Onko Israelilla oikeus olla olemassa ? (1948-)

ANNU42 - VIEKAS KETTU NAISEKSI
Kettu-sanontani on oikeutettu, koskapa annu42 koettaa olla israelin kuningas
(korvausteologia) kuten eesaulainen Herodes Jeesuksen päivinä ja Jeesus
tituleerasi Herodesta ketuksi. Jos annu42 lukisi vastauksia, niin uudistuisi.

Teidän sinettiajatuksenne selittyy (ellen)sapattisinetillä, mutta Jeesus Ilmestyskirjassa
paljastaa sinetissä lukevan hänen nimensä ja Isän nimi - eikä sabbath.

Ilm. 14:1
Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli
sataneljäkymmentäneljätuhatta (144000) ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä
ja hänen Isänsä nimi.

Ilm. 14: 4 Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle.

Eikä siinä ole koko joukko vaan ESIKOISLAHJA JUMALALLE, jota seuraa
suuren suuri joukko pelastuneita ...

Ilm. 7:9
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,


Kovin juonikkaasti kirjoitat tuossakin:
### He voisivat kohdata Messiaan Jeesuksessa ja tulla tulla Jumalan eteen.
Silloin tapahtuisi ihme, uudestisyntyminen, joka vaikuttaisi sen, että he ryhtyvät tekemään Jumalan tekoja, rakkauden tekoja.
Silloin maailmassa olisi kansa, joka myös tunnustaisi sapatin pyhäksi päiväksi. ###

Kuitenkin nauratte tällekin profetialle tuhatvuotisesta valtakunnasta sapatteineen:

Jesaja 66.

18 Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

Israelin maankin lopulta perivät yksinomaan israelilaiset. Ei auta annun ruikutus.

### Haagar oli
kohdannut Jumalan, joka teki hänestä nöyrän ja tottelevaisen.
Hänelle oli
luvattu myöskin siunaus, ja hän uskoi siihen. ### (annu42)

Raamattu:
Gal. 4:30
Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa;
sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

Palestiinalaiset näet, nuo muinaisten filistealaisten alueille sijoittuvat, tullaan
sulauttamaan Israeliin täydellisesti. Tulevassa rauhanajassa.

Sak. 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni.
Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen. [1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]

Toki voidaan keskustella näistä asioista, mutta se ei tarkoita, että Jumala suunnitelmiaan muuttaisi.

Antti

9

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4567

      Israelin valtio Palestiinassa on tasan poliittinen tempaus eikä mitään tekemistä Raamatun kanssa. Jeesus hylkäsi aikansa juutalaiset johtajat heidän epäuskonsa vuoksi. Se siitä.

      • ### Israelin valtio Palestiinassa on tasan poliittinen tempaus eikä mitään tekemistä Raamatun kanssa.
        Jeesus hylkäsi aikansa juutalaiset johtajat heidän epäuskonsa vuoksi. Se siitä. ###

        Vain parin rivin verran tiedät tuhansia vuosia vanhasta kansasta ja sen uskonnosta ja politiikasta!
        Pystytkö silti kunnioittamaan itseäsi, timo? Miksi koko maailma havittelee itselleen maata ja kaupunkia,
        jotka on ikuisiksi ajoiksi luvattu Aabrahamin ja Saaran jälkeläisille.
        Aabrahamin ja Haagarin jälkeläisten ja koko maailman aseet eivät kykene selittämään Uudenmaan läänin
        kokoista köyhää Israelia (30 % köyhyysrajan alla) pois.

        Jumala hajotti israelilaiset golgatan JÄLKEEN kaikkeen maailmaan ja lupasi myös koota lopussa.
        Miksi hän muuttaisi suunnitelmansa?


      • Rabbisti
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ### Israelin valtio Palestiinassa on tasan poliittinen tempaus eikä mitään tekemistä Raamatun kanssa.
        Jeesus hylkäsi aikansa juutalaiset johtajat heidän epäuskonsa vuoksi. Se siitä. ###

        Vain parin rivin verran tiedät tuhansia vuosia vanhasta kansasta ja sen uskonnosta ja politiikasta!
        Pystytkö silti kunnioittamaan itseäsi, timo? Miksi koko maailma havittelee itselleen maata ja kaupunkia,
        jotka on ikuisiksi ajoiksi luvattu Aabrahamin ja Saaran jälkeläisille.
        Aabrahamin ja Haagarin jälkeläisten ja koko maailman aseet eivät kykene selittämään Uudenmaan läänin
        kokoista köyhää Israelia (30 % köyhyysrajan alla) pois.

        Jumala hajotti israelilaiset golgatan JÄLKEEN kaikkeen maailmaan ja lupasi myös koota lopussa.
        Miksi hän muuttaisi suunnitelmansa?

        Onhan Israel ihan uskonnollinen kuten muslimimaatkin. Ei sentään niin paljon poliittinen vaikka valtion uskonto
        sielläkin on. Koetapa sanao jokin maa joka on pelksätään poliittinen tahi pelkästään uskonnollinen.
        Kyllä naurattaa toi perustelu israelia vastaan, että "sehän on vain poliittinen". Ja "Jeesuksen hylkäämä".
        Eikös kaikki muukin Maa ole babylon eli Jeesuksen hylkäämä?

        Paratiisi on sijainnut Eufrat ja Tigris virtojen välissä. Tigris-kaupunki siellä on nykyisin aivan loistokunnossa.
        Onko nyt sitte nniin että Jumalan valitsema valtio onkin Irak, jossa maanpäällinen paratiisi sijaitsee, tosin hiekan peitossa?


    • Eskatologi

      Israel on ennen muuta hengellinen valtio -- eikö tämäkin osoita jotain siitä .... koko maailmalle tunnustavat,
      että Jumala on heille tärkeä, tärkeä avunantaja varsinkin. Itkumuuri on suuressa arvossa.

      Psalmi 137.
      5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
      6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.

      http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=en&u=http://english.thekotel.org/cameras.asp&prev=/search?q=jeru...

      Eskatologi

    • Uusi_!srael
    • 22

      Kukas se nyt jankuttaakaan Israel-aiheesta. Äskettäin toruit Annua, kun hän otti asian esille.

    • Mut'ku

      ja se ei ole kovin paljon. Antti luulee että jos on vähän parempi syntinen kuin joku muu syntinen niin se lasketaan hänelle hyväksi. Se ei tosin ole Raamatun vaan uskova_1:den ja samanlinjan "opetusta". Siis oikeastaan harhautusta. Nyt en väitä että annu42 olisi kaikessa oikeassa, ja kukapa olisi vaan että Antin kirjoitukset kuvastavat lahkolaisten omahyväistä opetusta johon kuuluu pääosana muiden nolaaminen ja oman itsensä korostaminen.

      Mutta niinhän se on kukin kirjoittaa niinkuin osaa ja Antti ei tuon paremmin osaa..

      • uteljas

        Eipä sinulal ollut yhtäkään esimerkkiä antin kirjoitustaidottomuudesta. Eikä mistään antin viestistä voi päätellä,
        että hän luulisi olevansa jotakuta muuta parempi kristitty. Mihin lahkoon nimeät antin kun lahkolaiseksi hänet
        leimaat. Tiettävästi hän ei ole täällä puhunut kenenkään pussiin. Millä tavoin antti itseään korostaa,
        silläkö että sanoo olevansa syntisistä suurin, kuitenkin armosta pelastettu Herran tekoja tekemään.

        "Mutta niinhän se on kukin kirjoittaa niinkuin osaa ja Antti ei tuon paremmin osaa.."

        Sinun tekstilläsi ainakaan tohtoriksi väitellä vaikka olet kova väittelemään ja manipuloimaan.
        Eikä täällä kirjoitustaitoa etsitä vaan sydäntä.

        Joh. 1:47
        Kun Jeesus näki Natanaelin tulevan, hän sanoi: "Siinä on oikea israelilainen, mies vailla vilppiä!"


    • annu42 teki 3 aloitusta Israelia vastaan; toki minä saan tehdä yhden aloituksen Israelin puolesta.

      Jes. 62:4
      Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]

      Jer. 30:17
      -- Minä hoidan haavasi terveiksi, parannan sinun vammasi, sanoo Herra, parannan sinut, Siion, sinut, jota kutsutaan nimellä "Hylätty vaimo", sinut, josta kukaan ei välitä. [Jer. 33:6]

      ONKO amerikka ja amerikanadventistit ja Ellenin hauta se Jumalan Israel vai mitä Herran sana ilmoittaa?
      Lähi-Idän Israelia tosin muistetaan ja tavoitellaan, mutta pahat aikeet mielessä. Vaan Jumala ei hylkää!
      Israel on yhäti Israel ja sen kansa valittu kansa ja Jerusalem valittu kaupunki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe