Tarilla on HOMMA HANSKASSA !

nisuiisu

Olemme aina silloin tällöin saaneet lukea palstaltaltamme, että Tari Haahtelalla ei olisi hommat hanskassa. Esim. tässä hän saa aivan tarpeettomasti pyyhkeitä HS:n kirjoituksestaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8346131

Tuosta kirjoituksesta pitäisi vain ymmärtää, että hän ei puhu siinä edes halaistua sanaa kosteusvaurioista.

Sen sijaan hän kirjoitti jo vuonna 1999 ilmestyneessä Allergologia-kirjassa, josta ystävämme "Homeherkkä" lukee vain sellaiset kohdat, jotka hän luulee käsittelevän hänen omaa sairauttaan, sivulla 450 seuraavaa:
LAINAUS kappaleesta "Homesienet ja kosteusvauriot":

"Mikrobit käyvät keskenään kemiallista sotaa, ja ilmaan pääsee erilaisia myrkkyaineita, toksiineja ja esimerkiksi depsipeptideja. Lääketeollisuus on tutkinut viimeksi mainittuja paljonkin etsiessään uusia antibiootteja ja immunosuppressiivisia lääkkeitä. On mahdollista, että juuri myrkkyaineiden immuunijärjestelmää lamaava vaikutus on altistuneiden ihmisten infektioherkkyyden lisääntymisen syynä".
LAINAUS PÄÄTTYY

No mikä on depsipeptidi? Katsokaamme Wikipediasta (varmaankin Haahtelan kirjoittama):
http://fi.wikipedia.org/wiki/Depsipeptidi

No siitä vain painamaan tunnetuimman depsipeptidin "valinomysiinin" linkkiä ja tuttua tietoa putkahtaa esiin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valinomysiini

Toista pahaa kosteusvauriossa tavattavaa "kereulidia" painettaessa putkahtaa tämä tieto:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kereulidi

Toki voi syntyä myös homeallergia, jos altistuminen on erittäin voimakasta (jatkaa Haahtela sivulla 451). No onneksi kosteusvaurio ei kyllä aiheuta sellaista, koska kukaan ei ole vielä koskaan todennut sellaista syntyneen suomalaisesta kosteusvauriosta.

Huomatkaa siis, että Haahtela puhuu kemiallisesta sodankäynnistä. Valitettavasti vain tuon kemiallisen sodankäynnin ovat aloittaneet ja sallineet maamme poliittinen eliitti, STM, TTL ja KTL.

MUISTAKAA:

"Siis HOMEISTA (=itiöistä) viis, ongelmatalossa sairastuttaa TOKSIINEISTA ainakin viis'".

Voi biokemisti/mikrobiologina vakuuttaa teille, että allergologian professori Tari Haahtela puhuu TOTTA !

ystävällisin bakteerimyrkkyterkuin

Pekka Nikkola

FM (biokemia)

7

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettikettiä

      sen verran että lopettaisit tuon ns. huutamisen, kiitos.

      • nisuiisu

        STRATEGISISSA kohdissa korostuksia. Ei kuitenkaan niin paljon, kuin palstamme "kaikkitietävä" "Homeherkkä" käyttää.

        Kyseessä ei ole siis HUUTAMINEN !

        ystävällisin terveisin

        Pekka Nikkola
        FM (biokemia)
        yhä edelleen eräs maamme harvoista REHELLISISTÄ kosteusvauriospesialisteistä.


      • nyt riittää
        nisuiisu kirjoitti:

        STRATEGISISSA kohdissa korostuksia. Ei kuitenkaan niin paljon, kuin palstamme "kaikkitietävä" "Homeherkkä" käyttää.

        Kyseessä ei ole siis HUUTAMINEN !

        ystävällisin terveisin

        Pekka Nikkola
        FM (biokemia)
        yhä edelleen eräs maamme harvoista REHELLISISTÄ kosteusvauriospesialisteistä.

        voisitko lopettaa omien mielipiteiden pakkotyrkyttämisesi viimeinkin.
        Välillä haukut Haatelankin ja nyt sitten kaikki onkin totta.

        Mikä helvetin pakkomielle sinulla on tyrkyttää paskaa palstalaisille,

        JOTKA OVAT SAIRASTUNEET KOSTEUSVAURIORAKENNUKSISSA

        KOSTEUSVAURIOMIKROBEISTA; homeista,itiöistä ja bakteereista.


      • nisuiisu
        nyt riittää kirjoitti:

        voisitko lopettaa omien mielipiteiden pakkotyrkyttämisesi viimeinkin.
        Välillä haukut Haatelankin ja nyt sitten kaikki onkin totta.

        Mikä helvetin pakkomielle sinulla on tyrkyttää paskaa palstalaisille,

        JOTKA OVAT SAIRASTUNEET KOSTEUSVAURIORAKENNUKSISSA

        KOSTEUSVAURIOMIKROBEISTA; homeista,itiöistä ja bakteereista.

        tyrkytä, vaan asiallista tietoa kosteusvauriosta ja siitä miten se sairastuttaa.

        Jos joku sairastuu kosteusvauriorakennuksesta, niin se tapahtuu tasan tarkkaan, kuten M S-S:n on sen esittänyt. Nyt minä vain kerroin, että Tari Haahtelakin sen tietää. Hän on kirjoittanut sen jopa OPPIKIRJAAN. Koska "Homeherkkä" kopioi kirjoistaan vain "valittuja paloja", niin katsoin velvollisuudeksi kertoa, mitä tärkeää tietoa kirjoissa kerrotaan kosteusvaurioista. "Homeherkkä" kopioi kirjoistaan ihan vääriä kohtia. Hän johtaa siis tahallaan palstalaisia HARHAAN !

        Usko nyt jo, että olet sairastunut TOKSIINEISTA. Opiskele asiaa Wikipediasta. Ei biokemia/mikrobiologia nyt niin vaikeaa ole. Ei tarvitse olla edes alan maisteri, lukutaito vain riittää.

        ystävällisin terveisin

        Pekka Nikkola


      • ilmoituksen;
        nisuiisu kirjoitti:

        tyrkytä, vaan asiallista tietoa kosteusvauriosta ja siitä miten se sairastuttaa.

        Jos joku sairastuu kosteusvauriorakennuksesta, niin se tapahtuu tasan tarkkaan, kuten M S-S:n on sen esittänyt. Nyt minä vain kerroin, että Tari Haahtelakin sen tietää. Hän on kirjoittanut sen jopa OPPIKIRJAAN. Koska "Homeherkkä" kopioi kirjoistaan vain "valittuja paloja", niin katsoin velvollisuudeksi kertoa, mitä tärkeää tietoa kirjoissa kerrotaan kosteusvaurioista. "Homeherkkä" kopioi kirjoistaan ihan vääriä kohtia. Hän johtaa siis tahallaan palstalaisia HARHAAN !

        Usko nyt jo, että olet sairastunut TOKSIINEISTA. Opiskele asiaa Wikipediasta. Ei biokemia/mikrobiologia nyt niin vaikeaa ole. Ei tarvitse olla edes alan maisteri, lukutaito vain riittää.

        ystävällisin terveisin

        Pekka Nikkola

        ..............esim. sanaa paska ei olisi tarvinnut kirj.isolla


    • nisuiisu

      hyvä tietolähde. Pitää vain tietää mitä tietoa hakee ja sitten täytyy myös ymmärtää se.

      Tari Haahtela ja Henrik Nordman kirjoittavat tässä vuoden 1993 painoksen sivulla 47 seuraavaa:

      Sisäilman homeiden ja sädesienten aiheuttamat sairaudet voidaan jakaa immunologisen mekanismin perusteella kolmeen ryhmään: allergiset sairaudet (allerginen nuha, astma), allerginen alveoliitti ja allergisen alveoliitin kaltainen toksinen reaktio.

      Tästä näette, että täyttyykö allergian kriteerit, siis kuva 1, sivu 312:
      http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo92070.pdf

      Katsokaa siis Th2-lymfosyyttireitti. No eipä täyty allergian kriteerit. Siis allergiset sairaudet putoavat kolisten pois.

      No entä sitten tämä allerginen alveoliitti (Th1-lymfosyyttireitti) ja he tietysti tarkoittavat homepölykeuhkoa? No seuraavassa kappaleessa he kertovat asiasta näin:

      "Massiivisessa, pitkäaikaisessa, lähinnä TYÖYMPÄRISTÖALTISTUMISESSA homeiden ja sädesienten aiheuttamat sairaudet ovat luonteeltaan vakavia, allergisia alveoliitteja eli homepölykeuhkotapauksia, joihin usein liittyy palautumattomia keuhkomuutoksia.
      LAINAUS PÄÄTTYY

      Siis huomatkaa sana "massiivinen". Yhdessäkään normaalissa kosteusvauriotilanteessa ei ole niin massiivista itiöintiä, että suomalaisesta kosteusvauriosta voisi syntyä ns. perinteinen allerginen alveoliitti eli homepölykeuhko. Huomatkaa myös sana "työympäristöaltistuminen". Se ei tarkoita kosteusvaurioisissa tiloissa työskentelyä, vaan teollista tuotantotilaa.

      Sitten ei jää jäljelle kuin tuo kolmas vaihtoehto eli "allergisen alveoliitin kaltainen toksinen reaktio". Ei voi olla mitään muuta mahdollisuutta kuin, että tämän toksisen reaktion keuhkorakkuloissa aiheuttavat bakteerien erittämät TOKSIINIT.

      Tämä allergiseeen alveoliittiin liittyvät oireet ovat tyypillisiä kosteusvauriorakennuksessa sairastuneilla (edelleen sivulta 47):

      "Allergisen alveoliitin oireita ovat rasituksessa korostuva hengenahdistus, ahtauden tunne rinnassa sekä kuiva yskä. Tavallisimmat yleisoireet ovat kuume, vilunväristykset, pääsärky, lihas- ja nivelkivut.
      LAINAUS PÄÄTTYY

      Nämä ns. perinteisen allergisen alveoliitin oireet käyvät siis yksiin meidän kosteusvauriossa sairastuneiden kanssa ja koska ne eivät liity homepölykeuhkoon, niin ne liittyvät "allergisen alveoliitin kaltaiseen toksiseen reaktioon".

      Hengityselimiimme joutuvat toksiinit tuhoavat siis vähiin päihin keuhkojamme puolustavat valkosolut. Tästä valkosoluvajeesta kertoi ensimmäisenä maailmassa TTL:n patologi Henrik Wolff:
      http://www.sisailmayhdistys.fi/attachments/sem2009/kosteusvauriomikrobeille_altistuminen.pdf

      Näin on tämä meitä tavallista kansaa ihmetyttänyt kosteusvauriossa sairastuminen vihdoin ja viimein ratkaistu, vaikka hämäystä on suoritettu STM:n, TTL:n ja KTL:n toimesta useamman sadan virkamiehen toimesta ja vielä meidän veronmaksajien verorahoilla.

      ystävällisin bakteerimyrkkyterveisin

      Pekka Nikkola

    • Homeherkkä#

      Kun sinun mielestäsi HYKS:in sisäilmapolin professori Tari Haahtella on homma hanskassa, niin josko hakeutuisit hänen vastaanotolleen.

      Hänhän ei ole todennut maassamme olevan vielä yhtään ainoaa mini-AIDS:ilaista (myrkkyalveoliitti), jota sairautta sinä olet kertonut sairastavasi sitten lokakuun 2000, joten varmaan, mikäli olettamuksesi omalla kohdallasi osuu oikeaan, niin mini-AIDS:in löytyminen ja sen syiden selvittäminen aina immunologisia mekanismeja myöten saattaisi taata professori Haahtelalle jopa Nobel-palkinnon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe