Vaikka sinulla näyttääkin olevan valtava kiinostus persoonaani kohtaan, niin on aika kohtuutonta pitää minua palstan keskipisteenä, päivästä toiseen. Tuo menee jo jankuttamisesksi.
Minä uskon niinkuin uskon, enkä ole ainoa Jumalan pyhittämää päivää pyhänä pitävä kristillinen, vaan adventistien lisäksi miljoonat kristityt tekevät samoin.
Mitä pitempään näillä sivuilla olen ollut, niin sitä vakuuttuneemmaksi tulen siitä, että adventistit ovat uskossaan paljon lähempänä totuutta ja Kristuksen oppia kuin nämä syyttäjähenkiset eriseuraiset, joiden pääasiallinen tarkoitus näyttää olevan saada eripuraa ja riitaa uskovien välille. Miksi panettelette ihmisiä, puhukaa asioista, vai eikö kantti kestä?
Vaihda jo Kantola puheenaihetta!
45
400
Vastaukset
- "maku"
Totta oli joka sana!
- Toivon posti
sitä selvemmin huomaa ketkä ovat oikeasti uskossa. Ja oikeasti uskossa oleminen on sitä, että etsii Jumalan tahtoa ja voidakseen oppia noudattamaan sitä elämässään. Antti Kantolan jankkaaminen ei takuulla ole Jumalasta lähtöisin, se on samasta hengestä lähtöisin kuin uskova_1:den ihmisten panettelut.
He sanovat että he kiusaavat ihmisiä "rakkaudesta", mikä vain osoittaa heidän täydellisen sokeutensa.
Paavali kertoi meille rakkauden olemuksesta 1. Kor.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Siunaukset Sirkka-Iitalleusein toivoa ja rohkeutta tälläkin palstall:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl3.glitter-graphics.net/pub/450/450603ss06xdzo9s.gif[/img][/url]
Jumala siunatkoon päiväsi ja kaikki asiat mitä siihen sisältyy, niin silloin ei jalkasi harhaan astu.- anna-elina..
Johtuuko se ehkä kateudesta ja pahansuopaisuudesta, joka on pinttynyt ihmisen olemukseen?
Jumalan sana on kaikkina aikoina saanut osakseen kovaa arvostelua, ja joka elämässään koettaa noudattaa Raamatun periaatteita, joutuu monien maalitauluksi, joiden viini on täynnä teräviä nuolia.
Kristinuskon kannattajien joukossa on näet epälukuinen määrä sellaisia, joiden jumalan tunnustaminen on pelkkiä sanoja.
Monet eivät voi hyväksyä ajatusta, että jotkut voivat elää niiden periaateiden mukaisesti, jotka lopultakin ovat oikeat.
Todellisen uskovan elämä on heille tullut ikäänkuin roskaksi silmään, ja niin heidän on pakko löytää vanhurskaasta jotakin alentavaa, ettei tarvisisi tuntea itseään lopen kunnottomaksi.
Mutta uskova Jumalan voiman vahvistamana ja Hänen rakkautensa tukemana selviytyy vaikeistakin koetuksista. - niinh
anna-elina.. kirjoitti:
Johtuuko se ehkä kateudesta ja pahansuopaisuudesta, joka on pinttynyt ihmisen olemukseen?
Jumalan sana on kaikkina aikoina saanut osakseen kovaa arvostelua, ja joka elämässään koettaa noudattaa Raamatun periaatteita, joutuu monien maalitauluksi, joiden viini on täynnä teräviä nuolia.
Kristinuskon kannattajien joukossa on näet epälukuinen määrä sellaisia, joiden jumalan tunnustaminen on pelkkiä sanoja.
Monet eivät voi hyväksyä ajatusta, että jotkut voivat elää niiden periaateiden mukaisesti, jotka lopultakin ovat oikeat.
Todellisen uskovan elämä on heille tullut ikäänkuin roskaksi silmään, ja niin heidän on pakko löytää vanhurskaasta jotakin alentavaa, ettei tarvisisi tuntea itseään lopen kunnottomaksi.
Mutta uskova Jumalan voiman vahvistamana ja Hänen rakkautensa tukemana selviytyy vaikeistakin koetuksista.Kaikki muut kuin adverntistit puhuvat täällä Jumalan Sanan väärentämättömyyden puolesta!
Miksi te vääristätte asiat jotta siten puolustaisitte omaa opillista vääryyttänne?
Eihän totuus ole valeen kanssa samalla puolella! - 45987
niinh kirjoitti:
Kaikki muut kuin adverntistit puhuvat täällä Jumalan Sanan väärentämättömyyden puolesta!
Miksi te vääristätte asiat jotta siten puolustaisitte omaa opillista vääryyttänne?
Eihän totuus ole valeen kanssa samalla puolella!vaan toistat samaa valheetta että adventistit ovat epäraamatullisia ja huonoja kaikki muut raamatullisia ja hyviä. Jos nyt olette niin Raamattuun uskovia niin mikisi sitten ette usko mitä Raamatussa lukee? Älkää olko vain sanan kuulijoita vaan tekijöitä.
Tällä palstalla on ihmisiä (adventisteja ja muita) jotka eivät usko iankaikkiseen elämään muualla kuin Jumalan tahdossa ja se ei ole mahdollista elää Jumalan tahdossa erossa Jumalasta. He ovat oikeassa ja heidän uskonsa lähtee tästä lähtökohdasta, että Jumala on kaikki. Hekö muuttaisivat mielensä vain siksi että kaikenlaiset puskajussit tulevat tänne pääpuskassa arvostelemaan ja puhumaan pötyä? Aika ihmeellistä, VARSINKIN kun nämä arvostelijat eivät kestä pienintäkään raamatullista keskustelua lankeamatta samaan parjaamiseen. Heidän ainoa puheensa onkin juuri asiaton haukkuminen ja valeheelliset väitökset - kuten juuri sinäkin teit.
Mene sinne hellareiden palstalle keskustelemaan - siellä kaikki "kuolemattomat ikuisuusolennot" ovat, täällä on myös niitä jotka turvaavat Jumalaan ja uskovat iankaikkisen elämän mahdollisuuteen HÄNESSÄ. Ei muualla. - Ei vaan sisko
Sirkka-Iita kirjoitti:
usein toivoa ja rohkeutta tälläkin palstall:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl3.glitter-graphics.net/pub/450/450603ss06xdzo9s.gif[/img][/url]
Jumala siunatkoon päiväsi ja kaikki asiat mitä siihen sisältyy, niin silloin ei jalkasi harhaan astu."Kiitos veljeni"
Eikö veljellä ole nimeä? Kyllä tuo kirjottaja vaikutti naiselta hänkin. - Toivon sisar
Ei vaan sisko kirjoitti:
"Kiitos veljeni"
Eikö veljellä ole nimeä? Kyllä tuo kirjottaja vaikutti naiselta hänkin.miehen nimi.
- advari
Olet väärässä ja tiedät miksi.
Mutta et pääse nettiriippuvuudestasi ilman ammattiapua!
Jos on kysyttävää kysy kotona mieheltäsi, sillä häpeällistä miehesi kannalta on sekin, että vieraat miehet joutuvat "taluttamaan" sinua hoitoon.- "maku"
naiselta!
Oletko "mustis" Sirkka-Iitalle?
Eiköhän se hoitoon talutus ole päinvastoin, jos mielestäsi asiallinen keskustelu on hoitoon saattamisen syy, niin kyllä se olet sinä itse joka on hoidon tarpeessa.
Sirkka-Iita on niitä asiallisempia ja maltillisimpia keskustelijoita koko foorumilla. - neuvon
"maku" kirjoitti:
naiselta!
Oletko "mustis" Sirkka-Iitalle?
Eiköhän se hoitoon talutus ole päinvastoin, jos mielestäsi asiallinen keskustelu on hoitoon saattamisen syy, niin kyllä se olet sinä itse joka on hoidon tarpeessa.
Sirkka-Iita on niitä asiallisempia ja maltillisimpia keskustelijoita koko foorumilla.Onko se asiallisuutta kun ämmät komentelee vieraita miehiä?
Eihän siinä ole enää mitään häpyä!
11. Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja toisen vaimo tulee auttamaan miestään sen käsistä, joka häntä lyö, ja ojentaa kätensä ja tarttuu tämän häpyyn,
12. niin hakkaa poikki hänen kätensä säälimättä.
13. Älä pidä kukkarossasi kahdenlaisia punnuksia, suurempia ja pienempiä. - jorma 2
neuvon kirjoitti:
Onko se asiallisuutta kun ämmät komentelee vieraita miehiä?
11. Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja toisen vaimo tulee auttamaan miestään sen käsistä, joka häntä lyö, ja ojentaa kätensä ja tarttuu tämän häpyyn,
13. Älä pidä kukkarossasi kahdenlaisia punnuksia, suurempia ja pienempiä.ja asiaan kuulumattomaan viestiin ei pitäisi vastata ollenkaan.
Alas olet vajonnut A V K. - poisse min..
jorma 2 kirjoitti:
ja asiaan kuulumattomaan viestiin ei pitäisi vastata ollenkaan.
Alas olet vajonnut A V K.Tuohan oli suoraan ohje tiettyyn tilanteeseen, jossa ämmät sotkeentu sopimattomasti miesten asioihin.
Eikös sinulle laki olekaan niinkuin se kirjoitetaan?
1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään - Dygwe
neuvon kirjoitti:
Onko se asiallisuutta kun ämmät komentelee vieraita miehiä?
13. Älä pidä kukkarossasi kahdenlaisia punnuksia, suurempia ja pienempiä.Ei täällä kukaan komentele ketään, se vain että muutamat puhuvat täyttä sontaa muista palstalaisista ja siitä pitää huomauttaa. Sellainen käytös ei ole miesmäistä vaan lapsellista..
- "maku"
poisse min.. kirjoitti:
Tuohan oli suoraan ohje tiettyyn tilanteeseen, jossa ämmät sotkeentu sopimattomasti miesten asioihin.
Eikös sinulle laki olekaan niinkuin se kirjoitetaan?
1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetäänkun olet noin vaikea ihminen?
Muuta tuonne muslimi maihin, niin siellä voit pitää vaimoasi alistetussa asemassa, ei oikein täällä pojoismaissa enää onnistu.
Sinä näköjään pimit raamatusta vain ne paikat mitkä omaan korvasyyhyysi ovat soveliaat. Viis Jumalan käskystä, mutta Paavalia on toteltava, niinkö? - miettiä
Dygwe kirjoitti:
Ei täällä kukaan komentele ketään, se vain että muutamat puhuvat täyttä sontaa muista palstalaisista ja siitä pitää huomauttaa. Sellainen käytös ei ole miesmäistä vaan lapsellista..
Olettekaikki ämmiä.
Kukaan teistä ei keskustele asioista perusteiden kanssa. Jos te jotain sanotte, se jämähtää teillä siihen kun toinen kumoaa heilahduksella teidän esittelynne.
Puheenaihehan on adventismi ja kaikki mikä liittyy adventismiin olipa se sitten hyvää tai huonoa.
Miksi olette päästäneet asianne niin pitkälle, että teidän jutussanne on pelkkää huonoutta.
Eihän kukaan moiti Ferraria, eihän?
PAKKOHAN TUOTA SUNNUNAIN UJUTTAMISTA ON KOMMENTOIDA NIIN MONTA VUOTTA KUIN SINÄ
SITÄ AIHETTA PALSTAOILLE UJUTAT! ´
Jos kirjoittaisin jostain muusta, se olísi kuin "hyvää päivää - kirvesvartta". Eiks vaan?
Sirkka-Iita on mielestään luterilainen, silläkin uhalla, että luterilaiset ovat hänen mielestään "ujuttaneet
sunnuntain kymmenen käskyn joukkoon". Hän ei halua erota luterilaisista, ehkä hänelle on kunnon
hautapaikka tärkeämpi kuin kadotukseen joutumisen pelko tuon käskyihin petomaisesti lisätyn
petomaisen sunnuntain vuoksi.
Ensimmäinen askel kuun pinnalle oli kuulemma pieni askel ihmiselle, mutta iso askel ihmiskunnalle.
Mutta Sirkka-Iita ei uskalla ottaa askelta edes TAAKSEPÄIN - askelta sunnuntain pyhittämisestä edelliseen
päivään eli lauantaisapattiin. Tai oikeastaan perjantai-iltaan klo 18
Tarkoitan "tietysti sanoista tekoihin" eli adventisteihin siirtymistä, sapatisteihin.
Melkoista liikuntakyvyttömyyttä ja heikkouskoisuutta itsevarmaa vakuuttelevalta!
Yhtä erikoinen, tosin adventisti on tuo Nadasja-emilia. Ei osaa iloita sapatista
muulla tavalla kuin vain ilkkumalla sunnuntaipyhää ja luterilaisia.
### Sapatti ei ole Ellenin, eikä adventistien omaisuutta!
Nadasja-emilia19.5.2007 22:53
Sapatti on IHMISTÄ VARTEN: Ympäri maailmaa on kristittyjä, jotka viettävät UUDENLIITON LEPOPÄIVÄNÄ SAPATTIA, viikon seitsemättä päivää, eli lauantaita. Kautta koko kristillisen aikakauden on ollut EVANKELISIA kristittyjä, jotka ovat pyhittäneet lepopäi ... ###
Tosiasiassa häviävän pieni määrä kristittyjä viettää ylösnousemuspäivän SIJASTA lauantaisapattia.
Sensijaan niitä on paljon, jotka lepäävät sekä lauantaina että sunnuntaina.
KAIKKI OVAT KANSSASI SAMAA MIELTÄ, SIRKKA-IITA ...
### Jumala pyhitti ja siunasi lepopäivän jo luomisessa,
Sirkka-Iita22.9.2009 12:51
ennenkuin mitään eri kansoja oli olemassakaan. Jumala tiesi, että ihminen ei jaksa yhtämittaa ahertaa arkirutiineissa, vaan että ihmiselle on hyväksi rauhoittua ja levätä yksi päivä viikosta. Jeesus vahvisti vielä sen, että ketä varten sapatti on luot ...###
Näinhän kaikki ajattelevat, että yksi päivä tai koko viikonloppukin, pitää saada levätä.
Erimielisyyttä tulee yksinomaan siitä, että sinä tahtoisit kieltää sunnuntaina lepäämissen ja pakottaa
lepäämään lauantaina! Olet erikoinen lutterinainen.
Sirkka lutterinainen helluntailaisten foorumilla ...
### Sirkka-Iita 17.8.2007 00:13
Kyllä näin on!
Sununtai on ihmiskäsky, joka on ujutettu Jumalan käskyihin.
Se on tehnyt halkeaman ...
###
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/4725426/25085940
Sirkka lutterinainen adventistien foorumilla ...
### Kyllä! Näin ajattelen edelleenkin:
Sirkka-Iita 9.11.2009 22:18
Kyllä näin on!
Se on tehnyt halkeaman siihen turvamuuriin ###
Uskot että lutterilaisuus pyhäpäivineen on noin vaarallista dynamiittia, että tekee halkeaman laintauluihin.
Kuitenkin tahdot varmistaa hyvän hautapaikan ja halvan haudanhoidon pysymällä sinun mielestäsi
petomaisessa lutterilaisuudessa. Kyllä tuo on vähintäänkin kaksinaamaisuutta.
Sielu (hengitys?) adventismissa ja ruumis lutkulaisessa.
Anttimitään hyvää, olen täysin armon varassa ja rukoilen Jumalaa, että Hän tekee minusta Kristuksen armon välikappaleen, sen, joka saa poimia vain niitä maahan poljettuja tähkäpäitä.
Etkö sinä tiedä, että Jeesus on heikoissa VAHVA?
Minun lempilauluni on :"Ah etten mitään oisi"
321 hengellinen laulukirja. Tuon laulun sanat puhuttelevat minua:
1. "Ah, etten mitään oisi,
tyhjä murrettu astia vaan,
pantu mestarin jalkain juureen
korjaustansa vartoamaan;
tyhjä, Hän että voi täyttää,
kun työtänsä käyn tekemään,
niin murrettu, että voi käyttää
mua syntistä etsimään.
2. Ah, etten mitään oisi,
yksin Herraani tottelisin,
ovenvartian lailla valppaan
Hänen käskynsä täyttelisin;
kanteleen soittona helkkäin,
jos taitajan tahto on niin,
ja vaieten, kunnes mun jälleen
saa sointuihin taivaisiin."- kirkko on
kyllä pahasti, pahasti langennut kirkko. Heillä on sunnuntai pyhänä, sapatin ovat syrjäyttäneet, naiset ovat pappeina ja nyt lesbonainen piispana ja sitten vielä vihitään homo ja lesboliitot. Saastaiset eläimet ovat heille ruokaa sika jne....
Paetkaa pois Baabelista sanotaan sanassa. Älkää istuko siellä missä pilkkaajat istuvat. - 65+
jos joka kerta alat haukkua rätkyttämään kun ei ihmiset ole samaa mieltä kanssasi.
Sitäpaitsi, et tainnut tajuta että olet Adventismi pallstalla, jossa sunnuntain pitäminen ei ole lepopäivä. Jos sinulle on sunnuntai lepopäivä niin on, mutta puhu siitä ja lakkaa tuo rätkyttämisesi jossa ei ole mitään mieltä. Et taida ymmärtää että ei kenenkään tarvitse olla edes adventisti vaikka monessa asiassa onkin tullut samaan johtopäätökseen kuin adventismissa et tajua että ei jokainen ihminen ajattele samalla tavalla oli sitten adventisti tai luterilainen.
Ei uskonto kaikille ole samanlainen vankila kuin sinulle näyttää olevan.
Ei kukaan kristitty huutele muille kristityille kuinka huonoja he ovat se on Raamattu mikä esivän uskovaisen kristityn oppikirja, kuului hän sitten mihin kirkkoon tahansa, ei pappien sanat vaan Jumalan sana. Lopeta siis niiden parjaamisesi jotka vain ajattelevat omilla aivoillaan, sellaisia tarvitaan, turha sinun on yrittää haalia heitä omaan ikuisen piinan karsinaasi. Varsinkaan kun et edes halua käyttää koko Raamattua keskustellessasi asioista.
Esimerkiksi minulle on se "kristinusko" mitä sinä edustat niin panallisuuden turmelema että en omasta puolestani voisi sitä hyväksyä. Jos sinä sen hyväksyt ja jos se mielestäsi on oikeaa ja Raamatun mukaista niin osoita se Raamatun sanalla, äläkä vain käy niiden kimppuun jotka ovat käsittäneet asian toisin. Jos et oikein tiedä miksi sinun tulee uskoa siten kuin kirkkoso sanoo, niin kyllä seurakuntasi pastorisi varmaan kertoo sinulle miksi sinun tulee uskoa siten kuin kirkkosi sanoo vaikka se tuntuukin olevan epäraamatullista. Valitse sitten itse ketä uskot häntä vai Raamattua sillä vastuu on sinun kuitenkin ja lopeta niiden parjaaminen jotka todella valitsevat itse sen mihin uskovat. - 56789
PALSTASI!
- Raam.mies
Sirkka-Iita kirjoitti:
mitään hyvää, olen täysin armon varassa ja rukoilen Jumalaa, että Hän tekee minusta Kristuksen armon välikappaleen, sen, joka saa poimia vain niitä maahan poljettuja tähkäpäitä.
Etkö sinä tiedä, että Jeesus on heikoissa VAHVA?
Minun lempilauluni on :"Ah etten mitään oisi"
321 hengellinen laulukirja. Tuon laulun sanat puhuttelevat minua:
1. "Ah, etten mitään oisi,
tyhjä murrettu astia vaan,
pantu mestarin jalkain juureen
korjaustansa vartoamaan;
tyhjä, Hän että voi täyttää,
kun työtänsä käyn tekemään,
niin murrettu, että voi käyttää
mua syntistä etsimään.
2. Ah, etten mitään oisi,
yksin Herraani tottelisin,
ovenvartian lailla valppaan
Hänen käskynsä täyttelisin;
kanteleen soittona helkkäin,
jos taitajan tahto on niin,
ja vaieten, kunnes mun jälleen
saa sointuihin taivaisiin."Kelpaahan luterilainenkin Jumalalle, Sirkka-Iita; älä vaivu itsesääliin. Jos adventistit ei sua huoli, niin
kiittele vaan Herraa uskonpuhdistuksesta ja pyhäpäivästäkin. Ei adventistit ole mikään erityissuosikki
Herran edessä. Kaikki samanarvoiset Jeesukselle ja Jeesuksessa.
Matt. 20.
12 'Nämä viimeksi tulleet tekivät työtä yhden ainoan tunnin, ja silti sinä annat heille saman kuin meille, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen.'
13 Mutta isäntä sanoi yhdelle miehistä: 'Ystäväni, enhän minä tee sinulle vääryyttä. Emmekö me sopineet denaarista?
14 Ota omasi ja mene. Minä tahdon maksaa tälle viimeksi tulleelle saman kuin sinulle,
15 ja kai minä saan omallani tehdä mitä haluan? Katsotko sinä karsaasti sitä, että minä olen hyvä?' [Room. 9:16]
16 "Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi." [Matt. 19:30 ] - olet väärässä luulos
56789 kirjoitti:
PALSTASI!
Eihän tämä ole teidän adventistienkaan palsta!
Tämän palstan puheenaiheena on adventismi.
Ei helluntailaisuus.
Ei luterilaisuus.
Ei ateismi.
Ei seksi.
Eikä tiede. - Toim.huom.
65+ kirjoitti:
jos joka kerta alat haukkua rätkyttämään kun ei ihmiset ole samaa mieltä kanssasi.
Sitäpaitsi, et tainnut tajuta että olet Adventismi pallstalla, jossa sunnuntain pitäminen ei ole lepopäivä. Jos sinulle on sunnuntai lepopäivä niin on, mutta puhu siitä ja lakkaa tuo rätkyttämisesi jossa ei ole mitään mieltä. Et taida ymmärtää että ei kenenkään tarvitse olla edes adventisti vaikka monessa asiassa onkin tullut samaan johtopäätökseen kuin adventismissa et tajua että ei jokainen ihminen ajattele samalla tavalla oli sitten adventisti tai luterilainen.
Ei uskonto kaikille ole samanlainen vankila kuin sinulle näyttää olevan.
Ei kukaan kristitty huutele muille kristityille kuinka huonoja he ovat se on Raamattu mikä esivän uskovaisen kristityn oppikirja, kuului hän sitten mihin kirkkoon tahansa, ei pappien sanat vaan Jumalan sana. Lopeta siis niiden parjaamisesi jotka vain ajattelevat omilla aivoillaan, sellaisia tarvitaan, turha sinun on yrittää haalia heitä omaan ikuisen piinan karsinaasi. Varsinkaan kun et edes halua käyttää koko Raamattua keskustellessasi asioista.
Esimerkiksi minulle on se "kristinusko" mitä sinä edustat niin panallisuuden turmelema että en omasta puolestani voisi sitä hyväksyä. Jos sinä sen hyväksyt ja jos se mielestäsi on oikeaa ja Raamatun mukaista niin osoita se Raamatun sanalla, äläkä vain käy niiden kimppuun jotka ovat käsittäneet asian toisin. Jos et oikein tiedä miksi sinun tulee uskoa siten kuin kirkkoso sanoo, niin kyllä seurakuntasi pastorisi varmaan kertoo sinulle miksi sinun tulee uskoa siten kuin kirkkosi sanoo vaikka se tuntuukin olevan epäraamatullista. Valitse sitten itse ketä uskot häntä vai Raamattua sillä vastuu on sinun kuitenkin ja lopeta niiden parjaaminen jotka todella valitsevat itse sen mihin uskovat."Sirkka-Iita 17.8.2007 00:13
Kyllä näin on!
Se on tehnyt halkeaman ..."
Helluntaipalstalta on siteerattu Sirkka-Iitan viestiä siellä.
Kyllä tuo on ankara ja syyttävä julistus eikä mielipide. Siinä ei anneta sijaa muille käsityksille.
Ja Sirkka-Iita kaiketi on luterilainen, jotka nykyisin tekevät työtä
rinta rinnan vapaitten suuntien kanssa. - Yleinen syyttäjä?
kirkko on kirjoitti:
kyllä pahasti, pahasti langennut kirkko. Heillä on sunnuntai pyhänä, sapatin ovat syrjäyttäneet, naiset ovat pappeina ja nyt lesbonainen piispana ja sitten vielä vihitään homo ja lesboliitot. Saastaiset eläimet ovat heille ruokaa sika jne....
Paetkaa pois Baabelista sanotaan sanassa. Älkää istuko siellä missä pilkkaajat istuvat.Eikö Suomen Ev.lut. kirkossa ole mitään arvostelemista? Ei minunkaan mielestäni. Ulapan taakse pitää mennä,
kun tahtoo vain syytellä ja syytellä. - Suomessa
Yleinen syyttäjä? kirjoitti:
Eikö Suomen Ev.lut. kirkossa ole mitään arvostelemista? Ei minunkaan mielestäni. Ulapan taakse pitää mennä,
kun tahtoo vain syytellä ja syytellä.Alamäki jatkuu EV.Lut. kirkossa vauhdilla.
- Toim.huom.
Olisi ollut fiksumpaa vastata Kantolan kyseiseen aloitukseen (alla) kuin että aloitat jälleen sättimisen
aivan uutena aloitukssena, ilman että jutun juuri olisi mukana. Huonoa journalismia sellainen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8611530/thread
Toimitus- 26xpz
Eikö tällaisella tavallisella keskustelupalstalla saa kirjoitella muut kuin valiojournalistit?
Kuten Toimitus? - Yks-tämmönen
26xpz kirjoitti:
Eikö tällaisella tavallisella keskustelupalstalla saa kirjoitella muut kuin valiojournalistit?
Kuten Toimitus?tuo mitä tuossa ennempää oli, että se oli toimituksen kommentti. Jos toimitus kommentoikin jotenkin, niin pitää olla jokin merkki, että se tosiaan on toimituksen. Kuka vaan voi kirjoittaa mitä vaan toimituksenkin nimissä.
- toim. huom.
Kuules, noita samoja "jutunjuuria" Kantola on vetänyt kymmenittäin ympäri vuorokaudet. Välillä omalla nimellään, välillä puskista huudellen. Olisiko mielestäsi Sirkka-iitan pitänyt vastata niihin jokaiseen, kun hän yhtähyvin omalla aloituksellaan pystyi kommentoimaan ne kaikki yhdellä kertaa.
Mielestäni Sirkka-iita on ollut ihailtavan pitkämielinen Kantolasi suhteen. Ei tuollaista häirintää pitäisi kenenkään tarvita kestää näin kauan ilman, että Toimitus puuttuisi asiaan. - 5+2=
26xpz kirjoitti:
Kuten Toimitus?vaikka nimimerkki on Toim. huom, taikka Uteljas, tai jokin kymmenistä Kantolan käyttämistä nimimerkeistä. Kyllä näiden palstojen toimittajat antavat täyden rauhan keskustelijoille, että on aivan turhaa luuloa kenenkään uskoa sellaista että toimittaja täällä huomauttelisi yhtään mitään.
Sitäpaitsi heidän pitää pysyä täysin puolueettomana, eikä heillä saa olla minkäänlaista kantaa tai omaa mielipidettä. Sellaiset on säännöt. Kysykää vaikka itse. - Toim.huom.
toim. huom. kirjoitti:
Kuules, noita samoja "jutunjuuria" Kantola on vetänyt kymmenittäin ympäri vuorokaudet. Välillä omalla nimellään, välillä puskista huudellen. Olisiko mielestäsi Sirkka-iitan pitänyt vastata niihin jokaiseen, kun hän yhtähyvin omalla aloituksellaan pystyi kommentoimaan ne kaikki yhdellä kertaa.
Mielestäni Sirkka-iita on ollut ihailtavan pitkämielinen Kantolasi suhteen. Ei tuollaista häirintää pitäisi kenenkään tarvita kestää näin kauan ilman, että Toimitus puuttuisi asiaan.Kyllä Kantolalla on ollut asiallisia kannanottoja sekä kysymyksiä. Ja aivan yhtä hyvin Sirkka-Iita tai kuka
hyvänsä olisi voinut puhua suunsa puhtaaksi Kantolan alotuksessa. Nyt Sirkka-Iitan alotuksesta saa käsityksen,
että syytteleminen olisi itsetarkoitus. Kun ei siinä ole mitään faktaa Kantolan faktoja vastaan. Jää selvittämättä, mistä kiukunpuuskat Kantolaa vastaan johtuvat. Persutelut puuttuvat tykkänään, kun ne
ovat eri aloituksessa. Sitäpaitsi Kantola joutuu jos tahtoo oikeutta itselleen, ottamaan kaikkiea uudelleen
esiin aina kun Sirkka-Iita avaa ketjun häntä vastaan.
Toim.
- uteljas
Melkoista diivailua sinulta ...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8599497- 55+
Miksi kirjoitella niin monella nimimerkkillä?
- 56789
55+ kirjoitti:
Miksi kirjoitella niin monella nimimerkkillä?
alemmuuskompleksia?
{}{}{} Valtava jäälautta ajelehti lähelle Australiaa
12.11.2009 11:56
A A
STT–AFP
Murray Potter / AP
Jäälautta näkyi lokakuun alussa Macquarien saaren edustalla noin 1 500 kilometrin päässä Australian rannikolta.
Jäälautta näkyi lokakuun alussa Macquarien saaren edustalla noin 1 500 kilometrin päässä Australian rannikolta.
Sydney. Etelämantereesta irronnut jäälautta ajelehtii kohti Uutta-Seelantia.
Australian lähellä havaitun lautan pituus on noin 700 metriä ja paksuus 350 metriä.
"En ole koskaan nähnyt mitään tällaista. Kun katsoo horisonttiin, näkyy vain jääsaarta", kuvaili biologi Dean Miller torstaina.
Asiantuntijat arvioivat, että lautta voi hajota kymmeniin paloihin matkallaan Uuden-Seelannin rannikolle. Valtavat lohkareet saattavat olla vaarallisia laivoille.
Lautan uskotaan lohjenneen Etelämantereesta jo yhdeksän vuotta sitten.
Ilmastonmuutoksen epäillään tuovan merille lisää suuria jäänkappaleita. {}{}{}
( http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Valtava jäälautta ajelehti lähelle Australiaa/1135250680858?r... )
Tuosta pernonrannastamme lähti vastikään taaskin maailman suurin risteilijä.
Minä kannatan luonnonmukaisia lauttoja. Nekin voivat tosin olla vaarallisia mutta eivät sentään saastuta.
On stx:llä paljon kirittävää luonnon kanssa, mitä tulee kokoon.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.stxeurope.com/&ei=dRj8Spz-N8_d-Qb4wamEAg&sa=X&oi=translate&ct=resu...
http://fi.wikipedia.org/wiki/STX_Europe
JÄÄVUOREN HUIPPU TAITTUMASSA ?
Sirkka-Iitan välittämät uutiset ilmastonmuutoksesta ovat tervetulleita. Hän on alkanut silloin tällöin
väläyttelemään, ettei Jumala hyväksyisikään ainoastaan lauantaisapatin viettäjiä, vaan että sunnuntai
olisi jopa lisätty kymmeneen käskyyn. Ja ellen aivan väärin tulkitse niin nimenomaan sapattikäskyn tilalle.
Sirkalla on vaikutusta adventisteihin, joten lähitulevaisuudessa saamme kenties havaita, ettei sunnuntai
enää olisikaan pedonmerkki.
Minä tosin kannatan rauhanomaista rinnakkaiseloa - la ja su saavat kernaasti olla kumpikin olla pyhät,
eikä mitään rajavalvontaa tarvita klo 18 tai 24 rajavyöhykkeellä.
Sirkka-Iitankin käsitys on ettei ihmisen pidä palvella lepopäivää vaan lepopäivä palvelee ihmistä.
"" Ei sinun tarvitse!
Sirkka-Iita 17.8.2007 00:25
Eikä edes sapattina, sillä niistä tekojen orjuudesta Jeesus juuri meidät vapautti, kun hän sanoi ettei ihminen ole sapattia varten, vaan sapatti ON IHMISTÄ VARTEN! ""
Mark. 10:45
Ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta."
[Joh. 13:14; Fil. 2:7,8, | Jes. 53:10-12; Ef. 1:7; 1. Tim. 2:6; 1. Piet. 1:18,19]
On sapattitarha ja on sunnuntailepopäivätarha ja ne ovat yhtä.
Joh. 10:16
Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
[Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]
AnttiJaak. 3:2
Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme.
Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
Jaak. 3:4
Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia,
ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista.
Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme,
joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
Kun puhutaan pitää olla myös puhuttavaa, kysyttävää ja vastattavaa. Pelkkä syyttely on sairasta.- kyllä että
sunnuntai on pedonmerkki. Ilmestyskirja puhuu kellä viisaus ja ymmärrys on.
- Vai ujutettu ...
kyllä että kirjoitti:
sunnuntai on pedonmerkki. Ilmestyskirja puhuu kellä viisaus ja ymmärrys on.
Tiedämme jo että sinun mielestäsi "sunnuntai on ujutettu kymmeneen käskyyn. Kyllä näin on".
Pikku hiljaa voisit jatkaa tuota teologiaasi, sillä jos sunnuntain olet ujuttanut 10 käskyyn, niin sitten
siellä ei enää olisikaan lauantaisapattia. - syyttelijälle...
AnttiVKantola kirjoitti:
Jaak. 3:2
Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme.
Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
Jaak. 3:4
Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia,
ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista.
Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme,
joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
Kun puhutaan pitää olla myös puhuttavaa, kysyttävää ja vastattavaa. Pelkkä syyttely on sairasta.syyttelet vain täällä palstalla,nyt olet ottanut Siskka -Iitan haimpaisiisi etkä näy hellittävän otettasi hänestä, alat aina vain uuden ja uuden syyttelysi, ja ilman totuuden mukaista aihetta. Kielesi on täynnä kuolettavaa myrkkyä, aivan kuin tuossa kirjoitit, kai sen itsellesi kirjoititkin. Eipä muuta kuin omat sanasi takaisin sinulle, että PELKKÄ SYYTTELY ON SAIRASTA, lue tämä lause niin moneen kertaan että varmasti sen muistat.
syyttelijälle... kirjoitti:
syyttelet vain täällä palstalla,nyt olet ottanut Siskka -Iitan haimpaisiisi etkä näy hellittävän otettasi hänestä, alat aina vain uuden ja uuden syyttelysi, ja ilman totuuden mukaista aihetta. Kielesi on täynnä kuolettavaa myrkkyä, aivan kuin tuossa kirjoitit, kai sen itsellesi kirjoititkin. Eipä muuta kuin omat sanasi takaisin sinulle, että PELKKÄ SYYTTELY ON SAIRASTA, lue tämä lause niin moneen kertaan että varmasti sen muistat.
Petrin uskonkäsitykset
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8605432/thread
Vaihdetaanpa siis ulapantakaisesta aiheesta kotoisempaan ja iloiseen. Suomessa ei tarvitse tehdä erotusta
adventistin ja karismaatikon ja ekumeenisen välillä! Ei enää. Eikä viikonloppua tarvitse jakaa pe-iltaan ja
lauantaihin ja pyhäpäivään. Kaikki on yhtä Herran luomaa päivää ja seurakuntaa, halleluja! Toivon mukaan.
http://www.ecredo.fi/e4mikkeli/yhteysverkostossa/mikkelin_tuomiokirkkoseurakunta/" ainakin aikataulun
Timo Flink 12.11.2009 21:35
suhteen tuo on vanhentunutta tietoa. Kuten muualla jo totesin, en ole itse ottanut osaa E4-työhön.
Se oli aikaisempien pastorien ajatus. Pidän mieluummin itse omat tilaisuuteni. "
Adventsitit siis Mikkelin seudullakin jälleen eristetään, jotta ...
Gal. 4:17
Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
Mutta paha saa palkkansa aikanaan. Kylmän sodan ja kivikauden aikaan takaisin halajavat tuomitaan.- 8888888888888888888
AnttiVKantola kirjoitti:
" ainakin aikataulun
suhteen tuo on vanhentunutta tietoa. Kuten muualla jo totesin, en ole itse ottanut osaa E4-työhön.
Se oli aikaisempien pastorien ajatus. Pidän mieluummin itse omat tilaisuuteni. "
Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
Mutta paha saa palkkansa aikanaan. Kylmän sodan ja kivikauden aikaan takaisin halajavat tuomitaan.Sääli. Olin jo iloinen siitä, että nyt hellareista on tulossa adventisteja. Vaika useathan heistä tosin jo nyt ymmärtävät sapatin olevan Jumalan pyhittämä lepopäivä.
- Kuka munii?
8888888888888888888 kirjoitti:
Sääli. Olin jo iloinen siitä, että nyt hellareista on tulossa adventisteja. Vaika useathan heistä tosin jo nyt ymmärtävät sapatin olevan Jumalan pyhittämä lepopäivä.
Pidätkö sinä moraalisesti hyväksyttävänä, että netti osoittaa Flinkin olevan mikkelinseudun adventistien
yhdyshenkilö muihin kristittyihin sillä seudulla -- mutta Flink itse kiistää asian?
" ainakin aikataulun
Mutta paha saa palkkansa aikanaan. Kylmän sodan ja kivikauden aikaan takaisin halajavat tuomitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?791515Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13997Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79902Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95892Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724- 53664
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot137656Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48641Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 72604