Sikaflunssa onkin

vaarallisin,,,,,,,

127

15379

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutta?

Olen kuullut saman jo aikaa sitten...siitähän oli puhetta jo sillon sikainfluenssan leviämisen alkumetreillä...

• flunssa

#"#¤#

• ja vaik tuliskin

niin tulkoon Minä ostin kakls pakettia nenäliinoja ja pienen paketin puranaa ja enempää en mikomaan investoi jos tulee niin sitte tulee ja vaikka mä kuulun juur tohon ikäkluokkaan niin mä sanon et minä en rupee maksaan rokotteita ainakaan nillä tuloilla jos joku ensteks keksii töitä asiaa voidaan harkita mut muuten en ota muuta kun jos ilmaseen saa.

Mä kuulun jo niin moneen riskiryhmään et mä en jaksa ressaantua moisista sikahössötyksistä. Jos sairastutaan niin sitte ja jos kuollaan niin sitten kuollaan sittehän pääsis muistakin vaivoista kertaheitolla.

• polyteknikko

• riskiryhmään kuuluva
        ja vaik tuliskin kirjoitti:

niin tulkoon Minä ostin kakls pakettia nenäliinoja ja pienen paketin puranaa ja enempää en mikomaan investoi jos tulee niin sitte tulee ja vaikka mä kuulun juur tohon ikäkluokkaan niin mä sanon et minä en rupee maksaan rokotteita ainakaan nillä tuloilla jos joku ensteks keksii töitä asiaa voidaan harkita mut muuten en ota muuta kun jos ilmaseen saa.

Mä kuulun jo niin moneen riskiryhmään et mä en jaksa ressaantua moisista sikahössötyksistä. Jos sairastutaan niin sitte ja jos kuollaan niin sitten kuollaan sittehän pääsis muistakin vaivoista kertaheitolla.

Asiaa!!!

• niin...

olet oikeassa, ettei turhaa hössötystä tarvita. Älä silti suhtaudu kuolemaan liian kevyesti?
        Olen itse kahden nuoren äiti ja luultavasti kuolisin itsekin, jos toinen tai molemmat menehtyisivät.

Lapsen/nuoren kuolemasta EI toivu koskaan. Sen kanssa oppii vain jotenkin elämään.
        Lisäksi jäisi isä, mummot, papat muu suku itkemään loputonta itkuaan...

• On sitten varoitettu

• timma
        On sitten varoitettu kirjoitti:

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,8324.msg147191.html#msg147191

Tuo kannattaa lukea ennen kuin ottaa rokotteen!

Normaali infulenssarokote on myös viljelty "kananmunaan" ja sisältää tapettuja taudinaiheuttajia. Näitä rokotuksia annettu jo pitkään ja onko juttu tuollaisella julkkis foorumilla kovinkaan uskottavaa tai oikeaan tietoon perustuvaa!?

• Luehan lisää
        timma kirjoitti:

Normaali infulenssarokote on myös viljelty "kananmunaan" ja sisältää tapettuja taudinaiheuttajia. Näitä rokotuksia annettu jo pitkään ja onko juttu tuollaisella julkkis foorumilla kovinkaan uskottavaa tai oikeaan tietoon perustuvaa!?

Useat sairaanhoitajat ja tiedemiehet kieltäytyvät vastaanottamasta sikainfluenssarokotetta johtuen niiden vaarallisista sivuvaikutuksista.

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,8324.msg147250.html#msg147250

• puhetta!!!

näin on... :) jos se on tarkotus tulla just muhun ni sit se tulee...jos kuolee ni sit kuolee. kaikki tapahtuva on tarkotettua...oli se sit huonoa tai hyvää..kyllä ihmisen kroppa taistelee tollasia pöpöjä vastaan. muutenhan meistä tulis lääkkeitten orjia ja ilmenis lumo ilmiöitä..uskotellaan itsellemme että se auttaa vaik todellisuudessa ei välttämättä ole niin..tai edes tarvi sitä. se on se ihmisen mieli sellai!

• USA:ssa

satamiljoonaa sairastaa - näin on ennustettu.

• timma
        Luehan lisää kirjoitti:

Useat sairaanhoitajat ja tiedemiehet kieltäytyvät vastaanottamasta sikainfluenssarokotetta johtuen niiden vaarallisista sivuvaikutuksista.

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,8324.msg147250.html#msg147250

Niin, onhan se tosi uskottavaa kun tämä kaveri käy yksin keskustelua jossain julkkikset.fi sivustolla ja etsii ja esittää tietoja yuotube videoista ym. jotka ilmeisesti ovat peräisin Amerikasta!? Totta on tietysti se, että rokotetta ei ole vielä täydellisesti testattu ja sen haittavaikutuksia ei täysin tiedetä, mutta joka tapauksessa se voi vielä pelastaa ihmishenkiä! Siis kaiken maailman juttuihin kyseenalaisilla foorumeilla ei kannata uskoa, ei ainakaan siis vielä. Ja kausi infulenssarokoitehan on toiminut hyvin..ainakin siis joinakin syksyinä kun viruskanta on sattunut kohdalleen.

• qweqeqe

hyvä! just näin!

• tulossa piakkoin
        USA:ssa kirjoitti:

Bagdadissa enää 42 astetta - pitkään oli 47 astetta.

• 5 lapsen äiti
        niin... kirjoitti:

olet oikeassa, ettei turhaa hössötystä tarvita. Älä silti suhtaudu kuolemaan liian kevyesti?
        Olen itse kahden nuoren äiti ja luultavasti kuolisin itsekin, jos toinen tai molemmat menehtyisivät.

Lapsen/nuoren kuolemasta EI toivu koskaan. Sen kanssa oppii vain jotenkin elämään.
        Lisäksi jäisi isä, mummot, papat muu suku itkemään loputonta itkuaan...

Sinä kirjoitat,ettei nuoren kuolemasta toivu koskaan.Ajattele toisin päin .
        Nuoret eivät toipuisi niinkään ,jos äiti menehtyisi.
        Meidän aikuisten pitää ajatella näin päin.Olemme kasvaneet aikuisuuteen
        Tiedämme Luojan kädessä on kaikki.Hän antaa meille ja ottaa,kaikki on hänen lapsemmekin.Rukoillaan,että Jumala pitää huolen ,niin äideistä,isistä ja meidän kaikista rakkaistamme Terv.Sally

• enpä tiedä, mutta...
        5 lapsen äiti kirjoitti:

Tiedämme Luojan kädessä on kaikki.Hän antaa meille ja ottaa,kaikki on hänen lapsemmekin.Rukoillaan,että Jumala pitää huolen ,niin äideistä,isistä ja meidän kaikista rakkaistamme Terv.Sally

Oletko itse kokenut lapsen kuoleman?

Kyllä minä ainakin toivuin ihmeen hyvin vanhempieni kuolemasta, vaikka isän kuollessa olin vasta murrosikäinen ja äidin menetin nuorena aikuisena.

Lapsen kuolemasta, joka tuli yllätyksenä, en sen sijaan ole meinannut toipua millään, tai on ainakin vienyt huomattavasti enemmän aikaa ja on tuntunut kyllä ihan erilaiselta. Ikää minullakin on kuitenkin jo reippaasti yli 40 v.

Vanhempien kuolema oli kyllä huomattavasti "helpompi", jos voi näin sanoa.
        Ehkä senkin takia sitten, että ei tullut ihan täysin yllätyksenä, koska ehtivät sairastaa jo aika pitkään.
        Sekin varmaan vaikutti, että olivat vanhempina alunperinkin jo sieltä hieman iäkkäämmästä päästä.
        Kyllä se jollain tavalla on tuntunut luontevammalta, että vanhemmat kuolee aiemmin kuin lapsi.

Mutta riippuu tietysti monestakin asiasta miten jokainen asiat kokee.

• oli rokote
        timma kirjoitti:

mitä tahansa. Flunssaan ei mielestäni juur kannata rokotuksia koskaan ottaa tuon vuoksi. Ihan turhaa.
        Flunssarokotteet on suureksi osaksi tapa pitää aikuisväestö töissä, välttyä kalleilta sairaspoissaoloilta. Se on ihan selvä juttu.

• koko ajan kuolee lapsia
        5 lapsen äiti kirjoitti:

ja lapsia siepataan. Minä en uskollani halua kunnioittaa jumalaa, joka antaa tuollaista tapahtua. Kunnioittakaa te vaan..

• oman lapsen/nuoren
        enpä tiedä, mutta... kirjoitti:

Oletko itse kokenut lapsen kuoleman?

Kyllä minä ainakin toivuin ihmeen hyvin vanhempieni kuolemasta, vaikka isän kuollessa olin vasta murrosikäinen ja äidin menetin nuorena aikuisena.

Lapsen kuolemasta, joka tuli yllätyksenä, en sen sijaan ole meinannut toipua millään, tai on ainakin vienyt huomattavasti enemmän aikaa ja on tuntunut kyllä ihan erilaiselta. Ikää minullakin on kuitenkin jo reippaasti yli 40 v.

Vanhempien kuolema oli kyllä huomattavasti "helpompi", jos voi näin sanoa.
        Ehkä senkin takia sitten, että ei tullut ihan täysin yllätyksenä, koska ehtivät sairastaa jo aika pitkään.
        Sekin varmaan vaikutti, että olivat vanhempina alunperinkin jo sieltä hieman iäkkäämmästä päästä.
        Kyllä se jollain tavalla on tuntunut luontevammalta, että vanhemmat kuolee aiemmin kuin lapsi.

Mutta riippuu tietysti monestakin asiasta miten jokainen asiat kokee.

on kantanut sydämensä alla 9 kk ja sitten hoivannut, kuka minkäkin pituisen ajan.
        Kiintymys on niin vahva ettei sitä mikään saa katkeamaan, eikä OLE tarkoituskaan.
        Joskus vain elämä ottaa lapsen pois kuoleman kautta ja suru on lohduton.

Toivon Sinulle jaksamista! Anna itsellesi lupa surra niin kauan kuin on tarve. Tiedän, se ei lopu mutta sen kanssa oppii elämään.

Olen kuullut sanonnan, parhaat lähtevät ensin. Ovatkohan ne niitä Jumalan kultajyviä, joilla on erityinen paikka Taivaassa??

• StupidoKiller
        oli rokote kirjoitti:

mitä tahansa. Flunssaan ei mielestäni juur kannata rokotuksia koskaan ottaa tuon vuoksi. Ihan turhaa.
        Flunssarokotteet on suureksi osaksi tapa pitää aikuisväestö töissä, välttyä kalleilta sairaspoissaoloilta. Se on ihan selvä juttu.

Onkohan kirjoittaja ajatellut miten suuri kansantaloudellinen menetys sairastelut ovat? Jos on yksinkertainen ja käytännössä täysin turvallinen tapa estää nämä, niin miksi ei käyttäisi. Ilmeisesti kirjoittaja kuuluu juuri siihen porukkaan, jonka lempiharrastus on etsiä syitä olla poissa töistä.

Toinen asia on, että joka vuosi terveitä ja työikäisiä ihmisiä kuolee influenssojen jälkitauteihin. Tiedän sivusta yhden työkaverin menettäneenä.

Joten iloista räkimistä.

• Täti
        oli rokote kirjoitti:

Etkö sinä parka tiedä, että flunssa ja influenssa ovat kaksi ihan eri tautia?

• että rekisteröitymään

• 2 miljoonaa

sairastuu tänä ja ensi vuonna.

• NIISTÄ

voi kuolla

• USA:ssa
        NIISTÄ kirjoitti:

voi kuolla

90000

• lukekaa myös:
        On sitten varoitettu kirjoitti:

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,8324.msg147191.html#msg147191

Tuo kannattaa lukea ennen kuin ottaa rokotteen!

www.vaccinationsfaran.se on ruotsiksi, mutta kai siitä silti saa selvän.

• Sikaflu
        NIISTÄ kirjoitti:

voi kuolla

vasta 1 kuollut, Upsalassa.

• Korvessa olet turvassa.
        Sikaflu kirjoitti:

vasta 1 kuollut, Upsalassa.

kuollut maailmassa - vasta , mutta se on nyt yleisin maailmassa. A(H1-v1) on parasta A-luokkaa, mutta voi kehittää sikamaisempia versioita. Se on jo syrjäyttänyt muut lunssat ja leviää nopeammin.

• en ymmärrä

Ensin on kauhea paniikki hirveästä pandemiasta ja sitten kun moni ihminen on sairastunut, niin aletaan jo puhua että kotihoidolla selviää ja suorastaan kielletään menemästä terveyskeskukseen. Silti ihmisiä kuolee. Niin että onko sikainfluenssa vaarallinen vai ei, ota nyt siitä sitten selvää???!!

• Tanja ...
        flunssa kirjoitti:

#"#¤#

Minun tuttavani kuoli sikarokotteen jälkeen. (Oli kyllä "riskiryhmää") Hänet merkattiin sikainfluenssan uhriksi, ei rokotteen. Mietin miten voisin asian todistaa, koska tädillä jo multaa silmillä!

Olen kerännyt sivuille kriittistäkin kommenttia julkista tiedotusta kohtaan sikainfluenssassa:

www.homeasunto.suntuubi.com

• .....

Sika,lintu mikälie. Syksy saapuu ja räkä lentää. Antaa median hehkuttaa ihan rauhassa. Ketä enään kiinnostaa muuta kuin siinä vaiheessa kun aletaan uhkaileen rokotteilla.

• Oi voi!

Ei voi kuin sääliä teitä syntymässä säikähtäneitä, jotka näette kauhuja kaikkialla. Vai oikein uhkaillaan rokotteilla, voi hellanlettas!

• on ottanut

huomioon seikan, että RAHA on samoissa ikäluokissa.

:D

• Tepa77

tätä se nimenomaan on!! ei pidä alkaa hössöttää vain sen takia että media hössöttää..

• se toimii päinvastoin

kuin tavalliset influenssat. No, eipä kannata pelätä, koska se ei hyödytä yhtään mitään.
      Testamentin voi tehdä tietenkin valmiiksi.

• assss

ei ole usein mitään testamentattavaa. Ennen oli erilainen säästeliäs elämäntapa.

• mut Köyhä käy Koukkuun.

Ottakaa mieluummin Arvauskeskuksessa Peräruiske. ja tena vaippa,, tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi, ja Vaikutus on sama...

• kyllä rasvattu

köysi tulee vielä halvemmaksi yhteiskunnalle, koska sen voi kierrättää monelle tarvitsijalle!

• syyte

lääketehtaita kohtaan sitten jos se on lääketeollisuuden keksintöä, tosi asiahan kuitenkin on että uusia ja vahvempia viruksia tulee kokoajan ja tähän h1n1 virukseen vain nyt kuolee enemmän ihmisiä kun normaaliin syys flunssaan, mutta, jos ja kun sinuun iskee se influenssa ja reagoitkin hengenvaarallisesti virukseen, uskon että parjaamasi lääketehtaiden tamiflu kelpaa sinullekin viime kädessä!!

• mitään pelättävää

vaikka kuulun tuohon ikäryhmään, en ole diabeetikko, en ole raskaana enkä ole ylipainonen vaan siinä normaalipainon alarajalla.

• PISTE.

Örveltäjä Erkki.

• Milla 86

Senpä takia kävinkin hakemassa jo YTHS:ltä rokotuksen :)

• räkäsika

Minkä rokotuksen kävit hakemassa? Eikös sitä sikainfluenssarokotetta vasta testata vielä?

• ...

Mä voin lohduttautua sillä et en enää voi tulla sairaaks mä oon jo on toinen toistaan ihmeellisempiä vaivoja et ette varmaan ois ees kuullukaan ainakaan ei täkäläisessä pikku apteekissa niistä ole ennen mun tänne muuttoo kuultu joten kai se seuraava vaihe luonnollisesti ois hauta. (Mut kuitenkin kuollaan täälä ennemmin tai myöhemmin oli syynä siat, lehmät, lampaat, hevoset tai linnut tai toiset ihmiset tai minä itte).

• kuka se

riskiryhmässä on...
      Rokotekin on varmaan tosi toimiva...
      En ota rokotetta, eivätkä ota minun lapsenikaan

• Kyllästynyt.

Elämä on vaarallista. Siinä lähtee kaikilta henki. Oli sikaflunssaa tai ei.

• akka pohjanmaalta

Sä oot sitten järkevä tyyppi

• *visio*

-Tähän mennessä kaikki leivän syöjätkin ovat kuolleet,,, ihan jokainen.....

• Sikailija

Sikailuflunssa ei varmaan ole niin vaarallinen kuin korvatulehdusrokote?

• järki käyttöön

Oli syytäkin siistiä aloitusta. Median kun saisi vielä uskomaan, että lapsia ja nuoria pelottaa oikeasti sikakuolema.
      Kuinka lapselle selitetään lööpit, joissa uhataan lasten ja nuorten kuolevan? Eikö riitä, että tauti tulee, miksi sillä uhkaillaan näyttävästi, vaikka kukaan ei tiedä mitä tuleman pitää.

• missä järki

Säkö luulet ettei kukaan tiedä mitä tuleman pitää. Ihmiset on niin tyhmiä olentoja ja helposti aivopestävissä. Jotkut tuolla miettivät, mitä seuraavaksi keksitään. Mediaa ei kiinnosta ku raha ja voihan olla, että lääketeollisuus, joka tästä myös kovasti hyötyy, rahoittaa tätä koko markkinointia. BIG BUSINESS!!! Ja pitäähän kansa pitää nöyränä ja ahkerana...

• neuvo vähän
        missä järki kirjoitti:

Säkö luulet ettei kukaan tiedä mitä tuleman pitää. Ihmiset on niin tyhmiä olentoja ja helposti aivopestävissä. Jotkut tuolla miettivät, mitä seuraavaksi keksitään. Mediaa ei kiinnosta ku raha ja voihan olla, että lääketeollisuus, joka tästä myös kovasti hyötyy, rahoittaa tätä koko markkinointia. BIG BUSINESS!!! Ja pitäähän kansa pitää nöyränä ja ahkerana...

Isä ja äiti, kuolenko minä?

• neuvo vähän
        missä järki kirjoitti:

• kris-tiina
        neuvo vähän kirjoitti:

Eiköhän kannattaisi rauhoitella lastasi ja sanoa ettet sinä kuole. Koska turha lietsoa pienille lapsille lisää pelkoa,koska ei he vielä pieninä osaa käsitellä tälläisiä asioita.

Ennemmin valkoinen valhe,kuin karmaiseva totuus,mitä tauti on tehnyt ulkomailla ihmisille.

• pahan alku

kerrottiiks siinä onko tauti levinny kiinaan ja intiaan ja muihin yli kansotettuihin maihin sehän ois tehokas tapa harventaa liian tiheään asuttuja maita. Paras tapa vähentää maapallon väkimäärää ois tuhota kaikki lääkket maapallolta niin johan ylikuormitus loppus kerta heitolla ja maapallo pelastus

• Kyllä ne kiinalaiset

-rakastavat elämäänsä yhtä paljon/tai vähän, kuin me suomalaisetkin!
        -Kun ovat kaukana, niin eihän niiden ole väliä? Kummallinen ajattelutapa sinulla? Tpoivot ilmeisesti mustasurman, tai espanjantaudin kaltaista epidemiaa, että pallon väkiluku vähenisi? No, jos sellainen tulee, kyllä se korjaa sinut, siinä, kuin kiinalaisetkin... Se ei valikoi..

• Aikuinen20-49v

Näitä juttuja kun luin niin näyttää olevan porukka melkoisen välinpitämättömiä, tai sitten ei uskalleta tunnustaa että se tauti sittenkin pelottaa.
      Minulle ei ole samantekevää sairastunko ja kuolenko siihen.
      Mielelläni yritän omalta osalta estää taudin leviämistä, se kun ei paljoa vaadi vaivautumista. Tässä vaiheessa vielä ehtii miettiä miltä tuntuu vuoden päästä jos tauti on tappanut läheisiä ja olisko mukavampi kuitenkin yrittää edes olla levittämättä sitä sitten kun epidemia jyllää. Helppoa on olla levittämättä jos ei siihen sairastukaan.

• mediaa

Suurin syy on noi tilastokeskuksen tutkimukset kun joka päivä julkastaan tutkimuksia moniko ihminen tulee sairastuun ja pelotellaan ihmisiä ja yli tramatisoidaan asioita osattas ees viikko olla kirjottamatta aiheesta mutta kun jatkuvasti kirjotetaan ja kerrotaan kuinka joku julkkis on sairastunu niin ihmiset kyllästyy jo ajatteleen asiaa vakavasti, siinä on suurin syy iltasanomille terkkuja olkaa viikko kirjottamatta sikainfluenssasta pliis!!!
        ps. mua vaivaa sikamainen media ähky

• huolestuttaa

"Näitä juttuja kun luin niin näyttää olevan porukka melkoisen välinpitämättömiä, tai sitten ei uskalleta tunnustaa että se tauti sittenkin pelottaa."

Jep, kieltämättä olen kyllä melkoisen välinpitämätön koko tautia kohtaan. Eikä se myöskään pelota.

Koska eihän tästä ole kuin se pari vuotta kun lintuinfluenssa oli samanlainen kohujuttu, kuinkas monta miljoonaa siihenkin piti sairastua ja kuolla ja sitten kuitenkin sekin kohu laantui yhtä pian kuin oli alkanutkin. Ja siitä vuosi-pari takaperin kun ihmiset pelkäsivät naudanlihaa kuollakseen sen jonkun hullun lehmän taudin vuoksi.

Tästäkin poristaan nyt aikansa ja sitten se unohtuu ja parin vuoden sisällä nostetaan sitten pinnalle uusi tauti, joka on Vaarallisempi Kuin Mikään Aikaisempi Ja Siihen Kuolee Ainakin Sata Miljoonaa Ihmistä!!!11

Blaa, jaksa kiinnostaa. Jos nyt tällä vuosituhannella on jo mansikit, lintuset ja possukat käyty läpi, niin olisiko seuraavaksi vuorossa hevonen, lammas vai kenties muuli.

• Roundupin

ja muun paskamyrkyn levittäjä, ihmisien kurjistaja, luonnon mullistaja.
        Olen huolissani gm-kasvien leviämisestä, nyt jo pakkosyötetään Suomessa gm-rehulla syötettyjen sikojen lihaa!

Ei maistu HK:n gm-sika-pekoni hyvältä!

Ihmisten pitäisi valistua ja ryhtyä ostolakkoon, vain sillä saisi näitä ryökäleitä polvilleen, suuret lihatalot kai kohta kaikki mukana gm-paskassa.

Monsato olisi saatava kuriin, mutta kun teollisuusmaat tukevat sen politiikkaa, se on valtio valtiossa, tekee mitä tahtoo.

Ja kun ihmisten ruoka prosessoidaan ja väärennetään tuommoiseksi keinopaskaruuaksi, ei ihme jos flunssia sairastellaan useammat talvessa. Mitä kehnompi, prosessoidumpi ruoka, sitä enemmän sairastelua!!!

• Terveellistä elämää

Elämme aikakautta, joka luo ihmiskeholle hyvin haasteelliset olosuhteet – monilla eri tavoilla. Ympäristö kuormittaa kehoa mm. stressin, ruokavalion sekä ympäristösaasteiden ja tartuntatautiepidemioiden muodossa.

Ulkopuolisen suojan tärkeyttä ei voi eikä kannata vähätellä. Ympäröivä maailma asettaa kehon päivittäin kovan puolustustyön eteen. Esimerkiksi, jokainen meistä kommunikoi paljon käsillään. Tervehdimme monia eri ihmisiä päivittäin, portaissa tukeudumme kaiteisiin ja avaamme ovia useita kertoja päivässä. Juuri näitä reittejä suuri osa tartuntatauteja aiheuttavista bakteereista ja viruksista leviää.

Vahva immuniteetti sekä erityinen kehon suojaus ja hygienia helpottavat elämää keventäen jokapäiväisestä kuormituksesta syntyvää taakkaa. Kun huolehdimme suojauksesta sekä vahvasta puolustuskyvystä, keholla on mahdollisuus käyttää energiaa muuhun kuin taisteluun ulkoisia sekä kehon sisäisiä haasteita vastaan.

Noni on voimakas antioksidantti. En tiedä auttaako nonimehu sikainfluenssaan mutta ainakaan tavallista flunssaa minulla ei ole ollut viimeisen seitsemän vuoden aikana kun olen juonut päivittäin nonimehua. Keväällä liityin bonusasiakkaaksi ja tilaan nyt tuotteet halvemmalla suoraan valmistajalta. Tällä viikolla sain ensimmäiset pullot uutta Tahitian Noni n-Core nonimehua, joka on kaiken lisäksi erittäin hyvänmakuista. Olen koko kesän ajan kaiken varalta juonut hieman normaalia enemmän nonimehua ja jokin aika sitten huomasin, että olen vielä paljon energisempi ja pirteämpi kuin aikaisemmin. Suosittelen nonimehua kaikille sillä on helpompaa ja halvempaa hoitaa terveyttä kuin sairautta.

• Vastustustus

En ole juonut koskaan mitään moisia mehuja, olutta ottanut, tavallista appelsiinimehua joskus, viinejä, konjakkia, ja tietysti vettä.
        Vettä olen myös juomisen lisäksi käyttänyt käsien pesuun.
        En hiplaa kaikkia paikkoja kaupoissa tai muualla liikkuessani, kuitenkin käteni pesen aina kotiin saapuessani, ja sielläkin melko usein.

En silti tiedä, johtuuko tuosta, mutta viimeksi viime vuosituhannella olen sairastanut, silloin ollut viimeksi kuumeessa, nuhassa ja yskinyt.
        Ainoa sairaus mikä on tällä vuosituhannella joskus esiintynyt, on krapula. Ja sen kyllä tiedän mistä se on johtunut.

• ....

Niin kenelle ne rokotukset piti mennä? Ja oliko ne vaarallisia vai turvallisia.

• voi prklll

Iltalehti....maailman luotettavin tiedonvälittäjä. Koko maailman akateeminen piiri lukee uusimmat tutkimustulokset iltalehdestä ja luottaa niihin....

iltalehden motto taitaa olla: "ota yksittäinen lause tutkimuksesta ja tee siitä lööppi"

• Ihmettä ?

Eikös Iltalehti olekaan The Lancetin suomenkielinnen versio ?

• yli 60-vuotiaita !

Ja varmaan vain 1% sikaflunssaan kuolleita yli 90-vuotiaita, ehheh...

Kaikkein vaarallisin tämä tauti on kuitenkin 0-110 -vuotiaille, hohhooo...

Ja riskiryhmiin kuuluvat kaikki ali- yli- ja normaalipainoiset, muhhaahhaaa...

• kikatikika

Tuolla vasemmassa palkissa oli tämmöset otsikot allekkain:
      Sikaflunssa onkin
      Michaelin lopullinen kuolinsyy

Olin vähän että mitä ihmettä, sitten tajusin ne erillisiksi otsikoiksi :D

• Melkein kuollut

Nämä jutut esim. tämän päivän Iltasanomissa alkavat olla aika viimeisen päälle aiheen lypsämistä. Ensin kirjoitetaan otsikko, jossa lukee keppikirjaimilla suurin piirtein, että kaikki tulevat kuolemaan sikainfluenssaan ja sitten tekstiin laitetaan pienellä, että elleivät jää sattumalta henkiin.

• doney

johtusko vaikka siitä, että runsaasti ylipainoisia ja raskaana olevia on just tossa ikäryhmässä varmaan eniten :D Pienissä lapsissa tuskin kumpaakaan hälyttävässä määrin, ainakaan raskaana... Diabeetikoitakin varmaan löytyy ko.ikäryhmästä runsain mitoin.

• ko. ikäryhmä

on useimmiten työssä oleva. Kun pikku valtiotamme pelotellaan veronmaksajien sairastumisella, niin jo putoo ministeri palliltaan.
        Äkkiä lääkkeitä, rokotteita ja jenkkilä nauraa partaansa...

Rahakasassa on kiva kellotella jollei hankaa ahteriin.

• Ahhaa...

Roskaruoka sisältää juuri sitä ainetta jota laboratorioissa ruiskutetaan rottiin jotta ne saadaan lihomaan mahd. nopeasti. Lisäksi aine aiheuttaa riippuvuutta...

Kiitos glutamaateille, ne aiheuttavat jo 3% maamme liikennepäästöistä, koska autot vievät enemmän polttoainetta kun kuljetettavat painavat enemmän...

Lue lisää aiheesta:

http://www.relfe.com/MSG_cause_fat_obesity.html

• ennen sairastettiin

kaikki taudit ja hengissä ollaan vieläkin.
      Nykyisin ei saisi edes tavallista flunssaa sairastaa kun rokotetta heti tyrkytetään.
      Vastustuskyky kasvaisi näillä nykyisilläkin lapsilla ja nuorilla kun ei kaikkea rokoteta. Silloin ei yksi sika- tai lintuinfluensa paniikki iskisi.

Järki kadonnut nyky yhteiskunnassa!

• kärsii taudit

nykyään joka naraukseen otetaan lääkkeitä mikä pilaa oman vastustus kyvyn kokonaan ei ole mitään järkeä pitäs potee vaan ihan rauhassa ilman lääkitystä
        ja nää suomalaiset ei tiedä mitään taudeista vielä vääriä lääkkeitä tarjotaan väärään kipuun,,,

• *visio*

ylilyönnit hygienian hoidossa, tavallisissa kodeissa aiheuttaa vastustuskyvyn heikkenemistä. Kaikkien bakteerien hävittäminen myrkyillä kotoa, estää esim.lapsia kehittämästä vasta-aineita näille.. Allergiat ovat lisääntyneet juuri sen vuoksi. Sama pätee, jos jokaiseen kuumeeseen otetaan jokin lääkekuuri. Toleranssi vain nousee, ja pian on syötävä useita kuureja, jotta ne tehoaisivat. Uskokaa huviksenne, että kuume on kehon keino tappaa sairauden aiheuttaja, eikä sitä saa mennä keinotekoisesti heti laskemaan! Pitkäaikainen kuumeilu on sitten aivan eri asia....
        -Välillä on kärsittävä, että saa olla terveenäkin...

• Pölypunkin ulosteet
        *visio* kirjoitti:

ylilyönnit hygienian hoidossa, tavallisissa kodeissa aiheuttaa vastustuskyvyn heikkenemistä. Kaikkien bakteerien hävittäminen myrkyillä kotoa, estää esim.lapsia kehittämästä vasta-aineita näille.. Allergiat ovat lisääntyneet juuri sen vuoksi. Sama pätee, jos jokaiseen kuumeeseen otetaan jokin lääkekuuri. Toleranssi vain nousee, ja pian on syötävä useita kuureja, jotta ne tehoaisivat. Uskokaa huviksenne, että kuume on kehon keino tappaa sairauden aiheuttaja, eikä sitä saa mennä keinotekoisesti heti laskemaan! Pitkäaikainen kuumeilu on sitten aivan eri asia....

Kyllä ne pölypunkit ja niiden ulosteet aiheuttavat allergiaa ja astmaa, tästä on paljon tutkimustietoa. Käy vaikka allergia- ja astmaliiton kotisivuilla.

Ihopöly, Pölypunkit ja ulosteet saa patjoista pois tarpeeksi hyvällä ns. tärisyttävällä imurilla.

Patjojen peseminen on hankalaa, ja ko. töhnä lähinnä muuttuu puuroksi patjan sisällä, ja muuttuu taas tomuksi kuivuessaan.

Matot ovat sitten oma lukunsa, varsinkin jos on kotieläimiä. Koska mattoja pidetään lattialla, jäähtyvät ne paljon joka kerta kun tuuletetaan, varsinkin talvella.

Jäähtyminen aiheuttaa kondenssivettä, eli matot kastuvat sisältä. Kun mattojen sisällä on runsaasti likaa, ei matto kuivu pitkään aikaan. Homeitiöitä sisältävä pöly saa tuhoa aikaan. Sitten ihmetellään homevaurioista taloa, kun syyllinen on jalkojen alla...

"Kaikkien bakteerien hävittäminen myrkyillä kotoa, estää esim.lapsia kehittämästä vasta-aineita näille.. Allergiat ovat lisääntyneet juuri sen vuoksi."

• samaa mieltä¤
        *visio* kirjoitti:

Ne ketkä joka flunssaan juoksee lekuriin ja apteekkiin saa alvariinsa sairastella.
        Kuumetta ei pidä keinotekoisesti alentaa, jos se ei nouse korkeaksi. Eri asia on jos lapsella on korkea kuume, silloin kannattaa hankkia lääkärin apua.

Nykykäytäntö kuitenkin on että heti kun on pikkuisen lämpöä, tai vähän kurkku kipeä niin aletaan mättää heti lääkearsenaalia, vaikka voisi riittää vuodelepo ja mustamarjamehu.
        Myös nykyinen hirveä sokerisen syönti (mukaanlukien keinomakeutteet) pistää ihmisen elimistön sekaisin ja kaikki tulehdukset iskevät herkästi.

• treov

Etpä taida juuri ymmärtää, mistä puhut. Vastustuskyky tällä hetkellä leviävää ns. sikainfluenssaa vastaan ei nousisi millään tavalla, jos rokotteet lopetettaisiin ja esim. heikennettäisiin yleistä hygieniaa ja syötäisiin vähemmän antibiootteja. Esim. 1900-luvun alun miljoonia tappanut espanjantauti ei johtunut liiasta hygieniasta ja liiallisesta rokottamisesta. Vaarallisten influenssavirusten muotoutuminen on aina vain ajan kysymys. Sillä ei ole mitään tekemistä yhteiskunnallisen järjen katoamisen kanssa.

Järjen katoamisesta voisi puhua niiden ihmisten kohdalla, jotka suhtautuvat potentiaalisiin pandemioihin hälläväliä-asenteella. Kyseinen suhtautumistapa perustuu aina typeryyteen ja tietämättömyyteen, kyvyttömyyteen erottaa eri asioita ja sairauksia toisistaan. Näitä ihmisiä on ollut aina, myös mustan surman aikaan.

Käypä muuten katsomassa Intian suurkaupungeissa, millainen vastustuskyky kaupunkien kurjalistolla on.

• otoet4
        Pölypunkin ulosteet kirjoitti:

Kyllä ne pölypunkit ja niiden ulosteet aiheuttavat allergiaa ja astmaa, tästä on paljon tutkimustietoa. Käy vaikka allergia- ja astmaliiton kotisivuilla.

Ihopöly, Pölypunkit ja ulosteet saa patjoista pois tarpeeksi hyvällä ns. tärisyttävällä imurilla.

Patjojen peseminen on hankalaa, ja ko. töhnä lähinnä muuttuu puuroksi patjan sisällä, ja muuttuu taas tomuksi kuivuessaan.

Matot ovat sitten oma lukunsa, varsinkin jos on kotieläimiä. Koska mattoja pidetään lattialla, jäähtyvät ne paljon joka kerta kun tuuletetaan, varsinkin talvella.

Jäähtyminen aiheuttaa kondenssivettä, eli matot kastuvat sisältä. Kun mattojen sisällä on runsaasti likaa, ei matto kuivu pitkään aikaan. Homeitiöitä sisältävä pöly saa tuhoa aikaan. Sitten ihmetellään homevaurioista taloa, kun syyllinen on jalkojen alla...

"Kaikkien bakteerien hävittäminen myrkyillä kotoa, estää esim.lapsia kehittämästä vasta-aineita näille.. Allergiat ovat lisääntyneet juuri sen vuoksi."

Juuri vasta tehtiin tutkimus, jonka mukaan pölypunkit ovat erittäin harvinaisia normaaleissa kotitalouksissa. Ihmisille on vain jostain syystä iskostunut päähän, että pöly ja pölypunkit ovat sama asia.

Suurimmalla osalla tämänkin viestin lukijoista on nurkissaan vain pölyä, ei pölypunkkeja.

• miiiiiitä?

mihin nämä 20-49vuotiaat kuolee tässä influenssassa? olisi iha kiva tietää onko suurin osa ollut riskiryhmiin kuuluvia ja mikä tässä terveen ihmisen voi tappaa?:S

• FLUNSSA!

Ne on kaks eri asiaa!

• noanteekskovasti

eikös tässä koko keskustelussa siitä sikalan taudista puhuta nii onko sillä väliä jos sen jättää pois? jos joku fiksu vois vastata kysymykseen eikä laukoo mitää näsän väläyksiä?

• kris-tiina
        noanteekskovasti kirjoitti:

eikös tässä koko keskustelussa siitä sikalan taudista puhuta nii onko sillä väliä jos sen jättää pois? jos joku fiksu vois vastata kysymykseen eikä laukoo mitää näsän väläyksiä?

Siitähän tässä on koko ajan ollut puhetta,ei se tauti siitä miksikään muutu,vaikka millä nimellä sitä kutsuttais,kun täällä ei mistään muusta taudista nyt ole
        keskusteltukkaan,kuin tästä yhdestä ja samasta.

• kun ihmiseen

tökkii kaikenlaisia myrkkyjä rokotteen muodossa niin kehittyyhän niistä tavallisista flunssista noita pahempia tauteja.
        Onko ne sit kuitenkaan kaksi ERI asiaa?
        Järjen käyttö on sallittua eikö?

• pfgkld

Se ei oikeasti edes ole SIKAinfluenssa. Sikainfluenssa ei tartu ihmisiin. Tämä virus on sika-, lintu- ja ihmisinfluenssan sekoitus, josta käytetään jonkun byrokraatin typeryyden vuoksi maailmanlaajuisesti harhaanjohtavaa nimitystä sikainfluenssa.

• takkupoika

Mahtaa olla medialla niin kuivia juttuja ettei voi julkasta kun tätä possutauti-paskaa.
      Ei se niin vaarallinen ole kuin siellä hössötetään.
      Vähän normi flunssaa pahemi. That´s it.

• on samaa

kuin espanjankuume. Piste.

• jos tähän hoidettunakin

kuolee. Vaarallisinta tästä tekee se että ei voi oikeen erottaa normi lunssasta

• Olipas se ärhäkkä

Itsellänihän tämä pahainen influenssa kesti 4päivää, kuumeetta oli 39 astetta ja kamala nuha. Silti menin kouluun joka päivä, koska en ole heikko. Heikot ne elon tiellä sortuu herrat ne vaan porskuttaa.

• ihmettelenpäs

Oletko varma että kyseessä oli sikaflunssa? nyt on ainakin kaksi eri syysflunssaa liikkeellä sikainfluenssan lisäksi

• Eipäs porskuteta

"Heikot ne elon tiellä sortuu herrat ne vaan porskuttaa."

Sikainfluenssa on juuri paras esimerkki siitä että äskeinen väite on väärä.

Ihmetyksen aihe on nimenomaan siinä miksi heikot eivät kuole kyseiseen tautiin, vaan nimenomaan parhaassa iässä olevat joilla on paras kunto ja vastustuskyky. Tokihan se on niin että kuolleisuus on pieni, mutta tauti valitsee tappaakseen kun se on tappaakseen juuri vahvimmat herrat.

• ole ja
        Eipäs porskuteta kirjoitti:

Ihmetyksen aihe on nimenomaan siinä miksi heikot eivät kuole kyseiseen tautiin, vaan nimenomaan parhaassa iässä olevat joilla on paras kunto ja vastustuskyky. Tokihan se on niin että kuolleisuus on pieni, mutta tauti valitsee tappaakseen kun se on tappaakseen juuri vahvimmat herrat.

on ja ei.Onkohan se vaan tavallinen lunssa?
        Tietäneeköhän sitä kukaan.

• htrtjngb
        Eipäs porskuteta kirjoitti:

Niin, kuolleisuus on pieni _toistaiseksi_. Virus muuntuu koko ajan levitessään. Se voi muuntua vaarattomampaan suuntaan, mutta se voi muuntua myös tappavammaksi. Maailmalla leviää erilaisia variaatioita samasta viruksesta. Mitä enemmän tartuntoja, sen suurempi todennäköisyys tappavan viruksen syntymiselle.

• possuinfluenssa

Meidän 16-vuotias esikoinen sairastui influenssaan ja tauti alkoi ihan pelkällä kuumeella siten, sunnuntaina oli 38.6 astettaa kuumetta ja kuume nousi seuraavina päivinä 40-asteeseen. Vasta kolmantena päivänä eli tiistaina alkoi yskä. Terveyskeskuksesta saamamme ohjeen mukaan menimme VASTA kolmantena päivänä lääkäriin, jossa lääkäri sanoi, että ei ole selvyyttä onko tämä influenssaa vai jotain muuta. Verikokeet ja virtsanäyte kontrolloitiin, CRP oli 74, jonka vuoksi aloitettiin VARMUUDEKSI melkoisen raju antibioottikuuri siltä VARALTA, että se on keuhkokuume. Keuhkokuvia ei otettu. Koska kuume oli seuraavanakin päivänä yli neljäkymmentä astetta, seuraavana päivänä kontrolloitiin CRP joka oli 80. Vasta tässä yhteydessä alkoi olla varmuus influenssasta, mutta koska verinäytettä ei otettu jäi arvoitukseksi onko sikaa.
      Perheessämme kuitenkin pidetään melko varmana, että possua se on ja kaikkeen varotoimenpiteisiin ryhdyttiin: käsidesi, yksilölliset käsipyyhkeet, äiti hoitaa lasta ja käyttää hengityssuojainta huoneessa käydessään. Nyt on kuudes sairastamis päivä ja voin kertoa, että tauti on raju. Kuume on pysynyt koko ajan 39-40- asteessa, joskin alenee buranalla (panadol ei auta kuumeeseen ollenkaan) 38-asteeseen. Nyt on kuudes sairastamispäivä menossa ja aamulämpö oli edelleen 39.4 -astetta. Koko ajan on ollut yhteys terveyskeskukseen, josta on saanut hyviä neuvoja. Potilas juo ja syö edes vähän, pysyy pystyssä ja juttelee, joten sairaalaan häntä ei ole toimitettu. Vointia seurataan aktiivisesti ja äiti on ollut kotona koko sairastamisen ajan.

Näin maallikkona olen tehnyt seuraavat havainnot ja mitä tekisin nyt toisin:

1. Jos tauti alkaa rajuna heti, kannattaa tiedustella heti, jos on mahdollista testata virus mahdollisimman pian. Tamiflun-lääke pitää ottaa 48-tunnin sisällä oireiden ilmestymisestä, sen jälkeen se ei enää auta. Eli meidän olisi pitänyt viedä poika heti toisena päivänä lääkäriin, eikä odottaa kolmatta päivää, kuten terveyskeskuksesta neuvottiin taudin alussa. Koska hänellä oli 40-asteen kuume, hän olisi voinut saada silloin tamiflu-lääkettä.
      Meikäläisen järkeen ei mene, että jos Suomeen on tuotu 5 miljoonalle lääkettä, sitä ei nyt sitten jaeta. Olen varma, että meidän poikamme olisi hyötynyt tästä lääkkeestä, koska hänellä tauti tuli todella rajuna eikä lievänä nuha-kuumeena.

2. Heti kun flunssan oireet alkavat, osta kaupasta tuoretta inkivääriä, kuori ja pilko siitä n. 3 cm pituinen pala kiehuvaan veteen. Hengitä höyryä jonkin aikaa ja sen jälkeen siivilöi neste mukiin ja juo se hunajan kera.

3. Jos joku perheestä sairastuu, ellet ole jo ennen hankkinut, osta käsidesiä ja hengityssuojaimia. Tiedät kyllä miksi, kun kaksi kertaa päivässä vaihdat kuumeiselta likomärkiä vuodevaatteita. Pyykki kannattaa pestä heti, meillä pesukone käy jatkuvasti, joko siellä on lakanat tai potilaan vaatteet.

4. Käsidesipullo sairasvuoteen viereen, sairastunut käyttää sitä aina ennen kuin poistuu huoneesta suihkuun tai wc:hen.

5. Juota sairaalle n. kolme litraa nestettä päivässä. Yritä saada syömään jotakin ennen buranan ottoa, joka kannattaa ajoittaa etenkin illalla niin, että potilas ennättää käydä suihkussa ennen yöunelle menoa. Jos kykenee itse pukemaan, laita sängyn viereen puhdas yöasu tai t-paita sekä puhtaita tyynyliinoja. Laita kaksi lakanaa päällekäin, jotta päällimmäisen saa kätevästi pois yöllä. Päällimäinen lakana taitetaan kaksikerroin ja laitetaan vain sängyn päätyosaan.

6. Jos sinulla on jokin perussairaus, varmista, että pääset lääkärille 48-tunnin sisällä oireiden alkamisesta.

7. Älä pyydä isovanhempia apuun, koska heille tauti voi olla kohtalokas.

• MosantoGileadSciences

Pitääkö sikaflunssa käsittää geenimanipoloiduksi virukseksi johon oikeudet omistaa sen valmistaja.

Kuten juutalaisvetoinen Mosanto on muuttanut muutaman geenin viljoissa ja eläimissä saadakseen oikeudet kaikkeen kasvatettavaan ruokaan, aivan samoin juutalaislaboratoriot ovat kehittäneet uusia tauteja ja virustyyppejä, joihin vain heillä on oikeus valmistaa lääkkeitä.

Onko AIDS myös tällainen virus, johon sairastunut joutuu syömään lääkkeitä lopun elämäänsä,,,,,erinomainen tulonlähde lääkefirmoille.

Miten tuohon sikaflunssaan oli "lääkekin" ikään kuin valmiina, tavalliseen flunssaankin kesti kehittää rokote kymmeniä vuosia.

• fadfasd
        MosantoGileadSciences kirjoitti:

Pitääkö sikaflunssa käsittää geenimanipoloiduksi virukseksi johon oikeudet omistaa sen valmistaja.

Kuten juutalaisvetoinen Mosanto on muuttanut muutaman geenin viljoissa ja eläimissä saadakseen oikeudet kaikkeen kasvatettavaan ruokaan, aivan samoin juutalaislaboratoriot ovat kehittäneet uusia tauteja ja virustyyppejä, joihin vain heillä on oikeus valmistaa lääkkeitä.

Onko AIDS myös tällainen virus, johon sairastunut joutuu syömään lääkkeitä lopun elämäänsä,,,,,erinomainen tulonlähde lääkefirmoille.

Miten tuohon sikaflunssaan oli "lääkekin" ikään kuin valmiina, tavalliseen flunssaankin kesti kehittää rokote kymmeniä vuosia.

"Tamiflu" (oseltamiviiri) toimii myös tavalliseen influenssaan. Sitä testattiin myös Aasian lintuinfluenssatapauksissa.

Lääke ei ole mitenkään sidottu JUURI TÄHÄN virukseen. Joku muu lääkefirma voisi ihan hyvin kehittää omia influenssalääkkeitään samalla tavalla kuin muitakin lääkkeitä, ei se sen kummempaa ole. Sinun mielestäsi olisi varmaan parempi, ettei olisi edes oseltamiviiriä, mutta sitten menisi himokas salaliittoteoria hukkaan...

• fasfsda

Käsidesin käyttö menee överiksi. Liiallinen desinfionti vain tekee bakteereista vastustuskykyisempiä, mutta desinfiointi ei ole kovin tehokas viruksia vastaan! Paljon viisampaa on pestä kätensä huolellisesti saippualla. Tämä käsidesin ylikäyttö on enemmän taikauskoa kuin mitään muuta.

Sitä paitsi tämä virus ei ole erityisen vaarallinen "isovanhemmille". Ei sen vaarallisempi kuin mikään muukaan normaali kulkutauti (flunssat, vatsataudit jne.).

• Sika! Kahen kilon!

Käsidesi ei tapa virusta, virus ei täytä elollisen olomuodon merkkejä, koska sillä ei ole soluaineenavaihduntaa. Toisekseen sikainfluenssa on yksi vitun hössötyksen kohde koko maailmassa.

Vastustuskyky sitä, vastustuskyky tätä, huomaa, että joukossa tyhmyys todella tiivistyy aivan suunnattomasti, kun ihmiset uskoo kaiken, mitä niille kerrotaan. Uskon väittää, että ensi vuonna tulee joku vertahepo- tai kala- tai vaikkapa hevosflunssa! Ja siihen obviesly kuolee ainakin 200.000.000 ihmistä! C'mon, meidän duunissa (sairaanhoitolaitos) on lääkäreillä ollut omat mielipiteet taudista... minuste terve mielipide siitä on se, että ÄLÄ puhu taudista, ennenkun edes tiedän mikä se on, miten sen molekyylirakenne (valkuaisketjut) muodostuu, ja miten se toimii.

On helppo puhua muitten suusta, vaikka itse ei ole harmainta aavistusta mistä puhutaan.

EI OLE mitään sikaflunssaa... se on vaan lääketehtaitten ja median tapa tehdä miljoonia (lääketehtaat miljardej) euroja. "Duudson Jukalla sikaflunssa!" oli otsikoissa joku aika sitten! Voi juma.

Ihmiset hyvät, Ultra Bra on laulanut: "Minulla oli tavalliset aivot MUTTA AJATTELIN ITSE"... Aivan!!! Ajattelisitte tekin itse, ennenkuin levitätte ystävä/työpiirissä uutisia ja asioita, mistä teillä ei oli MITÄÄN TAJUA! Olette vain kuulleet niitä medioista (radio, TV, lööpit ym.) ja nyt olette kaikki massassa mukana.

Tutkitaampa kuolinlukuja: en näe satoja tuhansia kuolleita... Tosin näen, kun yli VIISIKYMMENTÄTUHATTA (50.000) ihmistä kuolee U.S.A.:ssa vuosittain PELKKIIN AUTO-ONNETTOMUUKSIIN! Eli realiteetti ja suhteellisuudentaju käteen...

Ystäväni Helsingin Viikin biologiantutkimuskeskuksessa oli taannoin tutkinut "vastustuskykyä parantavia" jogurtteja ym. kyseenomaisia tuotteita... Hänen diagnoosinsa sen jälkeen, kun hän oli itse mikroskoopilla ym tutkimusmenetelmillä asiaa tutkinut:

"Ne jotka tätä kamaa myy, on neroja! Ihmisii kusetetaan päin naamaa ja niiltä peritään euron purkkihinta! Ja kun on tää krhm... 'SIKAFLUNSSA', niin saadaankin aikaan varma myyntitykki. Se joka ekana keksii tähän 'rokotteen' istuu aamunsa miljoonien eurojen yksityisjetissä juomassa kahvia ja miettii mielessään, kuinka V****N tyhmiä ihmiset voi oikein olla, nojoo mä teen sillä rahaa"

Ihmiset hyvät, en ole mikään supliikkimies, enkä väitä, että minä tiedän kaikkia faktoja, mutta näen metsän puilta ja tajusin kysyä, mihin katosu hullunlehmän tauti, SARS, lintuflunssa, ym. Pointti on siinä, että miten te voitte väitellä asiasta, jota ette oo ees nähnyt. "äiti mul on pää kipee... IIIK SUL ON SIKAFLUNSSA" "Hei Jarkko, mikset oo vieny näit papereita laskutukseen? KOSKA MULLA ON SIKAFLUNSSA!"

Katsokaa kuolinlukuja ym. ja havahtukaa... tässä jotain teille, mistä ottaa vertailtavaa:

http://www.poodwaddle.com/clocks2.htm

Kysymyksiin vastaan kyllä: [email protected]

• ei riittänyt rahaa

Lasten ja vanhusten rokottamiseen. Onhan totta että 20-49v ovat suorituskyvykkäintä, siksi vaara.
      Pitäähän hallituksen voida ryypätä lamallakin, vaikka tulevaisuuden aikuisten terveys olisikin vaarassa.
      HAISTAKAA PASKA TUTKIMUKSINIINNE!!!

• .....
    • Täti
    • torjuu...
    • tiituska41

Tästä ko. taudista oli kauheat infot ja tuli jos jonkin näköistä ohjetta kotiin, miten menetellä jos oireita ilmaantuu! Itsellä tyttärelleni nousi 39 asteen kuume, päänsärky, paikkojen kolotus ja pahoinvointi oli oireina...soitin terveyskeskuksen numeroon, joka oli koulusta annettu...neuvo oli..pidä tyttö kotona ja anna buranaa!!!
      Ei puhettakaan mistään testeistä ja kun kysin niistä niin vastaus oli että niitä ei tehdä kun A-virus riehuu myös tällä hetkellä. Ja lapuissa jotka kotiin tuli ole selvällä Suomenkielellä kirjoitettu että kaikki epäilykset tutkitaan...jos epidemia tulee niin testejä ei tehdä...ELI...Jäi epäselväksi onko jo epidemia kuntytärtä ei tutkittu sen enempää.

Tuli mieleen, mitä olen lulkenut nyt näitä juttuja, et taisi tosiaan joku keksiä oivan reiän laittaa pieniä lapsia koekaniiksi ja rahastaa ihmisiä maksamaan ylisuurihinta ihan normaalista A-virus rokotteesta!!

Aina pitää asioita suurennella...viimeks oli lintuinfluenssa, nyt sikainfluenssa...mitä seuraavksi keksitään normaalille A- vuius flunssna nimeksi.

Jos annetaan kaiken maailman ohjeita ja valistuksia niin pidetään niistä kans sit kii, ettei aleta muuttaa suuntaa

• rokotuksia ja

muita mömmöjä popsitaan tähän tautiin, niin seuraavan tullessa on popsittava vielä kovempia rohtoja. Koska elimistö ei kehitä immuniteettia, kun tautia ei kärsitä normaalisti kuumeilun kautta pois.
        Nykyihminen syö jokaiseen pikku flunssaan jonkinlaisen 'mysiinikuurin' ja pilaa näin luontaisen vastustuskykynsä kehityksen..

• 2442342

Sehän on linjaus, että ellei ole vakavia oireita, niin pitää sairastaa kotona. Tosin nyt ei ole kyllä muita A-viruksia liikkeellä, vaan tavallisia flunssaviruksia. A-virus on influenssaa ja sitä on tulossa vasta talvella seuraavan kerran, sikainfluenssa on syksyn ajan ainoa A-virus.

Kannattaa mielestäni lapsiperheissä perehtyä siihen, mitkä on vakavia oireita, jolloin täytyy lähteä lääkäriin, ja myös tavallisimpien jälkitautien oireisiin. Normaaliflunssassakin voi tulla jälkitauti, joka vaatii esim. antibiootin parantuakseen. Lisäksi lapset eivät aina osaa kuvailla oireitaan ja siksi vanhempien pitää olla valppaina.

• käsiä saa pestä.........
        2442342 kirjoitti:

Sehän on linjaus, että ellei ole vakavia oireita, niin pitää sairastaa kotona. Tosin nyt ei ole kyllä muita A-viruksia liikkeellä, vaan tavallisia flunssaviruksia. A-virus on influenssaa ja sitä on tulossa vasta talvella seuraavan kerran, sikainfluenssa on syksyn ajan ainoa A-virus.

Kannattaa mielestäni lapsiperheissä perehtyä siihen, mitkä on vakavia oireita, jolloin täytyy lähteä lääkäriin, ja myös tavallisimpien jälkitautien oireisiin. Normaaliflunssassakin voi tulla jälkitauti, joka vaatii esim. antibiootin parantuakseen. Lisäksi lapset eivät aina osaa kuvailla oireitaan ja siksi vanhempien pitää olla valppaina.

Tätä ruljanssia saa kestää koko elämänsä.

• hömhöm

Turha vauhkota, jos ei ymmärrä, mistä puhuu.

Testejä ei tehdä, koska labroissa EI RIITÄ RESURSSIT testata jokaista sairastapausta! Ja kyllä, tauti leviää maailmalla niin nopeasti, ettei ole mitään järkeä enää tässä vaiheessa testata, onko se tauti meksikolaista vai ei. Missä vaiheessa tauti on Suomen sisällä epidemia, se on lähinnä makuasia. On realistista olettaa, että se on ollut myös Suomen sisällä epidemia viimeistään koulujen alettua.

Tämä nykyinen tauti ei muuten ole sikainfluenssa, mutta se nimitys on jäänyt taudin yleiskäsitteeksi joidenkin meksikolaisten tai amerikkalaisten neropattien ansiosta. Oikeasti virus on H1N1-influenssavirus, niin kuin tavallinen A-virus, mutta tämä H1N1 on vaarallisempi ja siihen on sekoittunut sikojen, lintujen ja ihmisten influenssaa. Tavallinen sikainfluenssa ei tartu ihmiseen. Viruksen pitää mutatoitua, jotta tauti voi tarttua siasta tai linnusta ihmiseen, muuten se tarttuu vain sikojen välillä. Ja sitten sen pitää vielä mutatoitua niin, että se voi tarttua ihmisestä toiseen ihmiseen. Yleensä influenssavirukset jaetaan viiteen päätyyppiin: sikainfluenssa, lintuinfluenssa, ihmisinfluenssa, hevosinfluenssa ja koirainfluenssa.

Loppuun totean, että voit keskittyä seuraamaan tätä "samaa" mutatoituvaa virusta myös ensi vuonna, koska pandemia kestää joka tapauksessa 1-2 vuotta. Seuraava aalto voi olla vaarallisempi. Joskus näin on ollut, esim. espanjantaudin kohdalla. Joidenkin asiantuntijoiden arvelujen mukaan tämä virus ei kuitenkaan menisi pahempaan suuntaan, mutta aika näyttää.

• rajoja100

Sikainfluenssa ei ole pätkääkään vaarallinen normaalille terveelle ihmiselle!Tavallinen flunssa virus tappaa enemmän ihmisiä maailmassa kuin kyseinen virus!Sama asia oli lintuinfluenssan kanssa,hirvee paniikki ja aivan turhaan!kannattais ehkä ottaa asioista ekaksi selvää(ja se on nykyisellä netti aikakaudella todella helppoa)ennen kuin ruvetaan panikoimaan!

• fasdfd

Väärin meni. "Sikainfluenssa" on normaalille terveelle ihmiselle huomattavasti vaarallisempi kuin tavallinen A-influenssa. Tavallisen influenssaviruksen kuolonuhrien ikäjakauma on myös hyvin erilainen kuin tämä meksikolaisen. Että tosiaan kannattaisi ottaa asioista selvää eikä vain etsiä omaa tunnetta tukevia mielipiteitä...

• Nwofrl

Todella valitettavaa, että mediassa pyörii tällaiset kategoriat.

- Influenssa, mikä tahansa, voi olla vaarallinen kenellä tahansa - piste -

Mitään muuta asiasta ei kannata sanoa.

Yrittäkää siis hoitaa itseänne mahdollisimman hyvin, mikäli sairastutte. Ihan samalla tavalla, kun tavallisen flunssan ja influenssan kanssa; lepoa, kipu- ja särkylääkkeitä ja kuumia juomia.

Eikä liian varhain (takaisin) lenkkipolulle tai muuhun raskaaseen aktiviteettiin.

Jälkitauti voi olla kahta tappavampi.

Pari kolme päivää oireettomana ennen kuin lähdette rehkimään. Eikä vielä silloinkaan, mikäli tuntuu vähänkin siltä ettei ole täysissä ruumiin voimissa.

Ps. Sika-influenssa on yksi virus muiden joukossa, eikä ole edes pahimmasta päästä.

• paha maailma...

biologista sodankäyntiä... viljellään joku sikaflunssa tappamaan parhaimmassa taisteluiässä olevia...jos nyt arvata saatan... ;o

• *visio*

turhanaikaista vainoharhaisuutta.
        Kovempia viruksia löytyy tarvittaessa, eikä niistä selviä vuodelevolla.... Näitä tauteja vaan liikkuu, kuten on liikkunut jo tuhansia vuosia...

• maailman meno

biologista sodankäyntiä...

• Älä usko pelottelua

Joka tapauksessa se 30 miljardia rokotteisiin isoille lääkefirmoille on selvitettävä juurta jaksain.

• rokotteisiin
        Älä usko pelottelua kirjoitti:

Joka tapauksessa se 30 miljardia rokotteisiin isoille lääkefirmoille on selvitettävä juurta jaksain.

kuin hornettien uusiin tykkeihin.

• Uppsalassa

1 tapaus melkein varma.

• Älkää yskikö

nämä tapaukset, kun keuhkot pakokaasun moottorisilpun rei´ittämät ja siihen tulee viruksen vaikutus.
        Tilastoihin ne menee kehkokuumeena.

• sdfsdfsfsdf

>20-49 vuotiaat ovat eniten vaarassa.
      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009082610138465_ul.shtml

Jospa kyse onkin vain tilastollisesta harhasta? Yleensä juuri tässä ikäryhmässä elävät ovat eniten kanssakäymisissä toisten ihmisten kanssa. Näin ollen he altistuvat muita todennäköisemmin virukselle?

• fsdkasx

Kyse ei ole tilastollisesta harhasta. Vertaa tavallisen influenssan aiheuttamiin vakaviin sairastapauksiin ja niiden tapausten ikäjakaumaan.

• meditylitys
      • kahtellaan

Eihän media edes ole pelotellut kovin paljon. Tällaisesta viruksesta voisi kirjoittaa täysin faktapohjaisesti paljon pelottavampiakin lehtijuttuja. 600 tehohoitopotilasta pääkaupunkiseudulla on loppujen lopuksi melko vähän vakavan pandemian aikana...

Tällä hetkellä näyttää, että tässä aallossa tautiin tulee kuolemaan kourallinen suomalaisia. Pidempää aikaväliä ei voi ennustaa ennen kuin tietää, muuntuuko virus pahempaan suuntaan vai ei.

Maailmalla (Suomi mukaan lukien) on hyssytelty tilannetta heti sen jälkeen, kun sana pandemia on mainittu. Miksi hyssytellään? Koska se on valtioiden ja maailmantalouden etu. Koska kukaan ei voi varmuudella sanoa, miten vaarallinen tämä virus tulee lopulta olemaan. Kauhuskenaariot ovat aina olemassa mutta vaiettuna, koska _ei voi tietää_, mitä tapahtuu.

Jos ja kun joskus, ei ehkä meidän elinaikanamme, tulee todellinen tappovirus, joka niittää ihmisiä kuin heinää, niin viranomaistasolta alkaa tulla kovaa faktaa ("pelottelua") vasta silloin, kun kuolleita tulee niin paljon, että sairaita ja ruumiita alkaa lojua kaduilla.

• xD
        kahtellaan kirjoitti:

Eihän media edes ole pelotellut kovin paljon. Tällaisesta viruksesta voisi kirjoittaa täysin faktapohjaisesti paljon pelottavampiakin lehtijuttuja. 600 tehohoitopotilasta pääkaupunkiseudulla on loppujen lopuksi melko vähän vakavan pandemian aikana...

Tällä hetkellä näyttää, että tässä aallossa tautiin tulee kuolemaan kourallinen suomalaisia. Pidempää aikaväliä ei voi ennustaa ennen kuin tietää, muuntuuko virus pahempaan suuntaan vai ei.

Maailmalla (Suomi mukaan lukien) on hyssytelty tilannetta heti sen jälkeen, kun sana pandemia on mainittu. Miksi hyssytellään? Koska se on valtioiden ja maailmantalouden etu. Koska kukaan ei voi varmuudella sanoa, miten vaarallinen tämä virus tulee lopulta olemaan. Kauhuskenaariot ovat aina olemassa mutta vaiettuna, koska _ei voi tietää_, mitä tapahtuu.

Jos ja kun joskus, ei ehkä meidän elinaikanamme, tulee todellinen tappovirus, joka niittää ihmisiä kuin heinää, niin viranomaistasolta alkaa tulla kovaa faktaa ("pelottelua") vasta silloin, kun kuolleita tulee niin paljon, että sairaita ja ruumiita alkaa lojua kaduilla.

SIKAINFLUENSSAAA APUA

Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      95
      7695
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      124
      6400
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      165
      4531
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3101
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      93
      2674
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      49
      2035
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      140
      1688
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1564
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      48
      896
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      832
    Aihe