Annetaan alex-kasin alias Hermanni alias ties kuka piinapuheet jäädä omaan arvottomuuteensa, kun
"helvetin piina" ei edes Raamatun sanontoihin lukeudu. Eikä meidän pidä alexia vaivata tai kiduttaa
vastauksillamme - kyllä Jumala sitten lopussa antaa tuntuvan vastauksen "iankaikkisesta kauhusta".
Room. 12:17
Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
Room. 12:19
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
Ilm. 14:10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
Ilm. 20:10
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
[Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]
Vanhat puhuvat "vaivaamisesta" ...
10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
Lopuksi,
Luuk. 16:24
Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
[Jes. 66:24; Judit 16:17; Mark. 9:48]
En minäkään, etkä sinä alex, kehtaisi itseään Herraa huutaa avuksi enää siellä liekeissä, senverran hävettäisi.
Mutta Aabrahamilla tai Lasaruksella ei ole valtuuksia muuttaa LOPULLISTA kohtaloa rangaistuksen paikassa.
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja
iankaikkiseen kauhistukseen.
Antti
Lakataan piinaamaasta alex-kasia
29
180
Vastaukset
- pelastumattomana.
elämänpuulta, ettei syö ja [elä] iankaikkisesti.
Älä sinäkään (*elätä) sananvastaisesti kidutuksessa, koska Jumalakaan ei sitä tee.Onko Raamatun Sana alexille pelkkää ilmaa? Katsokaamme, mitä Jeesus sanoo epäuskoisten rankaisemisesta.
Ilmestyksessään Johannekselle Jeesus paljastaa, että epäuskoonsa jääviä "kidutetaan" ja "vaivataan" helvetin
tuijärvessä (saatanan johdolla tietysti) aina ja iankaikkisesti, "yätä päivää". Mutta sinähän selitätkin Raamattua
Ellen Whiten viitekehysten kautta, etkä suoraan Jumalan kirjasta. Suosittu olet tietysti kun poistat rangaistukset
ja Jumalan vihan. Jos Jumala olisi SELLAINEN rakkaus kuin sinä hänestä opetat, niin kaikki pääsisivät taivaaseenn.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, mutta se on käsittääkseni pettävää valhetta.
OVATKO PROFETIAT EHDOLLISIA
Tietysti helvettiä koskevat profetiat ovat ehdollisia sikäli että yksistään Jeesukseen toivonsa laittaneet välttyvät
tuomiolta:
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani
ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä,
eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Entä mitä uskotte, rakkaat lukijat vaikkapa tästä profetiasta, Sak. 14:14-19?:
14
Myös Juuda on sotiva Jerusalemissa, ja kaikkien pakanakansojen rikkaudet kootaan joka taholta: kullat ja hopeat ja ylen paljon vaatteita.
15
Samoin on vitsaus kohtaava hevosia ja muuleja ja kameleja ja aaseja ja kaikkea karjaa, mitä niissä leireissä on-samankaltainen vitsaus.
16
Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
17
Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.
18
Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
19
Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
En oel kuullut edes adventistien väittävän, että tuo kaikki olisi jo toteutunut. Sensijaan adventistit väittävät,
että JOS Israel olisi ottanut Messiaan sillon pari tuhatta vuotta sitten vastaan, niin kaikki profetiat kuuluisivat
heille ja täyttyisivät ajallaan.
No mutta hyvänen aika - SIINÄKIN tapauksessa profeetta ennustaa, että Israelin Jumalaa vihaavat hyökkäilevät
Jerusalemia ja Israelia vastaan. Ja kaikkien kansojen on määrä lähettää edustajansa mm. lehtimajanjuhliin
"vuosi vuodelta". Iankaikkisestiko? Uskon että vain tuhannen vuoden rauhanajan verran.
Mitäkö koetan tässä sanoa? Ensinnäkin sitä että profetia odottaa toteutumistaan, enkä usko että juutalaisten
sijaan olisi noussut adventistit. En usko että Jumala työntää Israelin Välimereen ja siirtää adventtikansan sinne
Palestiinaan. Toiseksi tahdon tähdentää että jos Israelin kansa kokonaisuudessaan silloin olisi ottanut vastaan
Messiaan, niin tällä hetkellä jokaisen kansan olisi pakko kunnioittaa israelilaisten lehtimajanjuhlia, sapattia, yms.
Mutta ennenkaikkea: JOS israel olisi ottanut vastaan Messiaan koko kansana, ei evankeliumi olisi lainkaan tullut
kaikelle maailmalle tarjottavaksi - eikä edes Israelille! Sillä jos he eivät olisi antaneet Messiastaan roomalaisille,
tapettavaksi - ei pelastustyötä olisi lainkaan tapahtunut. Koko ihmiskunta olisi jäänyt siihen kuolleeseen tilaan,
joka tuli alussa Adamin ja Evan osaksi. Jos näet kukaan ei olisi tahtonut uhrata Jeesusta, ei mitään pätevää
uhria olisi.
Olemme siis kiitolliset Jumalalle siitä, että "Israelia on osaksi kohdannut paatumus, hamaan siihen asti, kunnes
pakanain täysi luku onb sisälle tullut", Room. 11.
Antti- Adventisti_1
AnttiVKantola kirjoitti:
Onko Raamatun Sana alexille pelkkää ilmaa? Katsokaamme, mitä Jeesus sanoo epäuskoisten rankaisemisesta.
Ilmestyksessään Johannekselle Jeesus paljastaa, että epäuskoonsa jääviä "kidutetaan" ja "vaivataan" helvetin
tuijärvessä (saatanan johdolla tietysti) aina ja iankaikkisesti, "yätä päivää". Mutta sinähän selitätkin Raamattua
Ellen Whiten viitekehysten kautta, etkä suoraan Jumalan kirjasta. Suosittu olet tietysti kun poistat rangaistukset
ja Jumalan vihan. Jos Jumala olisi SELLAINEN rakkaus kuin sinä hänestä opetat, niin kaikki pääsisivät taivaaseenn.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, mutta se on käsittääkseni pettävää valhetta.
OVATKO PROFETIAT EHDOLLISIA
Tietysti helvettiä koskevat profetiat ovat ehdollisia sikäli että yksistään Jeesukseen toivonsa laittaneet välttyvät
tuomiolta:
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani
ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä,
eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Entä mitä uskotte, rakkaat lukijat vaikkapa tästä profetiasta, Sak. 14:14-19?:
14
Myös Juuda on sotiva Jerusalemissa, ja kaikkien pakanakansojen rikkaudet kootaan joka taholta: kullat ja hopeat ja ylen paljon vaatteita.
15
Samoin on vitsaus kohtaava hevosia ja muuleja ja kameleja ja aaseja ja kaikkea karjaa, mitä niissä leireissä on-samankaltainen vitsaus.
16
Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
17
Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.
18
Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
19
Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
En oel kuullut edes adventistien väittävän, että tuo kaikki olisi jo toteutunut. Sensijaan adventistit väittävät,
että JOS Israel olisi ottanut Messiaan sillon pari tuhatta vuotta sitten vastaan, niin kaikki profetiat kuuluisivat
heille ja täyttyisivät ajallaan.
No mutta hyvänen aika - SIINÄKIN tapauksessa profeetta ennustaa, että Israelin Jumalaa vihaavat hyökkäilevät
Jerusalemia ja Israelia vastaan. Ja kaikkien kansojen on määrä lähettää edustajansa mm. lehtimajanjuhliin
"vuosi vuodelta". Iankaikkisestiko? Uskon että vain tuhannen vuoden rauhanajan verran.
Mitäkö koetan tässä sanoa? Ensinnäkin sitä että profetia odottaa toteutumistaan, enkä usko että juutalaisten
sijaan olisi noussut adventistit. En usko että Jumala työntää Israelin Välimereen ja siirtää adventtikansan sinne
Palestiinaan. Toiseksi tahdon tähdentää että jos Israelin kansa kokonaisuudessaan silloin olisi ottanut vastaan
Messiaan, niin tällä hetkellä jokaisen kansan olisi pakko kunnioittaa israelilaisten lehtimajanjuhlia, sapattia, yms.
Mutta ennenkaikkea: JOS israel olisi ottanut vastaan Messiaan koko kansana, ei evankeliumi olisi lainkaan tullut
kaikelle maailmalle tarjottavaksi - eikä edes Israelille! Sillä jos he eivät olisi antaneet Messiastaan roomalaisille,
tapettavaksi - ei pelastustyötä olisi lainkaan tapahtunut. Koko ihmiskunta olisi jäänyt siihen kuolleeseen tilaan,
joka tuli alussa Adamin ja Evan osaksi. Jos näet kukaan ei olisi tahtonut uhrata Jeesusta, ei mitään pätevää
uhria olisi.
Olemme siis kiitolliset Jumalalle siitä, että "Israelia on osaksi kohdannut paatumus, hamaan siihen asti, kunnes
pakanain täysi luku onb sisälle tullut", Room. 11.
AnttiIlm. 9:5
Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä;
ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
Huh, huh! Jopas on vaivanaika. Eikä kuolemalla ole valtaa ottaa pois kärsimästä!
Toivottavasti se ei tarkota viittä vuotta. Tahi ikuisuutta.
Kuka advari tiätäs, onko tässä jakeessa perää .....
Joh.Ilm. 20:10
Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen,
jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja
heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
- Nähty on ja muistetaan
Ison hasateen on alex itselleen ominut. Jokaisen viestinsä lopussa hän paljastaa tehtävänsä:
Uskotella lukijoille ettei mitään tuntuvaa rangaistustuomiota tulekaan jumalattomille.
Moniko ihminen tuollaisen evankeliumin julistuksen tuloksena on pelastunut, se jää nähtäväksi.
Luulisi ennemminkin rangaistuksen uhan pitävän ihmiset kaidalla tiellä ja lainkuuliaisina.
Jos Suomen laistakin poistettaisiin rangaistusvaatimukset, harvempi välittäisi lähimmäistä enää kunnioittaa.- en taivu uhkailun alla, rakkaus voittaa
Siis, mikäs olet miehiään jos vain rangaistuksen pelosta kunnioitat lähimmäistäsi, pysyt kaidalla tiellä ja lainkuuliaisena?
Voisitko nyt siteerata täsmälleen, missä alex sanasta sanaan kirjoittaa, ettei mitään tuntuvaa rangaistustuomiota tule jumalattomille. Kirjoitit, että jokaisen viestinsä lopussa... Vai oleko ehkä lukenut huolimattomasti alexin kirjoitukset koska en ole sellaista huomannut?
Onko kuolemantuomio mielestäsi rangaistus ollenkaan? Mitähän kuolemaan tuomitut rikolliset olisivat asiasta mieltä? Vaihtaisivatko kuitenkin tuomionsa elinkautiseen? - Kaikkitietävä*
en taivu uhkailun alla, rakkaus voittaa kirjoitti:
Siis, mikäs olet miehiään jos vain rangaistuksen pelosta kunnioitat lähimmäistäsi, pysyt kaidalla tiellä ja lainkuuliaisena?
Voisitko nyt siteerata täsmälleen, missä alex sanasta sanaan kirjoittaa, ettei mitään tuntuvaa rangaistustuomiota tule jumalattomille. Kirjoitit, että jokaisen viestinsä lopussa... Vai oleko ehkä lukenut huolimattomasti alexin kirjoitukset koska en ole sellaista huomannut?
Onko kuolemantuomio mielestäsi rangaistus ollenkaan? Mitähän kuolemaan tuomitut rikolliset olisivat asiasta mieltä? Vaihtaisivatko kuitenkin tuomionsa elinkautiseen?Olet todella ajattelematon kun Anttia parjaat tuommoisessa asiassa. Etköhän pelkää esivaltaakin juuri rangaistuksen pelosta niin paljon, että et ylitä nopeusrajoitusta kuin korkeintaan 5 km/h.
Mutta etkö todelalkaan pelkää Jumalaa? Pelkääpä sitten edes sitä joka tekee sen likaisen työn Jumalan puolesta, saatanaa!
Matt. 10:28
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Luuk. 12:5
Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
1. Piet. 2:17
Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.
Ilm. 14:7
Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
Onko Jumala todella sanonut ,ettei hän rankaisekaan tämän elämän jälkeen, vaan vapauttaa sinut
armomurhalla? (Ellet käänny)
Pikku näytepala tullaan kokemaan Maan päällä ...
Joh.Ilm. 9.
4 Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä. [Ilm. 7:3]
5 Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan piinata viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
6 Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. [Job 3:21]
Helvetin kidutus on näillä näkymin kiistaton todellisuus epäuskoisille, lopussa.
Siitä voimme keskustelal mikä on tuo Jumalan sinetti. Onko se sydämen usko ja suun tunnsutus vai onko
se jotain aivan muuta.
Kaikkitietävä* - rakkaus voittaa
Kaikkitietävä* kirjoitti:
Olet todella ajattelematon kun Anttia parjaat tuommoisessa asiassa. Etköhän pelkää esivaltaakin juuri rangaistuksen pelosta niin paljon, että et ylitä nopeusrajoitusta kuin korkeintaan 5 km/h.
Mutta etkö todelalkaan pelkää Jumalaa? Pelkääpä sitten edes sitä joka tekee sen likaisen työn Jumalan puolesta, saatanaa!
Matt. 10:28
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Luuk. 12:5
Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
1. Piet. 2:17
Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.
Ilm. 14:7
Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
Onko Jumala todella sanonut ,ettei hän rankaisekaan tämän elämän jälkeen, vaan vapauttaa sinut
armomurhalla? (Ellet käänny)
Pikku näytepala tullaan kokemaan Maan päällä ...
Joh.Ilm. 9.
4 Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä. [Ilm. 7:3]
5 Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan piinata viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
6 Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. [Job 3:21]
Helvetin kidutus on näillä näkymin kiistaton todellisuus epäuskoisille, lopussa.
Siitä voimme keskustelal mikä on tuo Jumalan sinetti. Onko se sydämen usko ja suun tunnsutus vai onko
se jotain aivan muuta.
Kaikkitietävä*Kyllähän sinä kaikkitietävä olet olevinasi. Se on kirjoituksistasi huomattu aikaisemmin. Mutta senverran tiedän minäkin (vaikka kaikkitietävä en olekaan), että et sinä kaikkea tiedä.
Kyllä väärillä jäljillä silloin ollaan, jos nopeusrajoitukset pidetään rangaistuksen pelosta. Minulle nopeusrajoitukset ovat merkkinä siitä, että jos niitä ylitän niin saatan vaarantaa toisten ihmisten hengen tai terveyden ainakin.
Tunnut kunnioittavan saatanaa siitä, kun kuvittelet saatanan tekevän "likaisen työn Jumalan puolesta". Minä kunnioitan Jumalaa ja uskon, että hän tekee lopun kaikesta synnistä ja sen aikaansaajasta, saatanasta, kaikessa oikeudenmukaisuudessaan niinkuin on meille sanassaan ilmoittanut. - Kaikktietävä*
rakkaus voittaa kirjoitti:
Kyllähän sinä kaikkitietävä olet olevinasi. Se on kirjoituksistasi huomattu aikaisemmin. Mutta senverran tiedän minäkin (vaikka kaikkitietävä en olekaan), että et sinä kaikkea tiedä.
Kyllä väärillä jäljillä silloin ollaan, jos nopeusrajoitukset pidetään rangaistuksen pelosta. Minulle nopeusrajoitukset ovat merkkinä siitä, että jos niitä ylitän niin saatan vaarantaa toisten ihmisten hengen tai terveyden ainakin.
Tunnut kunnioittavan saatanaa siitä, kun kuvittelet saatanan tekevän "likaisen työn Jumalan puolesta". Minä kunnioitan Jumalaa ja uskon, että hän tekee lopun kaikesta synnistä ja sen aikaansaajasta, saatanasta, kaikessa oikeudenmukaisuudessaan niinkuin on meille sanassaan ilmoittanut."" Kyllä väärillä jäljillä silloin ollaan, jos nopeusrajoitukset pidetään rangaistuksen pelosta.""
Kyllä se niin vaan on, että turvallisen tuntuisella suoralla pidättelee ylinopeudesta vain rangaistuksenpelko.
Varsinkin jos on jo melkein myöhässä sapattikoulusta. Etenkin tänään, kun parikymmentä minuuttia enää sapattia.
(Kello on la 17.40)
Rakkaus voittaa pelon, kyllä. Ja "pelkoa ei rakkaudessa ole". MUTTA ME EMME OLE VIELÄ TÄYDELLISIÄ
RAKKAUDESSA JA SIKSI HERRA JEESUS JOUTUU PAIMENSAUVANSA LISÄKSI KÄYTTÄMÄÄN AINAKIN MINUN
KOHDALLANI MYÖS VITSAA.
Juurihan laitoin eteesi eräänkin jakeen, jossa kehotetaan tottelemaan jotta rangaistuksilta vältyttäisiin.
Rakkaus tietysti ohjaa uskovaista, mutta Herra paimentaa minua ja sinua VITSALLA ja sauvalla.
Ps. 23:4
Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
Herra on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä ja kaikkivoipa - rakkaus voittaa
Kaikktietävä* kirjoitti:
"" Kyllä väärillä jäljillä silloin ollaan, jos nopeusrajoitukset pidetään rangaistuksen pelosta.""
Kyllä se niin vaan on, että turvallisen tuntuisella suoralla pidättelee ylinopeudesta vain rangaistuksenpelko.
Varsinkin jos on jo melkein myöhässä sapattikoulusta. Etenkin tänään, kun parikymmentä minuuttia enää sapattia.
(Kello on la 17.40)
Rakkaus voittaa pelon, kyllä. Ja "pelkoa ei rakkaudessa ole". MUTTA ME EMME OLE VIELÄ TÄYDELLISIÄ
RAKKAUDESSA JA SIKSI HERRA JEESUS JOUTUU PAIMENSAUVANSA LISÄKSI KÄYTTÄMÄÄN AINAKIN MINUN
KOHDALLANI MYÖS VITSAA.
Juurihan laitoin eteesi eräänkin jakeen, jossa kehotetaan tottelemaan jotta rangaistuksilta vältyttäisiin.
Rakkaus tietysti ohjaa uskovaista, mutta Herra paimentaa minua ja sinua VITSALLA ja sauvalla.
Ps. 23:4
Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
Herra on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä ja kaikkivoipaPahasti myöhässä oletkin, jos vasta parikymmentä minuuttia ennen sapatin loppumista olet matkalla sapattikouluun.
Olemme kai saaneet vähän erilaisen kasvatuksen, mutta minulle kerrottiin aina lapsena miksi jotain piti tehdä tai ei saanut tehdä. Se tehosi paljon paremmin kuin rangaistuksella peloitteleminen. Siitä jäi jotenkin alitajuntaan, että kaikkilla säännöillä ja lailla on joku muukin tarkoitus kuin saada ihminen rangaistuksen pelossa toimimaan kuin narunukke.
Aina en ymmärrä, miksi. Kuitenkin yritän löytää jonkun muun syyn kuin rangaistus. Uhkailemalla ja peloittelemalla nousen heti vastahankaan. Jos minulle esimerkiksi olisi tarjottu Jeesusta ja sanottu, että jos et ota vastaan niin joudut helvettiin, niin olisin kääntänyt selkäni heti paikalla. Kertominen Jeesuksesta ja hänen rakkaudestaan meihin tehosi paljon paremmin. Ja tieto siitä, että vaikka joudumme elämään täällä synnin maailmassa nyt, niin kerran kaikki synti on pois pyyhkäistyä ikuisesti, se lohduttaa ja auttaa kestämään.
Sanotaanhan Raamatussa jotenkin: jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa. En silti pidä vastoinkäymisiä joita Jumala on tielleni sallinut rangaistuksena mistään. Onhan niitä vaikeita paikkoja elämässä ollut ja uusia varmaan tulee. Luotan kuitenkin siihen, että ne on loppujen lopuksi annettu minun parhaakseni. Monta kertaa kun katselee taaksepäin, niin huomaa miten paljon parempi oikeastaan olikin, että näin kävi.
Tuo siteeraamasi jae on muuten yksi lempijakeistani Raamatussa. - uteljas
rakkaus voittaa kirjoitti:
Pahasti myöhässä oletkin, jos vasta parikymmentä minuuttia ennen sapatin loppumista olet matkalla sapattikouluun.
Olemme kai saaneet vähän erilaisen kasvatuksen, mutta minulle kerrottiin aina lapsena miksi jotain piti tehdä tai ei saanut tehdä. Se tehosi paljon paremmin kuin rangaistuksella peloitteleminen. Siitä jäi jotenkin alitajuntaan, että kaikkilla säännöillä ja lailla on joku muukin tarkoitus kuin saada ihminen rangaistuksen pelossa toimimaan kuin narunukke.
Aina en ymmärrä, miksi. Kuitenkin yritän löytää jonkun muun syyn kuin rangaistus. Uhkailemalla ja peloittelemalla nousen heti vastahankaan. Jos minulle esimerkiksi olisi tarjottu Jeesusta ja sanottu, että jos et ota vastaan niin joudut helvettiin, niin olisin kääntänyt selkäni heti paikalla. Kertominen Jeesuksesta ja hänen rakkaudestaan meihin tehosi paljon paremmin. Ja tieto siitä, että vaikka joudumme elämään täällä synnin maailmassa nyt, niin kerran kaikki synti on pois pyyhkäistyä ikuisesti, se lohduttaa ja auttaa kestämään.
Sanotaanhan Raamatussa jotenkin: jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa. En silti pidä vastoinkäymisiä joita Jumala on tielleni sallinut rangaistuksena mistään. Onhan niitä vaikeita paikkoja elämässä ollut ja uusia varmaan tulee. Luotan kuitenkin siihen, että ne on loppujen lopuksi annettu minun parhaakseni. Monta kertaa kun katselee taaksepäin, niin huomaa miten paljon parempi oikeastaan olikin, että näin kävi.
Tuo siteeraamasi jae on muuten yksi lempijakeistani Raamatussa.¤¤ En silti pidä vastoinkäymisiä joita Jumala on tielleni sallinut rangaistuksena mistään. ¤¤
Niinhän se tietysti on varsinkin sinun kohdallasi, että kantapään kautta elämän koulua käyt.
Rakastat pieleenmenemisiä ja eksytyksiä. Eihän en rangaistusta tietenkään olekaan, vaan Herra koettelee
niiden kautta alatko lopultakaan rakastaa totuutta.
2.Tess. 2.
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - Herran lempilapsi
uteljas kirjoitti:
¤¤ En silti pidä vastoinkäymisiä joita Jumala on tielleni sallinut rangaistuksena mistään. ¤¤
Niinhän se tietysti on varsinkin sinun kohdallasi, että kantapään kautta elämän koulua käyt.
Rakastat pieleenmenemisiä ja eksytyksiä. Eihän en rangaistusta tietenkään olekaan, vaan Herra koettelee
niiden kautta alatko lopultakaan rakastaa totuutta.
2.Tess. 2.
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.No, mikä saa sinut epäilemään, etten rakastaisi totuutta? Enkä rakasta pieleenmenemisiä enkä eksytyksiä sen kummemmin kuin muutkaan. Senverran ihminen olen, etten jaksa onnettomuuksistakaan ylistää aivan onnettomuuden hetkellä vaan tippa silmässä ruikutan Jumalalle; miksi, miksi minulle. Kyllä se sitten on jälkeenpäin selvinnytkin, miksi niin piti tapahtua kuin tapahtui. Ja tilalle on tullut paljon parempaa.
Jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa.
Sinun elämäsi varmaan on totuuden uskoneena ollut yhtä tasaista pötköä? - Rakkaudesta Totuuteen
Herran lempilapsi kirjoitti:
No, mikä saa sinut epäilemään, etten rakastaisi totuutta? Enkä rakasta pieleenmenemisiä enkä eksytyksiä sen kummemmin kuin muutkaan. Senverran ihminen olen, etten jaksa onnettomuuksistakaan ylistää aivan onnettomuuden hetkellä vaan tippa silmässä ruikutan Jumalalle; miksi, miksi minulle. Kyllä se sitten on jälkeenpäin selvinnytkin, miksi niin piti tapahtua kuin tapahtui. Ja tilalle on tullut paljon parempaa.
Jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa.
Sinun elämäsi varmaan on totuuden uskoneena ollut yhtä tasaista pötköä?¤¤onnettomuuksistakaan ylistää aivan onnettomuuden hetkellä vaan tippa silmässä ruikutan Jumalalle; miksi, miksi minulle.¤¤
Jo tuostakin lukija osaa päätellä, ettet tunne totuutta vielä, edes totuutta itsestäsi. Sillä Jeesus (Tie, Totuus, Elämä)
kielsi kyselemästä, että miksi onnettomuus tapahtui ja ettei ainakaan sovi syntisemmäksi todeta onnetonta uhria.
Totuutta rakastava sensijaan kyselee "miksi juuri minä" siinä mielessä, että miksi juuri minä pääsin armovalinnan
kohteeksi. Kun ei mitään ansioitakaan ole, ei niin yhtään mitään.
Totuudessa pysyvä tahtoisi lunastaa sukunsa jos se vain olisi mahdollista ...
Room. 9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele-sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
Kun tahdomme tulla kuritetuksi, ei itsemme tähden, vaan lähimmäistemem hyväksi -- silloin voimme sanoa
rakastavamme totuutta ainakin pikkuisen jo.
Jumalan kauhukakara - älä lyö lyötyä
Rakkaudesta Totuuteen kirjoitti:
¤¤onnettomuuksistakaan ylistää aivan onnettomuuden hetkellä vaan tippa silmässä ruikutan Jumalalle; miksi, miksi minulle.¤¤
Jo tuostakin lukija osaa päätellä, ettet tunne totuutta vielä, edes totuutta itsestäsi. Sillä Jeesus (Tie, Totuus, Elämä)
kielsi kyselemästä, että miksi onnettomuus tapahtui ja ettei ainakaan sovi syntisemmäksi todeta onnetonta uhria.
Totuutta rakastava sensijaan kyselee "miksi juuri minä" siinä mielessä, että miksi juuri minä pääsin armovalinnan
kohteeksi. Kun ei mitään ansioitakaan ole, ei niin yhtään mitään.
Totuudessa pysyvä tahtoisi lunastaa sukunsa jos se vain olisi mahdollista ...
Room. 9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele-sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
Kun tahdomme tulla kuritetuksi, ei itsemme tähden, vaan lähimmäistemem hyväksi -- silloin voimme sanoa
rakastavamme totuutta ainakin pikkuisen jo.
Jumalan kauhukakaraMissä Jeesus kielsi kyselemästä, miksi onnettomuus tapahtui?
OK, Jeesus uhrasi itsensä, ei vain sukunsa puolesta, vaan meidän kaikkien syntisten. Silti hänessä oli sen verran ihminen, että hän hädän hetkellä huusi. Mitä hän huusi? Tietänet sen, tai ota selvää. Puuttuiko Jeesukselta sillä hetkellä totuus? älä lyö lyötyä kirjoitti:
Missä Jeesus kielsi kyselemästä, miksi onnettomuus tapahtui?
OK, Jeesus uhrasi itsensä, ei vain sukunsa puolesta, vaan meidän kaikkien syntisten. Silti hänessä oli sen verran ihminen, että hän hädän hetkellä huusi. Mitä hän huusi? Tietänet sen, tai ota selvää. Puuttuiko Jeesukselta sillä hetkellä totuus?Että Jeesusko ei sukunsa puolesta itseään uhrannut? Kylläpäs uhrasi nimenomaan sukunsa puolesta.
Ihminen on Jumalan sukua - eläin ei ole - ja jos minä panen toivoni Jeesukseen, saa Jeesus nähdä jälkeläisiään
myös minun kauttani.
Jes. 53: (Uusi käännös)10
Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin.
Mutta kun hän antoi itsensä sovitusuhriksi, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, ja Herran tahto täyttyy hänen kauttaan.
Minä tykkään vanhasta käännöksestä ...sillä siinä tulee esiin tarve ottaa henkilökohtaisesti vastaan evankeliumi.
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Pikku huomautus vielä juutalaisesta suvusta eli Jaakobin 12 pojan jälkeläisistä, joihin Herra Jumala Jeesus lihansa puolesta lukeutuu ...
Joh. 4:22
Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
Joh. 11:45
Niin useat juutalaisista, jotka olivat tulleet Marian luokse ja nähneet, mitä Jeesus teki, uskoivat häneen.- Raamattumies*
älä lyö lyötyä kirjoitti:
Missä Jeesus kielsi kyselemästä, miksi onnettomuus tapahtui?
OK, Jeesus uhrasi itsensä, ei vain sukunsa puolesta, vaan meidän kaikkien syntisten. Silti hänessä oli sen verran ihminen, että hän hädän hetkellä huusi. Mitä hän huusi? Tietänet sen, tai ota selvää. Puuttuiko Jeesukselta sillä hetkellä totuus?Luuk. 13:4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."
Tietysti onnettomuuksien tekninen tutkinta on tarpeen ja mahdolliste syyllisten saattaminen vastuuseen.
Mutta ei ole lupa väittää, että syntisyytensä takia niin tapahtui. Sillä Jumala antaa aurinkonsa paistaa kaikille.
Matt. 5. luku Vuorisaarnaa ...
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
Mitäs sitten kun Jumalan lopullisesti vihastuu kieroilijoihin? Sillä eihän Jumala, vaikka onkin rakkaus, ole
sitoutunut kieroiljaa rakastamaan lopullisesti, vaan "kosto elää". Jumalalla on oikeus olla kiero kierolle!
Ilm. 9:
4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
Ilm. 20:10
Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
Ps. 18:26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
Kierolla on NURJA kohtalo.- Kelpaat kyllä
Kuules, ei rakkaus pahaa pahalla kosta. Jumala vain tulee hävittämään kaiken synnin koko maailmankaikkeudesta ja sillä selvä. Kierolla on nurja kohtalo. Eikö ikuinen kuolema ole mielestäsi nurja kohtalo? Niinä päivinä kuolema pakenee, vaikka haluaisit kuolla. Ei se kuitenkaan pakene ikuisesti. Viimein saavutat sen ja se on kieroilusi loppu. Kyllä Jumala sinuakin kieroa rakastaa ja haluaa, että lopettaisit kieroilusi. Valinta on sinun.
Kelpaat kyllä kirjoitti:
Kuules, ei rakkaus pahaa pahalla kosta. Jumala vain tulee hävittämään kaiken synnin koko maailmankaikkeudesta ja sillä selvä. Kierolla on nurja kohtalo. Eikö ikuinen kuolema ole mielestäsi nurja kohtalo? Niinä päivinä kuolema pakenee, vaikka haluaisit kuolla. Ei se kuitenkaan pakene ikuisesti. Viimein saavutat sen ja se on kieroilusi loppu. Kyllä Jumala sinuakin kieroa rakastaa ja haluaa, että lopettaisit kieroilusi. Valinta on sinun.
Jumala ei armomurhaa sinulle ikinä suo vaikka kuinka kieriskelisit syyttävän omantuntosi vankina!
Mutta hyvin teit kun luit asiaa koskevat viestini ja toivottavasti panit merkille raamatunkohdatkin.
- ettei tarvii
toiste ihmiste appuu muussa kui rahan särkemisess.
Minä opetin että vain Jumala saa kostaa ja että hän todella kostaakin, kieroille.
Room. 12:17
Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
Room. 12:19
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle,
sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
"ANTTI ON NIIN RIKAS ETTEI TARTTE TOISTEN IHMISTEN APPUU MUUSSA KUIN RAHAN SÄRKEMISESSÄ"
Tu osinun aiheesi ennustuksena voi paikkansa pitääkin, mutta toistaiseksi tarvitsen toisten apua kaikessa -
paitsi mainitsemassasi rahan särkemisessä. Sillä harvoin osuu käteeni viissatasta tahi tonnin seteliä.
Minun, raukan, on pakko palvella muita, että itsekin tarvittaessa saisin apua.
Matt. 7:12
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
Matt. 24:46
Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
Mitä annettavaa sinulla on toisille?
1. Kor. 14:26
Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa:
millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää;
kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
Antti- IDENEB
Me kristitythän saamme olla rikkaita ainakin siinä mielessä, juu, että meillä on rikas antaja Isä Taivainen ja
kaikki mikä on Hänen, on myös meidän käytettävissä ..
Luuk. 15:30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
Room. 10:12
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Toisten ihmisten välityksellä tietysti, sillä tällainenkin käsky on uudessa liitossa, koskien varmaan erityisesti
rikkaita (että he köyhiksi tulisivat?) ..
LUUKAS 6.
33 Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee?
Niinhän syntisetkin tekevät.
34 Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin,
mitä kiitosta teille siitä tulee?
Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.
35 Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa,
toivomatta saavanne mitään takaisin;
niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi,
sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
36 Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
37 Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita;
älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta.
Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
Rakas uskovien opas, Raamattu!
IDENEB - o mores o tempores
IDENEB kirjoitti:
Me kristitythän saamme olla rikkaita ainakin siinä mielessä, juu, että meillä on rikas antaja Isä Taivainen ja
kaikki mikä on Hänen, on myös meidän käytettävissä ..
Luuk. 15:30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Toisten ihmisten välityksellä tietysti, sillä tällainenkin käsky on uudessa liitossa, koskien varmaan erityisesti
rikkaita (että he köyhiksi tulisivat?) ..
LUUKAS 6.
33 Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee?
Rakas uskovien opas, Raamattu!
IDENEBTässä Antti-täti kerjää ymmärtämystä Antti-sedälle. Ts. AnttiVKantola = IDENEB, vaikka on kirjautunut IDENEBinä naiseksi.
- hymyä huuleen
o mores o tempores kirjoitti:
Tässä Antti-täti kerjää ymmärtämystä Antti-sedälle. Ts. AnttiVKantola = IDENEB, vaikka on kirjautunut IDENEBinä naiseksi.
Etkö sitä tiedä. Mikälie kirkkoherra on tänään Sisko.
Eli hamosen alta pilkistää karvaiset jalat.
Sitä se on Antikin kohta ja aina kun ) Ideneb.ppinä edustaa itseään.
Narautti vain kerran itsensä kun lainasi Ideneb kirjoitustaan omalla Kantola nimimerkillään.
Että nauretaan yhdessä..
Mutta joskus persoonallisuus asiat ovat sellaisia, että uskovat itsekin olevansa näitä--..... no jätetään sanat pois. o mores o tempores kirjoitti:
Tässä Antti-täti kerjää ymmärtämystä Antti-sedälle. Ts. AnttiVKantola = IDENEB, vaikka on kirjautunut IDENEBinä naiseksi.
Eihän noissa Raamatun opetuksissa ole mitään aihetta sellaiseen nauruun, joka sisältää pilkkaamista.
Älä katso henkilöön, siitä Jaak. 2. luku varoittaa äärimmäsien ankarasti - vaan ota onkeesi hyvästä opetuksesta.
Vai onko tässä pilkan aihetta:
LUUKAS 6.
Kiitokset Idenebille noista Herran sanoista - ja tässä mainitseman sanankohta henkilöön katsomisesta:
Jaakobin kirje, 2. luku, jakeet 1-13 Aihe: henkilöön katsominen
1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Muuan kristitty- ..........
AnttiVKantola kirjoitti:
Eihän noissa Raamatun opetuksissa ole mitään aihetta sellaiseen nauruun, joka sisältää pilkkaamista.
Älä katso henkilöön, siitä Jaak. 2. luku varoittaa äärimmäsien ankarasti - vaan ota onkeesi hyvästä opetuksesta.
Vai onko tässä pilkan aihetta:
LUUKAS 6.
Kiitokset Idenebille noista Herran sanoista - ja tässä mainitseman sanankohta henkilöön katsomisesta:
Jaakobin kirje, 2. luku, jakeet 1-13 Aihe: henkilöön katsominen
1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Muuan kristittyIDENEB? No vois ollakin kirjoittelee ainakin samaan tyyliin ..
- tarpeeksi kauan seuraillut
.......... kirjoitti:
IDENEB? No vois ollakin kirjoittelee ainakin samaan tyyliin ..
Samapa sama. Kuten myös Raamattumies, Eskatologi, Raamattuasiamies, uteljas ym. Hyvällä lapsella on monta nimeä. Eihän Antti omalla nimellään ilkiä liian paljon omia kirjoituksiaan kehua.
- kameliontti varmaan
tarpeeksi kauan seuraillut kirjoitti:
Samapa sama. Kuten myös Raamattumies, Eskatologi, Raamattuasiamies, uteljas ym. Hyvällä lapsella on monta nimeä. Eihän Antti omalla nimellään ilkiä liian paljon omia kirjoituksiaan kehua.
saman miehen noiden nimimerkkien takaa, no tällaista se elämä on
- Toim.huom.
tarpeeksi kauan seuraillut kirjoitti:
"Eihän Antti omalla nimellään ilkiä liian paljon omia kirjoituksiaan kehua"
Eipä taida löytyä sellaista viestiä, jossa AnttiVKantolan viestejä kehuttaisiin, itse tai toisen kautta.
Tunnustusta toki annetaan mutta näyttää olevan kiitosten kohteena useinmiten "Herra", eikä kirjoittaja.
Olisi mukava jos toinen toisillenne antaisitte tunnustusta aina kun suinkin mahdollista.
Se on varmasti kaikille hyväksi. - Tulin vain katsomaan ...
kameliontti varmaan kirjoitti:
saman miehen noiden nimimerkkien takaa, no tällaista se elämä on
Sen sanoisin että sama kai mikä nimi viestin takana on, sillä saman Paimenen antamia kai kaikki hengelliset
kirjoitukset on. En ole raamatunlukija muuten, mutta arrastan Psalmeja ja tämmöinen sopiva kohta löytyy tähän
Saarn. 12:11
Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman Paimenen antamia.
Niin että kaikki ne on samasta miehestä lähtöisin, Jeesus Paimenesta
Ohikulkija vaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743930Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1893195Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472986Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle702570Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3682310- 1721971
- 781595
- 331515
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391382