Kiitos ahkeralle parkkiliisalle

Kiitän parkkiliisoja

Näin kun joku äijä Tampereen keskustassa juoksi jo kaukaa autoaan kohti, kun näki että parkkiliisa lähestyi autoaan. Äijä ehti hyvissä ajoin ennen parkki ämmää autolleen, mutta parkkiakka huusi isoon ääneen jo kaukaa (vaikkei ollut edes nähnytkään vielä parkkilippua), että "MINÄ KIRJOITIN JO", ja "Olkaa hyvä, tässä teille pieni muistutus että opit parkkeeraamaan".

Tuo on jo tehokasta toimintaa, ja olen mielissäni siitä, että rötöstelijät (väärin pysäköijät) sakotetaan tällaisella tehokkuudella!! - Sakot voi siis saada jopa "ETÄNÄ". :D

Uskallan väittää että Tampereen pysäköinninvalvonta on yksi maan tehokkaimmista parkkipirkko yksiköistä.

Kerran tosin näin kun joku sai hermoromahduksen sakosta, repi sen ja tönäisi parkki ämmän kadun pintaan. On se kumma että kaikki eivät ymmärrä, että sakkorahat menevät yhteiseen hyvään, ihan kuten verotkin.

89

7884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommarivaltionasukki

      parrkipirkot myös. Suomessa ei todellakaan ole omaisuus suojattu, kuten perustuslain 15 pykälä esittää. On maailman 6. kovin kokonaisverotus ja ahkerat ddr-kyttääjät.

      Sain just sairalaan parkkipaikalta sakon, koskei auto ollut alueen ruudussa. Kiva tapa viettää sairaalassa olevan 97 vuotiaan mummoni synttäreitä, hyvä etten pistä sisällisotaa pystyyn, on mitta täyttän mun omaisuuden riistoa erilaisten verojen ja sakkojen muodossa plus ddr kyttäysmittakin on täynnä.

      • 80e ratikassa

        tulee halvemmaksi.


      • piraqjhegå

        Olisko aihetta opetella ajamaan ja parkkeeraamaan? Vaikka kyllähän teitä hermo vikaisia riittää...


      • oikeistolainen

        Sellaisa se on täällä maassa nykyään, jossa oikein PÄÄKOMMUNISTIT KATAINEN JA VANHALA huseeraa. Tarvittaisiin kunnon oikeistolista tuuletusta, jossa nuo kommarit likvitioidaan!


      • Punainen paloauto
        oikeistolainen kirjoitti:

        Sellaisa se on täällä maassa nykyään, jossa oikein PÄÄKOMMUNISTIT KATAINEN JA VANHALA huseeraa. Tarvittaisiin kunnon oikeistolista tuuletusta, jossa nuo kommarit likvitioidaan!

        Minä ainakin nauran partaani, kun kommunisminvärinen paloauto ruttaa sen Audin, jonka kuski tykkää aina parkkeerata sen pihamme pelastustien keskelle lasten hiekkalaatikon ja keinun väliin.

        Kunhan poikamme kasvaa, pelaamme pihalla fudista ja käytämme lasten leikkipaikalle parkkeeraavaa Audin kylkeä harjoitusmaalina.


      • On
        oikeistolainen kirjoitti:

        Sellaisa se on täällä maassa nykyään, jossa oikein PÄÄKOMMUNISTIT KATAINEN JA VANHALA huseeraa. Tarvittaisiin kunnon oikeistolista tuuletusta, jossa nuo kommarit likvitioidaan!

        Vanhala?


      • minäkin !!
        Punainen paloauto kirjoitti:

        Minä ainakin nauran partaani, kun kommunisminvärinen paloauto ruttaa sen Audin, jonka kuski tykkää aina parkkeerata sen pihamme pelastustien keskelle lasten hiekkalaatikon ja keinun väliin.

        Kunhan poikamme kasvaa, pelaamme pihalla fudista ja käytämme lasten leikkipaikalle parkkeeraavaa Audin kylkeä harjoitusmaalina.

        :)


      • otto123456
        piraqjhegå kirjoitti:

        Olisko aihetta opetella ajamaan ja parkkeeraamaan? Vaikka kyllähän teitä hermo vikaisia riittää...

        Moro!
        Seurasin kerran parkkipirkkojen toimintaa. Mummot pysäköi itse väärin ja kauheella kyydillä hyökkäsivät autojen kimppuun, jotka oli pysäköity väärin. Että sellaisia tätejä ne ovat. Kai laki koskee niitäkin.


      • hoplatilaa

        sinullahan on oikeus viedä vaikka kaikki parkkipaikat, koska olet juhlimassa synttäreitä...


      • helou
        On kirjoitti:

        Vanhala?

        pääministerin morsian ;)


      • euron matti
        On kirjoitti:

        Vanhala?

        "Euro-Matti Vanhala"? Welcome to hell!!! Europörssi, buahaahaa... Inflatio... buahahaa!!! Godbye the markka and "the Markkanen"!


      • mä maksn kaike

        saada swkin raha, jolla mummosi sairaalahoito kustannetaan...


      • Tämä tarina on tosi
        otto123456 kirjoitti:

        Moro!
        Seurasin kerran parkkipirkkojen toimintaa. Mummot pysäköi itse väärin ja kauheella kyydillä hyökkäsivät autojen kimppuun, jotka oli pysäköity väärin. Että sellaisia tätejä ne ovat. Kai laki koskee niitäkin.

        Kerran tuli maija vastaan ja vilkutti valoja, kun olin unohtanu laittaa päälle. Ei muuten ollu maijjassakaan valoja päällä.
        Sain kerran sakon kun puhuin ajaessa kännykkään, tutkittiin siinä sitten lakikirjaa ja siellä luki että ajoneuvoa kuljettaessa, pitää olla molemmat kädet ohjauspyörässä. Aika mielenkiintoista toi autolla ajaminen, jos kirjaimellisesti noudattaa lakia. Pitää pysähtyä säätämään lämpöä, radiota jne. MItes vaihteiden vaihtaminen ilman käsiä ?!
        Sakkolapussa luki: Moottoriajoneuvoa kuljettaessa puhui matkapuhelimeen, käyttäen käsiään. Jep.
        Toisen kerran tuli maija vastaan, ja virkamiehellä kännykkä korvassa. Ja oli muuten kuljettaja. Varmaan muijan kanssa kauppalappua tehtiin... :)


      • --

        olla niin kiire synttäreille, etteikö viittis parkkeerata autoaan uusiks siihen ruutuun. Turha vikistä ku on ite mokannu.


      • hyvinkin
        Punainen paloauto kirjoitti:

        Minä ainakin nauran partaani, kun kommunisminvärinen paloauto ruttaa sen Audin, jonka kuski tykkää aina parkkeerata sen pihamme pelastustien keskelle lasten hiekkalaatikon ja keinun väliin.

        Kunhan poikamme kasvaa, pelaamme pihalla fudista ja käytämme lasten leikkipaikalle parkkeeraavaa Audin kylkeä harjoitusmaalina.

        ...auton pölyiseen kylkeen piirrellä vaikka pellen kuvia. Piha alue ei ole parkkipaikka.Jonkun henki voi olla kyseessä,jos ei pääse pelastus-autot lähelle.Ilmoita poliisille tai parkkivahdeille,eiköhän kun autonomistaja saa sakkolapun joka kerta,opi parkkeeraamaan mihin kuuluu.Patalaiska omistaja,joka ei jaksa kävellä muutamaa metriä.


      • just just
        Tämä tarina on tosi kirjoitti:

        Kerran tuli maija vastaan ja vilkutti valoja, kun olin unohtanu laittaa päälle. Ei muuten ollu maijjassakaan valoja päällä.
        Sain kerran sakon kun puhuin ajaessa kännykkään, tutkittiin siinä sitten lakikirjaa ja siellä luki että ajoneuvoa kuljettaessa, pitää olla molemmat kädet ohjauspyörässä. Aika mielenkiintoista toi autolla ajaminen, jos kirjaimellisesti noudattaa lakia. Pitää pysähtyä säätämään lämpöä, radiota jne. MItes vaihteiden vaihtaminen ilman käsiä ?!
        Sakkolapussa luki: Moottoriajoneuvoa kuljettaessa puhui matkapuhelimeen, käyttäen käsiään. Jep.
        Toisen kerran tuli maija vastaan, ja virkamiehellä kännykkä korvassa. Ja oli muuten kuljettaja. Varmaan muijan kanssa kauppalappua tehtiin... :)

        Virkamiehillä on oikeus puhua kännykkään autoa ajaessa. Kannattais olla pikkasen paremmin perillä näistä asioista.


      • asdadgggg
        Tämä tarina on tosi kirjoitti:

        Kerran tuli maija vastaan ja vilkutti valoja, kun olin unohtanu laittaa päälle. Ei muuten ollu maijjassakaan valoja päällä.
        Sain kerran sakon kun puhuin ajaessa kännykkään, tutkittiin siinä sitten lakikirjaa ja siellä luki että ajoneuvoa kuljettaessa, pitää olla molemmat kädet ohjauspyörässä. Aika mielenkiintoista toi autolla ajaminen, jos kirjaimellisesti noudattaa lakia. Pitää pysähtyä säätämään lämpöä, radiota jne. MItes vaihteiden vaihtaminen ilman käsiä ?!
        Sakkolapussa luki: Moottoriajoneuvoa kuljettaessa puhui matkapuhelimeen, käyttäen käsiään. Jep.
        Toisen kerran tuli maija vastaan, ja virkamiehellä kännykkä korvassa. Ja oli muuten kuljettaja. Varmaan muijan kanssa kauppalappua tehtiin... :)

        Nimenomaanhan tuli laittomaksi puhua kännykkään ilman hands-freetä pari vuotta sitten.


      • hähä

        mistä sait ajokortin tai sitten rahat autoon, jos ei taito riitä saamaan sitä luvalliseen ruutuun? Syy ei ole kommunismissa vaan korvien välissä... Aina välillä tulee vastaan näitä valittajia, joiden mielestä muu mailma on tehty heitä varten.


    • Fuck juuu

      miten noin voi ihmistä käsitellä,,,,,,soita mielenterveystoimistoon niin selviät elämässä eteenpäin!

    • ....

      Enemmän vain pirkkoja. Lisää työllisyyttä ja tyhmät maksaa.

    • soitan kun tarttee

      Parkkiakka seisoo kaduntoisellapuolella ja kirjoittaa sakkolappua,juoksee äkkiä autonluo ja pistää tuulilasiin kovalla kiireellä kiinni.
      Kun kysyin moisesta toiminnasta niin ,ärähti vain että mitä se minullekuuluu,hänen tekniikkansa.
      Aivan ei kuulu pätkääkään ,mutta vain ihmettelin moista touhua.
      Olen hyvin tyytyväinen että kerran vuoteen edes näen toimintaa parkkimuijien työsaralla.
      Nyt on niin kurasta että ei varmaan tule sakottamaan vaikka jalkakäytävä täynnä autoja...johtuukohan että autot kuuluu mutuille.

      • *Lasse*

        Ihan täyttä paskapuhetta tollanen, että parkkipirkko kyttää jossain kauempana ja sitten juoksee laittamaan lapun. Jokainen pysäköinninvalvoja kuvaa auton ja sen ympäristön, jotta myöhemmin voidaan todistaa sakon olevan aiheellinen. Tämä kuvaus ei tapahdu tien toiselta puolelta. Kuva otetaan myös esimerkiksi pysäköintiaikaan oikeuttavasta lapusta.

        Ja kyllä, ennen kuin te mahtavan sarkasmin ja loistavan päättelykyvyn omaavat kynänikkarit teette johtopäätöksiä: olen toiminut aiemmin pysäköinninvalvojana.

        Typerää valittaa, jos ei osaa parkkeerata autoaan oikein. Maksakaa maksunne ja koittakaa tähdätä ruutuun. Jos ei onnistu, on ehkä parempi ettette aja ollenkaan.


      • ziuuuu

        omistatkohan itse edes autoa? kyllä ihan varmasti antavat parkkisakkoja joka helvetin paikassa ja kyttäävät hyvinkin tarkasti ainakin joensuussa..


      • jepjep
        *Lasse* kirjoitti:

        Ihan täyttä paskapuhetta tollanen, että parkkipirkko kyttää jossain kauempana ja sitten juoksee laittamaan lapun. Jokainen pysäköinninvalvoja kuvaa auton ja sen ympäristön, jotta myöhemmin voidaan todistaa sakon olevan aiheellinen. Tämä kuvaus ei tapahdu tien toiselta puolelta. Kuva otetaan myös esimerkiksi pysäköintiaikaan oikeuttavasta lapusta.

        Ja kyllä, ennen kuin te mahtavan sarkasmin ja loistavan päättelykyvyn omaavat kynänikkarit teette johtopäätöksiä: olen toiminut aiemmin pysäköinninvalvojana.

        Typerää valittaa, jos ei osaa parkkeerata autoaan oikein. Maksakaa maksunne ja koittakaa tähdätä ruutuun. Jos ei onnistu, on ehkä parempi ettette aja ollenkaan.

        ..kyllähän ne pirkot niitä kuvia ottaa, toinen juttu vaan on, ett miten.. Kaverilla oli maalausfirma ja oli sitten työn takia joutunu parkkeeraan autonsa nurmikolle. Tämähän sitten oli vaivannut parkkipirkkoa ja kävi sakottamassa. Kuvat otettiin ja kas, kaverilla oli autossaan huoltoajo-kyltti, jota ei sattumoisin missään kuvassa näkynyt..


      • *Lasse*
        ziuuuu kirjoitti:

        omistatkohan itse edes autoa? kyllä ihan varmasti antavat parkkisakkoja joka helvetin paikassa ja kyttäävät hyvinkin tarkasti ainakin joensuussa..

        Nämä itsetehdyt "huoltoajo" -kyltit kun eivät ole virallisia. Kuka vaan voi sellaisen kyhätä ja kuvitella voivansa pysäköidä mihin tahansa. Kieltämättä pysäköinninvalvoja saa käyttää tervettä järkeä ja esimerkiksi tuollaisessa tilanteessa en itse sakottanut.

        Tuota ziuuuun komenttia en edes ymmärtänyt. Omistan kyllä itse auton ja liikun sillä pääkaupunkiseudulla tuhansia kilometrejä kuukaudessa, jossa sakottaminen on takuulla raadollisempaa kuin Joensuussa.

