Rikosilmoituksen

peruminen.

Kannattaako rikosilmoitus perua?

"Ehdottomasti rahansa menettäneiden kannattaa tukeutua Suomen oikeuslaitokseen!!"

Miksi ihmeessä?

KRP, Laiho, Brax, Aamulehti ja MTV3 ovat yhtä mieltä siitä, että kyseessä on Hannun tunnustama rahankeräysrikos, josta rahat tuomitaan valtiolle ja annetaan aina rangaistus.

EOK sanoo, että sääntöjen mukaan toiminut jäsenistö - mukaan lukien sponsorit ja pelkät sijoittajat - ei ole tehnyt mitään rikollista.

Kyllä kai kaikki terveet valitsevat näistä kahdesta EOK-vaihtoehdon.

Jokainen tehköön oman tunnon ja saamiensa faktojen mukaan. EOK:lla on valmiit lomakkeet perumisasiaan.

10

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kele sentään

Asianomistajana tulen syyttämään näitä.
      Tutkinnan häirinnästä ja Rikoksen edistämisestä.

Vai että on EOK:lla valmiit kaavakkeet, no paljonkos nekin maksaa.
      Onko niissä mukana Pitkäsen allekirjoitus ja kehoitus?

• perumalla

varmistaa ainoastaan sen ettei saa mitään korvauksia. Petos on yksi tutkintahaara, sen uhreilla on oikeus saada korvaukset menetyksistään. Petoksen uhrit ovat vieläpä ensijaisina saajina takavarikkopotista, sen jälkeen takavarikoidaan valtiolle rikoshyötynä.

Yleisen syyttäjän alaiset rikokset tutkitaan ja tuomitaan rikosilmoituksen perumisesta huolimatta. Ainoastaan asianomistajarikosten tutkinta keskeytetään rikosilmoituksen perumiseen.

• lakimiehiä monenlaisia

liikkeellä Capita-asiaa pohtimassa ja tuomioita jakamassa.
        Oikeat sellaiset on sitten siellä raastuvassa.

• -Bart

Homma menee kyllä käräjille tarvittaessa vaikka pelkän Laihon tutkintapyynnön perusteella. Sitä ei rikosilmoitusten perumisella voi estää.

Ainoa seuraus rikosilmoituksen perumisesta on se, ettei itse tule saamaan senttiäkään niistä korvauksista joita sponsoreilta aikanaan tullaan karhuamaan. Kannattaa muistaa että korvauksiin kyllä on rahaa: korvauksia ei makseta pelkästään niistä rahoista jota poliisi on jäädyttänyt vaan kaikkien muita mukaan houkutelleiden sponsoreiden yhteenlasketusta omaisuudesta. Aina sieltä joku ulosmitattava puhelinosake tai puoliksi maksettu henkilöauto löytyy.

• takana:

"Ainoa seuraus rikosilmoituksen perumisesta on se, ettei itse tule saamaan senttiäkään niistä korvauksista joita sponsoreilta aikanaan tullaan karhuamaan"

Eikö yksityinen jäsen voi ajaa omia etujaan tai asianajajan välityksellä?
        Olet vaarallinen pelle!

• halvempi...
        takana: kirjoitti:

"Ainoa seuraus rikosilmoituksen perumisesta on se, ettei itse tule saamaan senttiäkään niistä korvauksista joita sponsoreilta aikanaan tullaan karhuamaan"

Olet vaarallinen pelle!

Miksi yksityisen jäsenen ei kannattaisi antaa yleisen syyttäjän ajaa juttuaan? Tulee paljon halvemmaksi.

• -Bart
        takana: kirjoitti:

Olet vaarallinen pelle!

"Eikö yksityinen jäsen voi ajaa omia etujaan tai asianajajan välityksellä?"

Käytännön ongelma on näyttö. Rikosilmoituksen jättäminen tarkoittaa samalla sitä, että poliisi ja syyttäjä kokoavat näytön syytteen tueksi. Jos tämä näyttö jää kokoamatta, mahdollisuudet ajaa omaa kannetta erikseen ovat heikot, jopa olemattomat.

Tärkeintä olisi nyt kysyä itseltään mitä menetettävää siinä on että tekee rikosilmoituksen? Enemmän menetettävää on jos jättää rikosilmoituksen tekemättä. Silloin voi loppuikänsä miettiä miksi maksaa velkojaan itse kun samassa asemassa olleet capitalaiset saavat korvauksilla velkansa maksettua ja saattavat jopa jäädä voitolle.

• sen sanoit

"Homma menee kyllä käräjille tarvittaessa vaikka pelkän Laihon tutkintapyynnön perusteella."

Sinäpä sen sanoit. Kannattaa muistella syksyä 2007. Ainakin kaikkien niiden, jotka ovat puolustelleet munatonta Laihoa.

• päähänne.

ei niitä rikosilmoituksia kukaan peru, päinvastoin lisää tulee että ropisee.
      kohta tulee paskakasat tilinteon hetki kun palautatte meiltä varastamanne rahat.

• sä äkäinen?

"kohta tulee paskakasat tilinteon hetki kun palautatte meiltä varastamanne rahat."

Voin olla paskakasa, mutta ei mulla ole sun rahoja.

Jos juttu on rahankeräysrikos, et saa rahoja missään tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      106
      3078
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      214
      1887
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      136
      1829
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      56
      1790
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1342
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      95
      1197
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      83
      1137
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      58
      1132
    9. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      59