Kun profeetta tekee virheen

m.naat

Saako profeetta tehdä profetioissaan virheen?
Onko sillä mitään väliä jos vähän puhuu asian vierestä tai ennustus ei toteudukkaan?
Eikös valkoiset valheet ole pikku juttu Jumalan silmissä,profeetallekin?
Onko siinä mitään eroa että tekee virheen profeettana profetiassa tai muuten vain yksityiselämässään?

Katsotaanpa muutamaa raamatunkohtaa.
1Kun.13:11-24.
Poimin siitä joitain kohtia,mutta voit lukea koko osoion jos haluat.

11"Beetelissä asui vanha profeetta.Hänen poikansa tulivat ja kertoivat hänelle kaiken,mitä JUMALAN MIES ..oli tehnyt."

Tuo vanha profeetta halusi tavata kyseisen JUMALAN MIEHEN(profeetta myös).
Jakeessa 15 kerrotaan heidän tapaamisestaan ja siitä kuinka vanha profeetta kutsui hänet syömään.
Jumala oli kuitenkin sanonut muuta.
16."Mutta mies sanoi:"minä en saa kääntyä takaisin enkä tulla kotiisi.Myöskään en saa syödä leipää enkä juoda vettä täällä kanssasi".
17"Herra on kieltänyt....."

Sitten seuraavassa jakeessa profeetan moka jolla oli huonot seuraukset:

18."Vanhus sanoi miehelle:"minä olen profeetta niinkuin sinäkin.Sain enkeliltä tämän Herran sanan:"Tuo hänet taloosi...."
Mutta tämän hän valehteli.
JUMALAN MIES meni vanhan profeetan taloon.

Jakeessa kerrottiin lopputulos:"Leijona ´popsi´ Jumalan miehen" alkupaloiksi,vaikka tulikin vain petetyksi. Hän ei totellut Jumalan sanoja pilkun tarkasti.
Profeeetan osa on aina ollut kovaa.Se on Jumalan sanojen kirjoittamista pilkulleen,ei sinnepäin.
Tuhon aikaan lähi-idässä oli leijonia ja myös profeettoja enemmänkuin nykyään.

Mitä haluan tällä sanoa?

Otetaan ensin toinen esimerkki.
2.Sam.7:1-17.
Tässä kerrotaan Natanista,Jumalan profeetasta ja Daavidista.
Daavid suunnitteli temppelin rakentamista ja Natan sanoi:"siitä vaan,Herra on kanssasi".Natan oletti että hänen tietämyksensä mukaan se oli oikein,mutta Jumala oli erimieltä.
Natan korjasi virheensä ja kertoi Davidille totuuden.Sanasta sanaan sen mitä Jumala ajatteli.

Entä sitten adventistien profeetta Ellen White?
Korjasiko hän m.m. profetiansa Turkista
Entä Israelista?
Entä kanamunista ja voista?Sellaisen syöjäthän ei mene taivaaseen.
Ei.
Kaikki hänen kirjoittamansa näyt jotka ovat olleet epätäsmällisyyksiä tai suoranaisia virheitä ovat HÄNELTÄ jääneet korjaamatta.

Siksi väitän että E:W ei ollut Jumalan profeetta vaan väärä profeetta.
Harhainen vääräprofeetta.

20

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapaps vaan - tuo on niin hyvä varottava esimerkki, että se pitää avata ymmärrykselle vielä toisestakin
      tarkkailupisteestä ja ehkä joku tuo kolmannenkin katselupaikan ulottuvillemme.

Koko asiayhteys:
      1. Kun. 13:1-32 - Herra julistaa tuomion Betelin alttarille
      Tarkastelun kohteena:
      Jumalan profeetta joka ei erottanut oikeaa profeettaa väärästä ja siitä yksinkertaisesta syystä,
      että ei ymmärtänyt ottaa vakavasti Jumalan varoittavia ohjeita.
      Alun alkaen ja loppujen lopuksi oli kyseessä Jumalan asettama koetus jota ei profeetta läpäissyt.
      Vääriä profeettoja on maailma väärällään, mutta kun OIKEA profeetta eksyy, Herra tekee tästä lopun.

1. Kun. 13:22-24
      21
      Ja hän huusi Juudasta tulleelle Jumalan miehelle, sanoen:
      "Näin sanoo Herra: Koska sinä olet niskoitellut Herran käskyä vastaan etkä ole noudattanut sitä määräystä, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antoi,
      22
      vaan olet palannut syömään leipää ja juomaan vettä siinä paikassa, josta sinulle oli sanottu:
      'Älä siellä syö leipää äläkä juo vettä', niin älköön sinun ruumiisi tulko isiesi hautaan".
      23
      Ja kun hän oli syönyt leipää ja juonut, satuloi hän aasin profeetalle, jonka hän oli tuonut takaisin.
      24
      Kun tämä oli lähtenyt, kohtasi hänet leijona tiellä ja tappoi hänet.
      Ja hänen ruumiinsa oli pitkänään tiellä, ja aasi seisoi hänen vieressään, ja leijona seisoi ruumiin ääressä.

Jumalan mies tunnusti: Herra on kieltänyt minua (syömsätä matkalla).
      (Yleensäkään profeetta ei saanut syödä eikä puhella ennenkuin sanoma oli toimitettu perille)
      "Ja kun hän oli syönyt ..." - Tässä kohdin oli vielä varmaankin tilaisuus perääntyä, mutta oikea profetia
      ei tehnyt vaikutusta. Ja niin hän söi ... ja rankaiseva ennustus täyttyi. Jumala oli laittanut vanhan
      profeetan suuhun koettelevat eksytyksen sanat ja vakuutuksen: "Minä olen profeetta niin kuin sinäkin."
      Jumalan mies koko kohdanneensa aseveljen ja uskoi tätä sokeasti.

aiemmin puhunut. Vertaa ...
      1.Kun. 13:18
      Vanhus sanoi miehelle: "Minä olen profeetta niin kuin sinäkin.
      Sain enkeliltä tämän Herran sanan:
      'Tuo hänet kanssasi taloosi, jotta hän saisi syödä ja juoda.'"
      Mutta tämän hän valehteli.

Mm. Turkista, Israelista Ellen ennusti täysin väärin sekä Englanti ei ole vieläkään miehittänyt USA:ta.

PROFEETTA NAATAN
      - mieleni minun tekevi aukao päätäni myös tästä 2.Sam.7:1-17, Herran lupauksesta, sillä vaikka Jumala
      tyrmäsi Daavidin osalta temppelihaaveet, niin tapansa mukaan Hän puhui rohkaisevasti ja lupaavasti

Naatan inhimillisesti oletti että kaikki Daavidin suunnitelmat ovat jumalisia, mutta oli valmis perumaan
      profetiansa kun havaitsi erehtyneensä. Vasta Salomo saisi temppelin rakentaa eikä siinä vielä edes kaikki:

2. Sam. 7:13-17
      13 Poikasi rakentaa nimelleni temppelin, ja minä pidän hänen kuninkaallisen valtaistuimensa vahvana ikiaikoihin asti. [1. Kun. 6:1; 2. Aik. 3:1,2]
      14 Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan. [7:14,15: Ps. 89:27-38]
      15 Mutta minä pysyn uskollisena enkä hylkää häntä, niin kuin hylkäsin Saulin, jonka siirsin pois sinun tieltäsi. [1. Sam. 15:26]
      16 Ja sukusi ja kuninkuutesi pysyvät edessäni ikuisesti lujina, ja valtaistuimesi on kestävä ikuisesti." [Ps. 45:7, 89:5, 110:4; Hepr. 1:8]
      17 Natan kertoi Daavidille kaikki nämä sanat ja koko tämän näyn.

OIKEA PROFEETTA ROHKENEE OJENTAA OMIAAN - RAKKAUDESSA

2.Sam.12:5-7
      5 Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille:
      "Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma.
      6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut."
      7 Mutta Naatan sanoi Daavidille: "Sinä olet se mies.

Vilpitön Daavid sai anteeksi itse langettamansa kuolemantuomionsa:

13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan".
      Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

Mitä suurempi virka on, sitä tarkempi Herra on siinä, että vääryydet ja valheet oikaistaan.

• 1.Moos.3

1.Mooseksen kirja:
        3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
        3:2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
        3:3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.'"
        3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
        3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."
        3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

• uteljas
        1.Moos.3 kirjoitti:

1.Mooseksen kirja:
        3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
        3:2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
        3:3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.'"
        3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."
        3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

¤¤¤ Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.'"
        3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan." ¤¤¤

No, kuolivatko he "sinä päivänä jona söivät"?
        Kyllä kuolivat pois Jumalan yhteydestä ja paratiisista - eivät toki maatuneet sinä päivänä - ja tulivat tietämään hyvän ja pahan eron, kuten saatana
        oli sanonutkin.

Paremmin saatana ennsuti kuin teidän ellunne! Ellen ei koskaan osannut erottaa hyvää pahasta, niin
        paatunut hän oli ja niin lienet sinäkin. Olet kuollut vaikket vielä maatunut.

• "ONKO SAULKIN PROFEETTA?" - 1.Sam.10. ja 13.

1.Sam.10:5-8
      5
      Senjälkeen sinä tulet Jumalan Gibeaan, jossa filistealaisten maaherrat ovat. Ja tullessasi sinne kaupunkiin sinä kohtaat joukon profeettoja, jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmoksissaan, harppu, vaskirumpu, huilu ja kannel edellänsä.
      6
      Ja Herran henki tulee sinuun, ja sinäkin joudut hurmoksiin niinkuin hekin; ja sinä muutut toiseksi mieheksi.
      7
      Ja kun nämä ennusmerkit käyvät toteen, niin tee, mikä tehtäväksesi tulee, sillä Jumala on sinun kanssasi.
      8
      Mene sitten minun edelläni Gilgaliin, niin minä tulen sinne sinun luoksesi uhraamaan polttouhreja ja yhteysuhreja;
      odota seitsemän päivää,
      kunnes minä tulen sinun luoksesi ja ilmoitan sinulle, mitä sinun on tehtävä."

10
      Ja kun he tulivat sinne, Gibeaan, niin katso, joukko profeettoja tuli häntä vastaan. Silloin Jumalan henki tuli häneen, ja hänkin joutui hurmoksiin heidän keskellänsä.
      11
      Kun kaikki, jotka ennestään tunsivat hänet, näkivät hänet hurmoksissa niinkuin profeetatkin, sanoivat he toisillensa: "Mikä Kiisin pojalle on tullut? Onko Saulkin profeettain joukossa?"

1.Sam. 13. - Samuel opettaa: ODOTA HERRAA, ÄLÄ MENE ASIOIDEN EDELLE
      8
      Kun hän oli odottanut seitsemän päivää, sen ajan, jonka Samuel oli määrännyt, eikä Samuel tullutkaan Gilgaliin, alkoi kansa hajaantua pois hänen luotaan.
      9
      Silloin Saul sanoi: "Tuokaa minulle polttouhri ja yhteysuhri". Ja hän uhrasi polttouhrin.
      -
      11
      Mutta Samuel sanoi: "Mitä olet tehnyt?" Saul vastasi: "Kun näin, että kansa hajaantui pois minun luotani etkä sinä tullut määrättynä aikana, vaikka ...
      -
      13
      Samuel sanoi Saulille: "Sinä olet tehnyt tyhmästi. Et ole noudattanut Herran, Jumalasi, käskyä, jonka hän antoi sinulle; muutoin olisi Herra vahvistanut sinun kuninkuutesi Israelissa ikuisiksi ajoiksi.
      14
      Mutta nyt sinun kuninkuutesi ei ole pysyvä. Herra on etsinyt itselleen mielensä mukaisen miehen, ja hänet on Herra määrännyt kansansa ruhtinaaksi, koska sinä et noudattanut käskyä, minkä Herra sinulle antoi."

Saul, vaikka Hengellä täyttynyt oli, ei ensimmäistäkään koetusta kestänyt - ei jaksanut odottaa Herran
      hetkeä. Herran Henkeä oli muttei Herran hetkeä. Kun oikea profeetta puhuu, niin vaiheet käy toteen.
      Saul selitteli: et tullutkaan määrättynä aikana. (Vrt. v. 1844-45) ja siksi odottavan kansan tähden ryhdyin toimeen ilman sinua.

Sama kansa yhä, mutta usui johtaja, Daavid ja hänen jälkeläisensä, polvesta polveen.
      Saul oli benjaminilaisia (1.SAm.9:21), Daavid ja Messias ovat Juudasta.

Antti

• kuhlas

Etkö tiedä, että leijonat loppuu kun niiltä loppuu väärät profeetat?
      Kukapa se nälässä?

• Jäi mainitsematta eräs tärkeä asia jota ne jotka uskovat Ellenin profeetallisuuteen eivät osaa erottaa,nimittäin:
        On eri asia tehdä virheitä jokapäiväisessä elämässään ja profeetan roolissa.
        Profeetan roolissa ei voi ja saa tehdä virhettä.Muuten Korkeasaaresta tulee leijona ja syö.:-)
        Tai sitten he saavat muuten vain Jumalan tuomion.Sehän on vielä pahempi juttu kun leijonan suuhun joutuminen.

Hes.13:17
        "Ihminen .Käännä sinä katseesi kansan tyttäriin(tyttäreen=Ellen),noihin OMATEKOISIIN ennustajiin ja julista heille TUOMIO."

Hes.13:23
        "Sentähden teiltä loppuvat tyhjät näkynne,enää te ette esitä ennustuksianne.Minä pelastan kansani teidän käsistänne.(Osa adventtikansasta tulee ymmärtämään Ellenin vääränprofeetan viran ja siksi eivät joudu tuomiolle väärän profeettan kanssa)"

Siunatkoon Herra heitä.

"Niin te tulette tietämään,että minä olen JHVH."

• 5678
        m.naat kirjoitti:

Jäi mainitsematta eräs tärkeä asia jota ne jotka uskovat Ellenin profeetallisuuteen eivät osaa erottaa,nimittäin:
        On eri asia tehdä virheitä jokapäiväisessä elämässään ja profeetan roolissa.
        Profeetan roolissa ei voi ja saa tehdä virhettä.Muuten Korkeasaaresta tulee leijona ja syö.:-)
        Tai sitten he saavat muuten vain Jumalan tuomion.Sehän on vielä pahempi juttu kun leijonan suuhun joutuminen.

Hes.13:17
        "Ihminen .Käännä sinä katseesi kansan tyttäriin(tyttäreen=Ellen),noihin OMATEKOISIIN ennustajiin ja julista heille TUOMIO."

Hes.13:23
        "Sentähden teiltä loppuvat tyhjät näkynne,enää te ette esitä ennustuksianne.Minä pelastan kansani teidän käsistänne.(Osa adventtikansasta tulee ymmärtämään Ellenin vääränprofeetan viran ja siksi eivät joudu tuomiolle väärän profeettan kanssa)"

Siunatkoon Herra heitä.

"Niin te tulette tietämään,että minä olen JHVH."

kun sinusta tuli ex-adventisti, sinusta tuli sitten antiadventisti, ja nyt olet lähinnä jo hengellinen rasisti. Surkeaa, sanon minä.

Ja arvaa mitä? ELLEN WHITE ENNUSTI TARKALLEEN OIKEIN KALTAISTESI IHMISTEN ILMESTYMISEN. Mitäs siihen sanot??????

• -hmt-t
        5678 kirjoitti:

kun sinusta tuli ex-adventisti, sinusta tuli sitten antiadventisti, ja nyt olet lähinnä jo hengellinen rasisti. Surkeaa, sanon minä.

Ja arvaa mitä? ELLEN WHITE ENNUSTI TARKALLEEN OIKEIN KALTAISTESI IHMISTEN ILMESTYMISEN. Mitäs siihen sanot??????

EGW oli v'äärä profeetaksi.
        Ellen oli harhaopin profeetta.
        Sinä et puhu koskaan asioista, mikset?

• 5678 kirjoitti:

Ellenin tärkein ennustus tässä - se on perustus kaikelle mitä hän kirjoittaa:

"Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

Useat EGW profetiat eivät täyttyneet.
        Hän ennusti että Turkin kansakunta loppuu elokuussa 11,päivänä 1840.
        Hän myöskin ennusti, että kukaan ei voi pelastua lokakuun 22 päivän 1844
        jälkeen.
        Hän ennusti, että seitsemän viimeistä vitsausta vuodatetaan vuonna 1850.
        Hän ennusti, että Englanti valloittaa yhdysvallat 1860 luvulla.
        Hän ennusti, että vanhaa Jerusalemia ei koskaan rakennettasi
        Hän ennusti, että enkelit tuhoaisivat San Franciscon
        Hän ennusti että hän,- EGW tulee olemaan yksi niistä 144-tuhannesta jotka
        ovat elossa kun Jeesus tulee

Adventistit eivät kerro jäsenilleen että EGW lla oli enkeliopas 26 vuoden
        ajan.
        Ja että hänen huoneessaan oli legioonittain pahoja henkiä.
        EGHW oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä ja sai neuvoja tältä ja teki
        liiton tämän kanssa.

EGW lla oli astraaliprojektioita joissa sielu irtaantuu ruumiista.

Ihmekös sitten että Adventtikirkko hehkuttaa Ellenin olevan heille "jatkuvana totuuden lähteenä".
        Spiritismin kautta, miten muutoinkaan!!!

• 45678

väitteistäsi anna punaista puupenniä.

• 2. Tess. 2:4
        Mutta jos leskellä on lapsia tai lastenlapsia, on ensi sijassa näiden opittava täyttämään velvollisuutensa perheenjäseniään kohtaan ja korvattava vanhempiensa vaivat, sillä se on Jumalan mielen mukaista. [Mark. 7:11,12]
        5 Aivan yksin jäänyt leskivaimo panee toivonsa Jumalaan ja rukoilee hellittämättä yötä päivää. [Luuk. 2:37]
        6 Nautinnonhaluinen taas on jo eläessään kuollut. [Ilm. 3:1]

Room. 9:15
        Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".

Lainnoudattajienkin kohdalla pätee se että Herran armovalinta on se mikä on, ilman lakia.

• Bushmanni

Homma menee oikeasti näin, että kun amerikkalainen kotiäiti höpisee sekavia, häntä aletaan kutsua profeetaksi ja hänen ympärilleen luodaan uskonnollinen miljardibisnes oheiskrääsän kera.

Kun eurooppalainen kotiäiti alkaa puhua sekavia, hänet ohjataan hoitoon ja annetaan oikeita lääkkeitä.

• oppimaton typerys

Mitä lääkettä sinä käytät, muuta kun saunakaljaa? En nyt perustele sen kummemmin, kysyinpähän vaan.

• Bushmanni
        oppimaton typerys kirjoitti:

Mitä lääkettä sinä käytät, muuta kun saunakaljaa? En nyt perustele sen kummemmin, kysyinpähän vaan.

Viime aikoina en ole pahemmin lääkkeitä käyttänyt ja se kaiketi näkyy kirjoituksissani.

Onkos oppimaton typerys vielä etsiskellyt kansalaisopiston kursseja oppimattomuuden hoitoon?

Oppimattomuutta ei valitettavasti voi korjata lääketieteen kemikaaleilla. Eikä taida typeryyteenkään vielä lääkettä olla.

Saunaolut voi tuoda hetken helpotuksen sinullekin, mutta kokeile oppimista selvinpäin. Voi olla tehokkaampaa. Mutta Ellenin, tuon sairaan kotiäidin juttuja lukiessa muutama olut auttaa kummasti luetun sisäistämistä ja tuo hengelliseen kokemukseen syvyyttä.

• oppimaton typerys
        Bushmanni kirjoitti:

Viime aikoina en ole pahemmin lääkkeitä käyttänyt ja se kaiketi näkyy kirjoituksissani.

Onkos oppimaton typerys vielä etsiskellyt kansalaisopiston kursseja oppimattomuuden hoitoon?

Oppimattomuutta ei valitettavasti voi korjata lääketieteen kemikaaleilla. Eikä taida typeryyteenkään vielä lääkettä olla.

Saunaolut voi tuoda hetken helpotuksen sinullekin, mutta kokeile oppimista selvinpäin. Voi olla tehokkaampaa. Mutta Ellenin, tuon sairaan kotiäidin juttuja lukiessa muutama olut auttaa kummasti luetun sisäistämistä ja tuo hengelliseen kokemukseen syvyyttä.

Niinhän se näkyy-----kirjoituksissasi, että lääkkeet on jääneet väliin. En jouda kursseille kun teen pitkiä työpäiviä. Mutta onhan Wikipedia. Sieltähän se sinunkin viisautesi.

Jaa, että hengelliseen kokemukseen tuo syvyyttä pikku hiprakka? No tuo on minulla kyllä kokeilematta. Ilmankos sinun hengellisyytesi onkin niin "syvällistä".

• Bushmanni
        oppimaton typerys kirjoitti:

Niinhän se näkyy-----kirjoituksissasi, että lääkkeet on jääneet väliin. En jouda kursseille kun teen pitkiä työpäiviä. Mutta onhan Wikipedia. Sieltähän se sinunkin viisautesi.

Jaa, että hengelliseen kokemukseen tuo syvyyttä pikku hiprakka? No tuo on minulla kyllä kokeilematta. Ilmankos sinun hengellisyytesi onkin niin "syvällistä".

Taisin kyllä kirjoittaa näin: Mutta Ellenin, tuon sairaan kotiäidin juttuja lukiessa muutama olut auttaa kummasti luetun sisäistämistä ja tuo hengelliseen kokemukseen syvyyttä. Sinun hengellisyytesi syvyydestä meillä ei ole tietoa, koska sinun ajatuksesi ovat lähinnä minun parjaamisessani. Se on toki sinun oikeutesi.

Ja mainittakoon lukijoille, jotka ihmettelivät sitä, että kutsuin tätä kirjoittajaa "oppimattomaksi typerykseksi", niin hän se on valinnut nimimerkkinsä, enkä minä. Jos haluaa osoittaa omaa tai lahkonsa tyypillisen jäsenen mielentilaa hassulla nimimerkillä, niin se on kirjoittajan oma asia. Mutta aika naulan kantaan hän on minusta osunut.

Ellenin kirjoja lukiessa voi alkoholi veressä auttaa näkemään siinä jotain syvällistä. Muuten en tainnut alkoholin nauttimista suositella. Mutta kuten olen kattavasti osoittanut, suosikkikinastelumme kohde Raamattu ei erityisesti tuomitse alkoholin kohtuukäyttöä, vaan ainoastaan väärinkäyttämisen.

Lääkkeet eivät ole jääneet minulta väliin, vaan minulla vain ei satu olemaan nyt mitään tarvetta lääkkeiden käytölle. Paras tapa pitää lääkäri loitolla, on pysyä kaukana amerikkalaisista höpölahkoista.

Ellen White, tuo sairas amerikkalainen kotiäiti, on sairastuttanut monta ihmisiä kirjoituksissaaln, olivat lukijat sitten selvinpäin tai eivät.

Wikipedia on hyvä tapa saada nopeasti TIETOA asiasta, mutta ei sieltä mitään viisautta saa, joten tuonkin olet ymmärtänyt hiukan väärin. Wikipediassa saattaa olla myös väärää tietoa ja vanhentunutta tietoa, niin ennen kuin wikipedian tietoa esim. tänne linkittää, kannattaa tiedon todenperäisyys tarkistaa parista muustakin lähteestä ja jos ne kertovat samaa, voi wikipediaan luottaa suurella todennäköisyydellä.

Yleissivistys tai" viisaus" ei sinällään ole netistä opittavissa, mistään sivustolta, vaan se on hiukan kokonaisvaltaisempi tapahtuma. Amerikkalaiset höpölahkot ovat tässäkin hyviä tekemään ihmisen ympärille teflonpinnan, johon ei mikään sivistys koskaan tartu. Mieluummin uskotaan sairaan kotiäidin höpinöitä 100 % totena, kuin vaivaudutaan itse ajattelamaan.

• Luukas 2:36
      Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa.
      Hän oli jo tullut iälliseksi.
      Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
      37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen.
      Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
      38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta.

