Ei riitä automaatti, pitäisi olla sellainen että mitä enemmän kaasua painaa sitä nopeampaa mennään ja päinvastoin, ei tarvitse mistään vaihteista välittää. Nyt ollaan vuodessa 2009 ja vieläkin näiden kirottujen vaihteiden kanssa pelataan, surkeata, hävetkää insinöörit!
Tahtoo vaihteettoman auton!
15
290
Vastaukset
- On olemassa
Selviät halvalla!!
Vanha 340 volvo kuminauhavedolla, se on siinä. - on.
Muistaakseni 343 Volvossa oli varjaatori,sehän ei ole varsinaisesti vaihteisto vaan kytkin.
- CVT - variaattori
Variaattori on portaattomasti välityssuhdetta muutava vaihteisto. Siinä on kaksi hihnapyörää missä hihnapyörän toiminnallista halkaisijaa säädetään portaattomasti ja näiden hihnapyörien välillä on hihna.
Eli kyseessä on nimenomaan portaattomasti säätyvä vaihde. Se voi toimia myös kytkimenä.
Nykyaikainen portaaton variaattorivaihde tunnetaan nimellä CVT-vaihteisto.
- ladon takaa
saattaa löytyä
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_340-sarja#Vaihteisto - pelaa
juuri noin kuin haluat. Vain lähtiessä D-asentoon ja sitten ajat miten tahansa, niin vaihdekeppiin ei tarvitse koskea kuin peruutettaessa koska sen tiedon auto tarvitsee, ajatuksia se ei osaa lukea. Kun lopetat ajon niin vaihdekeppi vain P-asentoon ja se on siinä.
Ei pitäisi olla liian vaikeaa 2000-luvun ihmiselle, ei vaikka uusavuton olisikin. - Audi...
Audin Multitronic-vaihteisto on lähimpänä sitä mitä haet; http://www.youtube.com/watch?v=RMC0uk7JvWg
Täysin vaihteetonta eli suoravetoista autoa odotellessa en jäisi pidättämään hengitystä.- Onko portaaton
MInkälainen automaatti on Priuksessa?
Siinähän ainakin välityssuhdetta muutetaan portaattomasti käyttämällä planeettapyörästöä sähkömoottorin avulla.
- AE111
Sähköautoissahan on käytännössä suoraveto. Vauhtia säädellään pätkimällä sähköä nopeassa tahdissa. Täyskaasua sitten vastaa jatkuva sähköntulo. Oli sitten vaihto- tai tasavirtamoottori. Sähkömoottorit kiertää sieltä nollasta useampaan kymppitonniin.
Jenkeissähän porukka on jo aikoja muunnellut tavallisia autoja tolpasta ladattaviksi sähköautoiksi. Siellä taidetaan myydä jopa bolt-on-tyyppisia ratkaisuja, joissa on moottori, akku ja se mikälie virransäätöboksi mukana. Manuaalivaihteistosta sitten vain hitsataan ykkönen tai kakkonen kiinteäksi, ainakin jos kyseessä on tasavirtamoottori. Silloin suunta vaihdetaan jännitteen napaisuutta vaihtamalla.
Suomessa tuo vain ei onnistu, koska valtio tukee sinua taskujen tyhjentämisellä ja muilla kielloilla.- vai suoraveto
No ei kyllä taatusti ole 1:1 välitystä sähköautoissakaan, vaan niissäkin on vaihteisto (usein yhdellä, kiinteällä välityssuhteella, mutta vaihteisto kuitenkin) moottorin ja pyörien välissä.
Mutta tästähän ei ollutkaan kyse - ei kysyjä tahtonut päästä eroon vaihteistosta moottorien ja pyörien välillä, vaan vaihdekepin hämmentämisestä.
Jolloin vastaus ongelmaan mikä tahansa automaattivaihteinen auto ... pl. ns. robottivaihteet, jotka eivät kaikki osaa (vielä) vaihtaa niin siististi, ettei vaihtamiseen pitäisi kiinnittää huomiota (lue: avustaa vaihtotapahtumaa kaasua löysäämällä tms) ... ainakin, mikäli tahtoo vaihdon tapahtuvan siististi (lue: ei "niskojennitkautustyyliin", päätä niskatukeen paukuttaen) - AE111
vai suoraveto kirjoitti:
No ei kyllä taatusti ole 1:1 välitystä sähköautoissakaan, vaan niissäkin on vaihteisto (usein yhdellä, kiinteällä välityssuhteella, mutta vaihteisto kuitenkin) moottorin ja pyörien välissä.
Mutta tästähän ei ollutkaan kyse - ei kysyjä tahtonut päästä eroon vaihteistosta moottorien ja pyörien välillä, vaan vaihdekepin hämmentämisestä.
Jolloin vastaus ongelmaan mikä tahansa automaattivaihteinen auto ... pl. ns. robottivaihteet, jotka eivät kaikki osaa (vielä) vaihtaa niin siististi, ettei vaihtamiseen pitäisi kiinnittää huomiota (lue: avustaa vaihtotapahtumaa kaasua löysäämällä tms) ... ainakin, mikäli tahtoo vaihdon tapahtuvan siististi (lue: ei "niskojennitkautustyyliin", päätä niskatukeen paukuttaen)Joo, meni vähän vierestä. Mutta tuossa ratkaisussa on kuitenkin kiinteä välityssuhde. Sanoinhan tuossa hitsattavan 1. tai 2. vaihteen kiinni, eli ei se toki ole 1:1. Eipä tarvitse koneenkaan vaihtaa vaihteita.
Tosin sähköautoja ja automaattiautoja on kumpiakin tainnut olla jo melkein sata vuotta. Sähköautoja jopa enemmän. - on asia
AE111 kirjoitti:
Joo, meni vähän vierestä. Mutta tuossa ratkaisussa on kuitenkin kiinteä välityssuhde. Sanoinhan tuossa hitsattavan 1. tai 2. vaihteen kiinni, eli ei se toki ole 1:1. Eipä tarvitse koneenkaan vaihtaa vaihteita.
Tosin sähköautoja ja automaattiautoja on kumpiakin tainnut olla jo melkein sata vuotta. Sähköautoja jopa enemmän.Olkoon vaihteistona hihna tai mikä hyvänsä automaatti, 3-vaihdetta löytyy vähintään > eteen > vapaa > taakse , myös Toyotan "planeettahybridissä".
Sähkömoottoria voi pyörittää kumpaankin suuntaan, joten pelkkä alennusvaihde riittää. - ale nnusvaihde
vai suoraveto kirjoitti:
No ei kyllä taatusti ole 1:1 välitystä sähköautoissakaan, vaan niissäkin on vaihteisto (usein yhdellä, kiinteällä välityssuhteella, mutta vaihteisto kuitenkin) moottorin ja pyörien välissä.
Mutta tästähän ei ollutkaan kyse - ei kysyjä tahtonut päästä eroon vaihteistosta moottorien ja pyörien välillä, vaan vaihdekepin hämmentämisestä.
Jolloin vastaus ongelmaan mikä tahansa automaattivaihteinen auto ... pl. ns. robottivaihteet, jotka eivät kaikki osaa (vielä) vaihtaa niin siististi, ettei vaihtamiseen pitäisi kiinnittää huomiota (lue: avustaa vaihtotapahtumaa kaasua löysäämällä tms) ... ainakin, mikäli tahtoo vaihdon tapahtuvan siististi (lue: ei "niskojennitkautustyyliin", päätä niskatukeen paukuttaen)menee saivarteluksi mutta kiinteä alennusvaihde ei ole "vaihteisto" joka on monikkomuoto.
Muutamissa tehdastekoisissa sähköautoprotoissa on tosin näkynyt kaksiportainen planeettavaihteisto pyörännavassa mutta toivottavasti tuollaisesta luovutaan tuotantomalleissa.
Nykyaikaiset sähkömoottorit kattaisivat yhdellä kiinteällä alennusvaihteella koko sen nopeusalueen jota todellisuudessa käytetään edes keski-euroopan moottoriteillä (eli max 160km/h).
Pelkään kyllä pahasti että nykyisten 1,6l perhefarkkkujen tapaan mainosmiehet vaativat sähköautojen prosyyreihinkin kolmannelle sadalle ulottuvan huippunopeuden vaikka yhtä maata lukuunottamatta yksikään ostaja ei koskaan luukuta autoaan huippunopeudella eivätkä edes sakumakkarat polje jotain 1,6l astraa kahta sataa pitkin autobahnia vaikka se periaatteessa sen verra kulkisikin.
- Retkuilija
äläkä valita.
- taas apua..
..Kun muut ei osaa niin hondalla mm:ssa löytyy honda jazz cvt eli variaattori.
- vw passat
Olen siirtynyt automaattin ja manuaaliin ei ole paluuta join tytön skdalla jossa dsg vaihteisto uusi versio tavanomaisesta automaatista (ei luista enään koko aikaa joten auton polttoaineen kulutuskin pienenee Taksimiehet kertoivat että 6 vaihteinen kestää mutta 7 vaihteinen reistailee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683189
- 2002801
- 222618
- 492588
- 202466
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412305Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101753Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241707- 371560
- 181416