Yläkerran norsu

Ttttu

Yläkertaani muutti kantapäillä kävelevä idiootti, joka ei ole puheista ja lapuista huolimatta lopettanut jytinäänsä.

Millä jytinän saa loppumaan ilman väkivaltaa? Mitkä ovat välineet yläkerran terroria vastaan? Muita naapureita en haluaisi häiritä.

43

3922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukas1000

      miettiä ensiksi ihan sitä omaa asennetta kerrostalo asumiseen.Semmoista se on,ainaista valittamista asiasta kuin asiasta.Muuta mettään asumaan.

      • as-74

        jos ei osaa iskemättä kantoja lattiaan, sopii ihan itse tarkastella omaa käytöstään yhteisöasumisessa.

        Mikä siinä on, että 150kg 203 cm miehenköriläs kävelee hiljempaa kuin 160cm ~50 kg neiti-immeinen!


      • Asumistapaa ei aina
        as-74 kirjoitti:

        jos ei osaa iskemättä kantoja lattiaan, sopii ihan itse tarkastella omaa käytöstään yhteisöasumisessa.

        Mikä siinä on, että 150kg 203 cm miehenköriläs kävelee hiljempaa kuin 160cm ~50 kg neiti-immeinen!

        Asennoitumisesi kerrostaloelämään on itselläsi kieroutunut, kyllä tähän asumismuotoon on vaan pakko suhtautua hiljaisella asenteella, ettei tarvitse metsään muuttaa niinkuin itse olet kieron asenteesi johdosta joutunut. Sitä vaan joutuu asumaan hiljaisemmin kuin metsässä.


      • tarutin
        as-74 kirjoitti:

        jos ei osaa iskemättä kantoja lattiaan, sopii ihan itse tarkastella omaa käytöstään yhteisöasumisessa.

        Mikä siinä on, että 150kg 203 cm miehenköriläs kävelee hiljempaa kuin 160cm ~50 kg neiti-immeinen!

        Silloin kun Naapuri keskiyöllä remontoi, (vasarointia yms.), monta kuukautta alkaa mietityttää.
        Kommenttisi viittaa viittaa siihen, että sinun mielestäsi Sinä saat tehdä mitä sinua huvittaa. Onhan se omituista että naapurisi haluaisivat nukkua yöllä.


    • koettu, kuultu

      Siis menit sitten laittamaan lapun..Ohjoijaa. Aloittelijan moka! No, nyt et sitten saa rauhaa enää koskaan. Sillä kantapäillä kävelystä on hiukan vaikea saada häätöä. Olisit nyt vaan vienyt pullon punkkua ja keskustellut nätisti asiasta.

    • muuhun..

      Minusta se on pientä verrattuna napuripariskuntien tappeluun riitoihin ja musan huudatukseen olipa päivä tai yö no etenkin yö, kun on itsellä pieniä lapsia ja päiväunet, niin pelkäävät. Meillä ei muuten talon järjestyssäännöissä sanotun hiljaisuuden aikaan 22-06 aikaan kuulu äänen ääntä. Lapsetkin menee nukkumaan jo 20. Eikä me voida alkaa paukuttaan, jos joku metelöi. Jos ei ois lapsia, hakkaisin pattereita ja laittaisin musat täysille kostoksi.

    • Näin.

      Ihmisillä on sellainen tapa. Ihminen kun on kävelytyyliltään ns. kanta-astuja, eli astuu kantapäät edellä maahan.

      • as74

        mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se kantapää murjotaan siihen alustaan. Johan alkuihminen olisi jo kuollut sukupuuttoon tuottamiensa ääniensä takia. Tämä on nykyajan ongelma eikä liity mitenkään ihmisen astuntatyyliin.
        Kuten sanoit on paha tapa ja pahoista tavoista pääsee eroon. Eli tarkastelemalla omaa käytöstään ja asenteitaan muita kohtaan. Jos on asenneongelma yhteisöasumisessa on Suomessa vielä ns. periferiaa, jonne voi mennä kanta-astuilemaan ja riekkumaan. Periferiassa vastaa voi tepsutella niitä hiljaisia ja ketteriä kanta-astujia -Ursus arctos


      • ..
        as74 kirjoitti:

        mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se kantapää murjotaan siihen alustaan. Johan alkuihminen olisi jo kuollut sukupuuttoon tuottamiensa ääniensä takia. Tämä on nykyajan ongelma eikä liity mitenkään ihmisen astuntatyyliin.
        Kuten sanoit on paha tapa ja pahoista tavoista pääsee eroon. Eli tarkastelemalla omaa käytöstään ja asenteitaan muita kohtaan. Jos on asenneongelma yhteisöasumisessa on Suomessa vielä ns. periferiaa, jonne voi mennä kanta-astuilemaan ja riekkumaan. Periferiassa vastaa voi tepsutella niitä hiljaisia ja ketteriä kanta-astujia -Ursus arctos

        Tuli mieleeni eräs kokemukseni rivitaloasumisesta. Minä olen se ns. kanta-astuja, mutta en todellakaan lyö jalkojani lattiaan. Kerran kuitenkin SEINÄnaapuri tuli pyytämään hiljaisuutta kello kymmenen jälkeen. Asunnosta kuulemma kuuluu askelia. En siis olisi kai saanut kävellä asunnossa kymmenen jälkeen.. En enää asu kyseisessä asunnossa.


    • Elämä on äänekästä

      Kerrostalossa täytyy sietää normaaleja asumiseen kuuluvia ääniä. Askelten äänet ovat juuri sellaisia.

      Sen sijaan kaikenlaisten lappujen tunkeminen postilaatikosta voi (tilanteesta riippuen) täyttää kotirauhan häiritsemisen tunnusmerkit.

      Yliherkän pitää itse osata muuttaa muualle.

      • lukekaa säännöt

        Missä mielestäsi kulkee raja sietämisen ja sietämättömyyden välillä, kommenttisi on juuri sellainen äänien aiheuttajan aikaansaama möläys joka ammatikseen rikkoo toisten kotirauhaa.Ja sitten vielää kehtaa älähtää kun saa ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta.


      • Käytöstavat

        Ei, kyllä häiritsevää elämää viettävän sopii muuttaa sellaiseen asuntoon, ettei ole muille häiriöksi.


    • Wittuuntunut

      Yläkerrassa asuu lapsiperhe, ihan normaaleja muuten, mutta se kantapäiden jytinä,aaarghh!!
      Hulluksi tulee!
      Se alkaa aamu 5-6 välillä ja sitä kuuluu vielä ilta 23 jälkeen....!!
      Itse käyn pvällä töissä ja raskas työ on, haluan joskus ottaa nokoset töiden jälkeen, mutta se ei onnistu noiden yläkerran norsujen takia! Korvatulpat piti hommata, mutta se jytinä kuuluu niidenkin läpi!
      Sitten siellä lapset(2kpl), juoksee koko ajan huoneesta toiseen, välillä hyppien, pattereihin vauhdilla mäjähtäen, laukataan, pompitaan, huudetaan, jytistellään... AAARGHHH!
      Välillä tuntuu, että siellä pidetään lasten tarhaa...Sitten talon emäntä kasvattaa lapsiaan huutaen!
      Imuroidaan melkein joka pvä ja se alkaa 6 jälkeen aamulla ja samalle pvälle saatetaan imuroida uudestaan illalla!
      Kattiloita kolistellaan keittiössä jo todellakin aamu 6 jälkeeb, keittiön ovien kaapit paukkuu, patterit paukkuu, jne....
      Mistähän elinolosuhteista ovat muuttaneet kerrostaloon? Täytyy osata ja tietää ja älytä elää kerrostalonormien mukaan. Täälläkin on järjestyssäännöt!

      • Kohta hullu

        KÄSITTÄMÄTÖNTÄ TOUHUA!!!!


      • rauhan löytänyt
        Kohta hullu kirjoitti:

        KÄSITTÄMÄTÖNTÄ TOUHUA!!!!

        Emäntä ja lapset pitää juuri tuollasta meteliä. Jopa pöntön kansi täytyy välttämättä ylhäältä läjäyttää itekseen alas.
        Ja se vessan ovi. Eihän sitä tietenkään voi ovea kiini laittaessa kahvaa painaa, vaan ovi vain työnnetään(paiskataan) kiini. AARGHHH!!!! USKOMATON VITUTUS JATKUVASTI!!!!