        Ja edelleenkin, pysäköikää ihmiset oikein, niin ei tule sakkoja. Oletteko miettineet miksi säännöt on laadittu? Ehkä turhan kaaoksen välttämiseksi? Jos jokainen saisi pysäköidä niin kuin haluaa, tulos olisi varmastikin aika huono ja tietyt parkkipaikat aina varattuina. :)


      • AiNakaan
        *Lasse* kirjoitti:

        Ihan täyttä paskapuhetta tollanen, että parkkipirkko kyttää jossain kauempana ja sitten juoksee laittamaan lapun. Jokainen pysäköinninvalvoja kuvaa auton ja sen ympäristön, jotta myöhemmin voidaan todistaa sakon olevan aiheellinen. Tämä kuvaus ei tapahdu tien toiselta puolelta. Kuva otetaan myös esimerkiksi pysäköintiaikaan oikeuttavasta lapusta.

        Ja kyllä, ennen kuin te mahtavan sarkasmin ja loistavan päättelykyvyn omaavat kynänikkarit teette johtopäätöksiä: olen toiminut aiemmin pysäköinninvalvojana.

        Typerää valittaa, jos ei osaa parkkeerata autoaan oikein. Maksakaa maksunne ja koittakaa tähdätä ruutuun. Jos ei onnistu, on ehkä parempi ettette aja ollenkaan.

        Aina eivät ota.Olen katsonut useinkin kesällä kun istun parvekkeella, autotien varrella pysäköintipaikat.Lappuliisa tulee,katsoo kiekko ajan, samantien kirjoittaa sakkolapun ja lähtee. Ei mitään kuvaamista.Sama toistuu mittari paikoilla.


      • nimen selvennyksen
        *Lasse* kirjoitti:

        Nämä itsetehdyt "huoltoajo" -kyltit kun eivät ole virallisia. Kuka vaan voi sellaisen kyhätä ja kuvitella voivansa pysäköidä mihin tahansa. Kieltämättä pysäköinninvalvoja saa käyttää tervettä järkeä ja esimerkiksi tuollaisessa tilanteessa en itse sakottanut.

        Tuota ziuuuun komenttia en edes ymmärtänyt. Omistan kyllä itse auton ja liikun sillä pääkaupunkiseudulla tuhansia kilometrejä kuukaudessa, jossa sakottaminen on takuulla raadollisempaa kuin Joensuussa.

        Ja edelleenkin, pysäköikää ihmiset oikein, niin ei tule sakkoja. Oletteko miettineet miksi säännöt on laadittu? Ehkä turhan kaaoksen välttämiseksi? Jos jokainen saisi pysäköidä niin kuin haluaa, tulos olisi varmastikin aika huono ja tietyt parkkipaikat aina varattuina. :)

        pois allekirjoituksesta? Sen verran ilkeitä tietävät olevansa, että raapustavat vain jotain harakanvarpaita allekiroituksen paikalle. Jos olisivat oikealla asialla, niin esiintyisivät rehellisesti nimellä.


      • *Lasse*
        nimen selvennyksen kirjoitti:

        pois allekirjoituksesta? Sen verran ilkeitä tietävät olevansa, että raapustavat vain jotain harakanvarpaita allekiroituksen paikalle. Jos olisivat oikealla asialla, niin esiintyisivät rehellisesti nimellä.

        Nyt en osaa sanoa, että onko eri kunnilla eri käytännöt, mutta uskoisin, ettei tuosta nimenselvennyksestä ole olemassa mitään ohjesääntöä. Itse en harrastanut nimen selventämistä - toisaalta minun nimikirjoituksesta kyllä jokainen osaa lukea kuka olen. :)


      • Kuonoo tommosille
        *Lasse* kirjoitti:

        Nyt en osaa sanoa, että onko eri kunnilla eri käytännöt, mutta uskoisin, ettei tuosta nimenselvennyksestä ole olemassa mitään ohjesääntöä. Itse en harrastanut nimen selventämistä - toisaalta minun nimikirjoituksesta kyllä jokainen osaa lukea kuka olen. :)

        Tuliko liikaa koulussa lätyyn kun teet ihmisten kiusaamistyötä ? Et saanu tarpeeks kuonoos.


      • sitten tieretään
        *Lasse* kirjoitti:

        Nämä itsetehdyt "huoltoajo" -kyltit kun eivät ole virallisia. Kuka vaan voi sellaisen kyhätä ja kuvitella voivansa pysäköidä mihin tahansa. Kieltämättä pysäköinninvalvoja saa käyttää tervettä järkeä ja esimerkiksi tuollaisessa tilanteessa en itse sakottanut.

        Tuota ziuuuun komenttia en edes ymmärtänyt. Omistan kyllä itse auton ja liikun sillä pääkaupunkiseudulla tuhansia kilometrejä kuukaudessa, jossa sakottaminen on takuulla raadollisempaa kuin Joensuussa.

        Ja edelleenkin, pysäköikää ihmiset oikein, niin ei tule sakkoja. Oletteko miettineet miksi säännöt on laadittu? Ehkä turhan kaaoksen välttämiseksi? Jos jokainen saisi pysäköidä niin kuin haluaa, tulos olisi varmastikin aika huono ja tietyt parkkipaikat aina varattuina. :)

        Mikä huoltoajo-kyltti on virallinen ? Määrittele kiitos ?


      • talvisota
        *Lasse* kirjoitti:

        Ihan täyttä paskapuhetta tollanen, että parkkipirkko kyttää jossain kauempana ja sitten juoksee laittamaan lapun. Jokainen pysäköinninvalvoja kuvaa auton ja sen ympäristön, jotta myöhemmin voidaan todistaa sakon olevan aiheellinen. Tämä kuvaus ei tapahdu tien toiselta puolelta. Kuva otetaan myös esimerkiksi pysäköintiaikaan oikeuttavasta lapusta.

        Ja kyllä, ennen kuin te mahtavan sarkasmin ja loistavan päättelykyvyn omaavat kynänikkarit teette johtopäätöksiä: olen toiminut aiemmin pysäköinninvalvojana.

        Typerää valittaa, jos ei osaa parkkeerata autoaan oikein. Maksakaa maksunne ja koittakaa tähdätä ruutuun. Jos ei onnistu, on ehkä parempi ettette aja ollenkaan.

        ei ainakaa tamperee punasetpaholaiset kuvaa mitää ja takuulla väijjyvät,niillä on mm muutama parkki ansa esim koulukatu kurilankatu risteyksessä,ainoo varmistus minkä nää leh,,siis parkkiperkeleet tekeeni nauhottaa konttoriinsa tulleet puhelut,,,,ja kuten joku jo mainitti sade ja loska parhaita kelejä niitä vitu hyeenoja ei näy.huorakin on kunnioittavampi ammatti ko lappuliisa koska huora kans voi neuvotella


    • ghsgdshhda

      kun olis rahaa tarpeeksi niin pudottelisin 100 000kpl 50 tonnia painavaa autoksi rekisteröityä betoniporsasta pitkin kadun vartta ja katsoisin parkkipirkkojen reaktioita.

      • sasasdwd

        Juuri tuosta syystä sinulla ei ole rahaa tarpeeksi.


    • Tööt Tööt

      ... Liisat ja muut apupojat ovat syvältä! Kokemusta on luupäisestä pysäköinnin valvonnasta. Vahingoniloisille untuva-aivoille tiedoksi. Jos pysäköintivirhemaksu koristaa auton tuulilasia, se ei läheskään aina ole autoilijan oma vika. Itse laitan oikaisuvaatimuksen joka kerta: 2/3 tapauksista olen voittanut. Loputkin olisi pitänyt, mutta olenpahan ainakin saanut lisää korotonta maksuaikaa.

      • Kyllä on tiedossa

        Tampereella ei ole mahdollista, että voittaisit oikaisuvaatimukset. Ne naureskelevat vaan niille toimistolla, ja laittavat mappiin Ö, päätös AINA: oikaisuvaatimus hylätty. Se, että tekisi oikaisuvaatimuksen parkkisakosta (eli pysäköintivirhemaksusta) on kyllä ihan täyttä AJAN HUKKAA ainakin tampereella. Kannattaa maksaa sakko heti pois ja unohtaa koko asia. Yrittää muistaa seuraavalla kertaa pysäköidä huolellisesti ja oikein.


      • HAPPY END
        Kyllä on tiedossa kirjoitti:

        Tampereella ei ole mahdollista, että voittaisit oikaisuvaatimukset. Ne naureskelevat vaan niille toimistolla, ja laittavat mappiin Ö, päätös AINA: oikaisuvaatimus hylätty. Se, että tekisi oikaisuvaatimuksen parkkisakosta (eli pysäköintivirhemaksusta) on kyllä ihan täyttä AJAN HUKKAA ainakin tampereella. Kannattaa maksaa sakko heti pois ja unohtaa koko asia. Yrittää muistaa seuraavalla kertaa pysäköidä huolellisesti ja oikein.

        Sain sakon piha-alueelle pysäköimisestä, jossa kuitenkin pysäköinti sallittu niille varatuille paikoille, JOIHIN SAA PYSÄHÖIDÄ! Autoni ko. sallitulla paikalla ....ihmettelin kovin, miksi sakko jos oikein pysäköi, tein sakkoon oikaisuvaatimuksen. Sitä ennen kävin kuitenkin "keskustelemassa" pysäköinvalvonnan toimistossa valvojien esimiehelle. Ensin myös hän piti sakkoa oikeinkirjoitettuna...jahka siinä aikamme "keskustelimme" ja katselimme kuvia alueesta johon autoni pysäköin (otin itse varmuuden vuoksi muutaman kuvan alueesta kera autostani), alkoi kaverin korvien välissä loksua kohilleen, kehoitti itse lopuksi tekemään oikaisuvaatimuksen heille. Meni n. viikko ja postista lappu, jossa oikaisuvaatimus hyväksytty ja sakkoa ei tarvitse maksaa :)
        Näinkin onnellinen voi loppu olla jahka osaa olla vain tarpeeksi ihtepäinen ja viedä asiat loppuun asti!


      • Jussi autoilija!

        Olen ruuvannut rekisterikilvet pois autosta kun pysäköin sen pidemäksi ajaksi maksulliseen paikkaan. Pitää laittaa peräkonttiin jotta eivät näy ulkopuolelle. Ei tuu maksua! Kyllä ne pyörii siinä ympäri ja ihmettelee!
        Kelle ne kirjoittaisi maksun? Eivät tiedä sitä kun ei ole rekisteri nroa!
        Helpo kikka!


    • James 007

      Laitoin saamani parkki sakon viereiseen autoon ja se siitä. Ei ole kuulut mitään ,vaikka lähes vuosi mennyt jo.

      • trwrbrbtr

        näin kun parkkipirkot jättivät autonsa pelastustielle ja menivät TTKK:lle sisälle vessaan. Piti oikein käydä koulussa sisällä mitä tädit puuhasivat siellä ja näin kun toinen tuli veskistä. Lähetin parkkivalvonan esimiehelle auton rekisterinumeron ja kerroin antaneeni kansalaisen määräämän pysäköintivirhemaksun. Esimies valitteli erikseen että eivät he voi laskuttaa kun eivät itse olleet paikalla. No minä vastasin tähän viestiin että jospa se apukuskinpaikalla istunut parkkipirkko olisi huomannut antaa pysäköinti virhemaksun sille kuskinpaikalta nousseelle. Ei esiiehestä enää kuulunut mitään. Arvaa onko asiasta löytynyt huvia vieläkin. Harmi vain kun silloin ei vielä ollut digikameroita jokaisen taskussa.


      • asdf
        trwrbrbtr kirjoitti:

        näin kun parkkipirkot jättivät autonsa pelastustielle ja menivät TTKK:lle sisälle vessaan. Piti oikein käydä koulussa sisällä mitä tädit puuhasivat siellä ja näin kun toinen tuli veskistä. Lähetin parkkivalvonan esimiehelle auton rekisterinumeron ja kerroin antaneeni kansalaisen määräämän pysäköintivirhemaksun. Esimies valitteli erikseen että eivät he voi laskuttaa kun eivät itse olleet paikalla. No minä vastasin tähän viestiin että jospa se apukuskinpaikalla istunut parkkipirkko olisi huomannut antaa pysäköinti virhemaksun sille kuskinpaikalta nousseelle. Ei esiiehestä enää kuulunut mitään. Arvaa onko asiasta löytynyt huvia vieläkin. Harmi vain kun silloin ei vielä ollut digikameroita jokaisen taskussa.

        Itseasiassa olisit voinut VAATIA tuota toista pysäköinninvalvojaa antamaan virhemaksun :)

        Mut pysäytti kerran poliisi pysäköintikieltoalueelle ylinopeudesta. Saabin takapenkiltä
        katselin kun tuulilasiini laitettiin pysäköintivirhemaksua. No, sentään poliisi meni kertomaan, että
        kaverilla oli "aika pakottava tarve pysäköidä autonsa"


      • ................
        asdf kirjoitti:

        Itseasiassa olisit voinut VAATIA tuota toista pysäköinninvalvojaa antamaan virhemaksun :)

        Mut pysäytti kerran poliisi pysäköintikieltoalueelle ylinopeudesta. Saabin takapenkiltä
        katselin kun tuulilasiini laitettiin pysäköintivirhemaksua. No, sentään poliisi meni kertomaan, että
        kaverilla oli "aika pakottava tarve pysäköidä autonsa"

        Hahahahaha :D

        Kyllä ne lappuliisat osaa... Varmaan ulosottomiehen ja tv-lupatarkastajien lisäksi yksi v*ttumaisimmista duuneista.


      • oma rekkari

        Sulla kävi tuuri, kaveri saattoi maksaa sen epähuomiossa puolestasi.
        Itse tekisin juuri toisinpäin: jos näkisin naapuriautossa sakkolapun, laittaisin se omaan tuulilasiini. Näin pysäköinninvalvoja seuraavalla kierroksella jättäisi autoni väliin.
        Velipojalle oli tehty noin, hän ihmetteli kun oli maksanut pysäköintivirhemaksun, että miksi tuli huomautus maksamattomasta. Sitä selvitellessä kävi ilmi, että hän oli saanut kaksi virhemaksua samana päivänä. Ilmeisesti sen ensimmäisen vei joku, jolla ei ollut laittaa rahaa parkkimittariin tai halusi vain olla säästäväinen. Veljen ei tarvinnut maksaa sitä toista, kuulemma yksi virhemaksu päivässä riittää. Autoa ei oltu siirretty tuossa välillä.


    • bu-bu

      itse pyyhin kerran perseeni parkkisakkoon ja heitin sen parkkipirkon naamalle..ai että kun nautin tilanteesta ja ennenkaikkea ämmän ilmeestä...

      • parkkipirkon-kaveri

        Ihmiset, jotka raivoavat parkkipirkoille, saamistaan sakoistaan ovat naurettavia. Niin parkkipirkonko syy se on, että olet pysäköinyt romusi päin v*ttua? Huvittavaa, mutta niin tyypillistä syyttää omista virheistään muita.


      • vahingon ilo

        riisuitko housus kinttuhin et sait persees pyyhittyä; siinä parkkipirkon läsnäollessa. Hehheh!!!


      • tykki suuhun
        parkkipirkon-kaveri kirjoitti:

        Ihmiset, jotka raivoavat parkkipirkoille, saamistaan sakoistaan ovat naurettavia. Niin parkkipirkonko syy se on, että olet pysäköinyt romusi päin v*ttua? Huvittavaa, mutta niin tyypillistä syyttää omista virheistään muita.

        Todennäkösesti naimissa parkkipirkon kanssa...laskeskelee illalla provikoita paljonko tuli taas tienattua nuorten työttömien kustannuksella.


    • näin kävi

      Minä sain Helsingissä takavuosina parkkisakot paikalta, jossa pysäköinti ei ollut kielletty. Se vasta on kuule tehokasta ja tuottavaa toimintaa. Kolmisen vuotta asia pyöri jossain oikeusasteissa ja sain rahani takaisin.

      Paitsi mitään kuluja ei tietenkään korvattu minulle.

      Ajattele miten paljon tuollainen työllistää, ja joka työpäivästä valtio kuittaa huikeat verotulot.

      Ehdotankin, että pysäköintilaitokset menevät suoraan AKEn tiedostoihin ja alkavat lähetellä noita pysäköintivirhemaksuja kaikille ainakin keraan vuodessa, koska tuohan on oikea onnen sampo, kaupungit nettoavat aivan loputtomasti verotuloja tuolla konstilla ja työllisyys paranee joten työttömyyskorvauksiinkaan ei mene enää rahaa.

    • qsxefb

      Itse pyrin aina parkkeeraamaan oikein. Kerran unohdin laittaa kiekon ja sakko tuli, mitäs siitä valittamaan. Kortti on ollut nyt 21 vuotta ja parkkerattua on tullut eri puolilla suomea melko useasti. Enpä voi ruveta parkkipirkkojen toimintaa mollaamaan ainakaan oman kokemuukseni perusteella

    • antti-automies

      Kyllä muakin vituttais tehdä työtä loskasateessa ja 1700e nälkäpalkalla. Tuohon kun lisää sen ettei omaa ammattiaan kehtaa julkisesti edes ääneen sanoa ja päivittäin saat kuulla huorittelua, niin ei se ole ihme että vituttaa kun pientä oravaa, jonka käpy on jäässä ja hampaat kipeet.

      • mulle rahaa

        Missä parkkivalvonnan rekrytsto on?


    • aussie-jack

      Australiassa old coast. Parkkimittari juoksi miinukselle kelloni mukaan mutta tullessani autolleni oli mittarissa tunti lisätty. Bikinilikat näin partioivat, oon vain nähnyt kuvissa, luonnossa olisin pujottanut viisi dollaria bikinin lahkeen alle tai?

      • ölövinäkö?

        Hyvä parkkipirkot! Sakot kaikille, jotka eivät osaa parkkeerata oikein! En ymmärrä mitä ulinaa jotkut autoilijat vetävät pysäköintisakon saadessaan. Väärin pysäköity on väärin pysäköity. Opetelkaa liikennesäännöt. Näin kaikilla on mukavampi olla. Mutta nykyajan yhteiskunnassahan on se minä-minä-minä asenne.

        Parkkipirkkojen vika ei ole se, että pysäköintipaikkoja on liian vähän tai niissä on omituiset kieltoajat yms. Tästä asiasta kannattaa valitta ihan muille kuin paskamaista duunia tekeville VIATTOMILLE henkilöille.

        Kait parkkipirkotkin tekee joskus virheitä ja sakottaa vääräästä syystä mutta uskaltaisimpa väittää, että näitä tapauksia on ihan vain marginaalisesti. Ja totta kai omia oikeuksiaan pitää puolustaa. Mutta sitä ennen kannattaa opetella liikennesäännöt ja jos sei ei onnistu niin liikkukaa julkisilla.


      • kommarivaltionasukki
        ölövinäkö? kirjoitti:

        Hyvä parkkipirkot! Sakot kaikille, jotka eivät osaa parkkeerata oikein! En ymmärrä mitä ulinaa jotkut autoilijat vetävät pysäköintisakon saadessaan. Väärin pysäköity on väärin pysäköity. Opetelkaa liikennesäännöt. Näin kaikilla on mukavampi olla. Mutta nykyajan yhteiskunnassahan on se minä-minä-minä asenne.

        Parkkipirkkojen vika ei ole se, että pysäköintipaikkoja on liian vähän tai niissä on omituiset kieltoajat yms. Tästä asiasta kannattaa valitta ihan muille kuin paskamaista duunia tekeville VIATTOMILLE henkilöille.

        Kait parkkipirkotkin tekee joskus virheitä ja sakottaa vääräästä syystä mutta uskaltaisimpa väittää, että näitä tapauksia on ihan vain marginaalisesti. Ja totta kai omia oikeuksiaan pitää puolustaa. Mutta sitä ennen kannattaa opetella liikennesäännöt ja jos sei ei onnistu niin liikkukaa julkisilla.

        eiväöt kunnioita toisten omaisuutta. on se pelkkää ryöstöä jos sairalaan parkkiauleelta saa sakon jos vaikka auto on valmiiksi autoilla pilatulla nurtsilla eikä ruudussa. Näin kävi mummon synttäripäivänä, mun auto oli ruudun vieressä asfaltilla ei minkään tiellä ja toinen oli nurmikolla, kummalakin ryöstölappu tuulilasissa.

        Sääliksi käy tuollaisia ddrkyttääjä paskaduunreita ja heidän kannattajiaan. Ovat loisina meidän rikkaiden kimpussa.


      • eeeeeeeee.
        kommarivaltionasukki kirjoitti:

        eiväöt kunnioita toisten omaisuutta. on se pelkkää ryöstöä jos sairalaan parkkiauleelta saa sakon jos vaikka auto on valmiiksi autoilla pilatulla nurtsilla eikä ruudussa. Näin kävi mummon synttäripäivänä, mun auto oli ruudun vieressä asfaltilla ei minkään tiellä ja toinen oli nurmikolla, kummalakin ryöstölappu tuulilasissa.

        Sääliksi käy tuollaisia ddrkyttääjä paskaduunreita ja heidän kannattajiaan. Ovat loisina meidän rikkaiden kimpussa.

        kjeps


      • .Mao
        kommarivaltionasukki kirjoitti:

        eiväöt kunnioita toisten omaisuutta. on se pelkkää ryöstöä jos sairalaan parkkiauleelta saa sakon jos vaikka auto on valmiiksi autoilla pilatulla nurtsilla eikä ruudussa. Näin kävi mummon synttäripäivänä, mun auto oli ruudun vieressä asfaltilla ei minkään tiellä ja toinen oli nurmikolla, kummalakin ryöstölappu tuulilasissa.

        Sääliksi käy tuollaisia ddrkyttääjä paskaduunreita ja heidän kannattajiaan. Ovat loisina meidän rikkaiden kimpussa.

        On se hyvä että teihinkin sentään joku pystyy lain kouralla kajoamaan. Nautin siitä kun rikas tyhmä tyhjäpää saa parkkisakon tai ylipäänsä sakon. Ne on parhaita tilaisuuksia kun saa kuulla poliisin vittuilevan ja nuhtelevan jotain rikasta tyhjäpäätä poliisiauton takapenkillä... näin kerran joukkopysäytystilanteessa tämän ja rikkaan tyhjäpään äidin kultapojan alahuuli väpätti... :D hahahahahahaa oli vähän tullut kaasutettua bemulla liian lujaa. Itse kyttään ja ilmiannan kaikki jotka vain ehdin, ja toimintaani on kiitetty. Olen elänyt ja nähnyt Kekkosen ja Koiviston ajan Suomessa, joten siitä kai kyttäyshaluni on peräisin. Toimin muuten myös kerrostalokyttääjänä, tähän asti saldo: 3 meluavaa vuokralaista ulos talostamme.


      • lödkfbljhasgorpj.ywk
        .Mao kirjoitti:

        On se hyvä että teihinkin sentään joku pystyy lain kouralla kajoamaan. Nautin siitä kun rikas tyhmä tyhjäpää saa parkkisakon tai ylipäänsä sakon. Ne on parhaita tilaisuuksia kun saa kuulla poliisin vittuilevan ja nuhtelevan jotain rikasta tyhjäpäätä poliisiauton takapenkillä... näin kerran joukkopysäytystilanteessa tämän ja rikkaan tyhjäpään äidin kultapojan alahuuli väpätti... :D hahahahahahaa oli vähän tullut kaasutettua bemulla liian lujaa. Itse kyttään ja ilmiannan kaikki jotka vain ehdin, ja toimintaani on kiitetty. Olen elänyt ja nähnyt Kekkosen ja Koiviston ajan Suomessa, joten siitä kai kyttäyshaluni on peräisin. Toimin muuten myös kerrostalokyttääjänä, tähän asti saldo: 3 meluavaa vuokralaista ulos talostamme.

        tollanen ääliö mikä pitäis hakata ja heittää mereen. Vitun naapuri terroristi. asuin vuoden yhden kusipää ämmän naapuris mikä ei ollu saanu vaa kullii koskaa tarpeeks ku oli nii äkäne. en oo niin rumii ihmisii nähny ku sen lapset ja se tonki mun roskikset ja auton jos unohtu lukita ja yritti myrkyttää koiran. kunnon kusipää. oot varmaa just samanlaine, menisit huoriin ja hanki elämä


      • 12 apinaa
        .Mao kirjoitti:

        On se hyvä että teihinkin sentään joku pystyy lain kouralla kajoamaan. Nautin siitä kun rikas tyhmä tyhjäpää saa parkkisakon tai ylipäänsä sakon. Ne on parhaita tilaisuuksia kun saa kuulla poliisin vittuilevan ja nuhtelevan jotain rikasta tyhjäpäätä poliisiauton takapenkillä... näin kerran joukkopysäytystilanteessa tämän ja rikkaan tyhjäpään äidin kultapojan alahuuli väpätti... :D hahahahahahaa oli vähän tullut kaasutettua bemulla liian lujaa. Itse kyttään ja ilmiannan kaikki jotka vain ehdin, ja toimintaani on kiitetty. Olen elänyt ja nähnyt Kekkosen ja Koiviston ajan Suomessa, joten siitä kai kyttäyshaluni on peräisin. Toimin muuten myös kerrostalokyttääjänä, tähän asti saldo: 3 meluavaa vuokralaista ulos talostamme.

        ihan selkee provo heeh


    • Tskää oli;)

      Parkkeerasin auton Aleksiskiven kadulle.
      Kävelin lippuautomaatille, 50-90m;)
      Työnsin rahaa automaattiin ja katsoin autolleni päin;)?
      Parkki-Matti oli kirjottamassa mulle pikavoittoa;)
      Huusin, että auto on mun;) Parkki-Matti oli jännän näköinen ja hiipui takamaastoon;)
      Jos en en olisi katsonut auotolleni päin, olisin saanut sakon;)

      • Kiitos sakosta

        Minä sain kerran parkkisakon vaikka huusin että "olen juuri ostamassa lippua". Parkkipirkko sanoi, että toimi seuraavalla kertaa vähän nopeammin, minä kirjoitin jo, ja lykkäsi sakon! Tosin tästä on aikaa jo muutama vuosi, en tiedä onko nykyään vähän inhimillisempää.


      • Nakke Laputtaja on k
        Kiitos sakosta kirjoitti:

        Minä sain kerran parkkisakon vaikka huusin että "olen juuri ostamassa lippua". Parkkipirkko sanoi, että toimi seuraavalla kertaa vähän nopeammin, minä kirjoitin jo, ja lykkäsi sakon! Tosin tästä on aikaa jo muutama vuosi, en tiedä onko nykyään vähän inhimillisempää.

        Turussa käydessäni pysäköin autoni Yliopistonkadun Koulukadun puoleiseen päähän ja menin Woti-kebabiin vaihtamaan rahaa pysäköintimittaria varten...niin enkös nähnyt syrjäsilmälläni Wotin ikkunan lävitse, kun porttikongin pimeydestä ilmestyi siellä väijynyt lyhytkasvuinen pyylevä vanhapiikalappuliisa, joka välittömästi rupesi ripustamaan lappua pyhkijääni. Ryntäsin Wotin ovelle ja huusin kohteliaasti, että mitä vittua sinä oikeen siellä touhuat! Mene töihin! Olen juuri vaihtamassa rahaa s.tanan l.ski p.ska!

        Turussa kommunistilappuliisat vaanivat porttikongeissa, puskissa, roskisten takana ja kaikissa mahdollisissa sekä mahdottomissa näkösuojissa kirjoittelemassa provikkapalkkalappujaan. Turussa he ovat toimintaansa tehostaakseen ruvenneet pukeutumaan kaiken lisäksi "in cognito".

        Mukava olla taas DDR:ssä. Kaikilla on niin kivaa kun kaikki kyttää kaikkia eikä kellään ole mitään. Nakkelaputuksenkin ymmärtäisi, mikäli sillä pyrittäisiin hankkimaan rahaa ulkomailta Suomelle...mutta eihän tässä pahaisessa maassa kukaan ymmärrä mitään sellaisesta aatteesta kuin nationalismi. Myydään vain kaikki Suomen raaka-aineet ml. kaivannaiset, metsät, tehtaat jne. ja kuvitellaan, että sillä Suomi nousee. Vittu mitä paskaa! Amp.kaa Nallet ja kumppanit!


      • ...........
        Kiitos sakosta kirjoitti:

        Minä sain kerran parkkisakon vaikka huusin että "olen juuri ostamassa lippua". Parkkipirkko sanoi, että toimi seuraavalla kertaa vähän nopeammin, minä kirjoitin jo, ja lykkäsi sakon! Tosin tästä on aikaa jo muutama vuosi, en tiedä onko nykyään vähän inhimillisempää.

        sain parkkisakon ekan kerran näin. menin ottamaan aikaa ja luulin parkkeeraaneni oikein. parkkipirkko oli siinä vieressä kun tulin ottamaan aikaa. heitin vaan kirjekuoren postiin ja kun tulin takasin autolle oli kirjottamassa sakkoa. mua pikkusen vitutti, kun ei voinut sanoa vaikka varmasti näki, etten piruuttani väärin parkkeerannu. auton perä oli 20 cm väärässä paikkaa. siinä ei selittelelyt auttanut.kiitos


    • arskavaan

      täytyy olla järkeä päässä, että jättää tämän 40e:n pikavoiton maksamatta. Itse keräsin kesän aikan vähän reilu kymmenen kappaletta näitä lappuja, mutta onneks on keinot, eikä tarvitse maksaa. Ja maksumuistutuksilla ei ole tehoa, se nyt vaan menee niin, että kannattaa omistaa viisas pää ja kuitata jollain muulla nämä laskut. =D

    • Baarikäpä

      No Helsingissä parkkipirkot eivät juuri hommiaan hoida. Venäläiset turistibussit saavat pysähtyä ihan mihin haluavat ja parkkipirkot pyörittelevät sormiaan vieressä. Lieneekö syy siinä, että eivät yltä laittamaan sakkolappuaan linkkarin tuulilasille vai onko ohjeistettu, että venäläisillä on erityisasema Suomessa?

      Tästä muuten tuli mieleen, että tiedättekös minkä maan diplomaateilla on eniten maksamattomia pysäköintivirhemaksuja?

      • tenhoii

        Ruotsin ? ?


      • Meilahti

        Soon rassismi sakottaa.


      • Vladi Arkangel

        Kulla se on totta, etta meilla on erituisasema Suomesa. Olen vjenalainen turistia ajava busikuski. En kylla ole koskaan saanu! Tota on muos että me olaan ulivoimasia ykosia myös diplomatianpuolella jattaa maksamata sakot!


    • kunnon kanslnen

      vaikka istut autossa kunhan oot pysäköiny sen väärin. ihan oikein kaikki rikolliset maksaan teoistaa.

    • yksi vaan

      haha! Olin todennäköisesti tuossa hämeenkadulla myös silloin! Ainakin näin kun viereeni tupsahti mies jostain kahvilasta, ja alkoi huutaa parkkipirkolle toiselle puolella katua, ja lähti sitten ylittämään tietä auolleen. En jäänyt seuraamaan tilanteen etenemistä, jatkoin vain huvittuneena matkaani.

    • näin meillä

      Lasselta:
      "Ihan täyttä paskapuhetta tollanen, että parkkipirkko kyttää jossain kauempana ja sitten juoksee laittamaan lapun. Jokainen pysäköinninvalvoja kuvaa auton ja sen ympäristön, jotta myöhemmin voidaan todistaa sakon olevan aiheellinen. Tämä kuvaus ei tapahdu tien toiselta puolelta. Kuva otetaan myös esimerkiksi pysäköintiaikaan oikeuttavasta lapusta.
      Ja kyllä, ennen kuin te mahtavan sarkasmin ja loistavan päättelykyvyn omaavat kynänikkarit teette johtopäätöksiä: olen toiminut aiemmin pysäköinninvalvojana."

      Noh, kaksi kertaa on tullut sakko ja olen pyytänyt nähdä kuvia tilanteesta. Toisella kerralla niitä ei kuulemma ole otettu.

      Toisella kertaa pysäköinninvalvoja oli onnistunut ottamaan kuvan parkkikiekosta, mutta ei koko tuulilasista.
      Sain sakot, vaikka oli invakortti ikkunassa. Sitä on hyvin vaikea todistaa, kun pysäköinninvalvoja on rajannut sen kuvasta pois. Reiluako ?

      Parkkikiekko on oltava invakortin kanssa, jos ei halua sakkoa aiheesta "parkkikiekon käyttämättä jättäminen". Tietyissä tapauksissa pitää siis olla molemmat lätyskät ikkunassa.

      Invakortti oli noin 10 - 20 cm:n päässä parkkikiekosta.

      Valituksen jälkeen kaupungin lakimies puolusteli pysäköinninvalvojan toimintaa, väitti epäuskottavaksi että minulla olisi koko invakorttia ollutkaan ja piti sakkotuomion voimassa.

      • argg

        Jokunen kerta on sakkoa tullut kun aikaa kulunut liikaa... oma moka ja pikku raha. Se ettei ruutuun osaa pysäköidä on toimintaa josta pitäisi laittaa tuplasakko. Parkkihalleissa pysäköidään nykyään pirun huonosti. Aika helposti saattaa ovi toisen auton kylkeen osua (varsinkin vaimon vanhalla autolla) jos auto ei ole ruudussa. Pysäköintiä kannattaa ensin harjoitella kotipihalla!


      • Näin Helsingissä
        argg kirjoitti:

        Jokunen kerta on sakkoa tullut kun aikaa kulunut liikaa... oma moka ja pikku raha. Se ettei ruutuun osaa pysäköidä on toimintaa josta pitäisi laittaa tuplasakko. Parkkihalleissa pysäköidään nykyään pirun huonosti. Aika helposti saattaa ovi toisen auton kylkeen osua (varsinkin vaimon vanhalla autolla) jos auto ei ole ruudussa. Pysäköintiä kannattaa ensin harjoitella kotipihalla!

        Noin pari viikkoa sitten olin ajamassa pois taloyhtiöni pihalta. Kyseinen "tie" on pelastustie, eipä päässyt kuin jalkakäytävälle asti ni edessähän oli pieni punainen peugeot jossa luki PYSÄKÖINNINVALVOJA, tämä siis pihalle johtavan pelstustien edessä kadun varressa. Olivat innoissaan sakottamassa muita autoja kadun varressa :D Menin sinne kysymään että kuka ihme täällä ei osaa pysäköidä kun ei pelastusitietä pitkin pääse ajamaan pois, ihmettelivät vähän aikaa ja aloin hoputtaa että nyt se auto pitäs liikuu siitä nopeesti pois tai tilaan hinausauton. (Itsehän tulin siis pihalta jossa on luvalliset varatut paikat joihin saa pysäköidä). Otin sitten vielä valokuvan siitä autosta nopeesti ku se täti sitten alko siirtää, sano etten sais kuvata mut eipä voinu mitenkään sitä keiltää, siinä kuvassa vielä näkyy sen tädin naama selkeesti :D Tulostin niitä A4 kokoon ja nykyän jokaiseen pysäköininvalvojan autoon joka on parkissa jossain niin käyn laittamassa sellasen muiston tuulilasiin:D Ja tähän loppuun vielä se että kyllähän ne hyvää duunia tekevät, mutta voisivat samalla itte noudattaa sääntöjä.. Ja jokaisen sakon oon maksanu jonka omaa tyhmyyttään olen saanut:D


      • Rode69
        Näin Helsingissä kirjoitti:

        Noin pari viikkoa sitten olin ajamassa pois taloyhtiöni pihalta. Kyseinen "tie" on pelastustie, eipä päässyt kuin jalkakäytävälle asti ni edessähän oli pieni punainen peugeot jossa luki PYSÄKÖINNINVALVOJA, tämä siis pihalle johtavan pelstustien edessä kadun varressa. Olivat innoissaan sakottamassa muita autoja kadun varressa :D Menin sinne kysymään että kuka ihme täällä ei osaa pysäköidä kun ei pelastusitietä pitkin pääse ajamaan pois, ihmettelivät vähän aikaa ja aloin hoputtaa että nyt se auto pitäs liikuu siitä nopeesti pois tai tilaan hinausauton. (Itsehän tulin siis pihalta jossa on luvalliset varatut paikat joihin saa pysäköidä). Otin sitten vielä valokuvan siitä autosta nopeesti ku se täti sitten alko siirtää, sano etten sais kuvata mut eipä voinu mitenkään sitä keiltää, siinä kuvassa vielä näkyy sen tädin naama selkeesti :D Tulostin niitä A4 kokoon ja nykyän jokaiseen pysäköininvalvojan autoon joka on parkissa jossain niin käyn laittamassa sellasen muiston tuulilasiin:D Ja tähän loppuun vielä se että kyllähän ne hyvää duunia tekevät, mutta voisivat samalla itte noudattaa sääntöjä.. Ja jokaisen sakon oon maksanu jonka omaa tyhmyyttään olen saanut:D

        Vantaalla pysäköinnin valvoja sakotti väärin perustein ja valehteli oikeudessa !
        Sattui sakottamaan väärää henkilöä.
        Muistaakseni esimieskin puolusteli alaistaan oikeudessa.
        Siitä huolimatta autoilija voitti jutun ja maksu peruttiin!
        Mitä opimme tästä.Kannattaa pitää puolensa,jos on mielestään oikeassa.
        Kannattaa vielä pyytää vaikka joku ohikulkija todistajaksi.
        Mikä sen hauskempaa kuin selättää joku luonnevikainen parkkipirkko.


    • Mitä järkee tässä on

      sain p-sakon, ilmoitin että sakotus-virhe koska, työajo(lastaus) oli kyseessä, vastaus valvonnasta muttaku niin moni huijaa noilla jutuilla...eli en siis minä, jäin ihmettelemään vastausta koska sakkoa ei hylätty.
      Valvonnasta asiaan vastasi n. 20-25v kloppi, joka todennäkösesti ei tajua edes parkkeerauksesta mitään.

    • Henttu

      Ei parkkipirkot kirjoita mitään näkemättä kiekkoa tai mittaria. Et ehkä nähnyt kuin loppunäytöksen tapahtumaketjusta. "Pirkot" seuraavat autoja pidemmän aikaa kierroksellaan, panevat jopa merkille onko autoa liikuteltu välillä "uuden parkkijakson" alkamiseksi, kuten kiekko yht´äkkiä näyttääkin osoittavan. Voit olla huoletta, "asiakas" kyllä tietää milloin sakko on oikeutettu ja voi siitä valittaa jos näin ei ole, pitää vain osoittaa olevansa oikeassa.

      Terveisin
      usein sakotettu

    • LA puttajat

      jjuu jjjuuu ! " P PIRKOILLE " Homman / tehtävänsä voi hoitaa Blondimaisesti / Asiallisesti. Oooppa miellissäs, toivottavasti osuu kohdalles yhtä Innokas Lappuliisa, sillonkin mielissäs.

    • kolmelastakyydissä

      Minkä ihmeen takia se ajokortti on hankittava, jos ei lakia noudateta ajaessa tai pysäköidessä! Käyttäkää hyvät "jeesukset" taksia, julkisia, fillaria tai jalkojanne jos ette suostu sääntöjen ja lakien mukaan autoanne käyttämään - on sitten kyseessä uusi Audi tai 25v Fiat. Ne lait ja säännöt ovat olemassa, jotta joku järjestys säilyisi, ja liikenteessä voisi olla ilman että saa pelätä oman ja lastensa hengen puolesta. Siksi mm "nollatoleranssi" ylinopeuksien suhteen on aivan OIKEIN!

      Saan aina makeat naurut kun luen näitä manailuita siitä, että sakkoa tulee vaikka on itse ensin onnistunut tekemään jotakin sen ansaitakseen!

      j.k. toki omasta mielestäni on takapuolesta se, että viranomaiset itse ajavat kännykkä korvalla, ilman valoja tai turvavyötä tms.. Kyllä niiden lakipykälien pitäisi tosiaan koskea kaikkia.

    • Kummastelen

      * Tiedossani on jotta parkkisakojen kirjottelu yksityitetty, joten sekin raha menee muille, kun MEILLE VERONMAKSAJILLE ... eräs esimerkki Järvenpäässä ja Hyvinkään sairalan parkkialueen sakottaminen.
      * Jopa koirapuistojenkin lähistöjä sakotetaan, joten he ihan oikeesti nyt jäki kätee sakottajillekkin.
      * Kun sairaalassa lääkäri on myöhässä ja vihdoin pääset vastaanotolle niin se 1h aika on voinutkin just mennä täyteen ja en usko, että kukaan viettää hyvikseen aikaansa sairaalassa jne jne
      * Minne nykypäivänä maalaisjäki oikeen on kadonnut ja se et ihmistä voi auttaa ilman et siitä maksetaan?
      * Mielipiteitä?

      • ööaapisenlaidassa

        "* Tiedossani on jotta parkkisakojen kirjottelu yksityitetty, joten sekin raha menee muille, kun MEILLE VERONMAKSAJILLE ... eräs esimerkki Järvenpäässä ja Hyvinkään sairalan parkkialueen sakottaminen.
        * Jopa koirapuistojenkin lähistöjä sakotetaan, joten he ihan oikeesti nyt jäki kätee sakottajillekkin.
        * Kun sairaalassa lääkäri on myöhässä ja vihdoin pääset vastaanotolle niin se 1h aika on voinutkin just mennä täyteen ja en usko, että kukaan viettää hyvikseen aikaansa sairaalassa jne jne
        * Minne nykypäivänä maalaisjäki oikeen on kadonnut ja se et ihmistä voi auttaa ilman et siitä maksetaan?
        * Mielipiteitä?"

        Ai mielipiteitä? No, nuo *-merkit vievät täysin mielenkiinnon lukea viestiäsi.


    • Mamma1702

      Olin viimeisilläni raskaana ja kannoin molemmilla käsillä mattoa mahani päällä pesulasta autoon. Vähän matkan päässä näin parkkipirkon tulevan juoksujalkaa ja tähtäävän autoni parkkikiekkoon. Hän syöksähti minun ja auton välistä miltei mahalleen tuulilasin päälle. Pysyin nippa nappa tolpillani. Onneksi aikaa oli jäljellä vielä pari minuuttia. Ensin olin kauhistunut, mutta sitten alkoi säälittää parkkipirkko raukka. Tapahtui Tampereella Satamakadulla.

    • Rode69

      Mikkelissä pysäköinninvalvojat piileskelevät ihmisten seassa siviilivaatteissa,
      ja hyökkäävät sieltä pahaa aavistamattomien ihmisten kimppuun.

    • on ne
    • asdfghjklöölkjhg
    • fsdfsdfs
    • venalainen

      Sain sakon Espoossa ekana paivana heti muuttaessa, sunnuntaina 1.12. Muutin illalla joten en huomannut aluepysakointimerkkia parin sadan metrin paasta. En voinut vuokrata autopaikkaa samana paivana aukioloajojen takia. Kadulla jolle jatin auton oli muita autoja.
      Kerroin sen oikaisuvaatimuksessa, mutta rouva Eva Elston-Hämäläinen hylatti sen.
      :(

    • Anonyymi

      Tampereen tehdä ihmisille lähellä toisen sakko vittu paskat Tampereen

    • Anonyymi

      Aivan oikein teki, eihän siinä lappua kirjoitettu siitä missä äijä oli vaan missä auto.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe