Psykopaatin aivot

juurikin näin

"Psykopaattien aivojen tiety eri osat eivät alustavien tutkimusten mukaan kommunikoineet keskenään yhtä hyvin kuin terveillä ihmisillä."

Aivopuoliskoja yhdistää niiden välissä oleva aivokurkiainen, jota pitkin ne voivat vaihtaa tietoa keskenään. Vasen aivopuolisko ohjaa kehon oikeaa puolta ja oikea aivopuolisko kehon vasenta puolta. Aivopuoliskot ovat lisäksi erikoistuneet osittain erityyppiseen tiedonkäsittelyyn. Kielelliset kyvyt sijaitsevat vasemmassa aivopuoliskossa ja oikeassa aivopuoliskossa puheen ymmärtämisen kyvyt.

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?8006655

Psykopaatin ominaisuuksista olennaisin on hyväksikäyttö ilman että he osaavat aidosti asettua toisen asemaan.

Psykopaatin luonteenpiirteitä ovat lipevyys, pinnallisuus epäluotettavuus, toisten hyväksikäyttö ja empatian puute. Hän syyllistää muut eikä tunne katumusta. Lupaukset ovat hänelle pelkkää ilmaa ja totuus on suhteellinen käsite.

Psykopaatit ikään kuin matkivat inhimillisiä tunteita ja inhimillistä käyttäytymistä. Tekojaan ja sanomisiaan psykopaatit eivät selittele edes kiinni jädessään.

10

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ei vittu....

90% ihmisistä omaa psykopaatin ja sosiopaatin oireet,elä sit täällä onnellisena :(

• kumpikohan..

noista aivopuoliskoista on hallitseva? vai onko ne samanarvoisia, niin kuin vasenkätisillä?

• vajakit...

• pohdintaan..
        vajakit... kirjoitti:

Vasenkätiset vaan sattuvat olemaan oikea hanskaisia fiksumpia ;)))))

http://vasurien.vuodatus.net/blog/1777599#commentform

että psykopaattien aivotoiminta muistuttaisi mm. vasenkätisillä havaittavaa bilateraalista aivotoimintaa, mutta jos tuo tutkimus pitää paikkansa, syyt ovat vallan erilaiset ... siis vasenkätisillä kyse on aivosillan erinomaisesta toiminnasta niin, että kumpikaan aivopuolisko ei ole hallitseva, ennemminkin tietoinen toisesta ja psykopaateilla sillan vajaatoiminnasta, jolloin edelleen kumpikaan aivopuolisko ei ole tietoinen toisestaan, eikä siten hallitseva .. hmm.. todellakin vaatii lisää tutkimusta tämänkaltaiset jutut... mielenkiintoista.

• :))))))))
        pohdintaan.. kirjoitti:

että psykopaattien aivotoiminta muistuttaisi mm. vasenkätisillä havaittavaa bilateraalista aivotoimintaa, mutta jos tuo tutkimus pitää paikkansa, syyt ovat vallan erilaiset ... siis vasenkätisillä kyse on aivosillan erinomaisesta toiminnasta niin, että kumpikaan aivopuolisko ei ole hallitseva, ennemminkin tietoinen toisesta ja psykopaateilla sillan vajaatoiminnasta, jolloin edelleen kumpikaan aivopuolisko ei ole tietoinen toisestaan, eikä siten hallitseva .. hmm.. todellakin vaatii lisää tutkimusta tämänkaltaiset jutut... mielenkiintoista.

http://ao-testi.iq-test.eu/

• luontevampia
        vajakit... kirjoitti:

Vasenkätiset vaan sattuvat olemaan oikea hanskaisia fiksumpia ;)))))

http://vasurien.vuodatus.net/blog/1777599#commentform

...vasenkätinen joutuu ikäänkuin työntämään kynää/liitua kirjoittaessa , kun taas oikeakätinen pikemminkin vetää näitä oikealle päin.
        Itse wasurina olen tullut tähän tulokseen.

• neljännellä..
        luontevampia kirjoitti:

...vasenkätinen joutuu ikäänkuin työntämään kynää/liitua kirjoittaessa , kun taas oikeakätinen pikemminkin vetää näitä oikealle päin.
        Itse wasurina olen tullut tähän tulokseen.

kirjottaana toi käsi sellasessa sisäänpäin kaartuvassa koukussa, et se kynä ei kynnä paperiin sellasta perunavakoa... sanos et jos joskus kirjotan oikeella mustekynällä, ymmärrän mistä on kyse.. joskus kuviksen tunnilla meillä oli mustekynät, joilla leikittiin.. ja totta, kikka oli siihen ihan tarpeellinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22