset. He luulevat ristiinnaulitsemalla alentavansa Jeesuksen, mutta itse asiassa Jeesus tulee korotettua.
Hänen elämänsä ei päättynyt hautaan tai tuonelaan.
-
”Minä olen” –sanoilla (24, 28,58) Jumala ilmaisee itsensä vanhassa liitossa (2.Moos.3:14, 5.Moos.32:39, Jes.43:10).
Jeesuksen puhe näkymättömästä maailmasta, johon hän ennen pitkää oli palaava takaisin, ja näkyväisestä maailmasta, jossa synti ja kuolema vallitsevat, kosketti kuulijoiden sydämiä niin, että monet uskoivat häneen (30).Tapio522 kirjoitti:
MINÄ MENEN POIS
Joh.8:21-30
--
8:25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
8:26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
8:27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
8:29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
8:30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
--
Jeesus puhuu poismenostaan (21).
Juutalaiset arvelivat Jeesuksen tarkoittavan itsemurhaa (22).
Jeesus selittää, ettei hän ole kuoleman lain alainen eikä hänessä ole syntiä, toisin kuin ihmiset;
"Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta” (23).
Luonnollinen ihminen, tästä maailmasta oleva ihminen on syntinen jo syntyessään ja kuoleman lain alainen.
Jeesus sanoo tällaisille ihmisille:
”... te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne” (24).
Ihminen ei omin voimin voi Jeesusta taivaaseen seurata, ellei usko.
Jeesus sanoo palaavansa siihen kirkkauteen, josta hän on maailmaan tullutkin.
Ristillä Jeesus tuli ”ylennettyä” (28). Ristinkuolema aiheutti maailman sovituksen ja Jeesuksen ylenemisen.
Jeesus tuli maailmaan ottamaan pois maailman synnin. Jeesus ei itse tapa itseään, vaan hänet tappavat ihmiset. He luulevat ristiinnaulitsemalla alentavansa Jeesuksen, mutta itse asiassa Jeesus tulee korotettua.
Hänen elämänsä ei päättynyt hautaan tai tuonelaan.
-
”Minä olen” –sanoilla (24, 28,58) Jumala ilmaisee itsensä vanhassa liitossa (2.Moos.3:14, 5.Moos.32:39, Jes.43:10).
Jeesuksen puhe näkymättömästä maailmasta, johon hän ennen pitkää oli palaava takaisin, ja näkyväisestä maailmasta, jossa synti ja kuolema vallitsevat, kosketti kuulijoiden sydämiä niin, että monet uskoivat häneen (30).Jeesus oli Jumalan sanan mukaan kuolman alainen ja Jumalan sana todistaa hänen myös kuolleen;
Roomalaiskirje 5
6 "Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."
Roomalaiskirje 6
7 "sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle."
Roomalaiskirje 8
34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."
Roomalaiskirje 14
9 "Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra."
Jeesuksessakin oli siis se kirottu ja kuolemaan tuomittu osa, ja hänessä oli "pyhyyden hengen puolesta "uskova osa", joka ei ikinä kuole, [Joh. 11:26] ja joka on kaikissa Jumalasta syntyneissä.
Galatalaiskirje 3
13 "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: »Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu« - "ekivaari kirjoitti:
Jeesus oli Jumalan sanan mukaan kuolman alainen ja Jumalan sana todistaa hänen myös kuolleen;
Roomalaiskirje 5
6 "Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."
Roomalaiskirje 6
7 "sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle."
Roomalaiskirje 8
34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."
Roomalaiskirje 14
9 "Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra."
Jeesuksessakin oli siis se kirottu ja kuolemaan tuomittu osa, ja hänessä oli "pyhyyden hengen puolesta "uskova osa", joka ei ikinä kuole, [Joh. 11:26] ja joka on kaikissa Jumalasta syntyneissä.
Galatalaiskirje 3
13 "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: »Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu« - "Room.5:8-11
SOVITUS
--
5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään,
pelastumme hänen kauttansa vihasta.
5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
5:11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
--
Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämiimme Pyhän Hengen kautta.
Pyhä Henki kirkastaa meille Jumalan rakkauden:
”Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh. 3:16).
Paavali jatkaa ylistämällä tätä Jumalan suurta rakkautta meitä heikkoja ja syntisiä kohtaan (6-8).
Jumalan rakkaus käy yli ymmärryksemme: Jumala itse astui taivaasta alas toimittaakseen sovituksen ja pelastuksen koko ihmiskunnalle (9-11).
(Vrt. Joh.1:1-4,14).
Kuinka valtava sanoma meille on annettu julistettavaksi!- leahim
Tapio522 kirjoitti:
JUMALAN POJAN VALTUUKSIEN TODISTAJAT
--
Juutalaiset loukkaantuvat Jeesukseen, kun hän kutsuu Jumalaa Isäkseen (Joh.5:19-29).
Juutalaiset eivät uskoneet Jeesuksen omaan todistukseen. Jeesus vetoaa Jumalan todistukseen (31,32).
”Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt” (36).
Jeesuksen tekemät voimateot (mm. sairaitten parantaminen) olivat olennainen osa Isän todistusta Pojasta.
Myös Raamatun Vanhan Testamentin kirjoitukset todistavat Jeesuksesta:”Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ....” (39).
Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa" (Luuk. 24:44).
Vastustaessaan ja syyttäessään Jeesusta juutalaiset osoittivat samalla epäuskoa Mooseksen kirjoitettuun sanaan nähden:
”Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?”
"Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi".
--
Hänessä asui jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti ja hän oli täydellinen ihminen.
Jeesuksessa oli siis sekä jumalallinen että inhimillinen puoli "sekoittamatta, muuttamatta, jakamatta ja erottamatta".
"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA ja iankaikkinen elämä".Kirjoituksesi on aina totuutta.
Mutta tiedätkö mitä
esimerkiksi minä kaipaan...
Sitä sinun henkilökohtaista,ei raamatunlauseita...
Ei niihin nojaten.
Etsivä ei niistä
mitään löydä..
Liian paksua "kaurapuuroa"...
Sory? Tapio522 kirjoitti:
JUMALAN POJAN VALTUUKSIEN TODISTAJAT
--
--
"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA ja iankaikkinen elämä".>"Jeesus oli sekä ihminen, että Jumala!
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti meidän syntimme".leahim kirjoitti:
Kirjoituksesi on aina totuutta.
Mutta tiedätkö mitä
esimerkiksi minä kaipaan...
Sitä sinun henkilökohtaista,ei raamatunlauseita...
Ei niihin nojaten.
Etsivä ei niistä
mitään löydä..
Liian paksua "kaurapuuroa"...
Sory?leahim: Kaipaat "...henkilökohtaista,ei raamatunlauseita...
Ei niihin nojaamista...".
--
Ehkäpä meillä on erilaiset lähtökohdat.
Itse perustelen sanomiseni yleensä Raamatun sanalla, koska minulle on Jumalan sana "uskon, opin ja elämän korkein ohje".
Esim. Jumalan oppi Jumalan kolminaisuudesta ei avaudu muutoin kuin Jumalan sanasta ja siihen "nojaamalla".
Jeesus varoittaakin:
"Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa" (Matt. 22:29).
"Isä, joka YKSIN olet totinen Jumala, [Joh.17:3] ei todistanut että 'yhdessä minun ja P.H;n kanssa olemme totinen Jumala'!
Jumala on YKSI, jonka yhteyteen kuuluu "kaikki kaikissa" eikä vain kolme persoonaa! Jumalayhteyteen kuuluu viinipuun hoitajan ja viinipuun juurien ja rungon lisäksi myös viinipuun oksat, lehdet, silmut ja hedelmät. Lukekaa Jeesuksen vertaus viinipuusta, [Joh 15:1-5]!
1. Korinttolaiskirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Efesolaiskirje 1
23 "joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää. "Ef. 1:15-23
--
1:15 Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
1:16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
1:19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
1:21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
1:22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
1:23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
---
Paavali oli saanut Efeson uskovista hyvän todistuksen (j.15).
Uskomattomalta tuntuu Paavalin väite: ”Kristus on hallitsijana myös tässä maailmassa” (21).
Tämä kuitenkin perustuu Jeesuksen omiin sanoihin: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä.” (Matt. 28:18).
Näin on, vaikka järkemme sanoo toisin.
Jeesuksen herruuden tunnustaminen avautuukin vain uskon kautta.
Herran haavojen jäljet havaitessaan Tuomas tunnustaa näkevänsä hänessä Herransa ja Jumalansa (Joh.20:28).Tapio522 kirjoitti:
Ef. 1:15-23
--
1:15 Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
1:16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
1:19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
1:21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
1:22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
---
Uskomattomalta tuntuu Paavalin väite: ”Kristus on hallitsijana myös tässä maailmassa” (21).
Tämä kuitenkin perustuu Jeesuksen omiin sanoihin: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä.” (Matt. 28:18).
Herran haavojen jäljet havaitessaan Tuomas tunnustaa näkevänsä hänessä Herransa ja Jumalansa (Joh.20:28).kuin Jeesus itse todisti, vaan järkeni sanoo 'just so' samalla tavalla kuin Jeesus todisti, että hänelle on ANNETTU valta, eli että hän käyttää ISÄLTÄ SAATUA valtaa.
Ja lahjaksi saadusta vallasta Paavali huomautti ja siitä, kuka on "etusijojen antaja":
1. Korinttolaiskirje 4
7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikään kuin se ei olisi saatua? "
Kuka siis mielestäsi voi kerskata tällä tavalla?:
Job 41
11 (41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."
Roomalaiskirje 11
35 "Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?"- veli.vapaa
Tapio522 kirjoitti:
Ef. 1:15-23
--
---
Herran haavojen jäljet havaitessaan Tuomas tunnustaa näkevänsä hänessä Herransa ja Jumalansa (Joh.20:28).muutamat uskovat ennemmin epäuskoista ihmistä kuin Jeesusta. Minä olen luullut, että Tapio 522 on uskova ihminen??
Joh.20.
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
- leahim
Mielestäni oikea usko
on sydämen usko.
Se mikä on sisimmässä.
Ja tuntee sen oikeaksi.
En "laske"Jumalia
ja kuka tai kuinka monta
niitä on.
Vaan uskon sen
minkä Jumala on
ymmärrykselleni sallinut. - helgeha
yleisnimi on minun käsittääkseni Raamatun mukaan JHWH. Hänen poikansa nimi on Jeshua=Jeesus ja Pyhä Henki näkymätön henki uskovassa, joka tulee ilmi meidän käyttäytymisessämme Raamatun ilmoittamalla tavalla. Tämä on oikeaa uskoa mikä on pelastavaa uskoa. Mutta onkohan kristinusko ainut oikea usko mikä vie perille Taivaaseen? Muistaakseni Maapallon väestöstä noin 30 % on kristittyjä ja loput muita uskontoja. Kuka sitten loppujen lopuksi pelastuu?
- to..
eikä JHWH:lla ole poikaa vaan hän on yksi, ei ole ketään rinnallaan, ennen tai jälkeen. Näin VT:n mukaan, jos siihen ei usko miksi vedota JHWH:een lainkaan? VT ei myöskään kerro tiestä joka vie "taivaaseen" vaan ohjeistaa maalliseen elämään.
- helgeha
to.. kirjoitti:
eikä JHWH:lla ole poikaa vaan hän on yksi, ei ole ketään rinnallaan, ennen tai jälkeen. Näin VT:n mukaan, jos siihen ei usko miksi vedota JHWH:een lainkaan? VT ei myöskään kerro tiestä joka vie "taivaaseen" vaan ohjeistaa maalliseen elämään.
Jeesus vastasi: "Minä olen tie,totuus ja elämä.Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani".
- to..
helgeha kirjoitti:
Jeesus vastasi: "Minä olen tie,totuus ja elämä.Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani".
lähestyttävissä, ja "Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta JHWH sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä". Ei välittäjiä tai ehtoja kaikki riippuu ihmisen omasta käytöksestä ja teoista.
- helgeha
to.. kirjoitti:
lähestyttävissä, ja "Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta JHWH sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä". Ei välittäjiä tai ehtoja kaikki riippuu ihmisen omasta käytöksestä ja teoista.
"Herran Jeesuksen
- leahim
Pelastuu se
jolla on usko sydämessä!
Ei mitään vaikeita:
kuka oli Jeesuksen isä-juttuja.
Miksi tehdä yksinkertaisesta niin
monimutkaista?
Vastaa ken pystyypi? - to..
helgeha kirjoitti:
"Herran Jeesuksen
uskontoja nämä kaksi.JHWH on kaikkivaltias joka ei saanut valtaansa keltään eikä anna sitä pois kristinuskossa se jota palvellaan ja jonka katsotaan olevan pelastaja, on saanut valtansa joltain muulta.
- helgeha
leahim kirjoitti:
Pelastuu se
jolla on usko sydämessä!
Ei mitään vaikeita:
monimutkaista?
Vastaa ken pystyypi?Pelastukseen kiittyen tärkein on ilmoitettu yhdessä Raamatun jakeessa jonka luulisin, ett melkein jokainen Suomalainenkin muistaa:"Jumala on rakastanut maalimaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän". Toivotan kaikkea hyvää ja siunausta elämääsi.
leahim kirjoitti:
Pelastuu se
jolla on usko sydämessä!
Ei mitään vaikeita:
monimutkaista?
Vastaa ken pystyypi?leahim: "Ei mitään vaikeita:
kuka oli Jeesuksen isä-juttuja".
---
Mielestäni Jeesuksen "isä-juttu" on hyvin oleellinen asia, jota meidänkin on syytä tutkia.
Esim. Joh. 5:9-23 ja Joh.17:21-23 käsittelevät Pojan ja Isän suhdetta ja hyvin monessa paikassa muuallakin Joh. evankeliumia.
Ahaa...taisit tarkoittaakin Jeesuksen "maallista" isää!
- veli.vapaa
parata jättää arvailut ja uskoa, että.
Ps. 145:3
Suuri on Herra ja sangen ylistettävä, ja hänen suuruutensa on tutkimaton.>>"Miksi muutamat uskovat ennemmin epäuskoista ihmistä kuin Jeesusta. Minä olen luullut, että Tapio 522 on uskova ihminen??
Joh.20.
27 "Sitten hän sanoi Tuomaalle: »Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen«.
29 Jeesus sanoi hänelle: »Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!«"ekivaari kirjoitti:
>>"Miksi muutamat uskovat ennemmin epäuskoista ihmistä kuin Jeesusta. Minä olen luullut, että Tapio 522 on uskova ihminen??
Joh.20.
27 "Sitten hän sanoi Tuomaalle: »Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen«.
29 Jeesus sanoi hänelle: »Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!«"ekivaari: "...Monet pitävät tuota epäuskoisen Tuomaan huomautusta Jeesuksen jumaluudesta toistoautomaattina ja sanovat Jeesuksen hyväksyneen, että Tuomas kutsui häntä Jumalaksi
....Jeesus muistutti Tuomaan huomion perustuvan näköaistimukseen,johon uskomisesta oli aikaisemmin varoittanut, että näemme vain ajallisia, ei iankaikkisesti pysyviä.
Jeesus vastauksessaan totesi, että Tuomas ei nähnyt iankaikkista Jumalaa, vaan ainoastaan katoavan hetken ajan "kuvan" ja "ilmestyksen" Jumalan pojasta, jonka Jumala oli herättänyt kuolleista.".
---
Eikö Jeesuksen sanat pidäkkään paikkaansa, kun hän toteaa:
" Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt" (Joh. 12:45).
"Ja Sana (eli Jumala) tuli LIHAKSI (eli ihmiseksi) ja asui meidän keskellämme, ja me KATSELIMME hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta" (Joh.1:14).
Tuomaskin katseli Kristuksen "kirkkautta, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä".
En usko, että Tuomas sanoi väärin, kun hän tunnusti uskonsa Jeesukseen, Jumalan Poikaan:
"Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Jeesus ei mitätöinyt Tuomaan uskoa, vaan sanoi:
"Sentähden, että minut näit, sinä USKOT" (Joh.20:29).Tapio522 kirjoitti:
ekivaari: "...Monet pitävät tuota epäuskoisen Tuomaan huomautusta Jeesuksen jumaluudesta toistoautomaattina ja sanovat Jeesuksen hyväksyneen, että Tuomas kutsui häntä Jumalaksi
....Jeesus muistutti Tuomaan huomion perustuvan näköaistimukseen,johon uskomisesta oli aikaisemmin varoittanut, että näemme vain ajallisia, ei iankaikkisesti pysyviä.
Jeesus vastauksessaan totesi, että Tuomas ei nähnyt iankaikkista Jumalaa, vaan ainoastaan katoavan hetken ajan "kuvan" ja "ilmestyksen" Jumalan pojasta, jonka Jumala oli herättänyt kuolleista.".
---
Eikö Jeesuksen sanat pidäkkään paikkaansa, kun hän toteaa:
" Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt" (Joh. 12:45).
"Ja Sana (eli Jumala) tuli LIHAKSI (eli ihmiseksi) ja asui meidän keskellämme, ja me KATSELIMME hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta" (Joh.1:14).
Tuomaskin katseli Kristuksen "kirkkautta, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä".
En usko, että Tuomas sanoi väärin, kun hän tunnusti uskonsa Jeesukseen, Jumalan Poikaan:
"Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Jeesus ei mitätöinyt Tuomaan uskoa, vaan sanoi:
"Sentähden, että minut näit, sinä USKOT" (Joh.20:29).Tapio522, kumoaa Jeesuksen oma opetus että "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä," [Joh. 6:63].
2. Korinttolaiskirje 5
16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
En pyytele tätä lukijoilta anteeksi että kirjoitan niin kuin sydämessäni uskon, enkä niin kuin ihmiset minun kirjoittavan tahtoisi, sillä olen siirtynyt näiden joukkoon, jotka katselevat hengellisiä asioita enemmän sydämensä silmillä kuin luonnollisilla silmillään;
2. Korinttolaiskirje 4
18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia." [Ef. 1:18].
Jumalaa katsellaan VAIN puhtaalla sydämellä, ei luonnollisilla silmillä:
Matteus 5
8 "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."veli.vapaa: "Eiköhän ole parata jättää arvailut ja uskoa, että.
Suuri on Herra ja sangen ylistettävä, ja hänen suuruutensa on tutkimaton".
--
Aivan!
Ei kannata arvailla ja luulotella mitään, mikä ei ole yhtäpitävä Raamatun sanan kanssa.
Jeesuksenkin LUULOTELTIIN olevan vain Joosefin poika ("lihasta syntynyt"; Joh.3:6).
”Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin LUULTIIN, Joosefin poika” (Luuk.3:23).
Jeesuksen syntymä ja siihen liittyvät yliluonnolliset tapahtumat on kerrottu Luukkaan evankeliumin alussa.
Siitä käy ilmi, miten ASIAN LAITA OIKEASTI OLI!
Jeesus oli Joosefin poika siten, että tämä oli ottanut Marian vaimokseen ennen Jeesuksen syntymää ja omistanut Jeesuksen pojakseen (Luuk.2:5,48).
Joka tunsi Jeesuksen alkuhistorian (Luuk.1:26-38), tiesi myös Jeesuksen yliluonnollisen sikiämisen PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
Uskontunnustus ilmaisee asian näin: "Sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta".
Matteus kirjoittaa:
"...se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä" (Matt 1:20). Jumala käytti yli ymmärryksen käyvää neitseestä syntymisen ihmettä antaakseen Poikansa tulla maailmaan (vrt. Jes 7:14; Fil 2:6-7).
Näin Jumala tuli ihmiseksi. Se on Jumalan perusihmeitä kuten maailman luominenkin, emmekä pysty ihmisinä sitä koskaan selittämään. Se oli Pyhän Hengen luomisteko.
Mariasta tuli "Jumalan synnyttäjä". Jeesuksen elämä ihmisenä alkoi neitseestä syntymisen ihmeestä ja päättyi lopuksi ruumiin ylösnousemuksen ihmeeseen.
----
"Ellei ihminen voi sopeuttaa ajatusta syntymästä ilman inhimillistä isää käsitykseensä Jumalan mahdollisuuksista, hänelle tuottaa aikamoisia vaikeuksia suurin osa Jeesuksen elämästä, ja itse asiassa koko kristinusko" (Richard T. France).Tapio522 kirjoitti:
veli.vapaa: "Eiköhän ole parata jättää arvailut ja uskoa, että.
Suuri on Herra ja sangen ylistettävä, ja hänen suuruutensa on tutkimaton".
--
Aivan!
Ei kannata arvailla ja luulotella mitään, mikä ei ole yhtäpitävä Raamatun sanan kanssa.
Jeesuksenkin LUULOTELTIIN olevan vain Joosefin poika ("lihasta syntynyt"; Joh.3:6).
”Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin LUULTIIN, Joosefin poika” (Luuk.3:23).
Jeesuksen syntymä ja siihen liittyvät yliluonnolliset tapahtumat on kerrottu Luukkaan evankeliumin alussa.
Siitä käy ilmi, miten ASIAN LAITA OIKEASTI OLI!
Jeesus oli Joosefin poika siten, että tämä oli ottanut Marian vaimokseen ennen Jeesuksen syntymää ja omistanut Jeesuksen pojakseen (Luuk.2:5,48).
Joka tunsi Jeesuksen alkuhistorian (Luuk.1:26-38), tiesi myös Jeesuksen yliluonnollisen sikiämisen PYHÄSTÄ HENGESTÄ.
Uskontunnustus ilmaisee asian näin: "Sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta".
Matteus kirjoittaa:
"...se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä" (Matt 1:20). Jumala käytti yli ymmärryksen käyvää neitseestä syntymisen ihmettä antaakseen Poikansa tulla maailmaan (vrt. Jes 7:14; Fil 2:6-7).
Näin Jumala tuli ihmiseksi. Se on Jumalan perusihmeitä kuten maailman luominenkin, emmekä pysty ihmisinä sitä koskaan selittämään. Se oli Pyhän Hengen luomisteko.
Mariasta tuli "Jumalan synnyttäjä". Jeesuksen elämä ihmisenä alkoi neitseestä syntymisen ihmeestä ja päättyi lopuksi ruumiin ylösnousemuksen ihmeeseen.
----
"Ellei ihminen voi sopeuttaa ajatusta syntymästä ilman inhimillistä isää käsitykseensä Jumalan mahdollisuuksista, hänelle tuottaa aikamoisia vaikeuksia suurin osa Jeesuksen elämästä, ja itse asiassa koko kristinusko" (Richard T. France).kertoo, että R a a m a t t u v a h v i s t a a että l u u l o o l i o i k e a, Asia oli, niin kuin luultiin:
Luukas 3
23 "Ja hän, Jeesus, oli aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja o l i, n i i n k u i n l u u t i i n, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika, "
Miksi uskallatte valehdella Jumalan sanaa vastaan?
Jaakobin kirje 3
14 "Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan."ekivaari kirjoitti:
kertoo, että R a a m a t t u v a h v i s t a a että l u u l o o l i o i k e a, Asia oli, niin kuin luultiin:
Luukas 3
23 "Ja hän, Jeesus, oli aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja o l i, n i i n k u i n l u u t i i n, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika, "
Jaakobin kirje 3
14 "Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan."Jos Raamattu kieltäisi Joosefin lihallisen isyyden, niin Luukas 3:23 olisi kirjoitettu näin:
Ja hän, Jeesus, oli aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja e i o l l u t, n i i n k u i n l u u l t i i n, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
Mutta Raamattu todistaa että "hän OLI, niin kuin luultiin Joosefin poika"!ekivaari kirjoitti:
Jos Raamattu kieltäisi Joosefin lihallisen isyyden, niin Luukas 3:23 olisi kirjoitettu näin:
Ja hän, Jeesus, oli aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja e i o l l u t, n i i n k u i n l u u l t i i n, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
Mutta Raamattu todistaa että "hän OLI, niin kuin luultiin Joosefin poika"!ekivaari: "Mutta Raamattu todistaa että "hän OLI, niin kuin luultiin Joosefin poika"!
--
Uskotko enemmän ihmisten LUULOTTELUUN (Luuk.3:23) kuin OIKEAAN TIETOON (Luuk.1:26-38, Matt 1:20)?
(Jeesus oli Joosefin poika siten, että tämä oli ottanut Marian vaimokseen ennen Jeesuksen syntymää ja omistanut Jeesuksen pojakseen: Luuk.2:5,48)Tapio522 kirjoitti:
ekivaari: "Mutta Raamattu todistaa että "hän OLI, niin kuin luultiin Joosefin poika"!
--
Uskotko enemmän ihmisten LUULOTTELUUN (Luuk.3:23) kuin OIKEAAN TIETOON (Luuk.1:26-38, Matt 1:20)?
(Jeesus oli Joosefin poika siten, että tämä oli ottanut Marian vaimokseen ennen Jeesuksen syntymää ja omistanut Jeesuksen pojakseen: Luuk.2:5,48)tietoa on tämä, että HÄN OLI, niin kuin LUULTIIN, Joosefin poika! Se olet sinä, Tapio522, joka luulet muuta mitä Raamattu ilmoittaa!"
Sinä syrjäytät kokonaan ne kymmenet tuhannet Jeesuksen äidit, joista Jumala jo Mooseksen kautta todisti että:
5. Mooseksen kirja 33
2 "hän sanoi: "HERRA TULI Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli k y m m e n t u h a n t i s e s t a pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli."
Johannes 5
46 "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut."
Kaikki neljä evankeliumia todistavat että Jeesus ei hyväksynyt ainoaksi äidikseen Mariaa, vaan jokaisen, joka tekee Jumalan tahdon. Mutta Kolminaisuusopin hapattamat uskovaiset eivät usko Jeesuksen omaa opetusta.- uskis
ekivaari kirjoitti:
kertoo, että R a a m a t t u v a h v i s t a a että l u u l o o l i o i k e a, Asia oli, niin kuin luultiin:
Luukas 3
Jaakobin kirje 3
14 "Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan."...Tuoteseloste ja hoito-ohje
Lundia-kalustejärjestelmän pääraaka-aineena käytetään lajiteltua massiivista mäntyä, jossa ei ole selvästi havaittavia tai ulkonäköä haittaavia puun vikoja kuten sinisyyttä. Pieniä puun elämisestä aiheutuneita hiushalkeamia saattaa esiintyä. Valmiissa tuotteessa saa olla jopa runsaasti luonnonpuulle ominaisia kiinteitä, sileäpintaisia oksia. Rikkinäiset oksat on paikattu puutapilla tai vähäisessä määrin kitillä (ei paikkaryhmiä).
Julkisivupintaan tulevan puun valintaan on kiinnitetty erityistä huomiota, joten siinä jopa oksien ja oksapaikkojen esiintyminen on erittäin vähäistä.
Tuotteiden värisävy voi vaihdella ja muuttua, johtuen puun luonnollisista ominaisuuksista ja patinoitumisesta.
Lakatut puuosat, maalatut pinnat ja teräsosat voidaan pyyhkiä ensin kostealla liinalla, jonka jälkeen ne kuivataan. Lakattuun puupintaan tarkoitettuja puhdistusaineita (kaikki yleispuhdistusaineet) voidaan käyttää niissä annettujen ohjeiden mukaisesti. Älä käytä hankaavia puhdistusvälineitä.
Kokopuista huonekalua, kuten Lundia, ei pidä asettaa alttiiksi voimakkaille lämmön tai kosteuden muutoksille. Mm. kylmät ulkovarastot ovat tällaisia paikkoja. Koska puu elää kosteuden vaihdellessa, on hyvä kiristää ruuviliitoksia silloin tällöin (esim. saranan säädöt ekivaari kirjoitti:
Tapio522, kumoaa Jeesuksen oma opetus että "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä," [Joh. 6:63].
2. Korinttolaiskirje 5
16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
En pyytele tätä lukijoilta anteeksi että kirjoitan niin kuin sydämessäni uskon, enkä niin kuin ihmiset minun kirjoittavan tahtoisi, sillä olen siirtynyt näiden joukkoon, jotka katselevat hengellisiä asioita enemmän sydämensä silmillä kuin luonnollisilla silmillään;
2. Korinttolaiskirje 4
18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia." [Ef. 1:18].
Jumalaa katsellaan VAIN puhtaalla sydämellä, ei luonnollisilla silmillä:
Matteus 5
8 "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."Mielestäni Tuomaan tapaus on hyvin selitetty linkissä:
http://www.kotiposti.net/~raamattu/jt/oppi/opinkappaleet/
Kannattaa jokaisen tutkia sivustoa, josta vain osan lainaan tähän koskien Tuomasta.
"Jos Jumala-sanan perusmerkitys viittaa Kaikkivaltiaaseen, eikä mikään jakeen edellä tai jäljessä selitä, että kyseessä on poikkeustilanne, niin mihin päädymme?
Kaikissa Raamatun mainitsemissa tapauksissa palvonnan osoittaminen enkelille tai ihmiselle kiellettiin heti ja jyrkästi (ks. kappale "Saako Jeesusta palvoa?").
Jeesus ei sanallakaan korjannut Tuomasta tämän huudahduksen jälkeen.
Lisäksi Raamattu kertoo miten väkijoukot huusivat Jeesukselle ylistystä, Hoosiannaa: "Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä" (vrt. Joh. 17:11: "nimessäsi").
Fariseukset kavahtivat moista toimintaa ja pyysivät Jeesusta ja apostoleja lopettamaan kansan huudot.
Jeesus kuitenkin kieltäytyi jyrkästi antaen ymmärtää että kansan huudot hänelle olivat oikein. (Luuk. 19:38, 39, 40; Joh. 12:12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19)
Edelliset vain vahvistavat käsitystä, että Tuomaksen käytti jumala-sanaa sen normaalissa merkityksessä.
Juutalaiselle Tuomakselle olisi ollut kaikkein suurin pyhäinhäväistys, jos hän olisi kutsunut ketään muuta kuin Kaikkivaltiasta omaksi Jumalakseen.
Hän olisi tehnyt jumalanpilkan, josta juutalaisten lakien mukaan seuraisi kuolemantuomio.
Jos Tuomas olisi tehnyt jumalanpilkan suoraan opettajansa edessä, Jeesus, joka tunsi kaikki kirjoitukset, olisi heti korjannut häntä, kuten Paavali ja enkeli korjasivat kaikkia ihmisiä heidän palvonnoissaan".
(Lainaus loppu)Tapio522 kirjoitti:
Mielestäni Tuomaan tapaus on hyvin selitetty linkissä:
http://www.kotiposti.net/~raamattu/jt/oppi/opinkappaleet/
Kannattaa jokaisen tutkia sivustoa, josta vain osan lainaan tähän koskien Tuomasta.
"Jos Jumala-sanan perusmerkitys viittaa Kaikkivaltiaaseen, eikä mikään jakeen edellä tai jäljessä selitä, että kyseessä on poikkeustilanne, niin mihin päädymme?
Kaikissa Raamatun mainitsemissa tapauksissa palvonnan osoittaminen enkelille tai ihmiselle kiellettiin heti ja jyrkästi (ks. kappale "Saako Jeesusta palvoa?").
Jeesus ei sanallakaan korjannut Tuomasta tämän huudahduksen jälkeen.
Lisäksi Raamattu kertoo miten väkijoukot huusivat Jeesukselle ylistystä, Hoosiannaa: "Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä" (vrt. Joh. 17:11: "nimessäsi").
Fariseukset kavahtivat moista toimintaa ja pyysivät Jeesusta ja apostoleja lopettamaan kansan huudot.
Jeesus kuitenkin kieltäytyi jyrkästi antaen ymmärtää että kansan huudot hänelle olivat oikein. (Luuk. 19:38, 39, 40; Joh. 12:12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19)
Edelliset vain vahvistavat käsitystä, että Tuomaksen käytti jumala-sanaa sen normaalissa merkityksessä.
Juutalaiselle Tuomakselle olisi ollut kaikkein suurin pyhäinhäväistys, jos hän olisi kutsunut ketään muuta kuin Kaikkivaltiasta omaksi Jumalakseen.
Hän olisi tehnyt jumalanpilkan, josta juutalaisten lakien mukaan seuraisi kuolemantuomio.
Jos Tuomas olisi tehnyt jumalanpilkan suoraan opettajansa edessä, Jeesus, joka tunsi kaikki kirjoitukset, olisi heti korjannut häntä, kuten Paavali ja enkeli korjasivat kaikkia ihmisiä heidän palvonnoissaan".
(Lainaus loppu)>>>"Jeesus ei sanallakaan korjannut Tuomasta tämän huudahduksen jälkeen. "
- helgeha
ekivaari kirjoitti:
>>>"Jeesus ei sanallakaan korjannut Tuomasta tämän huudahduksen jälkeen. "
on ainakin nämä: Elohim, Eloah, El, El-Olam, Al-Shaddai, El-Roi, Jahve, Jahve-Rapheka, Jahve-Nissi, Jahve-Jireh, Jahve-Shalom, Jahve-Sidkenu, Jahve-Shammah, Jahve-Roi, Jahve-Sebaot, Adonai. Nämä ovat VT:ssa ja niille löytyy myös Raamatun kohdat. Näillä on oma tarkoituksensa mitä Jumala merkitsee...
Uudesta testamentista löytyy myöskin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2047043
- 594652
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384298- 733272
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271706- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341459
- 1431237