        Ratkaistu ongelma siten, että vuokrasin oman asunnon, jossa joka toinen viikko hermolomalla. Ah tätä rauhaa.....

        Koettakaa kestää naapurit.


    • ...

      Että se naurettava lippulappusten tunkeminen postilaatikosta lisää vaan sen "metelöijän" vitutusta. Minua ei sentään haukuttu norsuksi, vaan virtahevoksi, joka pitää yöt läpeensä meteliä ja ravaa ympäri kämppää. Että sillain :D Vaikka olen hyvin hiljainen asuja ja tiedostan, että ns. kanta-astuminen on todella raivostuttavaa ja siksi en sitä kotonani tee. Mutta tämän naapurin mielestä en myöskään saisi imuroida iltapäivällä, tekisi mieli vain kysyä että no koskas sitten. Joten neuvona kaikille piileville Ulla Taalasmaille: olkaa hiljaa ja hyväksykää se, että kerrostalossa asuu muitakin tai muuttakaa pieneen mökkiin metsän keskelle. Turha valittaminen saa aikaan naapurikränää sekä epämukavan olon.

      • haloooooooooxxx

        Sanat suustani.


      • hiss-ukka

        Itse sain näitä lappusia siitä että kolistelin liikaa, imuroin liian kovaa, tai paiskoin ovia ja tömistelin. Paras oli se kun sama alakerran mummo valitti siitä että vedän vessaani yöllä!!! Siis anteeksi mitä? Olin niin ällämöstynyt tästä jatkuvasta valittamisesta, että en älynyt edes puolustella itseäni tarpeeksi.

        Elin siis aivan normaalisti ilman turhia äänentekoja, joten ottihan se päähän. Ensi alkuun olin todella varovainen, etten vaan saa taas lappua, mutta kun niitä tuli kuitenkin heitin koko olemisen risaiseksi. En ennen uskaltanut edes soittaa sterkkoja, mutta nyt aloin huudattamaan niitä (tosin normaalilla voimakkuudella) joka päivä. Astelin reippaasti kämpässä hissuttelun sijaan ja imuroin juuri ennen hiljaista aikaa (yleensä puoli 10) ja muistin siirrellä huonekaluja yhtään ääniä varomatta. Lappuja tuli vielä sen kymmenkunta.

        Meni puoli vuotta ja alakerran mummo muutti muualle.


      • Koisk
        hiss-ukka kirjoitti:

        Itse sain näitä lappusia siitä että kolistelin liikaa, imuroin liian kovaa, tai paiskoin ovia ja tömistelin. Paras oli se kun sama alakerran mummo valitti siitä että vedän vessaani yöllä!!! Siis anteeksi mitä? Olin niin ällämöstynyt tästä jatkuvasta valittamisesta, että en älynyt edes puolustella itseäni tarpeeksi.

        Elin siis aivan normaalisti ilman turhia äänentekoja, joten ottihan se päähän. Ensi alkuun olin todella varovainen, etten vaan saa taas lappua, mutta kun niitä tuli kuitenkin heitin koko olemisen risaiseksi. En ennen uskaltanut edes soittaa sterkkoja, mutta nyt aloin huudattamaan niitä (tosin normaalilla voimakkuudella) joka päivä. Astelin reippaasti kämpässä hissuttelun sijaan ja imuroin juuri ennen hiljaista aikaa (yleensä puoli 10) ja muistin siirrellä huonekaluja yhtään ääniä varomatta. Lappuja tuli vielä sen kymmenkunta.

        Meni puoli vuotta ja alakerran mummo muutti muualle.

        Täällä taitaa suurin osa olla niitä yläkerran naapureita. Sisällä kävely onnistuu kyllä sujuvasti ilman että jalka isketään lattiaan kuten ulkona kävellessä.


      • Steppaillaan
        Koisk kirjoitti:

        Täällä taitaa suurin osa olla niitä yläkerran naapureita. Sisällä kävely onnistuu kyllä sujuvasti ilman että jalka isketään lattiaan kuten ulkona kävellessä.

        Ai että yläkerrassa asuvan pitää kehitellä jokin omituinen uusi kävelytyyli ettei se alakerran hienopieru vaan kuule ääniä ja hermostu? On se joillakin otsaa, kun vaaditaan ettei muka naapuri saisi edes kävellä kotonaan niin kuin normaalisti kävelee. Pitäisi ymmärtää muuttaa itse pois tuollaisen hermokimpun.


      • yojuoksu ronsu
        Steppaillaan kirjoitti:

        Ai että yläkerrassa asuvan pitää kehitellä jokin omituinen uusi kävelytyyli ettei se alakerran hienopieru vaan kuule ääniä ja hermostu? On se joillakin otsaa, kun vaaditaan ettei muka naapuri saisi edes kävellä kotonaan niin kuin normaalisti kävelee. Pitäisi ymmärtää muuttaa itse pois tuollaisen hermokimpun.

        Tota, mina olen yleensa erittain karsivallinen ja pitkajanteinen tyyppi (ja mm.kuuntelen itse paljon musiikkia melko lujalla jne), mutta nyt olen itsekin joutunut kuukauden verran kuuntelemaan ylakerrassa asuvaa elefanttia. Kyseinen elefantti ravaa kanta-askeleineen asunnossaan edes takaisin joka ikinen ilta n. klo 23 ja uudelleen 01-02 aikoihin, ilmeisesti vetaa jotain kuntolenkkia _omassa asunnossaan_. Jytina kuuluu erittain selvasti tahan minun asuntooni, ja se todellakin jarsii hermoja, ihan jo senkin vuoksi ettei unesta tule mitaan.
        Kantapailla tomisteleminen ja varsinkaan tuollainen kuntolenkkeily kotona yoaikaan ei todellakaan ole "normaalia kavelya" - vastaavanlaisesta ongelmasta ovat muutkin ketjuun kirjoittaneet voineet karsia.
        Eli tuollaisen "hienopieruksi" nimittelemisen voitte kaikki unohtaa - kylla muut ihmiset pitaa ottaa huomioon ihan puolin ja toisin: niin ettei valiteta turhasta, mutta myos niin etta ei molyta liikaa ja varsinkaan tuollaisella alyttomalla tavalla.


      • nötköttiä
        yojuoksu ronsu kirjoitti:

        Tota, mina olen yleensa erittain karsivallinen ja pitkajanteinen tyyppi (ja mm.kuuntelen itse paljon musiikkia melko lujalla jne), mutta nyt olen itsekin joutunut kuukauden verran kuuntelemaan ylakerrassa asuvaa elefanttia. Kyseinen elefantti ravaa kanta-askeleineen asunnossaan edes takaisin joka ikinen ilta n. klo 23 ja uudelleen 01-02 aikoihin, ilmeisesti vetaa jotain kuntolenkkia _omassa asunnossaan_. Jytina kuuluu erittain selvasti tahan minun asuntooni, ja se todellakin jarsii hermoja, ihan jo senkin vuoksi ettei unesta tule mitaan.
        Kantapailla tomisteleminen ja varsinkaan tuollainen kuntolenkkeily kotona yoaikaan ei todellakaan ole "normaalia kavelya" - vastaavanlaisesta ongelmasta ovat muutkin ketjuun kirjoittaneet voineet karsia.
        Eli tuollaisen "hienopieruksi" nimittelemisen voitte kaikki unohtaa - kylla muut ihmiset pitaa ottaa huomioon ihan puolin ja toisin: niin ettei valiteta turhasta, mutta myos niin etta ei molyta liikaa ja varsinkaan tuollaisella alyttomalla tavalla.

        Et sitten viitsi soittaa ovikelloa ja pyytää hiljaisuutta klo 10 jälkeen. Ja kertoa, että hänen askeleet kumajaa kuuluvasti alas heikkojen välirakenteiden vuoksi. Näin et syyllistä suoraan häntä itseään, mutta saat miettimään varmasti askellustaan.

        Joten suoraan asiaan kiitos. Turhaa täällä joriset, ei paljon auta.


      • Uneton Turussa
        Koisk kirjoitti:

        Täällä taitaa suurin osa olla niitä yläkerran naapureita. Sisällä kävely onnistuu kyllä sujuvasti ilman että jalka isketään lattiaan kuten ulkona kävellessä.

        Kumma, että ihmiset hyväksyvät häiriköinnin ja jopa puolustavat sitä kuin oikeutenaan.
        Kerrostalossa auminen edellyttää muiden huomioimista. Jos haluaa oikeuden tehdä mitä huvittaa, on silloin syytä muuttaa metsään tai miettiä asiaa uudelleen.

        Molemmat osapuolet, niin häirikkö kuin häirittykin, voisivat ottaa yhteyttä isännöitsijään ja vaatia kunnon äänieristysremontin. Saisivat sitten kaikki elää rauhassa.


      • näin.

        jonkin verran kävelyääniä. Ja mitä varten pitäisi asunnollaan kovaa kyytiä kävellä, pehmeämpi rauhallisempi kävelytyypi sopii kotiin.


      • me myself and I

        Ja pahoitit mielesi pelkästä kirjoituksesta? Kukakohan se herkkä on? Osuikohan naapuri oikeaan ja hävettää myöntää, että on oikeassa?


      • Ei rauhaa
        hiss-ukka kirjoitti:

        Itse sain näitä lappusia siitä että kolistelin liikaa, imuroin liian kovaa, tai paiskoin ovia ja tömistelin. Paras oli se kun sama alakerran mummo valitti siitä että vedän vessaani yöllä!!! Siis anteeksi mitä? Olin niin ällämöstynyt tästä jatkuvasta valittamisesta, että en älynyt edes puolustella itseäni tarpeeksi.

        Elin siis aivan normaalisti ilman turhia äänentekoja, joten ottihan se päähän. Ensi alkuun olin todella varovainen, etten vaan saa taas lappua, mutta kun niitä tuli kuitenkin heitin koko olemisen risaiseksi. En ennen uskaltanut edes soittaa sterkkoja, mutta nyt aloin huudattamaan niitä (tosin normaalilla voimakkuudella) joka päivä. Astelin reippaasti kämpässä hissuttelun sijaan ja imuroin juuri ennen hiljaista aikaa (yleensä puoli 10) ja muistin siirrellä huonekaluja yhtään ääniä varomatta. Lappuja tuli vielä sen kymmenkunta.

        Meni puoli vuotta ja alakerran mummo muutti muualle.

        Sinunlaisesi ihmiset ovat painajainen muille. Pahin mahdollinen naapuri mitä voi saada.


      • Ei muillä väliä
        Steppaillaan kirjoitti:

        Ai että yläkerrassa asuvan pitää kehitellä jokin omituinen uusi kävelytyyli ettei se alakerran hienopieru vaan kuule ääniä ja hermostu? On se joillakin otsaa, kun vaaditaan ettei muka naapuri saisi edes kävellä kotonaan niin kuin normaalisti kävelee. Pitäisi ymmärtää muuttaa itse pois tuollaisen hermokimpun.

        Väittäisin, että naapuri kävelee turhan kantapääpainotteisesti, jos askeleetkuuluvat kaksi kerrosta ylempää. Yläkerran naapurini on hiljainen mummo, mutta hänen yläpuolellaan asuu perhe/ kommuuni, jotka eivät ota naapureitaan mitenkään huomioon.

        Välinpitämättömyyttä kuvannee sekin, että polttavat asunnossa,vaikka se on kielletty. "Ihania".


    • vali vali

      Muuta parempaan kämppään.

    • kjkjl

      naulaat kaverin kantapäihin vitosnaulat,niin ei varmaan kantapäillään kävele hetkeen.

      • Nuclear Explosion:.

        .

        Suosittelen paikallista ydinräjäytystä

        Ei ole kohta jalkoja ollenkaan millä kopistella

        .


    • saatanan idiootit

      Olen niin päälakea myöten täynnä naapureita!!!!!!!!!!
      Itse asiassa vanhemmat juoksuttavat pentujaan tahallaan meitä ärsyttääkseen..
      Kunnitoiusta ei riitä yhtään, että voisivat vähän miettiä miltä muista tuntuu..ei, ovat niin saatanan tyhmiä, etteivät yhtään osaa asettua muiden asemaan. Sanottu on asiasta nätisti, kauniisti ja rumastikin!
      Eivät kuulema halua köyttää lapsiaan sohvaan kiinni...vanhemmilla siis on/off asenne kaikkeen, joko pennut juoksee tai sitten ne on köytettävä sohvaan kiinni..tältä väliltä ei mitään vaihtoehtoja löydy! No ei ihme jos lapset juoksee koko ajan, kun pienin lapsista ulkoilee max kerran kuussa..eli ei saa energiaa purettua mihinkään :(
      Naapurit ovat vielä kaikenlisäksi mämmikouria, joilla ei mikään tavara pysy kädessä...koko ajan joku tippuu lattiallle...aaarggg..

      • meiramiiini

        Muutin kesällä naapurihelvetistä ihanan rauhalliseen taloon, ylimpään kerrokseen. Edellisessä asunnossa sekä ylä- että alakertalaiset olivat jostain landelta, sillä kaikki asiat tehtiin täydellä volyymillä. Kävelivätkin kuin yrittäisivät lattiasta läpi, keskustelut käytiin huutamalla ja tietysti bileitä joka viikonloppu. Bileistä saattoi onneks jopa valittaakin, ilman et sai hysteerikon maineen. Vähän viikonloput rauhottui valittamisen jälkeen, mut muuten meno jatkui ennallaan.
        Onneks oli helppo muuttaa, sillä asuin vuokralla. Nyt uudessa kodissa voin mennä nukkumaan milloin itse haluan eikä tarvi odottaa et naapurit rauhoittuvat. Aah, onnea...!


      • ...
        meiramiiini kirjoitti:

        Muutin kesällä naapurihelvetistä ihanan rauhalliseen taloon, ylimpään kerrokseen. Edellisessä asunnossa sekä ylä- että alakertalaiset olivat jostain landelta, sillä kaikki asiat tehtiin täydellä volyymillä. Kävelivätkin kuin yrittäisivät lattiasta läpi, keskustelut käytiin huutamalla ja tietysti bileitä joka viikonloppu. Bileistä saattoi onneks jopa valittaakin, ilman et sai hysteerikon maineen. Vähän viikonloput rauhottui valittamisen jälkeen, mut muuten meno jatkui ennallaan.
        Onneks oli helppo muuttaa, sillä asuin vuokralla. Nyt uudessa kodissa voin mennä nukkumaan milloin itse haluan eikä tarvi odottaa et naapurit rauhoittuvat. Aah, onnea...!

        Tosin kyllä kanta-astujillakin on monesti se yläkerran naapuri, josta voi kuulua ihan samanlaista töminää.


    • Donna petro nella

      Kannattaa olla hissukseen norsu on kookas ja voimakas eläin . Käy nyt kumminkin tarkistamassa asia . Ps olethan muistanut ottaa lääkärin määräämät lääkkeet.

    • Mainoksen uhri

      Tämä on viides kerrostalo missä asun ja aina välikerroksessa. Lankesin uusi talo mainontaan. Missään aikaisemmassa asunnossa ei ole katossa jytissyt, pakkunut, kolissut, kumissut jne. mutta tässä nukuin ensin puolivuotta ylä-äänihelvetin vuoksi pesuhuoneen lattialla. Vessankäyttöäänet olivat pientä yläkertakolinaan verrattuna. Jonkun aikaa oli hiljaista ja nukuin huoneiston puolella sitten alkoi uusi pauke, kolina ja kumea jyminä. Rakennusurakointi menettelee koska se on väliaikasita ja tiettää että se loppuu aikanaan, mutta jyminä katossa on paljon epämiellyttävämpää kuin esim. naapurimelu, hissi tai porrasmelu. Jyminä, jumina, jumps, jumps. Halvalla kootu ontelolaattabetonikerroslaatikko missä rotatkin kuolisivat. Joku roti se pitäisi rakentamisessakin olla.