Paavali viittaa timoteuskirjeessään uudenliiton naisprofeetta Hannan hyvään esimerkkiin:
      1.Tim.5:4
      Mutta jos leskellä on lapsia tai lastenlapsia, on ensi sijassa näiden opittava täyttämään velvollisuutensa perheenjäseniään kohtaan ja korvattava vanhempiensa vaivat, sillä se on Jumalan mielen mukaista. [Mark. 7:11,12]
      5
      Aivan yksin jäänyt leskivaimo panee toivonsa Jumalaan ja rukoilee hellittämättä yötä päivää. [Luuk. 2:37]
      6
      Nautinnonhaluinen taas on jo eläessään kuollut. [Ilm. 3:1]

• paljastamaan koko adventtikirkon tila.
        Ellenistillä ei ole muuta sanottavaa yllä olevaan aiheeseen kun,, epäasiallisuus.
        Eipä tietenkään.Miten voisikaan olla muuta sanottavaa kun tuon anonyymin letkautukset.Ei yhtä ainoaa raamatunpaikkaa,ei puolustusta.
        Täydellistä kovapäisyyttä ja sokeutta.Kuin uppiniskainen israelin sukupolvi Hesekielin aikana.
        No.Varoittajia kyllä riittää.
        Tosin ongelmana on se,että miten nämä varoituksen sanat saataisiin suuremmalle osalle kuuluviin?
        Vai onko niin että väärän profeetan seuraajat ovat profeetan vastuulla?

Surullista.

• m.naat kirjoitti:

paljastamaan koko adventtikirkon tila.
        Ellenistillä ei ole muuta sanottavaa yllä olevaan aiheeseen kun,, epäasiallisuus.
        Eipä tietenkään.Miten voisikaan olla muuta sanottavaa kun tuon anonyymin letkautukset.Ei yhtä ainoaa raamatunpaikkaa,ei puolustusta.
        Täydellistä kovapäisyyttä ja sokeutta.Kuin uppiniskainen israelin sukupolvi Hesekielin aikana.
        No.Varoittajia kyllä riittää.
        Tosin ongelmana on se,että miten nämä varoituksen sanat saataisiin suuremmalle osalle kuuluviin?
        Vai onko niin että väärän profeetan seuraajat ovat profeetan vastuulla?

Surullista.

"Vai onko niin että väärän profeetan seuraajat ovat profeetan vastuulla?"

Jos minä voisin päättää niin Ellenin vastuu rajoittuisi kolmanteen tai neljänteen sukupolveen. Siitä eteenpäin
        vastuuseen joutuvat Jumalan edessä oppineet, teologian maisterit ja ennenkaikkea teoltohtorit.
        Ellen G Whiten nimen rekisteröineet ainoaksi oikeaksi profeetaksi saavat suurimman tuomion, sillä Jumalan
        edessä viimeistään paljastuu ettei Ellen ainakaan oikea profeetta ollut.

Vastuuseen joutuvat käsittääkseni kaikki ne jotka tietävät että ellenadventismi on humpuukia, mutta eivät
        varoita siitä. Kun uskonvanhurskas kääntyy pois, vieraisiin lakikultteihin, ei hän yksin ole itse vastuussa:

Hes. 3:18
        Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

Hes. 3:20
        "Ja jos vanhurskas kääntyy vanhurskaudestaan, jos hän tekee sellaista mikä on väärin, kun panen hänet koetukselle, sinä olet vastuussa hänestä. Ellet sinä varoita häntä, hän kuolee syntiensä tähden, eikä kukaan muista hänen vanhurskauttaan, ei hänen hyviä tekojaan. Ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut. [Hes. 18:24, 33:12]

Hes. 33:8
        Kun minä uhkaan jumalatonta kuolemalla, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen elämänmenostaan, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

• Vuonna 1851, Ellen White ennusti olevansa yksi niistä 144 000, ja näkevänsä vielä elossa ollessaan Jeesuksen tulon (Early Writings, pp.19, 40; Great Controversy, p. 649).
      Ellen White oli taas väärässä - hän kuoli vuonna 1915!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1217
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1193
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      886
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      687
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      101
      665
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      656
    9. Lämmöllä muistelen niitä hetkiä...

Silloin vuosia sitten! H.
      Rakkaus ja rakastaminen
      78
      591
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      42
      584
    Aihe