Saatan muuttaa imatralle keväällä ja olisin halunnut kysellä vuokra-asuntotilanteesta.
Onko vuokra-asuntoja kuinka helposti saatavissa, minkälainen on kohtuu vuokra ja minnepäin kannattaa muuttaa.
Netistä en kovin montaa vuokrattavaa kohdetta imatralta löytänyt, tarkoittaako tämä sitä että vuokra-asuntoja (hyvältä paikalta) on vaikea saada
vuokra-asunnot
37
2469
Vastaukset
- mitä tarkoitat
Kannattaa harkita vielä muuttamista Imatralle...
Vuokrataso ja asuntojen hinnat ovat tasoonsa nähden raskaasti ylihinnoiteltuja.
Hyviä paikkoja (oliko tämä joku vitsi?) ei Imatralla muuten ole (tämä tiedoksesi).
Tuskin kannattaa muutenkaan kysellä näillä palstoilla mitään tärkeitä asioita...- yksityiseltä
löytyä hyvä vaihtoehto..ehkä...edellinen sanoi niikun on asia.Jopa lappeenranta on parempi elellä kuin Imatra!
Imatralle ei tosiaan kannata,ellei oo helvetin kyllästyny elämäänsä ja oottaa vain noutajaa... - Hmm...
yksityiseltä kirjoitti:
löytyä hyvä vaihtoehto..ehkä...edellinen sanoi niikun on asia.Jopa lappeenranta on parempi elellä kuin Imatra!
Imatralle ei tosiaan kannata,ellei oo helvetin kyllästyny elämäänsä ja oottaa vain noutajaa...Toisaalta en minäkään tiedä mistä Imatralta voisi hyvän asuinpaikan löytää.
- imatralainen
Hmm... kirjoitti:
Toisaalta en minäkään tiedä mistä Imatralta voisi hyvän asuinpaikan löytää.
mistä puhutaan,kun täällä yli 20vuotta on asuttu,ainakin minä.Tervetuloa,itku voi päästä ja ikävä takas mistä tuletkin.Niin,mistä?
- Jessica
On imatralla aika paljon yksiöitä vuokrattavana..jonkun verran myös kerrostalo kaksioita, mutta vähemmän. alueista ehkä imatrankoski, mansikkala, meltola, karhumäki.. itse en muuttais vuoksenniskalle tai sienimäkeen..mutta en niistä sen enempää tiedä.. kannattaa hankkia käsiin pe tai su päivän uutisvuoksi (imatran paikallislehti) niissä aika paljon yksityiset ilmottelee asunnoista, tai sit soitat imatran yh-rakennuttajille jotka vastaavat kaupungin vuokra-asunnoista. Itse muutin tänne viime syksynä ja ihan hyvin olen viihtynyt. sopivan kokonen paikka ainakin mulle (muutin kouvolasta), ja ainahan sitä pääsee muualla käymään...
- milla
Älä välitä noista muiden höpinöistä- ne imatralaiset,joilla jotenkin mättää, ovat ahkeria
pahan kirjoittajia. Eivät osaa käsitellä katkeruuttaan ja sitten yrittävät saada muutkin samanlaiseen tilaan itsensä kanssa.Sääliksi käy heitä. - silmät
milla kirjoitti:
Älä välitä noista muiden höpinöistä- ne imatralaiset,joilla jotenkin mättää, ovat ahkeria
pahan kirjoittajia. Eivät osaa käsitellä katkeruuttaan ja sitten yrittävät saada muutkin samanlaiseen tilaan itsensä kanssa.Sääliksi käy heitä."Älä välitä noista muiden höpinöistä- ne imatralaiset,joilla jotenkin mättää, ovat ahkeria
pahan kirjoittajia. Eivät osaa käsitellä katkeruuttaan ja sitten yrittävät saada muutkin samanlaiseen tilaan itsensä kanssa.Sääliksi käy heitä."
- tämän kirjoitti nimimerkki, joka aiemmin tunnettiin nimimerkistä "aija". On silti totta , että mättää se, että täällä Imatralla ollaan työn takia 5 päivää viikossa, viikonloppunahan pääsee muualle = sivistykseen, jossa palvelujen suhteen vallitsee runsauden pula. Se, että kritisoi Imatraa ei silti tarkoita, että on katkera. Millalla (vai pitäisikö sanoa aijalla) on vaan itsellä heikko itsetunto, kun Imatraa kohti suunnattu kritiikki pitää ottaa henkilökohtaisesti. Jokainenhan sen tajuaa, että nykyinen suuntaus Imatralla ei voi johtaa mihinkään tavoiteltavaan tilaan! Sitä paitsi, hyvinhän ainakin minulla menee; en jää tuleen makaamaan, vaan etsin aktiivisesti poispääsyä Imatralta ja panostankin siihen viikonloppuisin ajamalla tuon n. 650 km. Et revi Milla siitä! Sääliksi tässä käy lähinnä sinua! - milla
silmät kirjoitti:
"Älä välitä noista muiden höpinöistä- ne imatralaiset,joilla jotenkin mättää, ovat ahkeria
pahan kirjoittajia. Eivät osaa käsitellä katkeruuttaan ja sitten yrittävät saada muutkin samanlaiseen tilaan itsensä kanssa.Sääliksi käy heitä."
- tämän kirjoitti nimimerkki, joka aiemmin tunnettiin nimimerkistä "aija". On silti totta , että mättää se, että täällä Imatralla ollaan työn takia 5 päivää viikossa, viikonloppunahan pääsee muualle = sivistykseen, jossa palvelujen suhteen vallitsee runsauden pula. Se, että kritisoi Imatraa ei silti tarkoita, että on katkera. Millalla (vai pitäisikö sanoa aijalla) on vaan itsellä heikko itsetunto, kun Imatraa kohti suunnattu kritiikki pitää ottaa henkilökohtaisesti. Jokainenhan sen tajuaa, että nykyinen suuntaus Imatralla ei voi johtaa mihinkään tavoiteltavaan tilaan! Sitä paitsi, hyvinhän ainakin minulla menee; en jää tuleen makaamaan, vaan etsin aktiivisesti poispääsyä Imatralta ja panostankin siihen viikonloppuisin ajamalla tuon n. 650 km. Et revi Milla siitä! Sääliksi tässä käy lähinnä sinua!Sääliksi käy valitettavasti ihmistä, joka joutuu ajamaan 650 kilometriä löytääkseen jotain- eiköhän olisi itsekritiikin paikka! Ei ilmeisesti
pysty edes siihen.
Sitä paitsi, kenen elämää nuo katkerikot yrittävät pilata - tietenkin myös muiden, kun itse eivät muutakaan keksi.
Ei omaa tyytymättömyyttään ole pakko levitellä muiden nähtäväksi- tehkööt asialle jotain -muuttakoot vaikka pois,jotta ei tarvitse valittaa.Silläkö se elämä paranee!Herätys! - Minä
milla kirjoitti:
Sääliksi käy valitettavasti ihmistä, joka joutuu ajamaan 650 kilometriä löytääkseen jotain- eiköhän olisi itsekritiikin paikka! Ei ilmeisesti
pysty edes siihen.
Sitä paitsi, kenen elämää nuo katkerikot yrittävät pilata - tietenkin myös muiden, kun itse eivät muutakaan keksi.
Ei omaa tyytymättömyyttään ole pakko levitellä muiden nähtäväksi- tehkööt asialle jotain -muuttakoot vaikka pois,jotta ei tarvitse valittaa.Silläkö se elämä paranee!Herätys!kun kerran rahkeet riittää!Onhan mullakin hoito siellä teidän kylällä;),reissataan kumpikin eestaas,vuorotellen.
- Hohhoijaa
milla kirjoitti:
Sääliksi käy valitettavasti ihmistä, joka joutuu ajamaan 650 kilometriä löytääkseen jotain- eiköhän olisi itsekritiikin paikka! Ei ilmeisesti
pysty edes siihen.
Ei omaa tyytymättömyyttään ole pakko levitellä muiden nähtäväksi- tehkööt asialle jotain -muuttakoot vaikka pois,jotta ei tarvitse valittaa.Silläkö se elämä paranee!Herätys!"Sääliksi käy valitettavasti ihmistä, joka joutuu ajamaan 650 kilometriä löytääkseen jotain- eiköhän olisi itsekritiikin paikka! Ei ilmeisesti
pysty edes siihen."
- joo. kyllähän sitä viikollakin löytää tekemistä - tosin pitää ajaa 68 km Lauritsalaan uimahallille ja hiihto onnistuu kyllä sitten Imatrallakin, kuten punttisalikin. Katsos Milla, kun siellä 325 km päässä on koko maailmani, ml. tyttöystävä ja sosiaalinen elämäni. Eikö olekin säälittävää? Siellä myös saan ne asiat juuri silloin kun haluan; ei tarvise aina miettiä - kuten Imatralla - onko palvelu saatavissa tai ei. Muutenkin koko Imatra on masentava, kuoleva lääväkylä, ei täällä kukaan parempaa nähnyt halua asua. Vai missäs ne lääkärit luuraavat? Miksi muuttotappio on 350 hlöä/vuosi? Vastaa nyt tuohon Milla sen sijasta että itket Imatran arevostelua.
-Ymmärrän kyllä Milla, että edustat itse sitä osaa ihmisistä, jotka eivät uskalla etsiä tarvittaessa muutosta elämäänsä: kun ette saa töitä, lopetatte niiden etsimisen. Jos työ edellyttää muuttamista, vetoatte siihen, että kotipaikasta ei voi velvoittaa muuttamaan.
"Sitä paitsi, kenen elämää nuo katkerikot yrittävät pilata - tietenkin myös muiden, kun itse eivät muutakaan keksi. "
- Millahan se tässä katkera on, kun joku uskalataa kysenalaistaa asioita. Millalla on pinttyneet muutosta sietämättömät käsitykset, jotka eivät siedä arvostelua. Samahan se on Imatrankin kanssa - mikään ei saa muuttua, eletään kuiten ennekin on tehty. Valitettavasti tuo ajattelutapa voidaan liittää epäonnistujiin (kuten Imatran muuttotappiokin jo kertoo ja Millan mielipiteet ovatkin aika elttaantuneita sinänsä).
"Ei omaa tyytymättömyyttään ole pakko levitellä muiden nähtäväksi- tehkööt asialle jotain -muuttakoot vaikka pois,jotta ei tarvitse valittaa.Silläkö se elämä paranee!Herätys!"
- aivan varmasti elämäni laatu paranee kun muutan Imatralta pois. Saman ovat huomanneet varmaan ne muutkin poismuuttajat. Katsos Milla, jos eksyt näille palstoille, voit kohdata asioita, jotka eivät sinua miellytä. Miksi otat itsellesi palstapoliisin roolin? Johtuuko se kenties siitä, että et kykene keskusteluun muualla kuin täällä virtuaalielämässäsi? Ei pitäisi sitten keskustella, jos ei voi hyväksyä keskustelua kuin omilla ehdoillaan. - Minä
Hohhoijaa kirjoitti:
"Sääliksi käy valitettavasti ihmistä, joka joutuu ajamaan 650 kilometriä löytääkseen jotain- eiköhän olisi itsekritiikin paikka! Ei ilmeisesti
pysty edes siihen."
- joo. kyllähän sitä viikollakin löytää tekemistä - tosin pitää ajaa 68 km Lauritsalaan uimahallille ja hiihto onnistuu kyllä sitten Imatrallakin, kuten punttisalikin. Katsos Milla, kun siellä 325 km päässä on koko maailmani, ml. tyttöystävä ja sosiaalinen elämäni. Eikö olekin säälittävää? Siellä myös saan ne asiat juuri silloin kun haluan; ei tarvise aina miettiä - kuten Imatralla - onko palvelu saatavissa tai ei. Muutenkin koko Imatra on masentava, kuoleva lääväkylä, ei täällä kukaan parempaa nähnyt halua asua. Vai missäs ne lääkärit luuraavat? Miksi muuttotappio on 350 hlöä/vuosi? Vastaa nyt tuohon Milla sen sijasta että itket Imatran arevostelua.
-Ymmärrän kyllä Milla, että edustat itse sitä osaa ihmisistä, jotka eivät uskalla etsiä tarvittaessa muutosta elämäänsä: kun ette saa töitä, lopetatte niiden etsimisen. Jos työ edellyttää muuttamista, vetoatte siihen, että kotipaikasta ei voi velvoittaa muuttamaan.
"Sitä paitsi, kenen elämää nuo katkerikot yrittävät pilata - tietenkin myös muiden, kun itse eivät muutakaan keksi. "
- Millahan se tässä katkera on, kun joku uskalataa kysenalaistaa asioita. Millalla on pinttyneet muutosta sietämättömät käsitykset, jotka eivät siedä arvostelua. Samahan se on Imatrankin kanssa - mikään ei saa muuttua, eletään kuiten ennekin on tehty. Valitettavasti tuo ajattelutapa voidaan liittää epäonnistujiin (kuten Imatran muuttotappiokin jo kertoo ja Millan mielipiteet ovatkin aika elttaantuneita sinänsä).
"Ei omaa tyytymättömyyttään ole pakko levitellä muiden nähtäväksi- tehkööt asialle jotain -muuttakoot vaikka pois,jotta ei tarvitse valittaa.Silläkö se elämä paranee!Herätys!"
- aivan varmasti elämäni laatu paranee kun muutan Imatralta pois. Saman ovat huomanneet varmaan ne muutkin poismuuttajat. Katsos Milla, jos eksyt näille palstoille, voit kohdata asioita, jotka eivät sinua miellytä. Miksi otat itsellesi palstapoliisin roolin? Johtuuko se kenties siitä, että et kykene keskusteluun muualla kuin täällä virtuaalielämässäsi? Ei pitäisi sitten keskustella, jos ei voi hyväksyä keskustelua kuin omilla ehdoillaan.Hyvä,eipä lisäämistä tekstiisi.Hyvin oli sanasi asetellut-reissataan me...huomenna muuten mun "vuoro" tulla Imatralle...
- Syvää
milla kirjoitti:
pysty edes siihen.
Ei omaa tyytymättömyyttään ole pakko levitellä muiden nähtäväksi- tehkööt asialle jotain -muuttakoot vaikka pois,jotta ei tarvitse valittaa.Silläkö se elämä paranee!Herätys!Mitä tekemistä katkeruudella on sen kanssa, että valittaa Imatralta löytyvän liian vähän virikkeitä tai palveluja? Jokainenhan sen nyt tajuaa! Lappeenrantaan saa mennä tuon tuostakin, jos jotain erikoisempaa haluaa löytää. Voisiko Millalla mitenkään mennä jakeluun, että joku voi kaivata muutakin kuin sen mitä tyhjä ja tylsä Imatra kykenee tarjoamaan? Onko ihan mahdotonta? Katsele vaikka mitä ex-imatralaiset Imatran palstoilla kirjoittavat. Milla on todella on/off-ihminen, onkohan se on-asento juurikaan päällä?
- voivoi
Hohhoijaa kirjoitti:
"Sääliksi käy valitettavasti ihmistä, joka joutuu ajamaan 650 kilometriä löytääkseen jotain- eiköhän olisi itsekritiikin paikka! Ei ilmeisesti
pysty edes siihen."
- aivan varmasti elämäni laatu paranee kun muutan Imatralta pois. Saman ovat huomanneet varmaan ne muutkin poismuuttajat. Katsos Milla, jos eksyt näille palstoille, voit kohdata asioita, jotka eivät sinua miellytä. Miksi otat itsellesi palstapoliisin roolin? Johtuuko se kenties siitä, että et kykene keskusteluun muualla kuin täällä virtuaalielämässäsi? Ei pitäisi sitten keskustella, jos ei voi hyväksyä keskustelua kuin omilla ehdoillaan.Voivoi,kun et edes tiedä ,mistä väestötappio johtuu.Sietäisi edes sanomalehtiä seurata,mutta niin on tylsää,että ei edes sitä viitsitä- kun ei kukaan tuo tarjottimella eteen.
( kuolleisuus suurempaa kuin syntyvyys- muutto
pois kaupungista sekä kaupunkiin päin yhtä suurta.) - milla
Syvää kirjoitti:
Mitä tekemistä katkeruudella on sen kanssa, että valittaa Imatralta löytyvän liian vähän virikkeitä tai palveluja? Jokainenhan sen nyt tajuaa! Lappeenrantaan saa mennä tuon tuostakin, jos jotain erikoisempaa haluaa löytää. Voisiko Millalla mitenkään mennä jakeluun, että joku voi kaivata muutakin kuin sen mitä tyhjä ja tylsä Imatra kykenee tarjoamaan? Onko ihan mahdotonta? Katsele vaikka mitä ex-imatralaiset Imatran palstoilla kirjoittavat. Milla on todella on/off-ihminen, onkohan se on-asento juurikaan päällä?
Eiks teilla helvattu ole Muuta kuin valitettavaa- inhottaa lukea noita samoja jankutuksia sen kerran kun tälle palstalle viitsii tulla.
Kirjoittakaa te samat valittajat kerrankin edes, että aurinko paistaa tai jotain muuta positiivista. - yks ex
milla kirjoitti:
Eiks teilla helvattu ole Muuta kuin valitettavaa- inhottaa lukea noita samoja jankutuksia sen kerran kun tälle palstalle viitsii tulla.
Kirjoittakaa te samat valittajat kerrankin edes, että aurinko paistaa tai jotain muuta positiivista.Aijai,kyllä tänään oli hieno päivä-oikein kevään tuntua kun aurinkokin paistoi=)
Eihän sun, hyvä "Milla" tarvia ottaa näit juttui niin henkilökohtaisesti,relaa vähän ja anna eriävien mielipiteiden rikastuttaa keskustelua...
Juu, hyvää kevättä sullekkin! =)))) - Voivoi voi!
voivoi kirjoitti:
Voivoi,kun et edes tiedä ,mistä väestötappio johtuu.Sietäisi edes sanomalehtiä seurata,mutta niin on tylsää,että ei edes sitä viitsitä- kun ei kukaan tuo tarjottimella eteen.
( kuolleisuus suurempaa kuin syntyvyys- muutto
pois kaupungista sekä kaupunkiin päin yhtä suurta.)On totta, että en seuraa maakuntalehtiä. Miksi? Minusta paikalliset lehdet ovat niin mitättömiä sisällöltään, että luen mieluummin aamulla Hesarin. Sekin on totta, että paikallislehtien linjahan pyörii lähinnä toisarvoisten asioiden ympärillä. Hesari taas on monipuolinen laatulehti, josta saa myös muuta tietoa, kuin sen kuinka monta rattijuoppoa on jäänyt kiinni Imatralla tai kuka sai turpaansa Vuoksenniskalla tai missä Imatran Autoilijoiden Lada-jaos kokoontuu perjantaina.
En muuten oikein usko väitettäsi siitä, että väestömäärän muutos johtuisi vain erosta kuolleisuudessa ja syntyvyydessä. Esitäpä todellisia lukuja! - paluumuuttaja
Hohhoijaa kirjoitti:
pysty edes siihen."
- aivan varmasti elämäni laatu paranee kun muutan Imatralta pois. Saman ovat huomanneet varmaan ne muutkin poismuuttajat. Katsos Milla, jos eksyt näille palstoille, voit kohdata asioita, jotka eivät sinua miellytä. Miksi otat itsellesi palstapoliisin roolin? Johtuuko se kenties siitä, että et kykene keskusteluun muualla kuin täällä virtuaalielämässäsi? Ei pitäisi sitten keskustella, jos ei voi hyväksyä keskustelua kuin omilla ehdoillaan.Aika mielenkiintoista hölinää täällä! Että tylsä paikka tämä Imatra. Itse olen asunut 7 vuotta kahdessa toisessa kaupungissa ja haluan, kyllä, HALUAN palata takaisin! Ei sitä missään muuallakaan ole sen kummempaa. On ihan turha jauhaa Imatran lääkäripulasta ja palveluiden vähyydestä, eipä niitä kummempia ole esim. Lappeenrannassakaan. Niin, ja sitä paitsi, Imatran asuntojen vuokrataso on huomattavan paljon halvempi kuin juuri Lappeenrannassa. Kolmio irtoaa Imatralta samaan hintaan mitä kaksio LPR:sta. Että se siitä korkeasta vuokratasosta.... Kyllä todellakin näkee, että näitä kommentteja kirjoittaneet ihmiset eivät ole tainneet koko elämänsä aikana missään muualla asua. Ainahan sitä ruoho näyttäisi olevan vihreämpää muualla. Tervemenoa kokeilemaan ja tervetuloa palaamaan takaisin. Sitä se ei nimittäin ole.
- ex-imatralainen
paluumuuttaja kirjoitti:
Aika mielenkiintoista hölinää täällä! Että tylsä paikka tämä Imatra. Itse olen asunut 7 vuotta kahdessa toisessa kaupungissa ja haluan, kyllä, HALUAN palata takaisin! Ei sitä missään muuallakaan ole sen kummempaa. On ihan turha jauhaa Imatran lääkäripulasta ja palveluiden vähyydestä, eipä niitä kummempia ole esim. Lappeenrannassakaan. Niin, ja sitä paitsi, Imatran asuntojen vuokrataso on huomattavan paljon halvempi kuin juuri Lappeenrannassa. Kolmio irtoaa Imatralta samaan hintaan mitä kaksio LPR:sta. Että se siitä korkeasta vuokratasosta.... Kyllä todellakin näkee, että näitä kommentteja kirjoittaneet ihmiset eivät ole tainneet koko elämänsä aikana missään muualla asua. Ainahan sitä ruoho näyttäisi olevan vihreämpää muualla. Tervemenoa kokeilemaan ja tervetuloa palaamaan takaisin. Sitä se ei nimittäin ole.
Näyttäisi moni palstalainen asuvan muualla, joten varmaan tietävät mistä puhuvat, uskoisin.
Mä olen 16vuotta asunut pois imatralta, enkä voi kuvitella asuvani siellä enää ikinä.Välillä meni monta vuotta(4) etten käyny siellä lainkaan.Edelleenkin harvakseltaan käyn ja jokaikinen kerta jo parin päivän päästä on pakko päästä pois...
Talon jos ostaisi sieltä,saisko sitä edes myytyä-jos tulisi katumapäälle ja haluaisi muualle...
Joopa,mun kohdalla jossittelua toi muutto-eiköhän tule pysyttyä täällä toisaalla, kun tuli talo kerran täältäpäin hankittua. - Taas
paluumuuttaja kirjoitti:
Aika mielenkiintoista hölinää täällä! Että tylsä paikka tämä Imatra. Itse olen asunut 7 vuotta kahdessa toisessa kaupungissa ja haluan, kyllä, HALUAN palata takaisin! Ei sitä missään muuallakaan ole sen kummempaa. On ihan turha jauhaa Imatran lääkäripulasta ja palveluiden vähyydestä, eipä niitä kummempia ole esim. Lappeenrannassakaan. Niin, ja sitä paitsi, Imatran asuntojen vuokrataso on huomattavan paljon halvempi kuin juuri Lappeenrannassa. Kolmio irtoaa Imatralta samaan hintaan mitä kaksio LPR:sta. Että se siitä korkeasta vuokratasosta.... Kyllä todellakin näkee, että näitä kommentteja kirjoittaneet ihmiset eivät ole tainneet koko elämänsä aikana missään muualla asua. Ainahan sitä ruoho näyttäisi olevan vihreämpää muualla. Tervemenoa kokeilemaan ja tervetuloa palaamaan takaisin. Sitä se ei nimittäin ole.
Kyllä se vaan on niin, että eroa löytyy aivan varmasti palvelutarjonnassa pienen ja ison kaupungin välillä. Siellä missä on palveluja on myös yleensä niitä, jotka niitä palveluja haluavat. Kyllähän Nokiakin aikoinaan valitsi toimipisteidensä paikkoja myös sillä kriteerillä, millaiset palvelut ehdokaskunnalla oli tajota tuleville Nokian työntekijöille. Kun ihmisten työajan ulkopuoliset vaatimukset pystytään täyttämään, on rekrytointikin helpompaa. Tämän olen itsekin huomannut. Turha on väittää nuorten korkeasti koulutettujen rynnivät Imatralle.
Itse haluat palata takaisin Imatralle. Samaan syyssyyn toteat, että ruoho ei ole vihreämpää(riippuu siitä, mitä vihreänä pitää) muuallakaan. Onko taustaasi vasten sitten vaikeaa ymmärtää, että joku joka ei ole Imatralta kotoisin ja on täällä ns. uusasukkina, ei Imatralla sitten viihdy (varsinkaan kun on tottunut suurkaupungin melskeeseen ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin)? Mitä sen sitä paitsi on väliä, jos vaikka Lappeenrannassa on lääkäripula, ei se ainakaan Imatran lääkäripulan mukanaan tuomia ongelmia poista. Ei Imatran puutteita kannata perustella Lappeenrannan puutteilla - jossain kuitenkin löytyy kaupunki, jossa saat juuri sen lääkärin palveluita lähes silloin kun satut niitä kaipaamaan.
Sama koskee vuokratasoa, eihän sitäkään kannata perustella Lappeenrannan korkealla vuokratasolla. Lappeenrannan vuokratasoon vaikuttavat luultavasti jotkin muut asiat kuin Imatran. Synkistä tulevaisuudennäkymistä Imatralla ei kuitenkaan kannata ryhtyä maksamaan ostamalla Imatran asemaan nähden ylihinnoiteltuja asuntoja.
Olen ainakin itse kokeillut erittäin laajasti asumista toisissa Imatraa suuremmissa kaupungeissa (kaikissa olen asunut joko työn tai opiskelujen takia) ja voin sanoa, että ruoho todellakin on ollut vihreämpää. - leila
Taas kirjoitti:
Kyllä se vaan on niin, että eroa löytyy aivan varmasti palvelutarjonnassa pienen ja ison kaupungin välillä. Siellä missä on palveluja on myös yleensä niitä, jotka niitä palveluja haluavat. Kyllähän Nokiakin aikoinaan valitsi toimipisteidensä paikkoja myös sillä kriteerillä, millaiset palvelut ehdokaskunnalla oli tajota tuleville Nokian työntekijöille. Kun ihmisten työajan ulkopuoliset vaatimukset pystytään täyttämään, on rekrytointikin helpompaa. Tämän olen itsekin huomannut. Turha on väittää nuorten korkeasti koulutettujen rynnivät Imatralle.
Itse haluat palata takaisin Imatralle. Samaan syyssyyn toteat, että ruoho ei ole vihreämpää(riippuu siitä, mitä vihreänä pitää) muuallakaan. Onko taustaasi vasten sitten vaikeaa ymmärtää, että joku joka ei ole Imatralta kotoisin ja on täällä ns. uusasukkina, ei Imatralla sitten viihdy (varsinkaan kun on tottunut suurkaupungin melskeeseen ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin)? Mitä sen sitä paitsi on väliä, jos vaikka Lappeenrannassa on lääkäripula, ei se ainakaan Imatran lääkäripulan mukanaan tuomia ongelmia poista. Ei Imatran puutteita kannata perustella Lappeenrannan puutteilla - jossain kuitenkin löytyy kaupunki, jossa saat juuri sen lääkärin palveluita lähes silloin kun satut niitä kaipaamaan.
Sama koskee vuokratasoa, eihän sitäkään kannata perustella Lappeenrannan korkealla vuokratasolla. Lappeenrannan vuokratasoon vaikuttavat luultavasti jotkin muut asiat kuin Imatran. Synkistä tulevaisuudennäkymistä Imatralla ei kuitenkaan kannata ryhtyä maksamaan ostamalla Imatran asemaan nähden ylihinnoiteltuja asuntoja.
Olen ainakin itse kokeillut erittäin laajasti asumista toisissa Imatraa suuremmissa kaupungeissa (kaikissa olen asunut joko työn tai opiskelujen takia) ja voin sanoa, että ruoho todellakin on ollut vihreämpää.Eiköhän jokainen ihminen tiedä,missä haluaa asua ja missä ei.Turha sitä on toisia paikkoja ylistää ja toisia alistaa.Jokaisella on oma mielipiteensä ns. hyvään asumiseen.Kuka tarvitsee kaiken mahdollisen maan päällä ,kuka tulee toimeen vähemmällä. Mutta se on varmaa ,että kun ikää tulee,yhä vähemmän haluaa meteliä ja menoa ympärilleen.- siitä johtuu mm. maallemuutto.
Ja totta on ,että asumisen hintataso on pienissä paikoissa matalammalla.
Lpr:ssä 30m2 yksiöstä saa pulittaa ainakin parikymppiä enemmän kuin Imatralla.Olen seurannut pidemmän aikaa hintatasoja ostomielessä.
Sen kaupungin haluaisin tietää,mistä lääkäripalvelut julkisella puolellalöytyvät heti kun"sattuu kaipaamaan" - däni
leila kirjoitti:
Eiköhän jokainen ihminen tiedä,missä haluaa asua ja missä ei.Turha sitä on toisia paikkoja ylistää ja toisia alistaa.Jokaisella on oma mielipiteensä ns. hyvään asumiseen.Kuka tarvitsee kaiken mahdollisen maan päällä ,kuka tulee toimeen vähemmällä. Mutta se on varmaa ,että kun ikää tulee,yhä vähemmän haluaa meteliä ja menoa ympärilleen.- siitä johtuu mm. maallemuutto.
Ja totta on ,että asumisen hintataso on pienissä paikoissa matalammalla.
Lpr:ssä 30m2 yksiöstä saa pulittaa ainakin parikymppiä enemmän kuin Imatralla.Olen seurannut pidemmän aikaa hintatasoja ostomielessä.
Sen kaupungin haluaisin tietää,mistä lääkäripalvelut julkisella puolellalöytyvät heti kun"sattuu kaipaamaan"...julkisen puolen lääkäripalveluista mitään.
On myös kaksi eri asiaa, mikä on vallitseva asuntojen hintataso ja mitä kannattaa todellisuudessa asunnosta maksaa... - leila
däni kirjoitti:
...julkisen puolen lääkäripalveluista mitään.
On myös kaksi eri asiaa, mikä on vallitseva asuntojen hintataso ja mitä kannattaa todellisuudessa asunnosta maksaa...joopa joo- taas samaa lässytysta,kyllä yksityispuoli pelaa Imatrallakin. Asuntojen hintataso on juuri sitä ,millä kussakin paikassa maksetaan- eivät ne muuten nouse! Tiedätkös,että se on nimeltään markkinatalous!
- tarkkailija
leila kirjoitti:
joopa joo- taas samaa lässytysta,kyllä yksityispuoli pelaa Imatrallakin. Asuntojen hintataso on juuri sitä ,millä kussakin paikassa maksetaan- eivät ne muuten nouse! Tiedätkös,että se on nimeltään markkinatalous!
onko aija naamioitunut tällä kertaa leilaksi...onpas ovelaa,hyvä imatran impi=))))))
ps."leila" kaikki kirjoitettu pienin kirjaimin, tarkoituksella!...ymmärsit?...
ainiin, tarkkailen imatraa vehreämmiltä seuduilta;) - itse
leila kirjoitti:
joopa joo- taas samaa lässytysta,kyllä yksityispuoli pelaa Imatrallakin. Asuntojen hintataso on juuri sitä ,millä kussakin paikassa maksetaan- eivät ne muuten nouse! Tiedätkös,että se on nimeltään markkinatalous!
Luulenpa tietäväni markkinataloudesta hivenen enemmän kuin leila. Tiesitkö, että markkinataloudessa myös ihmisten rationaalinen käyttäytyminen on usein oletuksena? Ei markkinataloudessa hinta määräydy sen mukaan mitä myyjä pyytää, vaan sen mukaan miten paljon kuluttaja on valmis kuluttamaan annetulla hintatasolla. Ja sitä paitsi, ei paskaa kannata ostaa, vaikka halvalla saisikin. Älä leila yritä leikkiä niin kovin fiksua kun et sitä selvästi ole.
- tarkkailija
itse kirjoitti:
Luulenpa tietäväni markkinataloudesta hivenen enemmän kuin leila. Tiesitkö, että markkinataloudessa myös ihmisten rationaalinen käyttäytyminen on usein oletuksena? Ei markkinataloudessa hinta määräydy sen mukaan mitä myyjä pyytää, vaan sen mukaan miten paljon kuluttaja on valmis kuluttamaan annetulla hintatasolla. Ja sitä paitsi, ei paskaa kannata ostaa, vaikka halvalla saisikin. Älä leila yritä leikkiä niin kovin fiksua kun et sitä selvästi ole.
Juuri noin se homma etenee.Pitäisi kai pikkasen ymmärtää leilaa, on tainnut oppia uuden sanan:markkinatalous! Vaikkakaan ei tiennyt sanan tarkoitusta...
- juha
tarkkailija kirjoitti:
onko aija naamioitunut tällä kertaa leilaksi...onpas ovelaa,hyvä imatran impi=))))))
ainiin, tarkkailen imatraa vehreämmiltä seuduilta;)Nimimerkkisi kertoo sinusta paljon - oletko jo etsiytynyt hoitoon?
Todella harhaista touhua. - totta
itse kirjoitti:
Ota ensin selvää asioista sekä kirjoitusketjuista.Kun kerran NIIN fiksua esität.
(eivätpä pyytäisi ,jos ei maksettaisi....) - pahasti
tarkkailija kirjoitti:
ainiin, tarkkailen imatraa vehreämmiltä seuduilta;)Tiedätkös, että ennen muinoin luuserit menivät Ruotsiin, nyt menevät kotimaahan muka vehreämmille seuduille.
- Kerro
pahasti kirjoitti:
Tiedätkös, että ennen muinoin luuserit menivät Ruotsiin, nyt menevät kotimaahan muka vehreämmille seuduille.
hyvää täällä kurppasessa kylässä on?
Kesätöihin pääsin Lappeenrantaan, laiha lohtu, mut kuitenkin. Totuushan on et imatralla on vain luusereita, jotka ei uskalla muualta töitä vaik hakemaan!V...tun kateita kun joku muuttaa ja vieraat haukutaan heti.Lähen varmasti muualle jos ei muuten, ni sitte haen opiskelemaa vaik miks,mut pois ennekun naava kasvaa. - kerro
Kerro kirjoitti:
hyvää täällä kurppasessa kylässä on?
Kesätöihin pääsin Lappeenrantaan, laiha lohtu, mut kuitenkin. Totuushan on et imatralla on vain luusereita, jotka ei uskalla muualta töitä vaik hakemaan!V...tun kateita kun joku muuttaa ja vieraat haukutaan heti.Lähen varmasti muualle jos ei muuten, ni sitte haen opiskelemaa vaik miks,mut pois ennekun naava kasvaa.Otapa lusikka naavaseen käteesi ja selvitä esim.
Suomen keskimääräset ansiotulot paikkakunnittain!
Taita siinä ihana LPR:äsi jäädä toiseksi.
Ei ihme,jos et ole töitä löytänyt: et näemmä osaa edes suomen kieltä. - älä mölyä
kerro kirjoitti:
Otapa lusikka naavaseen käteesi ja selvitä esim.
Suomen keskimääräset ansiotulot paikkakunnittain!
Taita siinä ihana LPR:äsi jäädä toiseksi.
Ei ihme,jos et ole töitä löytänyt: et näemmä osaa edes suomen kieltä.vielä koulussa enkä mikään naavaparta! Sanoin että lähden hetikun vaan mahdollista ja koulutuspaikka taatusti joku muu kuin Imatra!
- Saa
totta kirjoitti:
Ota ensin selvää asioista sekä kirjoitusketjuista.Kun kerran NIIN fiksua esität.
(eivätpä pyytäisi ,jos ei maksettaisi....)No voi voi, selitetääs nyt leilalle (aijalle, millalle tms.). Onko mieleesi tullut, että toteutunut kauppahinta voi olla jotain muutakin, mitä asunnon myyjä lehdessä ilmoittaa pyyntöhintana? Toin vain mielipiteeni julki siitä, että Imatralla asunnot ovat MINUN mielestäni vahvasti ylihinnoiteltuja = en itse ostaisi täältä asuntoa, koska en usko siitä pääseväni tarvittaessa eroon sellaisella hintatasolla, joka toisi minulle myös tuottoa. Tämä oletukseni perustuu siihen, että asuntojen kysyntä Imatralla tulevaisuudessa ei pysy sellaisella tasolla (johtuen siitä, että Imatralta muutetaan enemmän pois kuin tänne muutetaan), että myyjä kykenee sanelemaan Imatran asuntomarkkinoilla hintatason.
- yks ex
Kyllä mä voisin vaikka loman, koko lomankin viettää siellä - vanhassa kotikaupungissa,mutta...kun ei siellä valitettavasti paljon oo miksi viihtyisi.Etenkään kun tekemistä pitäisi löytyä parille murkkuikäiselle lapsellekkin.
Jos valitus "ei mistään" kantautuisi päättäjien korviin...ehkä Imatra joskus alkaisi kehittyä...- tosi
Jos ihminen kirjoittaa haluavansa lenkkikaverin tai kyselee asuntoja , niin eikös eräät mänttipäät rupea haukkumaan ihmisiä ja paikkoja!
Luulisi edes sen verran raksuttavan -mutta ei!
Milloin kaiken maailman paskan jauhaminen on elämää eten päin vienyt? - huomio
tosi kirjoitti:
Jos ihminen kirjoittaa haluavansa lenkkikaverin tai kyselee asuntoja , niin eikös eräät mänttipäät rupea haukkumaan ihmisiä ja paikkoja!
Milloin kaiken maailman paskan jauhaminen on elämää eten päin vienyt?viestin aloittajaa ei kukaan haukkunut,taitaapa lenkkikaveria hakenut kiinnostaa ennemminkin.
Katsos kyllä uudet ihmiset kiinnostaa,etenkin jos vakiasukit ei jostain syystä miellytä.
Oisko sitten kantaväkeä pitänyt kehua?Ja syystä että? - asd
tosi kirjoitti:
Milloin kaiken maailman paskan jauhaminen on elämää eten päin vienyt?Imatralla ollaan vissiin sitten jauhettu paskaa aina, kun ei olla menty eteen päin. Vai miten pitäisi asia tulkita edellisen kirjoittajan esittämän perusteella? Jospas menet itse sinne Getsemaaneesi - vaikkapa sitten jauhamaan...paskaa?
- Jaajaa
tosi kirjoitti:
Milloin kaiken maailman paskan jauhaminen on elämää eten päin vienyt?Imatralla ollaan edellisen kirjoittajan esittämän perusteella jauhettu paskaa ilmeisesti ikuisesti, koska ei olla menty eteen päin. Vai miten pitäisi asia tulkita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732362Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211123Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi41985Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55874