    • ***´´

      En tiedä.. Itsellä ihan sama ongelma.. En tosin mitään lappuja ole vienyt hänelle. Tuskin mitään apua sellaisesta olisi.. Eikä ole ainoa ongelma.. Vaan häiriköintiä on ollut ihan laidasta laitaan.. Stereoiden soittamisesta (yöaikaan) ovien paukutteluun ja pattereiden hakkaamiseen jollain lekalla (ja kattoon myös). Koita sit siinä nukkua.. Muutaman kuukauden olen tuossa kyseisessä asunnossa asunut ja sain tarpeekseni jo kesä-/heinäkuussa. No se on varmaa et muutan tuosta pois jossain vaiheessa.. Asumisrauha on se mitä itse kaipaan tällä hetkellä, aika kipeästikin jo. Ja tuossa sitä ei ole ollut koko sen noin 3,5 kuukauden aikana.
      Mutta.. Tee ilmoitus isännöitsijälle.. Ehkä se auttaa.. En tosin tiedä ottaako isännöitsijä mitään kantaa siihen ellei mitään muuta häiriköintiä ole. Mut kannattaahan se kokeilla silti..

      • Läskipää psyko isänn

        Jarkolle on turha soittaa :D


    • Sysse ja Broidi

      http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=14903

      Näin 1927 rakennetussa kivitalossa, nämä vanhat ovat muuten mukavia, ainoa puute on olematon äänieristys, olematon ilmanvaihto, parvekkeen puuttuminen ja talon sisällä liikkuvat kuoriaiset, onneksi tämä on väliaikaista, pääsen taas uuteen taloon muuttamaan, edellinen vuokra-asunto oli 2009 rakennettu ja paras ja hiljaisin missä ikinä asunut, nyt tämän kökkötalon jälkeen taas pääsen uuteen, niissä on asumisen rauhaa ja luksusta, kun vertaa näihin vanhoihin kyhäelmiin, ai niin kysykää Systeriltä myös, asuu 64 rakennetussa paikalla tehdyssä ja rapatussa talossa, kaikki kuuluu sielläkin, että ei ikinä enää vanhaan.

    • Älymyskö asialla

      Matot lattiaan näille elehvanteille mutta kuka niistä matoista huolehtii kun eivät kunnioita naapurinsa asumista vaan häiriköivät kai tyhmyyttään.Samat älykääpiöt pesee yöllä pyykkinsä ja imuroivat lattiansa naapurista piittaamatta varsinkin jos on parkettilattiat niin kolina on melkoinen.Minkähänlainen ajatusmaailma n'illä ihmisillä on jotka ei pysty tekemään kotitöitä klo 7-21 välillä.Ne vissiin niitä joille ei sovi kerrostaloissakan tamppausajat 6pvänä viikossa vaan täytyy sunnuntaina tai juhlapyhänä mennä paukuttamaan mattojaan.Käyttäkää maalaisjärkeänne niin ei tarvitse käyttää koko järkeänne(olisikohan tämä sitä uusavuttomuutta)?

    • esko_tulosmaa

      kannattaa opetella asumaan ylösalaisin, näin äänet kuuluvat alapuolelta ja ei haittaa

    • dfghjklöä

      Miten sitten voisi kävellä ettei häiritsisi naapureita?? Mielestäni kävelen normaalisti mutta siltikin valitettu kantapääkävelystä. Olen laittanut mattoja yms jo. Ahdistaa olla häiriöksi muille! Olen koittanut kävellä päkiöillä mutta tulee vielä kovempi ääni?? Varsinkin kun tasapaino on aika hankalaa niin. Ja ei ole provo tämä vaan pelkään häätöä!

      • naapurinmarssilainen

        Kävele huoletta, ei kävelemisestä voi häätöä saada.

        Neuvona, että kannattaa ehkä opetella "liitämään", kun kävelee. Pitää askeleen matalana, eikä kiirehdi liikoja. Silloin aivan sama käyttääkö päkiää, vai kantapäätä. Voimakävely, yleensä tapahtuu kiirehtimällä, jolloin askel osuu lattiaan voimakkaasti, jollei sitten harrasta marssimista. Päkiävoimakävely varmaan saattaa tosiaan aiheuttaa vielä suurempaa ääntä, kuin varsinainen kantapääaskellus.


    • Tiedän tunteen

      Hupaisaa että pitää omassa kodissaan opetellauusi kävelytyyli.
      Sisätossut,joissa lampaanvilla sisäpohjana voisivat myös vaimentaa askelia.
      Ongelma: miten saat yläkerran asukkaat niitä käyttämään vaikka sinä ne ostaisit?
      Onneksi sain myytyä oman osakkeen, jossa isokoinen mies käveli yläkerrassa niin että katto notkui (puutalo).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe