LPR city?

Hellu Hansseen

Myö kun lähetään LPR:sta isoon kaupunkiin esim. ostoksille, ni sehän taitaa olla Hesaan. Mutta ilmeisesti teille imatralaisille LPR on iso kaupunki, mihin ajelette lauantaisin shoppailemaan ja aikaa viettämään, eikö vaan?

En nyt tarkoita, että LPR korvaisi Hesaa teillekään, mutta kait työ kuiteskii pidätte kaupunkiamme jonkinlaisena citynä pikkuiseen Imatraanne verraten?

11

1477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auts

että sohaisit ampiaispesään;), varaudu kiukkuisiin kommentteihin.

Itse tykkäsin Imatralla asuessani, käydä Lappeenrannassa-niin usein kuin suinkin mahdollista.

Nyt asustelen kivenheiton päässä Helsingistä ja arvannet mihin shoppailureissut suuntautuu...

• Imatra, pyh

Heh, imatralaiset on kyllä ainakin näiden keskusteluiden perusteella todella nurkkakuntaista poppoota. Eiköhän ne hornetit kohta käy jo kimppuun!

• juha

On aika mielenkiintoista seurata näitä nuorison kirjoituksia- onko teillä muita arvoja kuin shoppailu valitessanne esim.asuinkuntaa?
      Toivottavasti aika parantaa...

• asua kaatopaikalla

Kyllä on muitakin arvoja. Sekin on arvo, että asuu ympäristössä, jossa (toisin kuin Imatralla)

- rakennuskanta ei koostu pääsääntöisesti ränsistyneistä hökkeleistä (Rajapatsas)
        - ei ole niin paljon epämääräistä pultsarisakkia ja pelinsä menettäneitä (vrt. Rajapatsas)
        - tiet eivät ole niin surkeassa kunnossa (Rajapatsas)
        - ei ole yleisesti ottaen samaa viemärimeininkiä kuin Imatralla (roskaaminen, hälläväliä-asenne)

Yllä vain muutamia mainitakseni. Nyt voi sitten hyökätä tätä kirjoitusta vastaan.

• liisa
        asua kaatopaikalla kirjoitti:

Kyllä on muitakin arvoja. Sekin on arvo, että asuu ympäristössä, jossa (toisin kuin Imatralla)

- rakennuskanta ei koostu pääsääntöisesti ränsistyneistä hökkeleistä (Rajapatsas)
        - ei ole niin paljon epämääräistä pultsarisakkia ja pelinsä menettäneitä (vrt. Rajapatsas)
        - tiet eivät ole niin surkeassa kunnossa (Rajapatsas)
        - ei ole yleisesti ottaen samaa viemärimeininkiä kuin Imatralla (roskaaminen, hälläväliä-asenne)

Yllä vain muutamia mainitakseni. Nyt voi sitten hyökätä tätä kirjoitusta vastaan.

Myllypurossa on varmaan hienompaa.

• butko
        liisa kirjoitti:

Myllypurossa on varmaan hienompaa.

Niin tai Mogadishussa? Kyse ei olekaan siitä, mikä kaatopaikka on paskaisin.

• Joopajoo

Vuosi sitten muutin Imatralle ja kerran olen sen jälkeen käynyt Lappeenrannassa. Eikä ollut muuten ostos reissu. Ennen muuttoa kyllä kuvittelin että lpr:ssä tulisi käytyä jatkuasti mutta toisin kävi.

LPR on muuten Imatraan verrattuna pirun ruma ja sekava kaupunki.

• KMan

Itse olen lappeenrantalainen ja myönnän, että keskustassa on runsaasti rumia taloja. Kokonaisuutena kaupunki on silti mielestäni kaunis, kunhan tutustuu kaupunkiin muutenkin kuin vaan pintapuolisesti keskustaan.

Toisaalta keskustassa on tällä hetkellä isohko rakennustyömaa aluillaan, joten saa nähdä, miltä keskusta näyttää parin vuoden kuluttua.

Sekavuudesta olisin kyllä ihan hiljaa Imatran tuntien.. ;) Lappeenrannassa sentään tärkeimmät kaupat ja palvelut ovat sentään suht' lähellä toisiaan, eikä ripoteltu pitkin metsiä kuten Imatralla. Muutenkin kaupunkirakenne on mielestäni selkeähkö, keskusta on selvästi keskellä ja pari isoa kaupunginosaa siinä ympärillä.

• mummo maalta
        KMan kirjoitti:

Itse olen lappeenrantalainen ja myönnän, että keskustassa on runsaasti rumia taloja. Kokonaisuutena kaupunki on silti mielestäni kaunis, kunhan tutustuu kaupunkiin muutenkin kuin vaan pintapuolisesti keskustaan.

Toisaalta keskustassa on tällä hetkellä isohko rakennustyömaa aluillaan, joten saa nähdä, miltä keskusta näyttää parin vuoden kuluttua.

Sekavuudesta olisin kyllä ihan hiljaa Imatran tuntien.. ;) Lappeenrannassa sentään tärkeimmät kaupat ja palvelut ovat sentään suht' lähellä toisiaan, eikä ripoteltu pitkin metsiä kuten Imatralla. Muutenkin kaupunkirakenne on mielestäni selkeähkö, keskusta on selvästi keskellä ja pari isoa kaupunginosaa siinä ympärillä.

Ja siellä Lappeenrannassa on tosi kiva käydä ostoksilla itänaapurien seassa! Ai ai ,miten siitä nauttiikaan!
        Kävin muuten viikko sitten ja oli tosi paskasta ja ankeen näköistä. Eipä tee mieli ihan kohta.
        Maalla on kiva asua Lpr:taan verrattuna

• KMan
        mummo maalta kirjoitti:

Ja siellä Lappeenrannassa on tosi kiva käydä ostoksilla itänaapurien seassa! Ai ai ,miten siitä nauttiikaan!
        Kävin muuten viikko sitten ja oli tosi paskasta ja ankeen näköistä. Eipä tee mieli ihan kohta.

Lappeenranta on tosiaan hieman ankean ja likaisen näköinen maaliskuussa (kuten monet muutkin kaupungit). Tervetuloa kesällä uudestaan...

(Itse asiassa kadut saatiin jo hiekoista lakaistua, eli ainakin siinä mielessä "paskaisuus" on hieman vähentynyt viikon takaiseen verrattuna..)

Mitä sinulla on muuten itänaapureita vastaan? Teknisesti ottaen imatralaisetkin ovat muuten "itänaapureita" täältä Lappeenrannasta katsottuna...

• vai
        mummo maalta kirjoitti:

Itse asiassa Lappeenrannassa on pakko käydä ostoksilla, Imatraltahan ei oikein mitään löydä. Ja likaisuudesta voi sanoa, että tuskin Suomessa mikään paikkakunta voittaa Imatraa. Itänaapureita vastaan ainakaan minulla ei ole juuri mitään, tuovathan ainakin asiakaskuntaa. By the way, viikonloppuna huomiotani herätti ainakin se, että Imatran tiestö voitaisiin kohta puoliin nimetä Suomen viralliseksi tiemuseoksi. Teiden kunto ala-arvoinen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2460
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2447
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2342
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1826
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1663
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1098
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1004
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      959
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      854
    Aihe