Tampereella juhlittiin melko näyttävästi iltapäivällä kirkon 110-vuotistaivalta.
Juhlajulkaisutapahtuma oli kauniilla tavalla suunniteltu, kiitos koskettavasta tilaisuudesta.
Kauniisti laulavat osaavat solistit ja kuorot ja liikuttava ja koskettava juhlapuhe säveltäjästä, toivottavasti se julkaistaisiin vaikka Aamulehdessä.
Luterilaisella tuli tippa linssiin.
TAMPEREELLA
17
561
Vastaukset
- kiitokset vaan!
meidän seurakuntiemme omassa lehdessä, Analogissa on juttua juhlasta.
Taisi olla toimittajia paikalla?
Kyllä vain, juhlat ja puhe oli todella hyvä, kuoroista puhumattakaan.
Pidin, ertityisesti Uspenskin Katedraalikuoron esityksesta: Nouskoon rukoukseni...jossa tertsetti papit lauloivat hienosti.- Lutherilainen
Uspenskin katedraalikuoron nuori kaunis naissolisti, joka lauloikin mukavasti. Mutta en minä unohtanut, että kirkon rahoittivat venäläiset aivan tietyssä tarkoituksessa.
- aikoihin on eletty
Mies-tertsetti lauloi kyllä hyvin, samaa ei voi sanoa naissolisteista, etenkin ensimmäinen oli vähän falski. Miksi muuten Uspenskin katedraalikuoro oli niin näkyvästi esillä Tampereen kirkon juhlissa? ja kirkon oma kuoro jonkinlaisena statistina, lauloi muuten ihan hyvin! Eräät tekevät itseään tykö keinolla millä hyvänsä, änkeämällä väärän kuoronkin Tampereen juhliin ja juhlakirjaan, omituista.
Olen kuullut Treen kuoron laulavan näitä bashmakoveja jo ennen kuin hesalaiset, hyvin lauloivatkin, olivat siis kantaesittäjiä he eikä ukk! Ja entäpä sitten mA:n temput lutheruksen piispan kanssa... - Nelli44
aikoihin on eletty kirjoitti:
Mies-tertsetti lauloi kyllä hyvin, samaa ei voi sanoa naissolisteista, etenkin ensimmäinen oli vähän falski. Miksi muuten Uspenskin katedraalikuoro oli niin näkyvästi esillä Tampereen kirkon juhlissa? ja kirkon oma kuoro jonkinlaisena statistina, lauloi muuten ihan hyvin! Eräät tekevät itseään tykö keinolla millä hyvänsä, änkeämällä väärän kuoronkin Tampereen juhliin ja juhlakirjaan, omituista.
Olen kuullut Treen kuoron laulavan näitä bashmakoveja jo ennen kuin hesalaiset, hyvin lauloivatkin, olivat siis kantaesittäjiä he eikä ukk! Ja entäpä sitten mA:n temput lutheruksen piispan kanssa...kun niillä oli varmaan se idea, että kirjan julkistamisessa laulettiin tästä uudesta kirjasta näytepaloja, niin ymmärsin ja Tampereen kuoro ei ole niitä vielä laulanut tai opetellut? Olisko Bashmakov itse toivonut Uspenskilaisia paikalle?
- seurakunnassa paikal
Nelli44 kirjoitti:
kun niillä oli varmaan se idea, että kirjan julkistamisessa laulettiin tästä uudesta kirjasta näytepaloja, niin ymmärsin ja Tampereen kuoro ei ole niitä vielä laulanut tai opetellut? Olisko Bashmakov itse toivonut Uspenskilaisia paikalle?
ainakin laulettiin Bashmakovin pääsiäiskanoni KANTAESITYKSENÄ, samoin kuin viime Pääsiäisenäkin, muistaakseni muissakin paastonajan palveluksissakin jotain näitä, mahdollisesti niitä vanhempia ja ainahan Tampereella on laulettu paikallisten säveltäjien tuotoksia, jl ei vaan ehkä sitä tiennyt...
Älkää nyt luulko, että LB olisi Tampereella niin tuntematon kuin jl ehkä antaa ymmärtää... aiemmat kanttorit ovat hänet ainakin tunteneet. - kuorotonkulkija
seurakunnassa paikal kirjoitti:
ainakin laulettiin Bashmakovin pääsiäiskanoni KANTAESITYKSENÄ, samoin kuin viime Pääsiäisenäkin, muistaakseni muissakin paastonajan palveluksissakin jotain näitä, mahdollisesti niitä vanhempia ja ainahan Tampereella on laulettu paikallisten säveltäjien tuotoksia, jl ei vaan ehkä sitä tiennyt...
Älkää nyt luulko, että LB olisi Tampereella niin tuntematon kuin jl ehkä antaa ymmärtää... aiemmat kanttorit ovat hänet ainakin tunteneet.jl:n Treen retki olikin vain materiaalin kalastus- ja lepoloma! Olen myös kuullut, ettei hänellä ollut isompaa intoa paikallisen kuoron kanssa työskentelemiseen? Aika taisi hyvin kulua Hgissä silloinkin?
- kirkkokansa tietää
Älkää nyt luulko, että LB olisi Tampereella niin tuntematon kuin jl ehkä antaa ymmärtää... aiemmat kanttorit ovat hänet ainakin tunteneet.puhetta ja esittelyä lauluista niin kysymyksessä kuitenkin oli toinen pääsiäiskanoni jota Tamperelaiset eivät ole laulaneet. Tampereen kirkossa laulettiin vuonna 2008 toinen Bashmakovin pääsiäiskanoni ja nyt oli ilmeisesti kysymyksessä toinen, uudenpi versio esiteltävänä. Näin puheesta ymmärsin.
- röh,röh
kuorotonkulkija kirjoitti:
jl:n Treen retki olikin vain materiaalin kalastus- ja lepoloma! Olen myös kuullut, ettei hänellä ollut isompaa intoa paikallisen kuoron kanssa työskentelemiseen? Aika taisi hyvin kulua Hgissä silloinkin?
hän lepolomalla teki hienon juhlajulkaisun, toimi Tampereen kanttorina ja hoiti hyvin hommansa.
- murinaa!
Älkää nyt luulko, että LB olisi Tampereella niin tuntematon kuin jl ehkä antaa ymmärtää... aiemmat kanttorit ovat hänet ainakin tunteneet.Hieno asia ollut jos Tampereen oma II pappi olisi ollut avustamassa kuoroamme konsertissa bassolaulajana. Hän vain oli kuuntelemassa.
Kuoroon olisi kyllä kipeästi tarvittu osaavia bassoja!
Uspenskilaisilla oli kuorossa mm. ylidiakoni.
Ikävää tällainen! - Laulaja minäkin
murinaa! kirjoitti:
Hieno asia ollut jos Tampereen oma II pappi olisi ollut avustamassa kuoroamme konsertissa bassolaulajana. Hän vain oli kuuntelemassa.
Kuoroon olisi kyllä kipeästi tarvittu osaavia bassoja!
Uspenskilaisilla oli kuorossa mm. ylidiakoni.
Ikävää tällainen!Itse mukana olleena( siis laulamassa) haluan sanoa, että me kuorot emme olleet kilpailemassa keskenämme. Oli mukavaa laulaa yhdessä! Kummallista, että taas pitää etsiä negatiivista vaikka väkisin. Tilaisuus oli hieno. Sävellykset ovat upeita. Kirja on mahtava! Kummassakohan kuorossa laulan? Sitä voi kukin arvailla. Minulle sillä asialla ei tässä yhteydessä ole merkitystä.
- Treen srklainen
Laulaja minäkin kirjoitti:
Itse mukana olleena( siis laulamassa) haluan sanoa, että me kuorot emme olleet kilpailemassa keskenämme. Oli mukavaa laulaa yhdessä! Kummallista, että taas pitää etsiä negatiivista vaikka väkisin. Tilaisuus oli hieno. Sävellykset ovat upeita. Kirja on mahtava! Kummassakohan kuorossa laulan? Sitä voi kukin arvailla. Minulle sillä asialla ei tässä yhteydessä ole merkitystä.
Sinun kannaltasi on tietysti mukavaa olla ns. "puolueeton", olethan päässyt tukevasti esille Tampereen kirkon ja sen oman kuoron kustannuksella! Kannattaa todella olla "positiivinen"!
- Kuuntelijana
Treen srklainen kirjoitti:
Sinun kannaltasi on tietysti mukavaa olla ns. "puolueeton", olethan päässyt tukevasti esille Tampereen kirkon ja sen oman kuoron kustannuksella! Kannattaa todella olla "positiivinen"!
Joo, en arvaile missä LAULAJA MINÄKIN laulaa, mutta sinä Treen srklainen olet katkera jostain. Kateellinen? Varo, ettet menetä yöuniasi! Aivan pöhköä haukkua helsinkiläisiä, jotka kävivät pyynnöstä meillä laulamassa.
- sivusta seuraava
Kuuntelijana kirjoitti:
Joo, en arvaile missä LAULAJA MINÄKIN laulaa, mutta sinä Treen srklainen olet katkera jostain. Kateellinen? Varo, ettet menetä yöuniasi! Aivan pöhköä haukkua helsinkiläisiä, jotka kävivät pyynnöstä meillä laulamassa.
vai jl???
- Ollaas rehellisiä
Kuuntelijana kirjoitti:
tuomita katkeruudeksi? Kyllähän se on kaikkien tiedossa, ettei JL ihan oikeasti edes aikonut jäädä Tampereelle, eikä hän itse asiassa saanut aikaiseksi yhden yhtä konserttia siellä, joten ihan turhaa syytellä tamperelaista kuuntelijaa katkeraksi. Eipä seurakunta - siis Tampereen seurakunta - paljoa tästä mainitusta "lepolomasta" saanut, JL ja Uspenskin kuoro sitäkin enemmän. MOT.
- alttoarmas
Ollaas rehellisiä kirjoitti:
tuomita katkeruudeksi? Kyllähän se on kaikkien tiedossa, ettei JL ihan oikeasti edes aikonut jäädä Tampereelle, eikä hän itse asiassa saanut aikaiseksi yhden yhtä konserttia siellä, joten ihan turhaa syytellä tamperelaista kuuntelijaa katkeraksi. Eipä seurakunta - siis Tampereen seurakunta - paljoa tästä mainitusta "lepolomasta" saanut, JL ja Uspenskin kuoro sitäkin enemmän. MOT.
on hauskat keskustelut. Mutta useat kyllä tietävät, että täällä provoilee mm. "kuoroton kulkija" joka on katkera kuoronjohtaja j.l:lle siitä, kun muutama vuosi sitten kuoronjohtaja ei päästänyt tyyppiä laulamaan Uspenskissa yhteen kirkkovuoden suureen juhlaan, kun "vieraileva laulaja" ei ollut käynyt yhteisissä lauluharjoituksissa. Ilmeisesti "provoilija" ei ole vielä toipunut moisesta kokemastaan nöyryytyksestä.
- mansesta, nääs
alttoarmas kirjoitti:
on hauskat keskustelut. Mutta useat kyllä tietävät, että täällä provoilee mm. "kuoroton kulkija" joka on katkera kuoronjohtaja j.l:lle siitä, kun muutama vuosi sitten kuoronjohtaja ei päästänyt tyyppiä laulamaan Uspenskissa yhteen kirkkovuoden suureen juhlaan, kun "vieraileva laulaja" ei ollut käynyt yhteisissä lauluharjoituksissa. Ilmeisesti "provoilija" ei ole vielä toipunut moisesta kokemastaan nöyryytyksestä.
Vai oletko itseltään jl:lta kuullut moisen asian?? Muutoin kaikki on vain sinun omaa olettamustasi, kas kun kirjoittajissa on myös tamperelaisia seurakuntalaisiakin! Ei kaikki aina tapahdu Hesassa ja Uspenskissa, taidatte olla vähän itseriittoisia siellä syrjäisessä etelässä!
- Älkää viitsikö!
mansesta, nääs kirjoitti:
Vai oletko itseltään jl:lta kuullut moisen asian?? Muutoin kaikki on vain sinun omaa olettamustasi, kas kun kirjoittajissa on myös tamperelaisia seurakuntalaisiakin! Ei kaikki aina tapahdu Hesassa ja Uspenskissa, taidatte olla vähän itseriittoisia siellä syrjäisessä etelässä!
ja mistä te puhutte? Olin siellä lauantain juhlassa ja se oli hieno juhla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192186Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281980Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52723
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708