Millä voimme sen määritellä?
Mielestäni jokainen ihmien, joka tunustaa Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi ja uskoo Hänet omaksi Vapahtajakseen, on sisareni ja veljeni Herrassa.
Ei ole mitään suurempaa yhdistäjää kuin Kristus.
Room. 8:1
8:1 "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."
Ketkä ovat USKON SISARIA JA VELJIÄ keskenään?
43
521
Vastaukset 43
- maalaismummo
Miten ollaan jeesuksessa? Olen kuullut, että jeesus jopa asuu jonkun ihmisen sisällä.
Olisiko nyt vain niin, että joukossa (jeesuksessa) tyhmyys tiivistyy!
Kaksi mummoa meni marjaan (jeesukseen), mutta toinen vain mahtui :)Jumaluuden koko täyteys todella salatulla tavalla asuu Jumalan lapsissa ja Raamattu sanoo että tätä
hullutusta ei maailma tule ymmärtämään. VAin laset käsittävät sen ja osaavat iloita.
Joh. 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
1. Kor. 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
Se on salaisuus Pyhässä Hengessä- voi ett'
AnttiVKantola kirjoitti:
Jumaluuden koko täyteys todella salatulla tavalla asuu Jumalan lapsissa ja Raamattu sanoo että tätä
hullutusta ei maailma tule ymmärtämään. VAin laset käsittävät sen ja osaavat iloita.
Joh. 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
1. Kor. 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
Se on salaisuus Pyhässä HengessäSalaisuus salaisuus!
Muttei tarkoita, että sinä olisit sen tuntija!
uskovat ovat pelastettuja, mutta se ei tarkoita, että uskosi luetaan mikä tahansa uskominen!
- e.k-i
Lievonen, Malk, Suihkonen (työryhmän psta):Oikean ja väärän erottaminen kristillisessä toiminnassa ja julistuksessa
Uskovaa, joka alkaa erottaa oikean ja väärän, voidaan pitää uskostaan luopuvana, jos hänen uskonsa omiin suorituksiin vähenee ja usko Kristuksen kaikkivoipaisuuteen kasvaa,
Oman yhteisön taholta voi kohdistua paineita sellaiseen, joka menettää uskonsa omaan yrittämiseen ja löytää todellisen Jumalan armotyön.
Väärälle opetukselle Kristus ei riitä, vaan halutaan mennä Kristuksesta eteenpäin, jolloin Raamatun rinnalle tai sen jatkoksi avataan ovi myös ”uudelle” ja ”paremmalle” ilmoitukselle.
Eli tuo "uusi,ja parempi ilmoitus" voi olla salakavala ja näyttää jopa raamatullisemmalta kuin raamatun ilmoitus kristinuskosta...toinen asia vaikka,ei ole henkilökohtaista uskoa...silti henkilö voi sanoa "kyllä minä Jeesukseen uskon"...niin minäkin sanoin ennen uskoontuloa...olisi ollut vaarallista tuurittaa minut siihen "no hyvä sitten ollaann sisaria/veljiä Kristuksessa....onneksi oli tarkkanäköinen uskova sisareni joka jaksoi kärsivällisesti kysellä",koska sinä Eki annat elämäsi Jeesukselle" hän kyseli vaikka välillä suutuinkin,mutta niinhän se on "joko suuttuu,tai muuttuu"...sinusta huomaan sirkka-iita että olet uudesti-syntynyt kristitty...mutta älä lähde mukaan opin taisteluihin..olen siitä huolestunut...luulen että saisit hengellisellä alueella aikaan enemmän evankelioimalla ihmisiä uskoon. jotenkin tuntuu että se olisi aluettasi...jätä muitten huoleksi se,että koska sunnuntai tuli pakolliseksi,sekä nämä ikuiset sapatti-taistelut.Per-Olof Malk, Paavo Suihkonen, Paavo Lievonen ynnä Matti Pyykkönen, Juhani Aitomaa ja Olavi Peltola
Nu onimet ovat käsittääkseni arvossapidettyjen kokemusasiantuntijoiden ja paljon Raamattuun perehtyneiden.
http://www.kristitynfoorumi.fi/katsojlankaritsa.htm
http://www.kristitynfoorumi.fi/kirjaset.htm
Kyllä minäkin aloin vinkin saatuani kiinnsotua ennenmuuta tuosta Lievosen, Malkin ja Suihkosen kirjasesta.
Tämän tarkan huomion takia ...
"" Oman yhteisön taholta voi kohdistua paineita sellaiseen, joka menettää uskonsa omaan yrittämiseen ja löytää todellisen Jumalan armotyön. ""- e.k-i
AnttiVKantola kirjoitti:
Per-Olof Malk, Paavo Suihkonen, Paavo Lievonen ynnä Matti Pyykkönen, Juhani Aitomaa ja Olavi Peltola
Nu onimet ovat käsittääkseni arvossapidettyjen kokemusasiantuntijoiden ja paljon Raamattuun perehtyneiden.
http://www.kristitynfoorumi.fi/katsojlankaritsa.htm
http://www.kristitynfoorumi.fi/kirjaset.htm
Kyllä minäkin aloin vinkin saatuani kiinnsotua ennenmuuta tuosta Lievosen, Malkin ja Suihkosen kirjasesta.
Tämän tarkan huomion takia ...
"" Oman yhteisön taholta voi kohdistua paineita sellaiseen, joka menettää uskonsa omaan yrittämiseen ja löytää todellisen Jumalan armotyön. ""Tilatakkaan 10-vihkosta 20e postikulut. On se niin mahtava alue,kun sen pääsee ymmärtämään. Joku saarnaaja oli innostunut,niin aiheesta kun kuuli puhuttavan armosta,että oli huutanut..."Minä makaan tässä armossa"
Sielujemme vihollinen,ei halua että omistaisimme mitään armosta,hän haluaisi pimittää uskovilta täysin sen alueenja pitää meidät ilottomassa uskossa.
"" Ketkä ovat USKON SISARIA JA VELJIÄ keskenään? ""
Jeesus kuvaili välitilaa "tuonelaa" (tapaus armoton riaks mies ja laupeutta häneltä saamaton köyhä Lasarus)
ja että läheisyydestä huolimatta ei synny ynteyttä mustan ja valkoisen välillä.
Ei edes operaattorin kautta. (Luuk. 16:19-31).
Voimme kuvata kristittyjen veljien ja sisarien yhteyttä vaikkapa kännyköillä. Ei ole arvomerkitystä sillä,
onko kyseessä msuta tai valkoinen palikka tai pilkullinen. Voivat kolhia toisiaan tai vain hienokseltaan
kosketella. Yhteyttä ei vain synny muutoin kuin operaattorin kautta. Vaikka kuinka vierekkäin istuttaisiin.
Ihmisistäkin puhuttaessa, kristityistä, yhteys syntyy vaim Operaattorin kautta - Herramme Kristuksen välityksellä. Vaikka olisi kokonainen läjä puhelimia, yhteys syntyy vain operaattorin kautta, ryhmäpuhelukin.
Gal. 3:28
Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yksi. [1. Kor. 12:13 ]
Gal. 5:6
Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]
Gal. 3:26
Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.- Bushmanni
Ketkä ovat uskonsisaria ja uskonveljiä keskenään?
Adventtikirkon virallisilta sivuilta saamme asiaan näkökulman:
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/avio.htm
Raamattu opettaa selvästi, että uskovien tulisi solmia avioliitto vain toisten uskovien kanssa. Mutta periaate ulottuu laajemmallekin. Tosi ykseys edellyttää yhteisymmärrystä uskosta ja elämäntavoista. Erot uskonnollisessa kokemuksessa johtavat eroihin elämäntyylissä, ja tämä voi aiheuttaa syviä jännityksiä ja ristiriitoja avioliitossa. Voidakseen saavuttaa sen ykseyden, josta Raamattu puhuu, uskovien tulisi solmia avioliitto vain saman uskonyhteisön jäsenten kanssa.
Joten eiköhän lopeteta se turha ekumeeninen hössötys ja aleta puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä.
Jos kerran adventistin ei ole suotavaa mennä vääräuskoisen kanssa edes naimisiin, niin eikös tuo kerro meille aika paljon siitä, mitä adventtikirkko on mieltä asioista.
Adventistin uskonveli tai uskonsisar on toinen adventisti, ei muut.
Tosi ykseys on saatavissa vain olemalla omien kanssa. Ja turha on minua syyttää taas vääristelystä, vaan tämä on ihan adventtikirkon virallinen kanta ja luettavissa virallisilta sivuilta.
Jos ei toisuskoisen kanssa voi mennä edes naimisiin, niin olisiko hiukan tekopyhää sopertaa jotain siitä, että ollaan kaikki yhtä Jeesuksessa.
Kristus kyllä yhdistää, mutta lahkot valitettavasti erottavat.
Perusteltu vastaväite sitten, jos vänkäätte vastaan, kuten teette varmaankin, sanoo Bushmanni.- kiitti mulle riitti
Kyllä kirkon sivulla tuo on selkeästi kerrottu.
Adventistin uskonveli tai sisar voi olla vain adventisti adventismin opinkin mukaan, ja se on virallinen kirkon kanta joka on pitkän pohdinnan jälkeen kirjoitettu linkkisi sivuille..
Päättelysi oli kympin luokkaa ja kumoaa täällä esitetyt adventistien harhaanjohtavat vastakkaiset väitteet. ### Jos ei toisuskoisen kanssa voi mennä edes naimisiin, niin olisiko hiukan tekopyhää sopertaa jotain siitä, että ollaan kaikki yhtä Jeesuksessa.
Kristus kyllä yhdistää, mutta lahkot valitettavasti erottavat. ### (Bushmanni)
ADVENTTIKIRKON VIRALLISELTA SIVULTA - YNNÄ KOMMENTTINI ...
Hyvää tekstiä kopioitu perhesivulle, mutta sitten kumotaan valitettavalla "adventtitotuudella":
"" Aviopuolisot voivat ... seurakunnan kasvatuksen alaisina saavuttaa rakastavan yhteyden.
--
Sapatti ja avioliitto ""
Adventtikirkko tunkee perheintimiteettiin sisälle väkisin ja erottaa perheen kristityistä perheistä.
Meidän perheet on sapattia varten. Meidän sapattilapset ja mudien äpärät.
Jotka jumalattomat Jeesus tuhoaa suunsa henkäyksellä tulemuksessaan, pilvissä ... eikun
tullessaan perustamaan ikuisen elämän Maan päälle meitä adventisteja varten.
Tosiasiallisesti Raamattu opetta "meidän yhdyskuntamme on taivaassa". Ja Jeesus sanoo,
että siellä ei naida eikä syödä, mutta ollaan kaikki yhtä perhettä. Adventtioppi johtaa harhaan.
Kuuntelin keväällä Aimo Helmistä Betelissä. Kuvaili kuinka jokainen perhe voi vaikka monenkin järven rannalle kyhätä mökkinsä sitten ikuisuudessa ja silleen. Höpö höpö! Taivaaseen meidät noudetaan.
Oh! Tärkeä tiedotus Yle TV2 justiinsa - täytyypä välittää se lukijoille.
Juutalainen profeetta Ruben Stiller muistuttaa ensinnäkin että ylivoimaisesti parhaaski painonhallintamenetelmäksi on todettu tämä kohtuuhintainen: syö kun on nälkä ja lopeta kun olet kylläinen. Ja Rubenin ehdollinen profetia oli tämä:
Älä syö enää lihaa vaan ala nauttia soijapapuja. Se hidastaa tuhoisaa ilmastonmuutosta.
Voihan juusto, muuten. Kun tutkii kuinka monta maitolitraa ydhen Emmentaalikilon valmistamiseen menee ja kuinka paljon lannoitetta tarvitaan tuottavan lehmän lihottamiseen,
niin kyllä juusto yllättävän paljon luonnonvaroja verottaa.- advari
kiitti mulle riitti kirjoitti:
Kyllä kirkon sivulla tuo on selkeästi kerrottu.
Adventistin uskonveli tai sisar voi olla vain adventisti adventismin opinkin mukaan, ja se on virallinen kirkon kanta joka on pitkän pohdinnan jälkeen kirjoitettu linkkisi sivuille..
Päättelysi oli kympin luokkaa ja kumoaa täällä esitetyt adventistien harhaanjohtavat vastakkaiset väitteet.kun ette lue kaikkea noilta sivuilta, niin tässäpä miten se asia on.
1) adventistit uskovat olevansa Jumalan jäännösseurakunta eli näkyvä jäännös.
2) adventistit uskovat myös, että muissa seurakunnissa olevat uskovat kuuluvat adventistien kanssa suurempaan, näkymättömään jäännökseen.
eli summa summarum. adventistit ja muut voivat olla uskonveljiä ja -sisaruksia Jeesuksessa, mutta naimiseen muiden kirkkokuntien uskovien kanssa ei pidä mennä opillisten erojen ja niistä kumpuavien periaatteellisten erojen vuoksi.
jos haluatte, niin voimme toki sanoa toisillemme, että emme ole missään tekemisissä. ei haitta mua ollenkaan. - 45678
AnttiVKantola kirjoitti:
### Jos ei toisuskoisen kanssa voi mennä edes naimisiin, niin olisiko hiukan tekopyhää sopertaa jotain siitä, että ollaan kaikki yhtä Jeesuksessa.
Kristus kyllä yhdistää, mutta lahkot valitettavasti erottavat. ### (Bushmanni)
ADVENTTIKIRKON VIRALLISELTA SIVULTA - YNNÄ KOMMENTTINI ...
Hyvää tekstiä kopioitu perhesivulle, mutta sitten kumotaan valitettavalla "adventtitotuudella":
"" Aviopuolisot voivat ... seurakunnan kasvatuksen alaisina saavuttaa rakastavan yhteyden.
--
Sapatti ja avioliitto ""
Adventtikirkko tunkee perheintimiteettiin sisälle väkisin ja erottaa perheen kristityistä perheistä.
Meidän perheet on sapattia varten. Meidän sapattilapset ja mudien äpärät.
Jotka jumalattomat Jeesus tuhoaa suunsa henkäyksellä tulemuksessaan, pilvissä ... eikun
tullessaan perustamaan ikuisen elämän Maan päälle meitä adventisteja varten.
Tosiasiallisesti Raamattu opetta "meidän yhdyskuntamme on taivaassa". Ja Jeesus sanoo,
että siellä ei naida eikä syödä, mutta ollaan kaikki yhtä perhettä. Adventtioppi johtaa harhaan.
Kuuntelin keväällä Aimo Helmistä Betelissä. Kuvaili kuinka jokainen perhe voi vaikka monenkin järven rannalle kyhätä mökkinsä sitten ikuisuudessa ja silleen. Höpö höpö! Taivaaseen meidät noudetaan.
Oh! Tärkeä tiedotus Yle TV2 justiinsa - täytyypä välittää se lukijoille.
Juutalainen profeetta Ruben Stiller muistuttaa ensinnäkin että ylivoimaisesti parhaaski painonhallintamenetelmäksi on todettu tämä kohtuuhintainen: syö kun on nälkä ja lopeta kun olet kylläinen. Ja Rubenin ehdollinen profetia oli tämä:
Älä syö enää lihaa vaan ala nauttia soijapapuja. Se hidastaa tuhoisaa ilmastonmuutosta.
Voihan juusto, muuten. Kun tutkii kuinka monta maitolitraa ydhen Emmentaalikilon valmistamiseen menee ja kuinka paljon lannoitetta tarvitaan tuottavan lehmän lihottamiseen,
niin kyllä juusto yllättävän paljon luonnonvaroja verottaa.Raamatusta ollenkaan, että Jeesus sanoi nöyrien perivän MAAN. Taivaaseen mennään, mutta vain 1000 vuodeksi. Sitten tullaan alas ja täällä ollaan uuden maan päällä ikuisesti.
- onko jotenkin näin h
advari kirjoitti:
kun ette lue kaikkea noilta sivuilta, niin tässäpä miten se asia on.
1) adventistit uskovat olevansa Jumalan jäännösseurakunta eli näkyvä jäännös.
2) adventistit uskovat myös, että muissa seurakunnissa olevat uskovat kuuluvat adventistien kanssa suurempaan, näkymättömään jäännökseen.
eli summa summarum. adventistit ja muut voivat olla uskonveljiä ja -sisaruksia Jeesuksessa, mutta naimiseen muiden kirkkokuntien uskovien kanssa ei pidä mennä opillisten erojen ja niistä kumpuavien periaatteellisten erojen vuoksi.
jos haluatte, niin voimme toki sanoa toisillemme, että emme ole missään tekemisissä. ei haitta mua ollenkaan.Adventistin kanssa ei voi olla uskonveli eikä sisar uskomatta adventismin oppiin.
Yhteistä uskoahan uskonsisaruus tarkoittaakin.
Adventismissa uskotaan eritavalla opettavaan Jeesukseen vastaavasti kuin islmissa uskotaan eritavalla opettavaan jumalaan kuin kristinuskon Jumala.
Jumala ei ole puhunut koraanissa eikä Kristus adventismin opissa. 45678 kirjoitti:
Raamatusta ollenkaan, että Jeesus sanoi nöyrien perivän MAAN. Taivaaseen mennään, mutta vain 1000 vuodeksi. Sitten tullaan alas ja täällä ollaan uuden maan päällä ikuisesti.
Jeesus lupasi kylläkin mennä valmistamaan nöyrille ikuista sijaa Isän kotiin, "Jumalan puutarhaan", jossa ei
syödä eikä naida, vaan iloitaan aina Herrassa. Silti on hyvä tutkiskella Psalmia 37, Daavidin virttä nöyrien ja pöyhkeiden
välisestä suuresta taistelusta Maan päällä Daavidin ajassa ja miksei myös tässä ajassa.
Mutta iankaikkisessa ajassahan ei ole enää suurta taistelua pahan valtoja vastaan. joten iankaikkisuutta ei
Daavid voisikaan Ps. 37 kuvata. Kontrasti on aina otettava huomioon, tapahtumamiljöö.
Joh. 14:1-4
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa.
Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni,
että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
Tien sinne taivaallisen perinnön, aarteen, äärelle sinä tiedät, tiedäthän?
Antti- Paavalin veli
Jos tuo aloititus teksti on adventismia, niin voin vain todeta, että se on täysin raamatun mukaista. Eläköön Kristus ainoa seurakunnan yhdistäjä.
AAMEN!!!
Jeesus sanoi:
"Sitä, joka minun tykööni tulee, minä en heitä ulos!"
Joh.6:37
- alex-kasi
Aamen.
alexNiin, kyllä täällä moneen kertaan ovat suitsuttaneet toisilleen olevansa hajottamaton intiimi perhe, jarlau,
alex-kasi, nadasja-emilia, sirkka-iita, timo flink, una-fortuna, anne-elina, annu ja ehkä vielä pari muuta.
Ja yhteinen kuninkaallinen äiti on ilman muuta Ellen G White.
Ylifariseus ei tuohon perheeseen kelpaa, kun hän sanoo, että sunnuntailakipedonmerkki on ollut jo
kolmannelta vuosisadalta saakka olemassa. vaikka ei oel kyennyt sitä näyttämään. Ja sehän ei suinkaan ole
takanapäin vaan edessäpäin - adventtiliike sen tietää, ei kukaan muu: http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm- on ihan
AnttiVKantola kirjoitti:
Niin, kyllä täällä moneen kertaan ovat suitsuttaneet toisilleen olevansa hajottamaton intiimi perhe, jarlau,
alex-kasi, nadasja-emilia, sirkka-iita, timo flink, una-fortuna, anne-elina, annu ja ehkä vielä pari muuta.
Ylifariseus ei tuohon perheeseen kelpaa, kun hän sanoo, että sunnuntailakipedonmerkki on ollut jo
kolmannelta vuosisadalta saakka olemassa. vaikka ei oel kyennyt sitä näyttämään. Ja sehän ei suinkaan ole
takanapäin vaan edessäpäin - adventtiliike sen tietää, ei kukaan muu: http://www.endtime.net/finsk/KbK.htmoikeassa, että sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien. Meitä on monia muitakin adventisteja jotka olemme samaa mieltä, että näin on asian laita sunnuntai on pedonmerkki. Peto kiristää rangaistuksiaan tottelemattomia kohtaan ajan lopussa ja laatii erilaisia rangaistuslakeja.
- empätiedä
AnttiVKantola kirjoitti:
Niin, kyllä täällä moneen kertaan ovat suitsuttaneet toisilleen olevansa hajottamaton intiimi perhe, jarlau,
takanapäin vaan edessäpäin - adventtiliike sen tietää, ei kukaan muu: http://www.endtime.net/finsk/KbK.htmPiti sitten alkaa haukkua ihmisiä, kun et enää pystynyt vastaamaan Raamatun sanaan ja hyväksymään sitä, että sinäkin olet uskonveli meille adventisteille, halusitpa sitä tai et. Tietenkin sillä edellytyksellä, että uskot. Niinpä EGW on sinunkin äitisi, revi siitä.
empätiedä kirjoitti:
Piti sitten alkaa haukkua ihmisiä, kun et enää pystynyt vastaamaan Raamatun sanaan ja hyväksymään sitä, että sinäkin olet uskonveli meille adventisteille, halusitpa sitä tai et. Tietenkin sillä edellytyksellä, että uskot. Niinpä EGW on sinunkin äitisi, revi siitä.
### Piti sitten alkaa haukkua ihmisiä, kun et enää pystynyt vastaamaan Raamatun sanaan ja hyväksymään sitä, että sinäkin olet uskonveli meille adventisteille, halusitpa sitä tai et.
Tietenkin sillä edellytyksellä, että uskot. Niinpä EGW on sinunkin äitisi, revi siitä. ###
Sinulla on outo käsitys mielipiteiden ilmaisusta. Kaikki mikä ei ole hännystelyä, on mukamas parjaamista.
Tosi kristitty ei loukkaannu semmoisesta kesystä mielipide-ilmaisusta kuin mitä minun suunnaltani tulee.
Etkö huomaa että adventisti totaalisesti - tästä palstasta vain puhun - lukee jumalattomaksi äpärälapseksi
ja kadotukseen meneväksi pedonmerkatuksi jokaisen ns. uskonveljen ja sisaren, joka on ei-adventisti ???
Kristitty ei tuollaista helvetti-automaattia pyörittelisi.- Luopioadventisti?
on ihan kirjoitti:
oikeassa, että sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien. Meitä on monia muitakin adventisteja jotka olemme samaa mieltä, että näin on asian laita sunnuntai on pedonmerkki. Peto kiristää rangaistuksiaan tottelemattomia kohtaan ajan lopussa ja laatii erilaisia rangaistuslakeja.
Sunnuntaipedonmerkkiä et kerta kaikkiaan kykene esittämään edes mullan alta. Se on ollut tulossa kai mutta kysehän on ns. ehdollisesta ennustuksesta joten ei välttämättä tule ollenkaan ...
http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
Kyllä se pedonmerkki sieltä paistaa kun jaksat loppuun saakka lukea
;;;Pedon Merkki Tulee Pian
"Pedon merkki" toteutuu vasta, kun sunnuntaita lain avulla pakotetaan pitämään lepopäivänä, ja se tapahtuu mitä todennäköisimmin lähitulevaisuudessa.
Koska sinä tiedät nyt tehdystä väärennöksestä, sinun tulee tehdä valintasi tänään;;; on ihan kirjoitti:
oikeassa, että sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien. Meitä on monia muitakin adventisteja jotka olemme samaa mieltä, että näin on asian laita sunnuntai on pedonmerkki. Peto kiristää rangaistuksiaan tottelemattomia kohtaan ajan lopussa ja laatii erilaisia rangaistuslakeja.
Yli-mielinen fariseuksemme paapattaa vain sapati naj sunnuntain välille kuvittelemaansa isoa taistelua.
Aivan pöpi siis. Mutta yhden vallan toisnlaisen viestin löysin hänen viestihistoriikistaan -->
" 1844 - TUTKITTU JUTTU !!
Historiallinen tulkinta suunta ajoituksineen on erehtymätön Danielin kirjan ennustuksissa, jos nykyinen vuosilukumme pitää paikkansa kaikkiin tapahtumiin nähden.
Taivaallisen tai maallisen pyhäkön ennalleen asettamisesta vuonna 1844 ei voi kenelläkään o ...
ylifariseus_121.8.2008 19:04 "
Tuosta Dan. 9:27 on Kalervo Syvännöllä hieman parempi käsitys -->
En tahdo horjuttaa adventistien uskoa Elleniin, joten vain evankeeliset adventistit saavat avata linkin:
http://users.kymp.net/veijonenh/daniel2.htm- pian pian
Luopioadventisti? kirjoitti:
Sunnuntaipedonmerkkiä et kerta kaikkiaan kykene esittämään edes mullan alta. Se on ollut tulossa kai mutta kysehän on ns. ehdollisesta ennustuksesta joten ei välttämättä tule ollenkaan ...
http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
Kyllä se pedonmerkki sieltä paistaa kun jaksat loppuun saakka lukea
;;;Pedon Merkki Tulee Pian
"Pedon merkki" toteutuu vasta, kun sunnuntaita lain avulla pakotetaan pitämään lepopäivänä, ja se tapahtuu mitä todennäköisimmin lähitulevaisuudessa.
Koska sinä tiedät nyt tehdystä väärennöksestä, sinun tulee tehdä valintasi tänään;;;Pedonmerkki sunnuntai tuli pian pedon merkiksi, jo vuonna 321 jKr. Turha sitä on enää odotella joka on jo tullut pedon merkkiksi nimittäin sunnuntai. Ne ovat pudonneet junasta jo aikoja sitten jotka eivät tätä huomaa.
Peto kyllä kiristelee otettaan rikkojia kohtaan erilaisin lain voimin. - olm
pian pian kirjoitti:
Pedonmerkki sunnuntai tuli pian pedon merkiksi, jo vuonna 321 jKr. Turha sitä on enää odotella joka on jo tullut pedon merkkiksi nimittäin sunnuntai. Ne ovat pudonneet junasta jo aikoja sitten jotka eivät tätä huomaa.
Peto kyllä kiristelee otettaan rikkojia kohtaan erilaisin lain voimin.sunnuntain säädöksellä haluttiin saada juutalaiset paljastettua kansan joukosta.
Sunnuntain varhaisimmat säädökset liittyyvät juutalaisten pakkokäännyttämiseen kristinuskoon.
Joten se siitä adventistien sapattihössötyksestä!
- paljastaja_1
adventti pastori David Asscherick'in puhetta TVstä ja panin merkille kun hän sanoi että tänään on miljoonia ihmisiä eri kirkoissa jotka ovat "parempia kristittyjä kuin hän" mutta jotka yhä pitävät auringon päivää Herran sapattina. Auringon päivä (Sunday) juontaa pastori David Asscherick'in mukaan juurensa Babylonin auringon palvontaan ja sitä ei tule sekoittaa Raamatun Jumalan sapatin kanssa. Kysymyksessä on kaksi täysin erillistä uskontoa ja täysin erillistä päivää. Auringon palvonnan päivä sunnuntai (sunday) ja Raamatun Jumalan päivä sapatti jota vitetään lauantaisin.
Toinen asia minkä panin merkille oli että monet katolisenkirkon Mariaa ja Jeesuslasta kuvaavat patsaat ovat todellisuudessa paljon VANHEMPIA kuin Marian ja Jeesuksen elin aika. Toisin sanoen monet niistä olivat olemassa jo ennen Jeesusta ja Mariaa. MONET JOPA SATOJA VUOSIA ENNEN. Ne patsaat ovat vain nimetty uusiksi ja niiden sanotaan tänään kuvaavan Mariaa Jeesuslapsen kanssa.
Kiinnostavia asioita.. eikö vain
Paljastukset jatkuva kun kuulen lisää näistä asioista..
paljastaja_1 - ilmaantuu
näytämölle. Pakene pois heidän pesästään Ruotsin EV.Lut kirkosta.
- miten on?
!. joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
--- ja jatkuu, joka ei tunnusta on antikristus. Selvästi sanottu.Tässä hyvä lause evankeelisista eli niistä jotka monta vanhurskauteen saattavat.
Dan. 12:2-3
2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.
Ymmärtääkseni vain ne jotka julistavat uskonvanhurskautusta töin sanoin ja rukouksin, ne ovat sisaruksia.
Saattohoito- Adventisti
AnttiVKantola kirjoitti:
Tässä hyvä lause evankeelisista eli niistä jotka monta vanhurskauteen saattavat.
2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.
Ymmärtääkseni vain ne jotka julistavat uskonvanhurskautusta töin sanoin ja rukouksin, ne ovat sisaruksia.
Saattohoitokompastus kiviä asettelemaan: Olet ainoastaan ihme vänkääjä, et muuta.
Lähimäisen rakkaus ja armo eivät asu sinussa. Se joka vänkää vastaan tärkeintä, eli Jumalan armoa Kristuksessa, ei ole uudestisyntynyt, vaan kulkee syyttäjähengessä antikristuksen ylentäjänä.
1. joh. 4:2
"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"
Jokainen adventisti sen tekee, niin että turhaa sinun on itseäsi koroittaa ja tuomiota julistaa, vaan sinun tulee myöskin muistaa että "Jokainen ihminen, (adventisti tai ei, )on Jumalan kirkkautta vailla." - voi ett'
AnttiVKantola kirjoitti:
Tässä hyvä lause evankeelisista eli niistä jotka monta vanhurskauteen saattavat.
SaattohoitoMuista aina, että siatkin ovat veljiä keskenään.
Niin ovat evankelistkin!
Mutta se ei tarkoita, että he olisivat päässeet sisälle Kristuksen tuntemiseen.
Toistensa kanssa yhteisymmärrys ei ole vielä sitä.
- 55+
jokaisen joka panee turvansa Jeesukseen, sillä niinhän sen täytyykin olla.
Jumala valitse omansa sitten valitsee omansa ... valitettavaa että palstalla ei voida muutakuin riidellä ..
veljesi Jeesuksessa :) - No comments?
Yleensähän Iita rientää kipakasti toteamaan ketkä voivat olla veljiä ja siskoja keskenään.
Ja rivien välistä voi lukea ketkä eivät voi olla.
Eli ne jotka viettävät sunnuntaita eivätkä lauantaisaapttia ne eivät voi olla Jumalan lapsia, koskapa ovat
nostaneet sapattikäskyn tilalle sunnuntain. Eivät noudata käskyjä. (Muka)- No comments
Mikä panee sinut näkemään vaivaa ja kirjoittamaan tuonkin valheellisen parjauksen yhdestä palstan keskustelijasta? Olet itse todellinen arkajalka joka sättii ihmistä piiloutuneena pusikkoon ja puhumalla epämääräistä "rapakaljaa" jossa ei ole päätä eikä häntää.
Siis kysymykseni oli: MIKSI TEET SEN? - Uskova lukija
No comments kirjoitti:
Mikä panee sinut näkemään vaivaa ja kirjoittamaan tuonkin valheellisen parjauksen yhdestä palstan keskustelijasta? Olet itse todellinen arkajalka joka sättii ihmistä piiloutuneena pusikkoon ja puhumalla epämääräistä "rapakaljaa" jossa ei ole päätä eikä häntää.
Siis kysymykseni oli: MIKSI TEET SEN?Mutta ei me uskvoat ketään parjata täällä vaan me halutaan keskustelal asioista.
Te kuitenkin väistätte keskustelun kokonaan ja keskitytte henkilökysymyksiin, jotta asia hautautuisi.
Ei siinä ole mitään järkeä, ei hyötyä kellekään muulle kuin pimeyden voimille.
- Anonyymi
Me kaikki olemme yhtä Jeesuksessa.
- Anonyymi
Soppiipi minulle.
- Anonyymi
Ja mulle. Muista en tiedä.
- Anonyymi
Kaikki uskovat siis.
- Anonyymi
Unkke ja Jankke.
- Anonyymi
Sinä, minä ja Hentun Liisa.
- Anonyymi
Eikö jokainen ole?
- Anonyymi
Jeesus on Jumalan poika mutta ei itse Jumala.
- Anonyymi
Hyvä, nostoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1541246- 881174
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051080- 65882
- 57632
- 32548
- 52543
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?79499No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29474- 45467