Saunalahti kokemuksia ?

saunan takaa

Kannattaako vaihtaa Elisasta Saunalahteen ?

41

3223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15 dna

      Olen tässä odottanut viikkoja että saunalahti tekisi numeron siirron eipä ole ollo kiirettä.
      Saunalahti lähettää asiakkaalle valtakirjan että numeronsiirron voisi tehdä.
      Taitaa olla vedätystä tollanen valtakirja.

      • 15dna

        Saunalahti käyttää Elisan verkkoa.


    • jotain tietävä

      vaihto kannata koska käyttävät samaa verkkoa. Toisaalta Saunalahti kun on elisan verkossa oman virtuaalisen keskuksensa kautta jolloin on yksi välikäsi matkassa enemmän ja Saunalahden datayhteydet on todettu huonoiksi, yhteys esim. voi olla päällä mutta data ei liiku tai sitten se pätkii tai on hidas.

      Jos tarviit datakäyttöön niin hommaa mielummin elisa kuin Sauna. jos vain puhe ja tekstikäyttöön niin sit ihan sama kumpaa käytät.

    • Järkyttynyt käyttäjä

      Mwillä ei ole mitään hyvää sanottavaa saunalahdesta. Yhteys toimii milloin huvittaa. Lähettävät mielivaltaisia laskuja. Elisan kanssa ei ollut ikinä mitään ongelmia mutta SAUNALAHDEN kanssa on ollut pelkkää ongelmaa.. Tänään soitin viimeksi, että miten pääsen siitä eroon. Ällöttää koko yritys

    • Pikkudaavid

      Asiakas"palvelu" on aivan luokatonta! Hitto että olen kyllästynyt koko puljuun. Kytkypuhelimeenkin tuli vikaa niin Saunalahti vetäytyy kaikesta vastuusta! Sama kuin jos ostat maidon kaupasta ja kotona huomaatkin että se on pilaantunutta niin Valiolleko sitä pitäis marssia valittamaan?
      Mun maalaisjärki sanoo että jos tuotetta myydään ja edustetaan niin homma hoidetaan alusta loppuun.
      Saunalahti ennakkomarkkinoi Nokian N97 puhelinta kevätkesällä 2009 (ennen kuin puhelin edes tuli myyntiin) ja sen sai varata sitovasti ennen kuin oli edes nähnyt toimivaa mallikappaletta. Eli piti vaan luottaa Saunalahden mainontaan. Noh, puhelin tuli ja osoittautui täydeksi sudeksi, mutta kauppaa ei saa peruttua! On se perkele! Olen suosituksillani saanut yritykseni, lukuisat kaverit, tutut sekä sukulaiset vaihtamaan liittymänsä Saunalahteen ja nyt hävettää ihan simona! Onneksi asiat voi tehdä myös käänteisessä järjestyksessä. Tästä lähtien tulen tekemään kaikkeni, jottei kukaan sorru ko.putiikin asiakkaaksi. Asiakasta ei arvosteta vähääkään vaikka vuodesta toiseen maksetaan 100-300€/kk erilaisista "palveluista". Tämä summa siis per henkilö! Firman laskut ovatkin sitten tuhansia euroja kuukaudessa.
      Uskon, että nämä rahat kelpaavat muillekin operaattoreille?! Anyone?

      Daavid vs Goljat

      • Joo80

        Minulla ollut saunalahden Eliitti liittymä yli vuoden. Vuodessa kertyi laskua 30€ soitettu kuitenkin yli 40h (ilmaiset kuukausimaksut vuoden). Ei ole mitään valittamista. Kaikki asiat pystyy hoitaa oma saunalahdessa, enkä tarvitse mitään data juttuja. Liittymän saldoa pystyy kätevästi seuraamaan oma saunalahdessa jollon ei tartte epäillä että olisi jotakin haamulaskutusta.


      • Mr.Kuluttaja

    • Osoitetiedot

      Tilasin netissä Saunalahden liittymän puhelimella 24 kk:n määräaikaisella sopimuksella.Saunalahdella ei ollut varmennusta tilaukseen S-pankin pankkitunnusten kautta .Tilasin kuitenkin liittymän ja oletin kaiken olevan ok,postia tulikin aluksi kotiin asti.
      Sitten tuli ilmoitus (NetPosti S-pankin kautta),etteivät osoitetietoni täsmää väestörekisterikeskuksen tietoihin ja tilausta ei voi vahvistaa!
      Olin n. 2 kk aikaisemmin muuttanut ja muuttoilmoitukset tehty.Tsekkaisn myös omat tietoni väestörekisterikeskuksesta ja pitivät yhtä Saunalahdelle ilmoittamieni kanssa. Tämän jälkeen pyysin Saunalahtea vahvistamaan tekemäni tilauksen s-postitse tiettyyn päivämäärään mennessä ja vasta n. vko pvm:n jälkeen tuli Saunalahdelta kysely virallisesta osoitteestani.

      Heihei vaan Saunalahti! Luokatonta asiakaspalvelua ja vastataan kun jaksetaan!
      Eipä tullut uutta asiakasta.Eikä todellakaan tule tulevaisuudessakaan näillä palaute- ja vastausajoilla,jos pyydän palveluntarjoalta yhteydenottoa asian selvittämiseksi tiettyyn pvämäärään mennessä niin se on sitten tosiaan takaraja!
      Hyvästi Saunalahti!

      • Soromnoo

        Sama rahikaisella, asiakaspalvelu on onnetonta.
        Laskun osaavat laittaa perintään, ennenkuin asiakas on saanut laskuakaan!!
        Omasaunalahti oli jumissa ja salasanoilla (oikeilla) ei päässyt, sähköposteihin ei vastattu.
        Intrum Justitia hoitaa siellä asiat!


    • sallinenkari

      huonompaan menee ,asiakaspalvelu aivan surkeaa ,sopimuksista ei pidetä kiinni, rahaa vedetään joka välistä.

    • saunalahdenvihaaja

      Saunalahtea ei todellakaan kannata hankkia! Itse tilasin liittymän (puhelin kytkynä) jo kesäkuun alussa. Puhelin ja liittymä luvattiin saapuvaksi kuukauden kuluttua. Kun mitään ei kuulunut otimme yhteyttä saunalahden palveluun sähköpostitse sillä muuta kautta ei pystynyt. No sitä vastausta piti sitten odottaa ja kauan!! Lopulta tulee tieto ettei numeroa pysty siirtämään. Otettiin sitten yhteyttä vanhaan (silloiseen nykyiseen liittymään) ja heillä kaikki oli jo valmiina vaihtoa varten. Viikon päästä tästä tiedosta (eli heinäkuun lopulla) saunalahdelta tulee viesti, että kaikki on kunnossa ja numeron siirto tehdään 10 päivän kuluttua, eli elokuun puolella! Kun se päivä vihdoin tuli, saunalahti lähetti viestin, jossa pyysi pian vaihtamaan vanhan SIM-kortin Saunalahden korttiin. MUTTA MITÄÄN SIM-KORTTIA EI OLE TULLUT !! Eli nyt ei ole sitten mitään liittymää käytettävissä, kiitos tästä Saunalahdelle!

    • Pettynyt asiakas

      Saunalahden puhelinliittymä toimii huonosti maalla. Lisäksi saunalahti huijasi minulta neljän kuukauden ajan kaksinkertaisen nettitikkulaskun. Olin kilttinä tyttönä maksanut laskut kun luulin, että puhepakettini oli mennyt yli. Olivat velmuna lisänneet puhelinlaskuun nettitikunkin ja todellisuudessa maksoin jo yhdestä nettitikusta, jonka myyjä oli vakuuttanut sulkeneensa. Oli sulkenut, mutta lasku tuli edelleen. Uuden netti tikun laskun yhdistivät puhelinlaskuun niin, että en tajunnut asiaa heti. Toki ihmettelin suuria puhelinlaskuja, mutta en ehtinyt heti ottaa yhteytta as.palveluun. Otin yhteyttä asiakaspalveluun vasta neljän kuukauden jälkeen ja sanoivat vain, että omapa on vikani kun maksan laskut... Eivät kuulemma ole korvausvelvollisia.

      Nyt sain kantapään kautta kokea, että kannattaa AINA tarkistaa laskuerittelyt ennen kuin maksaa laskuja. Olisi luullut, että joitain firmoja, esim saunalahtea voisi pitää luotettavina tahoina, mutta ei. Ovelasti lasku tulee tekstiviestinä niin, että siinä ei ole minkäänlaista erittelyä. Lukee vain tilinro, summa ja viitenumero. Vaihdan saunalahdelta pois heti kun määräaikaisuus päättyy. Näin asiakasta on helppo huijata ylisuurilla summilla ja kaksinkertaisilla veloituksilla. Törkeää.

      • Arjaana1956

        OLEN IHMEISSÄNI . ENSIN OLIN MAKSANUT PUHELINLASKUT. SITTEN TULI LASKU PERINTÄTOIMISTOSTA MAKSAMATTOMISTA LASKUISTA. KUKA NÄITÄ HUIJAREITA VALVOO. MYÖS NS.MÄÄRÄAIKAINEN SOPIMUS JATKUI KESTONA, ILMAN LUPAANI. ASIAKAS PALVELU ASIATONTA. ENPÄ OLE AINOA JOKA LÄHTEE SAUNALAHDELTA, KUN MONILLA ON SAMOJA KOKEMUKSI. MORAALITONTA PISNESTÄ. LOPPUKOON KOKO VIRMA.


    • Saunalahti sucks

      Omat kokemukset Saunalahdesta: VITUN PERSEESTÄ.

      Vaihdoin Elisasta saunalahteen (firman liittymä) ja kun aika tuli vaihtaa simkortti niin eipäs toiminutkaan, puhelin ei tunnistanut simkorttia vaikka käynnistin puhelimen useaan kertaan. No millä sitten soittelisin saunalahden asiakaspalveluun kun uus sim kortti ei toimi ja vanha (elisa) ei myöskään toiminut. No onneks vanhemmat asuu lähellä ja sinne kesken työpäivää soittamaan asiakaspalveluun. No ekana siellä tyttö kysy "onko puhelin käynnistetty uudelleen?". Vastasin että niin v...n monta kertaa, no lupasi yhdistää eteenpäin. Odottelua ja lopulta sielläkin ekana kysyttiin että onko puhelin käynnistetty uudelleen. Vastasin että niin V...N MONTA KERTAA. Tää on mun työnumero ja tarvin tätä työssäni ja teillä on tasan 30 sek aikaa laittaa numero toimimaan tai asia ratkotaan raastuvassa. No tyllerö ei osannut auttaa vaan yhdisti tekniseen tukeen...

      No siellä taas ekana kysyttiin että onko puhelin käynnistetty uudelleen, no voitte arvata mitä sanoin henkilölle. Lisää uhkailuja raastuvalla ja alkoi tapahtumaan. Henkilö sai selville että Sim-korttia ei ollu rekisteröity ja että menee pikku hetki, että kärsivällisyyttä... No lopulta sain liittymän toimimaan.

      Eikä ne kämmäykset tähän loppunu. Sitten tuli huomautuskirjeitä kotiin että en ole maksanut laskua, no millä helvetin laskulla mä voin maksaa laskun kun ei ole tullut aikaisemmin ei sähkäriin eikä kotiin. No maksettiin lasku ja vähän ajan päästä tuli taas karhukirje kotiin että ei ole laskua maksettu. No alettiin selvitteleen että mistä johtuu niin se SAATANAN saunalahden myyjä oli kirjoittanut sähköpostiosoitteen väärin. No korjasin sen ja soitin samantien asiakaspalveluun ja ilmoitin tyytymättömyyden heidän toimintaansa ja että kyseiset karhukirjeet ovat laittomia uhkailuja koska he ovat alunperin kämmänneet asiassa.

      No hyvittivät kaikki laskutuslisät myöhästyneistä laskuista ja antoivat vielä ruhtinaalliset 5 € ylimääräistä hyvitystä. No ei ne saunalahden ongelmat tähän oo loppunu. Väliin huomaa että ei ole verkkoa, ja ainoa tapa saada verkko toimimaan on KÄYNNISTÄÄ PUHELIN UUDELLEEN. Ja oon kokenut saman ongelman eri puhelimilla. Todella ärsyttävää..

      Vaihdan takaisin elisaan välittömästi kun määräaikaisuus loppuu

    • Entinen asiakas

      Älä vaan vaihda saunalahteen, saunalahti veloittaa puheluista kymmenkertaisen hinnan eivätkä eden myömmä virhettää. 5 euron puhelu tuli maksamaan 52 €.

      • saunis saunan taakse

        nyt kun luen näitä juttuja niin tajuan että en tosiaan ole ainoa joka on saanut aivan luokatonta palvelua saunalahdelta.

        saunalahti saunan taakse!!


      • Huh huh
        saunis saunan taakse kirjoitti:

        nyt kun luen näitä juttuja niin tajuan että en tosiaan ole ainoa joka on saanut aivan luokatonta palvelua saunalahdelta.

        saunalahti saunan taakse!!

        Minulle tänään saunalahden edustaja piti pitkän puheen kuinka halvaksi tulee jos vaihdan soneran saunalahteen.
        Nämä luettuani pidän hieman kalliimman mutta luotettavan soneran.
        Olen ollut soneran asiakkaana ja yli kymmenen vuotta ja jatkan edelleen...

        Kiitos kaikille teille avoimmuudestanne. Otan ohjeistanne vaarin.


    • Yksi DI

      Ei jos on perusliittymä. Itse vaihdoin, kun Saunalahden myyjä puhelimessa vakuutteli liittymän edullisuutta.

      Olen puhunut ja viestitellyt, kuten ennenkin.

      Lasku ennen 35 / 3 kk, nyt 35 € kuukaudessa. Liittymään tuli kaikenlaista roskaa, mitä en edes tarvitse.

      Vaihdan Saunalahden liittymän heti pois kun määräaikaisuus loppuu!!!!

      • Sama...

        vika!


      • le51
        Sama... kirjoitti:

        vika!

        Saunalahden liittymästä pikaisesti eroon. Vaihdoin vuoden alussa saunalahden liittymään (joku mega). Hinnan piti olla 14,90 kuussa. En soittele mitään numerotiedustelupuheluita enkä liioin mitään yrityspuheluita. En myöskään pelaa televisiossa olevia pelejä tai muuta vastaavaa.

        En ole kertaakaan tänä aikana saanut sen hintaista laskua kun sopimuksessa luvattiin. Lasku tulee tekstiviestillä. Tähän asti olen sen kiltisti maksanut, mutta viimeinen lasku on 29,80, silloin meni kuppi nurin. Soitin asiakaspalveluun ja jälleen sama odotus pariin eri paikkaan (puhelu katkesikin välillä ja taas uusi odotus). Pyysin lähettämään kopion laskustani, että voin tarkistaa, mitkä puhelut oikeasti maksavat noin paljon. Vastaus oli, se maksaa, katso oma saunalahdesta. Oma saunalahti pyytää jos jonkinmoista tietoa je menee niin monen polun kautta, että siinä pitää olla jo tosi kokenut päästäkseen perille.

        Saunalahti on täys huijari, kokemusta todellakin on. Kunpa pääsisin siitä nopeasti eroon ja löytäisin lupauksia vastaavan ja asiakkaita arvostavan operaattorin. Neuvokaa minua:(


      • ExKing
        le51 kirjoitti:

        Saunalahden liittymästä pikaisesti eroon. Vaihdoin vuoden alussa saunalahden liittymään (joku mega). Hinnan piti olla 14,90 kuussa. En soittele mitään numerotiedustelupuheluita enkä liioin mitään yrityspuheluita. En myöskään pelaa televisiossa olevia pelejä tai muuta vastaavaa.

        En ole kertaakaan tänä aikana saanut sen hintaista laskua kun sopimuksessa luvattiin. Lasku tulee tekstiviestillä. Tähän asti olen sen kiltisti maksanut, mutta viimeinen lasku on 29,80, silloin meni kuppi nurin. Soitin asiakaspalveluun ja jälleen sama odotus pariin eri paikkaan (puhelu katkesikin välillä ja taas uusi odotus). Pyysin lähettämään kopion laskustani, että voin tarkistaa, mitkä puhelut oikeasti maksavat noin paljon. Vastaus oli, se maksaa, katso oma saunalahdesta. Oma saunalahti pyytää jos jonkinmoista tietoa je menee niin monen polun kautta, että siinä pitää olla jo tosi kokenut päästäkseen perille.

        Saunalahti on täys huijari, kokemusta todellakin on. Kunpa pääsisin siitä nopeasti eroon ja löytäisin lupauksia vastaavan ja asiakkaita arvostavan operaattorin. Neuvokaa minua:(

        Asiakkaitakin on tietysti monenlaisia, mutta Saunalahti on muuttunut viime aikoina sellaiseen suuntaan, että asiakkaiden perusteltujakin näkemyksiä ei haluta ottaa huomioon: esim, perusliittymää ilman datayhteyttä ei haluta tarjota.


      • jlkgkjh
        le51 kirjoitti:

        Saunalahden liittymästä pikaisesti eroon. Vaihdoin vuoden alussa saunalahden liittymään (joku mega). Hinnan piti olla 14,90 kuussa. En soittele mitään numerotiedustelupuheluita enkä liioin mitään yrityspuheluita. En myöskään pelaa televisiossa olevia pelejä tai muuta vastaavaa.

        En ole kertaakaan tänä aikana saanut sen hintaista laskua kun sopimuksessa luvattiin. Lasku tulee tekstiviestillä. Tähän asti olen sen kiltisti maksanut, mutta viimeinen lasku on 29,80, silloin meni kuppi nurin. Soitin asiakaspalveluun ja jälleen sama odotus pariin eri paikkaan (puhelu katkesikin välillä ja taas uusi odotus). Pyysin lähettämään kopion laskustani, että voin tarkistaa, mitkä puhelut oikeasti maksavat noin paljon. Vastaus oli, se maksaa, katso oma saunalahdesta. Oma saunalahti pyytää jos jonkinmoista tietoa je menee niin monen polun kautta, että siinä pitää olla jo tosi kokenut päästäkseen perille.

        Saunalahti on täys huijari, kokemusta todellakin on. Kunpa pääsisin siitä nopeasti eroon ja löytäisin lupauksia vastaavan ja asiakkaita arvostavan operaattorin. Neuvokaa minua:(

        Kiva kun tulee taas näitä uskottavia haukkumaviestejä.

        Nimimerkille le51 tiedoksi, että oma saunalahteen tarvitaan puhelinnumero ja salasana. Sen jälkeen sieltä saa parilla klikkauksella selville laskutustiedot.

        Mitä iloa siitä laskun kopiosta olisi? Eikö sinulla ole kuitenkin se alkuperäinen?

        Noin muuten Saunalahden palvelut ovat nykyisin aika p*seestä, mutta silti voisitte vähän panostaa provoviestien uskottavuuteen.


    • geeli

      Saunalahdella ei toimi liittymän toimitus, laskutus eikä asiakaspalvelu.

      - Olin tilannut liitymän, jolla voi puhua ulkomailla, mutta Saunalahti oli estänyt ulkomaanpuhelut. Vähän ikävä saapuessa huomata, ettei voi edes tilata taksia.
      - En enää jaksa jonottaa ja asioida Saunalahden asiakaspalvelun kanssa tuntikausia, kun ovat pihalla kun peipposet.
      - Saunalahti lähettää ristiin rastiin laskuja, maksukehoituksia ja huomautuksia eri medioiden kautta. Nämä ovat tiedoiltaan päällekkäisiä ja sisältävät virheitä, joten on todella vaikea pysyä kartalla, onko maksanut kaiken mitä pitäisi tai onko maksanut jotain tuplana. Koko sotku sai alkunsa siitä, että osa laskuista oli lähetetty eri paikkaan kuin oli tarkoitus ja niissä oli kuukausittain virheitä.

      Näin ollen, heippa Saunalahti, tervetuloa dna!

    • Hei geeli, voit hallinnoida liittymiäsi OmaSaunalahden kautta vapaasti. Esimerkiksi estoja voit muutella ja tarkistaa laskun toimitustavan, sekä osoitteet. Sieltä voit myös jättää asiakaspalveluun suoran viestin, jos laskuissa on epäselvyyksiä. Laskut pystyt tarkistamaan myöskin OmaSaunalahdesta :) Jarkko/Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • Tiltissä

      Saunalahden laskutus on ollut täysi painajainen - jatkuvasti tuplana laskutettuja rivejä, yhdistetty laskuille eriä eri ajanjaksoilta ja parhaimmillaan kuusi eri lippulappua kuussa. Tämä kuulemma syystä, että asiakkuuteni oli alussa vahingossa jaettu kahdelle eri asiakasnumerolle ja minut oli luokiteltu yritysasiakkaaksi. wtf?

      En vaan jaksa selvitellä Saunalahden ongelmia joka kuukausi tuntitolkulla, kun puhelinalvelun jonotusaika saattaa olla jopa 48 min ja viimeksi asiakaspalveluhenkilö ilmoitti lopettavansa puhelun ja iski luurin korvaan.

      Saunalahti siis vaihtuu Soneraan, parempaa toivoen.

    • geeli

      Hei palstatiimi, en tiedä onko Saunalahden päässä koskaan ajateltu, että asiakkaan aika maksaa. Kuka haluaa käyttää kolme työtuntia, eli esimekiksi 120 e (menetettyä työaikaa) kuussa palvelun toimittajan (Saunalahden) ongelmien selvittelyyn?

      Saunalahdelle lähettämiini kysymyksiin ei ole osattu vastata, ja tuplalaskutus jatkui.

      En tiedä miksi Saunalahti ei saa laskutusongelmiaan korjattua, vaan samoja virheitä toistetaan aina uudestaan.

    • Hei geeli,

      kuulostaapa harmittavalta, että sinulla on ollut ongelmia laskutuksen kanssa Saunalahdella. Mahdolliset virheet laskuilla ei saisi missään nimessä toistua laskulta toiselle.

      Sinun kannattaa kirjautua Palstalle osoitteessa palsta.saunalahti.fi ja lähettää yksityisviesti jollekin meistä vuorossa olevista moderaattoreista asiakastietojesi kanssa, että saadaan asiaan selvyys. Myös sinun Tiltissä kannattaa tehdä samoin. :)


      Laura / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

      • geeli

        Hei Saunalahden Palstatiimi,

        tässäpä malliesimerkki Saunalahden asiakaspalvelusta. Kysymykseni oli, miksi oletatte asiakkaan käyttävän aikaa=rahaa Saunalahden ongelmien selvittelyyn? Vastasitteko mielestänne asiakkaan kysymykseen?

        Miksi ohjaatte asiakkaat ottamaan käyttöön aina vaan uusia online työkaluja, eli tuhlaamaan lisää asiakkaan aikaa=rahaa? Miten se kannattaa asiakkaalle, muutoin kun lisääntyvänä ajan=rahan tuhlauksena? Miten olette ottaneet huomioon kuluttajansuojalain vaatimuksen asiakkaan ja myyjän välisen viestinnän tallentumisesta asiakkaalle online työkaluja käytettäessä?

        Ihan oikeasti, kannattaisi laittaa ne liiketoimintaprosessit ja tietojärjestelmät kuntoon asiakaslähtöisesti. Jos teillä ei ole ammattitaitoista kehitysresurssia, jolla olisi edes alkeellinen haisu asiakaslähtöisen prosessin kehittämisestä ja mittaroinnista, sellaisen palkkaaminen voisi olla taloudellisesti erittäin kannattava investointi.

        Toivon, että aikaani ei tuhlata turhilla lörpöttelyillä. Koska tämä on yleinen mielipidefoorumi, voitte ihan rauhassa jättää vastaamatta viestiin, mikäli ette osaa vastata.


      • vaihtamalla paranee

        Se ei auta yhtään mitään. Olen tunteja istunut puhelimessa ja yrittänyt selvittää asioitani mutta siellä on selvä haluttomuus myöntää että asiakkaalle olisi tehty vahinkoa.
        Itselleni on tuttuja nuo 5 eur hyvitykset. Niitä on tarjottu lukuisia kertoja. Kerran tarjottiin 20 eur kun menetin yli 400 euron verran ajoja saunalahden suljettua liittymäni.
        Kerran taas olin autolla pitkähköllä reissulla ja huomasin että puhelin kadotti kentän tiheään. Pysäyttelin autoa ja yritin etsiä kenttää, mutta ei. Siitä valpastuin tarkkailemaan puhelintani ja niitä katkoja olikin hyvin usein ja kymmenien kilometrien pituisina. Kun sitten aloin ottamaan yhteyttä tässä vika asiassa, niin jättipitkän jonotuksen jälkeen sieltä vastasi hyvin viisas tekninen neuvoja joka vastasi että minun pitää merkitä tarkalleen ylös missä niitä pimeitä kohtia esiintyy ja kellonajat myös, unohtamatta päivämääriä. Sen jälkeen he voisivat tutkia että mistä se johtuu. siis että lähtisin ajelemaan ympäri maata tutkimaan missä saunalahden liittymät ei toimi ja vielä korvauksetta. On niillä naamaa. Vastasin kyllä myöhemmin että toimeksianto kyllä kelpaa, mutta joudun veloittamaan siitä kohtuulliset kulukorvaukset, jotka erittelin vielä tarkasti. Sen jälkeen ei kuulunut yhtään mitään.
        Siellä muuten on myös ikuinen tilapäinen ruuhka valituspuhelimiin. Joskus jonotin reilusti yli tunnin ja kun vihdoin linja aukesi, niin ensin vastannut ei tietysti tiennyt asiasta yhtään mitään, mutta lupasi yhdistää jollekulle muulle. Siitä meni noin 10 sekuntia ja puhelu napsahti poikki. Soittipa yöllä eli päivällä niin aina oli tilapäinen ruuhka linjalla. Jouduin soittamaan sinne hyvin usein johtuen laskutusvirheistä ja puhelimen toimimattomuudesta. Parhaimmillaan taisi olla vain n 20 minuutin jono, mutta tyypillisimmillään 40- 60 minuuttia.


    • geeli

      Saunalahden asiakaspalvelu vainoaa edelleen... jostain syystä puhuvat reklamaatioiden vastineessa aina eri asioista kuin mistä on reklamoitu. Ja tätä noidankehää jatketaan kuukaudesta toiseen...

      Jos reklamoit laskusta numero 1, he kertovat, että ei mitään ole pielessä laskulla numero 2. Jos kerrot, että tänä talvena lähetetty reklamaatio on edelleen käsittelemättä, he vastaavat, että kyllä viime syksynä lähetetty reklamaatio on käsitelty.

      Siis mitä?

    • tymp

      saunalahti on paska firma, jos on yhteysongelmia, älkää ottako sitä reititintä, maksaa niin pirusti. Itse menin lankaan, ohjeissa luki, 2 vk saat katsella laitetta, kun kytket reitittimen koneeseen, palautusoikeutta ei ole, vaikka yhteys ei korjaantuisi, sillälailla. Laskutuksessa ongelmia, eivät vastaa häiriö ilmoituksiin, kun laittaa viestiä, rahastusta joka sekunti. Enpä ole enää saunalahden asiakas, toiselta operaattorilta sain nettiyhteyden halvemmalla, ja muita etuja.
      Saunalahteen en palaa enää koskaan, palvelu on hanurista.

    • petetty123

      Saunalahti veloittaa sellaisia palveluja joista ei ole sovittu. Kaduttaa suuredsti, että vaihdoin 4g:n.
      Ikinä en osta Saunalahdelta mitään, kun siitä eroon pääsen.

    • Vihainen Kerkolasta

      Elisa ja Saunalahti sama homma - eivät toimi kehäteiden ulkopuolella!
      Eikä välitetä korjata ongelmaa, ehkä joaskus lomien jälkeen...

      Tapausnumero (ID): 1519
      Tapahtumalaji: Häiriö
      Alkuaika: su 27.7.2014 5:18
      Operaattori: Elisa ja Saunalahti

      Kohteessa: Kerkola, Somero - Mobiilipalveluiden käytössä esiintyy häiriöitä 2G-yhteyksissä.

      Korjauksen tilanne: Viankorjaus käynnissä

      - ollut jo kohta kaksi vuorokautta!
      Mitään ukkosia tai muita ei voi ainakaan syyttää - niitä ei ole ollut.
      Parasta välttää Elisan verkkoa niin säästyy paljoklta murheelta ja kyykyttämiseltä.
      Näin maalla

      • Hei Vihainen Kerkolasta,

        kävin kyselemässä korjausaikataulusta. Huomenna, viimeistään ylihuomenna on työt tehty ja yhteyksien pitäisi olla kunnossa. Ymmärrän, että netin toimimattomuus turhauttaa. Korjaukset pyritään toteuttamaan aina mahdollisimman pian. Pahoittelut tästä harmista.

        Mukavaa kesän jatkoa sinulle!

        Mari / Saunalahden Palstatiimi
        http://palsta.saunalahti.fi


    • I love Samsung

      Itse vaihdoin n. 4 vuotta sitten Sonerasta Saunalahteen ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Asiakaspalvelu toimii nopeasti ja loistavasti. Joskus voi tietysti olla hieman jonoa mutta kun saa yhteyden asiakaspalvelijaan niin täydellistä palvelua.
      Ja hei, tämä ei ole maksettu mainos, enkä ole Saunalahdella töissä.

    • Huijattu opiskelija

      ÄLÄ IKINÄ RYHDY SAUNALAHDEN ASIAKKAAKSI!!
      1. Velottavat mielivaltaisesti palveluista, joista ei ole sovittu
      2. Asioita ei hoideta loppuun kunnolla
      3. Asiakaspalveluun saa jonottaa pahimmillaan yli tunnin, ja kuitenkaan ei osata neuvoa/yhdistetään aina uuteen numeroon. Pari kertaa olen luovuttanut kesken jonotuksen
      4. Liikkeissä uusavuttomia työntekijöitä, neuvotaan aina soittamaan asiakaspalveluun (ja jonotusrumba lähtee käyntiin taas)
      5. E-lasku systeemi ei toimi vaikka pankissa laitettu kaikki asetukset kohdilleen. Laskutustyyliä ei osata vaihtaa

      __________________
      Alla vielä viimeisin, oma kokemukseni. Aika pitkä tarina, lukekoon ken jaksaa. Koko kokemus oli vaan niin kamala että pakko jakaa.


      Hommasin Saunalahdelta nettitikun tämän vuoden alussa. Kaikki aluksi ok, lasku tuli paperilla kerran kuukaudessa.

      Toukokuun aikoihin tulee "Saunalahdelta" puhelu, jossa sanotaan että nettitikkujen kanssa ollut ongelmaa, kaikille lähetetään 4G laite ilmaiseksi kotiin. Kuulemma tietoturvapaketti myös kaupan päälle, kuukausilasku nousee vaan 1e! Kysyn moneen otteeseen onko tämä _pakko_ ottaa, ja vastaus että kyllä. Puhelimen toisessa päässä selkeästi ulkomaalaistaustainen mieshenkilö. Pari tuntia menee niin facebookissa tulee yhteydenotto tältä maahanmuuttaja-myyjältä silmäniskuhymiöiden saattelemana. Yrittää lisätä kaveriksi eikä kerro mistä saanut nimen - profiilissa kuitenkin lukee että töissä Saunalahdella. Saunalahdelta saatuja tietojani on siis käytetty myyjän yksityistarkoituksiin. Ei näin saa toimia!!!

      Noh, laite tulee. Seuraavan laskun summa yhtäkkiä 33,50e ja sitä seuraavan jo 36e. Ihmettelen että mitä helv**. Käyn liikkeessä, jonotan asiakaspavelussa lähemmäs pari tuntia (huom. kaikki omaan laskuun), vihdoin saan asiakaspalvelijan kiinni. Sanovat selvittävänsä ja saankin pian puhelun takaisin. ELIALTA, siis Elisan ja Saunalahden puhelinmyyntifirmalta tulee soitto että myyjä oli heidän. MISSÄÄN vaiheessa ei KUKAAN sanonut että minulle MYYTIIN jotain 4G-laitetta. Noh, pahoittelevat hirveästi ja 4G laite pitäisi olla nyt "ilmainen" ja laskutus siis jatkuu vanhalla hinnalla.

      No, katson uutta laskuani ja huomaan - kappas, siellä onkin vielä 3e tietoturvapaketti maksettavana. Eikun taas jonottamaan asiakaspalveluun. Vihdoin väännön kanssa saan senkin ylimääräisen pois.

      Laskujen kanssa taistelu jatkuu silti vielä. Asiakaspalvelussa vaihtoivat laskutustavan e-laskuun useampi kuukausi sitten. Kaikki pankin asetukset muutettu ja muut e-laskut vaan näkyvät - vaan eipä Saunalahden. Asiakaspalvelussa passittivat vaan pankin puheille kun eivät saa muka paperiversiota lähetettyä kotiin nyt kun laskutustapa e-lasku??

      Pakko sanoa että turhautuneempi ja vihaisempi en koskaan ole ollut. Ikinä ei ole tarvinnut minkään firman asiakkaana näin paljon vaivaa ja aikaa nähdä yhden nettitikun takia!! Puhelinliittymäni vaihdoin välittömästi pois. Valitettavasti nettitikusssa vuoden sopimusta vielä jäljellä.

      Saunalahtea harkitseville voin siis vain sanoa - ÄLKÄÄ TEHKÖ SITÄ VIRHETTÄ.

    • Netti Jussi

      Elisan nykyinen mainos:
      Idiootti varma yritys Elisa! Asijoi Elisassa ,tapaat varmuudella täydellisen idiootin!!!

    • Elisa Paskalahti

      Elisa-Saunalahti = Salmonella-Paskalahti.............. Toiminta tosi törkeää!!

    • Oioi4

      Palvelumaksut ihan hirveet ja siitä ei mitään tietoa ennen.. Asiakaspalvelu numero yli 2e/min ja 10e saada puk-koodi puhelimella. 3kk niin saa vaihtaa takas teliaan kun ostin puhelimen kytkykaupalla, hyvä puhelin kyllä

    • ENTINEN__ASIAKAS

      Minun kokemukseni on, että Saunalahden laskut menevät ihan minne sattuu. 2010-luvun alussa minulla oli ongelmia kun osoite muuttui pari kertaa vuoden aikana ym. Koko ajan tuli ylimääräisiä 5 euron sakkoja, kun laskut menivät jonnekin hornan kuuseen enkä hajamielisenä muistanut sitten kysellä heti perään.

      Yksi vakio-ongelma oli se, että kun laskun halusi omaan sähköpostiin, se meni Saunalahden omaan s-postiosoitteeseen jota en koskaan käyttänyt. Muutin sen monta kertaa, ja kuvittelin sitten että lasku alkaisi tulemaan oikeaan sähköpostiin. Mutta eipäs, se meni aina sinne Saunalahden omaan sähköpostiin - jota en sitten lukenut.

      Olen boikotoinut Saunalahtea vuosikausia, mutta sain nyt perintökamana liittymän jonka halusin kokeeksi pitää. Koko ajan kylmä hiki että tuleeko lasku ollenkaan, ja joutuuko taas maksamaan turhia sakkoja.

      No kuinka ollakaan, taas meni lasku hornan kuuseen. Lasku on mennyt paperilaskuna kuolleen henkilön nimellä kuolleen henkilön vanhaan osoitteeseen.

      Ei @#€%& ?! lasku ei voi mennä aina väärään paikkaan. Lasku pitää saada asiakkaalle, jotta asiakas saisi sen maksettua.

      Nyt taas alkaa Saunalahden boikotti. Pidän numeron, mutta se siirtyy Teliasoneralle.

    • Aiaiiiii

      Elisa ja saunalahti on nykyään samaa lafkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      73
      3350
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3170
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2682
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2052
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1845
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1775
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      129
      1424
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe