Ulkopuolisen kaipuu..

ulko-puolinen

Kirjoitan pienen runon ort.kirkosta, suhteestani siihen, kaipaisin kovasti mukaan eri toimintapiireihin, mutta olen kokenut niihin menon hyvin vaikeaksi. Sisään ei pääse helposti. on erilaisia kuppikuntia. Uutta katsotaan joskus karsaasti.

Kuinka kauan kestää
kunnes kahvikuppi tarjotaan hymyllä
joka silmiin asti ulottuu?
Kestääkö kauan,
kunnes eteisessä ei enää kuiskailla
vaan otetaan minut mukaan
keskusteluun?
Saanko suuni avata,
saanko olla itseni,
mahdunko mukaan
puutteineni
vikoineni
ihmisyyksineni?
Vai onko minun oltava muuta kuin olen
onko oltava koruilla lastattu
varallisuuteni julistaen?
Ottaako tiliote mukaan
näette, rahaa on..
Otanko tutkintotodistukset mukaan,
näette, oppia on..

Missä on ihmisen rakkaus ihmistä kohtaan
missä haavoittamaton uteliaisuus,
missä halu paitsi esittää kysymyksiä
myös kuunnella rauhassa vastauksia?

3

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 991070?

Kiitos runosta! Kuvastaa muutakin yhteisöllisyyttä kuin seurakuntia. Ajattelin että yhteisö nettikin on, ja jopa hyvin todellinen monelle ihmiselle. Tulevaisuudessa hyvinkin todellinen.

Seurakunnissa ihmisen on todistettava olevansa jotakin. Akateemisuuden myötä katoaa elämän mehukkuus.

• 2+8=1

Eivät vanhat seurakuntalaisetkaan ole aina tervetulleita. Minusta et ole menettänyt mitään, korkeintaan muutaman valvotun yön ja pahaa mieltä.

• Koverskoi

Miksi haluat tuppautua sellaiseen porukkaan joka ei sinua halua joukkoon? Onhan paljon muita yhteisöjä jotka toivottavat sinut tervetulleeksi toimimaan mukaan. Kuten kaikenlaiset vapaaehtoispiirit, Punainen risti, lähimmäispalvelu ym.

Mitä kirkon piirissä on sellaista mitä ei muualla ole? Onko juoruilevien mummojen kanssa kahvin juonti jotenkin autuaaksi tekevää? Minä menisin mieluummin lähipubiin kaljalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2186
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2075
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      28
      1980
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1386
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1326
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      802
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      741
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      723
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      708
    Aihe