Suomen ekumeeninen neuvosto on

savonarola

kovissa vahdissa tekemään uuden maanlaajuinen yhteinen seurakunta? Huh ??????

Löysin tuommoinen kirjoitus jonka kopioin --->

Tuossa edellä on pikkuinen taustainfo ekumeenisen neuvoston toiminnasta ja sen opettamista ajatuksista.

Kommentoin hiukan SEN:in (SEN Suomen ekumeeninen neuvosto) julkilausumaa.

Ekumenian tavoitteena on saavuttaa "elävän" kristikunnan saattaminen keskinäiseen yhteyteen. Iso ongelma on tässä se, että SEN operoi kirkkojen ja herätysliikkeiden kanssa, joiden seassa on muun muassa katolinen kirkko, jonka virallinen oppi on epäraamatullinen sekä toista evankeliumia. Samoin SEN operoi ortodoksisen kirkon kanssa, jonka virallinen oppi on epäraamatullinen sekä toista evankeliumia. Raamattu varoittaa, ettei Jeesuksen opetuslapsilla saa olla yhteyttä uskomattomien ja epäjumalan palvelijoiden kanssa:

2 Kor 6:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Raamattu siis kieltää yhteisen ikeen kantamista yhdessä uskottomien ja epäjumalan palvelijoien kanssa. Ies tarkoittaa sitä, että samaistutaan uskottomiin ja epäjumalan palvelijoihin ja pidetään heitä saman tien kulkijoina kuin Jeesuksen opetuslapsia, vaikka he eivät sitä kuitekaan ole. Siksi Raamattu kehottaa Jeesuksen opetuslapsia vetäytymään pois yhteisestä ikeestä epäjumalan palvelijoiden kanssa.

Saamme rakastaa heitä lähimmäisinämme, mutta emme saa pitää veljinä ja sisarina Kristuksessa, koska he eivät ole sitä. SEN:in ongelma on siinä, että he pitävät kaikkia SEN:in jäsenkirkkoja ja niiden edustajia veljinä ja sisarina Kristuksessa, vaikka esim. katolisen kirkon virallisen opin mukaan elävät katoliset eivät ole Jeesuksen opetuslapsia, vaan epäjumalan palvelijoita.

--------------------Mitä sä sanot ?? Haluatko olla mukana SEN-nisssä ????????---------------------

44

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ville-Hart

Täysillä mukana, SEN tekee työtä hajonneen Kristuksen kirkon yhdistämiseksi, joka ei kuitenkaan koskaan tule tapahtumaan. Se on ihanne, jota kohti pyritään yhdessä työskennellen. Se Kristuksen ylipapillinen rukous kannustaa ykseyden etsimiseen ja sen puolesta työskentelyyn. Ja tuosta sitaatista pätkä:

"...muun muassa katolinen kirkko, jonka virallinen oppi on epäraamatullinen sekä toista evankeliumia. Samoin SEN operoi ortodoksisen kirkon kanssa, jonka virallinen oppi on epäraamatullinen sekä toista evankeliumia..."

Tuo on virheellistä tietoa. Ortodoksisuus on ollut muuttumatonta pitkän pitkän aikaa ja monella tavalla edustaa todella alkukirkollista linjaa opetuksissaan. Katolinen kirkko ei ole enää sitä mitä se oli 1500-luvulla, monet reformaatioajan uudistuksista on mennyt läpi viimeistään 1960-luvulla Vatikaanin II kirkolliskokouksessa.

Jokaisessa kirkossa on epäraamatullisia puolia varmasti, mutta että evankeliumi olisi toinen, ortodokseja ja katolisia kohdanneena sanon, että heidän julistamansa evankeliumi on yhtä ja samaa. Usein itse asiassa selkeämpää ja rehellisempää kuin oman luterilaisen kirkkoni piirissä.

• pehmopappa

Kuolleiden epäkristillisten kirkkojen uudestisyntymättömät jäsenet ja niiden harhaoppeja edustavat "ylipapit" eivät kuulu Kristuksen seurakuntaruumiiseen.

Raamattu varoittaa porttokirkosta ja sen tuomista, mikä kohtaa niitä, jotka ovat siihen menneet.

Ilm. 18:4-5

"Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. 5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."

Ilm. 17:1-6

"1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
        2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
        3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin."

Jumalan kansa on kutsuttu Jeesuksen kanssa ulkopuolelle "leirin" Hänen pilkkaansa kantamaan.

Hepr. 13:13

"Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen; "

• Ville-Hart
        pehmopappa kirjoitti:

Kuolleiden epäkristillisten kirkkojen uudestisyntymättömät jäsenet ja niiden harhaoppeja edustavat "ylipapit" eivät kuulu Kristuksen seurakuntaruumiiseen.

Raamattu varoittaa porttokirkosta ja sen tuomista, mikä kohtaa niitä, jotka ovat siihen menneet.

"Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. 5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa."

"1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
        2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
        3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin."

Jumalan kansa on kutsuttu Jeesuksen kanssa ulkopuolelle "leirin" Hänen pilkkaansa kantamaan.

"Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen; "

Ei, vaan näin puhuu yksi uudestisyntynyt kristitty, joka seuraa Kristusta ja haluaa yhteyttä kaikkiin Kristuksen seurakunnan jäseniin ympäri maailman.

Olen Kristuksessa uudestisyntynyt, vaikkei minulle ole kokemusta tai ajankohtaa mistään uudestisyntymisen hetkestä. Olen ollut Kristuksen seuraaja koko elämäni lapsuudesta asti. Uskoni Jeesuksen pelastajanani ja syntien valtapiiristä vapauttajanani todistaa siitä. Vaikka lankean, sillä liha on heikko, mutta Herran armosta saan syntini anteeksi ja aloittaa taas alusta.

Olet itsekin uudestisyntynyt, sitä en kiellä, mutta olet äärimmäisen erehtynyt kohdallani.

Hymyä! =)

• Frater
        pehmopappa kirjoitti:

Pehmopappa, hankipa ensin hiukan ihan teologista ja historiaan liittyvää sivistystä, ennen kuin horiset tyhjäpäisiä juttuja.

• Aj sellaista sulle on syötetty ?? Venäjällä se kirkko on aina tappanut Tosi Uskovaisia jotka ovat halunneet seurata Jeesusta Puhtaudessa ja Pyhyydessä ilman uskonnollisia rituaaleja !!

• pehmopappa kirjoitti:

Käsi kädessä pehmopappa !!

• Ville-Hart
        savonarola kirjoitti:

Aj sellaista sulle on syötetty ?? Venäjällä se kirkko on aina tappanut Tosi Uskovaisia jotka ovat halunneet seurata Jeesusta Puhtaudessa ja Pyhyydessä ilman uskonnollisia rituaaleja !!

Syötetty? Jos olisikin, niin helpommin mielipiteeni ymmärtäisi. Olen perehtynyt ekumeniaan sen verran paljon, että tiedän kyllä mistä kirjoitan. Ja sitten: katoliset ovat tappaneet, ortodoksit ovat tappaneet, protestantit ovat tappaneet, Amerikassa vapaakristilliset ovat polttaneet ihmisiä noitina... Se kertoo enemmänkin ihmisestä kuin uskonnosta itsestään, uskonto toimii yhtenä motivoijana tai perustelijana hirmutekoihin. Johtuvatko ne uskonnosta? Mene ja tiedä...

Tosisuskovaisia? Kerropa keitä. Venäjän historia on hakusessa, että tunnen vain Venäjän ortodoksisen kirkon historiaa lähinnä vain 1900-luvulta eikä se ole mitään kaunista, kun valtiovalta tukahdutti uskonnollisuutta.

Et taida tuntea ortodoksisuutta kovinkaan. Rituaaleilla on tärkeä merkitys ortodoksien uskonelämän ilmaisemista ja he itse katsovat, että he ovat se ainoa oikea kirkko. Ortodoksisen kirkon opetus on varsin muuttumatonta ollut jo yli vuosituhannen ajan. He eivät muuta mitään todellakaan ja huomioivat vanhankirkon jatkuvuutta aktiivisemmin kuin läntiset kirkot. He eivät pyyhkäise ensimmäisten vuosisatojen kristittyjen opetusta ja hengellistä etsintää maton alle. He jatkavat sitä samaa hengellistä etsintää, mitä on 2000 vuosituhannen ajan harjoitettu. Traditio eli perinne tuo vuosisatoja vanhat uskon ilmaisutavat mukanaan ja traditio on antaa tulkinta-avaimet Raamattuun. Miten evankeliumia on tulkittu ja julistettu apostolien ajalla, näin sitä julistetaan edelleen. Eli he eivät lähde muuttamaan mitään omasta mielestään, miten on aina tehty ja niin myös tehdään edelleen. Ilman jatkuvuutta raamatuntulkinta menee villiksi ja kukin voi vedellä sieltä ihan mitä haluaa. Tämä on ollut yksi ongelma läntisten kirkkojen hajoamisessa, villi raamatuntulkinta ja siitä silloin tällöin seuraava hengellinen hoopous.

Ennen kuin menee jotain väittämään muuksi, on syytä perehtyä osapuolen omaan ajatteluun ja perusteluun ja sitten menee arvioimaan. On ymmärrettävä ensin, miksi jotain on tehty.

• leahim
        savonarola kirjoitti:

Aj sellaista sulle on syötetty ?? Venäjällä se kirkko on aina tappanut Tosi Uskovaisia jotka ovat halunneet seurata Jeesusta Puhtaudessa ja Pyhyydessä ilman uskonnollisia rituaaleja !!

No Savis!
        Tulihan se sieltä!
        Tarkoitat Ortodoksista kirkkoa.
        Useaan otteeseen palstalla olen kysellyt
        mikä on porttokirkko.
        No Savishan sen sanoi.
        Olette kyllä kieriä ja pahansuopaisia
        ulkokullattuja uskovia!

Apinoitte päivästä päivään
        valheveljistä,käärmeuskovista ja ekonomiasta!
        Homoudesta,Ekivaarilaisuudesta.
        Jeesuksen tulemisista ja kasteesta.

Kukaan teistä ei kiejoita aitoa
        rakkaudellista Jumalan sanaa.
        Etsitte vikoja toisistanne
        niinkuin apinat toisen karvoista kirppuja!

• Diana-ad-rem

............pelkkää lopun alkua.

Paratiisin käärmeestä tuli lentävä käärme, ja loppunsa edellä lohokäärme vielä puhisee ja isottelee, kunnes se syöstään tuliseen järveen, eli katoaa.
      Sen jälkeen maailma ihmettelee: kuka oli tmä mies, joka järisytti maan ja sai niin paljon tuhoa aikaan.

• Ja valitut jos mahdollista ??? Näin on kirjoitettu ennen loppu tulee niille surkeille jotka exytetään !!

• Diana-ad-rem
        savonarola kirjoitti:

Ja valitut jos mahdollista ??? Näin on kirjoitettu ennen loppu tulee niille surkeille jotka exytetään !!

• Frater

Kirjoituksesi on esimerkki kutakuinkin täydellisestä sivistyksen puutteesta liittyen ekumeniaan, teologiaan, kirkkohistoriaan ja eksegetiikkaan. Joo, joo. Älä turhaan sössötä ainoasta oikeasta Raamatun tulkinnasta, "tosiuskovista yms. Huomaa, että et lainkaan tunne ortodoksista tai katolista kirkkoa. Onko muuten ystäväpiirissäsi yhtään ortodoksista tai katolista kristittyä?

Sitä paitsi Suomen Ekumeeninen Neuvostolla ei edes ole mitään henkilöjäseniä, vaan jäseninä on kristillisiä kirkkoja ja yhteisöjä.

Tuollaista tekstiä, jota kirjoitit, kykenee kirjoittamaan vain kapeakatseinen, tietämätön fundamentalisti.

• leahim

Minä olen ortodoksi.:=))

• on saavuttaa elävän kristikunnan saattaminen keskinäiseen yhteyteen", on kirjoitettu aloituksesi lainauksen ensimmäisen kappaleen ensimmäiseksi lauseeksi..

Sama johtoajatushan on Raamatussakin, että Isä Jumala odottaa, että kaikki ja kaikkialla tekisivät parannuksen ja tulisivat Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen tunnustaen yhteen ja yhdessä ylistäisivät Isä Jumalaa kaikkialla maailmassa..

Ihminen panee vaan esteitä Herran työlle ja haluaa karsinoida uskovat erilaisiin kirkkokuntien aitauksiin ja sitten puhua monisanaisesti pahaa tuosta "toisesta seurakunnasta", jossa uskova lähimmäinen ylistää meidän yhteistä Herraamme, Jeesusta Kristusta..

Ellemme usko Isä Jumalan suunnitelman toimivan sen suhteen, että Jeesukseen uskovien yhteinen kristillisyys tapahtuisi ajankuluessa maailmanlaajuisesti, niin mihin me sitten uskomme?!

• Diana-ad-rem

Kysymys on pelkästään siitä, mikä uskonto voittaa maailmassa, maailmanvalloituksesta, ei mistään muusta.

• WeijoLindroos
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Kysymys on pelkästään siitä, mikä uskonto voittaa maailmassa, maailmanvalloituksesta, ei mistään muusta.

Hienoa, Savonarola, että toit tuon kirjoituksen tänne.
        Pehmopappa kirjoitti myös hyvää. Porttokirkot eivät kuulu Kristuksen ruumiiseen. Siihen kuuluvat vain uskoon tulleet parannuksen tehneet ja sen jälkeen upotuskasteella vedessä kastetut Jumalan pyhät.

Jos joku tahtoo tietää kokonaan, mitä ekumeeninen liike edustaa, niin kannattaa lukea lyhyt selonteko tästä:
        http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/portto.htm

.

• Diana-ad-rem
        WeijoLindroos kirjoitti:

Pehmopappa kirjoitti myös hyvää. Porttokirkot eivät kuulu Kristuksen ruumiiseen. Siihen kuuluvat vain uskoon tulleet parannuksen tehneet ja sen jälkeen upotuskasteella vedessä kastetut Jumalan pyhät.

Jos joku tahtoo tietää kokonaan, mitä ekumeeninen liike edustaa, niin kannattaa lukea lyhyt selonteko tästä:

.

Minä en ole Savonarola enempää kuin pehmopappakaan. :)

• Markku Tampio
        WeijoLindroos kirjoitti:

.

Ketkä kuuluvat porttokirkkoihin?

Kirkkojen nimiä palstalle, etteivät uskovat eksy pois totuudesta..

Ja turha on sitten änkyttää, ettei nimiä muka saisi laittaa palstalle..

• WeijoLindroos
        Markku Tampio kirjoitti:

Ketkä kuuluvat porttokirkkoihin?

Kirkkojen nimiä palstalle, etteivät uskovat eksy pois totuudesta..

Ja turha on sitten änkyttää, ettei nimiä muka saisi laittaa palstalle..

Kirkkauden Herra, Jeesus Kristus johdattakoon meitä siunauksensa lähteille, takaisin alkuperäiseen kristinuskoon!

Porttokirkkojen nimilistasta tulisi koivin pitkä, koska siihen kuuluvat kaikki ekumeenisen liikkeen ja kirkkojen maailmanneuvoston jäsenkirkot sekä uudet ja vanhat ihmisperusteiset ns. kristilliset uskonsuunnat.
        Jumala ei ole missään kohdin antanut kenellekään ihmiselle tehtäväksi perustaa uutta seurakuntaa. Golgatan ristillä ainutlaatuisen kerran perustettu elävän Jumalan srk. on edelleen ainoa oikea seurakunta. Jumalan tarkoitus oli alussa ja on edelleen, että uusille paikkakunnille LEVITETÄÄN tätä Golgatan ristillä perustettua Jumalan seurakuntaa. Näin alkuseurakunta tekikin. Lahkoutuminen alkoi apostolisen ajan jälkeen, varsinkin ensimmäisen kirkon syntymisen aikoihin 300 luvulla sekä 1500 luvulta, jolloin luterilaisuus syntyi katolisen kirkon lahkona. Sen jälkeen syntyi suuri joukko uusia lahkoja. Edelleen niitä sekauskontoja syntytyy: uskonsanaliikkeet, city-srk.t, riverit yms. menestysteologia- ja helluntailaispohjaiset lahkokunnat.

Katso tästä tarkempi selonteko:

Aiemmissa linkeissä on selvennykset ainoasta oikeasta seurakunnasta, joka edelleen on Kristuksen ruumis. Jäsenyys Kristuksen ruumiissa on ainoa Raamatun tuntema srk.n jäsenyys. 1 Kor. 12:27.

Näin on varma Jumalan Totuus.

• WeijoLindroos kirjoitti:

Kirkkauden Herra, Jeesus Kristus johdattakoon meitä siunauksensa lähteille, takaisin alkuperäiseen kristinuskoon!

Porttokirkkojen nimilistasta tulisi koivin pitkä, koska siihen kuuluvat kaikki ekumeenisen liikkeen ja kirkkojen maailmanneuvoston jäsenkirkot sekä uudet ja vanhat ihmisperusteiset ns. kristilliset uskonsuunnat.
        Jumala ei ole missään kohdin antanut kenellekään ihmiselle tehtäväksi perustaa uutta seurakuntaa. Golgatan ristillä ainutlaatuisen kerran perustettu elävän Jumalan srk. on edelleen ainoa oikea seurakunta. Jumalan tarkoitus oli alussa ja on edelleen, että uusille paikkakunnille LEVITETÄÄN tätä Golgatan ristillä perustettua Jumalan seurakuntaa. Näin alkuseurakunta tekikin. Lahkoutuminen alkoi apostolisen ajan jälkeen, varsinkin ensimmäisen kirkon syntymisen aikoihin 300 luvulla sekä 1500 luvulta, jolloin luterilaisuus syntyi katolisen kirkon lahkona. Sen jälkeen syntyi suuri joukko uusia lahkoja. Edelleen niitä sekauskontoja syntytyy: uskonsanaliikkeet, city-srk.t, riverit yms. menestysteologia- ja helluntailaispohjaiset lahkokunnat.

Katso tästä tarkempi selonteko:

Aiemmissa linkeissä on selvennykset ainoasta oikeasta seurakunnasta, joka edelleen on Kristuksen ruumis. Jäsenyys Kristuksen ruumiissa on ainoa Raamatun tuntema srk.n jäsenyys. 1 Kor. 12:27.

Näin on varma Jumalan Totuus.

Sinne meni John Wesley ja sinne meni William Both ja taisi Charles G Finney kin mennä Kristuxen kehon ulkopuolelle jos ymmärsin oikein Rakas Weijo ?????

• WeijoLindroos
        savonarola kirjoitti:

Sinne meni John Wesley ja sinne meni William Both ja taisi Charles G Finney kin mennä Kristuxen kehon ulkopuolelle jos ymmärsin oikein Rakas Weijo ?????

Et ymmärtänyt oikein.
        Kaikissa ns. kristillisissä uskonsuunnissa eli lahkoissa on sisällä Kristuksen ruumiin jäseniä. En usko kenenkään elävässä uskossa olevan tätä kieltävän. Jopa katolisessa kirkossa on uskossa olevia, joita Pyhä Henki kutsuu sieltä ulos. Ilm. 18:4.
        Luther, Wesley tai Finney eivät ole saaneet Jumalalta tehtäväänsä perustaa uutta uskontoa. Kirkkojen perustaminen on uskovien ihmisten vakavaa erehdystä.
        Mikäli Jumala olisi perustanut "wesleylaisuuden", niin kaikkien uskovien tulisi liittyä siihen. Tottahan Jumala tahtoisi kaikkien omiensa kuuluvan perustamaansa uskonsuuntaan. Eikö vain? Jos Jumala on perustanut metodistikirkon, niin kaikkien tulisi nyt viipymättä liittyä siihen. Tai jos Jumala onkin perustanut vapaakirkon, niin eikö kaikkien tulee liittyä siihen? Jos Hän olisi perustanut babtistilahkon, niin eikö kaikkien tulisi liittyä siihen?
        Ja sitten... ajatus jatkuu...
        Jos Jumala on perustanut tai perustuttanut kaksi tai useampia uskonsuuntia, niin siinä tapauksessa Hän itse on syyllinen Kristuksen ruumiin hajaannustilaan. Silloin ei pidä puhua kristittyjen yhteydestä, vaan mennä mukaan ekumeeniseen liikkeeseen ja alkaa rakentaa kirkkoja ja niidne yhdistämistä.
        Ajatelkaa veljet.

Tosiasia on, että
        Jumala on perustanut vain yhden seurakunnan. Se perustettiin Golgatan ristillä Jeesuksen verihaavoissa. Kristuksen ruumis on AINOA Jumalan seurakunta maailmassa.

PS. William Bothin pelastusarmeijaa ei perustettu seurakunnaksi, vaan evankelioivaksi hyväntekeväisyysjärjestöksi. Pelastusarmeijan jäsenet voivat kuulua mihin tahansa tai olla kuulumatta mihinkään. Se ei ole seurakuntayhteys.

• WeijoLindroos kirjoitti:

Et ymmärtänyt oikein.
        Kaikissa ns. kristillisissä uskonsuunnissa eli lahkoissa on sisällä Kristuksen ruumiin jäseniä. En usko kenenkään elävässä uskossa olevan tätä kieltävän. Jopa katolisessa kirkossa on uskossa olevia, joita Pyhä Henki kutsuu sieltä ulos. Ilm. 18:4.
        Luther, Wesley tai Finney eivät ole saaneet Jumalalta tehtäväänsä perustaa uutta uskontoa. Kirkkojen perustaminen on uskovien ihmisten vakavaa erehdystä.
        Mikäli Jumala olisi perustanut "wesleylaisuuden", niin kaikkien uskovien tulisi liittyä siihen. Tottahan Jumala tahtoisi kaikkien omiensa kuuluvan perustamaansa uskonsuuntaan. Eikö vain? Jos Jumala on perustanut metodistikirkon, niin kaikkien tulisi nyt viipymättä liittyä siihen. Tai jos Jumala onkin perustanut vapaakirkon, niin eikö kaikkien tulee liittyä siihen? Jos Hän olisi perustanut babtistilahkon, niin eikö kaikkien tulisi liittyä siihen?
        Ja sitten... ajatus jatkuu...
        Jos Jumala on perustanut tai perustuttanut kaksi tai useampia uskonsuuntia, niin siinä tapauksessa Hän itse on syyllinen Kristuksen ruumiin hajaannustilaan. Silloin ei pidä puhua kristittyjen yhteydestä, vaan mennä mukaan ekumeeniseen liikkeeseen ja alkaa rakentaa kirkkoja ja niidne yhdistämistä.
        Ajatelkaa veljet.

Tosiasia on, että
        Jumala on perustanut vain yhden seurakunnan. Se perustettiin Golgatan ristillä Jeesuksen verihaavoissa. Kristuksen ruumis on AINOA Jumalan seurakunta maailmassa.

PS. William Bothin pelastusarmeijaa ei perustettu seurakunnaksi, vaan evankelioivaksi hyväntekeväisyysjärjestöksi. Pelastusarmeijan jäsenet voivat kuulua mihin tahansa tai olla kuulumatta mihinkään. Se ei ole seurakuntayhteys.

Ja pyydän anteexi mun mokasta ja väärinkäsityxistä !! Hyvin pitkälle ajatellaan samoin Seurakuntajärjestelystä !! : ) !!!!!!!!!!!!!!!

• leahim
        WeijoLindroos kirjoitti:

.

Stefanus,sinäkin brutus!

• 3 + 10 = 13
      • Kysyy Herralta, mihin se tulis kuulua !!!

• savoxixarolaxixix
        savonarola kirjoitti:

Kysyy Herralta, mihin se tulis kuulua !!!

vaix mitäx savox arolax???

• uskis
        savonarola kirjoitti:

Kysyy Herralta, mihin se tulis kuulua !!!

"Niin jokainen joka on fixu "

Varo vähän ketä ivaat limaisiksi kaloiksi!

Itse olet Saconarola Fixu -> Nimittäin -> Kiiski pieni ja vihattu limainen kala.

• Seurakunnatko vaarallisia järjestöjä`....

No ei ihme, kun huudat Jeesux!

Pitäisiköhan erota kirkosta sitten?

• pidetään demokraattisissa maissa kai jo tärkeimpänä hyveenä ja sivistyksen ja inhimillisyyden merkkinä.

Ekumeniakin on suvaitsevuutta, sitä että halutaan olla ystäviä ja kunnioitetaan myös erilaisia mielipiteitä.

Tällä palstalla et ole ainoa joka haluaa erotella ihmiset toisista mielipiteen vuoksi, mutta kuitenkin pahimpia heistä ja heistä käytetäänkin nykyisin ilmaisua, "ihmisvihaajat" (koulusurmat antoi vauhtia), joista voi tehdä ilmoituksia poliisille, mikäli katsoo heidän aiheuttavan vaaraa.

• uskis

VOISIT EDES SUNNUNTAINA JÄTTÄÄ TUON X-PILKKASANAN KÄYTÖN POIS!

• Milloin SEN on tullut ortodoxikirkko? Tai katollisten kirkko? Onko kirkkot muuttaneet nimen ? paljonko on nimenmuutos tullut maxamaan? Kerro nyt kun sä niin paljot luuletr tietävän mun mielipiteistä? Olen sitä mieltä että samanlainen juoxupoika on sinun kirkko kuin baptistien, helluntailaisten tai vapakirkkon. Kaikki samassa porttokirkkossa ,, !! Pelastutaan ja yritetään saada niin paljon kuin mahdollista revitty mukaan taivaaseen saatanan otteesta !!

• hfvgjh

SEN puheenjohtaja on valittu piispa Sippo katolisesta kirkosta. Käykää onnittelemassa Suomi24 katolilaisuus-palstalla. Siitä varmasti tykätään siellä. Heistä jotkut odottavat kovasti ekumeniaa ja yhteistä ehtollista.

• uskosa

Ekslusiivinen "vain me" seurakuntaoppi ei ole Jumalasta. Ihmisen tehtävänä ei ole jakaa lampaita vuohiin ja lampaisiin. Eikä ihmisen tehtävä ole nyhtää havaitsemiaan lusteita, koska samalla voi nyhtää tähkäpäitä.

Jokaisessa seurakunnassa on sukupolvien aikana syntynyt omia traditioitaan, jotka eivät kaikilta osin vastaa Raamatun opetusta.

ONNEKSI Jumala ei pelasta ihmistä oikean opin perusteella, vaan armosta, - Kristuksen teon perusteella.

Uskon että kaikkien kirkkokuntien joukossa on osa Jeesukseen uskovia ihmisiä. Valitettavasti on myös niitäkin jotka eivät pelastu, mutta me emme kristittyinä tee sitä jakoa täällä, sen tekevät enkelit sitten aikanaan, niin kuin Raamatusta näemme..

• Textin sittenkin ! No HYVÄ !! Ajattelen jo että ekumeeninen-helluntai on alkanut !! No mitäs pidät tästä textistä ?

Sana ekumenia tulee kreikankielisestä sanasta oikoumene, joka tarkoittaa maailmaa ja maanpiiriä. Jeesus Kristus ei puhunut ekumeniasta, vaan Jumalan Hengestä syntyneiden uskovien välisestä ykseydestä.

Joh 17:
      20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
      21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

Kysymys on ykseydestä ei ekumeniasta. Johanneksen evankeliumin 17 luku opettaa, että uskovat olisivat yhtä ( = kreik. eis = yksi) niin kuin Isä ja Poika on yksi. Isän ja Pojan ykseydessä ei ole valhetta eikä epäjumalan palvelemista, vaan rakkautta, totuutta, pyhyyttä, vanhurskautta jne. Tähän ykseyteen Herran Jeesuksen rukous kehottaa Hänen opetuslapsiaan. Koko jakeessa ei edes esiinny sanaa oikoumene = ekumenia. Todellinen uskovien yhteys ja ykseys on uudestisyntyneiden Herran Jeesuksen opetuslasten välistä yhteyttä ja ykseyttä. Oikoumene, eli ekumenia tarkoittaa maailmaa, ei seurakuntaa ja siksikin ekumeniaa ei saa sotkea ja sekoittaa Jumalan seurakunnan ykseyteen ja yhteyteen.

Ef 4:
      11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
      12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
      13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

Jakeessa 13 yhteyteen sana on kreik. UT:ssa sana henotes, joka tarkoittaa ykseyttä, yhteyttä ja yksimielisyyttä. Raamattu opettaa, että Kristuksen ruumiin jäsenten, eli Herran Jeesuksen pelastamat uudestisyntyneet uskovat ovat kutsuttu tavoittelemaan ykseyttä uskossa Herraan Jeesukseen. Ekumenia on pimeyden työtä, koska se pitää epäjumalan palvelijoita Jumalan lapsina. Ykseys uskossa Herraan Jeesukseen kuuluu vain niille, jotka ovat Herran Jeesuksen opetuslapsia ja tähän ykseyteen ei kuulu ketään muita. Todellinen halu ja ojentautuminen ykseyteen uskossa Herraan Jeesukseen johdattaa Jumalan kansan pois hajaannuksen tilasta alkuseurakunnan mukaiseen tilaan, jossa paikkakunnilla ei ollut erinimisiä herätysliikkeitä, vaan yksi Jumalan seurakunta.

Ekumenian valhe sanoo, että se poistaa hajaannuksen, jossa uskovat elävät. Mutta itse asiassa ekumenia haluaa eksyttää uskovat luulemaan ekumeniaa ykseyden tieksi, vaikka todellisuudessa ekumenian tavoitteena on tunnustaa kaikkien epäjumalan palvelijoiden olevan Jumalan lapsia. Tämän tähden Herran Jeesuksen opetuslapset eivät saisi olla mukana ekumenian työssä, koska se on pimeyden ruhtinaan työtä.

Ekumenia valheellisesti vääristää Raamatun ajatuksen ykseydestä siten, että ekumenia opettaa, että kaikki ekumeniassa mukana olevat tahot ovat Jumalan lapsia, mutta katolisen kirkon virallinen opetus on toista evankeliumia, eikä kukaan katolinen ole Jumalan lapsi, joka uskoo kirkkonsa virallisiin opetuksiin. Katolinen kirkko opettaa, että se Jeesus uhrataan ja uhraa itsensä joka kerta uudelleen katolisessa messussa. Katolinen kirkko opettaa, että katolisen kirkon messu on uuden liiton alituinen uhri, jossa Jeesus uhraa itsensä leivän ja viinin muodossa taivaalliselle Isälleen. Katolinen kirkko opettaa, että sen messu-uhri on sama uhri kuin ristinpuussa tapahtunut uhri. Edellä oleva katolisen kirkon messu-uhri opetus on toista evankeliumia, eli valheellista ja väärää evankeliumia. Jokainen joka uskoo tuon messu-uhrin on epäjumalan palvelija. Herran Jeesuksen opetuslapsi ei saa sanoa, että katolisen kirkon messu-uhriin uskovat katoliset ovat Jumalan lapsia, sillä katolisen kirkon messu-uhri on Jumalan pilkkaa ja väärän pelastustien julistamista ja opettamista. Ekumenia opettaa, että katolisen kirkon viralliseen oppiin uskovat katoliset ovat Jumalan lapsia, vaikka todellisuudessa he ovat epäjumalan palvelijoita ja uskottomia.

Ekumenian työssä on mukana uskottomia ja epäjumalan palvelijoita ja tässä ekumenian työssä mukana olevat sanovat valheellisesti, että tämä on Kristuksen seurakunnan ykseyden työtä, vaikka todellisuudessa ekumenia on paholaisen työtä, jonka kautta saatana koittaa eksyttää ihmisiä luulemaan, että on kysymys Kristuksen ruumiin ykseydestä. Koska ekumenian työssä on mukana uskottomia ja epäjumalan palvelijoita, niin sen tähden se on eksytys eikä Jumalan työtä Kristuksen ruumiin ykseyden puolesta.

• Sana oikoumene esiintyy Raamatussa mm. seuraavasti:

Matt 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa = oikoumene, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Evankeliumia eli pelastus sanomaa tulee saarnata maailmassa.

Luuk 4:5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman =oikoumene valtakunnat.

Oikoumene tarkoittaa maailmaa ei uskovia.

Apt 11:28 Ja eräs heistä, nimeltä Agabus, nousi ja antoi Hengen vaikutuksesta tiedoksi, että oli tuleva suuri nälkä kaikkeen maailmaan =oikoumene; ja se tulikin Klaudiuksen aikana.

Apt 19:27 Ja nyt uhkaa se vaara, että ei ainoastaan tämä meidän elinkeinomme joudu halveksituksi, vaan myöskin, että suuren Artemis jumalattaren temppeliä ei pidetä minäkään ja että hän menettää mahtavuutensa, hän, jota koko Aasia ja koko maanpiiri = oikoumene palvelee."

Oikoumene eli ekumenia palvelee epäjumalaa, mutta uskovat palvelevat Jumalaa.

Ilm 12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin =oikoumene villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Saatana villitsee maailmaa oikoumenea, mutta Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä Jeesuksen opetuslapsissa.

Jeesuksen opetuslasten ei ole hyvä käyttää sanoja, jotka eivät kuulu oikeisiin yhteyksiinsä. Raamattu puhuu uskovien ykseydestä ei ekumeniasta. Oikoumene josta sana ekumenia tulee tarkoittaa Raamatussa maailmaa eikä uskovien yhteyttä, mutta sen sijaan Raamattu puhuu uskovien ykseydestä eli, jotta uskovat olisivat yksi niin kuin Isä ja Poika on yksi. Herra Jeesus puhui ykseydestä ei ekumeniasta, siksi Herran Jeesuksen opetuslasten tulisi puhua yhteydestä ja ykseydestä, ei ekumeniasta.

Ekumenia eli siis maailma ja maailman henki saatanan johdolla pyrkii eksyttämään ihmiset luulemaan ekumeniaa asiaksi, josta Jeesus puhui Joh 17:ssa. King James kääntää jakeen tarkasti oikein:

That they all may be one; as thou, Father, art in me, and I in thee, that they also may be one in us: that the world may believe that thou hast sent me.

Ekumenia on siis eksytystä, jonka kautta saatana yrittää eksyttää uskovat sekä uskottomat uskomaan, että ekumenia on Jumalan työtä, jossa Hän yhdistää kaikki yhdeksi. Jeesuksen opetuslapsilla ei tule olla osallisuutta ekumeniaan. Jeesuksen opetuslasten tulee harjoittaa ykseyttä Jumalan Hengestä syntyneiden uskovien kanssa.

Lopun aikana Herra Jeesus haluaa koota eri herätysliikkeissä ja kirkoissa hajallaan olevan Jumalan seurakunnan yhteen. Siksi saatana matkii tätä Jumalan työtä ja ekumenian kautta eksyttää ihmisiä, että he luulisivat, että ekumenia on Jumalan työtä ykseyden saavuttamiseksi, mutta ekumenia on saatanallinen eksytys. Jumala kutsuu kansaansa oikeaan ja todelliseen ykseyteen lopun aikana ja tätä todellista Jumalan seurakuntaa alkaa maailma vainoamaan, koska se ei muun muassa hyväksy ekumeenista eksytystä, vaan kertoo sen olevan valheen työtä. Herran Jeesuksen opetuslasten ei tarvitse pelätä maailman vainoa, sillä Herra Jumala pitää huolen kansastaan ja antaa meille rohkeuden seistä totuuden puolella sekä voiman rakastaa Jumalaa, jonka kautta rohkenemme seistä totuuden puolella valhetta vastaan.sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!

• olen suomalainen
        savonarola kirjoitti:

Sana oikoumene esiintyy Raamatussa mm. seuraavasti:

Matt 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa = oikoumene, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Evankeliumia eli pelastus sanomaa tulee saarnata maailmassa.

Luuk 4:5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman =oikoumene valtakunnat.

Apt 11:28 Ja eräs heistä, nimeltä Agabus, nousi ja antoi Hengen vaikutuksesta tiedoksi, että oli tuleva suuri nälkä kaikkeen maailmaan =oikoumene; ja se tulikin Klaudiuksen aikana.

Apt 19:27 Ja nyt uhkaa se vaara, että ei ainoastaan tämä meidän elinkeinomme joudu halveksituksi, vaan myöskin, että suuren Artemis jumalattaren temppeliä ei pidetä minäkään ja että hän menettää mahtavuutensa, hän, jota koko Aasia ja koko maanpiiri = oikoumene palvelee."

Oikoumene eli ekumenia palvelee epäjumalaa, mutta uskovat palvelevat Jumalaa.

Ilm 12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin =oikoumene villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Saatana villitsee maailmaa oikoumenea, mutta Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä Jeesuksen opetuslapsissa.

Jeesuksen opetuslasten ei ole hyvä käyttää sanoja, jotka eivät kuulu oikeisiin yhteyksiinsä. Raamattu puhuu uskovien ykseydestä ei ekumeniasta. Oikoumene josta sana ekumenia tulee tarkoittaa Raamatussa maailmaa eikä uskovien yhteyttä, mutta sen sijaan Raamattu puhuu uskovien ykseydestä eli, jotta uskovat olisivat yksi niin kuin Isä ja Poika on yksi. Herra Jeesus puhui ykseydestä ei ekumeniasta, siksi Herran Jeesuksen opetuslasten tulisi puhua yhteydestä ja ykseydestä, ei ekumeniasta.

Ekumenia eli siis maailma ja maailman henki saatanan johdolla pyrkii eksyttämään ihmiset luulemaan ekumeniaa asiaksi, josta Jeesus puhui Joh 17:ssa. King James kääntää jakeen tarkasti oikein:

That they all may be one; as thou, Father, art in me, and I in thee, that they also may be one in us: that the world may believe that thou hast sent me.

Ekumenia on siis eksytystä, jonka kautta saatana yrittää eksyttää uskovat sekä uskottomat uskomaan, että ekumenia on Jumalan työtä, jossa Hän yhdistää kaikki yhdeksi. Jeesuksen opetuslapsilla ei tule olla osallisuutta ekumeniaan. Jeesuksen opetuslasten tulee harjoittaa ykseyttä Jumalan Hengestä syntyneiden uskovien kanssa.

Lopun aikana Herra Jeesus haluaa koota eri herätysliikkeissä ja kirkoissa hajallaan olevan Jumalan seurakunnan yhteen. Siksi saatana matkii tätä Jumalan työtä ja ekumenian kautta eksyttää ihmisiä, että he luulisivat, että ekumenia on Jumalan työtä ykseyden saavuttamiseksi, mutta ekumenia on saatanallinen eksytys. Jumala kutsuu kansaansa oikeaan ja todelliseen ykseyteen lopun aikana ja tätä todellista Jumalan seurakuntaa alkaa maailma vainoamaan, koska se ei muun muassa hyväksy ekumeenista eksytystä, vaan kertoo sen olevan valheen työtä. Herran Jeesuksen opetuslasten ei tarvitse pelätä maailman vainoa, sillä Herra Jumala pitää huolen kansastaan ja antaa meille rohkeuden seistä totuuden puolella sekä voiman rakastaa Jumalaa, jonka kautta rohkenemme seistä totuuden puolella valhetta vastaan.sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!

• olen suomalainen kirjoitti:

Ja pyrki pyhittäytyä niin joudut vainoon ekumenian ulkopuolelle ! Amen hyvin kirjoitit !!

• eki taas

• hups hejjaa

Suomen ekumeeninen neuvosto

Mulle tulee mieleen se että täs yritetään pönkittää huonoja rakennelmia...esim.kirkko ei vissiin pysty panna viralta sukupuolen vaihtanutta kirkkoherraa "säädösten" takia jotka sitoo.Mitenkähän se muuten olis esim.Vapiksella tai Hellareilla jos olis vastaava tapaus...onko missään kirkkokunnas tms. enää mitään tekemistä sillä mitä Jumalan Sana sanoo kuinka seurakunnas pitää toimia Totuus taitaa jäädä ihan lain jalkoihin...vai kuinka??

Kyllä, näin tulee käymään, että maallinen laki sitoo kirkot ja kirkkokunnat koko ajan syvemmin kirkkoja ja kirkkokuntia siten että niiden elämää ohjaa koko ajan enemmän maallinen laki, ei Jumalan sana.

Siksikin nyt on aika Jumalan seurakunnan alkaa kokoontumaan Raamatun sanan perustukselle seurakuntaelämän suhteen, jota johdattaa kaikessa aina ensin Jumalan sana ja Hänen opetuksensa.

Kirkkokunnat ovat tulleet tien päähänsä ja on aika palata takaisin alkuseurakunnan mallin mukaiseen seurakuntaelämään.

Onko käytännössä muuta mahdollisuutta kuin todeta tilanne, että näin on. Turha potkia tutkainta vastaan kun Raamatustakin sen saa lukea. Eriseuraisuus ja taistelu alkoi jo heti alkuseurakunnassa ja sellaisena pysyy. Toivoa sopii, että asia etenee nopeasti ja tästä kaikesta päästään. Onko tämä kristityn elämää ....

Voimme erottautua ekumeniasta ja pysyä poissa, sillä siinä koitetaan iestää yhteiseen ikeeseen Jumalan palvelus ja vanhurskaus ja synti.

Jumala kokoaa kansaansa oikeaan ykseyteen ja antikristus eksyttää ihmisiä väärään ykseyteen ekumenian kautta. Meidän tulee elää ja olla mukana Jumalan työssä, ei antikristuksen.

Tess 2:
      9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
      13 ¶ Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
      14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
      15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.

. Raamattu ei koskaan opeta alistumaan antikristillisyyteen, vaan taistelemaan vaikka verille asti ja vaikka kuolemaan mielummin kun tekemään kompromisseja. Tietenkään kukaan meistä ei halua kuolla minkään opin tai ideologian puolesta, eikä tarvitsekaan, vaan elävän persoonan, Jeesuksen. Jos rakastamme Häntä, emme hyväksy ekumeniaa. Jos emme rakasta Häntä, on melkein ihan yhdentekevää mitä ajattelemme ekumeniastakaan.

Jos joku ei pidä Herraa rakkaana, hän olkoon kirottu! (Room.16:22)

Minua tuli mieleen että olisko parempi nimi ekumeenialle ---> Suomen EUmeenia tai EUmeininki ?

Pahalta näyttä ja tuntuu !!!

• R.yssä

Joka laskee kätensä auraan ja katsoo taakseen, se ei ole Jumalan valtakunnan työhön sovelias.

Ei menneisyyden virheissä ja harhaoppisissa seurakunnissa riippuminen tee kenestäkään kuuliaista Jumalan palvelijaa, vaan siihen tulevaisuuteen katsominen, johonka Jeesus Kristus tahtoo itsekutakin häneen uskovaa ohjata Raamatun kirjoitusten totuudella, se tie vie perille Isä Jumalan valtakuntaan, jonne Jeesus Kristus odottaa kaikkia ystäviään palaavaksi.

Niin että julista sinä savis vaan Jeesusta Kristusta ja veren evankeliumia, äläkä mitää ekumeniaa massapostituksena jatkuvasti suolla tuuttis täyeltä.

• Kuuleminen tekee ketään kuuliainen vaan sen täytyy kyllä sä ihan itse päättä ? Meinatko olla kuuliainen ja seurata Jeesus! Etkö sitten ole kuullut että Jeesus ole kuollut sun puolesta RistillÄ ? Missäkö pusikoissa sä olet ollut kun et ole sitä kuullut? luuletko että uskovaiset jotenkin jalostuu jos ne kuulee toistuvasti sen sama virsin? Oletko kuullut maidosta ja sitten vahvasta ruuasta? ja oletko huomannut että aika paljon jeesus varoitti tulevista ajoista missä elämme? Varoitus?? Mitä se sinulle kertoo ???? Saatana sanoo ainaskin älä varoittaa anna ne elä harhoissa anna ne mennä minne sattuu?

• henki, veri ja vesi
        savonarola kirjoitti:

Kuuleminen tekee ketään kuuliainen vaan sen täytyy kyllä sä ihan itse päättä ? Meinatko olla kuuliainen ja seurata Jeesus! Etkö sitten ole kuullut että Jeesus ole kuollut sun puolesta RistillÄ ? Missäkö pusikoissa sä olet ollut kun et ole sitä kuullut? luuletko että uskovaiset jotenkin jalostuu jos ne kuulee toistuvasti sen sama virsin? Oletko kuullut maidosta ja sitten vahvasta ruuasta? ja oletko huomannut että aika paljon jeesus varoitti tulevista ajoista missä elämme? Varoitus?? Mitä se sinulle kertoo ???? Saatana sanoo ainaskin älä varoittaa anna ne elä harhoissa anna ne mennä minne sattuu?

Kirkkoyhtymien pahaa harhaa edustaa kristityt, jotka ei opeta upotuskastetta vedessä ja henkikastetta.

Tehkää parannus synnistä ja ottakaa kukin vesikaste ,
        niin saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Jotka otiivat sanan vastaan, ne kastettiin vesikasteella.
        Jumala kastoi Pyhällä Hengellä.
        Apt. 2:38 ja 41.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      67
      3798
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3179
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      98
      2436
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1659
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1418
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1280
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      42
      1218
    8. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1030
    9. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      50
      1021
    10. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1021
    Aihe