Näin teimme hallituksen

Ohops

ILTALEHTI:
Merisalo kertoo lehdessä:
Näin teimme hallituksen
Torstai 20.8.2009 klo 09.45

- Kehittyvien maakuntien Suomi tuki vuoden 2007 vaaleissa 53:a ehdokasta. Heistä 39 valittiin eduskuntaan ja 12 nousi vielä ministeriksi, kohuliikemies Arto Merisalo kertoo Apu-lehden haastattelussa.
Lue myös

Vaalirahoittaja vangittiin - Merisalo nuhjuisena oikeudessa

Merisalon mukaan Kehittyvien maakuntien Suomi rahoitti tarkoin laskelmoidusti porvariehdokkaita.

Merisalo kehuu Tapani Yli-Saunamäen tehneen erinomaista työtä tukilistaa suunnitellessaan. Katkera tappio viime presidentinvaaleissa, joissa Yli-Saunamäki hääri Sauli Niinistön taustajoukoissa oli tuoreessa muistissa ja miehet eivät halunneet sosiaalidemokraattien vaalivoittoa eduskuntavaaleissa.

Liikemies Kyösti Kakkonen kutsui Merisalon ja Yli-Saunamäen luokseen syksyllä 2006. He perustivat rahapoolin ja saivat puolen miljoonan potin.

KMS:n tuki oli tarkkaan laskelmoitua. Miehet eivät uskoneen kokoomuksen mahdollisuuksiin, joten tuki meni enimmäkseen keskustalle.

- Tapsa laski esimerkiksi, että kun tuetaan Marja Tiuraa Tampereella tällaisella rahalla, se tuo tullessaan kaksi muuta kokoomuslaista, Merisalo sanoo.

- Ennen muuta olimme tyytyväisiä, etteivät demarit voittaneet.

Kokoomuksen voitto yllätti

Merisalon mukaan julkikokoomuslainen Toivo Sukari ja sitoutumattomat porvarit Kakkonen sekä Lauri Juntunen lähtivät hankkeeseen kepun tueksi, koska kilvan uskottiin olevan demarien ja keskustan välinen. Merisalo ja Yli-Saunamäki ovat tunnetusti keskustan puolella.

- Kokoomuksen Jyri Häkämies sanoi minulle päivää ennen vaaleja, että he yltävät 43-45 paikkaan, Merisalo kertoo Avulle.

Kokoomus sai 50 paikkaa ja Merikukka Forsiuksen loikkaus vihreistä toi yhden lisää.

- Jos olisimme tienneet, että kokoomus tekee näin kovan nousun, niin hurraa, olisimme antaneet puolet keskustalle menneestä rahasta kokoomukselle. Kokoomus olisi silloin ajanut todennäköisesti keskustan ohi. Se olisi onnistunut pienellä rahalla.

Ex-vaimo paras ystävä

Kohu on käynyt Merisalon mukaan koville. Rahat ovat menneet, viimeiset kaksi kuukautta ovat kuluneet jokapäiväisessä julkisuudessa, mutta läheiset eivät ole miestä jättäneet.

- Olen kuitenkin saanut huomata, ettei minua ole jätetty ihan yksin. Entinen puolisoni Aija on paras ystäväni, ja liiketututkaan eivät ole kaikki hylänneet.

Merisalo otettiin kiinni maanantaina talousrikoksista epäiltynä.

IL
Kerro kaverille Lisää Facebook-sivustolle Lisää Twitter-sivustolle Lisää Delicious-sivustolle Lisää MySpace-sivustolle

3

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teko...

Niin, loppu hyvin kaikki hyvin

Mikä voikaan olla Suomen kannalta parempi kuin saada demarit pois vallasta

Näille liikemiehille pitäisi antaa kaikille kunniamerkit ja arvonimet.

• uskon hyvin

...että porvarit ihailevat talousrikollisia.

• Kaikki kaupan

Rikolliset rehvastelevat ostettuaan kepun halvalla - eli käypään hintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe