Kamalaa laulua

Kuksu

Muutin hiljattain uudelle paikkakunnalle ja uuteen seurakuntaan.

Järkytys: miten kamalan ääninen kanttori on kirkossa. Laulu: 4.

Joka virkkeen ja sivulauseen alussa huudahtaa ensimmäisen kirjaimen ja kaikki kirjaimet lausuu kuin olisi humalassa. Sitten hän menee keskelle kirkkoa, kääntää selkänsä kuorolle ja nostaa nyrkit pystyyn. Sormet ovat nyrkissä. Hän ei osaa antaa pieninpikään vittomisia kuorolle. Kamalaa!

Miten tuollainen voi olla kanttorina???

22

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taivastelija.

Taisimme olla samassa tilaisuudessa. Lukkarilla oli lenkkarit jalassa. Kauheaa, miten alas kirkko voi vajota synnin alla?

• Rale 47

Olitteko Uspenskissa?

• tuohivirsuvaari

Kieltävätkö kanonit vai raamattu vai miksi kauhistelette lukkaria, jolla on lenkkarit jalassa kirkossa?

• T. Ollo
        tuohivirsuvaari kirjoitti:

Kieltävätkö kanonit vai raamattu vai miksi kauhistelette lukkaria, jolla on lenkkarit jalassa kirkossa?

joka paikkaan kanoneja ja Raamattua, kiitos! Eivätkö hyvät tavat ja tyylitajukin jo riitä perustelemaan, että kanttorilla ei saa olla lenkkarit jalassa jumalanpalveluksessa?

• foreetta
        tuohivirsuvaari kirjoitti:

Voiko tästä enää alemmas vajota. Kaikki on revitty ja raadeltu lähes pohjamutia myöten. Eikö tässä maailmassa ole todellisia ongelmia.

• tarvittaisiin
        T. Ollo kirjoitti:

joka paikkaan kanoneja ja Raamattua, kiitos! Eivätkö hyvät tavat ja tyylitajukin jo riitä perustelemaan, että kanttorilla ei saa olla lenkkarit jalassa jumalanpalveluksessa?

mysö pappien pukeutumiseen. Protestanttien sokeripalat ovat juurtuneet joidenkin pappien asuun. Vai onko tässä nyt kyseessä se luterilais-ortodoksien lahko, johon osa papistostamme metropoliittaa myöten on siirtynyt?

• Lenkkari+verkkari

mistä tiedät vaikka olisi ollut verkkarit kaavun alla? Onko sen nyt niin väliä, paljaisjaloin oli nasaretilainenkin. Tosin häntä ei kirkkoon päästetty...

• polvet p: na
        Lenkkari+verkkari kirjoitti:

mistä tiedät vaikka olisi ollut verkkarit kaavun alla? Onko sen nyt niin väliä, paljaisjaloin oli nasaretilainenkin. Tosin häntä ei kirkkoon päästetty...

vähän pitempään palvelleiden kanttorien jalat jatkuvan seisomisen takia alkavat olla ihan murenata.
        annetaan myö armoo ja sallitaan sellaset jalkineet joissa pystyy toimimaan?

• nokian saappaat

Pääsiäisyönpalveluksessa, jossa kirkon isännöitsijällä oli kumisaappaat jalassa.

• isänmaallinen kenkä
        nokian saappaat kirjoitti:

Pääsiäisyönpalveluksessa, jossa kirkon isännöitsijällä oli kumisaappaat jalassa.

taisi olla rospuutto aika

• polle-pelle
        Rale 47 kirjoitti:

Olitteko Uspenskissa?

kuoronjohtajalla on aina mustat lakerikengät!
        Älä edes yritä mustamaalata!!!

• kuntoilua

hän oli vigilian jälkeen menossa suoraan lenkille.

• pragmaattista
        tarvittaisiin kirjoitti:

mysö pappien pukeutumiseen. Protestanttien sokeripalat ovat juurtuneet joidenkin pappien asuun. Vai onko tässä nyt kyseessä se luterilais-ortodoksien lahko, johon osa papistostamme metropoliittaa myöten on siirtynyt?

luulen , että yksinkertaisempaan kostyymiin siirtyminen on käytännön sanelemaa.
        vai kielletäänkö tämäkin ehkä kanoneissa?

• papilla ei ole koskaan
        tarvittaisiin kirjoitti:

ortodoksisella papilla ei voi olla koskaan mitään luterialaisen papin kauluksia, se on aivan selvää.
        Vaikka en olekaan papiston jäsen, ajan itse vain aasintammalla ja pukeudun ainokaiseen ihokkaaseeni, ja jalkineinani on vain vaatimattomat sandaalit. Pukeudun siis kaanonien mukaan ja kulkuneuvonikin on oikeaoppinen, joten voi arvostella ....

• orto
        pragmaattista kirjoitti:

luulen , että yksinkertaisempaan kostyymiin siirtyminen on käytännön sanelemaa.
        vai kielletäänkö tämäkin ehkä kanoneissa?

kokemusta viitan käytöstä? Minulle on kerrottu kuinka käytännöllinen vaate se on.

• kaikki elämäni ihokkaat
        orto kirjoitti:

kokemusta viitan käytöstä? Minulle on kerrottu kuinka käytännöllinen vaate se on.

sille, jnka ei tarvitse juosta spåraan eikä kulkea paikallisjunien ovissa!

• ainailoisetortodoksit?

sai sinusta oivan lisän: pahansuopaa suihketta siellä, kuisketta täällä. Arvostelua tuolla ja täällä, hapannaama aina päällä.
      Tuomitseva katseesi seuraa kaikkea mikä ei sinua miellytä, ja tuolla asenteella sitä riittää.

• Mielialapillerissä piilee

Niin, Kerran eräs seurakuntaan luterilaiselta puolelta tullut kertoi riitaantuneensa siellä ja sen vuoksi tullut kyseiseen seurakuntaan. Pappi mietti hieman ja sanoi että "Siellä on varmasti nyt rauhallista. Täällä kohta ei varmaankaan ole." Epäilen muuten koko aloitusta tarkoitushakuiseksi ja keksityksi.

• Minä metsän polkuja kuljen...
        Mielialapillerissä piilee kirjoitti:

Niin, Kerran eräs seurakuntaan luterilaiselta puolelta tullut kertoi riitaantuneensa siellä ja sen vuoksi tullut kyseiseen seurakuntaan. Pappi mietti hieman ja sanoi että "Siellä on varmasti nyt rauhallista. Täällä kohta ei varmaankaan ole." Epäilen muuten koko aloitusta tarkoitushakuiseksi ja keksityksi.

Ja niin tuo kirkkoon hyväksytty keskitti koko arsenaalinsa kyseisen papin vainoamiseen ja mustamaalaamiseen.

• matkailija...
        Mielialapillerissä piilee kirjoitti:

käynyt samaisessa kirkossa parisen kertaa ja nähnyt saman kuin keskustelun aloittanut henkilö. Olen täysin samaa mieltä siitä, että kuinka ko. on päässyt kanttoriksi.

• totuus esiin!
        matkailija... kirjoitti:

käynyt samaisessa kirkossa parisen kertaa ja nähnyt saman kuin keskustelun aloittanut henkilö. Olen täysin samaa mieltä siitä, että kuinka ko. on päässyt kanttoriksi.

seurakunta?
        Miksi vihjailla!

• pahna
        totuus esiin! kirjoitti:

seurakunta?
        Miksi vihjailla!

jää pian eläkkeelle - onneksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      100
      1695
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe